سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب شمخانی را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملی منصوب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی با صدور حکمی آقای علی شمخانی را برای مدت سه سال به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای علی شمخانی

در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جنابعالی را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی برای مدت سه سال منصوب میکنم.

انتظار می‌رود که با توجه به نقش برجسته و ممتاز تصمیمات آن شورا در تحقق استقلال و امنیت ملّی جمهوری اسلامی ایران، بتوانید با شرکت فعالانه در آن و تبادل نظر مستمرّ با اینجانب، به اقتدار و استقلال نظام متعالی اسلامی کمک نمائید.

بر خود لازم می‌دانم از زحمات جناب آقای دکتر روحانی در طول سالیان متمادی نمایندگی رهبری در شورای مذکور قدردانی نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

21/شهریور/1392».




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 1:44 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش مشرق به نقل از افکارنیوز، معماران کره ای طراحی یک سالن تئاتر فوق‌العاده را به عهده گرفته‌اند این سالن در میان آب قرار دارد و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن چند رسانه‌ای بودن این سالن است.

با توجه به فرم منحنی این سالن معماران توجه کرده‌اند که نقطه کانونی مناسبی برای سالن درنظر بگیرند.

 

 


آن‌ها در مصالح و مواد استفاده شده نیز دقت لازم را اعمال کرده‌اند.

گفتنی است؛ این سالن در سال 2012 به عنوان یکی از بهترین سالن‌های فرهنگی تاسیس شده بر روی آب شناخته شده است.

 


لازم به ذکر است؛ در پیکربندی این سالن تئاتر از 360 طرح ریزی صفحه نمایش تکنیکال استفاده شده است.




موضوع مطلب :

سعید جلیلی

 

خبرگزاری تسنیم: رهبر معظم انقلاب در حکمی، سعید جلیلی را به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، رهبر معظم انقلاب در حکمی سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

پیش از این سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که بعد از جایگزین شدن دریابان علی شمخانی در این سمت، با حکم رهبر معظم انقلاب عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 1:38 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

المنافقین


خبرگزاری تسنیم: پادگان نظامی اشرف به‌طور کامل از لوث وجود عناصر تروریستی گروهک نفاق پاکسازی شد. اسناد و مدارک خیانت‌ها و جنایت‌های این گروهک علیه مردم ایران و عراق به‌زودی انتشار می‌یابد.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به عراق،‌ ساعاتی قبل و با نظارت ناظران سازمان ملل متحد،‌ بیش از 30 نفر از عوامل تروریستی گروهک نفاق از پادگان اشرف در استان دیاله عراق خارج شدند تا این پادگان نظامی به ارتش و ملت عراق بازگردانده شد.

بر پایه این گزارش، با خروج این گروه از عوامل تروریستی نفاق، پادگان اشرف به‌طور کامل از لوث وجود آنان پاکسازی شده است.

پایان رسمی فعالیت اعضای گروهک تروریستی منافقین در پادگان اشرف و تخلیه کامل آنها به‌فاصله چند روز پس از درگیری این افراد با مردم معترض عراق در دهم شهریور ماه سال جاری صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است که انتقال باقی‌مانده افراد گروهک منافقین از طریق چند دستگاه اتوبوس از پادگان اشرف به‌سمت لیبرتی در ساعت 22 شامگاه چهارشنبه به‌وقت محلی کشور عراق صورت گرفت.

خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم همچنین گزارش داد که اسناد و مدارک پادگان اشرف از فردا در اختیار دولت عراق قرار می‌گیرد. این اسناد همچنین به‌تدریج در اختیار رسانه‌‌های گروهی ایران و جهان قرار می‌گیرد. در این اسناد مدارک مستندی از همکاری گروهک رجوی و صدام، خیانت‌‌های این گروهک به ملت عراق و آثار جنایات این گروهک تروریستی در عراق وجود دارد.

