سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
می‎گویید انتقاد را دوست داریم ولی دروغ می‎گویید/ این رفاهی که به دروغ وعده می‎دهند به چه قیمتی است!؟ فروش عزت ملت در برابر چند دلار!؟ زهی خیال باطل!

گروه سیاسی دریچه به نقل از رجانیوز: آیت الله مصباح یزدی در واکنش به شرایط جاری کشور گفت: علما، بزرگان و خانواده‌های شهدا شما را نصیحت می کنند که فریب آمریکا را نخورید، عزت ملت را نفروشید و خون شهیدان را به باد ندهید.

  

به گزارش رجانیوز، آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در حسینیه امام خمینی(ره) قم، با اشاره به شرایط جاری کشور، به آیه «نَصَحْتُ لَکُمْ وَلَکِن لاَّ تُحِبُّونَ النَّاصِحِینَ» اشاره کرد و اظهار داشت: متهم می‌کنند به بی سوادی و کم فهمی و کج فکری و چیزهای دیگر؛ اینها خودشان نصیحت خدا و پیغمبر است؛ دوست نمی‌دارید کسی که شما را نصیحت کند و از شما انتقاد کند، می‌گویید انتقاد را دوست داریم و حق با مخالف است، ولی دروغ می گویید؛ طاقت شنیدن یک جمله گل ندارید.

 

 

وی افزود: علما و بزرگان که وارث انبیاء هستند، خانواده‌های شهدا وارثان این انقلاب، شما را نصیحت می کنند که فریب آمریکا را نخورید، دنبال راحتی خیالی نروید؛ این رفاهی که به شما وعده می دهند دروغ است و به آن نخواهید رسید؛ اگر هم برسید به چه قیمتی؟ عزت مردم را می فروشید، خون‌های هزاران شهید را که در طول این سه دهه ریخته شده به باد می دهید تا این که چند روزی چند دلاری که از پول‌های خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهی خیال باطل!

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارزش‌های خدا یادتان نرود؛ ملت ما و امام(ره) برای چه انقلاب کردند؟ برای چه این همه کشته دادند؟ برای این که نان‌شان ارزان شود؟ آن مادری که با دست خود چند فرزندش را کفن پوشاند و به جبهه فرستاد و پس از شهادت شان اشک هم نریخت، برای شکم این کارها را کرد؟!

 

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: چرا داریم ارزش‌ها را فراموش می کنیم؟ بدتر از همه کارهایی که می شود این است که اینها را به پای امام(ره) و مقام معظم رهبری می گذارند و می گویند این پیروی از امام(ره) و رهبری است.

 

وی با اشاره به آیه«أَصَلاتُکَ تَأْمُرُکَ أَنْ نَتْرُکَ ما یَعْبُدُ آباؤُنا أَوْ أَنْ نَفْعَلَ فِی أَمْوالِنا ما نَشاء» گفت: پیامبر خدا گفت کم فروشی نکنید در پاسخ گفتند این فضولی‌ها به شما نیامده، شما برو نمازت را بخوان چه کار با این کارها داری؟ امروز به روحانیت می گویند تو که تخصص نداری در مسائل اقتصادی و سیاسی چرا حرف می زنی؟ برو دنبال درس حوزه.

 

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: مسلم است وقتی عدل و انصاف در جامعه رعایت نشود، هرکس به دیگری نگاه کرده و جنس خود را گران کند و این مسأله باب شود گرانی و تورم ایجاد می کند و دودش به چشم مردم ضعیف و کسانی که حقوق ثابت دارند می رود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در طول تاریخ همواره روحانیون را به بی سوادی، کم فهمی و کج فهمی متهم می کردند، افزود: شاه هم می گفت این آخوندها یک دم کنی روی سرشان گذاشته‌اند و نمی فهمند سیاست یعنی چه و ما چه دنیایی داریم.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت جهاد اقتصادی، گفت: این نوعی جنگ نرم به حساب می آید که خطرش بیش از جنگ سخت است؛ نمونه آن را در زمان پیامبر(ص) نیز داریم که مشرکین مسلمانان را در تحریم اقتصادی قرار دادند؛ پس از آن اهانت‌هایی که به پیامبر(ص) روا داشتند کار به جایی رسید که نمی گذاشتند کسی به مسلمانان غذا و دیگر امکانات لازم برای را زندگی بدهد؛ در شعب ابی طالب مسلمانان در شرایط بسیار سختی بودند.

