سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
شنبه 91 مرداد 28 :: 4:49 عصر :: نویسنده : دریچه نویس


چماقداران و سربازان در روز کودتای 28 مرداد در تهران

تهران در کودتای 28 مرداد

حمله طرفداران کودتا به محل سکونت نخست‌وزیر، دکتر محمد مصدق


تهران در کودتای 28 مرداد


اولین مصاحبه مطبوعاتی محمدرضا پهلوی با خبرنگاران ایرانی و خارجی پس از کودتا


فضل‌الله زاهدی نخست‌وزیر کودتا در دفتر کار خود
1. فضل‌الله زاهدی 2. پرویز یارافشار




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 4:43 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

در خبرهای مختلفی اعلام شده احتمال کمی وجود دارد که یکشنبه 29 مرداد عید فطر باشد. با این حساب فردا تعطیل نیست.
به گزارش خبرآنلاین؛ مصوبه دولت که با تایید مجلس هم همراه بود، برای دو روز بودن تعطیلات عید فطر تاکید دارد روز عید و یک روز پس از آن تعطیل است. یعنی روزهای اول و دوم شوال  در نتیجه اگر فردا عید فطر نباشد، تعطیل هم نیست. در واقع تعطیلی عید فطر به دوشنبه و سه شنبه می رسد.
محمدرضا محمودی، معاون استاندار تهران دراین باره به خبرآنلاین می گوید: "ستاد استهلال احتمال کمی داده که فردا عید فطر باشد. با این حساب یکشنبه تعطیل رسمی نیست. در این صورت دوشنبه و سه شنبه به مناسبت عید فطر تعطیل است."
گفتنی است بررسی مشخصات هلال اول شوال 1433 در غروب روز شنبه 28 امرداد 1391 نشان می‌دهد این هلال در غروب روز شنبه عملا رویت‌پذیر نیست، اما امکان رویت این هلال در بعدازظهر پیش از غروب روز شنبه وجود دارد.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 4:28 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
خبرگزاری فارس: خاطره سعید شهروز از ماه‌رمضان در جبهه/ دوست‌دارم برای محرم تیتراژ بخوانم

خبرگزاری فارس: سعید شهروز از خوانندگان پرکار موسیقی پاپ که به تازگی قطعه «لحظه‌های عشق» را ویژه ماه مبارک رمضان اجرا کرده است، از روزه‌های کله‌گنجشکی دوران کودکی و خاطرات جبهه در ماه مبارک رمضان می‌گوید.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، شاید کم‌تر کسی بداند «سعید شهروز» خواننده پر کار و پیشکوت پاپ کشور سابقه 5 سال حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را دارد و از ناحیه پهلوی راست نیز به افتخار جانبازی نایل آمده است. او در این باره می‌گوید: «حضورم در جبهه‌ها دلیل بر این نمی‌شود که مرتباً این موضوع را بیان کنم و یا بخواهم از رانت آن استفاده کنم. آن موضوع یک حسی بود که باید تکلیفش ادا می‌شد و آن احساس را با هیچ چیز دیگری نمی‌توان عوض کرد.»
شهروز به تازگی قطعه‌ای به نام «لحظه‌های عشق» را ویژه ماه رمضان تولید و منتشر کرده است. به همین بهانه با این خواننده خوش‌ذوق و خوش‌صدا درباره خاطراتش از ماه رمضان در ایام جبهه‌ و جنگ گفت‌وگو کردیم که حاصل آن در پی می‌آید.

***خواندن ترانه‌های ارزشی، «دلی» است نه سفارشی!

* آقای شهروز چه شد که قطعه «لحظه‌های عشق» را خواندید؟

ـ قبل از پاسخ به سؤال شما جا دارد واقعه ناگوار زلزله آذربایجان و جان‌باختگان تعدادی از هموطنان عزیزمان را تسلیت بگویم. برای بازماندگان این حادثه صبر و آرامش طلب می‌کنم و امیدوارم مشکلاتشان هر چه زودتر برطرف شود.

