سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...

به گزارش دریچه ، جعفر شجونی در گفتگو با «نسیم» تاکید کرد: اگر اظهارات اخیر عسگراولادی درباره موسوی و کروبی درست باشد، پس صدام هم در حمله به ایران تقصیری نداشته و مقصر اصلی آمریکا بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: مواضع عسگراولادی موضع موتلفه نیست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: شاهدم که کروبی قبل از انقلاب "درود بر شاه" گفت تا از زندان آزاد بشود.

شجونی اضافه کرد: شهید آیت می‌گفت که "موسوی فراماسونر است".

به گزارش جهان، حبیب‌الله عسکراولادی شب گذشته (پنجشنبه) در مراسم دهه آخر صفر در محل مدرسه شهدای موتلفه، ‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که "چرا در اظهارنظر قبلی خود، موسوی و کروبی را فتنه‌گر نداسته‌اید؟"، اظهار کرد: موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند بلکه فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است.




موضوع مطلب :
جمعه 91 دی 15 :: 10:46 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه ، علی مطهری در گفتگو با همشهری درباره خبر دعوت نمایندگان فهرست صدای ملت از آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: صدای ملت هنوز تشکلی پیدا نکرده است. چنین چیزی (دعوت از هاشمی برای کاندیداتوری) نبوده و بنده از آن اطلاع ندارم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شاخص فهرست صدای ملت در انتخابات مجلس نهم خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر دیداری با آقای هاشمی نداشتیم. فعلاً هم برنامه خاصی برای انتخابات نداریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای تبدیل «صدای ملت» به یک تشکل دارید، گفت: در این مورد باید ببینیم چه می‌شود. هر وقت در این زمینه تصمیم‌گیری شد معلوم می‌شود. فعلاً برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

اظهارات علی مطهری در حالیست که مهر نوشت: «تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از فهرست صدای ملت به مجلس راه یافته‌اند، در دیداری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواستار حضور جدی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شدند. در دیداری اعضای راه‌یافته از لیست صدای ملت به مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته‌اند، از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود.

نمایندگان صدای ملت که در پی این درخواست با پاسخ منفی وی روبرو شده‌اند، از هاشمی خواسته‌اند، در صورتی که علاقه‌ای به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی و حمایت خود را از این شخص اعلام کند تا علاوه بر حمایت منتخبان راه‌یافته از فهرست صدای ملت به مجلس، از حمایت حامیان آن‌ها و نامزدهای این لیست که به مجلس راه نیافته‌اند نیز، برخودار باشد.

در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرده و از صدای ملتی‌ها خواسته تا برای بسط و گسترش این تفکر تلاش کنند. جلسه یاد شده هفته گذشته انجام شده است و افرادی همچون علی مطهری، علیرضا محجوب و ... در آن حضور داشته‌اند.»



موضوع مطلب :

به گزارش دریچه به نقل از ایسنا، حبیب‌الله عسگراولادی شب گذشته (پنجشنبه) در مراسم دهه آخر صفر در محل مدرسه شهدای موتلفه، ‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که "چرا در اظهارنظر قبلی خود، موسوی و کروبی را فتنه‌گر نداسته‌اید؟"، اظهار کرد: موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند بلکه فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است.

وی افزود: فتنه‌گران در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، اطراف موسوی و کروبی را گرفتند و این دو باید از این فتنه‌گران اعلام برائت کنند.

عسگراولادی در ادامه، درباره ائتلاف 1+2 اظهار کرد: من با ولایتی در مورد ائتلاف 1+2 صحبت کرده‌ام و به وی گفته‌ام نفس این ائتلاف خوب است اما باید افراد حضور یافته در این ائتلاف حداقل به 17 یا 18 نفر برسد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در پاسخ به این پرسش که "آیا حزب موتلفه کاندیدای مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کند؟" پاسخ داد: موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدای مستقل معرفی نمی‌کند و قصد دارد با اصولگرایان ائتلاف کند.

وی در پایان اظهار کرد: کمیته‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از سوی موتلفه تشکیل می‌شود که نتایج آن کمیته در اسفندماه اعلام می‌شود.




موضوع مطلب :
جمعه 91 دی 15 :: 10:40 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دربچه نقل از مهر، در دیداری اعضای راه یافته از لیست صدای ملت به مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته اند، از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود.

نمایندگان صدای ملت که در پی این درخواست با پاسخ منفی وی روبرو شده اند، از هاشمی خواسته اند، در صورتی که علاقه ای به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی و حمایت خود را از این شخص اعلام کند تا علاوه بر حمایت منتخبان راه یافته از فهرست صدای ملت به مجلس، از حمایت حامیان آن ها و نامزدهای این لیست که به مجلس راه نیافته اند نیز، برخودار باشد.

در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرده و از صدای ملتی ها خواسته تا برای بسط و گسترش این تفکر تلاش کنند.

جلسه یاد شده هفته گذشته انجام شده است و افرادی همچون علی مطهری، علیرضا محجوب و ... در آن حضور داشته اند.

پیش از این حجت الاسلام حمید رسایی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود که علی مطهری و عده ای از نمایندگان فراکسیون رهروان ولایت قرار است تا با هاشمی دیدار کرده و از وی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.

علی مطهری همان روز این دیدار انتخاباتی را تکذیب کرده بود. گرچه رسایی بر خبر خود مبنی بر دیدار انتخاباتی علی مطهری و چند تن از نمایندگان مجلس اصرار کرد.



موضوع مطلب :

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت : حرفهایی که احمدی نژاد مطرح می کند جنبه انتخاباتی دارد و فقط هزینه های را بر مملکت تحمیل می کند .

محمد حسین قدیری ابیانه در گفتگو با الف گفت: دولت اعلام کرده که قصد دارد بودجه عمومی سال آینده را بر اساس رقم 950 هزار میلیارد ریال ببندد و این مبلغ کل منابع مالی دولت برای هزینه کردن است. اگر این عدد را به 75 میلیون تقسیم و ما حصل را بر 12 ماه تقسیم کنیم، کل بودجه کشور در هر ماه برای هر نفر ایرانی 105 هزار تومان می شود که دولت باید این بودجه را برای امور مختلفی مانند کشاورزی، عمران، دفاع، سیاست و فرهنگ و .. اختصاص دهد.

