سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
سه شنبه 91 بهمن 24 :: 9:57 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه ، برادر رئیس جمهور در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای جنوب و شرق استان تهران در ورامین در خصوص اهانتهای صورت گرفته در راهپیمایی 22 بهمن قم به لاریجانی رئیس مجلس و در تهران به آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور تصریح کرد: برخوردهای انجام شده در تهران و قم از اخلاق به دور بود و فرقی نمی کند آن شخص رئیس جمهور باشد یا رئیس مجلس شورای اسلامی.
 
وی ادامه داد: صحبت این است که مؤمن هیچ وقت آبروی مؤمن را نمی برد؛ ما پیرو مکتب پیامبری هستیم که از مکتب او این اخلاق به درو است، همه اهل منطق هستیم، آنها در نظام جمهوری اسلامی مسئول هستند و چنین رفتاری در شأن ملت بزرگوار ایران نیست.
 
احمدی نژاد بیان داشت: هر کسی که به مسئولان کشور جسارتی بکند، خطاست و نباید این کار را کرد؛ اگر او را قبول نداریم، نباید به او بی احترامی کنیم و باید این را در نظر داشته باشیم که عمر مسئولیت او تمام می شود و می رود و باید ببینیم که نظرش با نظر رهبری به چه شکلی است، آن وقت در موردش تصمیم بگیریم.
 
شعار "زنده باد بهار" در این روزها بر خلاف فرمایشات رهبری است
 
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه "نظرتان در مورد تکرار چندباره شعار "زنده باد بهار"  توسط رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن چیست؟" با تأکید بر اینکه "شعار "زنده باد بهار" در این روزها بر خلاف فرمایشات رهبری است"، اظهار داشت: حرف ریشه ای و اساسی این است که چون مقام معظم رهبری تأکید بر عدم شروع زودرس انتخابات دارند، هرکس با ایشان هماهنگ و هم راستا نباشد، از مردم نیست.
 

احمدی نژاد ادامه داد: اگر در قبال این نوع سخنان و رفتارها واکنشی نیست، به دلیل در نظر گرفتن مصلحتهاست ولی وظیفه این است که آگاهی های لازم به جامعه داده شود.




موضوع مطلب :

به گزارش دریچه ، مدیر مسوول کیهان با درج یادداشتی با عنوان" ارثیه کسی نیست ! " به افشای زوایایی از ماجرای استیضاح وزیر کار پرداخت.
متن یادداشت حسین شریعتمداری به این شرح است.

1- بامداد دیروز سعید مرتضوی که دوشنبه شب هفته جاری بازداشت شده بود از زندان آزاد شد. دادستانی تهران با انتشار بیانیه ای درباره علت و چرایی این اقدام خود آورده است «پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده به زندان معرفی گردید. متعاقبا پس از تکمیل تحقیقات بازپرس، نامبرده با صدور قرار تامین مناسب آزاد شد. همچنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب منعکس در نوار منتشره تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسیدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد.»

