سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
خبرگزاری فارس: آیت‌الله هاشمی شاهرودی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری نیست

به گزارش دریچه به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌ها به نقل از سیدرمضان شجاعی‌کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس از احتمال کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی شاهرودی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان نامزد مورد حمایت دولت خبر دادند.

دفتر رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس در این خصوص اعلام کرد: حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به هیچ وجه بنای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را نداشته و ندارند.

دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی کلیه گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال کاندیداتوری ایشان که در برخی رسانه‌ها مطرح شده را کاملا بی‌اساس دانست.

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 آذر 28 :: 7:59 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
در این تصویر مهدی هاشمی در کنار آقای هاشمی رفسنجانی و عفت مرعشی قرار دارد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 آذر 28 :: 7:46 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

حضرت امیرالمؤمنین، علی علیه السلام می فرمایند:
حسن و حسین علیهم السلام دو سبط این امت هستند، و آن دو برای محمد صلی الله علیه و آله همانند دو چشم برای سرند، و من برای محمد صلی الله علیه و آله همانند دست برای بدن هستم، و فاطمه علیها السلام برای محمد صلی الله علیه و آله همانند قلب برای بدن است .

 متن حدیث:
قال علی امیرالمومنین علیه السلام:
«.. ان الحسن والحسین سبطا هذه الامة وهما من محمد کمکان العینین من الراس واما انا فکمکان الید من البدن واما فاطمة فکمکان القلب من الجسد..»




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آذر 26 :: 10:42 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از خبرگزاری فارس ، دادسرای تهران اعلام کرد: مهدی هاشمی رفسنجانی پس از تکمیل تحقیقات و با تودیع وثیقه مناسب از زندان اوین آزاد شد.




موضوع مطلب :

به گزارش "دریچه"به نقل از"صراط" - گذر ایام و تورق تقویم، زمان را به سوی 24 خرداد ماه 1392 پیش می برد و تکاپوهای انتخاباتی را فزونی می بخشد. در این میان یکی صحبت از «طرح وحدت ملی» به میان می آورد و دیگری «طرح مناسک» به اجرا می گذارد. آن یکی «طرح دولت بی پایان» را در دستور کار قرار داده است و جناح دیگری، هنوز به «اجماع» نرسیده اند!
احمدی نژاد هم هر چند از یک سو می گوید لحظه ای به انتخابات فکر نمی کند اما از سوی دیگر دوباره صحبت از لیست مفسدان کرده و مردم را تشنه شنیدن نام آنها و در این رابطه . وی دیروز در مراسم افتتاح طرح های عمرانی خراسان رضوی ادعا کرد: "300 نفر در کشور 60 درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند."
به گزارش سرویس سیاسی صراط؛ به نظر می رسد باید اینک که چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقیست کاری کرد و قدمی برداشت و با تدبیر و بدور از هیجانات کاذب سیاسی افراد را آنالیز و سنخیت آنها را با جایگاه ریاست جمهوری ایران مورد بررسی قرار داد تا شاید بتوان به نتیجه ای مطلوب رسید.
ایران اسلامی سال 1391 با موقعیت ژئوپولتیکی و شرایط سیاسی خاص آن و با نظر به تئوری مقاومت در انقلاب اسلامی ، نیازمند یک ارتباط مدبرانه ، بدور از احساس و کاملا علمی در قبال تحولات دنیا دارد ، چرا که در سالهای اخیر بخوبی مشاهده کرده ایم عملکرد احساسی و گاها بدور از تدبیر برخی از مسئولین در عرصه دیپلماسی، هزینه های سنگینی را در داخل کشور برای زندگی روزمره مردم در بر داشته و در آینده هم شاهد خواهیم بود مغایرت برخی رفتارهای امروز مسئولان در عرصه دیپلماسی با فلسفه انقلاب اسلامی چه آثار و تبعات جبران نا پذیری را برای کشور بجای خواهد گذاشت.
فلذا با توجه به نقش مهم دانش دیپلماسی در اداره کشور و آسیب های جدی عدم توجه به این مقوله بر روی زندگی مردم ، لازم است بر روی شخصیت های دیپلماتیک کشورمان تمرکز بیشتری داشته باشیم ، چرا که دور از ذهن نیست ظهور یک دیپلمات کارکشته در جایگاه ریاست جمهوری ایران بتواند تحول عظیمی در نوع روابط ایران با کشورهای جهان و بالطبع فضای داخلی کشور ایجاد کند.