ابیانه با تبلیغاتی خواندن سخنان رئیس جمهور گفت: به نظر من طرح موضوعاتی مانند "می خواهیم پول در جیب مردم بگذاریم و عده ای نمی گذارند" ، "می خواهیم خانه هزار متری بدهیم و عده ای نمی گذارند" و .... فقط جنبه تبلیغاتی دارد. همچنین در مورد استخدام چهار هزار نفر در استانها و استخدام در نهاد ریاست جمهوری آن هم با این معیارهای ضد اسلامی و غیر اسلامی رئیس جمهور، فقط جنبه انتخاباتی بودن این حرفها و کارها محرز می شود.

به اعتقاد قدیری ابیانه هدفمندی یارانه ها امر واجبی است ولی دیگر این دولت فرصت انجام آن را ندارد و دولت بعدی باید آن را انجام دهد. در حال حاضر نیز آن اعتمادی که در دور اول به دولت بود به خاطر وجود حاشیه های جریان انحرافی نیز وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کارهای دولت سلامت انتخابات را به خطر نمی اندازد، گفت : احتمال خدشه دار شدن سلامت انتخابات از این جهت که در صندوق آرا دست ببرند وجود ندارد، اما اینکه رئیس جمهور می تواند از موقعیت سیاسی خود برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی استفاده کند موضوع دیگری است. اکنون شاهد هستیم از بین کسانی که برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با پرداخت نقدی به مردم یک نوع رقابت است مثلا یکی از نامزدهای احتمالی طرح پرداخت 110 هزار تومانی را مطرح می کند، آقای رئیس جمهور نیز یارانه 200 هزار تومانی را مطرح می کند در صورتی که در بودجه هزینه برای هر فرد در هر ماه 105 هزار تومان است.

قدیری ابیانه ادامه داد : رئیس جمهور در آینده به مردم خواهد گفت که اگر می خواهید یارانه ها دو برابرشود، اگر می خواهید وعده هایی که دادیم عملی شود - البته این وعده ها در سفرهای استانی تشدید می شود – باید به فرد مورد نظر من رای بدهید. این کارهای آقای احمدی نژاد فقط به کشور ضربه می زند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در مورد انتخابات و فضای قبل از آن دست دولت همواره بازتر بوده است. اکنون حرفهایی که آقای احمدی نژاد مطرح می کند جنبه انتخاباتی دارد و فقط هزینه بر مملکت تحمیل می کند. کارهای وی فضای انتخابات را ناسالم می کند . این حرفها برای این است که عناصر مورد نظر خود را وارد قدرت کنند تا بتواند پروژه پوتین – مدودوف را کلید بزند.

قدیری ابیانه معتقد است که انتخابات سال 92 چهار قطبی خواهد بود: قطب اصولگرایان، قطب حول محور کاندیدای دولت، قطب اصلاح طلبانی که در فتنه88 مشارکت نداشتند و قطب چهارم کاندیدهای مستقل هستند. اگر اصولگرایان به این جمع بندی برسند که امکان پیروزی کاندید جریان انحرافی و یا اصلاح طلبان وجود دارد، ممکن است متحد شوند. اما اگر رقابت فقط بین اصولگرایان باشد و اصلاح طلبان شرکت نکنند در این صورت اتحاد اصولگرایان مشکل خواهد بود. اما وعده های مالی ممکن است برخی از مردم مناطق محروم را فریب دهد. ارزیابی رقبا هم این است هر کس بخواهد رای بیاورد باید وعده بزرگتری بدهد. تاکتیک تبلیغاتی احمدی نژاد این است که که وعده ای بدهد که مجلس نیز جلوی آن را بگیرد . در این هنگام وی می گوید که می خواستیم انجام بدهیم و مجلس اجازه این کار را نداد و اینگونه مردم را در مقابل مجلس قرار می دهد . اگر هم وعده وی محقق شود برای او برد به حساب می آید .

این کارشناس سیاسی افزود: دولت باید با مردم صادق باشد، وقتی می خواهد به ازای هر نفر 105 هزار تومان بودجه را ببندد، دادن وعده 200 هزار تومانی چه معنی دارد؟ چرا این را در کنار آن نمی گوید که در کنار 5 برابرشدن یارانه ها، نفت سفید 30 برابر، گازوئیل 20 برابر و بنزین 8 برابر می شود؟ آقای احمدی نژاد پایگاه اجتماعی سابق خود را از دست داده است و اکنون دنبال پایگاه اجتماعی جدید است. به همین دلیل حرفهایی غیر منطقی در مورد گزینش و حجاب و ... میزند.

قدیری ابیانه افزود: فتنه 88 دشمن را امیدوار کرد و در این انتخابات دشمن با تمام قوا وارد می شود. منتهی این بار کلید واژه، آزادی انتخابات است و جریان انحرافی محور فتنه خواهد بود. البته شاید شاهد اتحاد بین جریان انحرافی و فتنه گران 88 در این دوره باشیم. اینکه رئیس جمهور می گوید چند نفر نمی توانند تصمیم بگیرند چه کسانی نامزد انتخابات شوند، منظور شورای نگهبان است و این همان حرفهای اصلاح طلبان افراطی است.

وی افزود: اصرار آقای احمدی نژاد بر اینکه خود را ناظر اجرای قانون اساسی معرفی کند نیز با این هدف است که مشایی تایید صلاحیت شود و معنی آن این است که اگر مشایی تایید صلاحیت نشود در اجرای انتخابات خلل وارد می کنم و این نگرانی از حرفهای ایشان وجود دارد.

ابیانه گفت: صحبت های رئیس جمهور که گفته بود من تنها کسی هستم که ملت به من رای داده است آدمی را یاد صحبت های بنی صدر می اندازد.

قدیری ابیانه ادامه داد: کاملا مشخص است که کاندیدای مطلوب احمدی نژاد آقای مشایی است. متن حکمی که برای ایشان زده بود بیشتر به زیارت نامه شبیه بود. این در حالی است که تصاویر مجسمه های مستجهنی که ایشان در نمایشگاه میراث فرهنگی در مکزیک به نمایش درآورده بود به رویت رئیس جمهور رسیده است و من تصاویر مجسمه های مستهجن دوران تصدی مشایی بر میراث فرهنگی را برای درج در پرونده وی به شورای نگهبان می دهم.

