سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 9:12 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 9:11 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به دست کردن حلقه ازدواج یکی از قدیمی‌ترین و جهانی‌ترین رسوم است؛ این رسم مربوط به زمان‌های خیلی قدیم است؛ در واقع کسی نمی‌تواند زمان درست آن را بگوید.

به گزارش فارس، استفاده از انگشتری در مراسم ازدواج به شکل "حلقه"، علامت کمال و ارتباط آن با وصلت دو فرد، مؤید کمال زندگی انسانی به شمار می‌رفت.
اولین مردمی که در تاریخ، حلقه ازدواج را به کار بردند، مصریان بوده‌اند؛ گویا در نوشته‌های هیروگلیف که نوشته‌های تصویری مصریان است؛ حلقه، علامت ابدیت بود، یعنی حلقه ازدواج به انگشت زوجین کردن، به نوعی رمز زناشویی پایدار و ابدی بوده است و پس از مصریان، مسیحیان نیز در حدود سال 900 میلادی شروع به دست کردن و استفاده انگشتر و حلقه در مراسم ازدواج خود کردند.
شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که چرا حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ می‌اندازند؟؛ تحقیقات نشان داده است که یونانیان قدیم عقیده داشتند که رگ مخصوصی از این انگشت می‌گذرد و مستقیماً به قلب وارد می‌شود و برخی‌ها نیز بر این معتقدند که چون این انگشت را کمتر از سایر انگشتان دست خود مورد استفاده قرار می‌دهیم حلقه در آن قرار می‌گیرد و به طور کلی برای به دست کردن یک وسیله زینتی، مناسب‌تر از سایر انگشتان دست است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 8:42 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دفتر محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در رابطه با خبر روزنامه ارگان رسمی دولت (ایران) در مورخ 27/6/91 اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

متاسفانه روزنامه ایران امروزه جایگاه رفیع خود را از ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران به مرتبه بسیار نازل سخنگویی یک فرقه تنزل داده است که اصلاح این امر به عهده دولتمردان می‌باشد.

در همین راستا نشریه فوق با کنار هم قرار دادن چند شنیده واقعی و خودساخته غیر واقعی مقدمات تخریب همه کسانی که در معرض نامزدی ریاست جمهوری دوره یازدهم می‌باشند را کلید زده است و از شگرد تفرقه بنداز و حکومت کن استفاده می‌نماید و به زعم خود جاده را برای کاندیداتوری شخص مورد نظرش صاف می‌نماید.

این دفتر ضمن تکذیب شکل و محتوای خبر فوق اعلام می‌دارد که اکثریت افرادی که در مظان نامزدی ریاست جمهوری اسلامی هستند مورد احترام آقای باهنر بوده و ایشان مانند سنوات گذشته با رعایت ادب و احترام نسبت به همه آنها بررسی سیاسی انتخابات را با گروه‌های و گرایش‌های مختلف آغاز نموده و با هدایت خداوند متعال و توجه ائمه معصومین (ع) بر این باوریم که در این دوره از انتخابات انشاالله منافع و مصالح ملی زیر سایه اسلام عزیز و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری تامین خواهد شد.

ضمنا وی نامزدی خود را در انتخابات پیش رو تکذیب می‌کند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 8:41 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، به مناسبت دهه کرامت و ایام ولادت ثامن‌الائمه(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) آیت‌الله مجتبی تهرانی به شرح حدیثی از امام رضا(ع) پرداخت که در ادامه می‌آید:

«رُوِی عن اباالحسن الرضا(علیه‏السلام)  قال: رَأَیْتُ أَبِی علیه‏السلام فِی الْمَنَامِ فَقَالَ یَا بُنَیَّ إِذَا کُنْتَ فِی شِدَّةٍ فَأَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ».

در روایتی از امام هشتم علیه‏السلام منقول است که حضرت فرمودند: من در خواب پدر بزرگوارم یعنی موسی‏بن‏جعفر علیه‏السلام را دیدم؛ «رَأَیْتُ أَبِی(ع) فِی الْمَنَامِ فَقَالَ»، پدرم فرمود: «یَا بُنَیَّ»؛ ای فرزند من، «إِذَا کُنْتَ فِی شِدَّةٍ»؛ آنگاه که در شدّت و سختی قرار گرفتی، «فَأَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ»، زیاد این ذکر را بگو : «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». بعد حضرت می‏فرماید: «وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ»؛ امام هشتم علیه‏السلام  به قول ما، دفع دخل مقدّر می‏کند که نگویی: آقا خواب دیده.

