سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
در روزهای منتهی به آغاز اجلاس سران عدم تعهد در تهران بود که برخی جریانات و گروهک‌های ضد انقلاب و وابسته دست به کار شده و سمپاشی‌های خود را آغاز کردند.
این جریانات و گروهک‌ها که همچون آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از متقاعد کردن اقای دبیر کل برای تحریم اجلاس تهران مواجه شده بودند با تنظیم نامه‌ای از بان کی مون خواستند در جریان سفر خود با عوامل اصلی فتنه در داخل دیدار داشته باشد.

چه کسی سناریوی دیدار را کلید زد؟
سناریو سازی برای توجیه این دیدار از فرانسه و از ذهن فردی وابسته به گروهک تروریستی منافقین کلید خورد. اردشیر امیر ارجمند در مصاحبه با ارگان وابسته به سازمان سیا، رادیو فردا، از وضعیت وخیم حال میر حسین موسوی خبر داد.
در پی انتشار این خبر در فضای مجازی بود که عناصر ضد انقلاب وارد عمل شده و از بان کی مون خواستند در جریان سفر به تهران با میر حسین موسوی دیدار کند.
توطئه‌ای که نقش بر آب شد
با انتشار این خبر در فضای مجازی، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران در تماس با منابع آگاه و مطلع وضعیت حال عمومی موسوی را جویا شدند که در آن خبر عنوان شده بود: "نامبرده یک عارضه کوچک قدیمی داشته است که با درخواست و تقاضای خانواده‌اش، او برای چکاپ نزد پزشک مورد اشاره و وثوق خانواده برده شده تا آزمایش‌های معمول روی وی انجام شود. آخرین خبرها و کسب اطلاع خبرنگاران حکایت از آن دارند که آزمایش‌های انجام شده روی موسوی نشان داد که مشکل وی یک عارضه قدیمی است که با تجویز دارو به صورت عادی قابل بر طرف شدن است و او بدون هیچ مشکلی هم اکنون در منزلش است".
چه کسانی نامه را امضا کرده بودند؟
در نامه اسم 420 نفر به چشم می‌خورد که به اصطلاح خود را فعال سیاسی می‌نامند و از بان کی مون می‌خواهند در جریان سفر به تهران به دیدار سرکردگان فتنه برود و با انها دیدار و گفتگو داشته باشد.
از نام‌های آشنا در میان امضا کنندگان نامه که نقشی بسیار پررنگ در جمع آوری امضای اعضا نیز داشت نام لیلی پورزند به چشم می‌آید که در ذیل همین خبر به روابط او با افراد و بنیادهای برانداز در آمریکا اشاره خواهد شد.

تغییر سناریو دیدار با موسوی و کروبی به سناریو دیدار با خاتمی
هنوز ساعاتی از حضور بان کی مون در تهران نگذشته بود که خبری با تیتر "تلاش واسطه‌های آمریکایی برای ملاقات محمد خاتمی با دبیرکل سازمان ملل" در سایت‌های خبری منتشر شد. بنا بر اطلاعات به دست آمده جریان ورشکسته فتنه با کمک واسطه‌های آمریکایی وابسته به سازمان ملل در تلاش بودند تا امکان ملاقات خاتمی با دبیرکل سازمان ملل را فراهم نمایند.
نقش لیلی پور زند در این میان چه بود؟
لیلی پورزند فرزند سیامک پورزند و مهر انگیز کار که نقشی فعال در بنیادهای برانداز آمریکایی دارد از اعضای فعال در بنیاد برانداز کارنگی است.
او که سابقه فعالیت براندازی در زمان اوج فتنه 88 در کارنامه خود را دارد، در زمینه تدریس اصول براندازی نرم در ایران نیز فعال بوده است.
رابطه بین لیلی پورزند و آلن ایر چیست؟
آلن ایر افسر سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، که هم اکنون در وزارت امور خارجه این کشور مامور است و به عنوان سخنگوی فارسی زبان این وزارت خانه در حال جمع آوری اطلاعات به نفع سازمان جاسوسی امریکا است در سال 1384 در دوره آموزش براندازی نرمی که در کشور امارات برگزار شد شرکت کرده و در آنجا با وی اشنا شد تا همین آشنایی بابی باشد برای ارتباط گیری‌های دیگر پورزند با آلن ایر.
آلن ایر رابط آمریکایی دیدار بان کی مون با سران فتنه!
طبق اخبار موجود، لیلی پورزند پس از جمع آوری امضا برای نامه‌ی خطاب به بان کی مون، همزمان از طریق آلن ایر نیز تلاش می‌کند تا آقای دبیر کل را متقاعد به دیدار با سران فتنه در تهران بکند. الن ایر نیز در ارتباطی که با جفری فلتمن معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا که در تهران در کنار دبیر کل سازمان ملل بود از او درخواست می‌کند تا به درخواست خاتمی برای دیدار واکنش مثبت نشان دهد.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 1:53 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس که اخیرا در سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شده‌اند در رژه نیروهای مسلح در 31شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس در کنار دیگر یگان‌های بسیج شرکت می‌کنند.
این گردان‌ها همچنین برگزاری رزمایش‌هایی را در سراسر کشور آغاز کرده‌اند که قرار است روزهای 20 و 21 مهرماه نیز رزمایشی امنیتی، دفاعی و امدادی را در تهران برگزار کنند.
رژه 31 شهریور بزرگترین رژه سالیانه نیروهای مسلح با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی در جوار بارگاه ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 1:51 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

