سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
چهارشنبه 91 آذر 22 :: 9:14 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر غلامحسین الهام
نظر به تعهد و سوابق ارزشمند و تجارب مفیدتان جنابعالی را به عنوان "رییس شورای اطلاع رسانی و سخنگوی دولت"منصوب می نمایم.
امیدوارم با همکاری مدیران و مسئولان دولت و با بهره گیری از آرای افراد صاحب نظر و اندیشمند و نیروهای دلسوز عرصه رسانه نسبت به اطلاع رسانی به موقع و روشنگر و تشریح برنامه ها، اقدامات، سیاست ها و جهت گیری های دولت، اقدامات لازم را معمول فرمایید.
توفیقات و سلامتی جنابعالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) از خداوند منان مسالت می کنم.
محمود احمدی نژاد



موضوع مطلب :

به گزارش دریچه به نقل از مهر، اسد الله بادامچیان جانشین دبیر کل موتلفه در خصوص برنامه های  انتخاباتی این حزب برای دیدار با برخی شخصیتها مانند آیت الله یزدی و جامعه روحانیت مبارز گفت: قصد داریم دیداری با این شخصیتها داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موتلفه قادر است کاندیدای مستقل برای ریاست جمهوری داشته باشد، گفت: ما همیشه درانتخابات ائتلافی حرکت می کنیم و هنوز برای اعلام اینکه مستقل بیاییم یا ائتلاف کنیم زود است و در مجموع همه ما مصمم به ائتلاف هستیم.

وی همچنین ضمن انتقاد از عزل و نصب های اخیر دولت و رئیس جمهور گفت: عزل و نصب های احمدی نژاد به ضرر وی است.

بادامچیان با بیان اینکه کارهای رئیس جمهور قابل تحلیل نیست، گفت: ایشان در حکمی که به مشایی داد در فضای کشور حساسیت ایجاد کرد، برداشتن یک وزیر و دادن سه وزارتخانه دست وزیر دیگر کار نادرستی است. مگر در دولت احمدی نژاد فرد دیگر پیدا نمی شود.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات رئیس جمهور سوال برانگیز و خلاف نظر رهبری که می گویند آرامش در جامعه باشد است، گفت: ما در صحنه بین المللی نیاز به وحدت داریم.

وی با بیان اینکه روزنامه ایران بد عمل می کند و رئیس جمهور هم حساسیت درست می کند، گفت: برای انتصاب یک فرد کافی بود یک جمله بنویسند که من شما را به این پست منصوب می کنم و نیازی به مدیحه نامه نبود.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 آذر 15 :: 11:12 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
حزب مشارکت که با حکم دادگاه منحل شده است، در بیانیه‌ای گروه‌های اصلاح‌طلب میانه‌رو که خواهان فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری هستند را "اصلاح‌طلبان بدلی" خواند.
به گزارش دریچه به نقل از تسنیم، حزب اصلاح‌طلب «مشارکت» که پس از حوادث سال 88 با رأی دادگاه منحل شد، در بیانیه‌ای که در سایت بی‌بی‌سی فارسی منتشر شده است، اعلام کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهد کرد.
 
حزب منحله مشارکت در این بیانیه که به مناسبت سالگرد تأسیس خود منتشر کرده است، تصریح کرده که برخی به‌دنبال "علم کردن اصلاح‌طلبان بدلی" هستند و تأکید هم کرده که "مردم به خوبی می‌دانند ‌مواضع اصلاح‌طلبی را از چه کسانی باید بشنوند و پی‌جویی کنند".

حزب مشارکت که در زمره احزاب رادیکال اصلاح‌طلب به شمار می‌آید، پس از روی کار آمدن سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس دولت اصلاحات، توسط محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور وقت راه‌اندازی شد.  اصولگرایان در آن زمان این حزب را "دولت‌ساخته" نامیدند.

 
ظاهراً منظور حزب مشارکت از به‌کار بردن عنوان "اصلاح‌طلبان بدلی" در بیانیه اخیر خود، گروه‌های اصلاح‌طلب میانه‌رویی هستند که برای حضور در انتخابات 92 اظهار تمایل کرده و انتقاداتی هم به فعالان حوادث پس از انتخابات سال 88 مطرح می‌کنند.
 
از پیش از برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال90، اختلافات گسترده‌ای میان گروه‌های متعدل و رادیکال اصلاح‌طلب بر سر حضور و عدم حضور در انتخابات مختلف پیش آمده است.
 
