سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
یکشنبه 92 شهریور 31 :: 8:5 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

کتاب ارزشمند و پربار «لشکر خوبان»، نخستین بار در سال 1384، توسط انتشارات «سوره مهر» راهی بازار کتاب شد. این کتاب، در 560 صفحه، شامل خاطرات «مهدیقلی رضایی» از رزمنده گان «لشکر31 عاشورا» است. «لشکر خوبان» حاصل گفتگوی طولانی با این دلاورمردِ آذربایجانی است که به قلم و آفرینش خانم «معصومه سپهری»، در قالب کتابی جذاب، روان و خاطره انگیز درآمده است.
کتاب مزبور، شامل بیست و هفت فصل است و یکی از آثار ماندگار و گرانسنگی است که در حوزه ی «تاریخ شفاهی» به همت «دفتر ادبیات  و هنر مقاومت» به گنجینه ی مکتوبات تاریخی کشورمان اضافه شده است. در عین حال جا دارد که از توانمندی و ظرافتِ هنری خانم «معصومه سپهری» در آماده سازی این کتاب برای انتشار، به تمام معنا سپاسگذاری نمود.
در کتابِ «لشکر خوبان» می توان به خوبی حال و هوای دهه ی شصت و شور و حال جوانان رزمنده را در آن سال ها حس نمود. خاطرات «مهدیقلی رضایی» حاوی جزئیات بسیار دلچسبی از وقایع و فضای جبهه های جنگ، خصوصا در میان رزمندگان «لشکر31 عاشورا» است که آن را از نمونه های مشابه خود، متمایز می سازد. پرداختن به نکاتِ مغفول مانده از روحیات رزمندگان و پرهیز از گزافه گویی و گنده نویسی در این کتاب، حقیقتا مانع از خسته گی خوانندگان شده و به نزدیکی با شخصیت ها و حوادث، کمک بسیاری می کند.
در سی وسومین سالگشت آغاز دفاع مقدس، مطالعه ی این کتاب را به تمامی علاقمندان به تاریخِ جنگ هشت ساله، توصیه می کند. در این مجال، با مشاهده ی برش های از «لشکر خوبان» می توانید برای تهیه و خواندن آن، تصمیم بگیرید. جای «لشکر خوبان» در کتابخانه شما خالی نباشد.
علاقمندان برای تهیه کتاب «لشکر خوبان» می توانند به کتاب فروشی های «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» مراجعه نمایند.



تصویری از جلدِ اولین چاپ از کتاب «لشکرخوبان»


نمونه ای از تصاویر ضمیمه شده به کتاب «لشکر خوبان»


نمونه ای از تصاویر ضمیمه شده به کتاب «لشکر خوبان»


نمونه ای از تصاویر ضمیمه شده به کتاب «لشکر خوبان»


تصویر صفحه 147 از کتاب «لشکر خوبان» (فصل «کربلای بدر»)


تصویر صفحه 243 از کتاب «لشکر خوبان» (فصل «پرندگان اروند»)


تصویر صفحه 469 از کتاب «لشکر خوبان» (فصل «چکمه ای»)




موضوع مطلب :
یکشنبه 92 شهریور 31 :: 8:2 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه ، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

رونمایی از پیوند حزب منحله مشارکت با حزب صهیونیستی بهائیت

عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم رسماً از گروهک صهیونیستی بهائیت حمایت کرد.

فاطمه حقیقت‌جو که پیش از این از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرده، ضمن مطلبی در وبسایت رادیو فرانسه، از حزب استعماری (انگلیسی-صهیونیستی) بهائیت به عنوان «اقلیت مذهبی» یاد کرد و مدعی شد: رعایت حقوق اقلیت‌های دینی از اصول قانون اساسی است با این همه ‌نامی از بهائیان در این قانون نیامده و حقوق آنها مورد نقض قرار می‌گیرد.

