سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
یکشنبه 91 آبان 14 :: 4:22 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
روز گذشته مراسم جشنی به مناسبت عید سعید غدیر با حضور خاتمی و جمعی از اصلاح طلبان برگزار شد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 14 :: 11:21 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش ایسنا، بزرگان دین اسلام در راستای سفارشات خود برای تامین سلامت جسمانی انسان‌ها به نکات ریزی توصیه کرده‌اند که عمل درست و به دور از افراط و تفریط به آن‌ها می‌تواند سلامت ما را تضمین کند یکی از این سفارش‌ها درباره خوردن نمک، آثار و فواید آن به ویژه آغاز کردن و پایان دادن غذا با نمک است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رسول گرامی اسلام(ص) درباره این‌که آغاز کردن و پایان دادن غذا با نمک چه فوایدی دارد؟ فرمودند: "هر کس غذای خود را با نمک آغاز کند و با نمک به پایان ببرد، از 72 درد - که جذام و بَرَص(پیسی) از آن جمله است - در امان می‏‌ماند1".

امام علی(ع) می‌فرمایند: "غذای خود را با نمک آغاز کنید. اگر مردم آنچه را در نمک هست می‏‌دانستند، آن را بر تریاقِ تجربه‏ شده برمی‏‌گزیدند، هر کس غذای خود را با نمک آغاز کند، 70 درد و نیز دیگر دردهایی که فقط خداوند از آنها آگاه است، از او می‏‌رود2".

امام باقر(ع) نیز فرمودند: "خداوند به موسی بن عمران علیه‏‌السلام وحی کرد که: «به طایفه‏‌ات بفرمای که (غذای خود را) با نمک آغاز کنند و با نمک به پایان ببرند، وگرنه جز خویش را نکوهش نکنند»3".

امام کاظم(ع): "سفره‏‌ای که در آن نمک نباشد، بی‏‌برکت است. آغاز کردن غذا با نمک، برای تن‏درستی، بهتر است4".

پیامبر خدا(ص): "در سفارش‏‌های ایشان به امام علی(ع): ای علی! غذا را با نمک، آغاز کن و با نمک، پایان ده؛ چه، هر کس غذای خویش را با نمک آغاز کند و با نمک پایان دهد، از 72 نوع از انواع بلا که جذام، دیوانگی و پیسی از آن جمله است، به دور باشد5".

همچنین پیامبرگرامی اسلام در باره این‌که کدام خوردنی است که از 70 بیماری جلوگیری می‌کند؟ می‌فرمایند: "خداوند عز و جل به موسی بن عمران، وحی فرستاد که: «غذا را با نمک، آغاز کن و با نمک، پایان ده؛ چرا که در نمک، درمان 70 درد است که کمترین آن‌ها، دیوانگی، جذام، پیسی، گلودرد، دندان‏‌درد و شکم درد باشد6".


منبع:

1- دعائم الإسلام، جلد 2 ، صفحه 114 ، حدیث 377 ، المحاسن ، جلد 2 ، صفحه 424 ، حدیث 2482 عن السکونی عن الإمام الصادق علیه‏‌السلام، الدعوات، صفحه 145، حدیث 378 عن وکلّها نحوه، بحار الأنوار، جلد 66 ، صفحه 397 ، حدیث 12 دانش نامه احادیث پزشکی: 2 / 80

2- الخصال، صفحه 623، حدیث 10، الکافی ، جلد 6، صفحه 326، حدیث 4، المحاسن، جلد 2، صفحه 422 ، حدیث 2478 کلاهما عن محمّد بن مسلم عن الإمام الصادق عنه علیهماالسلام، کتاب من لا یحضره الفقیه، جلد 3 ، صفحه 357، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 397 ، حدیث 13 ، دانش نامه احادیث پزشکی: 2 / 82

3- الکافی، جلد 6، صفحه 326، حدیث 6، المحاسن، جلد 2، صفحه 423 ، حدیث 2481 کلاهما عن فروة، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 396 ، حدیث 8 دانش نامه احادیث پزشکی: 2 / 82

4- الکافی، جلد 6، صفحه 326، حدیث 5 ، المحاسن، جلد 2 ، صفحه 423، حدیث 2479 کلاهما عن الجعفری، بحارالأنوار، جلد 6 ، صفحه 396 ، حدیث 7 دانش نامه احادیث پزشکی: 2 / 82




موضوع مطلب :

پس از تسخیر لانه جاسوسى آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، جیمى کارتر رئیس جمهورى آمریکا احتمالا با هماهنگى عوامل داخلى و به خصوص چند عضو کابینه دولت موقت، «رمزى کلارک» و «ویلیام میلر» را براى ملاقات با امام خمینى(ره) به ایران اعزام داشت.
نمایندگان اعزامى در حالی که به ترکیه رسیده بودند و خود را براى سفر به ایران آماده مى‏کردند، پیام فوق الذکر حضرت امام صادر شد و آنان بدون اخذ نتیجه به آمریکا باز گشتند.
پیام کوتاه و مختصر حضرت امام بلافاصله در جهان و رسانه‏هاى گروهى بین المللى انعکاس گسترده و کم نظیرى یافت. یادگار حضرت امام، آقاى سید احمد خمینى در این باره تصریح مى‏کنند: «حضرت امام به محض اطلاع، اعلامیه‏اى صادر فرمودند و در آن اطلاعیه هیأت آمریکایى را نپذیرفتند و به همه اعضاى شوراى انقلاب، هیأت دولت موقت و سایر مسئولین تذکر دادند که هیچ کس حق ملاقات با این هیأت آمریکایى را ندارد.»