قطعه «لحظه‌های عشق» به سفارش مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما تهیه شده است. ترانه این اثر را حسین غیاثی سروده و آهنگسازی آن به «مهرداد نصرتی» واگذار شد. ایشان با بنده تماس گرفت و گفت این ملودی با صدای من جور است، بنده هم با اشتیاق این کار را قبول کردم. زحمت تنظیم این اثر را رامین عبدالهی بر عهده داشت.

این قطعه دو ـ سه روز قبل از آغاز ماه رمضان اجرا شد و اگر کمی بیشتر وقت و انرژی گذاشته می‌شد، می‌توانست تیتراژ یکی از سریال‌ها یا برنامه‌های ماه رمضان باشد، هر چند که عموماً تیتراژ خوان‌ها عده محدود و از قبل مشخص‌شده هستند.

اگر این قطعه و قطعاتی مانند «ستاره‌پوش» خوانده می‌شود، به قول معروف «دلی» است و به خاطر شخص یا سفارش خاصی نیست.

*** دوست دارم برای محرم تیتراژ بخوانم

* صحبت از تیتراژ شد. اگر شما را مخیّر بگذارند که بین مناسبت‌های اعیاد شعبانیه، ماه رمضان، ماه محرم و عید نوروز یکی را انتخاب کنید و تیتراژ مناسبتی بخوانید، انتخاب شما کدام است؟

ـ قطعا ماه محرم را انتخاب می‌کنم. چون از این ماه و عزاداری امام حسین(ع) خاطرات زیادی دارم.

*** با دستکاری شناسنامه‌ام به جبهه رفتم

* تا به حال نوحه‌خوانی هم کرده‌اید؟

ـ زیاد! خاطرم هست اولین بار حدود 12 - 13 سال داشتم که با بچه‌ها یک هیئت راه انداختیم و من نوحه‌خوان آن بودم. آن هیئت کم‌کم پا گرفت و بزرگ‌ترها هم به آن پیوستند و من نزدیک به 10 سال در آن مداحی می‌کردم.

*** در سنگر نوحه‌ می‌خواندم

* در جبهه هم مداحی می‌کردید؟

ـ بله، البته به دلیل اینکه با دستکاری شناسنامه به جبهه رفته بودم، آن زمان سن زیادی نداشتم و بیشتر، قدیمی‌ترها مجلس‌گردانی می‌کردند. اما هر از گاهی هم فرصت به من می‌رسید و برای امام حسین(ع) نجوا می‌کردیم.

*** یک بار به دلیل ضعف ناشی از روزه و گرمای زیاد خون‌دماغ شدم

*  خاطره‌‌ای از ماه رمضان در جبهه دارید که خاطرتان مانده باشد؟

ـ اگر اشتباه نکنم اواخر بهار یا اوایل تابستان 1366 بود که از کردستان به  خوزستان منتقل شدیم. یک موقعیتی بین اهواز ـ سوسنگرد بود و ما آنجا مستقر بودیم. آن زمان موتور تریل در اختیارم بودم و کار پیک را انجام می‌دادم. خاطرم هست در یکی از روزهای ماه رمضان، داشتم در جاده می‌رفتم که یک تویوتا خودش را به من رساند و به صورتم اشاره کرد. موتور را متوقف کردم و متوجه شدم «خون‌دماغ» شده‌ام، اما هوا آنقدر گرم بود (به قول محلی‌ها «خرماپزان» بود) که اصلا متوجه این موضوع نشده بودم.

واقعیت این بود که آن زمان در سحرها و افطارهای جبهه غذای چندانی برای خوردن وجود نداشت و معمولا با نان خشکی که به آب می‌زدیم، چای و چند دانه خرما خودمان را سرپا نگه می‌داشتیم و روزه می‌گرفتیم.