وی پیش از این ضمن حمایت از گروه‌های تروریستی به رادیو فردا گفته بود: اگر محکوم شدگان به اعدام حتی اگر از اعضای مجاهدین خلق یا انجمن پادشاهی بودند ما باید به این مسئله اعتراض کنیم.

عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم همچنین در جمع شماری از عناصر ضد انقلاب در بوستون آمریکا از ائتلاف با سازمان منافقین خبر داده و گفته بود: همه ما با دیدگاه‌های مختلف دور هم جمع شده‌ایم یکی ممکن است سلطنت‌طلب باشد یکی دیگر ممکن است عضو سازمان مجاهدین ]منافقین[ باشد، همه، یک هدف مشترک داریم. ما باید از جهان بخواهیم جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد.

یادآور می‌شود تقلای منافق فراری برای «مذهبی» جا زدن بهائیت در حالی است که این حزب اساساً، مذهب نیست و صرفاً به عنوان کارقاچاق و مباشر صهیونیست‌ها، جریان ماسونی و رژیم انگلیس در دولت پهلوی عمل کرده است.

برخی اعضای رسانه‌های تندروی وابسته به حزب منحله مشارکت در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان و پس از آن عملاً ترویج کننده راهبردهای بهائیت نظیر سکولاریسم و معارضه با ولایت فقیه و حکومت دینی بوده‌اند.

برای آخرین بار می‌گویم...

انتصاب ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران روابط روحانی و ناطق نوری را شکر آب کرده است.

«مشرق»‌ در این باره نوشت: ناطق نوری خواستار انتصاب کیومرث نیازآذری مدیر کل اسبق اداره اطلاعات استان به عنوان استاندار مازندران بود اما ربیع فلاح که مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران بود به این سمت انتخاب شد. در تعدادی از صندوق‌های مازندران روحانی رای صد در صدی داشته است.

مشرق همچنین نوشت: پس از آن که در دو هفته اخیر شاهد اتخاذ برخی مواضع و سخنان از سوی برخی وزیران از جمله وزرای کار، نفت، نیرو و مسکن علیه یکدیگر بودیم در آخرین جلسه هیئت دولت حسن روحانی نسبت به این موضع‌گیری‌ها به شدت اعتراض کرده و تاکید کرده برای آخرین بار می‌گویم که باید صدای واحدی از وزرا توسط مردم شنیده شود.

مدعیان اصلاحات: از روحانی آبی گرم نمی‌شود!

یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با هشدار درباره شعار اعتدال‌گرایی حسن روحانی نوشت: ما امروز از اعتدال‌گرایی به اندازه اصولگرایی بیمناکیم و چه بسا بیمی بیشتر و سهمگین‌تر!

روزنامه بهار که مدعی حمایت از عارف است و توسط برخی اعضای دفتر رئیس‌ دولت اصلاحات اداره می‌شود، نوشت: دولت حسن روحانی خود را متولی اعتدال‌گرایی می‌داند و البته هنوز نمی‌دانیم روزی خواهد رسید که دولت در مقام قضاوت در این باب برآید یا نه که چه کسی از مرزهای اعتدال تخطی می‌کند و چه کسی بر مشی اعتدال استوار است؟!

تنها امیدواریم که آن روز فرا نرسد زیرا هرگز کسی نمی‌تواند خود را «متولی» یک مفهوم بداند خواه آن مفهوم اصلاح‌طلبی باشد، خواه اعتدال‌گرایی و خواه انقلابی‌‌گری. حسن روحانی به راستی نشان داده- به قول خودش- یک اعتدال‌گراست با تعاریفی که خود از اعتدال دارد. او در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی در هر جمعی که سخنرانی کرد حتی یک قدم پا را فراتر از مرزهای اعتدال‌گرایی مطلوبش نگذاشت. شعارها تند و تندتر می‌شد و روحانی اعتدال‌گرایی مطلوب خود را دنبال می‌کرد! اما این اعتدال‌گرایی او بیشتر شبیه نوعی مصلحت‌گرایی و مصلحت‌اندیشی بود یعنی جایی کمی پایین‌تر از «کف مطالبات» انبوهی از هواداران!