اما فارغ از تمام جنجال ها و بدور از حاشیه ها، هستند افرادی که خدمت به کشور و ملت شان را بر منازعات زودهنگام و بی ثمر سیاسی ارجح می دانند و بجای تقابل در جبهه داخلی، بعنوان خط شکنان جبهه خارجی جمهوری اسلامی خدمت می کنند.
افرادی که دیروز، بعنوان دیدبان انقلاب اسلامی، صدامیان را رصد می کردند؛ امروز نیز در رسته دیپلمات های کارکشته و مجرب، جهانخواران و مستکبران را تحت نظر دارند.

زاده مشهد الرضاست و دانشجوی امام صادق(ع). 18 سال در وزارت خارجه، مشق سیاست کرده و بر دیپلماسی خارجی خاتم النبیین(ص) تسلط دارد چرا که موضوع پایان نامه دکتری خویش را معطوف به دکترین سیاست خارجی نبی مکرم اسلام قرار داده است .
تجارب مفید و حُسن سوابق این دیپلمات، موجب آن شد که رهبر معظم انقلاب، مسئولیت خطیر نمایندگی شان در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی را به شخص ایشان واگذارند.



گویند که "رنگ رخساره خبر می دهد از سّر درون". جلیلی کم حرف است و متفکر و متین. ظاهری ساده و کلامی نافذ دارد. شاید به همین جهت باشد که دیپلمات های کارکشته ای چون سولانا و اشتون، هنوز به کُنه و بطن وجودی او پی نبرده اند!
قدم های لنگانش نشان می دهد که در زندگی او، مصالح ملی بر منافع شخصی مقدمند.
بیاد آورید سخنان شورانگیزش را در سوم خرداد امسال که در جمع تیم مذاکره کننده غربی و ایضاً حضار خارجی اظهار داشت: «خانم ها و آقایان! می دانید امروز چه روزی است؟! سوم خرداد، یعنی دقیقا همان روزی که 30 سال پیش خرمشهر را از اشغال عراق دوران صدام آزاد کردیم.»

جلیلی اما سابقاً درباره انتخابات نیز اظهاراتی داشته است. وی در جمع اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی در پاییز 83 اینگونه عنوان می کند: «به نظر من اختیارات رئیس‌جمهور در کشور ما خیلی مغفول واقع شده است، به نظر من قدرت‌مند ترین فردی که می‌تواند در عرصه‌ی خدمت به مردم و کار اجرایی باشد، رئیس‌جمهور است. کشوری که این همه سازمان و دستگاه‌های عریض و طویل دولتی دارد، رئیس‌جمهور می‌تواند عزل کند، نصب کند، کار بخواهد، مطالبه کند، کارآمدی بخواهد، ارزیابی بخواهد، برنامه بخواهد و آن‌ها را فعال کند.»

حالا چند سالی هست که نام دکتر سعید جلیلی بیشتر بر سر زبانها افتاده است و از وی بعنوان یکی از چهره های انقلابی و آکادمیک یاد می شود که همیشه ضمن اینکه با منطق و خونسردی مواضع انقلابی اش را در عرصه بین المللی اتخاذ داشته ، کمترین هزینه را برای کشور به بار آورده و با پرهیز از مواضع احساسی و عجولانه ، منافع ملت را به بهترین شکل دنبال کرده است.
با این وجود غافل شدن ازشخصیت پخته و بین المللی جلیلی نوعی غفلت از سرمایه های انقلاب محسوب می شود و انتظار می رود بدور از هرگونه انتخاب عجولانه و جانبداریهای غیرمنطقی به همه نیروهای حاضر در کشور که استعداد حضور در جایگاه ریاست جمهوری را دارند توجه کنیم.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آذر 26 :: 9:36 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

دریچه : فشار بی سابقه و سنگینی از صبح امروز برای آزادی مهدی هاشمی که دارای 13 عنوان اتهامی است، آغاز شده است که دستگاه قضایی در برابر این فشارها مقاومت می کند.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت:از صبح امروز فشار بی سابقه و سنگینی از سوی خانواده و اطرافیان مهدی هاشمی برای آزادی و نیمه تمام ماندن تحقیقات از وی آغاز شده است.
 