در بیانیه دادستانی تهران ابهامات درخور توجهی دیده می شود از جمله آن که؛
الف- در بیانیه دادستان محترم تهران به اتهام سعید مرتضوی اشاره نشده و در این باره تنها به جمله مبهم «اتهام قید شده در اعلام جرم»! بسنده شده است و سؤال این است که «کدام اتهام»؟ پاسخ این سؤال را می توان از بخش پایانی این بیانیه کوتاه به دست آورد. آنجا که آمده است «همچنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب منعکس در نوار منتشره، تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسیدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد» این جمله از بیانیه دادستان محترم تهران نشان می دهد که سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی پرونده مشترکی دارند و از آنجا که درباره سعید مرتضوی از لفظ «اتهام» به صورت مفرد استفاده شده، می توان نتیجه گرفت که برخی از اتهامات دیگر مرتضوی در این بازداشت دخالت نداشته است.
اکنون جای این سؤال است که چرا مرتضوی برای تفهیم اتهام بازداشت می شود- آنهم بازداشت شبانه- ولی فاضل لاریجانی برای تفهیم اتهام بازداشت نمی شود؟!
ب- در بیانیه دادستانی آمده است «پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و...» پرسش بعدی آن است که چرا دادستان محترم علیه سعید مرتضوی اعلام جرم کرده ولی علیه فاضل لاریجانی اعلام جرم نکرده است؟! مگر به استناد بیانیه دادستانی تهران، هر دو نفر متهم یک پرونده نبوده اند؟! اگر یکی از آنها شاکی و دیگری متهم بود، برخورد دوگانه دادستانی قابل توجیه بود ولی بیانیه دادستانی بر متهم بودن فاضل لاریجانی نیز تاکید و تصریح دارد. بنابراین بازداشت شبانه یکی از دو متهم و خودداری از بازداشت متهم دیگر چگونه قابل توجیه است و این تبعیض از کجا ناشی شده و به چه علت صورت پذیرفته است؟!
ج- بیانیه دادستانی نشان می دهد که اتهام هر دو متهم «به مطالب منعکس در نوار منتشره» مربوط است، که باید گفت اگر انتشار نوار یاد شده جرم باشد که هست و اقدام ضد اخلاقی، مجرمانه و غیرقابل توجیهی نیز هست، این جرم را آقای رئیس جمهور مرتکب شده است. بنابراین جرم مرتضوی می تواند اقدام غیراخلاقی و صد البته مجرمانه وی در تهیه نوار باشد. و جرم فاضل لاریجانی درخواست غیرقانونی او - صرفنظر از صحت و سقم آن - است. با این حساب وقتی قرار و تصمیم به دستگیری باشد اتهام فاضل لاریجانی اگر بیشتر از مورد اتهامی مرتضوی نباشد، کمتر از آن نیز به نظر نمی رسد و بار دیگر این سوال مطرح می شود که چرا با فاضل لاریجانی برخوردی مشابه سعید مرتضوی صورت نپذیرفته است؟!
از آنجا که فاضل لاریجانی، برادر ریاست محترم قوه قضائیه است برخورد دوگانه و غیر قابل توجیهی که به آن اشاره شد می تواند توهم تبعیض از سوی دستگاه تحت مدیریت ایشان را در پی داشته و برخلاف تاکید چندباره رهبرمعظم انقلاب و گواهی عقل و منطق؛ مصداق «به کارگیری احساسات مردم در جهت ایجاد اختلاف» باشد. اگر چنین باشد که متأسفانه هست، چه کسی پاسخگوست؟!
2- و اما، نوار مطرح و منتشر شده در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس کمترین ارتباطی با موضوع و دستور کار جلسه یعنی استیضاح وزیرکار نداشت. اگر برادر رئیس مجلس - بر فرض صحت آنچه در نوار آمده است- مرتکب جرمی شده باشد، این موضوع چه ربطی به استیضاح وزیر کار دارد؟! و یا این جرم احتمالی! چه ارتباطی می تواند با رئیس مجلس داشته باشد؟! در کدام سیستم حقوقی و قضایی، گناه برادر- بر فرض صحت- را به حساب برادر دیگر می نویسند؟! و سوال این است که آیا جناب رئیس جمهور از این نکته بدیهی بی خبر بوده اند؟! پاسخ نمی تواند مثبت باشد، بنابراین باید پرسید با چه انگیزه و برای رسیدن به کدام مقصود و منظور اقدام به انتشار نوار یاد شده کرده اند؟! به یقین منظور ایشان برخورد با یک فساد اقتصادی نبوده است، چرا که اگر چنین بود اولا؛ بایستی نوار را در اختیار مراجع قضایی و مراکز مربوطه قرار می دادند که ندادند! ثانیا؛ چنانچه نگران فساد اقتصادی بودند چرا نوار مورد اشاره را مدتها نزد خود نگاهداشته و تا روز یکشنبه کذایی منتشر نکرده بودند؟ ثالثا؛ چرا در موارد مشابه که به اطرافیان ایشان مربوط می شود، نظیر ملاقات آقای «م» با یکی از متهمان ردیف اول فساد کلان اقتصادی در هتل لاله تهران، ماجرای «فیوضی» در کیش و نمونه های دیگری که موضوع این یادداشت نیست، سکوت کرده اند؟! بنابراین با جرأت می توان گفت؛ که منظور آقای رئیس جمهور مقابله با مفاسد اقتصادی نبوده است مخصوصا آن که از نوار یاد شده برای وادار کردن مجلس به پس گرفتن طرح استیضاح وزیر کار استفاده کرده اند و قبل از جلسه استیضاح نیز به انتشار این نوار در صورت استیضاح وزیر کار اشاره کرده بودند!
اکنون جای این سؤال است که آقای رئیس جمهور از انتشار نوار یاد شده در صحن علنی مجلس- صرفنظر از غیرقانونی و غیراخلاقی بودن آن- چه منظوری داشته اند؟! در این باره سخنی به میان نمی آوریم چرا که ذوق زدگی دشمنان تابلودار بیرونی از اقدام رئیس جمهور و تعجب توأم با تاسف مردم از این اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی، پاسخ روشن و خالی از ابهامی به سؤال یاد شده است؟! و فقط اشاره می کنیم که ماجرا بسیار فراتر از یک به اصطلاح افشاگری- آنهم با مشخصات فوق الذکر- بوده است!
گفتنی است که براساس یک خبر موثق، برخی از اعضای دولت و نزدیکان رئیس جمهور با توجه به سخیف و غیراخلاقی بودن اقدام یاد شده و نیز پیامدهای منفی آن برای شخصیت رئیس جمهور، با انتشار نوار مخالف بوده اند ولی آقای «م» اصرار به انتشار آن داشته اند! چرا و با کدام انگیزه؟! بماند!
3- استیضاح وزیر کار اگرچه اقدامی قانونی بود ولی بسیار بعید به نظر می رسد که استیضاح کنندگان از پیامدهای سوء این اقدام خود باخبر نبوده باشند. مجلس و نمایندگان نیز با توجه به شرایط حساس کنونی از هرگونه اقدام تنش آفرین به شدت نهی شده و مشمول این هشدار رهبر معظم انقلاب بودند که «از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعا به کشور خیانت کرده است» بنابراین چرا بر استیضاح اصرار ورزیدند؟! از برخی نمایندگان استیضاح کننده که اندک و کم شمارند، انتظار چندانی نبوده و نیست ولی بسیاری دیگر به شدت درخور ملامت هستند که چرا شرایط حساس کنونی را نادیده گرفته اند؟!
4- و بالاخره با عرض پوزش از مسئولان محترم بایستی خطاب به برخی از آنان این سخن حضرت امام راحل(ره) را گوشزد کرد که انقلاب و نظام ارثیه شما نیست که به میل خود در آن دخل و تصرف کنید و بعد از نشستن بر کرسی های مسئولیت که برآمده از خون صدها هزار شهید و خون دل خوردن توده های عظیم پاکباز و فداکار این مرز و بوم اسلامی است، اندازه نگه ندارید و توهم «این منم طاووس علیین شده»! در ذهن خود بپرورانید.