روح اله حسینیان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در خصوص نامه حمایتی برخی از نمایندگان از سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: آقای عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس این نامه را نزد من آورد و من آن را خواندم. استنباط من این بود که این نامه تشکر از رئیس جمهور به خاطر انتصاب و ابقای مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی است و به همین دلیل آن را امضا کردم.
وی افزود: این نامه جعلی نبوده و اینجانب متن نامه را دیدم. آقای مرتضوی آدم خوبی است. فردی انقلابی است. در سخت ترین شرایط از انقلاب و نظام دفاع کرد.
«زمانی که مقام معظم رهبری در مصلی تهران سخنرانی کرد، آقای مرتضوی تنها قاضی ای بود که در مقابل جریان انحرافی اصلاح طلبان ایستادگی کرد. وی در زمان فتنه سال 1388 و انتخابات ریاست جمهوری در مقابل جریان فتنه ایستادگی کرد»
وی تصریح کرد:  سزاورار نیست که نیروهای انقلاب به دست نیروهای خود تخریب شوند. این خواست دشمنان نظام و آمریکاست که نیروهای انقلاب به دست نیروهای خودی تخریب شوند.
حسینیان که خود سالها قاضی و دادستان دادگاه وی‍ژه روحانیت بوده، افزود: اگر آقای مرتضوی جرمی مرتکب شده و اتهامی بر وی وارد است، باید دادگاه رسیدگی کند نه اینکه یک نماینده بگوید. در باره جرم افراد قوه قضائیه باید نظر دهد و تا دادگاه جرمی را ثابت نکرده نمی توان بر مجرم بودن افراد نظر داد.
وی تاکید کرد: من با این شانتا‍ژ بازیها و بحث هایی که هیچ فایده ایی ندارد، موافق نیستم.
چهره شاخص مجلس در خصوص اعلام برخی از نمایندگان مبنی بر جعلی بودن این نامه، جعل امضای آنها در پای این نامه و تغییر متن نامه پس از گرفتن امضا از نمایندگان گفت: اینکه یک عده از نمایندگان بعد از حمله مطبوعات حرف خود را پس می گیرند، به خودشان مربوط است.
28 شهریورماه جاری در رسانه ها اعلام شد 118 نماینده در نامه ای به رئیس جمهور از تغییر صندوق تامین اجتماعی به سازمان و ابقای سعید مرتضوی در ریاست آن تشکر کردند.
البته عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تعداد نمایندگانی که این نامه را امضا کردند را 164 نفر اعلام کرد.
برخی نمایندگان روز چهارشنبه در صحن مجلس نسبت به تهیه و امضای این نامه واکنش منفی نشان داده و آن را جعلی خواندند. حتی علی لاریجانی رئیس مجلس هم اعلام کرد که  آن طور که من شنیده ام برخی نمایندگان گفته اند این نامه تحت عنوان دیگری نوشته شده و از آنها امضا گرفته شده است. در هر حال این کارها درست نیست.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 1:43 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، سردار سعید فرجیان‌زاده معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که صبح امروز به منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: پایه و اساس همه پیشرفت‌های کشور، فرهنگ دفاع مقدس و خودباوری است که ما در دفاع مقدس به ان دست یافتیم.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ دفاع مقدس در رأس وظایف بسیج است، اظهار داشت: بسیج برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بیش از 40 هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.
فرجیان‌زاده تأکید کرد: در این هفته دانش‌آموزان با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان آشنا می‌شوند.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج همچنین اظهار داشت: شاخصه برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس، اجرا و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس توسط 32 سپاه استانی در 31 استان کشور است.
در ادامه نشست خبری، سردار احمد حق‌طلب دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های سپاه و بسیج اظهار داشت: در ایام هفته دفاع مقدس هر روز به یک محور اشاره شده که به این شرح است: جمعه روز بصیرت ، شجاعت و ولایت، شنبه دانش‌آموزان، نوآوران و دانشمندان، یکشنبه جوانان، آمادگی دفاعی، سربازان و اقتصاد مقاومتی، دوشنبه زنان، ارزش‌های اسلامی و پایداری ملی، سه‌شنبه وحدت، استکبارستیزی، بیداری اسلامی، چهارشنبه رزمندگان، جهادگران و فرماندهان دفاع مقدس و پنجشنبه شهادت، کرامت و عزت نام‌گذاری شده است.
حق‌طلب با بیان اینکه بیش از 100 نوع برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود، اظهار داشت: محوری‌ترین برنامه‌های امسال بازسازی عملیات‌های مهم و نمایش‌های رزمی است که هر سپاه استانی یک عملیات را در استان خود بازسازی می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه‌های تجهیزات نظامی نیز در هفته دفاع مقدس برپا می‌شود که مردم با سیر تحول صنعت دفاعی کشور آشنا می‌شوند. در این نمایشگاه‌ها از سلاح‌های ساده اول جنگ تحمیلی گرفته تا تجهیزات نوین امروز به نمایش در می‌آید.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس همچنین اعلام کرد جشنواره فیلم مقاومت در هفته دفاع مقدس در استان کرمان برگزار می‌شود.
در بخشی دیگر از این نشست خبری، حجت‌الاسلام محمدتقی صباغی معاون روابط‌عمومی سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی اظهار داشت: بیداری عظیم اسلامی نشأت گرفته از خون‌های پاکی است که در دفاع مقدس جهت آگاه شدن ملت‌ها هدیه کردیم.
وی افزود: زمانی ما فقط در ایران مرگ بر آمریکا می‌گفتیم و در مرزهایمان تیری علیه منافع آمریکا شلیک می‌کردیم ولی امروز آنها که خود را ابرقدرت جهان می‌دانستند مجبورند سفارتخانه‌هایشان که دستگاه جاسوسی‌شان در دنیا است را تعطیل کنند.
صباغی تأکید کرد: صحنه دفاع مقدس همچنان باقی است و فقط مکان، سلاح و شاید برخی نفرات تغییر کرده باشند و ما باز هم در صحنه‌های مختلف مقابله با دشمن پیروز خواهیم شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 12:32 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