وی افزود: مهدی هاشمی دارای 13 عنوان اتهامی است که این موارد بخشی با تکمیل تحقیقات آماده ارجاع به دادگاه است اما بخشی دیگر نیازمند ادامه تحقیقات از وی می باشد.
 
این منبع آگاه افزود: نگرانی زیادی وجود دارد که فشارهای وارده برای آزادی زودهنگام مهدی هاشمی باعث از بین رفتن برخی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده وی شود.
 
وی تصریح کرد:قوه قضائیه تاکنون در مقابل فشارهای خانواده و اطرافیان متهم برای آزادی وی مقاومت کرده اما این فشارها همچنان ادامه دارد و به مرحله بی سابقه ای رسیده است.



موضوع مطلب :

به گزارش دریچه به نقل از گروه سیاسی مشرق ــ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که از زمان مطرح شدنش توسط کمیسیون شوراها، انتقادات زیادی را بین سیاسیون و همچنین دانشجویان به همراه داشت با حذف ماده 35 این طرح جنجالی، انتقادات را نسبت به این طرح به شدت کاهش داد.

این طرح در هفته اول آذرماه در مجلس مطرح شد و تا امروز موارد مختلفی از این طرح مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسیده است.

پیرامون همین موضوع سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در سایت اطلاع رسانی دولت داشته عنوان کرده است که اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تا اواسط بهمن ماه به وزارت کشور ابلاغ نشود، برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اجرایی نخواهد شد و بعید است که به انتخابات ریاست جمهوری آینده برسد.

او همچنین تأکید کرده است که این طرح اساساً اختیارات وزارت کشور را سلب می‌کند.

"امیر خجسته"، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق در خصوص بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که در دستور کار این روزهای مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: پیش بینی ما این است که تا هفته آینده به جمع بندی کلی در این خصوص برسیم و طرح از دستور کار مجلس خارج شود.

رئیس کمیسیون شوراها در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "آیا شورای نگهبان با اصلاحیه های جدید مجلس موافقت خواهد کرد؟" پاسخ داد: شورای نگهبان به ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری معترض بود که این ماده نیز از طرح اصلاح قانون انتخابات خارج شد.

وی در ادامه اظهار داشت: بعید می دانم شورای نگهبان با سایر موارد طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفت داشته باشد و اگر هم مخالفتی بوده است، بنده تا کنون چیزی در این خصوص نشنیده‌ام.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با حذف ماده 35 از طرح اصلاح قانون انتخابات آیا ممکن است شورای نگهبان به این طرح ایراد قانونی بگیرد، اظهار داشت:‌ طبق رایزنی‌هایی که با آیت‌الله جنتی، آقای کدخدایی و دیگر دوستان حقوقدان داشتم آنها مشکل اساسی را ماده 35 می‌دانستند. البته ممکن است درباره مواد دیگر نیز اشکالاتی باشد اما به طور کلی آنها مشکل اساسی را ماده 35 دانسته‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه شورای نگهبان نمی خواهد در خصوص سواد کاندیداها شرایطی قائل باشد، گفت: ما فکر می‌کردیم علی‌القاعده شورای نگهبان برای سواد کاندیدا نیز شرایطی قائل باشد اما آنها چنین نظری ندارند. البته آقایان گفتند ما شرایط شما را خوب می‌دانیم اما به لحاظ قانون اساسی نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم.

فرجام طرح اصلاح قانون انتخابات البته در حالی به گفته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در هفته آینده مشخص می‌شود و به شورای نگهبان می‌رود که طرح مذکور حاوی دو نکته جنجالی دیگر نیز هست. نکاتی که البته گزینه ماده 35 از میان آنها حذف شد و با نظر نمایندگان هم رأی نیاورد.

نکته اول اعتراضاتی است که دولت و وزارت کشور درباره بحث اختیارات برگزاری انتخابات به این طرح وارد می‌دانند و اعتراض دوم نیز که بیشتر توسط گروه‌های اصلاح‌طلب مطرح شده این است که در این طرح برای کاندیداها شرط سنی قرار داده شده است به این نحو که کاندیداهای زیر 45 سال و بالای 75 سال نمی‌توانند بعنوان کاندیدای انتخابات ثبت نام کنند.