حسین شریعتمداری




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:29 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از تسنیم ، بیژن زنگنه وزیر نفت دولت هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران گفت: اگر شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود، اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی در پاسخ سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اگر آقای هاشمی نظر شما را برای کاندیداتوری در انتخابات بپرسند، چه جوابی می‌‌دهید، گفت: توصیه می‌کنم که کاندیدا نشود، زیرا زمان من و آقای هاشمی گذشته است و بهتر است که هاشمی نقش حمایتی داشته باشد.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:28 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از مهر، حجت الاسلام علی یونسی در حاشیه مراسم ختم مرحوم دکتر حسن حبیبی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مسئولیت وی در ستاد حسن روحانی اظهار کرد: این ستاد تشکیل شده اما بنده مسئولیتی در آن ندارم.

پیش تر برخی رسانه ها از به دست گرفتن مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی توسط یونسی و نوبخت خبر داده بودند.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:27 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از فارس، غلامرضا کرباسچی در حاشیه ختم مرحوم حسن حبیبی و در جمع خبرنگاران درباره دستگیری شبکه اخیر خبرنگاران وابسته به سازمان عملیات روانی بی‌بی‌سی اظهار داشت: ما مقام قضایی نیستیم که بخواهیم قضاوت کنیم.