*** روزه‌های کله‌گنجشکی جزو خاطرات مشترک همه بچه‌هاست

* اولین باری که روزه گرفتید، خاطرتان هست کی بود؟

ـ روزه کله‌گنجشکی که جزو ثابت خاطره همه بچه‌هاست. من هم به خاطر دارم با روزه کله گنجشکی شروع کردم. در همان عالم کودکی گاهی هم یواشکی چیزی می‌خوردیم اما دور دهانمان را پاک می‌کردیم و دم افطار خودمان را طوری نشان می‌دادیم که انگار هنوز روزه هستیم.

درباره روزه کامل هم دقیق خاطرم نیست چه سالی بود اما قطعا قبل از سن تکلیف بود. چون از زمانی که با دستکاری شناسنامه‌ام به جبهه رفتم، متأثر از فضای معنوی جبهه روزه‌هایم را می‌گرفتم.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 3:51 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق اعلام کرد که به احتمال زیاد هلال ماه شوال در عصر روز یکشنبه (30 رمضان 1433) در افق شهر نجف اشرف قابل رویت خواهد بود.
در این صورت دوشنبه آینده، اول ماه شوال و روز عید فطر خواهد بود و مقلدان آیت‌الله سیستانی در عراق، کشورهای خاورمیانه و اغلب کشورهای اروپایی این روز را می‌توانند عید فطر بدانند.
در کشورهای اروپایی نیز، مراکز رصد اعلام کرده‌اند که هلال ماه شوال در عصر روز یکشنبه با چشم غیر مسلح قابل رویت خواهد بود. اما برخی دیگر از کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که هلال ماه در عصر روز دوشنبه قابل رویت خواهد بود و سه‌شنبه، اول ماه شوال است.
از سوی دیگر آیت‌الله «خوئی» و آیت‌الله «سید محمد سعید الحکیم» از دیگر مراجع تقلید در عراق اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد فردا یکشنبه اول ماه شوال و عید فطر است زیرا هلال ماه شوال در بسیاری از مناطق جهان در عصر شنبه قابل رویت خواهد بود.
در اغلب کشورهای عربی فردا عید فطر است
این درحالی است که برخی دولت‌های عربی از جمله قطر، عربستان، مصر و کویت امروز شنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان و فردا یکشنبه را عیدفطر اعلام کرده‌اند.
کمیته رویت هلال ماه در قطر، دادگاه عالی عربستان سعودی، دار الفتوا در مصر و نهادهای مشابه در کویت، لبنان، امارات عربی متحده، فلسطین، لیبی، بحرین، سودان، اردن و عمان نیز فردا را اول ماه شوال و عید فطر اعلام کردند.
این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود اغلب دولت‌های مغرب امروز رویت هلال ماه شوال را اعلام کنند.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 2:42 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

خبرگزاری فارس :  تحقیقات پزشکی حاکی است: زیاده روی در مصرف نوشابه به علت کاهش دادن سطح پتاسیم در خون می‌تواند عوارض منفی زیادی از خستگی و ضعف استخوانها گرفته تا فلج عضلات را به همراه داشته باشد.
در این تحقیقات آمده است: مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار ممکن است باعث دوچندان شدن مشکلات سلامتی از جمله مکانیزم سوخت و ساز بدن شود که در افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم نقش زیادی دارد.