نویسنده بهار در اینجا با کتمان رأی 8 درصدی عارف در نظرسنجی‌ها و 10 درصدی اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران رأی‌دهندگان به روحانی را به عنوان پشت قباله اصلاح‌طلبان جا زده و سپس برای جا انداختن مطالبات افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی که با محافل اپوزیسیون و ساختارشکنان به توافق کامل رسیده‌اند، تصریح کرد: مطالبات فراخور در یک طرف است و اعتدال‌گرایی مطلوب دولت در سوی دیگر... اینکه عده‌ای مدام در گوش ما بخوانند شما تند رفته‌اید و فرصت «اصلاح‌ گام به گام» و «عمل آرام» را از دست داده‌اید چنان در ذهن و ضمیر بخش وسیعی از جامعه سیاسی ایران نشسته است که بیم آن هست، آرام آرام کف مطالبات جای کنونی آن پایین و پایین‌تر برود!
نویسنده هشدار داده که اعتدال در وضعیت فعلی می‌تواند مانند نشت گاز در اتاق دربسته عمل کند.

وی در پایان نوشت: ما از اعتدال بیمناکیم زیرا ممکن است جایش را به هراس و وحشت بدهد؛ وحشت از طرح مطالبات «تحول‌خواهان» تعبیر غلط‌اندازی است که جریان‌های برانداز به عنوان اسم پوششی خود انتخاب کرده‌اند. این طیف حتی از تعبیر اصلاح‌طلبی هم که تداعی فعالیت درون ساختار و نظام سیاسی را تداعی می‌کند، عبور کرده‌اند.

تهدیدهای اوباما علیه ایران فاقد اعتبار است

«تهدیدهای اوباما علیه ایران هیچ اعتباری ندارد. او حتی نتوانست از عهده تهدیدهای خود علیه سوریه برآید»

کنت تیمرمن «رئیس بنیاد دموکراسی در ایران» و از عناصر آمریکایی فعال در حوزه براندازی در مصاحبه با فرانس 24 و در پاسخ این سوال که آیا اوباما می‌تواند تهدیدهای تازه خود علیه ایران را عملی کند، گفت: «من به عنوان یک آمریکایی نمی‌توانم به راحتی به این سوال پاسخ دهم اما این را می‌توانم بگویم که در مقطع زمانی کنونی، این‌گونه تهدیدها هیچ اعتباری ندارد. اوباما چندین بار به طور مستقیم سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرده بود اما در آخرین لحظات، تهدید را رها کرد.

وی می‌افزاید: از این گذشته اکنون خیلی وقت است که از خط قرمز درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت به میان می‌آید اما هیچ کاری انجام نمی‌گیرد.»

اسرائیل: حزب‌الله برای ما دشمنی بسیار خطرناک است

یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی گفت حزب‌الله به عنوان هشتمین قدرت موشکی دنیا تهدیدی بزرگ برای اسرائیل است.

سرتیپ نوعم تیفون از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن سخنانی در مرکز هرتزلیا با بیان اینکه توان حزب‌الله از آمادگی مبارزه مستقیم فراتر رفته، گفت: حزب‌الله گروهی زیرک و شبیه به ایران است؛ این گروه مانند ایران وارد دنیای سایبر شده و در حال استفاده از پهپاد است و اخیرا هم وارد دنیای فناوری‌های پیشرفته شده؛ به همین دلیل حزب‌الله دشمنی بسیار خطرناک است.

چند روز پس از اظهارات ژنرال «یئیر گولان» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی درباره اینکه حزب‌الله لبنان بیش از صد هزار موشک در اختیار دارد، سرتیپ «تیفون» تاکید کرد حزب‌الله هشتمین رتبه را از لحاظ قدرت موشکی در سطح جهان دارد.

