سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...

 به گزارش دریچه به نقل از فارس، در پی انتشار مطلبی موهن از سوی نعیمه اشراقی در صفحه فیس‌بوک، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با امضا بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است:

امام خمینی(ره) در 8 اردیبهشت‌ماه 1365 خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران فرمودند: «نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین من به شما سلام و درود می‌فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می‌کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلاب‌مان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم».

متأسفانه این روزها خاطره‌سازی‌های دروغ و منسوب کردن آن به حضرت امام(ره) به اتفاقی عادی در عرصه سیاسی کشور تبدیل شده است و کسانی که مدعی قرابت و نزدیکی با امام امت هستند، نارواترین اظهارات و منویات درونی خود را به ساحت آن امام سفر کرده منسوب می‌کنند.

بعد از سخنان سراسر پرابهام و غیرواقعی هاشمی رفسنجانی درباره مخالفت حضرت امام(ره) با شعار مرگ بر امریکا و واکنش مردم و مسئولان به این خاطره‌سازی‌ها و سرانجام عقب‌نشینی وی از این گفتار گزاف، بار دیگر شاهدیم صدایی از بیت امام، علیه امام بلند شده است.

گفتار نسنجیده و خارج از چارچوب ادب نعیمه اشراقی (نوه دختری حضرت امام) و منسوب کردن این خاطره‌سازی‌ها به امام راحل، موجی از واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های دلسوزان و خانواده‌های شهدا را برانگیخته است و خانواده شهیدان همت، رستگار، بروجردی، صنیع‌خانی، بذرپاش، کشوری، دستواره، مهدی باکری و بسیاری دیگر از خانواده معظم شهدا این اظهارات شنیع و ناپخته را محکوم کرده‌اند.

در این بین «بی‌موضع بودن» مؤسسه حفظ آثار امام(ره) از همه جالب‌تر است. این مؤسسه ترجیح داده که به جای موضع‌گیری درباره این داستان‌سرایی‌ها و نسبت دادن آن به امام روح‌الله، سکوت پیشه کند؛ یکی از اعضای مؤسسه حفظ آثار امام، درباره مطلب منتشر شده از سوی نعیمه اشراقی که در قالب خاطره‌ای از امام(ره) به خانواده شهدا توهین کرده است، گفته «من در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم.» اتخاذ این رویکرد در حالی است مؤسسه حفظ آثار امام در قبال کوچک‌ترین برنامه‌ها و مستندها درباره حضرت امام(ره) واکنش نشان می‌دهد و شوربختانه درباره انتساب چنین موضوع خلاف واقعی تنها نظاره‌گر است.

ما خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس به دلیل برخوردهای غرض‌ورزانه و سیاسی مؤسسه حفظ آثار امام(ره) که این روزها سعی در دفن افکار و بیانات حضرت امام دارد، امیدی به موضع‌گیری و محکوم کردن این اظهارات از سوی این مؤسسه نداریم و از این رو از قوه قضائیه و مدعی‌العموم درخواست می‌کنیم که با کسانی که به ساحت امام راحل‌مان خدشه وارد می‌کنند، برخورد کند و راه را برای منسوب کردن خاطره‌های دروغ به ایشان ببندد؛ چه اینکه اگر از ابتدا و زمانی که برخی افراد، حضرت امام(ره) را مخالف شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران معرفی کردند، برخورد لازم صورت می‌گرفت، امروز شاهد چنین اظهارنظر سخیفی نبودیم.

والعاقبة للمتقین»





موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 25 :: 11:26 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از مشرق، نعیمه اشراقی در نامه‌ای خطاب به فرزند شهید همت از بسته شدن صفحه فیس بوک خود خبر داد.

در پی ایجاد برخی حواشی پیرامون صفحه شخصی خانم نعیمه اشراقی در یکی از شبکه های اجتماعی ایشان در نامه ای خطاب به فرزند شهید همت ضمن پوزش و دلجویی از خانواده شهدا و تاکید بر پیوند ناگسستنی و الهی خانواده شهدا و امام شهدا از بسته شدن صفحه اش در این شبکه اجتماعی به علت دستبردهای چندباره خبر داد.