گروه‌های میانه‌رو اصلاح‌طلب معتقد به "حضور فعال" در انتخابات‌ها هستند اما گروه‌های تندرو و رادیکال جریان اصلاحات بیشتر به تحریم انتخابات تمایل دارند البته تاکنون صراحتاً از واژه "تحریم" استفاده نکرده‌اند.
 
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد ماه سال 92 برگزار می‌شود و از چندی قبل فعالیت گروه‌های اصلاح‌طلب برای شرکت در این انتخابات آغاز شده است.
 
جبهه مردمی اصلاحات، جبهه مردم‌سالاری، حزب وحدت و همکاری ملی و ... ازجمله این گروه‌ها هستند که در هفته‌های اخیر فعالیت‌های انتخاباتی‌شان شدت گرفته است.
 
جبهه مردمی اصلاحات به گفته حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل این جبهه، تاکنون با چند کاندیدای احتمالی انتخابات سال آینده "دیدار و رایزنی کرده است". فومنی پیش‌تر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی،‌ علی‌اکبر ناطق‌نوری و محمدرضا عارف را اولویت‌های این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری برشمرده بود.
 
آقای فومنی گفته است: "نیروهای اصلاح‌طلب به 4 گروه تقسیم شده‌اند و احتمال اتحاد آنان ‌غیر‌ممکن است".
 
جبهه مردم‌سالاری نیز به دبیرکلی مصطفی کواکبیان طرحی را با عنوان "مناسک" برای انتخابات آتی طراحی کرده و با معرفی این طرح به عنوان "تنها راه اجماع اصلاح‌طلبان" گفته که هر کاندیدای اصلاح‌طلبی که خواهان حمایت این جبهه است، باید بر اساس این طرح فعالیت کند. از کواکبیان به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات پیش‌رو نام برده می‌شود.
 
آقای محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی نیز با اعلام فعالیت قطعی حزب متبوعش در انتخابات سال آینده و دیدارها و رایزنی‌های انتخاباتی این حزب با برخی کاندیداهای احتمالی، از "اصلاح‌طلبان تندرو" انتقاد کرده و می‌گوید: "ما اصلاحاتی را قبول داریم که در درون نظام و با رعایت اصول و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی باشد، نه خارج از نظام".
 
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از دیگر گروه‌های اصلاح‌طلب است که اعلام شده 27 و 28 دی‌ماه "مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان" را با محوریت بررسی انتخابات آتی برگزار خواهد کرد.
 
البته غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفته که اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را نمی‌شناسد و باید در این زمینه "بررسی" کند.
 
هم‌اکنون از چهره‌های مختلفی مانند هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، محمدرضا عارف، سیدحسن خمینی، مصطفی کواکبیان، محمدعلی نجفی، اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، ‌عبدالله نوری، حسن روحانی، سیدکمال خرازی، محسن مهرعلیزاده و ... به عنوان کاندیداهای احتمالی گروه‌های اصلاح‌طلب یاد می‌شود.
 
حزب مشارکت از گروه‌هایی که آنها را "اصلاح‌طلبان بدلی" خوانده، به شدت انتقاد کرده و تأکید کرده است: "شرکت در هر انتخاباتی با هر قیمت و کیفیتی تنها از عهده کسانی ساخته است که از هیچ اصلی در سیاست‌ورزی پیروی نمی‌کنند."
 
"برائت از فتنه"، "عذرخواهی از مردم و نظام" و "جبران اشتباهات و خسارات" ‌به‌عنوان شروط بازگشت اصلاح‌طلبان عنوان شده است.
 
با این حال محمد موسوی خوئینی‌ها تأکید کرده که "اصلاح‌طلبان از موسوی و کروبی برائت نمی‌جویند".
 
اما این اظهارات خوئینی‌ها با واکنش برخی اصلاح‌طلبان مواجه شده است. مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفته که "موسوی‌خوئینی‌ها نماد اصلاحات نیست و ‌حق تصمیم‌گیری برای اصلاح‌طلبان را ندارد و بهتر است خود را بازنشسته کند".
 
علی حسینی سخنگوی حزب اسلامی کار هم با تاکید بر اینکه "نظر موسوی خوئینی‌ها به هیچ وجه مورد تأیید این حزب نیست"، می‌گوید: "شاخه جوانان حزب با موسوی خوئینی‌ها دیدار کردند و ما این نظرات را تأیید نمی‌کنیم".