به گزارش العالم این فرمانده صهیونیستی به رغم اینکه ارتش این رژیم آماده نبرد با حزب‌الله است، وی در عین حال تاکید کرد: این ماموریت بسیار پیچیده است و اغلب نیروهای نظامی و ذخیره ارتش، جنگ در لبنان را تجربه نکرده‌اند، مساله‌ای که بر اهمیت آموزش‌ها و مانورها می‌افزاید؛ با این حال این مساله با توجه به کمبودهای مالی که ارتش از آن رنج می‌برد، در نوع خود آسان نیست.

تیفون درباره قدرت موشکی حزب‌الله گفت: حزب‌الله از لحاظ قدرت موشکی و در اختیار داشتن موشک‌ها و راکت‌ها در جهان در رتبه هشتم است و همچنین زرادخانه‌ای را از انواع راکت‌ها در اختیار دارد.

وی افزود: حزب‌الله در جنگ آینده تصمیم دارد مواضع اسرائیل را با استفاده از این موشک‌ها که در 200 پایگاه و روستا در جنوب لبنان و اغلب آنان در اماکن و منازل مدنی وجود دارد، فلج کند.

این نظامی ارشد صهیونیست می‌گوید: اسرائیل نمی‌تواند هفته‌ها حملات موشکی حزب‌الله را تحمل کند. «کوبی باراک» رئیس بخش فن‌آوری و لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی هم درباره زرادخانه موشکی حزب‌الله اظهار داشت: این گروه تجهیزاتی در اختیار دارد که می‌تواند با دقت اهدافی مانند پایگاه‌های نظامی، ایستگاه برق در شهر الخضیره در شمال فلسطین اشغالی، یا ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو یا فرودگاه بن گوریون را مورد هدف قرار دهد.




موضوع مطلب :

به گزارش دریچه ، روزنامه خراسان در ستون ویژه های خود نوشت:


پای هواپیمای اختصاصی به کابینه یازدهم باز شد

 بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، با ابلاغیه یک مسئول ارشد دولتی، مجوز سفر یکی از وزرای اقتصادی دولت یازدهم به کشور همسایه با استفاده از هواپیمای اختصاصی صادر شده است. در گزارش این نهاد همچنین آمده است که زمان صدور مجوز استفاده از این هواپیما، یک هفته پس از انجام این سفر بوده که رعایت نشدن شرایط قانونی دریافت این مجوز، ابهاماتی را درباره آن ایجاد می کند.

بی توجهی بانک ها به الزام قانونی درباره ایمیل ها

در حالی که بر اساس نامه اردیبهشت ماه سال گذشته نهادهای مسئول به بانک مرکزی برای الزامی کردن استفاده از ایمیل های داخلی و عدم قبول آدرس ایمیل هایی با میزبان خارجی در زمان افتتاح حساب و ارسال اطلاعات موجود در گردش حساب ها، گزارش یک دستگاه مسئول نشان می دهد این ابلاغیه توسط بانکهای دولتی و خصوصی رعایت نمی شود.




موضوع مطلب :
شنبه 92 شهریور 30 :: 10:47 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از نامه، رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا به تشریح قدیمی ترین گواهینامه که در یک قرن گذشته صادر شده پرداخت.
 
سرهنگ هویدا تزار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اولین گواهینامه در کشور در 25 آبان ماه سال 1299 برای یک ارمنی که تابعیت ایران را کسب کرده صادر شده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: خاچاطور ماتروسیان تبریزی نژاد فرزند خوگاز در سن 24 سالگی توانست تصدیق نامه درشکه چی خود را بگیرد.
 
این مقام مسئول انتظامی در خصوص گواهینامه فوق اذعان کرد: خاچاطور ماتروسیان تبریزی نژاد ششصد و نود و هفتمین نفری بود که موفق به دریافت گواهینامه یا تصدیق نامه درشکه چی شده است اما با توجه به آن که هیچ گونه اسنادی از 696 گواهینامه قبلی در دست نیست این گواهینامه به عنوان قدیمی ترین و اولین گواهینامه مطرح است.




