سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
پنج شنبه 91 مهر 27 :: 7:0 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

جام جم آنلاین نوشت: سودای پیدا کردن نسخه‌های خطی، اصیل و قدیمی از کتب مختلف، بخصوص کتب مقدس دینی، آنچنان قوی است که بسیاری را به این شهر و آن شهر و حتی این کشور و آن کشور می‌کشاند. نسخه‌شناسان بسیاری در کشورهای مختلف هستند که عمر خود را برای یافتن نسخه‌های منحصر‌به فرد می‌گذرانند و ثمره زندگی آنان همان نسخه‌هایی است که می‌یابند.

این کار برای آنان جدای از ماجراجویی و هیجان، ممکن است درآمدهای زیادی هم به همراه داشته باشد؛ چراکه وقتی به نسخه‌ای منحصر به فرد دست یابند، می‌توانند آن را به قیمت‌هایی بسیار نجومی بفروشند یا با سپردن به‌موزه‌ای، برای خود شهرتی دست و پا کنند.

حالا تصور کنید یک جوان یمنی در میان کوه‌های جنوب شهر «الضایع» غاری می‌بیند و در آن غار یک نسخه قدیمی از قرآن کریم را پیدا می‌کند که متعلق به سال 200 هجری قمری است؛ آن طور که پایگاه خبری المنار نوشته این قرآن که در شرایط مومیایی قرار گرفته بود، دارای یک جلد چرمی است و حروف این نسخه قدیمی از قرآن بدون نقطه است.

در صفحه اول این نسخه از قرآن کریم نوشته است: «نوشته شده به دست الفقر الی الله 200 هجری» که نشان می‌دهد این نسخه قرآن قدیمی‌ترین نسخه از کلام‌الله مجید است.

تحقیقات اولیه هم نشان می‌دهد این نسخه واقعی و اصیل است و آنچه که در آن نوشته شده است، صحت دارد.

همچنین گفته شده در کنار این نسخه از قرآن کریم یک قبضه شمشیر برنجین وجود داشته که روی آن به خط عربی نوشته شده «ذی الفقار».

جالب است که بسیاری به این جوان یمنی پیشنهاد خرید این نسخه از قرآن کریم را داده‌اند که یکی از این پیشنهادها 12 میلیون ریال یمنی معادل 56 هزار دلار بوده است که البته وی این پیشنهاد را رد کرده است.

حالا یافتن این نسخه در صورتی که اصیل بودن و قدمتش محرز شود، مباحث مربوط به نسخه‌های یافت شده از قرآن کریم در طول تاریخ را هیجان‌انگیزتر می‌کند.




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 28
  • کل بازدیدها: 204770