سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
سه شنبه 91 مهر 18 :: 10:35 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش مشرق، محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس که در مورد جلسه صبح امروز کمیسیون متبوعش با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد گفت: وزیر دادگستری برای پاسخ به سؤال الیاس نادران نماینده مردم تهران به کمیسیون قضایی مجلس آمد.

وی افزود: سؤال آقای نادران از وزیر دادگستری حول محور وضعیت بیمه ایران بود و  مطالبی درباره آقای رحیمی مطرح کرد.

اسفنانی تصریح کرد: وزیر دادگستری هیچ یک از سؤالات نادران را مربوط به خود ندانست و گفت که اگر آقای رحیمی دچار تخلف شده باشد قوه قضاییه قطعا رسیدگی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پایان اضافه کرد: الیاس نادران از پاسخ های وزیر دادگستری قانع نشد و این سوال به هیئت رئیسه مجلس برای تصمیم‌گیری نهایی ارسال شد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 10:25 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
ایسنا در خبری اعضای گروه فیلترینگ موسوم به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را معرفی کرد.

این کارگروه که مسوولیت آن بر عهده دادستان کل کشور است، نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری،‌ علوم تحقیقات و فن‌آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان‌های تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فن آوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوق قضایی و تایید مجلس شورای اسلامی داشته و به تصمیم گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر سایتها می‌پردازد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که روز چهارشنبه هفته گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی مطبوعاتی این گونه اعلام کرده است که در آینده نزدیک سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه فیلترینگ به این شورا محول خواهد شد.

هرزه‌نگاری‌های جنسی، ترویج خشونت و فساد، خرید و فروش مواد مخدر و زیانبار، اشاعه اطلاعات خصوصی افراد و سازمانها و موارد مشابه، ضرورت کنترل محتوای وب را ناگزیر ساخته است، ولی این کنترل و نظارت بر انتشار اطلاعات در جوامع مختلف و بر حسب خط مشی‌های سیاسی و فرهنگی هر جامعه نمودهای متفاوتی داشته و درنهایت هر یک از کشورهای جهان بر اساس صلاحدید خود با شدت و ضعف‌های مختلف این بحث را دنبال می‌کنند.

عمده دلایل فیلتر کردن اینترنت در کشورهای مختلف را می‌توان در چهار تقسیم بندی کلی گنجاند: "مسائل سیاسی"، "مسائل اجتماعی"، " مسائل امنیتی" و "مسائل اخلاقی" و آنچه باعث تفاوت مبنایی هر کشور برای فیلترینگ می‌شود، ارزش‌های بنیادین مورد توجه در هر مقوله در آن کشورها است.

کشورهایی مانند سوئد، فرانسه و آلمان در قاره اروپا و کشورهایی مانند هند، عربستان، کره جنوبی، مالزی و در مجموع آسیا به عنوان بزرگترین قاره دنیا و نیز کانادا دارای گسترده‌ترین میزان تنوع فیلترینگ هستند.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا) نیز در پاسخ به این سوال که چند درصد از سایت‌ها به دلیل مسائل اخلاقی مورد فیلتر قرار گرفته‌اند در این باره گفته بود: براوردهای بنده بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان این است که بیش از 95 درصد از سایت‌های فیلتر شده حاوی مطالب غیراخلاقی و مستهجن بوده‌اند که بخش عمده‌ای از این سایت‌ها در خارج از کشور طراحی و مدیریت شده‌ است و درواقع می‌توان گفت که درصد بسیار کمی از سایت‌های فیلتر شده سایت‌های داخلی هستند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 10:19 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از حوزه، آنچه در ذیل می خوانید گزیده ای از توصیه های استاد اخلاق مرحوم آیت الله حق شناس(ره)  بویژه برای طلاب علوم دینی که نخستین گامهای تحصیل و تهذیب نفس را سپری می کنند بسی راه گشاست .

ارزش علم

اگر تحصیلات علمى شما با علم اخلاق توأم نباشد، منقطع می‌شود.

ساعتى که شما در تحصیل علم صرف کنید، مساوى است با شب زنده‌دارى.

علم را براى عمل کردن یاد بگیرید. علت نرسیدن ما به مقامات عالیه این است که ما به کلاسهاى قبل عمل نکرده‌ایم.