قدیری ابیانه در مورد تغییر ماهیت احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد انسان است و خداوند انسان را اینگونه آفرید که در هر مقام و موقعیتی امکان اشتباه آن وجود دارد. آرزو می کنم احمدی نژاد عاقبت بخیر شود و با صحبت های خود به کشور ضربه نزند. حرفهای اخیر احمدی نژاد بوی استبداد می دهد. البته معتقدم نه احمدی نژاد و نه هیچ کس دیگری نمی تواند به انقلاب ما ضربه بزند و آن را از خط خود خارج کند.




موضوع مطلب :

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر فراوان، خبر درگذشت عالم عامل ربّانی، مرحوم آیت الله آقای حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه را دریافت کردم. این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه‌ی علمیه و روحانیت و جامعه‌ی مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان و جوانانی است که از مجالس پر فیض و درس‌های سازنده‌ی این معلم اخلاق بهره می‌بردند.

اینجانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به آن بیت شریف و بازماندگان، بویژه اخوی بزرگوار و نیز به همسر مکرّم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان این بیت شریف تقدیم داشته، علوّ درجات را آن فقید سعید را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای




موضوع مطلب :

به گزارش دریچه به نقل از ایسنا، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که در همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری به مناسبت 9 دی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه استکبار توانست «میرحسین موسوی» را با چهره نخست‌وزیری امام مطرح کند، ما از ابتدا در باطن این فرد مشکوک بودیم تا زمانی که چهره واقعی آن معلوم شد و این زمان 20 سال به طول انجامید، اظهار کرد: استکبار برخی چهره‌ها را حتی به صورت انقلابی در راستای اهداف خود می‌سازد به طور مثال هرگز تصور ما این نبود که مسعود رجبی مهره آمریکا باشد. پس در این دوره هم با فتنه روبرو هستیم و باید حواس‌مان باشد تا بتوانیم دسته‌بندی صحیح داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از جمله منافقین و منحرفین و... همه تصمیم دارند به صورت پراکنده اما مرتبط وارد برنامه شوند، گفت: در این راستا شاهد شایعه‌پراکنی‌ها و تخریب چهره‌های معتمد هستیم که روش آنهاست.
 
بادامچیان با اشاره به اینکه در میان اصلاح‌طلبان شاهد چندگانگی هستیم و حدود پنج تا شش تیپ فعال هستند، اظهار کرد: عده‌ای از اصلاح‌طلبان می‌گویند نمی‌آییم چون حضور ما باعث می‌شود حرف‌های گذشته‌مان باطل شود، برخی می‌گویند باید بیاییم و مواضع‌مان را محکم کنیم. کسانی معتقدند که در انتخابات ورود پیدا نکنیم و برخی بحث تحریم را مطرح می‌کنند و در کنار آنها یک عده معتقدند که چهره ملایمی مثل «عارف» مطرح شود که البته خودش گفت من نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌شوم و مستقل می‌آیم. همچنین گروهی می‌گویند باید با یکی از اصولگرایان مداراگر با اصلاح‌طلبان همراهی کنیم تا جایی داشته باشیم و البته اخیرا آقای خاتمی توسط آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بیاییم.
 
وی با اشاره به اینکه جریان انحرافی هم در انتخابات پیش‌رو بسیار فعال است، خاطرنشان کرد: اخیرا مطرح شده که این بار ملت کار را یکسره می‌کند. به نظرم جریان انحرافی می‌خواهد کار را یکسره کند وگرنه ملت همیشه کار را یکسره کرده بوده است.

 
بادامچیان با بیان اینکه دو گروه اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی در انتخابات شوراها بسیار فعال هستند، خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه مساله شورای نگهبان در انتخابات شوراها مطرح نیست و حدود 150 هزار نفر باید در انتخابات مشخص شوند پس موقعیت خوبی برای اجرای برنامه‌های این دو گروه است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 دی 7 :: 11:57 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از فارس، حبیب الله معلمی فرزند نصیر سال 1305ه.ش در شهرستان رامهرمز دیده به جهان گشود. دروس ابتدایی را در مکتب‌خانه گذراند و ادامه‌ آن‌را تا سیکل قدیم پی‌گرفت و پدرش که معلم قرآن بود او را با این کتاب آسمانی آشنا کرد. ذوق و قریحه‌ شاعری از اوان جوانی در وجود ایشان بود ولی تشویق‌های یکی از دوستان پدرش که خود شاعری توانا بود به ‌نام حاجی بابا اشتری لرکی زمینه را برای شکوفایی استعدادهای وی فراهم ساخت.

معلمی شاعر نام‌آشنای جبهه‌های جنگ است، که سروده‌های وی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن توسط صادق آهنگران خوانده می‌شود و شور و اشتیاق رزمندگان را دوچندان می‌کرد.

بیشتر اشعار وی در کتابی به نام« خونین‌نامه‌ عاشقان حسین» در دو جلد و در زمان جنگ توسط انتشارات سپاه پاسداران چاپ و منتشر شد و سایر سروده‌های این شاعر در جزواتی در مناسبت‌های مختلف مذهبی چاپ و در دست مداحان قرار می‌گرفته‌است. بیشتر آثار وی در قالب چهارپاره است گرچه در غزل و مثنوی نیز اشعاری داشته است.