خانم نعیمه اشراقی در این نامه آورده است:

باسمه تعالی

برادرم

جناب آقای همت

نامه جناب عالی را درباره مطلبی موهن و غلط خواندم. تنها می توانم در این مورد سر تعظیم در مقابل شما و خانواده های عزیز شاهد فرود بیاورم. شهیدان و خانواده های عزیز ایشان بر تارک انسانیت جای دارند و نابخردی کسی نمی‌تواند پیوند آسمانی انها با امام‌شان را قطع کند.

تو و هزاران زن و مرد بزرگی که امثال من در آرامش ناشی از سختی های ایشان زندگی می‌کنیم با ارزش تر از آن هستید که نوشته ای غلط و بی ارزش از ارزش آن ها بکاهد. همه باید بدانیم امام جز در تار و پود اسلام و ارزش های آن - از نماز و روزه گرفته تا حجاب و پاکدامنی- و جز در پیوند با یاران فداکارش معنی نمی شود. مگر می توان امام را در خاطر مجسم کرد و جلوه زیبای امر به معروف و نهی از منکر را در او مشاهده نکرد؟

مگر می توان احترام بی حد و حصر امام به شهیدان و خانواده های آنها را با ذکر کلماتی موهن و بی ارزش از یاد برد؟ همین جا لازم می دانم به صراحت تمام انتساب آنچه در فضای مجازی به امام و از قول من منتشر شده را تکذیب کنم و از خداوند برای جاعلینی که این گونه با احساسات پاک مردم بازی می کنند، طلب هدایت نمایم. از این پس با توجه به دستبرد های چند گانه به صفحه شخصی ام، این صفحه را مسدود می کنم و عاجزانه از خداوند متعال علو درجات امام و شهدای عزیز را مسئلت نموده و برای خانواده های آنان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.

گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم

نعیمه اشراقی

شایان ذکر است که نعیمه اشراقی در صفحه شخصی فیس بوک خود، خاطره را از قول امام خمینی نقل نموده بودند که در بخش کامنت های این پست فیس بوکی کامنتی دیگر با پروفایل «نعیمه اشراقی»، خاطره ای دیگر از امام خمینی درباره همسران شهدا نقل شده بود که مضمونی موهوم داشت. خانم اشراقی در این نامه و در پستی دیگر که به عنوان آخرین پست فیس بوکی ایشان باید قلمداد شود، انتساب این کامنت به خود را تکذیب کرده و آن را به یک اکانت مجعول نسبت داده اند. این موضوع باعث بحث های فراوانی در شبکه اجتماعی فیس بوک در ساعات گذشته شده است. همچنین دلیل مخاطب قرار دادن مصطفی همت، فرزند شهید حاج ابراهیم همت، پست فیس بوکی اعتراض آمیز وی در مواجه با کامنت موجود در صفحه خانم اشراقی بوده است.

مطالب مرتبط :



موضوع مطلب :
چهارشنبه 92 مهر 24 :: 6:47 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از مهر، شاید بتوان گفت حاشیه‌های سفر هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه از دو ماه قبل از آمدنش با اظهار بی‌اطلاعی محسن هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و البته برخی از نزدیکان به او شروع شد. بی اطلاعی‌هایی که بعد از نشست خبری محمد اشرفی اصفهانی معلوم شد کمی هم سیاسی بوده است.

محمد اشرفی اصفهانی نشست خبری خود را برگزار و جزئیات برنامه‌های سفر هاشمی را تشریح کرد، برنامه هایی که البته نصفه و نیمه برگزار شد.
 