تحصیل علم و نماز اول وقت

اگر در پى کسب علوم غیر حوزوى هم باشید، نماز را در اول وقت بخوانید. آن‌وقت خواهید دید که چگونه سلولهاى مغز شما پذیراى علم مى‌گردد.

نشانه عمل زشت

حضرت على (ع) می‌فرمایند: عمل زشت آن ست که اگر در قیامت عمل شما را در طبقى بگذارند و به جهانیان عرضه‌کنند، شما خجالت بکشید.

علم اخلاق ضرورت علم اندوزی

در هر کارى که هستید، علم اخلاق بر شما لازم است.

علم - حتى علم اجتهاد - اگر خالى از تهذیب نفس باشد ، حجاب اکبر است.

افضل مراتب در نزد خاندان عصمت (ع) رتبه‌ی فقیه است. یعنى تفقه در دین داشتن. (افضل الناس المتفقّهون) فقاهت فقط «مسئله‌گفتن» نیست، بلکه درک پیچ و خم‌هاى پیچیده‌ی روزگار است.

مُدام در صدد نباشید که روایت بنویسید و بر علم خود بیفزایید، باید عمل هم با آن همراه باشد. اگر به دانستنی‌هایتان عمل نکردید، هر روز از پروردگار متعال، دورتر مى‌شوید.

یکى از اعمالى که قلب را نورانى می‌کند، همنشینی با علماء و دانشمندان دین است.

راز محبت به خدا

حضرت ملک الموت (ع) به صورت عمل خودمان ظاهر می‌شود.

اگر پروردگار متعال را دوست داریم، باید ثابت‌کنیم. باید از نعمتهاى او در راه خود او استفاده کنیم.

از علامات محبت پروردگار، دوست داشتن وسائل وصول به اوست.

اهل بهشت حسرت هیچ لحظه‌اى از عمر خود را نمى‌خورند، مگر لحظاتى که در دنیا به غفلت گذرانیده، و به یاد پروردگار متعال نبوده‌اند.

علامات شرح صدر:

1- التجافى عن دارالغرور:

یعنى اینکه از دنیا شانه خالى می‌کنند. ( از دنیا به حد ضرورت استفاده می ‌ کنند)

2- والانابة الى دارالخلود:

یعنى مدام توجهش را به آن طرف پرده‌ی آفرینش منعطف می‌کند.

3- والاستعداد للموت قبل نزوله:

دائماً مهیای رفتن به آن دنیاست، همیشه آماده است و در فکر مرگ.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 9:30 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش سرویس وبلاگستان مشرق ، حمید در وبلاگ صل الله علیک یا اباعبدالله نوشت : استاد فاطمی نیا می گفت بدانید و آگاه باشید هرکس کوچک‌ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه‌ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد،خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید.

قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده‌ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عزّ اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی‌گذرد، اگر یقین نداشتم نمی‌گفتم.
خدایا تو شاهدی که چیزی می‌دانم و می‌گویم، جوانی باشد، پیری باشد، هرکس باشد با یک مشت افکار پوسیده و پاشیده که از صاحبان هواهای فاسد، هواهای نفسانی گاهی عرضه می‌شود، اگر کسی گوش به حرف کسی بدهد و خدای نکرده با این مرد بزرگ که امروز آبروی اسلام است، عزّ اسلام است، این فرزند حضرت زهرا (سلام الله علیها) بخواهد مخالفت کند، عاقبت بخیر نمی‌شود؛
حواستان باشد؛ یک چیزی می‌دانم و می‌گویم امروز از اوجب واجبات یکپارچگی و تأیید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.
جوان‌ها یک وقت افکارتان را اینطرف و آنطرف نکنید. فقط حواستان به رهبر باشد، گوشتان به رهبر باشد. فلان کسی همچنین چیزی گفت، فلان روزنامه همچنین چیزی نوشت، گوش ندهید، گوشتان به رهبر باشد.

خدایا به حق زهرای مرضیه (سلام الله علیها) این رهبر را حفظ کن. خدایا ما را قدردانش قرار بده.
این را سربسته گفتم. گفت که "العاقل یکفیه الاشاره " یک چیزی را می‌دانم عرض می‌کنم، مدعی علم غیب نیستم. هیچی نیستم. یک کودک نادانم، ولی بفضل‌الله و کرمه که یک معیارهایی در دست دارم که بر مبنای آن می‌دانم کسی مخالفت با این مرد بکند و توبه هم نکند خدا او را نمی‌بخشد، مگر توبه کند.