موضوع مطلب :
شنبه 92 شهریور 23 :: 11:1 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
علی جنتی و فاطمه معتمد آریا در جشن روز ملی سینما




موضوع مطلب :

حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان با عنوان" دیکتاتورای کوچولو" نوشت" شاید در نگاه اول، تعجب‌آور و باور نکردنی باشد اگر گفته شود مدعیان اصلاحات تنها راه باقی‌مانده برای ادامه حیات سیاسی خود را در «دیکتاتوری آشکار» دیده‌اند و در بستر این رویکرد جدید نه‌فقط در پی پنهان کردن خوی دیکتاتورمآبانه پیشین خود نیستند بلکه اصرار دارند به عنوان یک جریان سیاسی «دیکتاتور» معرفی و شناخته شوند. اما چرا؟! و چگونه به این راهبرد رسیده‌اند؟ بخوانید؛
1- برخورد اخیر مدعیان اصلاحات با یکی از اعضای هم‌حزبی خود در شورای شهر تهران و اخراج پرسروصدای او از جبهه موسوم به اصلاحات تنها به این علت بود که عضو یاد شده- خانم الهه راستگو- در جریان انتخاب شهردار تهران حاضر نشده بود «آزادی اندیشه» و «استقلال نظر» خود را پای منافع قبیله‌ای مدعیان اصلاحات قربانی کند. این واقعیتی است که نه فقط هیچیک از اصلاح‌طلبان چه در شورای شهر و چه در سایر گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب آن را انکار نمی‌کنند، بلکه اصرار دارند که اخراج وی از «حزب‌کار» و گروه موسوم به «مجمع زنان اصلاح‌طلب» را تنها به دلیل سرپیچی ایشان از دستورات حزبی و قول و قرارهای قبلی اعلام کنند و سوال این است که چرا؟! آیا مدعیان اصلاحات از درک این نکته بدیهی ناتوانند که اقدام آنها مفهومی جز «دیکتاتوری» ندارد؟! پاسخ این سوال به یقین منفی است و اصلاح‌طلبان از پی‌آمدهای ضدمردمی این حرکت خود باخبرند. بنابراین سوال بعدی آن است که اصرار مدعیان اصلاحات برای معرفی خود به عنوان «دیکتاتور» با چه انگیزه و منظوری صورت پذیرفته و می‌پذیرد؟! مخصوصا آن که اقدام اخیر آنان با شعارهای «زنده باد مخالف من»! «آزادی عقیده»! «رأی هر کس متعلق به خود اوست»! و... در تضاد و تناقض آشکار است و این تناقض بر هیچکس پوشیده نیست، پس ماجرا چیست؟!
2- برخورد دیکتاتورمآبانه با خانم راستگو اگرچه در محدوده و فضای شورای شهر تهران اتفاق افتاده است ولی مدعیان اصلاحات تلاش فراوانی دارند که دامنه این رخداد و برخورد دیکتاتورمآبانه خود را به تمامی سطوح جبهه اصلاحات گسترش دهند و این تلاش با سروصدای فراوان- تاکید می‌شود با سروصدای فراوان و نه مخفیانه و پنهان- نیز صورت پذیرفته و هنوز هم ادامه دارد. بلافاصله بعد از مخالفت خانم راستگو با دستورالعمل دیکته شده جبهه اصلاحات، مخالفت‌های علنی و توأم با اهانت و ناسزاگویی به ایشان آغاز شد و این مخالفت‌ها و اهانت‌ها به گونه‌ای هماهنگ که از برنامه‌ریزی و سازماندهی پشت صحنه آن خبر می‌داد، به تمامی روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به اصحاب فتنه، سردمداران شناخته شده جبهه اصلاحات و حتی گروه‌ها و جریانات اپوزیسیون خارج‌نشین نیز کشیده شد و این پرسش را پدید آورد که آیا سرپیچی خانم راستگو از دستورالعمل جبهه اصلاحات تا این اندازه اهمیت داشته و تعیین‌کننده بوده است که درباره آن اینهمه سروصدا کنند و با آنهمه تحلیل و تفسیر پیوند بزنند؟! پاسخ این سوال نیز به یقین منفی است و اقدام سرکار خانم راستگو اگرچه به دلیل آزاداندیشی و استقلال نظری که از خود نشان داده‌اند قابل تقدیر است ولی ماجرا در حد و اندازه‌ای نیست که با حجم انبوه سروصداهای پیرامونی و اصرار و تاکید مدعیان اصلاحات برای گسترش ماجرا و فراگیری آن همخوانی داشته باشد، و با جرأت می‌توان گفت که انتخاب شهردار تهران هر چند برای اصلاح‌طلبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ناکامی آنان در واگذاری مدیریت این کلان‌شهر به آقای محسن هاشمی را شکست بزرگی تلقی می‌کنند اما، داستان مورد بحث در محدوده انتخاب شهردار تهران نیز