هاشمی رفسنجانی که رئیس ستاد استقبال از او به دلیل به مصلحت ندانستن سفر هاشمی در این زمان و البته به دلیل آنچه که به گفته یکی از اعضای همین ستاد "رفتار برخی گروه‌ها و افراد" اعلام شد، از سمت خود استعفا داده بود، شاید فکرش را نمی‌کرد که پیش‌بینی این عضو ستاد استقبال در اولین سخنرانی هاشمی به واقعیت تبدیل شود.

هاشمی رفسنجانی بارها هنگام سخنرانی از مردم خواست که اجازه بدهند صحبت‌هایش را ادامه بدهد اما عده‌ای شعار "درود بر خاتمی و سلام بر هاشمی" سر می‌دادند و جمعیت دیگری هم که معلوم بود دل خوشی از اظهارات اخیر هاشمی ندارند با شعار "مرگ بر آمریکا" حرف های او را قطع می‌کردند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که گویی دیگر صبوری ایام جوانیش را نداشت گفت: "به دلیل فشردگی مراسم حرف‌هایم را تمام می‌کنم."

این آغاز خوبی برای سفر پرماجرای آیت‌الله نبود. گرچه با دیدن مهدی هاشمی رو به روی مسجد می‌شد حدس زد کسانی ممکن است شعارهایی سر بدهند.

اتومبیل حامل هاشمی رفسنجانی همانطور که به راحتی و در خیابان نسبتا خالی روبه روی مسجد وارد شده بود به همان راحتی هم از مسجد رفت اما با این تفاوت که دلخوش آمده بود و دلخور رفت.

دلخوری که در شب همان روز و در سخنرانی خود برای تعدادی از طلاب به عنوان آخرین جمله‌های سخنرانیش آن را به زبان آورد: "امروز خودمان را کشتیم که بگذارند چند کلام صحبت کنیم اما نشد..."

به هر حال روز اول سفر هاشمی به کرمانشاه خیلی به کام آیت الله خوش تمام نشد.

قرار بود طبق برنامه‌ای که اعلام شده در روز دوم سفر (سه‌شنبه) سفر به قصرشیرین در دستور کار باشد اما ظاهرا برنامه‌ریزان سفر حساب دعای عرفه را نکرده بودند.
به هر حال سفر قصرشیرین لغو و روز دوم سفر با سرکشی به دانشگاه آزاد شروع شد، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد برای سرکشی به دانشکده‌های واحد کرمانشاه به همراه سرپرست جدید به مراسمی رفت که در تالار علامه امینی دانشگاه آزاد کرمانشاه برپا شده بود.

شاید تا پیش از دیدن افرادی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد حاضر بودند انتظار دیدن دانشجویانی را داشتیم که تا چند روز پیش نام آنها را برای دیدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لیست می‌کردند، اما خبری از دیدار با دانشجویان نبود یا به عبارت بهتر خبری از دانشجوها نبود.

اینگونه می‌توان دیدار با دانشجویان را هم جزو برنامه‌های لغو شده هاشمی رفسنجانی در سفر به کرمانشاه به حساب آورد.

هاشمی رفسنجانی در دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی که بعضی از آنها جزو همان ستاد استقبال از وی بودند سخنرانی کرد و باز هم گوشه و کنایه به کسانی زد که آنها را افراطی خواند و از اینکه نمی‌گذارند با دنیا ارتباط داشته باشیم گلایه کرد.
 
گرچه هاشمی رفسنجانی در هیچ یک از سخنانش نگفت این افراطیون چه کسانی هستند اما در آخر سخنرانیش و بعد از درد دل تعدادی از فعالان اقتصادی گفت: "من در دولت کاره‌ای نیستم اما حرف‌های شما را انتقال خواهم داد."

دیدار با عشایر نیز با حاشیه جالبی همراه بود. یکی از مهندسان طرح‌هایی که هاشمی رفسنجانی در سخنرانی قبلیش از او یاد کرده بود در جمع حاضر بود و هاشمی به او گفت: یادم هست که به شما یک پیکان جایزه دادم اما دیگر از "سبیل سفیدهای" جمع شده‌اید.