یک عده با امام مخالفت کردند، امام را از دست دادند، هنوز دست بردار نیستند. مرحوم آیت‌الله العظمی آقای اراکی، شیخ‌الفقهاست، وقتی می‌رفت خدمت امام، دم در می‌ایستاد می‌گفت: "السلام علیک یابن‌ رسول‌الله بابی انت و امی " آنوقت وارد می‌شد. یک عده با این مرد مخالفت کردند، این را خدا ازشان گرفت. بس نشد. حالا یادگار آن مرد این بزرگوار است، ما دیگر چه داریم؟
امروز این ایران پرچمدار اسلام است، امروز این ایران مشعل دارد، مشعل ام‌القرا، رهبرش هم این مرد بزرگ است. اگر بخواهد کسی با این مرد مخالفت کند، با اسلام بازی کرده است و هرکس با شئون اسلام، با کیان اسلام، با حیثیت مسلمین بازی کند، خدا او را نمی‌بخشد.




موضوع مطلب :






























موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 7:36 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
سرمایه دار بزرگ فوتبال به اتهام بدهکاری 400میلیاردی به بانک‌ها و صدور چندین میلیارد تومان چک بلا محل ساعتی پیش از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران بازداشت شد.
به گزارش مشرق به نقل از خلیج فارس، ساعتی پیش ماموران اداره عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ در شمال تهران فردی را که پیش از این به عنوان سرمایه‌گذار فوتبال شناخته می‌شد به اتهام بدهکاری به بانک‌های مختلف و صدور چک‌های بلا محل در یک برج در شمال تهران بازداشت و به اداره 14 پلیس آگاهی تهران انتقال دادند.

فرد بازداشت شده که چند سالی است در عرصه فوتبال به عنوان یک سرمایه دار بزرگ شناخته می‌شد، پس از شکایت از سوی چند شاکی و به اتهام صدور چندین میلیارد تومان چک بلا محل با دستور قضایی بازداشت شده است.

برخی خبر‌ها حاکی از آن است این فرد بیش از 400 میلیارد تومان به بانک‌های مختلف کشور بدهی دارد که از سوی بانک‌های وام دهنده نیز علیه این فرد شکایت شده است.

قرار است متهم صبح فردا – چهارشنبه – به دادسرا منتقل و با تحقیق از وی قرار قانونی برای او صادر شود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 2:1 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی امروز سه شنبه 17 مهر 91 به گله بازیکنان استقلال از بی پولی، شکایت کریمی از برخی خبرنگاران، خبرهایی از اردوی تیم ملی قبل از بازی با کره و در برخی روزنامه ها به شایعه مرگ ابوالفضل پورعرب اختصاص دارد.





















موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 1:54 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مهر، پدیده زیبای یخ زدن آب و تشکیل درخت یخی داخل یک قطره آب توسط دانشمندان به صورت تصاویر ویدئویی ثبت شده است.

وقتی آب کاملا یخ می زند نوک تیز قطره بخار آب در هوا را جذب می کند، درست مثل یک میل برق گیر تیز و فلزی که بارهای الکتریکی را جذب می کند.

بخار آب در نوک قطره جمع می شود و یک درخت یخی از کریستالهای یخی به آرامی رشد می کند

در حالت مایع قطرات آب دارای یک شکل کروی هستند اما زمانی که یخ می زنند زاویه دار می شوند و بالای آن یک نوک تشکیل می شود.

اسکار انریکز از دانشگاه تونت در هلند اظهار داشت: وقتی که آب تبدیل به یخ می شود، فرآیند انجماد را می توان در نتیجه تغییر در انکسار یا شکست به وضوح مشاهده کرد.

وقتی که نور از ماده متراکم چون هوا به آب عبور می کند دچار شکست یا انحراف به سمت یک خط می شود و یک زاویه 90 درجه را با مرز میان دو جسم ایجاد می کند.

این انحراف به علت حرکت آرامتر نور در یک تراکم متوسط صورت می گیرد.

