سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 9:29 صبح :: نویسنده : دریچه نویس


به گزارش مشرق به نقل از قدس، اهل رفسنجان است؛ روزگارش خوب است؛ تکه نانی؛ و خدایی که در این نزدیکیست.

خودش می‌گوید: «رفسنجانی‌ام اما در پاریز متولد شده‌ام؛ 28 سال دارم و در شُرف تأهل هستم.»

ادامه می‌دهد: «همه کارهای مغازه را با عشق انجام می‌دهم و خدا را شکر که به کسی متکی نیستم.»

امیر 12 سال است که با یک دست کار می‌کند و برای مردم نان می پزد؛ او بر اثر تصادف به این معلولیت دچار شده و علاوه بر دست، از ناحیه پا هم مشکل دارد.

از اینکه بهزیستی او را فراموش کرده، شکایتی نمی‌کند؛ راضی است به رضای حق.

از دوندگی‌هایش برای گرفتن مقرری بهزیستی که مبلغ آن از 40 یا 50 هزار تومان در سال هم تجاوز نمی‌کند، می‌گوید و از جشن عروسی‌اش که در پیش است.

حکایت امیر پور امینایی همچنان باقیست اما اگر صدایش به گوش کسی نمی‌رسد و دستی یاریگر او نیست، در عمل نشان داد که یک دست صدا دارد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 9:27 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

ویژه برنامه "روایت" با اجرای بیژن نوباوه وطن به مدت 6 شب به روایت خاطرات و رویدادهای هشت سال دفاع مقدس می پردازد.
به گفته رضا خوشدل راد تهیه کننده برنامه:در این ویژه برنامه که پخش آن از جمعه 31 شهریور ماه آغاز می شود هر شب در شش قالب مختلف روایت عکاسان،روایت تحلیلی،روایت خبرنگاران رادیو و تلویزیون،مطبوعات و خاطره نویسان به روایت جنگ می پردازد.
خوشدل گفت: در هر برنامه با توجه به هر موضوع تصاویر مرتبط با ان پخش خواهد شد به طور مثال در روایت عکاسان برجسته ترین عکس های مرتبط با جنگ پخش خواهد شد.
ویژه برنامه "روایت"کاری از گروه مستند شبکه چهار سیما است و از 31 شهریور ماه ساعت 22:00 به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 30 :: 9:21 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

«سید رضا موسوی فر»، بریده بریده صحبت می‌کند دستهایش می‌لرزد و برای ادای هر جمله ای مکثی طولانی می‌کند. او مهربان و با محبت است همه را می‌نشاند و خودش پایین تر از همه می‌نشیند. اول به شوخی درصد هایش را می‌شمارد و می‌گوید: 15در صد اعصاب و روان دارم. برای حواس پرتی و شیمیایی درصدی ندارم. درصدی هم برای ترکش های خمپاره برایم زدند می‌گویند، مدرک بیاورید که حواس پرتی شما در اثر موج انفجار است و سپس از ته دل می‌خندد و ادامه می‌دهد؛ این خنده دار نیست که مدرک می‌خواهند؟
می‌گویم بابا! من هواپیمای عراقی را که زدم انفجار هواپیما مرا به این روز انداخته است. خلاصه، شیمیایی هستم، اعصاب و روان هستم و با خوردن روزی 16 قرص صحبت کردن برایم بسیار سخت شده است نمازم را شک می‌کنم، حتی در نماز جماعت هم دچار اشکال می‌شوم.
می‌پرسم: مگر شما هواپیمای عراقی را زدید؟
می‌گوید: بله!
می‌پرسم: با چی زدید؟
می‌گوید: نامه تأییدیه‌اش هست با دوشکا ! من 14 یا 15 ساله بودم. همان عکسی که رو جلد کتابها و دفترچه‌ها هست، با همان سن بودم.
می‌ پرسم: امروز که به این عکس نگاه می‌کنید باورتان می‌شود که با این سن و سال یک رزمنده دفاع مقدس بودید ؟
با تحکم می‌گوید: بله
از پسر آقای موسوی می‌پرسم: شما باورت می‌شود پدرت در 15 سالگی بتواند در مقابل دشمنی بجنگد که هر سربازش 5 برابر این رزمنده بوده است؟
می‌گوید: نه وا... ! من ساعتها به این موضوع فکر کردم، هرچه خواستم باور کنم بیهوده بوده و من نتوانستم باور کنم که بابا در 15 سالگی که شاید تفنگش قد خودش بوده، می‌جنگیده!

