سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
چهارشنبه 91 مهر 26 :: 9:47 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش مهر، "محمد بن نواف بن عبد العزیز" سفیر عربستان در انگلیس در واکنش به اعتراضات گسترده سازمانهای مختلف جهانی نسبت به تجاوز نظامیان عربستان به خاک بحرین و سرکوب مردم این کشور مدعی شد این اقدام در پاسخ به درخواست دولت بحرین و در قالب توافق موجود میان شورای همکاری انجام شده و به هیچ طرف خارجی دیگری مربوط نمی شود.

روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از این شاهزاده افزود وی بارها این موضع را اعلام کرده و این بار نیز در واکنش به درخواست  پارلمان انگلیس در این رابطه، بار دیگر آن را تکرار می کند.



موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 مهر 26 :: 9:45 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

اولین بار که مردم ایران پی به پاکیزه بودن شرقی ها بردند به رقابت‎های مقدماتی جام جهانی 1994 در دوحه قطر بازمی گردد. ایران در بازی با ژاپن با نتیجه 2 بر یک برنده شد و رسانه ها خبر دادند تماشاگران ژاپنی با چشمانی اشکبار، صندلی های ورزشگاه را تمیز کردند و از محل مسابقه خارج شدند.

از آن پس تا به حال بارها شاهد بوده ایم که تماشاگران شرق آسیا به ویژه کره ای‌ها و ژاپنی‌ها هرگاه با تیم های ایرانی بازی داشته‌اند، محل نشستن خود را تمیز کرده و ورزشگاه را ترک کرده اند.

در بازی روز گذشته ایران و کره جنوبی که با برتری یک بر صفر ایران در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی خاتمه یافت، تماشاگران معدود کره ای بار دیگر فرهنگ غنی خود را به رخ کشیده و ورزشگاه را پاکسازی کردند. گویا ورزش برای آنها هدف نیست و وسیله ای است برای رسیدن به هدف. اما در ورزش ما هرگز شاهد چنین مواردی نبوده ایم و تصاویر بسیاری در دست است از شکستن صندلی و پرتاب نارنجک به وسط زمین.

در دیدار تیم‌های سپاهان و الاهلی عربستان در چارچوب جام باشگاه‎های آسیا، انفجار نارنجک به قدری مهیب بود که کمک‌داوران پا به فرار گذاشتند و سایت های بیگانه به بازتاب این خبر پرداختند. در بازی با کره هم از سوی تماشگران نارنجکی به زمین پرتاب شد که در صورت انفجار می توانست پیامدهای ناگواری برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد. چند سال قبل هم در حین برگزاری تیم امید ایران با امید کره شمالی در ورزشگاه آژادی، یک نارنجک باعث شد بازیکن کره ای داخل میدان مصدوم شود و با برانکارد از زمین خارج شد.

ای کاش تماشاگران ایرانی به عنوان مردمی که همواره به فرهنگ خود بالیده اند، چنین رفتارهایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند که البته حمایت مسئولان و فرهنگسازی هم می تواند به این تعامل دامن زند. در اکثر ورزشگاه های ایران حتی آبخوری هم وجود ندارد و این امر به نوعی اعتراض هواداران را در پی دارد و شاهد رفتارهای ناشایست هم هستیم.

به هر ترتیب امیدواریم انتشار این عکس بتواند روحیه نظم و پاکیزگی را در وجود تماشاگران ایرانی تقویت کند تا ما هم بتوانیم به فرهنگ خود که نظافت را جزوی از ایمان می داند، ببالیم و بنازیم.

منبع: مهر




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 مهر 20 :: 9:40 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد: قرار است سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امشب از حقیقت هواپیمای بدون سرنشین بر فراز اسرائیل پرده بر دارد.
بنابر این گزارش، سید حسن نصرالله فردا شب از حقیقت هواپیمای بدون سرنشین بر فراز اسرائیل پرده بر می دارد.
دبیر کل حزب الله لبنان امشب ساعت 20:30 به وقت محلی در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المنار درباره آخرین تحولات منطقه و پرواز هواپیمای بدون خلبان بر فراز فلسطین اشغالی سخن خواهد گفت.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 مهر 19 :: 10:14 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
با دوستان لبنانی نشستیم پای سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم ولایتمدار بجنورد!
 کمیل باقرزاده در صفحه شخصی خود نوشت: بیروت، پیگیری لحظه به لحظه اخبار سفر آقا به خراسان شمالی توسط جوانان لبنانی.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 مهر 19 :: 10:11 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

گروهک مسعود رجوی که بعد از پیروزی انقلاب، با آمدن به کف خیابان نتوانستند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، روی به مبارزه مسلحانه آورده و با بمب گذاری و ... هزاران نفر از مردم بی گناه کشور را به طور فجیعی به شهادت رساندند.

به گزارش مشرق، این تصویر به خوبی نشان دهنده اوج جنایت های این گروهک تروریستی علیه مردم ایران می باشد:




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 مهر 19 :: 10:6 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 مهر 19 :: 10:2 عصر :: نویسنده : دریچه نویس













موضوع مطلب :

به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از آنکه بازار سکه و ارز دچار نوسانات شدید قیمتی شد، عده ای سعی کردند با دمیدن در تنور این ناآرامی ها سودهای کلان به جیب زده و با ایجاد تنش در بازار به سودهای میلیونی و حتی میلیاردی دست پیدا کنند اما اقدامات مسئولین برای به آرامش رسیدن بازار ارز و سکه جواب داد و حباب قیمت در این بازارها هر روز کوچک و کوچکتر می شود و این یعنی ضرری هنگفت برای دلالانی که در رویای سودهای سرشار وارد این بازار شده بودند.
براساس این گزارش، طی روز های گذشته یکی از دلالانی که به طمع سودهای میلیاردی در چند روز گذشته اقدام به خرید یک میلیون و 500 هزار قطعه سکه کرده بودند پس از کاهش قیمت سکه در اثر فشار روانی ناشی از ویران شدن کاخ آروزهایش در تهران اقدام به خودکشی کرد.
این گزارش می افزاید، شاید سرنوشت همه دلالان سکه و ارز به مرگ ختم نشود اما با اهتمامی که در مسئولین برای برخورد با این اخلال گران است به طور حتم همه این افراد دیر یا زود در دامی که خود پهن کرده اند گرفتار می شوند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 11:9 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 10:40 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش فارس، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب اظهارات منتسب به رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در برخی رسانه‌های داخلی در خصوص روابط با امارات متحده عربی، بر حق قانونی این وزارتخانه برای پیگرد حقوقی تحریف اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد.
این مقام آگاه خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی همواره به صورت شفاف و روشن به اطلاع همگان رسیده است.
وی اقدام برخی از رسانه‌ها در تحریف این اظهارات را کاری غیر حرفه‌ای دانست و اظهار داشت: انتخاب تیتر نادرست و موضوع عمدی یا سهوی بودن تحریف اظهارات سخنگو و اهداف مدنظر این رسانه‌ها قابل برسی و کاملا سؤال برانگیز است.
گفتنی‌است، برخی رسانه‌های داخلی و خارجی به نقل از مهمان‌پرست از تصمیم ایران مبنی بر قطع رابطه با امارات خبر داده بودند.



موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 32
  • بازدید دیروز: 28
  • کل بازدیدها: 204787