تخلیه کامل پادگان نظامی اشرف مهمترین مرحله از فروپاشی این تشکیلات بود که با نابودی کامل به وقوع پیوست.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 11:18 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
ناصرالدین شاه در سفر خود به عتبات در سال 1287 هجری قمری دستور داد تا تصویری هوائی از کربلای مقدس از فراز یک بالن تهیه شود، تصویری که به نظر می رسد می توان آن را نخستین تصویر هوائی از کربلا و عتبات عالیات در این شهر مقدس تلقی کرد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 شهریور 19 :: 11:35 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

"گروه سیاسی صراط" - رای الهه راستگو عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران به قالی‌باف به اندازه‌ای برای آنان غیرمنتظره بود که هنوز هم نتوانسته‌اند آن را هضم کنند و با آن کنار بیاییند.

به گزارش گروه سیاسی صراط،  در دو روز گذشته رسانه های اصلاح‌طلب حملات متعددی را متوجه الهه راستگو کردند و او را عامل اصلی شکست پروژه شهردار کردن محسن هاشمی دانستند.

حملات مذکور تا جایی پیش رفت که صدای "راستگوی اصلاح طلبان" را درآورد تا از تهدید افراد خاصی از اصلاح‌طلبان پرده‌برداری کند. به گفته او، "پس اعلام نتیجه انتخاب شهردار تهران افرادی که اصلا سیاسی نیستند و با هدف کاسب‌کارانه در لیست ما قرار گرفته بودند، طی تماس‌هایی نه تنها به بنده توهین کردند بلکه من را نیز تهدید کردند."



با این وجود جدی‌ترین حمله به راستگو توسط دیگر بانوی اصلاح‌طلب شورای شهر ثبت شد. فاطمه دانشور در اظهاراتی تند راستگو را تلویحا به جاسوسی برای اصولگرایان متهم کرد.

دانشور گفت که "راستگو از حزب کار به ما معرفی شده بود که فکر می کنم اخبار فراکسیون اصلاح طلبان را در اختیار جناح مقابل قرار می‌داد."

در میان اصلاح طلبان شورای شهر، علاوه بر راستگو، دنیامالی نیز رای خود را به قالی‌باف داد. دانشور در این باره نیز گفت که "اصلاح‌طلبان تا حد ممکن می دانستند که ممکن است احمد دنیامالی با آنها همسو نباشد اما خانم راستگو قسم خورده بود که به مواضع و منشور اصلاح‌طلبان پایبند باشد."

این زن میلیاردر حامی محسن هاشمی ادامه داد: "او نه به  محسن هاشمی و نه مسجد جامعی رای نداد. امروز شورای هماهنگی اصلاح طلبان تحت فشار است و اصلاحات هزینه سنگینی را در این باره پرداخت کرده است و چرا باید این افراد به مواضع جمع احترام نگذارند. ما روی قول آنها حساب کرده بودیم اما آنها به قولشان عمل نکردند. مواضع راستگو در مجلس مشخص بود و ما می‌توانستیم در چینش اولیه بهتر عمل کنیم. چینش لیست  شورای شهر اصلاح‌طلبان دارای مشکل بود."

دانشور در حالی "چینش اولیه اصلاح طلبان" را هم دارای مشکل دانسته که ظرف دو روز گذشته بحث اخراج راستگو از حزب اسلامی کار نیز در میان اصلاح طلبان شدت گرفته است.

گفتنی است در هفته‌های گذشته اصلاح‌طلبان تلاش فراوانی کردند تا با استفاده از هر وسیله ممکن آرای اعضای مستقل شورای شهر را نیز به دست آورند اما در روز رای‌گیری با وجود همراهی تعدادی از این افراد با آنها، دو نفر از اعضای اصلاح‌طلب بی‌توجه به دسته‌بندی‌های جناحی ترجیح دادند تا رای خود را به دور از تصمیمات سیاسی به گزینه موردنظر خود بدهند.

اصلاح‌طلبان تلاش فراوانی کرده بودند تا وانمود کنند مسائل سیاسی را در شورا و اداره امور شهر دخالت نخواهند داد اما ظاهرا در نزد آنان حتی هیچ "الهه‌"ای نباید "راستگو" باشد چراکه با اولین انتخاب غیرسیاسی یک اصلاح‌طلب، صحبت از عدم پایبندی به مسائل سیاسی و جناحی را به گونه‌ای پیش کشیده‌اند که گویی صداقت راستگو گناهی کبیره بوده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 92 شهریور 19 :: 11:7 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
حسین جنتی لادانی - فرزند آیت‌الله احمد جنتی - عضو سازمان مجاهدین خلق (منافقین)
بود که در روز 23 خرداد سال 1361 در خانه تیمی خود بر اثر درگیری با نیروهای امنیتی
و سپاه پاسداران کشته شد.روایت دیگری در مورد حسین جنتی وجود دارد که از
دستگیری و محاکمه و نهایتا اعدام وی حکایت می‌کند.