عکاس این عکس ماندگار

می‌پرسم: یادتان هست این عکس را کجا از شما گرفتند؟
می‌گوید: در منطقه ایلام برای یک عملیات آماده بودیم دو تا لوله بزرگ در آنجا بود، نیروها داخل لوله پناه گرفته بودند منتظر دستور حمله بودند من بیرون از لوله ایستاده بودم هنگام غروب آفتاب بود که خبرنگاری که عینک هم داشت به سمت من آمد و کمی‌چهره ام را این ور و آن ور کرد و یک عکس از من گرفت.
می‌پرسم: چطوری این عکس به دستتان رسید؟
می‌گوید: زینبیه اهواز بودیم برای گرفتن ناهار به صف ایستاده بودیم که بچه ها یک بسته آوردند باز کردم و دیدم عکس من روی جلد مجله «امید انقلاب» چاپ شده است.
می‌گویم: خوشحال شدید؟
می‌گوید: بله هر کس باشد خوشحال می‌شود (از ته دل می‌خندد).
می‌گویم: در یکی از کتابهای درسی هم عکستان چاپ شده بود، درسته؟
آقای موسوی که یک کیف پر از مدارک و عکس و اثر از جبهه دارد کیفش را باز می‌کند اول آلبوم عکس را بیرون می‌آورد عکسها را می‌بینیم، چند عکس انتخاب می‌کنم و آقای موسوی زمان و مکان و نام رزمنده های هر عکس را معرفی می‌کند می‌گوید: این عکسها، از بچه هایم برای من عزیز ترند. اینها یادگار دفاع مقدس هستند که با هر بار دیدنشان آرامش پیدا می‌کنم.
سپس یک کتاب و دو دفتر از کیف بیرون می‌آورد. کتاب قرآن دوم راهنمایی را باز می‌کند، عکس معروف آقای موسوی در آن کتاب چاپ شده است. روی جلد دفتر ها هم از عکس آقای موسوی استفاده شده است چند مجله و روزنامه هم که عکس ایشان را چاپ کرده است و مدرکی از سپاه که سرنگونی هواپیما به وسیله او را تأیید کرده است.
عکسی از خودش با دوشکا در قایق نشان می‌دهد، می‌گوید: این عکس را همان روز گرفتند اما هر چه تلاش می‌کند نام عکاس را به یاد نمی‌آورد.

عراقی ها از روبه‌رو می‌آمدند

می‌گویم: روز اول که به خط مقدم رفتید از سر و صدا وحشت نکردید ؟
می‌گوید: شب اول در میمک خیلی ترسیدم شب مرا گذاشتند نگهبانی بدهم که عراقی ها از خاکریز به این طرف نیایند پشت خاکریز بودم به چشمم آمد که عراقی ها از روبه‌رو می‌آیند آقای ملائکه از بچه های نیشابور آنجا بود.
گفتم آقای ملائکه! عراقی ها دارند می‌آیند گفت: چند تا نارنجک بینداز. چند تا نارنجک انداختم دیدم نه بابا! عراقی نیست باز چند دقیقه بعد دیدم عراقی ها می‌آیند این توهم آن قدر قوی بود که قشنگ عراقی ها را می‌دیدم، وقتی دوباره گفتم که آقای ملائکه عراقی ها دارند می‌آیند، گفت: تو برو سنگر یکی دیگه از بچه ها بیاید . من به سنگر رفتم و حیدری فرخنده که بچه قوچان بود رفت او سرباز بود از بس که شب ظلمانی بود او هم توهم می‌زد! حیدری هم به سنگر آمد آقای ملائکه آمد و از من پرسید: موسوی! می‌توانی نگهبانی بدهی؟
گفتم: نه!
گفت: خط را چکار کنم.
گفتم: اگر عراقی ها بیایند من نمی‌توانم جلوی عراقی ها را بگیرم. گفت: پس آمدی جبهه چکار کنی !
گفتم: من آمدم بجنگم، اما نمی‌دانستم عراقی ها از روبه‌رو می‌آیند.
خنده اش گرفته بود، گفت: خیلی خب، امشب برو، فردا صبح باید یا برگردی و 90 روز در اهواز بمانی یا نگهبانی بدهی! دو سه روز با ترس نگهبانی دادم، اما بعد دیگر عادت کردم .
موسوی سپس توضیح می‌دهد که حیدری یک سرباز 17 ماهه بود و سه چهار ماه از سربازی اش مانده بود که در عملیات میمک به شهادت رسید.
این جانباز 45 درصد مکث طولانی می‌کند، شدت لرزش دستهایش بیشتر شده است من می‌گویم: حاج آقا! اگر اذیت هستید ادامه ندهیم!
می‌گوید: اینکه می‌بینید من در بین صحبتهایم مکث می‌کنم به خاطر قرصهاست . 27 سال است قرصها مرا خورده اند .
می‌پرسم: تا آخر جنگ در جبهه بودید؟
می‌گویم: آقای موسوی! چه انگیزه ای سبب می‌شد شما پس از زخمی‌شدن و آن همه صدمه هنوز خوب نشده به جبهه برگردید؟
می‌گوید: اول وفاداری به فرمان حضرت امام(ره) و سپس دفاع از میهن.
می‌گویم: آخه این چیزی که شما می‌گویید برای یک بچه 15 ساله خیلی بزرگ است !
می‌گوید: وقتی دشمن به خاک میهن اسلامی‌تجاوز کند این حرفها نیست 15 سال یا 70 سال، اگر می‌توانی باید بروی . افتخار جوانان در زمان دفاع مقدس این بود که وفادار به امامشان بودند و حاضر شدند همه با هم خود را با اشتیاق در تنور جنگ بیندازند، فقط چون فرمان امام بود و آنها یار امام بودند.