موضوع مطلب :

به گزارش دریچه به نقل از کیهان، «ندای سبز آزادی» که از سوی خانواده رجب مزروعی (مقیم بروکسل) و برخی عناصر اصلاح طلب فراری اداره می شود، نوشت: برخلاف برخی نگاه های خوش بین در مورد حضور فعال و موثر هاشمی رفسنجانی در حاکمیت به بهانه انتخابات، جایگاه وی بیش از پیش تضعیف می شود و چند سالی است که به شکل روزافزون به حاشیه رانده می شود. اکنون دو فرزند وی در حبس قرار دارند و حالا هم خود وی امکان سفر به زادگاهش را ندارد تا آنجا که وی عطای این سفر را به لقایش بخشید.

این سایت اینترنتی در ادامه به مطلبی خلاف واقع از سایت کلمه استناد کرد و مدعی شد: هاشمی رفسنجانی در ملاقات هفته گذشته با مهدی هاشمی، از مقاومت وی در برابر خواست بازجویان برای نوشتن درخواست عفو حمایت کرده و چنین کاری را به منزله اعتراف او به خطای ناکرده دانسته است. در این ملاقات مهدی هاشمی، خواست معمول بازجویان مبنی بر پذیرش خطا و نوشتن عفو را که موجب تخفیف در مجازات و نیز منفعت برای نظام می شود با پدر خود در میان گذاشته؛ او همچنین

در جریان انتخابات مجلس ششم ترور شخصیت بی سابقه ای را علیه وی ترتیب دادند و مانع از ورود وی به مجلس شدند به نحوی که هاشمی با وجود انتخاب به عنوان آخرین نفرات فهرست 30 نفره نمایندگان تهران، مجبور به اعلام انصراف شد.

تصمیم خود مبنی بر مقاومت در برابر این خواست بازجوها را به هاشمی رفسنجانی منتقل کرده که با تایید و حمایت وی مواجه شده است.

یادآور می شود این ادعا از اساس کذب است و پیشنهادی مبنی بر نوشتن نامه عفو به مهدی هاشمی ارائه نشده است. در عین حال برخی خبرها حاکی از آن است که چند نفر در ارتباط با پرونده اتهامات مهدی هاشمی دستگیر شده اند که ابعاد جدیدی به این پرونده می دهد.

رسانه زنجیره ای مذکور در ادامه نوشت: به عقیده برخی ناظران هاشمی نقشی حاشیه ای تر از همیشه یافته است. تحلیل گران برای مدلل کردن ادعای خود، به سپری شدن بیش از سه سال از آخرین خطبه های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تیرماه 1388 و پس از کودتای انتخاباتی استناد می کنند؛ رفسنجانی از آن هنگام، هنوز امکان ایستادن پشت مهم ترین تریبون سیاسی- ایدئولوژیک جمهوری اسلامی را نیافته است. این ناظران همچنین به کنار رفتن وی از رأس مجلس خبرگان رهبری از اسفند 1389 اشاره می کنند؛ نیز به از دست دادن عملی مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان یکی از بزرگ ترین و گسترده ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی ایران. و البته در شواهدی جدید، به بازداشت فائزه و مهدی، دو فرزند او؛ رخدادهایی که وی نمی تواند مانع آنها شود.

گفتنی است این قبیل تلاش ها برای مظلوم نمایی به نفع هاشمی در حالی است که رسانه ها و فعالان جریان نفاق جدید با محوریت اصلاح طلبان، در سال 1378 و در جریان انتخابات مجلس ششم ترور شخصیت بی سابقه ای را علیه وی ترتیب دادند و مانع از ورود

این فاز دوم و ظاهرا متفاوت حرکتی است که در پاییز و زمستان 1378 علیه هاشمی رقم خورد. آنها این بار از زاویه دوست نمایی مایلند انتقام سالهای همراهی هاشمی با انقلاب و امام و رهبری را از وی بگیرند.

وی به مجلس شدند به نحوی که هاشمی با وجود انتخاب به عنوان آخرین نفرات فهرست 30 نفره نمایندگان تهران، مجبور به اعلام انصراف شد.

