سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
شنبه 91 آذر 11 :: 8:32 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، متن کامل این حکم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی

سلام علیکم

همه انبیاءالهی آمده اند تا حقیقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستی متجلی کنند. آمده اند تا زندگی سعادتمند و حیات طیبه الهی را به جامعه بشری هدیه نمایند. آمده اند تا انسان را از خاک تا خدا بالا کشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهی در وجودش یاری نمایند.

انجام این مأموریت مستلزم آن است که انسان حقیقت خود را بشناسد و از همه مرزهای جهل و خرافه و تعصبات قومی، قبیله ای، جغرافیایی، ملی و حتی به ظاهر مذهبی عبور کند و اصل فطرت الهی خود را دریابد و خدا را در آیینه وجود خویش متجلی ببیند.

تحقق این هدف اصلی از آفرینش جهان و انسان نیازمند آن است که یگانه پرستی، عدالت، عشق و آزادی در سراسر زمین مستقر گردد.

و این نخواهد شد مگر اینکه اولاً انسانها الهی و جهانی بیندیشند و عمل نمایند و ثانیاً حاکمیت جهانی صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستی، انسان کامل یعنی بالاترین تجلی خداوند و عینیت توحید، معنویت، عدالت و عشق و آزادی و تنها راه مستقیم بین انسان و خدا مستقر گردد.

تلاشهای بشر برای رسیدن به سعادت، کمال انسانی و برپایی صلح، رفاه و آرامش بدون تمسک و پیروی از حقیقت انسان کامل ره به جایی نبرده است.

مارکسیسم و سرمایه داری آخرین و نقطه اوج تکاپوی جامعه بشری برای پاسخگویی به خواست فطری خود در تحقق سعادت، خارج از مدار انسان کامل یعنی حلقه اتصال انسان با خدا، بوده است.

مارکسیسم رفت و به تاریخ پیوست و اینک سرمایه داری نیز نفس های آخر را می کشد و جامعه بشری همچنان در تکاپو و در انتظار یافتن صراط مستقیم برای استقرار کامل عدالت، اخلاق و آزادی حقیقی پایدار و مآلاً کرامت انسانی است.

جنبش عدم تعهد نشان از عمق دریافت و فهم پیشگامان این جنبش از تحولات جهانی و تاریخی و عدم توانایی دو جریان پیش گفته در پاسخ به نیاز واقعی و اساسی جامعة‌ بشری برای تأمین صلح پایدار و همزیستی مسالمت آمیز براساس عدالت و احترام متقابل در جهان است.

این جنبش فارغ از قطب بندی قدرت و ثروت و صرف نظر از تفاوت و اختلاف در زبان، رنگ، نژاد وگرایش های دینی و مذهبی به دنبال دنیایی عاری از تبعیض، ظلم، تحقیر و تخفیف انسان، فقر، فساد و سلطه گری است و با نگاهی جهانی به دنبال رفاه و سعادت برای همگان و ساختن دنیایی سرشار از عشق و زیبایی برای همه ملت ها و انسان هاست.

این امر مهم جز در سایه مشارکت عمومی و آزادانه ملت ها در مدیریت جهان و استقرار عدالت در همه ابعاد آن محقق نمی گردد. روشن است که اندیشه مهدوی تنها راه نجات انسان و تحقق آرزوهای جامعه بشری و التیام بخش همه زخم های کهنه و تاریخی است.

به لطف الهی یک بیداری وسیع در جوامع بشری و آحاد انسانها در راه است. مرزها به سرعت برداشته و اندیشه ها و افق نگاه ها جهانی می گردد، دریافت ها از اصل انسان همگن و همگرا و نیاز به استقرار کامل عدالت بر مدار عشق وپرستش روزافزون می شود. دل ها و جان ها به سوی یگانه هستی و تنها باقیمانده از کاروان آسمانیان که وارث همه انبیاء و اولیاء و تکمیل کننده رسالت و مأموریت آنان و عاشق حقیقی همه انسان هاست، متمایل می شود و مهر او در دل ها و نام و یاد او در اندیشه ها خانه می کند. امید به آمدن بهار انسان ها و خرمی دوران ها روزافزون و درحال گسترش است.

خوشبختانه نشست سران عدم تعهد در تهران یک بار دیگر بر این اندیشه و بر ضرورت بازیابی جایگاه جهانی جنبش و مشارکت همگانی برای ساختن فردای روشن، آباد، آزاد و زیبا و استقرار صلح و ثبات پایدار در سایه عدالت، عشق و پرستش تأکید کرد و در کمال حسن اعتماد و برای سه سال مسئولیت برنامه ریزی و مدیریت این حرکت و هم افزایی ظرفیت و توان اعضاء را به عهده ملت شریف ایران گذاشت و اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران آن را از صمیم جان پذیرفتم.

این بالاترین مسئولیت جهانی و یک مأموریت الهی و فرصتی استثنایی است که ملت مومن و تاریخ ساز ایران در این دوره به عهده گرفته است و به لطف خداوند به خوبی و در نهایت قدرشناسی و عزت، آن را ایفا و از همه ظرفیت ها برای پیگیری آرمان های انسانی و جهانی استفاده خواهد کرد.

مقدمه لازم، برپایی دبیرخانه جنبش و تمهید سازوکارها و ساختارهایی است که بتواند بسترساز تبیین اندیشه توحید و عدالت، تحقق مدیریت مشترک جهانی و همگرایی و هم افزایی دل ها، اندیشه ها و همت ها باشد.

اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.

در ادامه توفیقات الهی در خدمت به ملت بزرگ و آرمان های بلند انقلاب اسلامی اینک با سمت "مشاور رییس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد" منشا خدمات گسترده تر خواهید بود.

اطمینان دارم که با همت، ژرف اندیشی، جامع نگری و سعه صدر ستودنی شما، فرصتی فراهم خواهد گشت تا همه اندیشمندان، دلسوزان، دانشگاهیان و حوزویان ایران و همه متفکران، عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان و دولت ها و ملت های عضو و غیرعضو دست در دست هم و برای ساختن دنیایی بهتر تلاش نمایند و همه استعدادها و توانمندی ها در عرصه های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با ارتباط و هم افزایی همگانی اجازه ظهور و فرصت حضور یابند.

ازهمه دلدادگان و منتظران بهار جهانی و الهی انسان ها دعوت می نمایم تا شما را در این مأموریت خطیر یاری دهند.

از خداوند متعال موفقیت جنابعالی و سلامت و سعادت و بهروزی ملت ایران، مقام معظم رهبری و همه ملتها و استقرار جهانی توحید و عدالت در سایه حاکمیت امام عصر(ع) را مسئلت دارم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

محمود احمدی نژاد




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 28
  • کل بازدیدها: 204757