سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در تابستان سال گذشته میلادی جمعی از اعضای کنگره آمریکا میهمان سران رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بودند، اما گویا این مقامات آمریکایی در هنگام حضور در سرزمیین های فلسطینی بی اخلاقی هایی را انجام داده اند که افشای این اقدامات موجب واکنش اف.بی.ای شده است.
روزنامه دیلی تلگراف، با انتشار این خبر می نویسد: در میهمانی سال گذشته و پس از یک ضیافت شام چند سیاستمدار برجسته و اعضای خاواده آنها در مراسم "شنای پس از شام" که در دریاچه "جلیله" برگزار شده بود شرکت کردند.
نکته ای که موجب بروز جنجال در واشنگتن شده آن است که برخی از اعضای کنگره آمریکا به طور کامل عریان شده و بدون داشتن هیچگونه پوششی اقدام به شنا کردن نموده اند.
بر اساس این گزارش، "کوین یودر" از جمهوریخواهان کانزاس که به نمایندگی از این ایالت در کنگره حضور دارد از جمله کسانی است که بصورت کاملا عریان در جلیله به شنا پرداخته است.
البته به همراه وی چهره های دیگری از کنگره همچون "بن کوآیله" نماینده آریزونا در کنگره که فرزند "دن کوآیله" از معاونین اول روسای جمهور اسبق آمریکاست نیز به صورت عریان در این محل به شنا پرداخته اند.
انتشار این خبر در آمریکا موجب شد تا یودر مجبور به واکنش شده و اعلام کند : من بصورت بی اختیار از برخی از اعضای کنگره تبعیت کرده و اقدام به شنا کرده و بدون اینکه لباس شنا بر تن داشته باشم به داخل آب رفتم.
این چهره جمهوریخواهان در کنگره آمریکا در ادامه برای آنکه بتواند همچنان جایگاه خود را در میان مردم کانزاس حفظ کند گفت : این بزرگترین افتخار من است که به عنوان نماینده کانزاس در کنگره حضور داشته باشم و از همین رو به دلیل هر گونه شرمساری که بواسطه اقدامات من متوجه همکارانم و مردمی که به من رای داده اند شده معذرت خواهی می کنم.
دیلی تلگراف در ادامه می نویسد : گویا داستان لخت شدن اعضای کنگره فقط محدود به همین دو نفر نبوده و "اریک کانتور" رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان صبح روز بعد از شنای پس از شام، به 30 نفر از اعضای کنگره به دلیل رفتار آنها در هنگام شنا کردن اعتراض کرده است.
به نوشته این روزنامه، بر اساس اطلاعات  بدست آمده گویا برخی از اعضای کنگره در هنگام حضور در سرزمین های اشغالی اقدام به نوشیدن مشروبات الکلی نیز کرده اند که این موضوع می تواند به اعتبار کنگره در میان افکار عمومی آمریکا ضربه بزند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 31 :: 4:40 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

 

خبرگزاری فارس: تصاویری کمیاب از جنگ ویتنام

به گزارش فارس، جنگ آمریکا علیه ویتنام نزدیک به دو دهه طول کشید. آمریکا با استفاده از تمام توان نظامی و تجهیزات پیشرفته خود بعد از 16 سال جنگ و نبرد با «ویت کنگ‌ها» و پارتیزان‌های ویتنام بدون هیچ دستاوردی و با شکست کامل مجبور به ترک ویتنام شد.

در زیر تصاویری از این جنگ که نشریه تایم منتشر کرده است را می‌بینید:

 

 

  انتهای پیام/م.ص




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 31 :: 4:34 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی



موضوع مطلب :
خبرگزاری فارس: تروریست سوری: مراکز امنیتی را با اسلحه‌های ترکیه به آتش‌می‌کشیدیم+فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، برخی بازیگران منطقه‌ای از بدو تحولات سوریه سعی کردند با اعزام تروریست ‌ها سوریه را ناامن کنند و در این وسط با قربانی کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت، آنها را علیه نظام و شخص بشار اسد تحریک کنند.