آنها مدعی بودند هاشمی عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای است اما به فاصله 6 سال (سال 84) و به بهانه انتخابات ریاست جمهوری، پای حمایت از او جمع شدند تا ادامه مسیر ساختارشکنی و خیانت به نظام را با پوشش سازی های تازه پی بگیرند.

از سوی دیگر کناره گیری آقای هاشمی از خطیبی و امامت نمازجمعه تهران به تشخیص خود وی بوده ضمن اینکه آخرین خطبه وی عملا به تشجیع فتنه گران برای تداوم آشوبگری - و تشدید فازهای بعدی آن- منجر شد و کارنامه خدمات و سوابق وی را ملکوک کرد. پیامد این نقش آفرینی منفی، احساس نگرانی نمایندگان مجلس خبرگان و تصمیم اکثریت قریب به اتفاق آنها برای انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس مجلس بود.

این نکته نیز شایان ذکر است که دستگاه قضایی در ماجرای تخلفات و خیانت های ممتد فائزه و مهدی هاشمی با اغماض و تسامح فراوان برخورد کرده و تلاش نموده تا به اعتبار این تخلفات، حرمت آقای هاشمی بیش از گذشته مخدوش نشود.

با این حال محافل ضد انقلاب پروژه ویژه ای را برای بهره برداری از نزدیکی هاشمی با برخی دست اندرکاران فتنه دنبال می کنند تا بدین ترتیب انتقام خود را از هاشمی نیز گرفته باشند؛ در واقع این فاز دوم و ظاهرا متفاوت حرکتی است که در پاییز و زمستان 1378 علیه هاشمی رقم خورد. آنها این بار از زاویه دوست نمایی مایلند انتقام سالهای همراهی هاشمی با انقلاب و امام و رهبری را از وی بگیرند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 آذر 13 :: 2:4 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از مشرق، عباسعلی کدخدایی در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در اجرای ماده 2 قانون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، اعضای هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین میان دوره‌ی، چهارمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری در جلسه اخیر شورای نگهبان انتخاب شدند.

 

وی از آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله محمد یزدی، محمدرضا علیزاده، عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی و محمدرضا میرشمسی به عنوان اعضای هیات مرکزی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری نام برد.




موضوع مطلب :
پست آقای مشایی در جنبش عدم تعهد که یک کار بین‌المللی محسوب می‌شود، ظاهر کار است و البته این‌که نیت دیگری هست یا باید منتظر بمانیم.

به گزارش دریچه به نقل از مشرق، این عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در مراسم روز دانشجوی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در این دانشگاه سخن می‌گفت، با بیان این مطلب، افزود: شاید آقای مشایی پست مهم‌تری گرفته است.

وی که در مقابل این جمله با خنده دانشجویان مواجه شد گفت: نظر رییس‌جمهور هم همین است.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره لغو طرح سوال از رییس‌جمهور نیز پاسخ داد: در شرایط فعلی با توجه به روحیه‌ای که از احمدی‌نژاد می‌شناسم می‌تواند تنش‌زا باشد، من این عقیده را داشتم و آنرا مطرح کردم و گفتم که سوال از رییس‌جمهور به مصلحت نیست و البته خیلی طعنه شنیدم.

وی گفت: نمایندگان می‌توانستند سوالات خود را از رییس‌جمهور مطرح کند و پاسخ هم بگیرند، ولی این کار در مجلس می‌توانست در شرایط فعلی تنش‌زا باشد و این سوال در مجموع به نفع کشور نبود.

وی ادامه داد: لغو طرح سوال از رییس‌جمهور به معنای محدودیت مجلس نیست، بلکه عقل کشورداری اینطور به ما می‌گوید ما باید کشور را به گونه‌ای اداره کنیم که دشمن نتواند از ‌آن سوء استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: چند ماه بیشتر از عمر دولت باقی نمانده چرا باید فتنه درست کنیم؟ این چند ماه را باید مدیریت کنیم.

منبع: ایسنا




موضوع مطلب :

به گزارش دریچه به نقل از فارس، دیدار احزاب اصلاح‌طلب با سید حسن خمینی احتمالاً پنجشنبه این هفته در بیت امام (ره) صورت خواهد گرفت.

گفته می‌شود این دیدار در دو هفته اخیر به دلیل فرارسیدن ایام عاشورای حسینی و سفر سیدحسن خمینی به رفسنجان صورت نگرفته  است.