 

وی ادامه داد: این امتحان بسیار بزرگ و یکی از سنت‌های الهی است؛ خداوند کسانی را که می خواهد رشد و ترقی دهد این چنین امتحان می کند؛ قرآن می فرماید«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ» ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اهل آن  قوم را به سختی و گرفتاری مانند خشکسالی، بیماری و بلاهای دیگر مبتلا کردیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توضیح«لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ» گفت: این بلاها کمک می کند مردم گریه و زاری کنند و به طرف خدا بروند؛ در جای دیگر خداوند می فرماید«فَلَوْلا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ» چرا با این که ما زمینه را فراهم کردیم به در خانه ما نیامدند؟ برای این که اینها مبتلا به قساوت قلب هستند.

 

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که امتحانات الهی همیشگی است، ابراز داشت: یک روز جهاد نظامی، روز دیگر جهاد اقتصادی، هر روز یک شکل از فتنه‌ها و بلاها پیش می آید؛ آنهایی که دلشان قساوت ندارد تحت تأثیر این عوامل قرار می گیرند، توبه می کنند و به نصیحت انبیاء گوش می دهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که قسی‌القلب هستند می گویند شما را چه کار به این کارها؟ شما را چه به اقتصاد و سیاست؟ بی سوادها.




موضوع مطلب :

امیر ابیلی – گروه فرهنگی رجانیوز: نیمی از جشنواره گذشته است و هنوز به تعداد انگشتان یک دست فیلم قابل بحث، فیلم تاثیرگذار، فیلم مخاطب‌پسند ندیده‌ایم. اکثر اثار فیلم‌های الکی کش‌داری هستند که ایده و داستانشان به درد یک فیلم کوتاه ده دقیقده ای می‌خورد اما نود دقیقه کش داده شده‌اند. 

به گزارش رجانیوز، اما روز پنجم جشنواره تحت تاثیر دو فیلم است. اول «رستاخیز» احمدرضا درویش که با توجه به پروسه ده ساله‌ی تولیدش و همچنین اخبار و حواشی‌ش و داستانش، خیلی‌ها کنجکاو دیدنش بودند و دیگری «شیار143» نرگس ابیار که از پیش از اغاز جشنواره طرفداران بسیاری داشت و خیلی‌ها به موفقیتش در جشنواره امید داشتند(دارند). فیلمی که در در این پنج روز طولانی‌ترین تشویق حاضران در کاخ جشنواره را نصیب خود کرد و تحسین و ستایش بسیاری را برانگیخت.
 
رستاخیز؛ یاد «مختار» و سازنده‌اش به خیر!
 
 
«رستاخیز»، یکی از پر سروصداترین و مهم‌ترین پروژه‌های سینمایی چند سال گذشته، از آن فیلم‌هایی‌ست که سوژه و همچنین زحمت سازنده‌گانش برای به تصویر کشیدن اتفاق مهمی مثل عاشورا مانع از آن می‌شود که بتوان به راحتی به مشکلات اثر پرداخت. «رستاخیز» پروژه‌ی پرزحمتی‌ست که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده تا اثری جهانی در مورد واقعه‌ی عاشورا ساخته شود، اما با همه‌ی این زحمات خروجی نهایی آن چیزی نیست که باید باشد. 
 
