سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...

به گزارش خبرنگار مشرق، در شرایطی که شمار قابل توجهی از متقاضیان حج تمتع، سال‌هاست برای انجام این فریضه لحظه‌شماری می‌کنند و هر ساله تعدادی از آنها به واسطه کهولت سن و بیماری فوت کرده و توفیق انجام این فریضه را از دست می‌دهند، دیشب تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون عازم عربستان شدند.

تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون، دیشب با استفاده از سهمیه مخصوص و حمایت ویژه یک جریان خاص دولتی با پرواز شماره 1532 تهران را به مقصد جده ترک کردند تا اعمال حج تمتع را به جای آورند.

تینا آخوندتبار، لعیا زنگنه، سحر قریشی، رزیتا غفاری، شهرزاد کمال‌زاده، سمانه پاکدل، زهرا عاملی، ماه‌چهره خلیلی و مادر مهناز افشار از جمله حاضران در این کاروان بودند.

همچنین شنیده شده بهنوش طباطبایی، امیرحسین مدرس، جهانبخش سلطانی، محمدعلی باشه‌آهنگر و برخی دیگر از سینماگران نیز در این کاروان حضور داشته‌اند. برخی از هنرمندان نیز در دقیقه 90 به علت مسائل کاری نتوانستند با این گروه عازم مکه مکرمه شوند.

"علی.ک" مسؤول هماهنگ‌کننده سفر سینماگران به حج، در دقایق آخر به دلایل نامعلومی از سفر باز ماند.

این در حالی است که پیش از این، رئیس جدید سازمان حج و زیارت بارها با تأکید بر سیاست هدفمندسازی سهمیه‌های حج و حذف سهمیه‌های خاص، تصریح  کرده بود "حق مردم متعلق به آنهاست و دادن و بخشیدن حقوق مردم به دیگران معنا ندارد."
 
 چندی قبل نیز زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دنبال خبری در پایگاه خبری مشرق مبنی بر اعزام هنرمندان خارج از نوبت به حج، طی تذکر کتبی ارائه توضیح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون علت اعلام اسامی هنرمندان تئاتر و سینما برای تشرف به حج تمتع را خواستار شده بود.

مبنای این سفرها با چند پرسش اساسی روبروست:
1. اعزام هنرمندان براساس چه معیار و ملاکی و سیاست فرهنگی انجام می‌شود؟
2. نتیجه، بازخورد و انعکاس این سفرها در آثار و تولیدات هنری چگونه ارزیابی و دیده می‌شود؟
3. چرا هنرمندان دیگر رشته‌ها از چنین امتیازی که به‌راحتی در اختیار چهره‌های گیشه‌پسند سینما قرار می‌گیرد، سهم و بهره‌ای ندارند؟

چرا هنرمندان دیگر رشته‌ها مانند نویسندگان، شعرا و ... از کاروان حج جا می‌مانند و حمایت‌های دولتی فقط شامل سوپراستارهای سینما می‌شود که در کارنامه هنری خود، تقریباً گوشه‌چشمی به آثار معناگرا و ارزشی نداشته‌اند و حتی برخی از آنها به دلایلی روشن، ممنوع‌التصویر هستند به گونه‌ای که حتی برخی از آنان به دلیل بعضی نقش‌های هنری و رفتار خاص خود در جامعه، در کنار خانه خدا مورد انتقاد زائران ایرانی قرار می‌گیرند یا به استفاده از رانت‌های دولتی و ارتباط با جریان انحرافی متهم می‌شوند.

موضوع اعزام هنرمندان به سفر عمره مفرده و یا حج تمتع، یکی از برنامه‌های ویژه دولت است که پایه و اساسش در دولت احمدی‌نژاد گذاشته شده است. اگرچه این ماجرا با اعزام هنرمندانی چون محمدحسین لطیفی در حج تمتع سال 86 آغاز شده اما در سال 90 و با اعزام دسته‌جمعی سوپراستارهای سینما مانند محمدرضا شریفی‌نیا، حسام نواب صفوی، محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، مهناز افشار، الهام حمیدی و ... رنگ و بوی تازه‌ای پیدا کرد و موجب انتقادهایی در جامعه هنری کشور شد.



رزیتا غفاری و ماه‌چهره خلیلی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


تینا آخوند تبار و شهرزاد کمال زاده- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


تینا آخوند تبار و شهرزاد کمال زاده- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


سحر قریشی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


زهرا عاملی مجری تلویزیون- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد



ماه‌چهره خلیلی- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


سمانه پاکدل- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد


مهناز افشار- سالن حجاج فرودگاه مهرآباد




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 19
  • کل بازدیدها: 205409