این تروریست‌ها با ملیت‌های مختلف اردنی، مصری، لیبیایی، سعودی، نیروهای افراطی و تندرو و بخش اعظمی از القاعده بودند که در نقاط مختلف سوریه اقدام به بمب‌گذاری و همچنین ترور شخصیت‌های برجسته دولتی و مردمی کردند.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و حافظ صلح سوریه بسیاری از این تروریست‌ها  بازداشت شدند و برخی از آنها نیز در بازجویی‌های خود به بسیاری از این اقدامات خرابکارانه اعتراف کردند. خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با همکاری برخی نهادها به فایل های بازجویی این تروریست‌ها دسترسی یافته است.

خبرگزاری فارس  قصد دارد متن اعترافات این تروریست‌ها را بصورت اختصاصی به همراه فایل ویدئویی آن منتشر کند تا مخاطبان بهتر بتوانند از واقعیت تحولات سوریه آگاه شوند.

       **آنچه در ذیل می‌آید، متن اعترافات ولید محمد از تروریست‌های سوری است**

اعتراض‌ها اول به گرانی قیمت‌ها بود و بعد وارد درگیری با ارتش شد

اسم من ولید محمد متولد سال 1977 و متاهل هستم. من با افرادی از جبل الزاویه و جسر الشغور آشنا شدم که از من برای حضور در تظاهرات مسالمت آمیز دعوت کردند و هدف از این کار هم صرفاً جهت کاهش قیمت ها بود.

مرکز پلیس منطقه اریجا را تخریب کردیم

پس از چندی این تظاهرات وارد درگیری با ارتش شد و برخی از تظاهرات کنندگان به هنگام بازگشت از تظاهرات به مدیریت منطقه اریحا حمله کردند و ساختمان امنیت این منطقه را کاملاً مورد یورش قرار دادند و تخریب کردند و اسلحه های موجود در آنجا را به سرقت بردند.

مراکز امنیتی، پلیس، ارتش جبل الزاویه را به آتش کشیدیم

کاملا بر ساختمان مدیریت منطقه تسلط یافتند و خودروها و ساخمان‌های زیادی را نیز به آتش کشیدند این مسئله در جبل الزاویه اتفاق افتاد و از آنجایی که این برنامه موازی با برنامه جسر الشغور بود در آنجا نیز همین سناریو را پیاده کردند و به مراکز امنیتی ، پلیس ، ارتش و ارتش مردمی هجوم بردند.

قاچاقچیان اسلحه را از مرز ترکیه وارد سوریه می کردند

در این میان دو گروه با دو هدف فعالیت می‌کردند عده‌ای به دنبال سود مالی بودند و عده‌ای دیگر در صدد بحرانی کردن اوضاع، گروه اول در حقیقت قاچاقچیان اسلحه بودند که اسلحه‌ها را از مرز تریکه وارد سوریه می‌کردند و اسلحه ها را در اختیار تظاهرکنندگان قرار می‌دادند.

این افراد در حقیقت تاجر بودند و هیچ چیز جز نفع مادی برایشان اهمیت نداشت و در این میان روابطی نیز میان شورشیان جسر الشغور و جبل الزاویه شکل گرفت و از طریق این روابط نواقص سلاح و مهمات دیگر جبران می شد.

شورشیان در جسرالغور به مراکز امنیتی مرزی هجوم بردند

زمانی که اوضاع بسیار بحرانی شد شورشیان جسر الشغور به مراکز امنیتی مرزی هجوم بردند و طی تماسی با نیروهای جبل الزاویه خواستار پشتیانی آنها از سمت شرق شدند در این میان هر کس وظیفه داشت و وظیفه من رصد تحرکات ارتش سوریه و اطلاع آن به شورشیان مستقر در جبل الزاویه و جسر الشغور بود.