این تحقیقات افزود: زنان بارداری که در مصرف نوشابه‌های گازدار زیاده روی می‌کنند در معرض حملات تهوع و ضعف همراه با ضعف عضلات قرار می‌گیرند.
در همین حال، پژوهشگران دانشگاه آدلاید آمریکا اخیراً در جریان بررسی 17 هزار نفر بالای 16 سال دریافتند کسانی که نوشابه‌های گازدار و آبهای معدنی طعم دار استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آسم و انسداد ریوی مزمن قرار دارند.
به گفته متخصصان، مصرف مداوم و روزانه نوشابه‌های گاز دار به علت وجود اسید فسفریک در تنظیم کلسیم و فسفر بدن اختلال ایجاد می‌کند.
متخصصان می‌افزایند: اسید فسفریک نوشابه‌های گاز دار در بدن موجب خروج یون کلسیم از استخوانها می‌شود. اگر این نوشابه‌ها حاوی کافئین هم باشند، سبب کاهش جذب کلسیم در استخوان ها می‌شود و دیگر اینکه، املاح فسفات موجود در نوشابه‌های گازدار، مانع از جذب کلسیم وعده غذایی می‌شوند بنابراین با مصرف مرتب این نوشابه ها، بدن با اختلال در جذب کلسیم رژیم غذایی مواجه می‌شود.
این متخصصان خاطرنشان می کنند: اختلال در جذب کلسیم باعث کمبود کلسیم بدن شده و در نهایت مشکلات استخوانی نظیر پوکی استخوان را به وجود می‌آورد.
به گفته آنها، بالا رفتن میزان اسید فسفریک در خون بر عملکرد کلیه‌ها تاُثیر منفی داشته و از آنجایی که کلیه‌ها قادر به دفع سریع آن نیستند؛ باعث وارد آمدن فشار مضاعف به کلیه‌ها می‌شود.
نوشابه‌های گازدار اثرات زیان آوری نیز بر دستگاه گوارش دارند به گونه‌ای که متخصصان می‌گویند: به علت دمای پایین این نوشابه‌ها در دستگاه گوارش، تاثیر آنزیم ‌های گوارشی کم شده و موجب پیدایش استرس در سیستم گوارشی می‌شود و در نتیجه، غذای کمتری جذب بدن می شود و باقیمانده غذای هضم نشده باعث ایجاد سموم و گازهای بد بو شده که از طریق جذب روده ای وارد خون و به تمام بدن منتقل می‌شود.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 2:40 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

«پرویز پرستویی» در گفت‌وگو با فارس در‌خصوص ایده اولیه برنامه جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی، اظهار داشت: فرقی نمی‌کند که این برنامه برای اولین بار به پیشنهاد چه کسی بوده است، مهم این است که این افراد مثل خانواده خودمان هستند.

آیا اگر برای اقوام خودمان این اتفاق افتاده باشد سکوت می‌کنیم‌؟

وی در ادامه افزود: اگر خواهر یا برادر خودمان در منطقه‌ای باشد که دچار این زلزله شده باشد آیا سکوت می‌کنیم؟ آیا اگر برای اقوام خودمان این اتفاق افتاده باشد سکوت می‌کنیم‌؟ پس وقتی هم‌وطنانمان نیز در این استان دچار مشکل و زلزله شده‌اند برایمان فرقی نمی‌کند که از خانواده خودمان و یا از هم وطنانمان باشند، باید برای آنان حرکتی کنیم و قدمی برداریم.

باید بفهمیم مادری که دیگر فرزندی برایش نمانده است چه حالی دارد

پرستویی گفت: باید حال مردی را که تا دیروز وقتی به خانه‌اش می‌رفته است زن و بچه‌اش را می‌دیده و امروز دیگر خانه و زن و بچه‌ای برایش نمانده است، درک کنیم. باید بفهمیم مادری که تا دیروز فرزندانش در کنارش بوده‌اند و امروز دیگر فرزندی برایش نمانده است، چه حالی دارد.

 

 

ما با وجود مخاطبانمان زنده‌ایم

بازیگر فیلم سینمایی «سیزده 59» در خصوص اعتماد مردم به هنرمندان گفت: این تعامل بین هنرمندان و مردم همیشه وجود داشته است. این اعتماد از آنجایی نشأت گرفته است که در عرصه کاری خودمان همیشه عنوان می‌کنیم که ما با وجود مخاطبانمان حرکت می‌کنیم، زنده هستیم و به نفس گرم آنان است که شور و امید برای انجام کار‌های جدید داریم.