نکته قابل توجه در این اعلامیه آن است که این تنها اعلامیه حضرت امام است که بدون «بسم الله الرحمن الرحیم» است همانند سوره برائت در قرآن کریم.


*زمان: 16 آبان 1358/16 ذى الحجه 1399

مکان: قم

مخاطب: شوراى انقلاب اسلامى و مسئولان دولتى

از قرار اطلاع نمایندگان ویژه کارتر در راه ایران هستند و تصمیم دارند به قم آمده و با اینجانب ملاقات نمایند. لهذا لازم مى‏دانم متذکر شوم دولت آمریکا که با نگهدارى شاه، اعلام مخالفت آشکار با ایران را نموده است و از طرفى دیگر آنطور که گفته شده است، سفارت آمریکا در ایران محل جاسوسى دشمنان ما علیه نهضت مقدس اسلامى است، لذا ملاقات با من به هیچ وجه براى نمایندگان ویژه ممکن نیست و علاوه بر این:

1- اعضاى شوراى انقلاب اسلامى به هیچ وجه نباید با آنان ملاقات نمایند.

2- هیچ یک از مقامات مسئول حق ملاقات با آنان را ندارند.

3- اگر چنانچه آمریکا، شاه مخلوع- این دشمن شماره یک ملت عزیز ما- را به ایران تحویل دهد و دست از جاسوسى بر ضد نهضت ما بردارد، راه مذاکره در موضوع بعضى از روابطى که به نفع ملت است باز مى‏باشد .

روح اللَّه الموسوى الخمینی




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 14 :: 8:11 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

*دکتر احمدی نژاد با برگزارکنندگان جشن تولد خود به شدت برخورد کرده و گفته است:" حتی اگر یک ریال هم از بیت المال صرف این مراسم شده باید برگردانده شود. جلوی این بی عقلی ها باید گرفته شود. این گونه کارها نباید در نظام اسلامی باب شود."

*شنیده ایم که سید حسن خمینی به دعوت جمعی از اعضای مجمع محققین و مدرسین برای کاندیداتوری و یا ورود به صحنه انتخابات برای انسجام بخشیدن به جبهه اصلاحات پاسخ منفی داده و گفته است:" بنده بنای ورود به این نوع کارهای سیاسی را ندارم."

*محمد خاتمی در جمع تعدادی از دانشجویان گفته است ارتباط و ارادت من به رهبر انقلاب به سال 1337 بر می گردد که ایشان به منزل پدری ما آمد. وی همچنین گفته:"من شنبه پس از انتخابات به دیدن میر حسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده ای."
خاتمی همچنین تاکید کرده من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی و کروبی باشم. خاتمی در عین حال به این سوال پاسخ نداده که چرا از عملکرد سران فتنه تاکنون اظهار برائت نکرده است. به نظر می رسد خاتمی هنوز نیم نگاهی به پایگاه اجتماعی فتنه که متشکل از منافقین و بهاییان و سلطنت طلبان و بازماندگان ساواک و جاسوسان بیگانه است دارد.

*محمد رضا عارف در دیدار جمعی از حامیان خود گفته است:" بنده عزمم را برای ورود به انتخابات جزم کرده ام و هیچ فردی جز خاتمی نمی تواند مرا از این کار منصرف کند." وی خاتمی را تنها دلسوز جبهه دوم خرداد دانسته است. عارف همچنین از مشورت های گسترده خود با اقتصاددانان، جامعه شناسان و اساتید دانشگاه ها برای تدوین برنامه انتخاباتی خود سخن گفته است.

*موسوی خوئینی ها اخیرا در جلسه اصلاح طلبان به صراحت با ایده دولت وحدت ملی که از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح شده است مخالفت کرده و گفته:"ما نباید فریب طرح های سرکاری را بخوریم که هیچ خریداری در میان اصلاح طلبان ندارد. ما زیر بار کاندیداتوری امثال ولایتی و ناطق نوری و حتی حسن روحانی نخواهیم رفت. اصلاح طلبان با گزینه خود می آیند ولو شکست بخوریم. هاشمی با این طرح می خواهد سر اصلاح طلبان کلاه بگذارد و ما را به بیراهه بکشاند."