هاشمی رفسنجانی با جمعی از نخبگان کرمانشاه که البته بیشتر اعضای ستاد رئیس جمهور منتخب در ایام انتخابات نیز بودند هم دیدار داشت. این را تقریبا هرکس که در جمع حاضر بود اذعان می کرد که اعضای ستاد رئیس جمهور در ایام انتخابات واژه بهتری برای عنوان این دیدار بود.

شاید یکی از مهمترین نکات سفر هاشمی عدم همراهی هر هشت نماینده مردم استان کرمانشاه با هاشمی رفسنجانی در این سفر بود.

به هر حال سفر دو روزه هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه به پایان رسید با همه انتقادهایی که وجود داشت. با سوت و کف‌هایی که در مسجد جامع کرمانشاه و در بزرگداشت شهید اشرفی اصفهانی و شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) شنیده شد، با همه شعارها و سخنرانی‌ها... تمام شد.




موضوع مطلب :
شنبه 92 مهر 20 :: 10:9 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
دریچه : شنیده ایم زندانیان فتنه 88 که اخیرا آزاد شده اند دارای سه ویژگی بوده اند:

1- برخی از آنها بیمار و دچار مشکلات جسمی بوده اند.

2- برخی در دوران محکومیت رفتار مثبت از خود نشان داده بودند.

3- عده ای دیگر نیز دوران محکومیت شان به پایان رسیده است.
منبع: مشرق



موضوع مطلب :
شنبه 92 مهر 20 :: 10:0 عصر :: نویسنده : دریچه نویس



موضوع مطلب :
جمعه 92 مهر 19 :: 11:16 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
تصویری که می بینید جمعی از زنان زندانی فتنه88 هستند که در هفته های اخیر آزاد شده اند. رسانه های غربی و اپوزیسیون همواره از شکنجه و اعتصاب غذای آنها می گفتند. تصویر شکنجه شده آنان را ببینید: ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، فائزه هاشمی، نسیم سلطان بیگی، مهسا امرآبادی، منیژه نجم عراقی، نازنین خسروانی، مریم جلیلی و میترا زحمتی (پنجشنبه 29 شهریور)




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 11 :: 11:34 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

بسیاری پس از آنکه روحانی در روز تحلیف خود، لیست وزرای پیشنهادی را به رئیس مجلس ارائه کرد، می‌پنداشتند این سرعت عمل وی برای وزارت خانه های بی سرپرست هم تکرار شود و مجددا سه وزیر پیشنهادی خود را در کمتر از مهلت قانونی سه ماهه، به مجلس معرفی کند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، حال که به ماه سوم فعالیت سرپرست ها وارد می‌شویم، کم کم زمزمه دیر شدن معرفی سه وزیر پیشنهادی از بهارستان به گوش می‌رسد. چرا که دو وزارت از سه وزارت خانه، "مهرماه"ی هستند و با گشایش مدارس و دانشگاه‌ها، نزدیک به یک سوم جمعیت کشور ـ با احتساب دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، دانشگاهیان و خانواده هایشان ـ معطل تصمیمات اساسی دو وزیرند.

در این میان، فارغ از سرپرستان "آموزش و پرورش" و "ورزش و جوانان" از آنجا که با انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم، موجی از مخالفت ها به راه افتاد و از سویی نیز گفت و شنودهایی در خصوص مخالفت هیأت رئیسه مجلس با توفیقی وجود داشت، تردیدها از جانب رئیس‌جمهور برای معرفی یا عدم معرفی وی به مجلس جهت کسب رأی اعتماد، بیشتر شد که نهایتا روحانی چاره را در استفاده از حداکثر زمان قانونی دولت، برای افزیش ضریب موفقیت توفیقی دید.

چرا که در این مدت هم می توانست از جو روانی موفقیت احتمالی در نیویورک برای اثرگذاری بر نمایندگان استفاده کند و هم توفیقی، توفیق می یافت تا لابی ها و گفت وگوهای پشت پرده با نمایندگان لیدر را عملیاتی کند.