حبیب الله معلمی خود درباره سرودن اشعارش می‌گوید: در شب‌های عملیات نوحه‌ها تهیه می‌شدند و رمز عملیات در آنها گنجانیده می‌شد که بسیار هم مورد توجه قرار می‌گرفت؛ مثلا در عملیات والفجر مقدماتی نیاز به نوحه‌ای بود که رمز عملیات آن «یا الله» بود. من در همان قرار گاه نشستم و بلافاصله شعر را سرودم. چند دقیقه بعد با حاج صادق تمرین کردیم و او هم آن را در همانجا خواند و فیلمبرداری شد و با اعلام عملیات، بلافاصله آن نوحه هم پخش شد. تیتر آن این بود:

عزم سفر دارند این گردان حزب الله
با رمز یا الله یا الله یا الله

صادق آهنگران کتابی را که از خاطرات و نوحه‌های وی نوشته با قلم علی اکبری نوشته شده است تقدیم به استاد خود حبیب الله معلمی کرده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 دی 7 :: 10:28 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

حسین شریعتمداری در یادداشت روز کیهان مورخه 91/10/06 چنین می نویسد :

1- سخت است، شاید هم بی فایده، یا کم فایده! بعید هم نیست این وجیزه، جسارت تلقی شود. مخصوصاً آن که روی سخن با شخصیتی صاحب نام و با سابقه ای درخشان، یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد. شخصیتی که زیر شکنجه های رژیم شاه لب به افشای اسرار نمی گشود و جمعه های بعد از انقلاب که به خطبه می ایستاد، حزب الله سراپا گوش بود. ولی از نوشتن گریزی نیست چرا...؟! بی آن که قصد مقایسه ای در میان باشد و تنها به عنوان یک نمونه عبرت انگیز، اشاره به خاطره ای را خالی از لطف نمی دانیم. محمود اعتمادزاده با نام مستعار «به آذین» از نویسندگان و مترجمان برجسته و عضو مرکزیت حزب توده بود. ترجمه رمان «دن آرام» از معروفترین آثار اوست. وقتی بعد از دستگیری اعضای مرکزیت حزب توده برای گفت وگو درباره مارکسیسم نزد او رفتیم، اولین سؤالش این بود «حزب توده که از بین رفته است، دوران بازجویی هم که پایان یافته و من با ابراز پشیمانی از عمر تلف شده خود، بیشترین همکاری را با نظام داشته ام، پس شما دیگر برای چه آمده اید؟!» و برادر عزیزم آقای پرویز جنتی که از صاحب نظران برجسته در شناخت مارکسیسم و تاریخچه آن است در پاسخ گفت؛ «آقای به آذین! شما بخشی از سرمایه ایران اسلامی و متعلق به مردم مسلمان این مرز و بوم هستید که دشمن با فریب و ترفند از ما دزدیده بود. ما آمده ایم متاع به سرقت رفته خود را، تمام و کمال از دشمن پس بگیریم». به آذین لبخندی زد و به برادر عزیز دیگرم آقای قاسم تبریزی که از صاحب نظران تاریخ معاصر است و او را از قبل می شناخت، روی کرد و گفت؛ این جوانمردی ها مخصوص امام خمینی(ره) است ... و به لطف خدای مهربان از اسارت دشمن بیرون آمد. باز هم تأکید می شود که شخصیت و سوابق آیت الله هاشمی با آنچه در این خاطره آمده است قابل مقایسه نیست.
2- اواخر دهه 30 بود. آن روزها لایحه اعطای امتیاز نفت شمال به شوروی از سوی دولت وقت- قوام السلطنه- به مجلس ارائه شده و نمایندگان مجلس پانزدهم با آن مخالفت می کردند. حزب توده برای فشار بر مجلس، تظاهراتی در میدان بهارستان به راه انداخته بود. آن هنگام مرحوم جلال آل احمد جوانی20 ساله و عضو شاخه جوانان حزب توده بود و در تظاهرات یاد شده حضور داشت. مرحوم آل احمد می گوید، «من «بازوبند انتظامات» بر بازو داشتم و به خیال خود برای حفظ نظم و انضباط تظاهرات تلاش می کردم. ناگهان متوجه شدم که تعدادی از افسران و کارکنان روسی سفارت شوروی، هدایت تظاهرات و شعارهای آن را برعهده دارند. به شدت یکه خوردم. تا آن روز تصور می کردم که عضو یک حزب مستقل هستم و برای منافع مردم کشورم تلاش می کنم. لطف خدا بود که به خود آمدم، بازوبند را از بازو باز کرده و به خیابان پرتاب کردم. من و خدمت به دشمنان وطنم؟! (نقل به مضمون). مرحوم جلال آل احمد بعد از این بیداری به مبارزه با استبداد شاهنشاهی و استعمار شرقی و غربی روی آورد. مدتی بعد به زیارت خانه خدا رفت که کتاب خواندنی و شیوا و جذاب «خسی در میقات» حاصل آن سفر روحانی جلال است. گفتنی است در اسناد ساواک آمده است که جلال اعلامیه های امام خمینی(ره) را توزیع می کرده است. خدایش رحمت کند.
3- چند سالی است- همزمان و بعد از فتنه 88- که آیت الله هاشمی رفسنجانی عهد دیرین رها کرده و متأسفانه در میدانی بازی می کند که بی تردید از سوی دشمنان اسلام و انقلاب - بخوانید دشمنان خود ایشان- طراحی شده و مدیریت می شود. مدیریت مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس در زمینه سازی، حمایت و راه اندازی فتنه 88 به اندازه ای آشکار و مستند است که بی خبری آقای هاشمی از آن با توجه به هوشمندی بارها تجربه شده ایشان بسیار عجیب و غیرقابل تصور به نظر می آید. اگر مرحوم جلال آل احمد با مشاهده دخالت کارکنان روسی سفارت شوروی در تظاهرات یاد شده به ماهیت آن حرکت و اهداف استعماری آن پی برده و خود را کنار کشید، از آیت الله هاشمی رفسنجانی انتظار می رفت و می رود که بعد از فتنه 78 یعنی ده سال قبل از فتنه 88 دست خونریز و غارتگر مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس را که از آستین وطن فروشان داخلی بیرون آمده بود، شناسایی کرده و در پی قطع آن باشد ولی با کمال تأسف به جای آن که دامن از این معرکه بیرون بکشد، باعث شد آستین فتنه گران به درون کشیده شود!