*گزارش های دریافتی نشان می دهد در ماه های اخیر تعداد قابل توجهی از هنرمندان تئاتر و سینما که در میان آنها چهره های مشهوری نیز دیده می شود جذب فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب شده اند. خاستگاه اکثر این گروه های انحرافی کشورهای غربی است. این گروه‌ها با ارائه برخی از متدهای کسب موفقیت به شدت در حال بازاریابی در کشورهای جهان سوم هستند.

*کاهش شدید بودجه فرهنگی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات باعث شده تا کار اعزام مبلغ برای ماه محرم با چالش های جدی مواجه شود.

*محمد خاتمی در جلسه خود با تعدادی از فعالان رسانه ای گفته :" بیانیه شماره 17 موسوی که در آن دولت دهم به دلیل تنفیذ رهبری به رسمیت شناخته شد با نظر من منتشر شد. وی همچنین اضافه کرده:"من قبل از انتخابات مجلس اشتباه کردم که موضع خود را درباره شرکت در انتخابات اعلام نکردم. این سکوت من باعث تلقی تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان شد. خاتمی در ادامه گفته:" هنر من این است که منتقدان و مخالفان را دور خود جمع کردم و نگذاشتم تبدیل به معاند شوند." خاتمی در پایان این جلسه با انتقاد از برخی تندروی ها در جبهه دوم خرداد گفته است:"من واژه انتخابات آزاد را قبول ندارم. برای همین در مصاحبه ای که با یکی از سایت ها داشتم تنها از واژه انتخابات استفاده کرده ام."

*قرار است اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری جلسه ای با آیت الله یزدی دبیر جامعه مدرسین برگزار کرده و مواضع انتخاباتی خود را ارائه نمایند. اعضای این جبهه پیش از این در دیدار با آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز به ترسیم خطوط انتخاباتی خود پرداخته بودند.

*در صورت تصویب قانون انتخابات که در آن شرط فوق لیسانس برای کاندیداها در نظر گرفته شده است، اسفندیار رحیم مشایی صلاحیت ثبت نام در انتخابات را نخواهد داشت.

*شنیده ایم که وزارت خارجه انگلیس با ارسال نامه ای خواستار دریافت خسارت های وارده به این سفارت در جریان تصرف آن شده است.

*دولت طرح های ویژه ای را برای بهره برداری از 1192 طرح مهر ماندگار که بودجه اتمام آنها حدود 175 هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود در دستور کار قرار داده است. حدود 900 طرح مهر ماندگار جزو طرح های کلان و ملی هستند که اولویت بهره برداری آنها با طرح های وزارت نفت، وزرارت راه و شهر سازی و وزارت نیرو خواهد بود.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 14 :: 8:6 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

گفت: چند سایت ضدانقلابی، مدیرمسئول کیهان را به باد ناسزا گرفته که چرا در مناظره تلویزیونی خود ملاقات خاتمی با سوروس یا ملاقات ریچارد رورتی و جان کین با اصلاح طلبان را نشانه وابستگی جنبش سبز(!) دانسته است؟
گفتم: یعنی جرج سوروس، سرمایه دار صهیونیست در ملاقات خود به آقای خاتمی درس استقامت در برابر اسرائیل و آمریکا را داده است؟! یا رورتی و جان کین و تیموتی اش و... آمده بودند که قرائت نماز اصلاح طلبان را درست کنند؟!
گفت: به آقای اصغرزاده هم اعتراض کرده اند که چرا فلان و فلان و فلان سوال را مطرح نکردی و چرا به فلان و فلان سوال شریعتمداری، فلان جواب را ندادی؟!
گفتم: به آدم فضولی گفتند اگر نصف دنیا را به تو بدهیم، قول می دهی که دیگر فضولی نکنی؟ و یارو گفت؛ باشه! قول میدم! اما نصف دیگرش را می خواهید به چه کسی بدهید؟!




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 11 :: 12:45 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، یک منبع امنیتی سعودی به خبرگزاری فرانسه گفت: علت انفجار امروز در شرق پایتخت عربستان، آتش گرفتن یک تانکر حامل گاز در شرق ریاض پس از برخورد آن به یکی از پل‌ها در منطقه بوده است.

وی افزود: یک حادثه رانندگی منجر به آتش گرفتن تانکر گاز در جاده خریص در تقاطع شیخ جابر شد که این آتش سوزی ناشی از برخورد تانکر به یکی از پل‌ها در این تقاطع بود و در نتیجه آن راننده زخمی شده است.

در همین حال، شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفتند که هفت خودرو در محل آتش گرفته و به ساختمان‌های اطراف زیان وارد شده است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی العربیه سعودی علت انفجار یاد شده را ناشی از تانکر سوخت در یک پمپ بنزین دانسته است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی اعلام کرد: یک ساختمان صنعتی به طور تقریبا کامل در این انفجار بزرگ در شرق ریاض ویران شده است.