کرباسچی درباره حضور هاشمی در انتخابات نیز گفت: هاشمی بهترین گزینه برای نامزدی در انتخابات آتی است.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:26 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از فارس ، حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران در حاشیه ختم مرحوم حسن حبیبی و در جمع خبرنگاران درباره نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 اظهار داشت: بنده سخنگوی هاشمی نیستم.

مرعشی درباره اقدام اخیر وزارت اطلاعات در کشف و خنثی‌سازی شبکه رسانه‌‌ای وابسته به بیگانگان تصریح کرد: امیدوارم مقامات مربوطه بتوانند افکار عمومی را در این‌باره قانع کنند.

عضو ارشد حزب کارگزاران با تأکید بر اینکه مواضع هاشمی روشن است، درباره بحث انتخابات آزاد که رهبری القای عدم وجود آن را بازی در پازل دشمن دانستند گفت: بعد از حرف رهبری نباید حرف دیگری زد و صحبت رهبری فصل‌الخطاب است.

وی ادامه داد: هاشمی جزء استوانه‌های انقلاب است و نمی‌تواند در انتخابات حضور نداشته باشد اما به عنوان کاندیدا هنوز تصمیمی نگرفته است.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:14 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از مهر ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم ختم مرحوم دکتر حبیبی در جمع خبرنگاران در خصوص کاندیداتوری اش در انتخابات اظهار کرد: قطعا بنده برای حضور در این عرصه تصمیم عجولانه اتخاذ نخواهم کرد.
وی در خصوص اینکه به ائتلاف سه گانه اصولگرایان خواهد پیوست یا خیر، تصریح کرد: قصد پیوستن به این ائتلاف را ندارم.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: در حال حاضر در این تشکل روحانی در حال رسیدن به یک ساز و کار مشخص برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستیم.
پورمحمدی در خصوص موضوع مرتضوی و مشکلات قانونی سرپرستی وی در سازمان تامین اجتماعی گفت: بهتر است در شرایط فعلی از جنجال در کشور پرهیز کنیم.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:11 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری عضو حزب کارگزاران در حاشیه مراسم ختم مرحوم حسن حبیبی و در جمع خبرنگاران درباره عدم اجماع اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: چه کسی گفته که آنها نتوانسته‌اند به اجماع برسند؛ اصلاح‌طلبان به اجماع رسیده‌اند،مگر اصولگرایان به اجماع فکری رسیده‌اند؟.

جهانگیری درباره اظهارات عسگراولادی گفت: وی انسان پخته و با تجربه‌ای است و در سیاست بر اساس تجربه سخن می‌گوید.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:10 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از مهر ، محمد سعیدی کیا در حاشیه مراسم ختم مرحوم دکتر حسن حبیبی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برنامه شما برای حضور در انتخابات چیست؟، اظهار کرد: این موضوع را در زمان قانونی اعلام خواهم کرد.

وی افزود: هر زمان قانونا بتوانم برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت و کار کنم، برنامه هایم را در این خصوص به استحضار همگان می‌رسانم.

سعیدی کیا تصریح کرد: تصمیمش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری قطعی است و قطعا به عنوان کاندیدا در انتخابات آینده حضور خواهد یافت.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 بهمن 15 :: 4:6 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه به نقل از مهر ، دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم ختم مرحوم دکتر حسن حبیبی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه تصمیم نهایی برای حضور در انتخابات را چه زمانی اتخاذ خواهد کرد، گفت: لطفا ما را رها کنید.

وی در مواجهه با اصرار خبرنگاران برای پاسخگویی به این سوال و تاکید یکی از آنها که تنها 5 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقی است، تصریح کرد: اگر خواستید خیابان ها را آسفالت کنید، ما در خدمت شما هستیم.

قالیباف افزود: فعلا در این حدود می توانم خدمتگزاری کنم.



موضوع مطلب :
1 2 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 28
  • کل بازدیدها: 204784