حضرت می‏فرماید: آنچه را که ما در خواب می‏بینیم مثل آن چیزی است که در بیداری می‏بینیم. تعبیر عجیبی است. «وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ»؛ یعنی شبهه ای در آن نیست.

ما روایات مختلفی در این باب داریم که وقتی انسان در گرفتاری قرار می‏گیرد، چه ذکری بگوید. ‌یکی از آن‏ها همین ذکر است. حتّی حضرت برای این ذکر سقف هم نمی‏گذارد که چه تعدادی بگو. بلکه می‏فرماید: خطاب به خداوند زیاد بگو: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». یعنی اگر خدا را به این نام بخوانی،‌ شدّت و سختی‏ات بر طرف می‏شود.

در روایت دیگری از امیر المؤمنین علیه‏السلام منقول است که حضرت فرمودند: در  شدّت و سختی بگو: ملا حَولَ و لا قُوّة إلّا بِاللهِ العَلِیِّ العَظیم». چه بسا به قول ما در این دو روایت، یک جنبه‏های ذوقی هم باشد که چون یکی از القاب امام هشتم(ع) رئوف است، پدر بزرگوارش به پسرش سفارش می‏کند که وقتی در شدّت گرفتار شدی، ذکر «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ» را بگو. لذا چون یکی از القاب امام هشتم(ع) رئوف است، «یَا رَئُوفُ» را بر  «یَا رَحِیمُ»، مقدّم می دارد و می‏فرماید موجب گشایش در کارهایتان می‏شود.




موضوع مطلب :
خانواده هاشمی رفسنجانی در سال 91 ده ها بار به خارج از کشور سفر کرده اند.
به گزارش جهان، فاطر نوشت:
امارات متحده عربی بیشترین سهم را در سفرهای خارج از کشور خانواده هاشمی رفسنجانی داشته است.

فرانسه، پاراگوئه، ترکیه، آلمان عراق، مالزی، قبرس و انگلیس دیگر مقصدهای خانواده هاشمی رفسنجانی بوده است.

لیست این سفرها به شرح ذیل است:


 نام                      مقصد         تاریخ رفت            تاریخ برگشت     توضیحات


عفت مرعشی       امارات         91/6/6           91/6/27  به مکه هم رفته است


فاطمه هاشمی      امارات        91/1/7                   91/1/13


فاطمه هاشمی      امارات            91/2/12                 91/2/16


فاطمه هاشمی      فرانسه          91/3/5            91/3/26  بازگشت از انگلیس


فاطمه هاشمی      امارات            91/6/6                   91/6/27


فاطمه هاشمی     امارات            91/6/29                   مشخص نیست


محسن هاشمی    پاراگوئه        90/12/29          91/1/12   بازگشت از قطر


محسن  هاشمی   ترکیه            91/1/30               91/2/5  بازگشت از لبنان


محسن هاشمی     آلمان           91/4/18                91/4/29


محسن هاشمی      امارات        91/5/15                  91/5/18


محسن هاشمی      آلمان         91/5/26                    91/6/21


یاسر هاشمی         آلمان        90/12/19                91/1/13


یاسر هاشمی        عراق           91/1/17                 91/1/19


یاسر هاشمی        امارات          91/2/3                    91/2/14


یاسر هاشمی        امارات          91/2/23                  91/3/1


یاسر هاشمی       امارات          91/4/10                91/4/21


یاسر هاشمی       مالزی           91/5/17                91/5/21


یاسر هاشمی      امارات             91/6/6                  91/6/27


یاسر هاشمی     امارات              91/6/29            فعلا بازنگشته است


فرشته هاشمی    ترکیه          91/2/5            91/2/11   بازگشت از امارات


فرشته هاشمی    آلمان            91/4/18             91/5/8


فرشته هاشمی    امارات          91/5/24               91/5/25


فرشته هاشمی     امارات         91/6/7                        91/6/22


فائزه هاشمی       آلمان        90/12/27                  91/1/11


فائزه هاشمی       قبرس         91/4/22        91/4/29  بازگشت از ترکیه

فائزه هاشمی       آلمان         91/5/12                       91/5/29

فائزه هاشمی       انگلیس


گفتنی است بنا بر اطلاع خبرنگار جهان، فاطمه و یاسر هاشمی اکنون به دوبی رفته اند تا مهدی هاشمی را در آمدن به تهران همراهی کنند.
Share/Save/Bookmark



موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 8:3 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
«ژنرال قاسم سلیمانی مغز متفکر یگان قدس را فردی میهن دوست، پرحرارت و قهرمان جنگ می دانند. ظاهرا او در سوریه هم نباید چیزی کمتر از پیروزی برای ملت ایران به دست آورده باشد».
به گزارش کیهان، روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر ضمن درج این تحلیل نوشت: هرگاه رئیس سیا پترائوس به زمانی می اندیشد که ژنرال چهار ستاره در عراق بود، قاسم سلیمانی علی الدوام جلوی چشم او ظاهر می شود. سلیمانی از 32 سال پیش در خدمت سپاه پاسداران است. او در جنگ با صدام شرکت داشت و به علت عملیات بی باکانه اش در پشت خطوط دشمن به شهرت رسید. گزارش می شود وی جان خود را برای حفظ جان افرادش به خطر می انداخته است. وقتی ناچار بود فرد دیگری را بفرستد نفراتش را با اشک در آغوش می گرفت و از کسانی که جان باخته بودند حتی سالها بعد از جنگ به عنوان شهید یاد می کرد. این مطالب را موسسه انترپرایز آمریکا در تحلیلی نوشته که به گزارش هایی از ایران استناد می کند.

این روزنامه افزود:از سلیمانی به عنوان قهرمان جنگ و انسانی متهور یاد شده است. سلیمانی با موهای خاکستری و لبخند بر لب، مایه و زمینه اسطوره شدن را دارد هرچند که در لیست ترورهای آمریکا قرار دارد. کسانی از او می ترسند و کسانی او را می ستایند. وزیر سابق امنیت عراق شروان الوائلی از او؛ تمجید و به عنوان «سید» قاسم سلیمانی که لقبی برای مردان بسیار محترم است، یاد می کند. طبق گزارش ها سلیمانی در سال 2006 بدون ماموران حفاظتی در قلب بغداد و منطقه سبز تردد کرده است، با لبخندی در چهره. گزارش می شود که آمریکا تازه وقتی فهمید وی مدت ها آنجا بوده که سلیمانی به ایران بازگشته بود. معلوم نیست او آخرین بار کی به منطقه سبز بغداد سر زده است.



موضوع مطلب :

رفتار غیر متعارف نیکی کریمی نسبت به در آغوش گرفتن یکی از بازیگران پیشکسوت با شادی و خوشحالی عناصر سازمان دهی شده رسانه‌های ضد دین و ضد انقلاب همراه شده است.
رفتار خلاف شرع و عرف دیروز خانم "نیکی کریمی" در مراسم اهدای جوایزش با کف و هورای سایتهای ضد انقلاب روبرو شده و شادی و خوشحالی عناصر معارض با دین که به صورت سازمان یافته در شبکه‌های اجتماعی غربی فعالیت می‌کنند را فراهم آورده است.

به طوریکه کاربران سایت صهیونیستی "بالاترین" متعلق به "منوشه امیر" عامل موساد که در حال حاضر لوگوی خود را به نماد صهیونیست‌ها تغییر داده است با تشویق وی اذعان می‌کنند باید اینگونه رفتارها کماکان ادامه داشته باشد تا ارزشهای مقدس اسلامی مردم ایران از بین برود و قبح اینگونه تابو شکنی‌ها ریخته شود.

گفتنی است ، خانم " نیکی کریمی " که درگذشته بارها با انتشار تصاویر بی حجابش در جوامع مختلف موجب تاثر و تآسف اهالی متعهد سینمای کشور شده است، روز گذشته نیز در برنامه اهدای جوایز سینمایی اش در مقابل چشمان متعجب خبرنگاران و عکاسان " یک بازیگر مرد" را در آغوش گرفت بدون آنکه توجهی به نحوه انعکاس و عواقب این هنجار شکنی در جامعه داشته باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران



موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 7:51 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

پلیس فرانسه برای حفاظت از ساختمان نشریه " شارلی هبدو " دست به دامان خودروهای زرهی شده است. پلیس پاریس با تشدید تدابیر امنیتی در اطراف دفتر نشریه به محافظت بیست و چهار ساعته از ساختمان و کارکنان آن می پردازد.