اصلاح‌طلبان از این جهت به طرح اصلاح قانون انتخابات انتقاداتی را مطرح کرده‌اند که این طرح دو گزینه جدی و البته احتمالی آنها برای انتخابات آتی ریاست جمهوری را حذف خواهد کرد. این قانون سیدحسن خمینی و اکبر هاشمی رفسنجانی را به دلیل عدم احراز شرایط سنی؛ عملا هاشمی 78 ساله را از صحنه انتخابات حذف خواهد کرد همان طور که سید حسن خمینی 40 ساله با تصویب این قانون نمی تواند وارد عرصه انتخابات شود.

با تمام این اوصاف مجلسی‌ها نسبت به تایید این طرح در شورای نگهبان خوش‌بین هستند اما گویا این خوش‌بینی‌ها زودتر از موعد مطرح شده‌اند و همچنان باید منتظر ماند تا سرنوشت طرح جنجالی اصلاح قانون انتخابات را از نزدیک دید.

طرحی که البته فراکسیون رهروان مجلس تلاش وافری را برای طرح و تصویب آن انجام داد.




موضوع مطلب :
جمعه 91 آذر 24 :: 12:9 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
انتشار فایل یک مکالمه صوتی کافی بود تا آقازاده جنجالی بازهم در صدر اخبار رسانه ها قرار گیرد و سئوالات بی پاسخ افکار عمومی از خانواده هاشمی مجدداً مطرح شود.
به گزارش دریچه به نقل از سرویس سیاسی جهان نیوز، شاید روز 21 مهر ماه 1389 که مهدی هاشمی رفسنجانی، بخشی از فعالیت های پنهان خود و نزدیکانش را علیه نظام برای ‘نیک آهنگ کوثر’، ضدانقلاب فراری، بازگو می کرد، هرگز تصور نمی کرد که همین مکالمه روزی بلای جانش شود.

این فایل صوتی که نشان از ارتباط گرم و تنگاتنگ مهدی هاشمی با جبهه ضدانقلاب دارد، اخیرا در فضای اینترنت منتشر شده است.

روشن نیست که چه کسی این مکالمه را منتشر کرده اما برخی محافل ضدانقلاب عنوان کرده اند که نیک‌آهنگ کوثر به طمع بهره برداری اقتصادی از خانواده هاشمی و نیز اهداف سیاسی ضدانقلاب اقدام به انتشار آن کرده است.

کیفیت پایین


کیفیت بالا



18 فایل صوتی دیگر در راه است!

منتشرکننده این فایل صوتی تاکید کرده است که 18 فایل صوتی دیگر را نیز در اختیار دارد اما نیک‌آهنگ کوثر پس از تایید صحت این فایل صوتی، ادعا کرده که با انتشار فایل‌های صوتی موافق نبوده و پیشتر نیز نسبت به آن هشدار داده است: این فایل‌ها پیش‌تر بنابر درخواست دادگاه اونتاریو با ابلاغ روز هفتم اگوست 2012 در اختیار وکیل‌های طرف دعوا قرار گرفته است. بر اساس این حکم، هرگونه مدرک در هر قالبی که وجود دارد، می‌بایست در اختیار وکیل‌ها قرار گیرد. من این فایل‌ها را برای آقای «هوشنگ بوذری»، شاکی آقای هاشمی در دادگاه نیز ارسال کردم.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000259/nf00259087-1.jpg

مهدی هاشمی در این مکالمه تلفنی از نیک آهنگ کوثر می خواهد تا با فحاشی وی را در رسانه ها بیشتر مطرح کند. 

پسر دوم آقای هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار می کند: هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است. من در آن ور (ایران)  که بودم، در بین اطلاعاتی ها زندگی کرده ام. اطلاعاتی ها در هر گروه (ضد انقلاب) نیرو دارند و بینشان اختلاف می اندازند و نمی گذارند متحد بشوند. شما الان نگاه کن! اپوزیسیون شده 300 گروه! باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ (فتنه) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست.

تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند

کاریکاتوریست فراری روزنامه های زنجیره ای دوره اصلاحات سپس از وی می پرسد:
هرچند روشن است که مقامات قوه قضائیه از این سند آشکار جهت تسریع در روند محاکمه مهدی هاشمی استفاده خواهند کرد اما اکنون افکار عمومی هم منتظر است تا اثر این سند صوتی را در روند رسیدگی قضایی به پرونده آقازاده زندانی و قاطعیت مجدد مقامات قوه قضائیه را در این پرونده مشاهده کند.
آقای هاشمی! شما یک موضع مشخصی دارید و در مقابل رسانه های داخل ایران شماها بالاخره کی این موضع (خصمانه)  را  به صورت رو بازی می کنید؟

مهدی هاشمی در پاسخ با اعتراف به رفتارهای دوگانه و ظاهر سازی هایش در مقابل افکار عمومی می گوید: ما داریم رو بازی می کنیم، من با بی بی سی و اینها نمی توانم مصاحبه کنم چون در ایران این کار جرم تعریف شده است. حرفهایی که ماها می زنیم حرفهایی که بابای من زد، از همه حرفهای آقایون (اصلاح طلب) تند تر بوده است! ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند. اینها به من گیر داده اند چون می خواهند وظیفه اصلی ام را انجام ندهم.  وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست  که رسانه های خبری را کنترل کنم. من وظیفه ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم.

نظام می داند که من دارم چه کار می کنم

وی در پاسخ به درخواست کوثر برای تقویت قدرت رسانه ای فتنه برای مقابله با رسانه های داخل ایران، می گوید: آنها (رسانه های داخل کشور)  بازیشان فقط اینترنتی است. سایتهای نظام کلا 25000 تا بازدید دارند. آن ها همانقدر که کار اینترنتی می کنند ما هم کار اینترنتی انجام می دهیم. دعوای من با بابا اینست که ما باید تهاجمی تر بشویم با اینها ... من خودم را میگویم فائزه رو نمی گویم. من وظیفه ام چیز دیگری بوده است. کارهایی که من کرده ام صد برابر بدتر از سخنرانی های شماهاست و نظام هم می داند که من دارم چه کار می کنم و اینها هم می دانند اخلال هایی که در زمان رفتن رییس جمهور ایران (محمود احمدی نژاد) به سازمان ملل ایجاد شد توسط من بوده است و این مساله حتی به تاج زاده و بهزاد نبوی و رضا خاتمی و اینها هم بر خورده است! من خبر دارم. من هم نگفتم کار ما بوده و وارد این بازی نشدم ولی طرفهای من می فهمند که من کیم و می فهمند من دارم چه کاری علیه نظام می کنم و با من بد هستند.

بازی من طوری نیست که شما بتوانید بفهمید

آقازاده هاشمی در ادامه با اشاره به مصاحبه هایش با رسانه های بیگانه ادعا می کند: من با بی بی سی مصاحبه کنم خیلی کارهای دیگر را نمی توانم بکنم و الان از ایران از بالا و پایین کشور با من ارتباط دارند و من اگر فردا با بی بی سی مصاحبه کنم اینها دیگر نمی توانند با من ارتباط داشته باشند. بازی من آنطوری نیست که شما بتوانید بفهمید. اینکه من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرفهای شما را  قبول دارم که آقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا. ماها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد.

مهدی هاشمی در اینجا اذعان کرده که ارتباط گروه های اپوزیسیون داخلی با ضدانقلاب خارجی و بیگانه با نقش آفرینی وی از همان ابتدای فتنه برقرار بوده
اعلام موضع سریع و صریح آقای هاشمی درباره اظهارات پسرش و این سند صوتی ضروری به نظر می رسد و باید این حق را به مردم داد که اطلاعات شفاف تری از این موضوع داشته باشند...
و هست؛ موضوعی که برخی سیاسیون بی بصیرت داخلی از پذیرش آن خودداری کرده اند.

تایید جدیدی بر اتهامات امنیتی آقازده هاشمی

از سوی دیگر این سند صوتی تایید جدیدی است بر اتهامات امنیتی آقازاده هاشمی که پیشتر به عنوان یکی از سران کلیدی فتنه 88 شناخته شده است.

آقازاده هاشمی رفسنجانی که همزمان با دادگاه های متهمان فتنه 88 به بهانه ماموریت عازم لندن شد و پس از چندین هشدار دستگاه قضا به ایران برگشت، از بدو ورود به تهران در بازداشت بسر می برد.