از جناب رفسنجانی بعید بود- و هست- که فتنه 88 را با انگیزه دستیابی مأموران داخلی مثلث یاد شده به کرسی ریاست جمهوری ارزیابی کند و تمامی شواهد و اسناد آشکاری که از اهداف براندازانه و دیکته شده به سران و عوامل فتنه حکایت می کرد و می کند را نادیده گرفته باشد! به عنوان مثال آیا ائتلاف آشکار و اعلام شده مدعیان اصلاحات با منافقین، مارکسیست ها، بهایی ها، سلطنت طلب ها، تروریست های کومله و حزب دموکرات کردستان و...برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بود؟! آیا حمایت مالی، تدارکاتی، تبلیغاتی و سیاسی آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه ای آن از فتنه گران نشانه ایران دوستی آنها بود؟! شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»(!) که دو روز قبل از سوی وزارت خارجه اسرائیل به فتنه گران دیکته و توصیه شده بود برای جناب رفسنجانی تردیدآور نبود؟ اینکه نتانیاهو با صراحت اعلام می کرد «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند» و شیمون پرز با افتخار! می گفت «جنبش سبز به نمایندگی از اسرائیل در ایران با جمهوری اسلامی می جنگد»، اوباما، حمایت از فتنه گران را یکی از اهداف استراتژیک آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی معرفی می کرد، نخست وزیر انگلیس با اعلام حمایت از فتنه گران و تقدیر از موسوی و خاتمی و کروبی، عمر جمهوری اسلامی ایران را پایان یافته می دانست؟! و یا وقتی فتنه گران در نماز جمعه ای که به امامت خود آقای هاشمی برپا شده بود به نفع اسرائیل و آمریکا شعار می دادند، روز عاشورا به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله علیه السلام اهانت می کردند، تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره کرده و روی آن می رقصیدند و ده ها و صدها جنایت دیگری که همه روزه مرتکب می شدند برای بیداری آقای هاشمی رفسنجانی کافی نبود؟! آیا هیچیک از این موارد و ده ها و صدها جنایت و خیانت مشابه دیگر قابل انکار است؟! و آیا این همه نشانه دیدنی نبود ؟!
4- از جمله اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که این روزها به بهانه های مختلف بر زبان می آورند، «تشکیل دولت وحدت ملی با حضور همه نیروهای سیاسی فعال!»، تاکید بر «انتخابات آزاد و شفاف و قانونی به عنوان اولین قدم برای بازگشت تعادل به جامعه»! و نمونه های دیگری از این دست است، که درباره آن گفتنی است؛
الف: آقای هاشمی در تعریف «دولت وحدت ملی» بر حضور همه نیروهای فعال سیاسی تاکید می کنند و این پرسش را بی پاسخ می گذارند که چرا در طرح پیشنهادی خود نه فقط کمترین مرزبندی با گروه های آلوده سیاسی ندارند بلکه بدون تفکیک و با تاکید و تکرار چندباره، آنها را بخشی از «دولت وحدت ملی»! مورد نظر خویش معرفی می کنند! آیا منظور آقای هاشمی، بازسازی همان ائتلاف جریانات ضد انقلاب در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 است؟!
ب: آقای هاشمی در حالی از کمترین مرزبندی با دشمنان تابلودار اسلام و نظام و جریانات وطن فروش و آلوده سیاسی خودداری می کنند و همه آنها را در «دولت وحدت ملی»! پیشنهادی خویش جای می دهند که در همان حال و در اظهارات خود درباره «دولت وحدت ملی» بر مرزبندی با نیروهایی که آنها را «تندرو»! می نامد- یعنی توده های میلیونی مردم مسلمان و متعهد کشورمان- تاکید می ورزد! و پرسش این است چرا جناب رفسنجانی مرزبندی با مردم فداکاری که در مقابل توطئه های آمریکا و اسرائیل و از جمله فتنه 88 ایستاده اند را هرگز فراموش نمی فرمایند ولی دریغ از یک کلمه که درباره مرزبندی «دولت وحدت ملی»! مورد نظر خود با گروه ها و جریانات ضد انقلاب و معاند، بر زبان بیاورند!
ج: آقای هاشمی پی درپی بر این جمله تاکید می فرمایند که بایستی با حضور همه نیروها و گروه های فعال سیاسی، اعتدال به جامعه بازگردد! و توضیح نمی دهند که اولا؛ مگر همین نیروهای مورد نظر ایشان نبودند که در فتنه 88 آشوب آفریدند؟! ثانیا؛ نفرت مردم از فتنه گران نشانه تعادل جامعه است و ایشان نباید انتظار داشته باشند که مردم از مقابله با جریانات فتنه گر دست بکشند. ثالثا؛ مگر همین نیروهای به قول شما «تندرو» نبودند که از شما در مقابل گروه هایی که امروزه از آنها دفاع می کنید حمایت کردند. آیا فراموش کرده اید که گروه های یاد شده، شما را «عالیجناب سرخپوش»، «دیکتاتور»، «مرتجع» و... می نامیدند و مگر فشار همان ها نبود که حضرتعالی علی رغم رأیی که در انتخابات مجلس ششم آورده بودید، مجبور به استعفاء شدید؟!
د: جناب هاشمی از برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی سخن می گویند و توضیح نمی دهند که منظورشان چیست؟ مگر خود حضرتعالی نبودید که قبل از ماجرای سال های اخیر در خطبه های نماز جمعه با استناد به ساختار قانونی و چرخه برگزاری انتخابات، صدها دلیل می آوردید که در نظام جمهوری اسلامی ایران امکان هیچ تقلبی وجود ندارد و تنها تخلف هایی احتمال وقوع دارد که به هیچوجه نمی تواند در نتیجه نهایی انتخابات تاثیری داشته باشد؟! آن ساختار که تغییر نکرده! و مگر کسانی که از آنها حمایت می کنید با صراحت اعلام نکردند که تقلب در انتخابات، اسم رمز آشوب ها بوده است و مگر آقای تاجزاده به گواهی فیلمی که از ایشان موجود است و به عنوان کسی که معاون وزارت کشور بوده و چند دوره انتخابات برگزار کرده است با صراحت نمی گوید که کمترین احتمال تقلب در انتخابات وجود ندارد؟
5- و بالاخره گفتنی است که دلسوزی مردم وفادار به انقلاب برای آیت الله هاشمی از برخی اعضای خانواده ایشان نیز بیشتر است. کافی است نگاه کنید گروه هایی که این روزها سنگ حمایت از آقای هاشمی را به سینه می زنند از ایشان چه می خواهند و کسانی که امروزه آقای هاشمی آنان را در مقابل خود تصور می کند چه انتظاری دارند.