این روزنامه سوئیسی همچنین به نقل از وزارت امور خارجه فرانسه افزود که به فرانسوی های مقیم کشورهای اسلامی به وسیله ارسال پیام کوتاه درباره اقدامات تلافی جویانه مسلمانان هشدار داده شده است.
روز گذشته نشریه "شارلی هبدو" با چاپ کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) شعله های آتش خشم مسلمانان جهان را دوباره فروزان کرد.
شارلی هبدو در نوامبر 2011 نیز کاریکاتوری توهین آمیز نسبت به مقدسات اسلامی را به چاپ رساند که باعث تظاهرات و راهپیمایی مسلمانان فرانسه مقابل دفتر این نشریه شد.

وزیر کشور فرانسه به بهانه حمایت از آزادی بیان حمایت خود را از این نشریه اعلام کرد.
شورای مسلمانان فرانسه ناامیدی عمیق خود را از انتشار چنین تصاویر توهین آمیزی ابراز داشت. این شورا همچنین اعلام کرد که عمیقا نگران است که این اقدام غیرمسئولانه باعث برافروختن بیشتر اعتراضات شود.

این دومین بار است که در چند سال گذشته این نشریه فرانسوی اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام(ص) می کند.

در پی این اقدام پلیس فرانسه تدابیر شدیدی علیه مسلمانان و احتمال تظاهرات آنها اتخاذ کرده است. همچنین دولت فرانسه اعلام کرده که به هیچ اعتراضی اجازه برگزاری داده نخواهد شد.
پیشتر فرانسه از ترس عواقب هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از بستن سفارت خود در 20 کشور جهان خبر داده بود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 7:45 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 2:42 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

"صراط" – کمتر از یک ماه از انتشار یکی از روزنامه های نزدیک به اصلاح طلبان می گذرد که امروز در اقدامی عجیب و خود خواسته این روزنامه منتشر نشد .

به گزارش سرویس سیاسی صراط روزنامه مغرب که با تغییر نام فرهنگ آشتی و جذب روزنامه نگاران دوم خردادی اوایل شهریور ماه به روی کیوسک های مطبوعاتی آمد با جنجال ها و حاشیه آفرینی های زیادی به راه خود ادامه داد و عملاٌ به تریبونی برای جریان رادیکال اصلاح طلبان بدل شد . مدیر مسئول این روزنامه که از افراد نزدیک به هاشمی رفسنجانی به شمار می رود، تلاش کرد به عنوان یک روزنامه جدید و خانوادگی نقش تریبون فرهنگی انتخابات ریاست جمهوری آینده را برای اصلاح طلبان بازی کند اما مواضع تعجب بر انگیز آن و همچنین شائبه های فراوان منبع مالی روزنامه حاشیه های فراوانی را به وجود آورد .

روز گذشته روزنامه مغرب در تیتر یک خود با عنوان " مغرب فردا منتشر نمی شود " تأکید کرد که به دلیل کم کردن فشارها و بازگشت آرامش این روزنامه امروز منتشر نمی شود . از سوی دیگر مدیر مسئول و سردبیر مغرب در یادداشت های جداگانه ای با اشاره به دلایل این تعطیلی نوشتند : " خسته ایم از تهدیدها به جای تربیت ها، از فشارها به جای حمایت ها،از تنگ نظری ها به جای گشاده رویی ها،از سیاه دیدن ها، به جای سفید دیدن ها، و از زیر کشیدن ها به جای رو بودن ها، یک ماه گذشت یک ماه پر از التهاب و استرس یک ماهی که هرشب اش با هراس از واکنش های سیاه صبح شد و هر صبح اش با استرس تلفن های قرمز، شب یک ماهی که باید اسمش را بگذاریم شهریور التهاب."

به نظر می رسد روزنامه مغرب با این اقدام تازه خود می خواهد ضمن القای این موضوع که فضای بازی برای کار رسانه ای وجود ندارد عملاٌ سناریوی مظلوم نمایی را برای خود به اجرا بگذارد تا ضمن انحراف افکار عمومی از حقایق و پشت پرده های این روزنامه از پاسخ روشن و صریح نسبت به انتقادات و شبهات طفره برود . دست اندر کاران روزنامه مغرب بهتر است به جای تعطیلی یک روزه روزنامه به طور شفاف پاسخگوی عملکرد خود باشند تا خود مردم در خصوص آن ها تصمیم بگیرند .




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 53
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205694