فیلم احمدرضا درویش با وجود زمان 170 دقیقه‌ایش در نهایت هیچ تاثیر حسی خاصی نسبت به عاشورا در مخاطب ایجاد نمی‌کند. مخاطب داخلی اگر هم تحت تاثیر قرار گیرد یادآوری سال‌ها روضه‌هایی‌ست که در هیئت‌ها شنیده است و مخاطب خارجی نیز اساسا از فیلم چیز زیادی دستگیرش نخواهد شد.
 
فیلم از مشکلات تاریخی متعددی رنج می‌برد و با به تصویر کشیدن چهره‌ی حضرت عباس(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) و ..... و همچنین نمایش صحنه‌ی کامل شهادت حضرت عباس و حضرا علی‌اصغر و.... به بدترین شکل از عظمت اتفاقات عاشورا می‌کاهد و حتی از تاثیر حسی شنیده‌های پیشین مخاطب هم کم می‌کند.
 
جالب است که در طول نمایش فیلم هم مامورانی را به سالن آورده‌اند که مواظب باشند کسی احیانا از صحنه‌های عاشورا و چهره‌ی حضرت عباس(ع)  فیلم نگیرد و این تصاویر لو نرود، جدای از بحث اشتباه بودن فیلمبرداری از پرده، معلوم نیست دلیل این ترس چیست. سازندگان فیلم اگر به فکر اکران عمومی آن هستند پس این ترس از بازخورهای منفی نسبت به فیلم چیست؟ بالاخره این فیلم به نمایش درخواهد آمد و اگر اعتراضی هم باشد قطعا همان موقع خواهد شد. با همه‌ی این‌ها اما تماشای «رستاخیز» بیش از هرچیز یاداور قدرت داود میرباقری و عظمت «مختار» است. تا امثال «رستاخیز» نباشند قدرت «مختار» دیده نخواهد شد.
 
رنج و سرمستی؛ بعضی‌ها نباید فیلم بسازند!
 
 
روز گذشته درباره‌ی «شهابی ازجنس نور» نوشتیم که این‌ها آثاری هستند که از بودجه‌ی بیت‌المال و به نام فیلم انقلابی و ارزشی ساخته می‌شوند و در نهایت اصل ضربه‌شان به خود نیروهای انقلابی‌ست. حالا «رنج و سرمستی» هم دقیقا چنین چیزی‌ست. اثری ضعیف که به دلیل شدت ضعف‌های فنی اساسا مفاهیم مهمی را هم که قرار بوده به مخاطب متقل کند به مضحکه تبدیل می‌کند و به ضدخودش تبدیل می‌شود. 
 
شیار143؛ قهرمانی به نام «الفت»
 
 
پیش از آغاز جشنواره نوشتیم که این یکی از بهترین اثار دفاع مقدس چند سال اخیر سینمای ایران است که متاسفانه با کج‌سلیقگی هیئت انتخاب و مدیران جشنواره چند وقتی پشت در جشنواره ماند. حالا نمایش رسمی فیلم در کاخ جشنواره و واکنش اهالی سینما و رسانه نشان داد که آن حرف بیراه نبود. «شیار143» اولین فیلمی‌ست که قهرمانش یک مادر شهید(الفت، با بازی مریلا زارعی) است. با تمام رنج‌ها و سختی‌هایش. با بازی خیره‌کننده‌ی مریلا زارعی.
 
فیلم دوم نرگس ابیار از فیلم‌هایی‌ست که در روزهای آینده و به خصوص در زمان اکران عمومی بطور ویژه باید در موردشان صحبت کرد. هم در مورد دستاوردهای فنی و ساختاری‌ش و هم در مورد داستان و شخصیت و نگاهی که به دفاع مقدس دارد. این فیلمی‌ست که در بسیاری از صحنه‌ها به دلیل عمق تاثیرگذاری‌ش غافلگیرتان خواهد کرد. یک شاهکار از یک کارگردان زن جوان که حالا دیگر امیدهای بسیاری را در مورد آینده‌اش روشن کرده است.
 