شگفتی‌های جنگ

از رزمنده موسوی در باره شگفتی‌های جنگ می‌پرسم؟
می‌گوید:آنچه برای خودم جالب و باور نکردنی بود هواپیمایی بود که من توانستم آن را با دوشکا بزنم و شمار فراوانی از بچه ها نجات پیدا کردند .
می‌گویم: می‌شود ماجرایش را برای ما روایت کنید؟
می‌گوید: عملیات بدر در لشگر 5 نصر گردان «نازعات» در «هورالهویزه» بودیم «محمود علیزاده» فرمانده مان بود. من روی قایق پشت «دوشکا» بودم که یک هواپیمای عراقی از سمت نیزارها دیده شد که به سمت ما می‌آمد ما هم با سه چهار تا قایق پر از نیرو که هر قایق بیست نفررزمنده می‌برد، روبه‌رو با هواپیما در حرکت بودیم. قایق اولی ما بودیم. فرمانده داد زد سید هواپیما را بزن اگر یک قایق را هم بزند بیست نفر از بچه ها شهید می‌شوند. من آیه « و ما رمیت اذ رمیت و لکن ا... رما...» را خواندم و شروع به تیر اندازی با دوشکا کردم ناگهان دیدیم بال راست هواپیما همین طور که به طرف ما می‌آید آتش گرفته و در یک آن، همه نیروها صدای تکبیرشان بلند شد. ا... اکبر و ... هواپیما آتش گرفت و در هور افتاد و ما هم با اشتیاق از این پیروزی به سمت منطقه عملیاتی پیش رفتیم و در آن عملیات پیروز شدیم.