موضوع مطلب :
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1391 - 12:21

اخبار فوری خبرگزاری‌ها، حاکی از آن است که هواپیمای حامل ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  مورد حمله موشکی قرار گرفته است. گزارش ها حاکی از آن است که در اثر این حمله به شخص دمپسی آسیبی وارد نشده، اما تعدادی از خدمه پرواز مجروح شده اند.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، خبرگزاری فرانسه، دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد که هواپیمای حامل رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا ـ که اکنون به افغانستان سفر کرده ـ مورد حمله موشکی قرار گرفت.

این خبرگزاری افزود: موشک پرتاب شده با این هواپیما برخورد کرد، ولی اطلاعات دقیقی از حجم خسارت‌های مالی و جانی این عملیات در دست نیست.

گفتنی است تا بدین لحظه، هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است. روز گذشته، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا برای بازدید از پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و دیدار با برخی مسئولان این کشور، راهی افغانستان شد.

تکمیلی:

خبرگزاری فرانسه در خبر تکمیلی مربوط به حمله مذکور آورده که در هنگام اصابت موشک ها، هوایپیمای دمپسی بر روی باند فرودگاه بوده و وی در داخل آن حضور نداشته است.

این هوایپیما که در پایگاه نظامی آمریکا در ایالت «بگرام» افغانستان قرار داشته، اوایل صبح امروز مورد اصابت دو راکت قرار گرفته و در اثر آن دو تن از خدمه پرواز زخمی شده اند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 31 :: 4:11 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، «محمدرضا صابری» سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌و‌گو با فارس درباره وضعیت سالن‌های سینماها در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت : سالن‌های سینماها در طول این زمان باز خواهد بود و مشکلی برای نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینماهای تهران وجود ندارد.
وی درباره سالن‌هایی که ممکن است در مسیر عبور و مرور قرار بگیرد، توضیح داد: امکان دارد سالن‌هایی که در مسیر عبور و مرور قرار بگیرد در این مدت بسته شوند که ظرف چند روز آینده در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 31 :: 4:10 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

خبرگزاری مهر نوشت : "تینت سئو" رییس اداره امنیت و ثبت رسانه های میانمار با اعلام این خبر ،افزود: مطبوعات داخلی دیگر نیازی به ارسال متن گزارش های خود به هیات سانسور قبل از انتشار نخواهند داشت.
قانون سانسور پیش از انتشار در میانمار شامل همه موارد مانند روزنامه و ترانه ها و حتی داستان های کوتاه نیز بوده است و با این اقدام دولت میانمار گامی بزرگ برای گسترش اصلاحات در این کشور برداشته است.
اقدام سال گذشته دولت میانمار برای رفع ممنوعیت انتشار خبر در خصوص آنگ سان سوچی پس از آزادی او از حبس خانگی، نخستین اقدام دولت اصلاح طلب این کشور در آزادی مطبوعات محسوب می شود.
یک مقام وزارت اطلاعات میانمار در عین حال گفته است که لغو سانسور به معنای عدم وجود کنترل بر رسانه ها نبوده و روزنامه نگاران و گزارشگران به ویژه گزارشگران تلویزیونی باید با اعمال خودسانسوری در خصوص موضوعات حساس از ایجاد مشکلات جلوگیری کنند.
چندی پیش روزنامه نگاران میانماری در اعتراض به دستگیری دو تن از همکارانشان به جرم انتشار مطالب بدون اخذ تاییدیه از اداره سانسور دست به اعتراض زدند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 31 :: 4:8 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از جام جم آنلاین، داشتن یک وسیله نقلیه شخصی که بتواند از مسیرهایی بر فراز راه‌های زمینی عبور کند و فرد را بی‌دغدغه و آسوده به مقصد برساند، رویایی است که از زمان‌های دور، خیلی از مهندسان با آن به خواب رفته‌اند.
ایده ساخت یک دوچرخه پرنده منحصر به فرد به نام «Flying Bike» که «FBike» هم نامیده می‌شود حدود یک سال پیش در ذهن گروهی از مهندسان کشور چک شکل گرفت، آنها دوچرخه‌ای را با قابلیت پرواز و مجهز به شش پروانه الکتریکی جهت بالا بردن و حفظ تعادل طراحی کردند و حال آنها امیدوارند با برنامه‌ریزی انجام شده به زودی اقدام به ساخت و نخستین پرواز آزمایشی آن کنند.