وی در ادامه افزود: مخاطبان ما بسیار هوشیار هستند و به‌خوبی می‌توانند تشخیص بدهند که چقدر هنرمندان در کاری قابل باور هستند. این مسأله از تمام کار‌های هنرمندان مثل رفتار‌های اجتماعی و رفتار‌های روزمره‌شان پیدا است. مردم آن‌قدر هوشمند هستند که حرکت جمع‌آوری کمک‌های مردمی را درک و اقدام آنان را باور کنند و به کمک آنان برای این کار خیر بیایند. این رفتار از انتظار 9 ساعته آنان جلوی سینما مشخص بود. مردم خودشان را در این حرکت سهیم می‌دانند.

ممکن است از این حرکت سوءبرداشت شود

پرستویی درباره سوء برداشت‌های احتمالی از این حرکت، گفت: ممکن است قضاوت‌ها و سوء برداشت‌‌هایی شود که مردم به هنرمندان‌شان اعتماد دارند و به دیگران ندارند. من نمی‌خواهم وارد این فضا‌ها و این سخنان شوم، فقط می‌دانم که مردم همه جا بوده‌اند و در هر عرصه‌ای به هم‌وطنان خود کمک کرده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: هنرمندان قسمتی از این حرکت خودجوش را برعهده دارند و مردم نیز قسمت دیگری را، که با عشق و به کمک هم، هنرمندان به یاری هم‌وطنان خود آمدند. مانند همه جای کشورمان که مردم به همراهی افراد دیگری مانند ورزشکاران به کمک زلزله‌زدگان شتافتند. فقط هنرمندان نیستند که این کار را انجام می‌دهند، ورزشکاران، موسسه‌های خیره و ... نیز هستند که در حال کمک‌رسانی به مردم هستند.

پرستویی خاطر‌نشان کرد: ما هنرمندان نیز به سهم خودمان وظیفه داریم که احساس خودمان را بروز دهیم و بگوییم متاثر و متاسف هستیم‌. این اتفاق برای خانواده ایرانی افتاده است و باید به هر شکلی که هست به بهترین نحو امدادرسانی شود.

به تعبیر‌های سیاسی کاری ندارم

این بازیگر سینما در خصوص تعبیر‌های سیاسی از این فعالیت خاطر‌نشان کرد: همه می‌دانیم که کشور ما تحریم است و یا در کشورمان بحران‌هایی را داریم اما با توجه به همه این مسائل اگر فردی سر‌پناهی نداشته باشد و یا گرسنه باشد، آیا ما به آن‌ها کمک نمی‌کنیم؟ آن‌ها جزیی از خانواده ما هستند. نگاه‌هایی امروزه باب شده است که هرکاری که انجام می‌شود از آن تعبیر سیاسی می‌شود و یا قضاوت بدی درباره آن می‌‌کنند. من به این نگاه‌ها و تعبیرات کاری ندارم و سوالم این است که آیا این اتفاق و یا این زلزله برای اولین بار است که در کشور ما رخ می‌دهد؟

وی د ادامه خاطرنشان کرد: زلزله بوئین زهرا، رودبار، بم و ... در کشور ما وجود داشته است و امکان دارد خدایی ناکرده فردا هم دوباره این اتفاق بیافتد، اگر چنین اتفاقی بیافتد در آن شرایط مردم ایران به هیچ چیزی فکر نمی‌کنند جز خانواده‌ای که حداقل نیازش احساس همدلی دیگر هموطنانش است.

مردم برای دیدن ما نیامده‌ بودند

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» گفت: مردم همیشه به هنرمندان‌شان عشق ورزیده‌اند و هنرمندان نیز همیشه گفته‌اند که برای مردم کار و فعالیت می‌کنند. وقتی با هنرمندان برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی به سینما آزادی رفتیم، مردم برای تماشای ما نیامدند بلکه به این علت آمدند تا هم‌پای هنرمندان خودشان در این امر نیکوکارانه شرکت کنند.