درد دل‌ها و حرفهای پایانی گفت و گو

می‌پرسم: یک انگشتتان کجا رفته ؟
می‌گوید: یادم نمی‌آید ترکش کجا برد، فقط دیدم نصفش مانده و می‌خندد.
خانم موسوی که تا اینجای مصاحبه ساکت بود، می‌گوید: بدنش ترکش زیاد دارد مکه که بودیم هوا گرم بود یکی از ترکشها نوکش بیرون زده بود خود آقای موسوی با چاقوی داغ، ترکش را بیرون کشید.
از خانم موسوی می‌پرسم: کی ازدواج کردید؟
می‌گوید: سال 65 آقای موسوی 18 سال داشت.
از خانم موسوی می‌پرسم شما چطور حاضر شدید با کسی ازدواج کنید که یک ساعت بعد زنده بودنش نامعلوم بود؟
می‌گوید: پدرم چون با خانواده آقای موسوی آشنایی داشت موافقت کرد و من خودم هم دوست داشتم ما وقتی ازدواج با یک رزمنده را می‌پذیرفتیم یعنی همه اتفاقهای بعدی را هم می‌پذیرفتیم چنانچه امروز که ایشان جانباز هستند من حتی یک لحظه دوست ندارم از کنارشان دور شوم و یا بدون ایشان به مسافرت بروم. همه اش فکر می‌کنم مأموریت من در کنار آقای موسوی بودن است و من به عهدی که هنگام ازدواج با ایشان بستم لحظه ای بی وفایی نباید کنم. مراقبت از جانباز بسیار سخت است، جانبازی که هم اعصاب و روان دارد، هم شیمیایی و ناراحتی ریه و هم ناراحتی های بسیار دیگر خودشان گفتند که روزی 16 تا قرص می‌خورند.
آقای موسوی می‌گوید: دوست ندارم اینها را بگویم، ولی اگر پدر خانمم کمک حال ما نبود ما نمی‌توانستیم زندگی را با 600 هزار تومان اداره کنیم من از اول به خاطر لرزش زیاد دست، طرح اشتغال هستم و جزو جانبازهای شاغل هستم بچه‌هایم نتوانستند از سهمیه در تحصیلات استفاده کنند چون 5 درصد کم داشتم تا 50 در صد. اوایل مدتی در کنار پدر همسرم کشاورزی می‌کردم، اما وقتی به خانه می‌رسیدم آن قدر حالم بد می‌شد که کارم به بیمارستان می‌کشید. پس از مدتی همسر و دخترم اعتراض کردند و دیگر نرفتم.
خدا شاهد است من نمی‌توانم کار کنم وگرنه یک ریال هم از بنیاد حقوق نمی‌گرفتم. تازه تا چند سال هم سراغ بنیاد نرفتم، اما وقتی دیدم نمی‌توانم، مجبور شدم برای در صد بروم. از مسؤولان گلایه داریم به خاطر اینکه فراموش کردند و فقط هفته دفاع مقدس می‌آیند و سر می‌زنند و می‌روند.
موسوی ادامه می‌دهد: خدا شاهد است، هر کس مرا می‌بیند می‌گوید چه آدم شیک و پیک و سر حالی! اما نمی‌دانند زیر این آدم سرحال چه درد بی درمانی نهفته است، نه خواب شب دارد و نه آسایش روز . ناگهان حالم به هم می‌ریزد خدا به پدر همسرم خیر بدهد که اگر نبود معلوم نبود چه بلایی سر زن و بچه ام می‌آمد.
آقای موسوی برای حرف آخر می‌گوید: خاطره زیاد دارم، اما جزئیات و زمان و مکان را درست به یاد ندارم. فقط دوست دارم بگویم در این موقعیت حساس که دشمنان انقلاب با نقشه های جدید به ما حمله ور شده‌اند، همگان باید پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به کشور آسیبی نرسد.

*قدس




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 29 :: 9:24 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

محمدحسین در سوم خرداد 1342 در خرمشهر چشم به جهان گشود و در نوجوانى به فعالیت دینی و مبارزاتی پرداخت و در استانه مبارزات مردم تمامى وقت خود را صرف پیروزى انقلاب اسلامى نمود همراه انقلابیون جوان به مبارزه علیه جدایی طلبان پرداخت وبا شروع جنگ تحمیلی در نقش یک بسیجی بی ادعا از میهن اش دفاع نمود .

اولین جراحتها ازت رکش خمپاره هاى صدامیان در حومه ابادان نصیبش شد و سپس موج انفجار و اندک زمانى گذشت که پرونده جراحت شیمیایى اش در بیمارستان ابادان تشکیل شد. گویا سهم محمدحسین از روزگار زجر و شکنج و خنده هاى پر امیدش بود که صبر و استقامت را در او رقم میزد .

قریب هشتاد عمل جراحى و قطعی دو پایش تمام دارایى او از زمین و زمان است . حالا ارثیه اش شده کلمات و خاطراتى به طنز و امید و جسارت که در سینه و زبان هم رزمندگانش مى چرخد.همین دیروز در بیست هفت شهریور که به بیمارستان رفت به خنده میگفت میروم از هشتاد و هفت عمل جراحى خلاص بشوم که براستى خلاص ش.