مهندسان معتقدند، این دستاورد توانسته فصل تازه‌ای در طراحی و تولید وسایل حمل و نقل شهری باز کند.
در طراحی این دوچرخه پرنده امکان نصب تعدادی پروانه الکتریکی به دوچرخه‌های افراد متقاضی وجود دارد، به این ترتیب پرواز و فرار از خیابان‌های شلوغ و پرترافیک تا زمانی که ذخیره باتری این وسیله اجازه دهد، ممکن می‌شود.
اعضای این طرح با استفاده از ابزار مدل‌سازی سه‌بعدی (3D)‌ اقدام به شناسایی نحوه عملکرد دوچرخه پرنده و مولتی‌کوپتر‌ها کرده‌اند، تا امکان ساخت نمونه کامل‌تر و کارآمدتری فراهم شود.
محاسبات مهندسان برای دوچرخه پرنده نشان می‌دهد که این وسیله نیاز به چهار موتور 10 کیلوواتی الکتریکی برای تامین نیروی مورد نیاز چرخش پروانه دوقلوی جلو و عقب با قطر 1300 میلی‌متر را دارد، همچنین دو موتور 3.5 کیلوواتی الکتریکی نیز باید نیروی مورد نیاز پروانه‌های کناری چپ و راست را با قطر 650 میلی‌متر جهت تعادل و نگهداری آن تامین کنند.
به این ترتیب دوچرخه پرنده که به همراه دوچرخه سوار وزنی حدود 170 کیلوگرم را دارد می‌تواند برای تغییر وضعیت خود از حالت ایستایی و سکون به حالت عمودی حرکت کند.
همچنین براساس طراحی انجام شده، از آنجا که این دوچرخه روی زمین یک دوچرخه پدالی معمولی است، در صورت نیاز وسایل جانبی و موتورهای تعادلی و نگهدارنده دوچرخه می‌توانند با چرخش 90 درجه در حالت افقی قرار گرفته و وضعیت حرکت دوچرخه را تغییر بدهند و بیشترین نیروی مورد نیاز برای بالا رفتن و پرواز آن را فراهم کنند.
در طراحی این دوچرخه به منظور تامین انرژی کافی از باتری‌های لیتیوم ـ پلیمری 50 اهمی استفاده شده است، موقعیت این باتری‌ها در زیر محور اصلی و افقی شکل دوچرخه قرار دارد.
این باتری‌ها به صورت 10 قطعه یکی بالای دیگری و هر کدام شامل 14 سلول هستند که به صورت سری به هم متصل شده‌اند و مجموعه‌ای را با وزنی حدود 20 کیلوگرم شکل داده‌اند.
از سوی دیگر ژیروسکوپ و شتاب‌سنج مستقر در قسمت پردازش و کنترل این وسیله به طور مرتب حالت ثبات و تعادل دوچرخه را کنترل می‌کنند و سرعت هر یک از پروانه‌ها نیز برای پروازی ثابت و آرام به طور خودکار تنظیم می‌شود.
این دوچرخه پرنده می‌تواند به مدت سه تا پنج دقیقه تنها با اتکا بر باتری‌هایش پرواز کند. اگر دوچرخه‌سوار خود در نقش ژنراتور برق ظاهر شده یا از باتری‌های بیشتری استفاده شود، این زمان می‌تواند به 30 تا 50 دقیقه نیز افزایش یابد.
به گفته مهندسان این طرح، طراحی نهایی این دوچرخه تکمیل شده و در آن تمام جزئیات از جمله طراحی یک صندلی ویژه، راحت و ایمن برای دوچرخه‌سوار نیز مدنظر قرار گرفته است، آنها در تلاش هستند تا در همین ماه مراحل تولید این وسیله را آغاز کنند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مرداد 30 :: 5:47 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

