سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
یکشنبه 92 شهریور 31 :: 8:5 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

کتاب ارزشمند و پربار «لشکر خوبان»، نخستین بار در سال 1384، توسط انتشارات «سوره مهر» راهی بازار کتاب شد. این کتاب، در 560 صفحه، شامل خاطرات «مهدیقلی رضایی» از رزمنده گان «لشکر31 عاشورا» است. «لشکر خوبان» حاصل گفتگوی طولانی با این دلاورمردِ آذربایجانی است که به قلم و آفرینش خانم «معصومه سپهری»، در قالب کتابی جذاب، روان و خاطره انگیز درآمده است.
کتاب مزبور، شامل بیست و هفت فصل است و یکی از آثار ماندگار و گرانسنگی است که در حوزه ی «تاریخ شفاهی» به همت «دفتر ادبیات  و هنر مقاومت» به گنجینه ی مکتوبات تاریخی کشورمان اضافه شده است. در عین حال جا دارد که از توانمندی و ظرافتِ هنری خانم «معصومه سپهری» در آماده سازی این کتاب برای انتشار، به تمام معنا سپاسگذاری نمود.
در کتابِ «لشکر خوبان» می توان به خوبی حال و هوای دهه ی شصت و شور و حال جوانان رزمنده را در آن سال ها حس نمود. خاطرات «مهدیقلی رضایی» حاوی جزئیات بسیار دلچسبی از وقایع و فضای جبهه های جنگ، خصوصا در میان رزمندگان «لشکر31 عاشورا» است که آن را از نمونه های مشابه خود، متمایز می سازد. پرداختن به نکاتِ مغفول مانده از روحیات رزمندگان و پرهیز از گزافه گویی و گنده نویسی در این کتاب، حقیقتا مانع از خسته گی خوانندگان شده و به نزدیکی با شخصیت ها و حوادث، کمک بسیاری می کند.
در سی وسومین سالگشت آغاز دفاع مقدس، مطالعه ی این کتاب را به تمامی علاقمندان به تاریخِ جنگ هشت ساله، توصیه می کند. در این مجال، با مشاهده ی برش های از «لشکر خوبان» می توانید برای تهیه و خواندن آن، تصمیم بگیرید. جای «لشکر خوبان» در کتابخانه شما خالی نباشد.
علاقمندان برای تهیه کتاب «لشکر خوبان» می توانند به کتاب فروشی های «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» مراجعه نمایند.



تصویری از جلدِ اولین چاپ از کتاب «لشکرخوبان»


نمونه ای از تصاویر ضمیمه شده به کتاب «لشکر خوبان»


نمونه ای از تصاویر ضمیمه شده به کتاب «لشکر خوبان»


نمونه ای از تصاویر ضمیمه شده به کتاب «لشکر خوبان»


تصویر صفحه 147 از کتاب «لشکر خوبان» (فصل «کربلای بدر»)


تصویر صفحه 243 از کتاب «لشکر خوبان» (فصل «پرندگان اروند»)


تصویر صفحه 469 از کتاب «لشکر خوبان» (فصل «چکمه ای»)




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 28
  • کل بازدیدها: 204779