تصاویر ویدئویی دانشمندان هلندی نشان می دهد که این قطره از پایین یخ می زند، یعنی قسمتی که با ظرف سرد تماس دارد و درحالی که آب روی آن هنوز به حالت انجماد در نیامده هنوز کمابیش شکل کروی دارد، اما در قسمت آخر که مایع یخ می زند و سطح آن به شکل نوک یک کوه در می آید.

این دوربین نمای نزدیک تصاویر تغییر شکل آب را هنگام یخ زدن ثبت کرده است، درحالت مایع شکل قطره های آب کروی شکل است اما زمانی که یخ می زنند زاویه دار می شوند و شکلی چون نوک کوه روی آنها ایجاد می شود

در تصاویری که در مجله فیزیک سیالات منتشر شده شکل گیری یک درخت یخی کریستالی هنگام یخ زدن به وضوح مشخص است.

محققان اظهار داشتند که این تأثیر برای اکثر مایعات مشاهده نمی شود، علت مشاهده آن در آب این است که آب هنگام یخ زدن گسترده می شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 1:52 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
جبهه همین نزدیکی است عنوان طرحی است با هدف آشنایی دانش آموزان مقطع راهنمایی با دفاع مقدس و رشادتهای سربازان ایران زمین که توسط فرهنگسرای پایداری در مشهد اجرا می شود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مهر 18 :: 1:39 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از قانون ،  عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما با تاکید بر اینکه  فیلمبردار پناهنده شده به آمریکا، فیلمبردار صداو سیما نبوده بلکه از اعضای هیات همراه رئیس جمهور بوده که شخص احمدی نژاد وی را مورد گزینش و انتخاب قرار داده است.
 بیژن نوباوه خبر منتشره درباره اینکه فرد پناهنده شده به آمریکا از فیلمبرداران صدا و سیما بوده است را تکذیب کرد و افزود: با توجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام فرد پناهنده شده به آمریکا، از اعضای هیات همراه احمدی نژاد و نهاد ریاست جمهوری بوده است و هیچ ارتباطی به سازمان صدا و سیما نداشته است.
عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما تاکید کرد که نیروهای صدا و سیما معمولا به اینگونه سفرهای کاری زیاد می روند و این بار اول نیست و در خصوص این تیم اعزامی صدا و سیما به نیویورک نیز با خبرنگار تیم صحبت کرده‌ام و وی نیز این مباحث را تکذیب و اعلام کرده که همه اعضای گروه اعزامی سازمان، به کشور بازگشته اند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینطور که به نظر می رسد فرد مورد نظر که به عنوان فیلمبردار یا عکاس مطرح شده است، اصلا فیلمبردار نبوده و با این عنوان سعی در بزرگ کردن وی داشته‌اند، البته همیشه این افراد از طرف دشمنان مورد طمع قرار گرفته و دامی برای آنها پهن می شود.
وی خاطر نشان کرد: بارها پیش آمده که پلیس آمریکا و FBI  با این افراد ارتباط برقرار کرده و با وعده و وعید سعی در فریب آنها داشته ‌اند، لذا بعید نیست که چنین اتفاقی برای فرد مورد نظر نیز رخ داده باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت، با بیان اینکه مسئول مستقیم این اتفاق شخص رئیس جمهور است، یادآور شد: احمدی‌نژاد باید پاسخگوی عملکرد نیروهای خود باشد.
نوباوه در پاسخ به این سوال که مسئولیت این کار با چه کسی است؟ گفت: مسئولیت این کار با شخص رئیس جمهور است چرا که به طور یقین خود وی گزینش این افراد را انجام داده است.
عضو ناظر مجلس بر شورای نظارت صدا و سیما یادآور شد: متاسفانه افرادی که تا کنون از مجلس شورای اسلامی به صورت سنواتی در این هیات‌ها حضور داشته‌اند، به این سفر دعوت نشده‌اند و حتی هیچ یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز به این گروه راه نیافته‌اند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم افزود: همه صد و چند نفری که به عنوان هیات همراه رئیس جمهور در این سفرهمراه وی بوده‌اند به گزینش شخص احمدی‌نژاد به این سفر رفته‌اند لذا باید خود وی در این باره پاسخگو باشد.




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 81
  • کل بازدیدها: 204731