موضوع مطلب :
مهم ترین بخش هشت ماه جنگ نرم مهم ترین عامل مهار این فتنه و خنثی سازی آن یعنی مدیریت رهبر معظم انقلاب است. بازخوانی مدیریت ایشان در آن ایام می تواند ما را به استراتژی های قوی و موثری در مقابل دشمن رهنمون بخشد، از همین رو متن زیر به بررسی مدیریت معظم له در 8 ماه جنگ نرم می پردازد.

به گزارش دریچه به نقل از دیدبان ، مهم ترین بخش هشت ماه جنگ نرم مهم ترین  عامل مهار این فتنه و خنثی سازی آن یعنی مدیریت رهبر معظم انقلاب است. سیر تاریخی سخنان رهبر انقلاب در مدیریت هشت ماهه فتنه، نشان می‌دهد که ایشان علم میدان بصیرت را به دوش می‌کشیدند و بیشترین کینه‌توزی‌های دشمنان نیز علیه ایشان رخ داد؛ حضرت رهبری در این ایام علاوه بر مدیریت بحران فتنه، به بصیرت افزایی روی آوردند.
در ادامه به بررسی اجمالی سخنان رهبر انقلاب در مدت هشت ماه جنگ نرم دشمن می‌پردازیم:

دیدار با نمایندگان نامزدها در 26 خرداد: یادآوری خاطرات؛ دعوت به آرامش

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان نامزدها سعی در ایجاد فضای دوستانه میان نامزدها و دعوت به آرامش داشتند و تلاش کردند تا با بیان برخی مطالب، همه نامزدها را به آرامش و پیگیری مطالبات از طرق قانونی تأکید کردند. ایشان در این دیدار به خاطره‌ای اشاره کرده و فرمودند:

« مردم ما اینند؛ اختلاف سلیقه هم دارند، نظرات مختلفى هم نسبت به نامزدهاى مختلف دارند، اما با همدیگر هم کار میکنند. آقاى مهندس موسوى براى من نقل میکردند که توى یک خیابانى که ایشان میرفته، ماشینى با ماشین ایشان همراه میشوند. آنها شروع میکنند حرفى و شعارى را که علیه آقاى موسوى بوده، با خنده گفتن، آقاى موسوى گفت من هم خندیدم و به آنها دست تکان دادم اینجورى و عبور کردم. خوب، این فضا خیلى فضاى خوبى است. این فضا بعد از انتخابات نباید تبدیل بشود به فضاى خصومت و تقابل؛ عده‏اى این را میخواهند در جامعه تحقق ببخشند. این خلاف واقع است.»

رهبر انقلاب همچنین به ظرفیت تحمل برد و باخت اشاره کرده و همگان را به افزایش ظرفیت تحمل خود اشاره کرده و فرمودند که «همه باید ظرفیت تحمل داشته باشند، بتوانند تحمل کنند؛ تحمل پیروزى هم کار آسانى نیست، تحمل عدم پیروزى هم کار آسانى نیست. حلم داشتن و تحمل کردن و ظرفیت پیروزى و عدم پیروزى را داشتن، یکى از فضائل انسانى است؛ ما باید این را هم در نخبگان، هم در آحاد عظیم مردم ترویج بکنیم.»

مقام معظم رهبری به نقش دشمنان در اتفاقات و تشنجات چند وزه بعد از انتخابات اشاره کرده و در نکته سنجی ظریفی فرمودند: « هر کس سرِ کار باشد، اگر نتائج انتخابات غیر از این هم می‌شد، بنده به طور اطمینان میتوانم عرض بکنم که باز اینجور حوادثى دیده می‌شد، باز این حوادث پیش مى‏آمد، براى اینکه اصلاً آرامش در کشور نباشد.»



خطبه‌های تاریخی؛ فصل الخطاب 29 خرداد

رهبر انقلاب در 29 خرداد 1388 و در پرجمعیت‌ترین نماز جمعه تاریخ انقلاب، ابتدا همه‌گان را به یاد و ذکر خدا دعوت کرده و فرمودند « فضاى معنوىِ جامعه را قدر بدانید، مبادا هیجانهاى سیاسى ما را از خدا غافل کند؛ مبادا بگومگوهاى گوناگونى که در یک کشور پیش مى‌آید - که در میان یک ملت آزاد یک امر طبیعى است - ما را غافل کند، ندانیم به کجا میخواهیم برویم».

رهبری به اتفاق مهم انتخابات یعنی حضور بیش از 40 میلیون نفری در آن، اشاره و عنوان کردند که « این انتخابات، عزیزان من! براى دشمنان شما یک زلزله‌ى سیاسى بود؛ براى دوستان شما در اکناف عالم یک جشن واقعى بود؛ یک جشن تاریخى بود.»

مقام معظم رهبری همچنین به هدف اصلی دشمنان در انتخابات اشاره کرده و فرمودند « اعتماد به نظام جمهورى اسلامى در این انتخابات آشکار شد. و من بعد عرض خواهم کرد که دشمنان همین اعتماد مردم را هدف گرفته‌اند؛ دشمنان ملت ایران میخواهند همین اعتماد را در هم بشکنند. این اعتماد بزرگترین سرمایه‌ى جمهورى اسلامى است، میخواهند این را از جمهورى اسلامى بگیرند».

حضرت رهبری با یادآوری سوابق مثبت تمامی نامزدها هم به آنان و هم به طرفداران آنان، همه را دعوت به آرامش کرده و یادآور شدند که « این چهار نفرى که وارد عرصه‌ى این انتخابات جدى شدند، همه‌شان جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند. یکى از اینها رئیس جمهور کشور ماست؛ رئیس جمهور خدوم، پرکار، زحمتکش، مورد اعتماد. یکى از آنها نخست‌وزیرِ هشت سال در دوران ریاست جمهورى خود بنده است. یکى از آنها فرمانده‌ى سپاه در سالهاى متمادى و یکى از فرماندهان اصلى دوران دفاع مقدس بوده است. یکى از آنها دو دوره رئیس قوه‌ى مقننه‌ى کشور بوده است؛ رئیس مجلس شوراى اسلامى بوده است. اینها عناصر نظامند»

رهبر انقلاب هشدارهایی هم به سیاسیون و نامزدها دادند که « زورآزمائى خیابانى بعد از انتخابات کار درستى نیست، بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم‌سالارى است. من از همه میخواهم به این روش خاتمه بدهند. این روش، روش درستى نیست. اگر خاتمه ندهند، آنوقت مسئولیت تبعات آن، هرج و مرج آن، به عهده‌ى آنهاست.» ایشان همچنین تأکید کردند که نظام در اهداف خود جدی است و « این تصور هم غلط است که بعضى خیال کنند با حرکات خیابانى، یک اهرم فشارى علیه نظام درست میکنند و مسئولین نظام را مجبور میکنند، وادار میکنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آنها بروند. نه، این هم غلط است. اولاً تن دادن به مطالبات غیر قانونى، زیر فشار، خود این، شروع دیکتاتورى است. این اشتباه محاسبه است».

