سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...

به گزارش فارس،‌ سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصولگرایان در حاشیه نشست منتخبان اصولگرایان مجلس دهم با آیت‌الله موحدی کرمانی در جمع خبرنگاران گفت: این نشست دوشنبه 24 اسفندماه با حضور 140 نفر از نمایندگان برگزار شد که در این جلسه برخی از نامزدهای اصولگرای حاضر در دور دوم انتخابات نیز حضور داشتند.
وی افزود: در ابتدای جلسه آیت‌الله موحدی کرمانی ریاست شورای ائتلاف اصولگرایان به سخنرانی پرداخت. ایشان در سخنرانی خود بر ضرورت وحدت و انسجام اصولگرایان در مجلس دهم و اهمیت و سنگینی مسئولیت نمایندگان تاکید داشتند.
سخنگوی کمیته موقت سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: ایشان در ادامه سخنرانی خود با توضیح پیرامون سوگندی که نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی در ابتدای فعالیتشان در مجلس قرائت می‌کنند، محورهای سوگند یاد شده را تبیین کرده و گفتند که نمایندگان باید تلاش کنند به این قسم پایبند باشند و به همین جهت مسئولیت‌شان سنگین خواهد بود.
نقوی حسینی بر همین اساس یادآور شد: ایشان پیشنهاد دادند برای انسجام نمایندگان اصولگرا و برقراری رابطه آنها با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان یک کمیته موقت با انتخاب حاضرین در جلسه تشکیل شود تا این مناسبات را تنظیم کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین حجت‌الاسلام تقوی عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در ادامه به ایراد سخنانی پرداخت و منشور پیشنهادی اصولگرایان در مجلس دهم را که براساس 15 اصل تنظیم شده است تبیین کردند.
سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصولگرایان ولایتمداری، حل مشکل اقتصادی به عنوان مسئله اصلی کشور، نه ضد دولت و نه دولتی بودن مجلس، استکبار ستیزی، انسجام نیروهای مومن به انقلاب، عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و رسیدگی به امور مستضعفین، قانون‌گذاری و نظارت مستمر، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، مدارا و جذب حداکثری نیروهای خودی و خط قرمز با فتنه همچنین کار کارشناسی و قانونی و رفتار عقلائی را اصول و مبانی اصولگرایی تبیین شده از سوی حجت‌الاسلام تقوی در این نشست عنوان کرد.
نقوی حسینی به تشریح دیگر اصول ارائه شده پرداخت و گفت:  تعامل سازنده بین نمایندگان با حفظ استقلال مجلس و تعامل سازنده با سایر قوا، حمایت از مستضعفین جهان، امت اسلامی و بیداری اسلامی و خط مقاومت، تاکید بر خط فقاهت و روحانیت و مرجعیت و تقابل با التقاط و ارتجاع، انقلابی بودن با حفظ ادب و اخلاق اسلامی، حمایت از مدیران صالح و کارآمد و مردمی از دیگر مواردی بود که عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان به آن اشاره داشتند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حاضرین در جلسه نیز دو اصل تقویت بنیه دفاعی و  توجه به پیشرفت علمی و موسسات دانش‌بنیان را پیشنهاد دادند که مقرر شد منتخبان با مطالعه و دقت بر روی منشور ارائه شده نظرات اصلاحی و تکمیلی فوق را منعکس کنند.
سخنگوی کمیته موقت سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان در خاتمه به بیان دیگر جزئیات نشست مذکور پرداخت و تصریح کرد: در پایان مراسم نیز انتخاباتی میان نمایندگان حاضر در جلسه برگزار شد تا کمیته موقت هفت نفره برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس تشکیل شود و در نهایت آقایان حاجی‌بابایی، امیر آبادی، سالک، قاضی زاده هاشمی، مصری، زاهدی و نقوی حسینی به عنوان این کمیته موقت انتخاب شدند.
گفتنی است در جلسه داخلی این کمیته امیر آبادی به عنوان دبیر و نقوی حسینی به عنوان سخنگوی کمیته موقت سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان انتخاب شدند.




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 92
  • کل بازدیدها: 205382