خلاصه نمی‌شود مخصوصا آن که آقای قالیباف، شهردار منتخب تهران نشانه‌های درخور توجهی از همراهی خود با مدعیان اصلاحات بروز داده است. بنابراین، آقای قالیباف اگرچه شهردار ایده‌آل و مورد انتظار اصلاح‌طلبان نیست ولی انتخاب ایشان نمی‌تواند مدعیان اصلاحات را تا آن اندازه نگران کرده باشد که عنان از کف داده و با اینهمه سروصدا و جاروجنجال دست به اقدامی بزنند که مفهوم روشن آن رویکرد رسمی جبهه اصلاحات به دیکتاتوری آشکار و بی‌پرده است. تمامی این شواهد که هیچ نشانه‌ای برای انکار آن دیده نمی‌شود، حکایت از آن دارند که ماجرای اخیر فراتر از سرپیچی خانم راستگو از دستور‌العمل دیکته شده جبهه اصلاحات و یا انتخاب آقای قالیباف به جای آقای محسن هاشمی است چرا که این دو رخداد با آنهمه سروصدا و جاروجنجال گسترده مدعیان اصلاحات همخوانی و تناسبی ندارد.
3- گفته‌اند «در مَثَل مناقشه نیست» چرا که «تمثیل» مقایسه میان دو موضوع یا دو پدیده شبیه به یکدیگر است بی‌آن که این دو پدیده در تمامی ابعاد و مختصات، مانند هم باشند. به عنوان مثال، شخص سنگدل و بی‌رحم را به شمر تشبیه می‌کنند در این تشبیه، سنگدلی و بی‌رحمی شخص تشبیه شده مورد نظر است و نه آن که او را نیز مانند شمر بن ذی‌الجوشن، قاتل حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بدانند. با این توضیح ضروری که می‌تواند از برخی قضاوت‌های احتمالی و غلط پیشگیری کند، باید گفت رویکرد جدید مدعیان اصلاحات در اعلام دیکتاتوری آشکار و اصرار بر آن- با عرض پوزش- عمدی است و در مواردی با عملکرد برخی از گروه‌ها و جریانات وابسته نظیر طالبان، تکفیری‌ها، منافقین و... بی‌شباهت نیست- در مثل که مناقشه نیست- و اما، گروه‌های یاد شده که در میان ملت‌های خود جایگاه و پایگاهی نداشتند، رسیدن به قدرت را در حمایت دشمنان بیرونی مردم وطن خویش جستجو می‌کردند و برای جلب اعتماد قدرت‌های بیگانه به دیکتاتوری آشکار در میان اعضای تشکیلات خود روی می‌آوردند و از این طریق برای حامیان بیرونی خود پیام می‌فرستادند که در تشکیلات و سازمان تحت مدیریت آنان کمترین سرپیچی یک عضو از دستورات دیکته شده تحمل نمی‌شود بنابراین، قدرت بیرونی می‌تواند روی قول و قرارهایی که از سوی سردمداران گروه داده می‌شود، حساب کند و مطمئن باشد که در صورت زد و بند هیچیک از اعضای گروه اختیاری برای مخالفت نخواهند داشت. سازمان‌های مورد اشاره همراه و در کنار ارسال پیام تسلیم به دشمنان بیرونی، پیام مشابهی نیز برای اعضاء و هواداران خود ارسال می‌کردند و آن، این که هر یک از اعضاء بلافاصله بعد از مخالفت با دستورالعمل‌های دیکته‌شده به شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن تنبیه خواهند شد، سازمان‌هایی نظیر منافقین، القاعده،‌ سلفی‌ها و تکفیری‌ها با کشتن اعضایی که از دستورالعمل‌های دیکته شده سرپیچی کرده بودند، آنها را تنبیه می‌کردند! و جریانات مشابه دیگر که سمت و سوی سیاسی داشتند برای انجام این مأموریت به تخریب شخصیت عضو مخالفت‌کننده با سرازیر کردن انبوهی از تهمت‌ها و ناسزاها به سوی او، اخراج پرسروصدا از تشکیلات و... روی می‌آورند و اصرار دارند که تمامی این اقدامات علنی و آشکار باشد تا تصور هزینه سرپیچی از دستورالعمل‌های دیکته شده مانع مخالفت سایر اعضاء با این دستورات باشد.
4- سابقه سیاه برخی از مدعیان اصلاحات در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و همراهی آشکار و برملا شده آنان با دشمنان بیرونی، که نفرت و انزجار مردم از وطن‌فروشی و خیانت آنها را در پی داشته است، این احتمال را قوت می‌بخشد که برخی از این«دیکتاتورهای کوچولو» با ناامیدی از کسب پایگاه مردمی، در پی رد و بدل کردن پیام‌ به آن سوی مرزها هستند و اگر چنین نیست - که امید است نباشد!- چه اصراری دارند که با این همه سروصدا و هیاهو و به طور رسمی و بی‌پرده خود را دیکتاتور معرفی کنند؟!