وی افزود: ساختمان تقریبا با خاک یکسان شد و خودروها در مجاورات آن آتش گرفت و دستکم پنج ماشین آتش نشانی به صحنه حادثه آمدند.






موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 11 :: 12:36 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی امروز پنجشنبه 11 آبان 91 به پیروزی پرسپولیس با 6 گل برابر پیکان و هت تریک کریم انصاری فرد اختصاص دارد.

















موضوع مطلب :

 

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند: از امروز تا روز انتخابات هرکسی احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده خبرگزاری فارس: خودداری سران قوا از کشاندن اختلافات بین مردم/ تحریک احساسات مردم درجهت ایجاد اختلاف خیانت به کشور استاست.

  به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، در سخنان مهمی با تبیین مراحل مختلف مبارزه کلان و شصت ساله ملت ایران با دولت مستکبر آمریکا و شکست های سلسله وار و تنزل جایگاه سیاسی، اقتصادی، نظامی و اصول فکری آمریکا در مقابل پیشرفتهای شگرف مادی و معنوی نظام اسلامی، درس های بزرگ این مبارزه ادامه دار را حفظ ایستادگی و‌ بصیرت، ‌توکل بر خدا، کار و تلاش بی وقفه، و وحدت میان مسئولان دانستند و تأکید کردند: مسئولان بویژه سران سه قوه باید با وظیفه شناسی و درک شرایط حساس کنونی، از هرگونه کشاندن اختلافها به میان مردم خودداری کنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که در آستانه سیزده آبان، «روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت امام هادی(ع) و همچنین عید سعید غدیر خم، سه حادثه تاریخی روز سیزدهم آبان را مظهر ایستادگی و چهره مصمم ملت ایران برای رسیدن به هدفهای والا خواندند و افزودند: در هر یک از حوادث تاریخی این روز یعنی تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343، کشتار دانش آموزان بوسیله مزدوران رژیم پهلوی در سال 1357، و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358، یک طرف قضایا، ملت ایران و امام بزرگوار هستند و در طرف دیگر دولت مستکبر آمریکا قرار دارد و این، نشان دهنده وجود مبارزه میان ملت ایران و دولت آمریکا است.

حضرت آیت الله خامنه ای، فهم صحیح از زمان آغاز مبارزه و مراحل مختلف آن و همچنین نتیجه مبارزه را مهم ارزیابی و خاطر نشان کردند: این مبارزه از سال 1332 و از زمان کودتای آمریکایی 28 مرداد آغاز شد.

ایشان با اشاره به نقش مستقیم آمریکا در راه اندازی کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق، افزودند: آمریکاییها در این ماجرا، برای منافع استکباری خود دولت مصدق را که با آنها خصومتی نداشت و حتی به آنها اعتماد کرده بود، در طرحی مشترک با انگلیسی ها سرنگون و رژیم محمدرضا پهلوی را بر کشور مسلط کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حادثه قیام 15 خرداد سال 1342 را نتیجه ده سال فشار و اختناق حکومت مورد حمایت آمریکا دانستند و افزودند: در نهایت، آمریکایی ها وارد ماجرا شدند و حکومت با هدایت آنها، امام خمینی(ره) را در سال 1343 تبعید کرد و به ظاهر توانست ملت ایران را مغلوب کند اما این غلبه واقعی نبود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اختناق کم سابقه حاکم بر کشور از سال 1343 به بعد و یکه تازی آمریکا در غارت و چپاول ثروت ملت ایران، تأکید کردند: سرانجام حرکت عظیم ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد و ملت ایران توانست با ایستادگی و فداکاری و گذشت از جان، ‌انقلاب اسلامی را در سال 1357 به پیروزی برساند و حکومت متکی به آمریکا را سرنگون کند.

ایشان تشکیل نظام اسلامی بعد از 25 سال مبارزه را، پیروزی ملت ایران در مرحله اول مبارزه با آمریکا خواندند و افزودند: آمریکاییها از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شروع به معارضه و اخلال در کارها کردند که مرکز همه این توطئه ها، سفارت سابق آمریکا در تهران یا همان لانه جاسوسی بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام دانشجویان بعنوان زبده ترین قشر مبارز ملت ایران، در تسخیر لانه جاسوسی در سیزدهم آبان سال 1358 را شکستی دیگر برای آمریکا ارزیابی و خاطر نشان کردند: سلسله شکست های آمریکا از آن زمان تا به امروز همچنان ادامه پیدا کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاشها و توطئه های گوناگون آمریکا در 34 سال گذشته، برای جبران شکست بزرگ خود در سال 1357، تأکید کردند: علت این توطئه های ادامه دار، این است که شکست آمریکا در سال 1357،‌ فقط شکست از ملت ایران نبود بلکه شکست آمریکا در منطقه بود و آنچه امروز در شمال آفریقا و منطقه بزرگ عربی در جریان است و همچنین نفرت روزافزون ملتها از آمریکا، نتیجه همان شکست است.

