سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
جمعه 91 شهریور 31 :: 12:13 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

در فیلمی که دوربین های متروی سوئد گرفته اند نشان می دهد مردی که از شدت مستی نتوانسته بود تعال خود را حفظ کند و از بخت بد در حالت بیهوشی بر روی ریل مترو افتاد.در همین لحظه مرد سوئدی به جای نجات او ،سریعا خود را بالای سر او رسانده و بعد از خالی کردن جیب هایش و برداشتن تمام موجودیش،او را در همان حالت خطرناک رها کرده و از کنار مامور ایستگاه با خونسردی عبور کرده و او را در جریان این واقعه قرار نداده بود تا ماموران ایستگاه به کمک این فرد بشتابند.
در نهایت بعد از مدتی قطار مترو از راه رسیده و از روی پاهای او عبور کرده و خوشبختانه این فرد فقط پاهای خود را از دست داده و هنوز زنده است.بگفته مسئول مترو ، اگر این فرد بی عاطفه به مامور خبر می داد دقیقا 6 دقیقه تا رسیدن مترو زمان بود و براحتی ماموران مترو می توانستند هم قطار مترو را نگه دارند و هم او را نجات دهند.
با این حال این مرد 38 ساله آسیب دیده که نامش "جانی” بوده از مرگ نجات پیدا می کند ولی متاسفانه از آنجا که او صاحب یک خانواده پرجمعیت است و شغلش کارگری می باشد با از دست دادن پاهایش دیگر نمی تواند معاش خانواده خود را تامین کند.
دیلی میل؛ پلیس استکهلم سوئد اعلام کرد که این فرد مضنون نقشی در افتادن و از دست دادن پاهای فرد قربانی ندارد و تنها جرم او دزدی می باشد ولی این بی عاطفگی او تاثیر بسیار بدی بر نگرش مردم کشورهای دیگر نسبت به مردم سوئد دارد و امید است دادگاه سوئد در رابطه با این فرد به شدت برخورد کند.




موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 31 :: 12:10 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جلسه پرسش و پاسخ با حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب بیان کرد: به خاطر اینکه کشور به تنازع کشیده نشود، ناچاریم کوتاه بیاییم ولی مثل اینکه یک طرف نمی‌خواهد کوتاه بیاید، از این رو باید با کمترین هزینه از آن عبور کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه براساس اصل 174 قانون اساسی کشور نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور وظیفه اصلی سازمان بازرسی است، گفت: هم اکنون نزدیک به 30 هزار شعبه بانک و یا شبه بانک با 300 هزار نفر کارمند و پرسنل در کشور مشغول فعالیت هستند که نظارت بر عملکرد آنها جزو وظایف ذاتی ماست ولی ما در کل کشور تنها 2 هزار نفر پرسنل داریم.

*نظارت‌گریزی یکی از مشکلات دستگاه‌های دولتی است

وی در ادامه با انتقاد از عدم نظارت‌پذیری توسط دستگاه‌های دولتی عنوان کرد: نظارت‌گریزی یکی از مشکلات دستگاه‌های دولتی ماست و هنوز فرهنگ نظارت در کشور جا نیفتاده است.

پورمحمدی تصریح کرد: فرهنگ نظارت در جامعه ما ضعیف است و تأسف‌بارتر اینکه از یک نظارت‌ستیزی گسترده در کشور نیز روبه رو هستیم و مدام علیه بازرسی جوسازی می‌کنند.

وی، فساد را بلای جامعه دانست و در عین حال گفت: چون با فساد مبارزه می‌کنیم باید تاوان آن را نیز بدهیم.