وقتى به حسینیه اش در نازى اباد قدم بگذارى کسانى هستند از مردم خاکى دور اطراف که حکایتهاى قریبى برایت بازگو میکنند از علاقه محمدحسین به حضرت رقیه و گریستن هایش و از علاقه اش به طب گیاهى که سالها به مطالعه پرداخته بود تا برخى امراض که خود زجرش را تحمل کرده بود را مداوا کند و اشعارى از جنس عرفان که در پناه ان دردهایش را تسکین دهد و دو کتاب نوشته شده اش درباره یقین و کلام یکى بنام شرح اسما الحسنى و دیگرى اللوامع المحسنیه و دهها تقریر از درسهاى فرزانه هایش ایات عظام شبیری زنجانى ، منتظرى ، وحید خراسانى و میرزا جواد تبریزى.

اگر به سر دلبران که وب سایتش است سری بزنید به گستردگى شخصیتش پی می برید علایقش را مى بینید که نا تمام است از شعر و عرفان و هستى شناسی تا خواص گیاهان و عشق به خرمشهر . شهرى که در ان زاده شد و قرار است فردا پنج شنبه به خاک عشاق این شهر وصال یابد .روحش شاد و در پناه فرشتگان قرب الهى




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 29 :: 9:21 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

کابینه پاکستان با اتخاذ تصمیمی مبنی بر تعطیلی روز جمعه در این کشور از تمامی کارمندان دولت خواست تا در این روز به جمع معترضین علیه این فیلم موهن بپیوندند.

کابینه پاکستان صبح امروز به ریاست «راجا پرویز اشرف» نخست‌وزیر تشکیل جلسه داد.

در این جلسه تمامی اعضای کابینه به اتفاق آرا با اعلام روز جمعه به عنوان تعطیلی عمومی جهت شرکت بیشتر مردم در تظاهرات ضد آمریکایی این روز موافقت کردند.

در این جلسه که با حضور اکثریت وزرای فدرال پاکستان برگزار شد، پیشنهاد گردید تا این روز با عنوان «روز عشق‌ به‌ رسول‌الله (ص)» نامگذاری شود.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا پرویز اشرف خود با سفیر آمریکا در پاکستان دیدار کرده و مراتب خشم و ناراحتی مردم کشورش نسبت به انتشار این فیلم موهن را به اطلاع وی برساند.

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه این جلسه ضمن محکومیت شدید انتشار فیلم موهن آمریکایی از مردم پاکستان خواست تا از توسل به خشونت در تظاهرات پرهیز کرده و راه‌های مسالمت‌آمیز را پیش گیرند.

ساعاتی پیش نیز «رحمان ملک» وزیر کشور و از اعضای ارشد «حزب مردم پاکستان» اعلام کرد که اعضای این حزب که غالباً نیز در دولت فعالیت دارند روز جمعه تظاهراتی را در اعتراض به این فیلم موهن در سراسر کشور برگزار می‌کنند.

تظاهرات مردم در پاکستان همچنان ادامه داشته و در تازه‌ترین این اعتراضات، مردم در اسلام‌آباد به سمت سفارت آمریکا در این شهر حرکت کرده و احتمال حمله به این محل وجود دارد.

از زمان انتشار این فیلم موهن در فضای مجازی، کشور پاکستان صحنه اعتراضات گسترده مردمی بوده است.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 29 :: 9:16 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش ایلنا، رئیس جمهور، مهر سال 1386 قانون تغییر ساعت رسمی کشور را که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به تائید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرد. 
 
بر اساس ماده واحده این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده شده و در ساعت 24 روز سی‌ام شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.



موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 29 :: 9:15 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس ، ویژه‌ برنامه «دیروز امروز فردا» از فردا شب به مدت یک هفته ساعت 22:30 به مناسبت هفته دفاع مقدس روی آنتن شبکه سوم می‌رود.

این ویژه برنامه که از موزه دفاع مقدس پخش خواهد شد، با محور مقاومت،  چرایی پایداری انقلاب اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس و مقاومت در دوران جنگ نرم خواهد بود.

میهمانان فرداشب این برنامه فرزند شهید بروجردی و فرزند شهید کاوه خواهند بود.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 29 :: 9:31 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه فعالیت حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از کنگره این تشکل به طور جدی آغاز می‌شود،گفت: در کنگره حزب مؤتلفه که 13 مهر ماه برگزار می‌شود، مواضع انتخاباتی خود را تشریح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تشریح مواضع انتخاباتی به معنای ورود مصداقی به انتخابات نیست، افزود: یکی از مباحثی که برای حزب مؤتلفه اسلامی در انتخابات آتی ریاست جمهوری حائز اهمیت است، مباحث اقتصادی است.