فارس به نقل از روزنامه تلگراف نوشت : «دیکین» رئیس مرکز کنترل هوایی انگلیس در گفت‌وگو با رادیو 4 بی‌بی‌سی با تایید وجود اجسام پرنده ناشناس یا بشقاب‌پرنده‌ها (UFO) در آسمان این کشور، گفت: "گاها اجسامی که از الگوی پروازی مشخصی پیروی نمی‌کنند (در آسمان انگلیس) شناسایی شده که زیاد وقت ما را نمی‌گیرند؛ حداکثر یکی از آنها در ماه رؤیت می‌شود."

اظهارات دیکین در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده این اجسام طی سال‌های گذشته تهدیدی برای امنیت بریتانیا نبوده و بنابراین وزارت دفاع دیگر درباره آنها تحقیق نخواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: گزارش‌های 50 سال اخیر درباره بشقاب‌پرنده‌ها تاکنون حاکی از این است که آنها تهدید بالقوه‌ای برای بریتانیا محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: وزارت دفاع انگلیس قادر نیست تا ماهیت این اجسام را آشکار کند و از تحقیقات بیشتر درباره آنها سودی حاصل نخواهد کرد.

بنابر این گزارش، وزارت دفاع انگلیس قصد دارد تا بودجه‌ای که صرف بررسی ماهیت پرواز‌های ناشناس و بشقاب‌پرنده‌ها می‌شود را هزینه پروژه‌هایی که که اعتقاد دارد تهدید واقعی علیه امنیت انگلیس است،‌ کند.

گفته مشود بخش مسئول در امور بشقاب‌پرنده‌ها، سالانه 44 هزار دلار هزینه برای وزارت دفاع دربردارد.




موضوع مطلب :

به گزارش جهان، سردار احمد وحیدی در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات وزیرسابق دفاع داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسراییل برای جنگ با ایران آماده می‌شود، گفت: مقامات رژیم صهیونیستی دچار اختلافات شدید سیاسی در میان خود هستند و اینگونه اظهارات هیچ ارزشی ندارد.
وی به اختلافات میان مسئولان نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: بیداری اسلامی این رژیم را در انزوا فرو برده است و آنها برای مطرح کردن دوباره خود و در راستای عملیات روانی بحث تلاش برای حمله به جمهوری اسلامی را مطرح می کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح با تاکید بر اینکه مقامات جنگ‌طلب رژیم غاصب صهیونیستی با اظهارات جنگ‌افروزانه خود در مسیر انهدام و فروپاشی ارتش و ماشین جنگی این رژیم قدم برمی‌دارند، تاکید کرد: صهیونیستها امروز از سایه خود نیز هراس دارند لذا تلاش می‌کنند با هیاهو و جنگ‌ روانی این فضای ناامید کننده را مهار کنند اما باید بدانند با حرفهای تبلیغاتی مشکلاتشان پایان نخواهد یافت.
سردار وحیدی در در پایان این گفتگو با تاکید بر اینکه واکنش نیروهای مسلح به هرگونه تهدید و یا حمله رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران قاطع خواهد بود و گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در بالاترین سطح آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارند و به هر متجاوزی پاسخ کوبنده خواهند داد.
به گزارش مهر، وزیر دفاع داخلی رژیم صهیونیستی که به تازگی از مقام خود برکنار شده، طی سخنانی مدعی شده در صورت حمله این رژیم به تأسیسات هسته ای ایران، جنگ درگرفته میان ایران و رژیم صهیونیستی تنها حدود یک ماه طول خواهد کشید و میزان تلفات آن 500 نفر خواهد بود.
همچنین سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز در اظهار نظری عنوان کرده است اسرائیل خواهان حمله به ایران است، حتی اگر این حمله فعالیت هسته ای ایران را متوقف نکند.




موضوع مطلب :
1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 19
  • کل بازدیدها: 205389