ایشان بعد از تبیین مراحل مختلف مبارزه ملت ایران با دولت استکباری آمریکا، به موضوع نتیجه این مبارزه اشاره کردند و افزودند: اینکه در این مبارزه شصت ساله چه کسی پیروز میدان بود بسیار مهم است زیرا اگر یک ملت با ایمان و مصمم و متوکل بر خداوند پیروز این مبارزه باشد قطعاً برای همه ملتها اصل و الگو خواهد بود و فلسفه جدیدی برای تاریخ مبتنی بر اصول اسلامی بوجود خواهد آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران را پیروز میدان مبارزه با دولت آمریکا خواندند و به بیان دلایل این پیروزی پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیان دلایل پیروزی ملت ایران در مبارزه با دولت مستکبر آمریکا، به موقعیت و جایگاه نظام اسلامی اشاره کردند و افزودند: اولین دلیل این است که انقلاب اسلامی ایران در این 34 سال، نه تنها از بین نرفت بلکه قوی تر، مستحکم تر، با عظمت تر و پُر فروغ تر شده است.

ایشان تأکید کردند: از جمله نشانه های استحکام و قوت نظام اسلامی و زنده بودن انقلاب،‌ نسل جوانی است که حوادث انقلاب، دوران دفاع مقدس و امام بزرگوار را ندیده است اما با همان انگیزه و عزم و ایمان نسل جوانی که انقلاب را بوجود آورد، در صحنه های مختلف کار و تلاش و علم و فناوری حضور دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عظمت روزافزون ملت ایران و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در میان ملتها و شناخته شدن ملت ایران در دنیا بعنوان ملتی پولادین، مقاوم و بصیر را از دیگر نشانه های استحکام نظام اسلامی خواندند و خاطر نشان کردند: از دیگر نشانه ها، پیشرفتهای علمی و سازندگی، بصیرت همگانی و رشد آگاهی و تأثیر گذاری و دیدگاههای نو ملت ایران در مسائل منطقه و دنیا است.

حضرت آیت الله خامنه ای پیشرفتهای معنوی در کنار پیشرفتهای مادی را از دیگر نشانه های زنده بودن انقلاب اسلامی برشمردند و با اشاره به حضور گسترده مردم بویژه جوانان در عرصه های معنوی، همچون دعای عرفه، مراسم اعتکاف، شبهای قدر و عزاداریهای ماه محرم افزودند: شکل گیری یکی از بهترین مردم سالاری ها در ایران و مشارکتهای عمومی در انتخابات ها از دیگر نشانه های پیشرفت همه جانبه ملت ایران در 34 سال گذشته است.

ایشان تاکید کردند: این، همان انقلابی است که آمریکاییها وعده شکست و نابودی چند ماهه آن را می دادند اما اکنون دارای چنین جایگاه ممتازی در منطقه و جهان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس به بیان دلایل اثبات کننده پیروزی ملت ایران،‌ با نگاه به جایگاه آمریکا پرداختند و تأکید کردند: هیچ کسی شک ندارد که آمریکا در سی سال گذشته بیش از سی رتبه از نظر اقتدار و وجاهت جهانی سقوط کرده است و حتی خود آمریکاییها نیز به این واقعیت، اقرار می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که امروز هیچ دولتی به اندازه آمریکا، در جهان منفور نیست افزودند: اگر دولتهای منطقه و دولتهای کشورهای دیگر جرأت کنند و یک روز بعنوان روز نفرت از آمریکا تعیین شود،‌ بزرگترین راهپیمایی تاریخ در دنیا برگزار خواهد شد.

ایشان با تأکید بر این که علاوه بر از بین رفتن وجهه آمریکا، اصول و ارزشهای آمریکا نیز سقوط کرده است، گفتند: یکی از ارزشهای مورد ادعای دولت آمریکا، مبارزه با تروریسم است اما این اصل اکنون بجایی رسیده است که دولت آمریکا با تروریست ها هم پیمان می شود و حتی گروه تروریستی منافقین را مورد حمایت خود قرار می دهد و از لیست به اصطلاح سیاه خارج می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای حمایت از دمکراسی، افزودند: با وجود این ادعا حمایت همه جانبه دولت آمریکا از مستبدترین و دیکتاتور ترین حکام منطقه و دنیا بر کسی پوشیده نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: یکی دیگر از اصول مورد ادعای آنها، حمایت از حقوق بشر است در حالیکه بدترین اقدامات ضد حقوق بشری با حمایت آمریکا انجام می‌شود و صهیونیستهایی که شصت سال به طور علنی، حقوق ملت مظلوم فلسطین را پایمال کرده اند، مورد حمایت کامل دولت آمریکا هستند.