چنانکه سرپرست وزارت علوم به ویژه در چند روز اخیر همه برگ برنده های خود ـاز حضور در مجلس و لابی بی واسطه با نمایندگان تا تلاش برای مثبت نشان دادن جو مجلس به نفع او و دیدار با برخی علما و مراجع قم- را رو کرده و نهایت استفاده را این فرصت ها برده است.

به هر روی معرفی گزینه "توفیقی" به مجلس از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر علوم، تا حد زیادی حتمی است؛ رئیس جمهور احتمالا در روزهای آینده به بهارستان می رود و از گزینه پیشنهادی پرحاشیه خود دفاع می‌کند؛ گزینه ای که پیش از این فیلم سخنرانی او در میان دانشجویان و اساتید و حمایت از فتنه گران در سال 88 به عنوان یکی از دلایل روشن عدم توفیق او در مجلس معرفی می شد؛ اما آیا نمایندگان مجلس در برابر جو روانی ایجادشده توسط رسانه‌های دولتی در خصوص سفر روحانی به نیویورک قرار می‌گیرند؟

مطالب مرتبط



موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 11 :: 11:23 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

صراط
:
آقای روحانی رئیس جمهور محترم دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره منتقدان داخلی مذاکره با امریکا در اظهار نظری قابل تأمل بیان داشت: «از دو دستگاه مهم نظرسنجی خواسته ام نظر مردم را بگیرند که با حرکت دولت موافق هستند ( یا نه ) و آنهایی که مخالف هستند چند درصد هستند و حتی اگر مخالفین راه این دولت یک درصد باشند، آن یک درصد حق دارند و باید نقد کنند. »

رئیس جمهور محترم به عنوان یک حقوقدان و کسی که این روزها صحبت های حکیمانه و سیاستمدارانه ایشان نقل هر محفل و مجلسی است، حتماً توجه دارند که هیچ قانونی به رئیس جمهور اجازه نمی دهد که درباره سیاست های کلی نظام و وظایف مشخص دولت در این باره از مردم نظر سنجی کند. اینکه دولت درباره مذاکره با امریکا چه وظیفه ای دارد و چگونه باید رفتارکند، در قانون اساسی مشخص است و مراحل چنین تصمیماتی که به سیاست های کلی بر می گردد، تفکیک شده است، بنابراین صحبت از نظرسنجی چه مفهومی می تواند داشته باشد؟!

آقای روحانی به خوبی واقفند که نظام جمهوری اسلامی ایران سال ها پیش رفراندوم خود را برگزار کرده است و نمی توان برای آنچه که اکنون ایشان « رفتار دولت» می نامند، دوباره رفراندوم دیگری آن هم نه به شکل ملی و قانونی آن، بلکه با استمداد از یک مؤسسه نظر سنجی برگزار کرد. اگر منظور رئیس جمهور رفتارهای کلی دولت در یک ماه اخیر است که این نیازی به نظر سنجی ندارد، زیرا مردم برای انتخاب این دولت سه ماه پیش در اقدامی فراتر از یک نظر سنجی یعنی در یک انتخابات قانونی، حسن روحانی را برگزیدند، پس آنچه روحانی و اعضای کابینه او در چارچوب سیاست های کلی انجام دهند، مورد تأیید است و آن 51 درصدی که به دکتر روحانی رأی دادند و 49 درصدی که به رقبای ایشان رأی دادند، همگی باید به رفتارهای قانونی رئیس جمهور احترام بگذارند.