احزاب 18‌گانه اصلاح‌طلب اخیراً و با نزدیک شدن به انتخابات با هاشمی رفسنجانی و خاتمی دیدار داشته‌اند.




موضوع مطلب :

مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات در پاسخ به انتقادات محسن هاشمی نسبت به انتشار مصاحبه عفت مرعشی، تاکید کرده که همه موارد حرفه‌ای تایید مصاحبه انجام شده و مصاحبه قبل از انتشار توسط فاطمه هاشمی تایید شده‌است.

به گزارش دریچه به نقل از مشرق، امیر عباس تقی پور، صاحب امتیاز و مدیرمسؤول این ماهنامه در توضیحی در وبلاگش نوشت: انجام این گفت و گو به حدود 4 ماه پیش برمی گردد، نه 8 ماه.

پس از انتشار گفت و گوی ماهنامه مدیریت ارتباطات- شماره 31 آذرماه 91- با خانم عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی? فرزند وی محسن هاشمی در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با سایت خبری ندای انقلاب? گفته است که: «این مصاحبه متعلق به 8 ماه گذشته است و دلیل اینکه به تازگی منتشر شده را نمیدانم. این کار از نظر بنده بسیار غیر حرفه ای و عجیب است، مصاحبه ای بعد از 8ماه منتشر شود! و من خودم مخالف این مصاحبه ها هستم.»

تقی‌پور نوشته: اگر عبارت غیر حرفه ای و عجیب، به نقل از آقای محسن هاشمی در مورد مصاحبه اخیر ماهنامه مدیریت ارتباطات با مادر گرامی ایشان که در سایت خبری ندای انقلاب منتشر و همچون اصل مصاحبه بازتاب زیادی در سایر رسانه‌ها پیدا کرده نیامده بود نوشتن این توضیح را ضروری نمی دانستم اما با توجه به رویکرد حرفه ای و اخلاقی ماهنامه به منظور آگاهی مخاطبان محترم اعلام می‌دارد:
1- در ابتدای مصاحبه انتشار یافته در ماهنامه، اشاره شده است که این مصاحبه مربوط به ماه مبارک رمضان است. اگر بخواهم تاریخ دقیق آنرا ذکر کنم گفت و گو در تاریخ 9 مرداد ماه 91 و اتفاقاْ در دفتر آقای محسن هاشمی و در حضور خواهر ایشان یعنی خانم فائزه هاشمی انجام شده است. آنطور هم که فائزه خانم نقل کرد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی هم با انجام مصاحبه موافق بودند. بنابراین گفت و گو به حدود 4 ماه پیش برمی گردد و نه 8 ماه.

2- آقای محسن هاشمی قبل از آغاز مصاحبه تأکید داشت که پرسش ها از سوی ماهنامه کتبی ارائه? و پاسخ ها هم در زمان مقتضی? کتبی دریافت شود که بنده اعلام کردم این روش برخلاف رویه ماهنامه در انجام گفت و گوهای اول خود است و ممکن نیست. در نهایت با اعلام نظر از سوی خانم فائزه هاشمی و پذیرش خانم مرعشی? آقای محسن هاشمی و بنده، مقرر شد مصاحبه قبل از انتشار به تأئید وی (فائره خانم) برسد. البته بنده اعلام کردم خبر انجام این گفت و گو و حاشیه ای از آن را بر روی وبلاگ خود منتشر می کنم.

3- در تاریخ 16 مرداد خبر انجام مصاحبه و حاشیه کوتاهی که در وبلاگ بنده منتشر شد بازتاب بسیار وسیعی پیدا کرد.

4- چند روز بعد خانم فائزه هاشمی تماس گرفت و گلایه کرد که قرار بود مصاحبه را تأئید کنیم و بعد منتشر شود. برای ایشان یادآوری کردم که این بخش? همان حاشیه ای است که گفته بودم و اصل مصاحبه را بعد از تأئید شما در ماهنامه چاپ خواهیم کرد. البته این را هم گفتم که حتی این حاشیه را برای اخذ نظر، برایتان ایمیل کرده بودم اما چون پاسخی دریافت نکردم بر روی وبلاگ قرار دادم.

5- حدود یک ماه پیش یکی از همکاران که زحمت هماهنگی این مصاحبه را هم کشیده بود زنگ زد و گفت خانم فائزه هاشمی از زندان پیغام داده است که مصاحبه را قبل از چاپ به تأئید فاطمه خانم برسانید.