ایشان، مقابله دولت آمریکا با حرکتهای آزادی خواهانه،‌ اصلاح طلبانه و انقلابی ملتها را مغایر با ادعای حمایت از ملتها خواندند و خاطر نشان کردند: آمریکا ادعا می‌کند ثروتمندترین ملت و دولت دنیا است اما زمامداران آمریکا، وضعیت ملت این کشورِ دارای منابع گسترده طبیعی و انسانی را به جایی رسانده اند که امروز مقروض ترین ملت دنیا، ملت آمریکا است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تعداد بالای زندانیان آمریکا در مقایسه با جمعیت این کشور و رتبه اول در دنیا را بر خلاف ادعای طرفداری از آزادی دانستند و افزودند: یکی دیگر از ادعاهای دولت آمریکا، سرافرازی ملت این کشور است در حالیکه ملتِ خود را به ذلت کشانده اند و با گمراه کردن آنان اجازه نمی دهند از حقایق مطلع شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جنبش 99 درصدی در آمریکا در شرایطی شکل گرفته است که مردم آمریکا از بسیاری از حقایق مطلع نیستند و اگر دولت آمریکا اجازه اطلاع از حقایق را بدهد، این جنبش قطعاً بسیار فراگیرتر خواهد شد.

ایشان یکی دیگر از پَسرفت‌های دولت آمریکا از ارزشها و اصول مورد ادعای خود را، تسلیم محض بودن در برابر صهیونیست ها دانستند و افزودند: چه ننگی از این بالاتر که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،‌ در مناظره های خود برای اثبات ارادت به صهیونیست ها، با یکدیگر مسابقه می گذارند و دولتهای آمریکا عملاً ملت خود را اسیر صهیونیست ها کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نتیجه این سقوط ها را کاهش روزافزون نفوذ و قدرت آمریکا و شکست های پی در پی در جنگ ها و حوادث مهم منطقه خواندند و تأکید کردند: تمام این واقعیات نشانگر این است که دولت مستکبر، متکبر و خودبزرگ‌بین آمریکا در این مبارزه طولانی، در برابر ملتِ مصمم، سرافراز و مقتدر ایران شکست خورده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، درک دلایل این پیروزی در 34 سال گذشته و حفظ لوازم آن در ادامه مبارزه را بسیار با اهمیت ارزیابی و تأکید کردند: هنگامی که یک ملت مصمم و با عزم و اراده، در مقابل حریفی که نسبت به او توانایی های ظاهری علمی، رسانه ای و مالی کمتری دارد، مقاومت و به خدا توکل می کند و از جان و مال و آبرو نیز دریغ نمی کند قطعاً در سخت ترین و بزرگ ترین مبارزه ها پیروز خواهد شد.

ایشان چالش ملت ایران با آمریکا را ادامه دار و در عین حال موجب آبدیده تر شدن ملت دانستند و افزودند: در این چالش، همواره باید مراقب طرف مقابل بود و لحظه ای از او غفلت نکرد زیرا اگر دچار راحت طلبی و غفلت شویم شکست می‌خوریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از ضروریات این مبارزه بزرگ را ایستادگی و توکل بر خدا برشمردند و خاطرنشان فرمودند: از جمله لوازم این مبارزه، تلاش و حرکت همه جانبه برای پیشرفت کشور در عرصه های علمی، سازندگی، اداری و تجاری است که زمینه ساز شکوفایی و پیروزی می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای اتحاد و وحدت را نیز بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: یکی از موارد مضرّ، اختلاف میان مسئولان و بدتر از آن کشاندن اختلاف به میان مردم است.

ایشان افزودند: من به مسئولان و رؤسای قوا هشدار می‌دهم مراقب باشند و اختلافات را به میان مردم نکشانند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه رهبری از رؤسای قوا حمایت کرده و حمایت خواهد کرد، خاطرنشان کردند: نامه نگاریهای اخیر و مطالب آن به هیچ وجه موضوع مهمی نیست اما این اختلاف نظرها نباید به میان مردم کشانده و دست مایه ای برای جنجال و هیاهوی رسانه های بیگانه و دشمنان شود.

ایشان تأکید کردند: همه باید متوجه مسئولیت خود و شرایط حساس کنونی باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به عصبانیت دشمن از حوادث منطقه و پیشرفتهای علمی و تأثیرگذاری ملت ایران افزودند: یکی از روشهای موذیانه و موریانه وار دشمن در این شرایط، ایجاد اختلاف از راههای نفوذ است که همه باید مراقب باشند و اختلاف ها را به حداقل برسانند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اختلاف نظر طبیعی است اما این اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و گریبانگیری و مچ گیری در مقابل مردم، تبدیل شود.

ایشان تأکید کردند: از امروز تا روز انتخابات، هرکسی که بخواهد اختلاف ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند،‌ قطعاً به کشور خیانت کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولان کشور را زحمتکش و دلسوز خواندند و خاطرنشان کردند: مسئولان بدنبال کار و تلاش هستند که برخی اوقات غفلت هایی هم انجام می گیرد اما امیدوارم خداوند بر اساس نیت هایی که بدنبال خدمت به مردم هستند، ملت ایران را در همه میدانها موافق کند که قطعاً هم اینگونه خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیانات‌شان غدیر خم را حادثه ای اصولی خواندند که نشان دهنده توجه اسلام به امامت و ولایت بعنوان مهمترین رکن تشکیل نظام اسلامی است.