وی که چندین اتهام امنیتی و اقتصادی را در پرونده دارد، تاکنون حاضر به پذیرش هیچ یک از اتهاماتش نشده و آنچنان که وکلیش امروز گفته است، حتی اتهاماتش را ‘مزخرف’ توصیف کرده است!

انتظار مردم از دستگاه قضا

اکنون و با انتشار این فایل صوتی (و اسناد متقن دیگری که به ادعای افراد آگاه وضعیت پرونده مهدی هاشمی را سنگین تر کرده) به نظر می رسد آقازاده هاشمی باید در مقابل واقعیت ها زانو بزند و پس از فاش شدن ابعاد دیگر فعالیت هایش علیه نظام خود لب به بیان حقایق بگشاید.

هرچند روشن است که مقامات قوه قضائیه از این سند آشکار جهت تسریع در روند محاکمه مهدی هاشمی استفاده خواهند کرد اما اکنون افکار عمومی هم منتظر است تا اثر این سند صوتی را در روند رسیدگی قضایی به پرونده آقازاده زندانی و قاطعیت مجدد مقامات قوه قضائیه را در این پرونده مشاهده کند.

همچنین دیگر انتظار مردمی، تداوم ایستادگی دستگاه قضا در برابر فشارهای سیاسی و رسانه ای در حمایت از مهدی هاشمی است تا برگ زرینی در کارنامه این قوه به ثبت برسد و امیدها به اجرای عدالت در حق گردن کلفت ها هم افزایش یابد.

آقای آیت الله هاشمی نظر شما چیست؟

نکته مهم دیگری که بیان آن درباره این مکالمه صوتی ضروری است، لزوم اعلام موضع آقای هاشمی رفسنجانی درباره اظهارات آقازاده خود است.

آنچنان که مهدی هاشمی گفته بخشی از پروژه بزرگ جریان فتنه بر دوش پدرش بوده و او با مواضعش در پیشبرد آنان سهم داشته است. و عملاً اتهامات بزرگتری را به پدر نسبت داده است.

بر این اساس، اعلام موضع صریح آقای هاشمی درباره اظهارات پسرش و این سند صوتی ضروری به نظر می رسد و باید این حق را به مردم داد که اطلاعات شفاف تری از این موضوع داشته باشند.

این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که پس از دستگیری مهدی هاشمی، آقای هاشمی در چندین سخنرانی به بیان فضائل پسرش پرداخته و او را جانباز جبهه و جنگ توصیف کرده که گرفتار اتهامات مخالفان شده است.

آیا این مهدی هاشمی همان آقازاده جانباز و جبهه رفته آقای هاشمی است که عاشق نظام و انقلاب است؟!



موضوع مطلب :

معاون اول رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به اجماع نرسیده اند، گفت: اگر احساس کنم خاتمی کاندیدا شود، نمی آیم.


به گزارش دریچه به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات، امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در قبال مسائل مختلف کشور، گفت: جنبش دانشجویی امروز با چالش‌های عدیده‌ای روبروست که باید توانایی عبور از این تنگناها و چالش‌ها را در خود زنده کند.

وی به بخشی از این چالش‌ها اشاره کرد و گفت: بی‌انگیزگی و فراموش شدن ارزش‌ها بخشی از این چالشهاست.

معاون اول رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات در ادامه به مسائل سیاسی کشور اشاره کرد و درباره انتخابات آتی، گفت: اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی از نظر مفهومی برای من چندان اهمیتی ندارد و قانون‌مداری و اخلاق‌مداری به نظرم مهمتر است.

وی با بیان اینکه این دو مفهوم در فضای سیاسی متفاوت است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات به اجماع نرسیده‌اند و هر زمانی که به طور قطعی به اجماع برسند در آن شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: حضورم در انتخابات هنوز قطعی نیست و حتی این دیدار از نظر من دیداری انتخاباتی نیست و دیداری دانشجویی با بخشی از این جنبش و جریان دانشجویی است.

عارف با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات به نظری قطعی و قابل قبول نرسیده‌اند، گفت: با توجه به اقدام برخی از رسانه‌ها و یکطرفه عمل کردن آنها، این اقدام هنوز صورت نگرفته است.