مرکز خریدی در یکی از مناطق ایتالیا توانست عنوان رکورد دارا بودن بزرگترین باغچه عمودی جهان را به دست آورد.
بنابر اعلام مسئولان ثبت رکوردهای جهانی گینس، این باغچه عمودی سطحی برابر با 1263 متر مربع از دیوارهای فروشگاه را پوشانده و با استفاده از 44 هزار نوع گیاه درست شده است.

مدیر این مرکز خرید گفت: برای کاشت گیاهان به کار گرفته در این باغچه حدود یک سال وقت صرف کردیم همچنین نصب آنان بر روی سطح دیوار طی 90 روز انجام شد.
او همچنین گفت: افرادی که با روند کاشت این باغچه آشنا نیستند این تصور را دارند که سطح دیوار با خاک پوشیده شده باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی oddity central، رکورد پیشین بزرگترین باغچه عمودی جهان به مساحت 844 متر مربع در مادرید اسپانیا به ثبت رسیده بود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 12:21 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

در آغاز مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های بسکتبال کاپ آسیا صبح امروز تیم ایران در دیدار با ازبکستان موفق شد با حساب 79 بر 37 به پیروزی رسیده و به عنوان نخستین تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات شود.

تیم ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده فیلیپین و تایوان خواهد رفت.

در دیگر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی قطر به مصاف لبنان می‌رود، چین با ژاپن دیدار می‌کند و فیلیپین و تایوان هم رو درروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

چهارمین دوره رقابت‌های کاپ آسیا از 24 شهریور در ژاپن آغاز شده و اول مهر به پایان می‌رسد.

تیم نخست این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده را کسب خواهد کرد.

منبع: فارس




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 12:14 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: به طور یقین کاندیدای حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.
اسدالله بادامچیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه تودیع و معارفه دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس در جمع خبرنگاران در خصوص حضور حزب موتلفه در انتخابات اینده ریاست جمهوری تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی در انتخابات آینده نماینده معرفی می کند که این فرد اصلح مورد قبول مجموعه اصولگرایان باشد.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امروز شاهد برخی از بداخلاقی ها در فضای انتخابات سیاسی کشور هستیم که در این خصوص موتلفه تصمیم گرفته برای ایجاد اتحاد و همدلی در میان اصولگرایان یک نفر را معرفی کند.
وی با بیان اینکه افرادی که به منظور حضور در انتخابات ریاست جمهوری خود را معرفی می کنند باید دارای شرایطی خاص باشند تاکید کرد: اولین صحبتی که ما از این افراد داریم ارائه دیدگاهها و بخصوص تیم همراه آنان است زیرا کسی که تیم خود را مشخص نکرده باشد کارایی لازم را نخواهد داشت.
بادامچیان تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی با رای مردم انتخاب می شوند و به همین دلیل باید برنامه ای جامع و کامل از هم اکنون به مردم ارائه دهند.
بادامچیان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم از دید حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: دولت نهم و دهم عملکردی کاملا متفاوت با یکدیگر داشتند. دولت نهم با گسترش فعالیت ها همراه بود اما در دولت نهم انتقادها بالا گرفت و زیاد شد.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: یک نوع مطلق گرایی از جانب دولت دیده می شود که به هیچ عنوان پسندیده نیست واینکه دولت را ماندگار بدانیم جای تعجب است.
وی با تاکید بر اینکه بازی پوتین مدودف در جمهوری اسلامی ایران کارایی ندارد، گفت: ایران روسیه نیست، جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه دارد و این گونه بازیها در جمهوری اسلامی ایران کارایی ندارد.