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 11:53 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

صراط: لس‌آنجلس تایمز طی گزارشی مدعی شد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جریان سفر خود به نیویورک که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل صورت می‌گیرد، احتمالا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

بر اساس این گزارش، این دیدار در حاشیه اجلاس سازمان ملل و در پشت درهای بسته صورت خواهد گرفت.

لس‌آنجلس تایمز مدعی شده است، بحران سوریه و برنامه هسته‌ای تهران محور این مذاکرات خواهد بود.

حسن روحانی قرار است در 24 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 11:31 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

جام: علی دایی، چهره دوست داشتنی سرخ پوشان تصاویر جالبی از خود منتشر کرده است.

علی دایی که این روزها عهده دار سرمربیگری سرخ پوشان است، به تازگی عکس های خود را که در لباس احرام است را منتشر کرده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 10:9 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش جهان، ایرج فاضل که در دولت اول رفسنجانی وزیر بهداشت بود، به دلیل ضعف عملکرد از سوی مجلس سوم استیضاح و برکنار شد.

وی در دوران فتنه با نگارش نامه ای توهین آمیز و نسبت دادن اتهاماتی علیه نظام از قبیل حمله وحشیانه، بیدادگری، گستاخی، بی ادبی و... خواستار  آزادی زندانیان و عذرخواهی نظام! شده بود.
وی بدون بیان حتی یک دلیل و مدرک، در ظلمی آشکار علیه نظامی که پای جمهوریت و رای مردم ایستاده بود، می نویسد: "چرا کار ما به اینجا کشید که در کمتر از سه دهه سوگوارانه شاهد ریخته شدن خون جوانان معصوم و بی‌گناهمان باشیم؟ چرا دانشجویان عزیز و دختران و پسران پاک اندیش و نگران ما باید بی‌دلیل مورد حمله وحشیانه قرار گرفته و راهی سیاه چالها شوند؟"

اقدامات افراطی دکتر فاضل به حدی بود که باعث شد از فرهنگستان علوم پزشکی برکنار و دکتر علیرضا مرندی جایگزین وی شود.