ایشان تأکید کردند: اگر مضمون واقعی حادثه غدیر، بدرستی تبیین شود، این موضوع می تواند وحدت آفرین باشد.

 




موضوع مطلب :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، گفت: اصل اصلاح کار خوب و ضروری است اما باید در چارچوب قانون باشد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: در ادوار گذشته نیز مجلس چنین قصدی داشت و اقدامات ابتدایی در این زمینه انجام شده بود، البته نه به این صورت فعلی که بیان شده است و در همان زمان شورای نگهبان نظر خود را اعلام کرد.
وی در مورد طرح جدید قانون انتخابات اظهار داشت: تفسیر شورای نگهبان از شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی حصری است و در ضمن شورای نگهبان معتقد است مرجع تشخیص این صلاحیت ها خود شورا است و هیچ نهاد دیگری از جمله مجلس و وزارت کشور نمی تواند این شرایط را بررسی و احراز کند.
کدخدایی تصریح کرد: بنا بر این قرار دادن شرایط حداقلی و حداکثری برای کاندیداها به این شکل مورد تایید شورای نگهبان نیست.
سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: البته تا مصوبه نهایی مجلس بررسی نشود نمی توان نظر قطعی داد اما برداشت بنده با توجه به رویه شورای نگهبان این است که شورا با چنین اصلاحیه ای که محدودیت های قانونی اعمال می کند موافقت نخواهد کرد.
وی همچنین در واکنش به نامه نگاری های اخیر روسای دو قوه گفت: اصل اختلاف نظر میان مسئولان کشور طبیعی و از برکات نظام اسلامی است و فواید آن بررسی های حقوقی اصول قانون اساسی در جامعه و رسانه ها است.
کدخدایی اظهار داشت: اما روش بررسی و حل این اختلافات نباید موجب شادی دشمنان ایران شود و همه باید خود را ملزم به تبعیت از قانون بدانند.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه باید در چارچوب های قانونی اختلافاتمان را بررسی کنیم، گفت: از طرفی بررسی و پیگیری بحث های کلان و البته دقیق حقوقی نباید از طریق روشهای سیاسی پیگیری شود بلکه می تواند در شکل ها و روش های دیگر از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که اختلافات رسانه ای نشود، گفت: در شرایط فعلی کشور همدلی نیاز اصلی است بنابراین مسئولان نیز باید به این موضوع و دغدغه رهبر معظم انقلاب توجه کنند.
کدخدایی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا شورای نگهبان شرط حقوقی برای حضوراصلاح طلبانی که در فتنه 88 نقش داشته اند در انتخابات  دارد، گفت: شورای نگهبان هیچ گونه منعی برای ورود گروه ها و جناح ها در انتخابات ندارد و طبق چیزی که در قانون مقرر شده است عمل می کند و کسانی که ساختارشکن باشند و رفتارشان مجرمانه باشد بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 4 :: 11:39 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

نهم ذالحجه روز عرفه،روزنیایش و عبادت،روزی که معروف به بخشش گناهان و قبول توبه است.

مهر نوشت: روزی که خداوند متعال بندگانش را به سوی خود به صورت ویژه فرا می خواند.امسال همانند سالهای گذشته در روز عرفه عموم مردم در نقاط مختلف کشور دور هم گرد آمده و این دعای آسمانی را زمزمه می کنند.در تهران مراسم پرفیض دعای عرفه در مکان های مختلف برگزار می شود.
 
حسینیه هدایت تهران سخنرانی و قرائت دعا:  شیخ حسین انصاریان

مداحان:حاج علی بهاری و حاج رضا انصاریان

شروع مراسم ازساعت 14
تمهیدات لازم برای حضور مردم در شبستانهای حسینیه و خیابان های اطراف پیش بینی شده است ، اما لازم است.
برادران و خواهران که با تأخیر حضور می یابند زیر انداز همراه داشته باشند.
نشانی : میدان قیام، خیابان ری، کوی شهید رقیب دوست، حسینیه هدایت
حسینیه صنف لباس فروشان تهران قرائت دعا و مداحی : حاج منصور ارضی

 شروع مراسم از ساعت 13:30
خیابان سعدی جنوبی، پایین‌تر از چهار راه مخبرالدوله (استقلال) حسینیه صنف لباس فروش‌ها.
برادران و خواهرانی که با تأخیر حضور می یابند زیر انداز همراه داشته باشند.
مسجد دانشگاه تهران قرائت دعا : حجت الاسلام علیرضا پناهیان