بادمچیان تاکید کرد: احمدی نژاد پوتین نیست و این گونه رفتارها و صحبت ها نیز صحیح نیست.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در خصوص حضور آیت الله رفسنجانی و نظر حزب موتلفه اسلامی در خصوص ایشان یادآور شد: رفتار آیت الله رفسنجانی تا این لحظه هیچ گونه صحبتی در خصوص حضور ایشان در انتخابات مطرح نکرده اند و ما نیز نظری در این رابطه نداریم. آنچه که در جامعه مطرح می شود گمانه زنی های مردمی است.
وی با اشاره به اینکه این حزب در انتخابات شوراها نیز ورود پیدا می کنند تصریح کرد: به طور فعال در بحث انتخابات شوراها شرکت می کنیم و دفاتر استانی و شهرستانی ، فعالیت ها و رایزنی های خود را انجام می دهند.
بادامچیان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اجرای مناظره های انتخاباتی و پخش آن از صدا و سیمای کشور گفت: اصل برگزاری مناظره مورد تایید و کار مطلوبی است اما نامزدهای انتخاباتی باید به اصل رعایت اخلاق توجه داشته باشند زیرا مردم بداخلاقی های انتخاباتی را نمی پسندند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 10:20 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش مشرق به نقل از مهر، کیث ترومن از دیون شمالی در بریتانیا که عکاسی میکروگرافی را از سه سال پیش آغاز کرده برای الهام گرفتن حرکت چندانی نکرده و زیاد جا به جا نشده است تنها به صورت حشراتی توجه کرده که آنها را در باغ، آشپزخانه و یا پارک نزدیک محل سکونت خود مشاهده کرده است.
عکاس ماکرو
کیث این عنکبوت پرنده را با نام علمی Salticus scenicus در باغ خانه اش یافت، این عنکبوت از تنیدن تار پرهیز کرده و به جای آن به شکار می رود
http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/2hh.jpg
زنبور سرخ و درشت با نام علمی Vespula vulgaris نیز به عکاسی از پرتره خود علاقه نشان داد، اما عکاس را به جای تشکر نیش نزده است
حشرات
سوسک درخت مو شاید درمیان حشراتی باشد که تاکنون نمای نزدیک آن را ندیده اید، این حشره از آفتهای متداول باغها است که کناره برگها را می جود و شکافهایی به جای می گذارد
سنجاقک
سنجاقک آبی که اکثر تابستانها در میان باغها پرسه می زند این حشره در نمای نزدیک به نظر زمخت و خشن می رسد
حشرات
یک نوع سوسک که شاید یکی از قدیمی ترین موجودات باشد، سوسکها بیش از 200 میلیون سال پیش وجود داشته اند اما تنها طی 100 سال گذشته بوده است که از آنها عکسبرداری شده است
http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/6hh.jpg
عقرب پرنده گونه ای ککها است که با نام علمی Mecoptera شناخته می شود، این نوع عقربها نیش نمی زنند
عکاس 41 ساله برای این تصاویر از یک دوربین کنون 7D استفاده کرده که با قیمت 1200 دلار در هر فروشگاهی وجود دارد، اما وی از لنزهای میکرو برای گرفتن این نماهای نزدیک یا کلوزاپ استفاده کرده است.
گرفتن نماهای نزدیکی از قطرات آب و عکاسی از مناظر طبیعی از جمله فعالیتهایی است که این عکاس به آنها توجه می کند.
وی در این رابطه اظهار داشت: من از کار سایر عکاسان الهام می گیرم و از برخی سایتهای اینترنتی برای آغاز به کار کمک گرفتم که راهنماییهای موثری ارائه کردند.
چشم جزیی بین کیث تاکنون برایش جوایزی را نیز رقم زده است و در رقابتهای عکاسی آنلاین و رقابتهای عکاسی محلی مورد تحسین قرار گرفته است. این امر موجب شده که تصاویر وی در مجله های عکاسی پلاس، عکاسی عملی و عکاسی دیجیتال منتشر شود.
عکاسی ماکرو
گرفتن این تصویر از مورچه که طول 3 میلیمتری دارد برای عکاس چندین ساعت زمان بر بوده است، اما عکاس هنوز هم از نور عکس راضی نیست
عکاسی ماکرو
تصویری از سرگین‌مگس، سرگین در فارسی به معنی مدفوع است و سرگین ‌مگسان جزئی از سرگین ‌خواران به شمار می‌آیند، 54 گونه از این حشره در بریتانیا وجود دارد