در حکم دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت برای انتصاب دکتر ایرج فاضل آمده است: 
استاد ارجمند جناب آقای دکتر ایرج فاضل
 با سلام و احترام
 به استناد بند ب ماده 8 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند آن استاد فرهیخته و گرانقدر به موجب این ابلاغ به عنوان نماینده وزیر در شورای عالی نظام پزشکی منصوب می شوید.
 
امید است با عنایت خداوند متعال و با بهره مندی از ظرفیت های جامعه پزشکی کشور و تعامل سازنده با سازمان نظام پزشکی در جهت تحقق بخشیدن به ارزشهای اخلاقی و علمی در کلیه امور پزشکی و حمایت از حقوق بیماران و دست اندرکاران نظام سلامت موفق باشید.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 1:55 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
خبرگزاری فارس: 4 ورزش مناسب برای دیابتی‌ها

حمید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی به بیماران دیابتی بسیار توصیه می‌شود چرا که فعالیت‌های بدنی سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث کاهش قند خون در بدن می‌شود.

وی ادامه داد: بیمار دیابتی باید به هنگام انجام حرکت های بدنی بیش از توان فعالیت نکند و ورزش‌هایی را انجام دهد که تعادل بدنش را حفظ می‌کند.

این فوق تخصص غدد ورزش‌های مناسب بیماران دیابتی را این گونه بیان کرد:

نرمش های سبک

حرکت‌ها باید کاملا نرم و بدون هیچ‌گونه فشار اضافه انجام شوند آسیب‌های ورزشی مانند گرفتگی عضلات برای مبتلایان به دیابت می تواند خطر ناک باشد.

پیاده روی

پیاده روی باید با سرعت متوسط و در سطوح هموار انجام شود و حتما از کفش مناسب استفاده شود همچنین لباس آزاد و راحت پوشیده شود. کوهپیمایی و پیاده روی سریع توصیه نمی‌شود.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری بهتر است در سطوح هموار صورت بگیرد به جای دوچرخه سواری با سرعت بالا بهتر است  سرعت را کاهش داده و طول مدت دوچرخه سواری را افزود نوع پوشش بیماران دیابتی حین ورزش باید پوششی راحت و آزاد باشد.

شنا

بهتر است این فعالیت ورزشی هر روزه بین 30 دقیقه تا یک ساعت (باتوجه به توانایی هر فرد) انجام شوند

به دلیل افزایش فعالیت های بدنی و افزایش سوخت و ساز بدن پس از گذشت چند ماه بیمار احساس بهبود نسبی خواهد کرد و حتی ممکن است شاهد کاهش وزن خود باشد اما دیابت بیماری است که همیشه باید تحت کنترل باشد و اگر به دلیل بهبود مقطعی، بیمار مصرف دارو را متوقف کند یا برنامه رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی را ترک نماید ممکن است به خاطر این سهل انگاری متحمل عواقب بدی شود البته بهتر است که فعالیت‌های بدنی با زندگی روزمره در یک راستا قرار بگیرند مثلا برای رسیدن به محل کار مسافتی را برای پیاده روی در نظر بگیرید یا اینکه با دوچرخه به خرید بروید.

این فعالیت‌ها تنها در مواقعی که شرایط عمومی بیمار مساعد باشند توصیه میشوند در مواردی که فرد دیابتی دچار :

بیماری (حتی سرما خوردگی)

احساس درد در هر جای بدن (مانند قفسه سینه)

فشار خون بالا

احساس خستگی یا تنگی نفس

باشد بهتراست که فعالیت های ورزشی را تا برطرف شدن موارد فوق متوقف کند البته اگر در حین انجام فعالیت های بدنی دچار احساس ضعف شد ویا حتی با احساس درد در هر جای بدن مواجه شد بهتر است که تمرین را متوقف کرده و به استراحت کند

 




موضوع مطلب :
1 2 3 4 5 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 21
  • بازدید دیروز: 81
  • کل بازدیدها: 204748