انارهای نارس؛ بازهم چند نفر صحبت می‌کنند و دوربین روشن است!
 
 
فیلم شروع می‌شود. زندگی معمولی یک زن جوان را می‌بینیم. پرستاری از یک پیرزن و کار در خانه و .... پنج دقیقه گذشته است و هنوز داستان شروع نشده. همچنان زندگی معمولی یک زن را می‌بینیم. ده دقیقه گذشته است و منتظر ایجاد گره و بحران اصلی هستیم. همچنان زندگی معمولی یک زن و شوهرش را می‌بینیم. بیست دقیقه گذشته است و منتظر آغار داستانیم. همچنان زندگی بسیار معمولی همان زن و شوهرش را می‌بینیم. چهل دقیه گذشته است. داستان شروع نمی‌شود. سالن را ترک می‌کنیم.
 
دلتنگی‌های عاشقانه؛ روایت زندگی شهید مدق
 
 
کتاب «اینک شوکران 1»، زندگی شهید منوچهر مدق به روایت همسرش، از آن کتاب‌های کوچکی‌ست که در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفت و در بین کسانی که اهل خواندن خاطرات زندگی شهدا هستند بسیار مورد اقبال واقع شد. «دلتنگی‌های عاشقانه» به تصویر درآمده‌ی همان کتاب است. با قوت کنیکی نسبتا خوب به خصوص در درآوردن فضای قدیمی دهه شصت. اما فیلم یک مشکل اساسی دارد و آن عدم وجود کشش کافی در داستان برای مخاطب عام. «دلتنگی‌های عاشقانه» نیز مانند بسیاری از فیلم‌های امسال گره ندارد و این از جذابیت کار کاسته است اما در کل در به تصویر درآوردن یک کتاب محبوب تجربه‌ی نسبتا موفقی‌ست.



موضوع مطلب :
به گزارش دریچه به نقل از رجانیور ،  مجمع روحانیون مبارز که طی سالهای گذشته یکی از احزاب اصلی حامی فتنه و دعوت کننده به آن بوده و منجر به پدید آمدن خسارات فراوانی به کشور شده است، اخیرا با صدور بیانیه ای اعلام کرده که «پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور، باید بر آثار سو ناروایی های بعد از انتخابات 88 خط پایان کشید!»

در بخشی از این بیانیه آمده است: 

«انتخابات اخیر ریاست جمهوری که به استقرار دولت محترم جناب آقای دکتر روحانی انجامید یکی از فرازهای بلندی بود که ملت ما آنرا طی کرد و در پناه این رویداد مبارک شایسته است که نگار خاطره ها زدوده شود و همگان دلگیریهای خود را به تقویت دلبستگی به انقلاب و ایران و سر بلندی کشور و رفع مشکلات مردم مبدل سازند و بر آثار سوء ناروائیها  که در جریان انتخابات  پیشین و پس از آن روی داد خط پایان بکشند و این انتخابات را پایان آن دوره سخت و تلخ بدانند و با باز شدن فضای همدلی و رفع حصر و حبسها امید و روحیه  مساعدی را که در اثر انتخابات ایجاد شده است تقویت کنند و همگی دست در دست هم به سوی آینده‌ای بهتر پیش برانند.»

به گزارش رجانیوز، این مواضع در حالی از سوی مجمع روحانیون بیان شده است که مشخص نیست با کدام منطق، فتنه عظیم سال 88 که اعضای این حزب سیاسی در بوجود آمدن و شعله ور ساختن آن نقش مهمی داشتند، اکنون باید به یک باره فراموش شود؟ و اساسا مگر مسببین این گناه بزرگ، به مجازات رفتار خود رسیده اند که اینک بدنبال فراموشی آن رویدادها باشیم؟

مجمع روحانیون مبارز از احزابی است که در جریان حوادث بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری ضمن صدور بیانیه های پی در پی و تاکید بر تقلب در انتخابات، مردم را به شورش خیابانی علیه نظام دعوت کرده و برای ادامه فضای ناآرام پس از انتخابات از هیچ فعالیتی دریغ نکرد.

