سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
خبرگزاری فارس: تروریست سوری: مراکز امنیتی را با اسلحه‌های ترکیه به آتش‌می‌کشیدیم+فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، برخی بازیگران منطقه‌ای از بدو تحولات سوریه سعی کردند با اعزام تروریست ‌ها سوریه را ناامن کنند و در این وسط با قربانی کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت، آنها را علیه نظام و شخص بشار اسد تحریک کنند.

این تروریست‌ها با ملیت‌های مختلف اردنی، مصری، لیبیایی، سعودی، نیروهای افراطی و تندرو و بخش اعظمی از القاعده بودند که در نقاط مختلف سوریه اقدام به بمب‌گذاری و همچنین ترور شخصیت‌های برجسته دولتی و مردمی کردند.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و حافظ صلح سوریه بسیاری از این تروریست‌ها  بازداشت شدند و برخی از آنها نیز در بازجویی‌های خود به بسیاری از این اقدامات خرابکارانه اعتراف کردند. خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با همکاری برخی نهادها به فایل های بازجویی این تروریست‌ها دسترسی یافته است.

خبرگزاری فارس  قصد دارد متن اعترافات این تروریست‌ها را بصورت اختصاصی به همراه فایل ویدئویی آن منتشر کند تا مخاطبان بهتر بتوانند از واقعیت تحولات سوریه آگاه شوند.

       **آنچه در ذیل می‌آید، متن اعترافات ولید محمد از تروریست‌های سوری است**

اعتراض‌ها اول به گرانی قیمت‌ها بود و بعد وارد درگیری با ارتش شد

اسم من ولید محمد متولد سال 1977 و متاهل هستم. من با افرادی از جبل الزاویه و جسر الشغور آشنا شدم که از من برای حضور در تظاهرات مسالمت آمیز دعوت کردند و هدف از این کار هم صرفاً جهت کاهش قیمت ها بود.

مرکز پلیس منطقه اریجا را تخریب کردیم

پس از چندی این تظاهرات وارد درگیری با ارتش شد و برخی از تظاهرات کنندگان به هنگام بازگشت از تظاهرات به مدیریت منطقه اریحا حمله کردند و ساختمان امنیت این منطقه را کاملاً مورد یورش قرار دادند و تخریب کردند و اسلحه های موجود در آنجا را به سرقت بردند.

مراکز امنیتی، پلیس، ارتش جبل الزاویه را به آتش کشیدیم

کاملا بر ساختمان مدیریت منطقه تسلط یافتند و خودروها و ساخمان‌های زیادی را نیز به آتش کشیدند این مسئله در جبل الزاویه اتفاق افتاد و از آنجایی که این برنامه موازی با برنامه جسر الشغور بود در آنجا نیز همین سناریو را پیاده کردند و به مراکز امنیتی ، پلیس ، ارتش و ارتش مردمی هجوم بردند.

قاچاقچیان اسلحه را از مرز ترکیه وارد سوریه می کردند

در این میان دو گروه با دو هدف فعالیت می‌کردند عده‌ای به دنبال سود مالی بودند و عده‌ای دیگر در صدد بحرانی کردن اوضاع، گروه اول در حقیقت قاچاقچیان اسلحه بودند که اسلحه‌ها را از مرز تریکه وارد سوریه می‌کردند و اسلحه ها را در اختیار تظاهرکنندگان قرار می‌دادند.

این افراد در حقیقت تاجر بودند و هیچ چیز جز نفع مادی برایشان اهمیت نداشت و در این میان روابطی نیز میان شورشیان جسر الشغور و جبل الزاویه شکل گرفت و از طریق این روابط نواقص سلاح و مهمات دیگر جبران می شد.

شورشیان در جسرالغور به مراکز امنیتی مرزی هجوم بردند

زمانی که اوضاع بسیار بحرانی شد شورشیان جسر الشغور به مراکز امنیتی مرزی هجوم بردند و طی تماسی با نیروهای جبل الزاویه خواستار پشتیانی آنها از سمت شرق شدند در این میان هر کس وظیفه داشت و وظیفه من رصد تحرکات ارتش سوریه و اطلاع آن به شورشیان مستقر در جبل الزاویه و جسر الشغور بود.




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205652