سینمای امروز من زلزله است

پرستویی در خصوص فعالیت‌های جدید خود در عرصه سینما، گفت: سینمای من در حال حاضر همین زلزله‌ای است که به وجود آمده است. من در این مقطع به هیچ چیزی فکر نمی‌کنم چون این زمان به بحث زلزله اختصاص دارد. این مطلب نه تنها برای من بلکه برای خیلی از همکارانم که دیروز از ساعت 3 بعد از ظهر تا 12 شب جلوی سینما ایستاده بودند، وجود دارد.

احتیاجی نیست من هم بگویم سینما چه احوالی دارد

وی در ادامه افزود: در این مقطع سینمای ایران، مردم اخبار سینمایی را می‌دانند و احتیاجی نیست که من هم بگویم سینما چه احوالی دارد. این موضوعات آن‌قدر گفته شده است که دیگر لطفی ندارد. اخبار سینمایی هم چیزی است که مردم به طور روزمره آن را پیگیری می‌کنند، امیدوارم این اتفاق به شکل خوبی هدایت شود.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» در‌ انتها از مدیریت سینما آزادی تشکر کرد و گفت: تشکر ویژه‌ای از مدیریت و پرسنل سینما آزادی دارم، به دلیل اینکه در این دو روز پذیرایی خوبی از هنرمندان کردند و از همه جهت با هنرمندان در این کار خیر همکاری کردند.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 2:39 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، درباره عدم حضور اصلاح‌طلبان در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: علت اصلی عدم حضور سران اصلاح‌طلب و افراد این جریان در راهپیمایی روز قدس گسست آنها از مردم است و در واقع این امر نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان جرأت حضور بین مردم و تجمعات گسترده مردمی را ندارند.

فضائلی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان احساس می‌کنند رابطه‌شان با مردم قطع شده لذا از واکنش عمومی نگرانند تصریح کرد: دلیل نگرانی اصلاح‌طلبان نیز عملکرد زشت و غیر قابل دفاع آنها در فتنه 88 و همچنین فاصله گرفتن برخی از آنها از آرمان امام و فلسطین است.

این کارشناس مسائل سیاسی بر همین اساس به مواضع عبدالله نوری اشاره کرد و افزود: عبدالله نوری در ماجرای محاکمه شدنش به صراحت تقابل خود را با اندیشه‌امام در موضوع روز قدس آشکار کرد.

وی با بیان اینکه در ماجرای فتنه 88 وابستگان این جریان ضمن روزه خواری آشکار در روز قدس، شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند افزود: نزدیکی بخشی از اصلاح‌طلبان به اپوزیسیون و ضد انقلاب عامل تقابل با اندیشه امام (ره) و جهت‌گیری بر خلاف مبانی انقلاب است اما طیفی از آنها که چنین تقابلی ندارند به دلیل نگرانی از واکنش مردم جرأت حضور در راهپیمایی روز قدس را پیدا نکردند.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:57 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