حشرات
حشره ای که وارد آشپزخانه این عکاس شده بود و پیش از این که از آشپزخانه به بیرون رانده شود در یک جلسه عکاسی میکروگرافی شرکت کرد
ریزنگاری یا میکروگرافی روشی است برای تهیه نگاره توسط ریزبین در عکاسی است. این روش در علوم مختلف به ویژه در پزشکی، متالورژی و فناوری اطلاعات و امروزه در عکاسی هنری کاربرد دارد.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 10:17 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله و همسر شهیدش




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 10:16 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود نوشت: با پوزش از خوانندگان گرامی روزنامه که امروز روزنامه جمهوری اسلامی را در 8 صفحه دریافت می‌نمایند، لازم می‌دانیم به اطلاع برسانیم افزایش بی‌مهار قیمت کاغذ، عدم تولید کاغذ روزنامه در داخل و مشکلات واردات کاغذ به کشور، عواملی هستند که موجب بروز بحران کاغذ مطبوعات شده‌اند و همین امر ما را نیز وادار کرده به تدابیری که یکی از آنها کاهش صفحات روزنامه در روزهای پنجشنبه می‌باشد، روی آوریم.
 
با این تدابیر تلاش می‌کنیم انتشار روزنامه ادامه یابد ولی قطعاً برای دراز مدت حتی به همین تدابیر نیز نمی‌توان امید داشت و مسئولان فرهنگی و اقتصادی و صنعتی کشور باید برای حل مشکلات و پایان دادن به بحران کاغذ اقدامی جدی نمایند.




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 81
  • کل بازدیدها: 204745