*با تهمت‌ها و فحش‌ها صحنه را ترک نخواهیم کرد/ پای آن ایستاده‌ایم

پورمحمدی با بیان اینکه از روزی که بنده این مجموعه را تحویل گرفتم، سازمان بازرسی را در کشور جا انداختم، گفت: با فحش‌ها و تهمت عده‌ای صحنه را ترک نخواهیم کرد و پای آن ایستاده‌ایم، با جار و جنجال، دروغ و تهمت صحنه را ترک نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اظهارات اخیر رحیمی بیان کرد: ما با سند صحبت می‌کنیم و آنها نیز اگر سندی دارند به دادگاه شکایت کنند، ما تسلیم قانون هستیم و قانون هیچ‌گونه ماجراجویی در خصوص پرونده‌های فساد را قبول ندارد، تسلیم جوسازی هم نمی‌شود البته کسی که با فساد مبارزه می‌کند، باید تاوان آن را نیز بدهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه تأکید کرد: ملت ایران آبرو و حیثیت خود را در مسیر ارتقاء این کشور گذاشته‌ و مسئولان هم باید در این مسیر گام بردارند چرا که اگر مسئولان با مردم صادقانه برخورد کنند، در بین مردم عزیز خواهند بود.

منبع: فارس



موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 31 :: 11:54 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

فردا آغاز سال تحصیلی جدید است و دانش‌آموزان با اشتیاق در مدارس حضور می‌یابند اما جای برخی دانش‌آموزان خالیست و نگاه به صندلی خالی آنها، اشک را روانه چهره‌ها می‌سازد.
به گزارش فارس، عصر 21 مرداد ماه امسال، زمین در استان آذربایجان شرقی لرزید؛ لرزشی که خانه‌ها را ویران ساخت و کودکانی را یتیم.

تلخی زمین لرزه آذربایجان شرقی فردا بیشتر حس می‌شود؛ زمانی که دانش‌آموزان در سر کلاس درس حضور می‌یابند اما جای 21 دانش‌آموز خالیست.

13 دانش‌آموز دختر و 8 دانش‌آموز پسر در حادثه تلخ زلزله 21 مرداد، جان خود را از دست داده‌اند؛ اسامی این 13 دانش‌آموز شامل علی مفرح اول ابتدایی، علی صمدی چهارم ابتدایی، مهدی رنجبرزاده چهارم ابتدایی، صابر اسدی چهارم ابتدایی، عمار امانی اول ابتدایی، علی رسول‌پور اول ابتدایی، مهدی ناصری اول ابتدایی، معصومه عباسی سوم راهنمایی، مریم محبوبی پنجم ابتدایی، عاطفه شادانی ششم ابتدایی، مریم معرفت ششم ابتدایی، رقیه بیانی دوم راهنمایی و سمیه یگانه دوم راهنمایی است.

 

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 31 :: 6:54 صبح :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 31 :: 6:52 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر امروز در حاشیه بازدید از حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب با بیان اینکه حضور در صحنه رقابت انتخابات یک تکلیف است، افزود: اگر تقدیر الهی باشد و فضا ایجاب کند، به عنوان سرباز ولایت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد و وقتی وارد صحنه شدیم برنامه‌های خود را ارائه خواهیم داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: هر کسی بخواهد رئیس جمهور شود، باید وضعیت داخلی کشور را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: هر کسی بخواهد وارد این عرصه شود، وضع حاکم را باید اصلاح و بهبود بخشد و این یک انتظار عمومی است و مردم چنین توقعی را از رئیس جمهور آینده خود دارند.

نخستین وزیر کشور دولت نهم با اشاره به اینکه حدود 9 ماه به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری مانده، گفت: تلاش کنیم با انتخاب افرادی که شایستگی لازم را دارند، سرنوشت خوبی را برای خود و کشور خود رقم زنیم و کسانی که شایستگی لازم را برای این امور ندارند، آنها را کنار زنیم.

پورمحمدی اضافه کرد: ما می‌خواهیم منشا تحول باشیم و باید ببینیم که این تحول امکان‌پذیر هست یا نه؟! به خصوص بنده که گرایشم قانونگرایی جدی است و باید بسترهای لازم آن فراهم باشد.




موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 31 :: 6:48 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
اسکول نام نوعی پرنده است که هنگامی که از لانه اش خارج می شود در هنگام بر گشت فراموش می کند لانه اش کجا بوده است.




موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 31 :: 6:47 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
تصویر زیر مربوط به قبل از اعزام تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به یکی از مسابقات میباشد.در این عکس برادران خادم همراه پدر-منصوربرزگر-محمدرضاطالقانی-محمدعلی صنعتکاران-ابراهیم مهربان-عباس حاج کناری-اکبرفلاح-محمدطلایی-غلامرضامحمدی-عباس جدیدی وعیسی مومنی از تیم ملی کشتی آزاد و احدپازاج به عنوان تنها عضو تیم کشتی فرنگی حضور دارند.

 

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 31 :: 6:20 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
خرابه های خانه حضرت محمد (صلوات الله علیه) و حضرت خدیجه (سلام الله علیها)




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 9:16 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از العالم ، منابع خبری رژیم اسرائیل اعلام کردند : گروه های امداد و نجات نیز به سوی پل دیزنگوف سنتر حرکت کردند تا جوانان را از مرگ نجات دهند ولی هنوز انگیزه این جوانان از خودکشی جمعی معلوم نیست .
مطبوعات اسرائیل تهدید این هشت جوان به خودکشی جمعی را بخشی از اعتراض های عمومی درسرزمین های اشغالی  دانسته و اعلام می کنند که ده ها معترض اسرائیلی نیز همزمان با تهدید این جوانان به خودکشی جمعی در مرکز تجاری " دیزنگوف " و مسیرهای منتهی به این مرکز تجاری را مسدود کردند .

این جوانان اسرائیلی چهارشنبه شب بالای پل رفتند و با صدای بلند اعلام کردند که خود را از روی پل به پایین پرتاب خواهند کرد و برخی از آنان نیز وسایل شخصی خود را به پایین انداختند که همین امر باعث جلب توجه رهگذاران و حضور نیروهای پلیس و گروه های امداد و نجات در محل شد .  
هنگامی که پلیس با آن هشت جوان گفتگو می کرد ، گروهی دیگر از معترضان اسرائیلی در وسط خیابان روی زمین دراز کشیدند تا مسیر را مسدود کنند.
پلیس پس از 4 ساعت هشت جوان را بازداشت کرد و تحویل دستگاه قضائی داد تا از آنان غرامت دریافت کند .
خبر دیگر اینکه یک اسرائیلی روز چهارشنبه در خودروی خود نزدیک منطقه " افک " در شمال اسرائیل خودسوزی کرد که منجر به مرگش شد .
منابع خبری رژِیم اشغالگر قدس اعلام کردند : گروه های امداد و نجات که در محل خودسوزی حاضر شدند ، اعلام کردند که فرد متوفی دچار بیماری روانی بود و چند روز پیش خانه اش را ترک کرده بود و پلیس به دنبال وی می گشت.
مرکز توانبخشی روانی رژیم صهیونیستی"عیران" اخیرا در گزارشی اعلام کرد که تنها در کمتر از یک هفته صدها تماس تلفنی از سوی اسرائیلی‌ها مبنی بر تهدید آنها به خودکشی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی دریافت کرده است.
براساس آمار منتشر شده سالانه بیش از 400 نفر در اسرائیل خودکشی می کنند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 9:14 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «حمید محمدی» قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در تجمع اعتراضی جامعه قرآنی در ابراز خشم نسبت به توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) با اشاره به ضرورت اظهار عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) و قرآن مجید گفت: 110 برنامه در مقابله با اسلام‌ستیزی غرب طراحی شده است.
به گفته وی: در سال جاری، تمام جشنواره‌های قرآنی کشور از جمله منظومه جشنواره‌های قرآنی آیات همراه با بخش ویژه «رسول‌اکرم(ص)» اجرا می‌شود.
محمدی، همچنین از تولید آلبوم تلاوت «رحمة‌للعالمین» حاوی تلاوت‌های قاریان شهیر جهان اسلام  از آیات مربوط به رسول اکرم توسط رادیو قرآن و سیمای قرآن خبر داد و افزود: خوشنویسی آیاتی از سوره مبارکه «شرح» نیز از دیگر برنامه‌ها در این راستا است.
وی با اشاره به اینکه این توهین‌ها سبب گرایش بیشتر مردم جهان به اسلام شده است، گفت: اینک قرآن، پرفروش‌ترین کتاب جهان و نام پیامبر اسلام پرآوازه‌ترین نام‌ها است.




موضوع مطلب :
1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205609