سخنرانی 7 تیرماه: تأکید بر مسیر قانونی

رهبر انقلاب در جمع عوامل دستگاه قضایی کشور بهترین راه برون رفت از وضعیت آن روز کشور را تمکین به قانون معرفی کرده و ضمن مخالفت به خط کشی کردن مردم به دو گروه مخالف و موافق نظام عنوان کردند: « در همین جا هم براى حل و فصل قضایا، معیار قانونى وجود دارد. اگر قانون حاکم نشد، آن چیزى که از بى‏قانونى بر سرِ همه خواهد آمد، بسیار تلخ‏تر است از آنچه که اجراى قانون ممکن است در کام بعضى تلخى به وجود بیاورد؛ «و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق». عدل همان رعایت قانون است. اگر ما از رعایت قانون احساس ضیق کردیم، نخواستیم به قانون تن بدهیم، آنچه که بر سر ما از بى‏قانونى خواهد آمد، بمراتب از این تلخىِ تحمل قانون، سخت‏تر است. این را باید همه توجه کنند.»



سخنرانی 5 مرداد ماه: تأکید بر بصیرت؛ و لایحمل هذا العلم، الّا...


پس از آنکه مدتی از آغاز فتنه‌های فتنه‌گران گذشته بود، و باطن آنان برای بسیار آگاه شده بود، اما بودند خواصی که هنوز موضع شفاف نگرفته و با بصیرتی رفتاری از خود بروز می‌دادند که بیشتر کمک به گروه فتنه‌گر بود. رهبر انقلاب در این ایام فرمودند « بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهى خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله‌ى امیرالمؤمنین را به نظرم در جنگ صفین در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». میدانید، سختى پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، از جهاتى بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهائى را میزد که دوست میزند؛ همان نماز جماعت را که تو اردوگاه امیرالمؤمنین میخواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفین و نهروان - میخواندند. حالا شما باشید، چه کار میکنید؟»

تنفیذ 12 مرداد: خواص مردود؛ مقابله با مسجد ضرار


حضرت رهبری با ذکر این جمله که در انتخابات اخیر « بعضى از خواص هم البته مردود شدند. این انتخابات بعضى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را مردود کرد»؛ همچنین به ویژگی های ملت ایران اشاره و تأکید کردند که « این ملت، ملت با ایمانى است؛ ملت هوشیارى است؛ ملت بااستعدادى است. با مسجد ضرار نمیشود این ملت را شکست داد.» ایشان همچنین تأکید کردند که باید سراغ آسیب دیدگان حوادث رفت و از آنها حمایت کرد و با هر آسیب زننده ای باید برخورد شود.

سخنرانی 14 شهریور؛ چه بکنم اگر کسی نمی بیند؟

رهبر انقلاب در دیداری که با شاعران و هنرمندان در این روز داشتند به صف آرایی دشمن در برابر نظام و ارزش‌های انقلاب اشاره کرده و فرمودند « من دارم مى‌‌‌‌‌‌‌بینم صحنه را، مى‌‌‌‌‌‌‌بینم تجهیز را، مى‌‌‌‌‌‌‌بینم صف‌‌‌‌‌‌‌آرائى‌‌‌‌‌‌‌ها را، مى‌‌‌‌‌‌‌بینم دهانهاى با حقد و غضب گشوده شده و دندانهاى با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه‌‌‌‌‌‌‌ى این آرمانها و علیه همه‌‌‌‌‌‌‌ى آن کسانى که به این حرکت دل بسته‌‌‌‌‌‌‌اند را؛ اینها را انسان دارد مى‌‌‌‌‌‌‌بیند... چه بکنم اگر کسی نمی بیند؟» ولی داستان هم‌چنان ادامه یافت و برخی خواص همچنان نمی‌دیدند.

خطبه‌های 20 شهریور؛ اشتباه برخی دلسوزان داخلی در شناخت مردم

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود که مصادف با 21 ماه رمضان بود به بعضی صحبت‌های دشمنان و برخی غافلان داخلی درباره سلب اعتماد مردم از نظام اشاره کرده و یادآور شدند « حالا در رادیوهاى بیگانه و متأسفانه بعضى هم در داخل همنواى با آنها، هى اصرار و تکرار که بله، اعتماد مردم از نظام سلب شده! ... حالا بعضى در لباس دلسوزى گفتند چه کار کنیم که اعتماد برگردد! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‌‌‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - که حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگرى‌‌‌‌‌اى که مخالفان و دشمنان و غافلان و بى‌‌‌‌‌خبران داخلى کردند، یک حضور مستحکمِ قوى‌‌‌‌‌اى در انتخابات خواهند داشت.» اشاره رهبر انقلاب به خطبه‌های هاشمی رفسنجانی بود که به دنبال راه حل می‌گشت تا اعتماد مردم دوباره به نظام برگردد!! و البته در ادامه تاریخ، همان گونه رقم خورد که رهبری پیش بینی کردند؛ و آن همانا حضور پرشور در انتخابات مجلس بود.

خطبه‌های عید فطر، 29 شهریور؛ حجیت اعتراف اشخاص علیه خود

خطبه‌های عید فطر سال 88 مصادف بود با روزهایی که دادگاه متهمین اغتشاشات در تهران محاکمه و اعترافات و جلسات دادگاه آنها از تلویزیون پخش می‌شد. در آن روزها این مطلب از سوی عده‌ای که برخی از آنها به ظاهر هم در سلک روحانیت بودند، مطرح گردیده بود که اعترافات در دادگاه‌ها حجیت ندارد و سعی در اسقاط حجیت احکام دادگاه نمودند؛ ولی معظم فقیه در خطبه‌های خود به این نکته توجه دادند که « اینکه در دادگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها - که در تلویزیون هم پخش میشد - از قول یک متهمى چیزى راجع به یک کس دیگرى گفته میشود، من این را بگویم که این، شرعاً حجیت ندارد. بله، متهم هرچه درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خود در دادگاه بگوید، این حجت است. اینکه بگویند در دادگاه درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خودش اگر اعترافى کرد، حجت نیست، این حرف مهملى است، حرف بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارزشى است؛ نه، هر اقرارى، هر اعترافى، شرعاً، عرفاً و در نزد عقلا در یک دادگاه در مقابل دوربین، در مقابل بینندگان میلیونى که متهم علیه خود بکند، این اعتراف مسموع است، مقبول است، نافذ است؛ اما علیه دیگرى بخواهد اعترافى کند، نه، مسموع نیست.»