6- تنها چند روز قبل از ارسال ماهنامه مدیریت ارتباطات آذرماه به چاپخانه، متن مصاحبه برای فاطمه خانم هاشمی ارسال شد که ایشان با اعمال تغییرات بسیار جزئی، نظرات خود را اعلام و عیناً به هنگام چاپ، رعایت شد.

امیر عباس تقی پور در پایان نیز نوشته است: همانگونه که شرح رفت، تمام اصول اخلاقی و حرفه ای در انتشار این مصاحبه رعایت شده است. حالا قضاوت با سخنان آقای محسن هاشمی با شما.




موضوع مطلب :
شنبه 91 آذر 11 :: 10:17 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با بیان اینکه سولات بی جوابی از جبهه پایداری داریم، گفت: جبهه پایداری مواضع خود را در مورد فتنه، انحراف و عملکرد دولت مشخص کند.

به گزارش دریچه به نقل از مهر ؛ محمدرضا باهنر در مورد فعالیت های انتخاباتی جبهه پایداری و تاکید آنان بر گفتمان 3 تیر در انتخابات 92 گفت: اگر پایداری می خواهد با گفتمان 3 تیر وارد رقابتهای انتخاباتی شود باید مواضعش را در مقابل احمدی نژاد مشخص کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: جبهه پایداری باید روشنگری کند که با احمدی نژاد مخالف است یا موافق، اگر موافق است با چه بخش هایی از آن موافق است و اینکه موافقتش نسبی است با صددرصد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما سوالاتی پیرامون جبهه پایداری داریم که بی جواب مانده است، گفت: جبهه پایداری باید خودش را تعریف کند و موضعش را با فتنه، انحراف، دولت نهم و دولت دهم مشخص کند؛ چرا که حرکت گفتمانی دولت دهم را از دولت نهم متفاوت می دانم.



موضوع مطلب :
شنبه 91 آذر 11 :: 8:32 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، متن کامل این حکم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی

سلام علیکم

همه انبیاءالهی آمده اند تا حقیقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستی متجلی کنند. آمده اند تا زندگی سعادتمند و حیات طیبه الهی را به جامعه بشری هدیه نمایند. آمده اند تا انسان را از خاک تا خدا بالا کشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهی در وجودش یاری نمایند.

انجام این مأموریت مستلزم آن است که انسان حقیقت خود را بشناسد و از همه مرزهای جهل و خرافه و تعصبات قومی، قبیله ای، جغرافیایی، ملی و حتی به ظاهر مذهبی عبور کند و اصل فطرت الهی خود را دریابد و خدا را در آیینه وجود خویش متجلی ببیند.

تحقق این هدف اصلی از آفرینش جهان و انسان نیازمند آن است که یگانه پرستی، عدالت، عشق و آزادی در سراسر زمین مستقر گردد.

و این نخواهد شد مگر اینکه اولاً انسانها الهی و جهانی بیندیشند و عمل نمایند و ثانیاً حاکمیت جهانی صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستی، انسان کامل یعنی بالاترین تجلی خداوند و عینیت توحید، معنویت، عدالت و عشق و آزادی و تنها راه مستقیم بین انسان و خدا مستقر گردد.

تلاشهای بشر برای رسیدن به سعادت، کمال انسانی و برپایی صلح، رفاه و آرامش بدون تمسک و پیروی از حقیقت انسان کامل ره به جایی نبرده است.

مارکسیسم و سرمایه داری آخرین و نقطه اوج تکاپوی جامعه بشری برای پاسخگویی به خواست فطری خود در تحقق سعادت، خارج از مدار انسان کامل یعنی حلقه اتصال انسان با خدا، بوده است.

مارکسیسم رفت و به تاریخ پیوست و اینک سرمایه داری نیز نفس های آخر را می کشد و جامعه بشری همچنان در تکاپو و در انتظار یافتن صراط مستقیم برای استقرار کامل عدالت، اخلاق و آزادی حقیقی پایدار و مآلاً کرامت انسانی است.

جنبش عدم تعهد نشان از عمق دریافت و فهم پیشگامان این جنبش از تحولات جهانی و تاریخی و عدم توانایی دو جریان پیش گفته در پاسخ به نیاز واقعی و اساسی جامعة‌ بشری برای تأمین صلح پایدار و همزیستی مسالمت آمیز براساس عدالت و احترام متقابل در جهان است.