به عنوان مثال بعد از نماز جمعه تاریخی 29 خرداد 88 رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران که ایشان بر پیگیری اعتراضات تمامی کاندیداها در چارچوب قانون تاکید کردند، مجمع روحانیون در اقدامی معنادار بلافاصله با صدور بیانیه ای از هواداران موسوی و کروبی خواست تا در روز 30 خرداد نیز به خیابان ها آمده و نسبت به تقلب در انتخابات اعتراض کنند.

هر چند این حزب در روز 30 خرداد و تنها ساعاتی مانده به فراخوان قبلی خود با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دعوت خود از حامیانش برای حضور در کف خیابان را پس گرفته است! اما در عمل بهانه لازم برای تجمع تعدادی از اراذل و اوباش در این روز در خیابان ها فراهم شده بود و یکی از سخت ترین درگیری های نیروهای امنیتی با فتنه گران در این 30 خرداد 88 رقم خورد، روزی که قتل مشکوک ندا آقا سلطان نیز  بوقوع پیوست و یکی از بهترین فرصت های رسانه ای برای جریان های معاند علیه جمهوری اسلامی بوجود آمد.

سابقه مجمع روحانیون مبارز

مجمع روحانیون مبارز از احزاب اصلاح طلبی است که با انشعاب از جامعه روحانیت مبارز در سال 1366 اعلام موجودیت کرد و چهره های سرشناس جریان چپ از جمله مهدی کروبی، محمد موسوی خوئینی ها و ... آن را بنا نهادند.

این حزب اگرچه در ابتدای سالهای تاسیس مواضع ضد امریکایی و ضد سرمایه داری داشت و بازتاب تفکرات جناح چپ در آن برهه محسوب می شد اما به تدریج و با استحاله جریان چپ در دهه 70 به بعد، به یکی از احزابی تبدیل گشت که نقش مهمی در دو فتنه سال 78 و 88 داشته و در ناآرامی های این دو مقطع نقش کلیدی ایفا کرد.

به عنوان مثال در کودتای 18 تیر 78 نیز روزنامه سلام به مدیر مسئولی موسوی خوئینی ها دبیر کل وقت مجمع روحانیون مبارز با انتشار تیتر دروغی که منجر به شکایت وزارت اطلاعات دولت اصلاحات از آن شد، توقیف گشت و اولین جرقه ناآرامی های 18 تیر را بوجود آورد.

در مجموع به نظر می رسد عدم برخورد قاطع دستگاه قضا با فتنه انگیزی های مکرر این محفل سیاسی منجر شده تا در بیانیه ها و اعلام مواضع این حزب نه تنها خبری از اعلام ندامت و پیشمانی نسبت به عملکرد گذشته خود دیده نشود بلکه در عمل با فرار به جلو، این طور بیان شود که باید فتنه بزرگی مانند سال 88 را نیز به فراموشی سپرد.




موضوع مطلب :
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 10:55 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
تخلیه دفتر روحانی درمجمع تشخیص حاشیه‌ساز شد

شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آنست که ماجرای تخلیه دفتر سابق روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حاشیه‌هایی همراه شده است.

به گزارش جهان، پس از رئیس‌جمهور شدن روحانی و اخیرا بعد از انتصاب ولایتی به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، طی نامه‌نگاری‌هایی با دفتر رئیس‌جمهور تقاضا شده بود که دفتر کار سابق روحانی در مجمع تشخیص در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار گیرد که هر بار این تقاضا بی‌پاسخ مانده بود.

خبرنگار ما با خبر شد، یاسر هاشمی رفسنجانی که این روزها نقش پررنگ تری در مجمع تشخیص و دانشگاه آزاد پیدا کرده، دستور داده که با شکستن قفل این دفتر وارد آن شوند.