ترقی خاطرنشان کرد: حزب مؤتلفه درباره شیوه و سیاست اقتصادی کشور برنامه‌دارد و این برنامه را در قالب مواضع انتخاباتی مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: مؤتلفه در حمایت از نامزد مورد حمایتش به مباحث اقتصادی مدنظر خود توجه ویژه‌ای دارد و بر همین اساس می‌توان گفت نامزد مورد حمایت حزب مؤتلفه فهم و برنامه دقیق اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه داشتن فهم اقتصادی برای رئیس‌جمهور آینده ایران یک ضرورت است، گفت: حزب مؤتلفه در مهر و آبان ‌ماه درگیر امور تشکیلاتی خود خواهد بود و احتمالا در دی ماه نامزد مورد حمایت خود را به مردم معرفی کنیم.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 شهریور 28 :: 11:37 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق ، در حالی که مدت زیادی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری باقیست ، شاهد آن هستیم که احزاب و تشکل‌های سیاسی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند ، در ادامه بخشی از زمزمه های انتخاباتی را که در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شد می خوانید:


* محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه مطلوب اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم علی اکبر ناطق نوری را بهترین گزینه معرفی کرد. باهنر در ادامه گفت: علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی و خودم را برای ریاست جمهوری لایق می دانم.

باهنر همچنین در خصوص احتمال نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است:  من فکر می‌کنم مصلحت نیست که آقای هاشمی وارد میدان شود.


* حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا شما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنید یا خیر، اظهار داشت: حتما در انتخابات ریاست جمهوری رای می‌دهم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیدای ریاست جمهوری خواهید شد یا خیر، اظهار داشت: وقت ثبت نام معلوم می‌شود که کاندیدا می‌شوم یا نمی‌شوم.


* پس از اظهارنظر جنجال برانگیز احمدی نژاد که "چه کسی گفته امسال سال پایان دولت است" واکنش ها و موضع گیری های تند فعالان سیاسی بار دیگر آغاز شد. سلیمی نمین گفت: قطعا کار این دولت تا خرداد سال آینده پایان خواهد یافت. ولایت فقیه به عنوان حافظ قانون اساسی در برابر این زیاده خواهی خواهند ایستاد،رهبری در برابر زیاده خواهی های دولت های گذشته شجاعانه و مقتدرانه ایستادند و آنها را وادار کردند که به قانون اساسی تن دهند، در این مورد هم آقایان مطمئن باشند که با سد ولایت فقیه مواجه خواهند شد.

وی گفت: دولتی لایق رای مردم است که دارای درایت و فهم باشد، درایت و فهمی که اشتباهات احمدی نژاد را تکرار نکند. یکی از اشتباهات احمدی نژاد انتخاب مدیران ضعیف بود. رئیس جمهور مدیرانی انتخاب کرده که هر چه او می گوید طوطی وار تکرار کنند؛ قطعا اگر دولتی با زاویه کمی از احمدی نژاد انتخاب شود، اشتباه انتخاب مدیران ضعیف را تکرار نمی کند.

*سخنان اخیر محمد خاتمی در دیدار با دانشجویان باعث عصبانیت عنصر خاکستری اصلاحات شد به گونه ای که در جلسه اصلاح طلبان به صراحت خاتمی را ترسو خطاب کرده و گفته:" این آقا خط کش برداشته و می خواهد بین ما خط کشی و مرز بندی کند. مگر اینهایی که به خیابان آمدند با اشاره غیر از امثال من و تو به میدان آمدند که حالا می خواهید بین طرفداران ما مرزبندی کنید؟ من در عقل کسی که این حرف ها را زده شک می کنم."

* حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر درباره فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل سیاسی گفت: خانه کارگر تا به این لحظه بر تصمیم خود بر معرفی حسین کمالی به عنوان نامزد انتخاباتی این تشکل برای ریاست جمهوری مصمم است.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات خانه کارگر تشکیل شده است افزود: این ستاد به ریاست علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به طور رسمی و مشخص فعالیت‌های خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر کلید زده است.