این جنبش فارغ از قطب بندی قدرت و ثروت و صرف نظر از تفاوت و اختلاف در زبان، رنگ، نژاد وگرایش های دینی و مذهبی به دنبال دنیایی عاری از تبعیض، ظلم، تحقیر و تخفیف انسان، فقر، فساد و سلطه گری است و با نگاهی جهانی به دنبال رفاه و سعادت برای همگان و ساختن دنیایی سرشار از عشق و زیبایی برای همه ملت ها و انسان هاست.

این امر مهم جز در سایه مشارکت عمومی و آزادانه ملت ها در مدیریت جهان و استقرار عدالت در همه ابعاد آن محقق نمی گردد. روشن است که اندیشه مهدوی تنها راه نجات انسان و تحقق آرزوهای جامعه بشری و التیام بخش همه زخم های کهنه و تاریخی است.

به لطف الهی یک بیداری وسیع در جوامع بشری و آحاد انسانها در راه است. مرزها به سرعت برداشته و اندیشه ها و افق نگاه ها جهانی می گردد، دریافت ها از اصل انسان همگن و همگرا و نیاز به استقرار کامل عدالت بر مدار عشق وپرستش روزافزون می شود. دل ها و جان ها به سوی یگانه هستی و تنها باقیمانده از کاروان آسمانیان که وارث همه انبیاء و اولیاء و تکمیل کننده رسالت و مأموریت آنان و عاشق حقیقی همه انسان هاست، متمایل می شود و مهر او در دل ها و نام و یاد او در اندیشه ها خانه می کند. امید به آمدن بهار انسان ها و خرمی دوران ها روزافزون و درحال گسترش است.

خوشبختانه نشست سران عدم تعهد در تهران یک بار دیگر بر این اندیشه و بر ضرورت بازیابی جایگاه جهانی جنبش و مشارکت همگانی برای ساختن فردای روشن، آباد، آزاد و زیبا و استقرار صلح و ثبات پایدار در سایه عدالت، عشق و پرستش تأکید کرد و در کمال حسن اعتماد و برای سه سال مسئولیت برنامه ریزی و مدیریت این حرکت و هم افزایی ظرفیت و توان اعضاء را به عهده ملت شریف ایران گذاشت و اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران آن را از صمیم جان پذیرفتم.

این بالاترین مسئولیت جهانی و یک مأموریت الهی و فرصتی استثنایی است که ملت مومن و تاریخ ساز ایران در این دوره به عهده گرفته است و به لطف خداوند به خوبی و در نهایت قدرشناسی و عزت، آن را ایفا و از همه ظرفیت ها برای پیگیری آرمان های انسانی و جهانی استفاده خواهد کرد.

مقدمه لازم، برپایی دبیرخانه جنبش و تمهید سازوکارها و ساختارهایی است که بتواند بسترساز تبیین اندیشه توحید و عدالت، تحقق مدیریت مشترک جهانی و همگرایی و هم افزایی دل ها، اندیشه ها و همت ها باشد.

اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.

در ادامه توفیقات الهی در خدمت به ملت بزرگ و آرمان های بلند انقلاب اسلامی اینک با سمت "مشاور رییس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد" منشا خدمات گسترده تر خواهید بود.

اطمینان دارم که با همت، ژرف اندیشی، جامع نگری و سعه صدر ستودنی شما، فرصتی فراهم خواهد گشت تا همه اندیشمندان، دلسوزان، دانشگاهیان و حوزویان ایران و همه متفکران، عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان و دولت ها و ملت های عضو و غیرعضو دست در دست هم و برای ساختن دنیایی بهتر تلاش نمایند و همه استعدادها و توانمندی ها در عرصه های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با ارتباط و هم افزایی همگانی اجازه ظهور و فرصت حضور یابند.

ازهمه دلدادگان و منتظران بهار جهانی و الهی انسان ها دعوت می نمایم تا شما را در این مأموریت خطیر یاری دهند.

از خداوند متعال موفقیت جنابعالی و سلامت و سعادت و بهروزی ملت ایران، مقام معظم رهبری و همه ملتها و استقرار جهانی توحید و عدالت در سایه حاکمیت امام عصر(ع) را مسئلت دارم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

محمود احمدی نژاد




موضوع مطلب :
< 1 2 3 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 9
  • بازدید دیروز: 19
  • کل بازدیدها: 205394