دیدار 2 مهر با خبرگان؛ هشدار به خواص غافل... تأکید فراوان بر بصیرت

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در این روز با یادآوری خطر ریزش و اغفال خواص توسط دشمن تأکید کردند: « یکى از لوازم توجه و ملاحظه براى ضربه نخوردن، دیدن دشمنى است که میخواهد به ما ضربه بزند؛ از این ما را نباید غافل کنند. خط اغفالِ بخصوص خواص و نخبگان از تأثیر دشمن، یکى از خطوط القائى و تبلیغاتى دشمن است... البته دشمنى او خلاف انتظار نیست، غفلت ما خلاف انتظار است».

رهبر انقلاب با تبیین اهمیت بصیرت در میان خواص و جریا‌نهای سیاسی فرمودند « عمده هم امروز به گمان من، هدف و آماج توطئه‌‌هاى دشمن، خواص است؛ آماج دشمن، خواص است. مى‌‌نشینند طراحى میکنند تا ذهن خواص را عوض کنند؛ براى اینکه بتوانند مردم را بکشانند؛ چون خواص تأثیر میگذارند و در عموم مردم نفوذ کلمه دارند. به نظر من یکى از وظائف اصلى امروز ما و شما، همین است: ما بصیرت خودمان را در مسائل گوناگون تقویت کنیم و بتوانیم ان‌‌شاءاللَّه بصیرت مخاطبان و مستمعان خودمان را هم زیاد بکنیم.»

رهبر انقلاب با شرح حدیث امیرالمؤمنین (ع) درباره نحوه برخورد با فتنه فرمودند «بعضى‌‌ها در فضاى فتنه، این جمله‌‌ى «کن فى الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتى فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود.»

هشدار اصلی رهبر انقلاب در این سخنرانی، به خواص جامعه بود... خواصی که ایشان چندی قبل فرموده بودند برخی از آنان مردود شده اند.

سخنرانی 15 مهر در نوشهر؛ بصیرت، قطب‌نمای حرکت

رهبر انقلاب در این سخنرانی خط تأکید خود بر بصیرت را بار دیگر پی گرفته و برای چندمین بار بر وجود و نیاز به بصیرت در تمامی افراد اشاره کرده و فرمودند « اگر بصیرت نبود، انسان ولو با نیت خوب، گاهى در راه بد قدم میگذارد. شما در جبهه‌ى جنگ اگر راه را بلد نباشید، اگر نقشه‌خوانى بلد نباشید، اگر قطب‌نما در اختیار نداشته باشید، یک وقت نگاه میکنید مى‌بینید در محاصره‌ى دشمن قرار گرفته‌اید؛ راه را عوضى آمده‌اید، دشمن بر شما مسلط میشود. این قطب‌نما همان بصیرت است.»

سخنرانی 4 آذر در جمع بسیجیان؛ بصیرت... بصیرت... بصیرت...

حضرت رهبری در سخنرانی خود در جمع بسیجیان به اهداف دشمن در جنگ نرم اشاره کرده و فرمودند « یکى از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند، بددل کنند، اختلاف ایجاد کنند... خوب، شما ببینید در یک چنین وضعیتى چه چیزى بیش از همه براى انسان مهم است؟ بصیرت. بنده بارها بر روى بصیرت تکیه میکنم، به خاطر همین. مردم بدانند چه اتفاقى دارد مى‌افتد؛ ببینند آن دستى را که دارد صحنه‌گردانى میکند، صحنه را شلوغ میکند تا در خلال شلوغى‌هاى مردم، یک عنصر خائنى، یک عنصر دست‌نشانده و دست‌آموزى بیاید کارى را که آنها میخواهند، انجام بدهد و نشود او را توى مردم پیدا کرد؛ این کارى است که دشمن میخواهد انجام بدهد. هر اقدامى که به بصیرت منتهى بشود...این خوب است.»

سخنرانی 22 آذر در جمع مبلغین روحانی؛ و باز هم بصیرت...

رهبر انقلاب در این سخنرانی با تأکید بر اهمیت مسئله تبلیغ عنوان کردند که « اصل مسئله‌ى تبلیغ، ناظر است به عمل، همراه با بصیرت و یقین»؛ ایشان با اشاره به برخی اتفاقات روز قدس و شعارهای منحرفینی که به دنبال فتنه گری بودند، فرمودند که « آن کسى که براى انقلاب، براى امام، براى اسلام کار میکند، بمجردى که ببیند حرف او، حرکت او موجب شده است که یک جهتگیرى‌اى علیه این اصول به وجود بیاید، فوراً متنبه میشود. چرا متنبه نمیشوند؟ وقتى شنفتند که از اصلى‌ترین شعار جمهورى اسلامى - «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» - اسلامش حذف میشود، باید به خود بیایند؛ باید بفهمند که دارند راه را غلط میروند، اشتباه میکنند؛ باید تبرى کنند. وقتى مى‌بینند در روز قدس که براى دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است، به نفع رژیم غاصب صهیونیست و علیه فلسطین شعار داده میشود، باید متنبه بشوند، باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم.» ولی با این وجود سران فتنه گویا نمی‌دیدند و نمی‌شنیدند... صمٌ بکمٌ عمیٌ ....

تأکیدات رهبر انقلاب بر بصیرت – مخصوصاً در خواص - در 9 دی اما از سوی مردم اجابت شد، مردمی که به تعبیر رهبر انقلاب نقش خود را ازهمان آغاز به درستی انجام می‌دادند و طومار فتنه ‌گران را بصیرت مردم به هم پیچید و بسیاری از خواص نیز مردود شدند.




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 36
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205677