شروع مراسم از ساعت 14
مهدیه امام حسن مجتبی (ع) سخنران : حجت الاسلام حائری زاده

قرائت دعاو مداحی : حاج سعید حدادیان

شروع مراسم از ساعت 13
نشانی: خیابان آزادی بعد از پل یادگار امام (ره)
مهدیه تهران سخنرانی و قرائت دعا : حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر صالحان

شروع مراسم از ساعت 13
نشانی:  خیابان ولیعصر، بالا تر از تقاطع مولوی
هیئت رزمندگان شمیرانات

(امام زاده علی اکبر چیذر)
قرائت دعا : حاج محمود کریمی

شروع مراسم از ساعت 14
نشانی : خیابان شریعتی-بزرگراه صدر-میدان پیروز- امام زاده علی اکبر (ع)
حسینیه بیت الرقیه (س) سخنرانی و قرائت دعا : حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد

شروع مراسم از ساعت 14
نشانی :خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیرو هوایی بعد از فلکه دوم
مصلای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قرائت دعا:  آقای زین العابدین

شروع مراسم: از ساعت 14
مسجد حضرت امیر (ع) سخنرانی و قرائت دعا:  حجت الاسلام بهتاش


 شروع مراسم : از ساعت 13:30
با حضور خواهران و برادراننشانی : خیابان  کارگر شمالی، مقابل پمپ بنزین مسجد حضرت امیر(ع)
مسجد دانشگاه صنعتی شریف قرائت دعا:  حجت الاسلام قاسمیان

مداح: حاج احمد عباسی


شروع مراسم : ساعت 14
نشانی : خیابان آزادی
مهدیه تهرانپارس قرائت دعا : حاج آقا فریدی

مداحان: سید مجید بنی فاطمه و حاج آقا حسینی

شروع مراسم از ساعت 15
نشانی: تهرانپارس ، بزرگراه رسالت ، بین بزگراه باقری و خیابان رشید
مسجد شهید بهشتی قرائت دعا و مداحی : حاج علی قربانی (حاج قربان(


شروع مراسم : از ساعت 13:30
نشانی : خیابان  پیروزی، چهارراه کوکاکولا، یابان  نبرد شمالی، مسجد شهید بهشتی
محفل تاجمعه ظهور قرائت دعا:  حجت الاسلام حاج حسن باقری

شروع مراسم: از ساعت 13:30
نشانی: میدان قیام-خیابان ری خیابان شهیدرقیب دوست کوچه اسدی
هیئت روضه العباس (ع) قرائت دعا: سید مالک علوی

مرثیه سرایی : حاج حسین سیب سرخی


شروع مراسم: از ساعت 13:30 
نشانی : پیروزی ، بعد از چهارراه کوکاکولا ، نبش خیابان کریمشاهیان ، حسینیه جوانان حسینی هیئت روضة العباس (ع)
مسجد شهدا قرائت دعا و مداحی  : حاج ماشاالله عابدی


شروع مراسم از ساعت 14
با حضور خواهران و برادران
نشانی: ابتدای خیابان آهنگ مسجد شهدا
مسجد امام حسین علیه السلام قرائت دعا و مداحی : حاج رضا بکائی

شروع مراسم :  ساعت 14نشانی : میدان امام حسین (ع)، مسجد امام حسین (ع)
مصلای امام خمینی(ره) مناجات و قرائت دعا: حاج مصطفی روحانی

سخنران: دکتر حسن الهی
مداحی: حاج سید محمد جوادی
باحضور خواهران و برادران
هیئت راه شهیدان شروع مراسم: ساعت14
نشانی: نازی آباد، هزار دستگاه، انتهای خیابان شهیدان برادران رحیمی، مسجد امام عصر(عج)
مسجد امام حسن مجتبی(ع) شروع مراسم: ساعت 14
نشانی: نازی آباد، خیابان مشهدی، میدان پارس
مسجد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرائت دعا: حاج علی علیزاده

ذاکرین: حاج محمدرضا نوروزی، حاج عزیز اسماعیلی، حاج علی مشکینی، حاج اصغر دوستی


شروع مراسم: 13:30
نشانی: خیابان خاوران، خیابان اتابک، نرسیده به اتوبان بعثت، نسجد حضرت علی ابن موسی ارضا(ع)
مسجد علی ابن الحسین (ع) سخنرانی و قرائت دعا : حجت الاسلام 
حاج محمدرضا حاتم پوری

شروع مراسم :ساعت 14
با حضور خواهران وبرادران
نشانی : خیابان پیروزی، بلوارابوذر بعد از آهنگ
آستان مقدس امام زاده سید نصرالدین(ع) قرائت دعا:  حجت الاسلام محبی

مداح: کربلایی میثم نادعلی


شروع مراسم : ساعت 13
نشانی : خیابان خیام ، امام زاده سید نصرالدین(ع)
هیئت مسلمیه تهران قرائت دعا : حاج سید عبدالحمید شهاب

مداح : حاج حمید بهاری

شروع مراسم : ساعت 14
 



موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 81
  • کل بازدیدها: 204742