این ماجرا با حواشی همراه شده و کار به حراست نهاد ریاست‌جمهوری کشیده شد و گفته شده که باعث عصبانیت روحانی هم شده ‌است.

بعد از تهدید به بازداشت عوامل این کار، یاسر هاشمی می‌گوید این بابا (رئیس جمهور) را ما خودمان روی کار آوردیم و موضوع به مذاکره تلفنی هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌جمهور کشیده می‌شود و ماجرا خاتمه می‌یابد.




موضوع مطلب :
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 10:44 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 9:53 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرزند جمال عبدالناصر رئیس جمهوری پیشین مصر پیامی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه فرستاد و در آن از وی خواست که هیچ ترسی از خیانت کاران نداشته باشد و همچون عبدالناصر خود را برای مقابله قاطعانه با دشمنان آماده کند.
عبدالحکیم که کوچکترین پسر جمال عبدالناصر است ، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت : از عبدالحکیم عبدالناصر به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه : از خیانتکارانی که وابسته به شیطان بزرگ " آمریکا " هستند، ترسی به دلت راه نده.
وی دراین پیام که بازتاب گسترده ای در پایگاههای عرب زبان داشته است، نوشت : تو هم اکنون نماینده ملت سوریه هستی و دمشق قلب تپنده جهان عرب است .

وی خطاب به بشار اسد نوشت : جمال عبدالناصر سال 1956 قاطعانه در برابر انگلیس و فرانسه ایستاد و تو هم همچون او باید قاطعانه در برابر دشمنان بایستی .


عبدالحکیم افزود : هر چند مصر در جنگ سال 1967 شکست خورد ولی جمال عبدالناصر به مردم مصر ایمان و اطمینان داشت و می دانست که در میدان جنگ با صهیونیسم در طرف حق ایستاده است و طرف مقابل باطل است تا اینکه مصر توانست در جنگ اکتبر 1973 به پیروزی بزرگی نائل آید.


عبدالحکیم در پایان نامه خود نوشت : ننگ و نفرین بر نوکران ناتو و علمای درباری خائن باد.


جمال عبد الناصر که دومین رئیس جمهور مصر از 1956 تا 1970 بود یکی از مهمترین شخصیت های سیاسی در تاریخ مدرن اعراب و کشورهای در حال توسعه سده بیستم به شمار می رود. او موفق به ملی کردن کانال سوئز شد و نقش محوری در تلاش های ضد امپریالیستی در جهان عرب و آفریقا داشت. ناصر همچنین نقش کلیدی در تأسیس جنبش عدم تعهد داشت.


پیش از این نیز خالد یکی دیگر از پسران عبدالناصر در تظاهرات حمایت از بشار اسد در مصر شرکت کرده بود.




موضوع مطلب :
دوشنبه 92 بهمن 7 :: 9:36 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

حضرت محمد (ص) می فرمایند: نماز اساس و ستون دین است ، پس کسی که نمازش را عمدا ترک کند پایه و اساس دینش را خراب و منهدم ساخته و هرکه اوقات آنرا واگذارد داخل ویل شود و ویل چاهی است در جهنم چنانکه خدای تعالی فرماید : وای بر نمازگزاران آنانکه از نمازشان غفلت می ورزند و وقت آنرا سبک می شمرند.