صراط: همسر حسین جنتی، فاطمه سروری که در سال 1359 با حسین ازدواج کرده بود، بعدها در سال 1367 در عملیات مرصاد کشته شد.

حاصل ازدواج حسین و فاطمه فرزندی بود به نام عاصف که این نوه آیت‌الله جنتی بعد از مرگ پدر و مادرش نزد پدربزرگ خود زندگی کرد تا اینکه بعدها در سال 1375 در سن 18 سالگی در حالی که مشغول امر به معروف و نهی از منکر بود، بر اثر یک حادثه رانندگی درگذشت.

هم‌اینک در ضلع شمالی میدان انقلاب، خیابانی به نام عاصف جنتی نامگذاری شده است.

حسین جنتی



موضوع مطلب :
سه شنبه 92 شهریور 19 :: 10:52 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، روزنامه اعتماد نوشت: "محمدباقر قالیباف" شهردار تهران روز گذشته (دوشنبه، 18 شهریور) به دیدار "سیدمحمد خاتمی" رفته است.

 این دیدار یک روز پس از ابقای قالیباف در شهرداری تهران برای بار سوم صورت گرفت. با وجودی‌ که مسئولان شهرداری از وقوع این دیدار ابراز بی‌اطلاعی کردند.

ایازی سخنگوی شهرداری تهران گفت: با شناختی که از آقای قالیباف داریم بعید نیست به دیدار اشخاص مختلف برود و با آنها گفتگو کند.

قالیباف روز یکشنبه نیز در صحن علنی شورا از محسن هاشمی رقیب خود به نیکی یاد کرد و گفت: از وجود هاشمی در مدیریت شهری تهران استفاده خواهد شد.

قالیباف همچنین گفته بود بنده آمادگی همکاری خود را با اعضای 31 نفره شورای شهر اعلام می‌کنم و به دور از هر گونه نگاه سیاسی آماده همکاری با یکدیگر هستیم.

شهرداری تهران نیز آمادگی همکاری را با دولت جناب آقای دکتر حسن روحانی دارد.




موضوع مطلب :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی توییتر، سال نو عبری (روش هشانا) را تبریک گفت.

به گزارش عصر ایران، این تبریک ظریف با استقبال و واکنش مثبت بسیاری در میان رسانه های خارجی روبه رو شد.

قبل از این در صفحه ای با عنوان حسن روحانی در توییتر نیز پیام تبریکی به دو زبان انگلیسی و فارسی برای آغاز سال نو عبری منتشر شد.

ظریف همچنین در واکنش به پیام یکی از کاربران از آمریکا که گفته بود "اگر شما به انکار هولوکاست از سوی ایران پایان می دادید سال نو شیرین تر بود" به صراحت جواب داد: " ایران هیچ‌گاه هولوکاست را انکار نکرد، مردی که تصور می‌شد هولوکاست را انکار کرده، اکنون رفته است. سال نو مبارک"

البته بعدا مشخص شد آن کاربر آمریکایی که ظریف به او پاسخ گفته است؛ دختر نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکاست.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنار نانسی پلوسی عضو ارشد کنگره آمریکا

خانم نانسی پلوسی سیاستمدار دموکرات، بین سال های 2007  تا  2011 رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود. او هم اکنون عضو مجلس نمایندگان آمریکا به نمایندگی از ایالت کالیفرنیاست.

ظریف در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر صفحه شخصی دارد.

روزهای 4 و 5 سپتامبر امسال مصادف با آغاز سال نو یهودیان (روش هشانا) است که با برگزاری جشن هایی در میان جامعه های یهودیان در سراسر جهان همراه می شود.

گفتگوی ظریف و دختر عضو ارشد کنگره آمریکا در توییتر

 




موضوع مطلب :
جمعه 92 شهریور 15 :: 4:30 عصر :: نویسنده : دریچه نویس


مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان

 

حضرت آیت الله خامنه ای در دوران ریاست جمهوری




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 21
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205662