معاون خاتمی در دوران اصلاحات با اشاره به مطرح شدن بحثی به نام جریان انحرافی در بین اصولگرایان، گفت:اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان به خاطر فتنه از مردم عذرخواهی کنند،اصولگرایان نیز باید به دلیل حضور و مطرح شدن جریان انحرافی از مردم عذرخواهی کنند.

وی در توضیح واژه جریان انحرافی خاطرنشان کرد: از نظر من اصولگرایانی که امروز در مدیریت کشور دچار ضعف‌هایی هستند و نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند، جریان انحرافی را ایجاد کرده اند که ماهیت آن مشخص نیست.

عارف با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات به نتیجه برسند و بنده نیز برای حضور قطعی در انتخابات به یقین برسم، در انتخابات شرکت می‌کنم، تصریح کرد: در این صورت از روی احساس مسئولیت می آیم و یا اگر احساس کنم آقای خاتمی قصد شرکت در انتخابات را دارد نمی آیم.

معاون خاتمی در دوره اصلاحات ادامه داد: اصلاح طلبان و بنده خواستار انتخاباتی پرشور در کشور هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت تابع نظر شورای نگهبان هستم و معتقد به انتخاباتی آزاد و اینکه هرکس می تواند نظرش را عنوان کند هستم و مر قانون ونظر شورای نگهبان برای من قابل قبول است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آذر 23 :: 10:20 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از فرهنگ نیوز، متن نامه بصورت زیر است:

باسلام.

میدانم آنقدر سرتان شلوغ است که وقت خواندن نامه های پر درد من یا دختران هم درد مرا ندارید. برای همین حرف آخرم را اول میزنم: آقایان رئیس، تقاضا دارم دیگر در فکر ساختن فیلم و سریال جهت پاسداشت مقام چادر نباشید. ارزش چادر را به اندازه کافی در "تا ثریا" و "راستش را بگو" نمایش دادید.

سینما به اندازه کافی چادر را تخریب میکند. اگر نمیتوانید جلوی این تخریب را بگیرید، لااقل یاری شان نکنید و هیزم در آتششان نریزید.

 چادر یعنی دینداری. چادر یعنی حیا. چادر یعنی سادگی. چادر یعنی پوشش. چادر یعنی "چادر".

چادر نه مثل "چادر بر سر ثریا" عامل بدبختی و عقب ماندگی زن است و نه مثل "چادر بر سر راستگوها" مجوزی برای آرایش و بگو بخند با نامحرم! آخر خودتان قضاوت کنید، آیا این چادر است که بازیگران راستش را بگو بر سر نهاده اند یا به قول بعضیها شنل زورو!!

نماد یک خانم چادری، خانمی است متدین، دیندار و با حیا نه ثریای نزول خور و نه چادریهای آرایش کرده راستگو با آن روابط بیجای گسترده شان!!

راستش را بگو چه چیز را میخواست نشان دهد؟ میخواست بگوید، دختران چادری هم میتوانند اُمّل نباشند! میتوانند درعین چادری بودن آرایش کنند و با پسران روابط صمیمی داشته باشند؟؟!

اُمّل بودن این است که قدر گوهری مثل چادر را ندانی... ندانی که چادر عامل سرفرازی توست... ندانی که اگر چادر بر سرگذاشتی باید محکمتر از قبل با نامحرم برخورد کنی... ندانی که چادر را برای چه برسر گذاشته ای...

آری، چادر تاج بندگی ما و نمادی از دینداری ماست. اینها شعار نیست... اینها حقیقت چادر در ذهن چادریهای واقعی است.

درمورد سریال "کلاه پهلوی" که در این چند قسمت اول سوهان روح من و هم دردان من شده نیز درددل بسیار است. شاید برای آن باید، طوماری بنویسیم! این همه بدلباسی، آرایش، روابط و... را در یک سریال جمع کرده اید که چه چیز را نشان مردم دهید؟! مجوز این همه بدحجابی و بی اخلاقی، نشان دادن کشف حجاب در زمان رضاشاه است؟!!

أین تذهبون؟؟؟




موضوع مطلب :
1 2 3 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 28
  • کل بازدیدها: 204766