* در هفته اخیر اخباری مبنی بر انشقاق در جبهه پایداری مبنی بر اینکه برخی از اعضای جبهه پایداری نظری مخالف رهبر این جریان (آیت الله مصباح یزدی) درخصوص عدم ائتلاف با دولت دارند که در جریان جلسه اعضای این جبهه با آیت الله مصباح تکذیب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری درباره خبر منتشره در رسانه‌ها مبنی بر انشقاق در جبهه پایداری، گفت: کسانی که چنین بحثی را مطرح می‌کنند، اطلاعی از جبهه پایداری ندارد. برای چی باید در جبهه پایداری انشقاق شود؟

* کامران باقری لنکرانی، بعد از جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح یزدی که در شهر قم برگزار شد، درباره این جلسه گفت: آیت‌الله مصباح یزدی درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری بحثی مطرح نکردند.

*  آقاتهرانی عضو جبهه پایداری درباره احتمال ائتلاف میان جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: اگر دوستان به سمت خوبی بروند و به شخص اصلح برسند این امکان وجود دارد؛ در انتخابات مجلس نهم نیز اگر اصلح انتخاب می‌شد ما نیز از آنها حمایت می‌کردیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه برخی صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور در مورد به پایان نرسیدن عمر دولت را به معنای تداوم تفکر احمدی‌نژاد تفسیر می‌کنند گفت: این تفکر آقا (مقام معظم رهبری) است که تداوم می‌یابد.

* در همین راستا محمدرضا خباز نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم پیشنهاد کرد مثلث رهبری اتاق فکر اصلاح طلبان متشکل از آقایان هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و خاتمی تشکیل شود. به گفته وی، می‌شود یک نفر از میان این سه به عنوان کاندیدا اعلام حضور کرده و دو نفر دیگر از او حمایت کنند. البته ممکن است پای نفر چهارمی هم در میان باشد.


* محمد رضا باهنر در گفتگو با برخی چهره های سیاسی معتقد است گزینه مطلوب برای انتخابات یازدهمریاست جمهوری علی اکبر ناطق نوری است. وی تصریح کرده در صورتی که ناطق نوری نیاید علی لاریجانی می تواند گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری باشد.


* در پی انتشار اخباری مبنی بر «احتمال نامزدی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات آینده» ، مسئول دفتر ناطق نوری در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: "حجت‌الاسلام ناطق‌نوری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود" که این خبر هم پس از ساعتی تکذیب شد و مسئول دفتر ناطق نوری عنوان کرد: بنده نگفته ام ناطق کاندیدا نمی شود.


حسن غفوری فرد در ابتدای هفته جاری در گفت و گو با هفته نامه مثلث با بیان اینکه  "هاشمی رفسنجانی نزد کل حزب موتلفه چهره قابل قبولی است" گفت: ناطق و ولایتی گزینه های جدی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری هستند.

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره معرفی محمدرضا عارف به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تاکنون نشنیده‌ام در جلسات اصلاح‌طلبان عارف به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح باشد. وی در این‌ باره افزود:‌ وی زمانی معاون خاتمی بوده است، اما در مورد اینکه اصلاح‌طلبان روی این فرد اجماع کنند، من چنین برداشتی ندارم.

* محمدرضا تابش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان برای اینکه بتوانند در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم حضور داشته باشند نیازمند این هستند که از سوی حاکمیت چراغ سبزی به آنان نشان داده شود اما تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است.

* حجت الاسلام حسین ابراهیمی در پاسخ به این سوال که جامعه روحانیت مبارز چه اقداماتی تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است، گفت: روحانیت هیچگاه صحنه را خالی نمی کند و در تمام صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور خواهد داشت؛ لذا نسبت به انتخابات نیز بی تفاوت نخواهد بود.

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 شهریور 28 :: 11:31 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از فارس، این تظاهرات در اعتراض به انتشار فیلم موهن آمریکایی برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تصاویری از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دست داشتند و با حمل بنر‌هایی که روی آن نوشته شده بود «ما عاشق پیامبر اسلام هستیم» علیه آمریکا شعار دادند.

برخی از شرکت‌کنندگان با سربند «لبیک یا خامنه‌ای» در این تظاهرات حضور یافته بودند.
امروز بیش از 700 نیروی امنیتی تایلند به منظور حفاظت از سفارت واشنگتن در بانکوک در اطراف این سفارت مستقر شدند تا از ورود معترضان به داخل ساختمان جلوگیری شود.

سفارت آمریکا اندکی بعد از شروع تظاهرات مردم تایلند در مقابل این ساختمان اعلام کرد که فعلا تا اطلاع ثانوی هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهد.




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 19
  • کل بازدیدها: 205391