کیهان :
سایت ملی-مذهبی در خبری نوشت: آنچه از نظرات کروبی و موسوی به تدریج از نظرات آنان به بیرون درز کرده چنین است که هر دو مخالف شرکت در انتخابات هستند. آقای کروبی معتقد به عدم شرکت است. از سوی دیگر میرحسین موسوی چانه زنی با مقامات را بی فایده می داند.
پایگاه گروهک ملی- مذهبی می افزاید: این شنیده حاکی است هر دو رهبر اما معتقد به فعالیت نیروها در دوران انتخابات و به سؤال کشیدن وضع کنونی هستند.
اما در مقابل، گویانیوز وابسته به طیفی از عناصر ضدانقلاب مقیم خارج با حمله خاتمی نوشت: او همچنان با شرط گذاری های نامصمم و ناپیگیر، از عطش شرکت در انتخابات سخن می گوید تا همه اصلاح طلبان را پیرامون خویش به اجماع برساند!
ناتوانی و سست عنصری خاتمی که در انتخابات تحریم شده مجلس کشف گردید، برای وی هیچ اعتباری نگذاشته است.
نویسنده گویانیوز با بیان اینکه اصلاح طلبان از طریق هاشمی پیغام می دهند که آماده اند به صحنه سیاسی بازگردند و مشکلات خارجی و داخلی را حل کنند، نوشت: اما حاکمیت خود را دچار بن بست نمی داند که بخواهد دست به دامن اصلاح طلبان شود.
گویانیوز اضافه کرد: اصلاح طلبان نه تکلیف شان با خودشان روشن است و نه با مردم. اینکه اصلاح طلبان همه کاسه کوزه ها را به گردن احمدی نژاد می شکنند و دوران ریاست خود را طلایی می شمارند، آکنده از عدم صداقت و فریبکاری است. 8 سال حضور آنها آکنده از ناکارآمدی بود. آنها مجلس و دولت را با هم داشتند اما هیچ دستاوردی برجای نگذاشتند.
این پایگاه وابسته به اپوزیسیون می افزاید: هنوز تکلیف انتخابات سال 88 روشن نشده که اصلاح طلبان بار دیگر خواستار بازگشت به انتخابات می شوند. آنها باید درباره تقلب توضیح دهند.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:52 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

حضور خانواده محمود احمدی نژاد رییس جمهور در روز جهانی قدس




موضوع مطلب :

فردی که ماه‌ها صدام را در حفره‌ای در مزرعه خود پنهان کرده بود، ناگفته‌هایی را درباره حضور 9 ماهه وی در حفره عنکبوت بازگو کرد.

خبرگزاری فارس: ناگفته‌هایی از زندگی 9 ماهه صدام در «حفره عنکبوت»

به گزارش روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، "علاء نمیق" تمایل زیادی برای صحبت کردن درباره این موضوع [پناه دادن به صدام پس از حمله آمریکا به عراق] ندارد. خیلی سخت است که درباره این موضوع صحبت کند. حدود یک دقیقه وی سرش را به علامت رد صحبت کردن درباره این موضوع تکان می‌دهد. سرانجام وی قانع می‌شود که صحبت کند و بدون توقف صحبت می‌کند.

در حالی که غرور در چشمانش موج می‌زند، گفت: من حفره را برای وی [صدام] حفر کردم.

"حفره عنکبوت" برای جهانیان نام آشنا است، حفره‌ای که در نزدیکی مزرعه نمیق قرار دارد و دیکتاتور سابق عراق در آنجا توسط نظامیان آمریکایی در روز 13 دسامبر 2003 دستگیر شد.

حفره عنکبوت، محلی که صدام 9 ماه در آنجا مخفی شده بود

نمیق و برادر بزرگترش قیس، کمتر آشکارا درباره چگونگی کمک به صدام صحبت می‌کنند، فردی که 9 ماه نیروهای آمریکایی و عراقی به طور گسترده‌ای به دنبال وی برای بازداشتش بودند.

اما هم اکنون، در حالی که چای خود را در رستوران کوچکی که در کنار مزرعه‌اش افتتاح کرده، می‌نوشد درباره حفره عنکبوت صحبت کرد.

وی درباره چگونگی مخفی کردن صدام حسین گفت: وی [صدام] اینجا آمد و از ما درخواست کمک کرد و من پاسخ مثبت به درخواست وی دادم.

نمیق 41 ساله که لباس عربی بلندی به تن داشت، ادامه داد: وی به من گفت که ممکن است به دلیل پناه دادن به او بازداشت و شکنجه شود.

وی افزود: اما در سنت قبیله‌ای ما و احکام اسلامی، زمانی که کسی درخواست کمک کند، ما به او کمک می‌کنیم.

صدام حسین متولد روستایی در نزدیکی شهر تکریت است و زمانی که ارتش آمریکا به دنبال وی بود، صدام متقاعد شده بود که بهترین مکان برای پنهان شدن، پیش افراد قبیله‌اش است.

صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق در روزها اوج قدرت

نمیق گفت که پس از بازداشت صدام، وی و برادرش قیس نیز بازداشت شدند و حدود شش ماه را در زندان ابوغریب سپری کردند.

نمیق به خبرنگار واشنگتن پست گفت: من همه چیز را به تو نمی‌گویم. روزی تمام چیزهایی را که می‌دانم خواهم گفت. شاید من کتابی بنویسم. شاید هم یک فیلم. اما من همه چیز را به تو نمی‌گویم.

وی گفت: پس از حمله مارس 2003 آمریکا به عراق، خانواده وی، به جابجایی صدام در  خانه‌های مختلف کمک زیادی کردند.

نمیق ادامه داد: صدام هرگز از تلفن استفاده نمی‌کرد و می دانست که آمریکایی ها به صدای وی گوش می‌دهند.

وی افزود: صدام به طور گسترده‌ای به مطالعه و نوشتن می‌پرداخت، شعر و نثر، نوشته‌های وی توسط نیروهای آمریکایی که اقدام به بازداشتش کردند، مصادره شد.

نمیق گفت: صدام برای همسر و دخترانش مطالبی را نوشت اما وی هرگز آنها را ندید. تنها بازدید کنندگان از صدام، دو پسرش عدی و قصی بودند که نمیق ترتیب ملاقات آنها با صدام را در سفرهای مخفیانه به مزرعه می‌داد.

صدام در زمانی که خود را پنهان کرده بود، سخنرانی‌های آتشینی را منتشر می‌کرد و از طرفدارانش می‌خواست که با آمریکا مبارزه کنند.

نمیق گفت که وی و برادرش سخنرانی‌های صدام را با ضبطی کوچک ضبط می‌کردند.

وی افزود: از آنجایی که می‌دانستیم آمریکایی‌های صدای ضبط شده را آنالیز می‌کردند تا به محل اختفای صدام پی ببرند، حدود 10 مایل به سمت شهر سامرا رانندگی می‌کرد و در کنار جاده‌ای پارک می‌کرد و اقدام به ضبط صدای ترافیک عبوری از خیابان می‌کرد.

نمیق گفت: صدام می‌دانست که سرانجام روزی بازداشت و اعدام خواهد شد. در قلبش، می‌دانست که همه چیز اتفاق می‌افتد و وی دیگر رئیس جمهور نیست بنابراین وی، اقدام جدیدی را آغاز کرد، جهاد علیه اشغالگران. صدام هر آنچه که داشت حتی دو پسرش را در راه وطن قربانی کرد.

صدام حسین پس از بازداشت در کنار حفره عنکبوت

نمیق گفت زمانی که در ابوغریب بوده، بازجوی زنی از وی بازجویی می‌کرد و بارها از وی پرسیده که سلاح های کشتار جمعی کجا مخفی شده‌اند و مکان پنهان شدن معاونان ارشد صدام کجاست.

وی افزود: سلول من در ابوغریب 24 ساعته تاریک بود و نگهبان همیشه سلول من را مرطوب نگه می‌داشتند.

نمیق از ضرب و شتم‌های نگهبانان آمریکایی،‌ اعدام ساختگی و موسیقی کر کننده نیز سخن به میان آورد.

نمیق گفت: من توانستم حمله سگ‌ها و شکنجه را تحمل کنم اما توانایی تحمل صدای موسیقی کر کننده را نداشتم.

هنوز به طور کامل مشخص نشده است که مکان اختفای صدام حسین چگونه لو رفته است اما برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که قیس مکان پنهان شدن صدام را به نیروهای آمریکایی لو داده است، موضوعی که وی شدیدا آن را رد کرده است.

صدام حسین در جاده‌ عوجا و در روستایی که در آنجا متولد شده بود، دفن شد. "حفره عنکبوت" جایی که وی در آنجا برای ماه‌ها مخفی شده بود نیز با بتن پر شده است.

*فارس




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 92
  • کل بازدیدها: 205377