اما اگر منظور از «رفتار دولت» شیوه مواجهه با مسئله مذاکره با امریکا است – که با توجه به پرسش خبرنگار چنین می نماید ـ باید گفت این چگونگی باید با هدایت ها و نظارت رهبری معظم انقلاب باشد و هر اقدامی فراتر از این، عدول از قانون اساسی است. البته چنین تأکیدی به مفهوم ترس از نظر مردم نیست و امیدواریم هیچ مخاطبی چنین برداشت سطحی و عامه فهم از تأکید بر قانون نداشته باشد، بلکه هشداری است برای همه دولتمردان که به خاطر داشته باشند چنین وسوسه هایی در میان اصلاح طلبان افراطی سابقه داشته و ایشان به گمان آنکه نظراتشان در میان مردم حائز رأی اکثریت است، پیوسته خود را به صفحات نظرسنجی منگنه می کردند و لذا دولت محترم جدید باید در افتادن به این دام از خود مراقبت کند.

اگر نظرسنجی شیوه مناسبی برای تأیید رفتار دولتمردان است، چرا در موضوعات اقتصادی نظر سنجی نمی کنید؟ ! مثلاً چرا از مردم نمی پرسید که آیا مایلید در یک فرصت کوتاه تورم را صفر کنیم یا مایل نیستید؟! آیا می خواهید دلار هزار تومان باشد یا همین 3 هزار تومان خوب است؟! آیا بنزین را ارزان و بدون سهمیه بندی می خواهید یا خلاف آن؟! و ده ها سؤال دیگر شبیه به این. معلوم است که در اینجا نظرسنجی را خلاف عقل و رفتار حکیمانه می دانید و خود را نماینده مردم برای اجرای قانون در چارچوب سیاست های کلی می دانید، پس چرا کار که به مذاکره با امریکا می رسد، می خواهید رفتارتان را با نظر مردم سنجش کنید ؟ خوب می دانید که این رسم حکیمانه ای در هیچ کجای دنیا نیست و در همان امریکا هم دولتمردان هر روز با سیل نظر سنجی هایی که امریکا را از جنگ و خصومت با ایران بر حذر می دارند، روبه رو می شوند اما مردان سیاست خودشان تصمیم می گیرند. آقای رئیس جمهور! بهترین گواه بر رد چنین تصمیمی پس از «مر قانون » آن است که اگر یک هفته پس از نظر سنجی، روزنامه ها و نمایندگان مردم و گروه های سیاسی مدعی شدند که « ما با مردم در ارتباطیم، نظر آنها عوض شده است!» آیا شما هم دوباره نظرسنجی می کنید تا رفتارتان را تغییر دهید ؟! نه ! این رفتار حکیمانه ای نیست. شما در این چهار سال بر اساس قانون عمل کنید و مطمئن باشید که مردم پشتیبان شما هستند و اگر مردم نپسندیدند با شما در انتخابات بعدی سخن خواهند گفت.

منبع: جوان




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 11 :: 11:15 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
حتما توی ذهنتون اولین چیزی که نقش می‌بنده دارا و سارا ست اما باید بگم اشتباه می‌کنید یا فکر می‌کنید ثنا و ثمین باید باشه اما بازهم می‌گم که اشتباه می‌کنید واقعا الگوهای بالا الگوهای مناسبی بودند اما مدیران ما می‌شه گفت با بی‌لیاقتی موقعیت سوزی کردند .رقیب اصلی باربی در خاورمیانه که خود شبکه بی‌بی سی به اون اذعان داره وهمچنین نه به حرف بلکه به عمل ثابت کرده که رقیب جدیه آمار فروش بالا و همچنین علاقه بیشتر خریداران نسبت به عروسک‌های باربی این رو ثابت کرده این رقیب جدی عروسک fulla هست که برای اولین بار درسال 2003 در سوریه به بازار اومد و با علاقه مندان زیادی روبه رو شد.










موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 11 :: 11:9 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،این روزها، اخبار منتشر شده درباره ی تماس های مقامات ایرانی با مقامات آمریکایی، برای عده ای این گمان را ایجاد کرده است که دوران ایستاده گی و مقاومت به پایان رسیده است.اما نباید از این مهم غافل بود که کشور و نظامی اسلامی ایران، روزهایی تلخی چون «پذیرش قطعنامه 598» را تجربه کرده و از آن پس فصل جدیدی از مقاومت را آغاز نموده است. این در حالی بود که ما در روزهای «پذیرش قطعنامه 598»، در اوج غربت و تنهایی بودیم و دستانمان از تمامی امکانات لازم برای مقاومت خالی بود اما امروز، ایران اسلامی، قدرتی غیرقابل انکار در خاورمیانه است و هیچ ابرقلدر و طاغوتی را جسارت تعدی و دست درازی به سوی آن نیست. پس سربازان ولایت و فداییان رهبری باید به هوش باشند که نه تنها سال های مقاومت و ایستاده گی به سر نیامده است، بلکه فصل جدیدی از حماسه سازی و دشمن شکاری ها در پیش است و به یاری حق، این بار نیز «فرزندان حزب الله» پرچم خود را بر قلل رفیع عزت و کرامت خواهند کوبید. ان شاالله.
آن چه خواهید شنید،  قطعه ای صوتی است از میراثِ سال های مقاومت که مناسب دیدیم در این روزها، بار دیگر بازنشر شود و برای نخستین بار در فضای مجازی قرار گیرد.
این قطعه، به سال 1367، توسط «حاج صادق آهنگران» در  «تهران»  اجرا شده است . این قطعه، سروده ای است از استاد فقیدِ حماسه سرایان دفاع مقدس، «حبیب الله معلمی»:

تا آخرین نفر، تا آخرین نفس                    ما ایستاده ایم، ما ایستاده ایم
بهر بقای دین، در راه انقلاب                    ما سر نهاده ایم، ما سر نهاده ایم

تا آخرین نفر، تا آخرین نفس                    ما ایستاده ایم، ما ایستاده ایم

سالار عاشقان، محبوب کبریا                   سرمشق خون زده، در دفتر بلا
فرزند فاطمه(س) با صوت دلربا                 هر دم زند صلا، از دشت کربلا
با پیر حق پرست، از ساغر الست             ما مسب باده ایم، ما مست باده ایم

تا آخرین نفر، تا آخرین نفس                    ما ایستاده ایم، ما ایستاده ایم

پیروزی حسین(ع) رمز شهادت است         فیض و وصال حق، اوج شهادت است
سرمایه ی حیات در استقامت است           این سیر مکتبی، تا بی نهایت است
آیینه ی دل از، عشق تو یا حسین(ع)          ما جلوه داده ایم، ما جلوه داده ایم

تا آخرین نفر، تا آخرین نفس                     ما ایستاده ایم، ما ایستاده ایم

هرگز نمی رویم، در زیر بار ننگ                 تا محو فتنه ها، کوبیم طبل جنگ
بر دشمن خدا، گیریم عرصه تنگ               در جبهه می شویم، آماده بی درنگ
با بانگ یا حسین(ع)، از مادر زمان              آزاده زاده ایم، آزاده زاده ایم

تا آخرین نفر، تا آخرین نفس                     ما ایستاده ایم، ما ایستاده ایم


لبیک گفته ایم ما بر صلای دوست               از کربلای خون، تا کربلای دوست
یا این که می کنیم، سر را فدای دوست        یا بوسه می زنیم، خاک سرای دوست
در نیل این هدف، الگوی همت و                  عزم و اراده ایم، عزم و اراده ایم

تا آخرین نفر، تا آخرین نفس                     ما ایستاده ایم، ما ایستاده ایم

هان ای بسیجیان، گاه دلاوری است             روز نبرد با ظلم و ستمگری است
بر یاوران حق، هنگام یاوری است                 واجب اطاعت از، فرمان رهبری است
جای درنگ نیست، تا در کمند نفس               نیوفتاده ایم، نیوفتاده ایم

تا آخرین نفر، تا آخرین نفس                     ما ایستاده ایم، ما ایستاده ایم

 




موضوع مطلب :
1 2 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 22
  • کل بازدیدها: 205292