جامع الاخبار صفحه 86




موضوع مطلب :

ابو بصیر روایت کرده است که امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: مداومت بر تلاوت سوره الرحمن را ترک مکنید، زیرا این سوره در دلهاى مردم منافق و دو رو قرار نمى‌گیرد، و پروردگار توانا در روز قیامت او را به صورت انسانى هر چه زیباتر و خوشبوتر مى‌آورد، تا در جایى که هیچ کس را در پیشگاه الهى آن قرب و نزدیکى نباشد، بایستد.
سپس خداوند متعال به او مى‌فرماید: کیانند آنان که تو را در نماز می‌خواندند و تلاوت تو (در دنیا) کردند؟
عرض مى‌کند: بارالها! فلان و فلان (اسامى افراد را ذکر مى کند)، پس (به امر خداوند) رخساره آنها سپید و فروزان مى‌گردد.
و به آنان خطاب می‌فرماید: شفاعت کنید در حق هر که خواهید، و آنها شفاعت مى‌کنند تا اینکه کسى نماند که شفاعتش نمایند، سپس خداوند مى‌فرماید: وارد بهشت شوید و در هر جاى آن که خواستید اقامت کنید.

متن حدیث:

عن أبی بصیر عن أبی عبد الله ع قال لا تدعوا قراءة سورة الرحمن و القیام بها فإنها لا تقر فی قلوب المنافقین و یأتی بها ربها یوم القیامة فی صورة آدمی فی أحسن صورة و أطیب ریح حتى یقف من الله موقفا لا یکون أحد أقرب إلى الله منها فیقول لها من الذی کان یقوم بک فی الحیاة الدنیا یدمن قراءتک فتقول یا رب فلان و فلان فتبیض وجوههم فیقول لهم اشفعوا فیمن أحببتم فیشفعون حتى لا یبقى لهم غایة و لا أحد یشفعون له فیقول لهم ادخلوا الجنة و اسکنوا فیها حیث شئتم ؛

«ثواب‌الاعمال و عقاب‌الاعمال، صفحه 251»




موضوع مطلب :

گروه سیاسی دریچه به نقل از رجانیوز: طی روزهای گذشته اخبار مربوط به توافقنامه ژنو در صدر اخبار رسانه های مختلف بوده است و شاید همین مساله منجر شد تا بعضی از رویدادهای خبری مهم دیگر به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرند. در همین راستا یکی از اخبار مهم روزهای گذشته را باید دیدار جمعی از عناصر ضدانقلاب تحت عنوان «انجمن دفاع از آزادی مطبوعات» با هاشمی رفسنجانی دانست که اخبار منتشر شده آن به صورت کلی و بدون توجه به برخی جزییات آن در رسانه ها انعکاس یافت.

به گزارش رجانیوز، آنچه در این دیدار بیش از همه مورد توجه قرار گرفت برخی اظهارات هاشمی با این جمع بود که طی آن بر لزوم حفظ آزادی بیان تاکید کرده و همچنین گفته بود کسانی که از حقیقت می ترسند اقدام به سانسور می کنند و در ادامه نیز با بیان جملاتی مشابه، جلسه را به پایان برد.
 
 
به عنوان مثال یکی از اعضای اصلی این گروهک، فردی به نام عیسی سحرخیز است که مرور کوتاهی بر سابقه، مواضع و عملکرد وی در سالهای گذشته بخوبی نشان می دهد این روزها دفتر هاشمی رفسنجانی عملا به پاتوق رفت و آمد افرادی تبدیل شده است که طی سالهای گذشته از هیچ توهین، دروغ و تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دریغ نکرده اند.
 
 
عیسی سحرخیز کیست؟
 
وی از روزنامه نگارانی است که بعد از دوم خرداد 76 توسط عطا مهاجرانی به عنوان مدیر کل مطبوعات داخلی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. وی در همان سالها همزمان با فعالیت های مطبوعاتی خود، انجمن دفاع از آزادی  مطبوعات را به همراه تعدادی از چهره های تندروی دوم خردادی بنا نهاد و از افراد فعال و پیگیر آزادی اکبر گنجی، ضد انقلاب متواری از زندان بود.
 
دفاع از همجنس بازان
 
اما یکی از برهه هایی که نام سحرخیز بسیار بر سر زبان ها افتاد، اردیبهشت ماه 1384 بود زمانی که مصطفی معین کاندیدای جریان دوم خرداد بود و جلسات مناظرات انتخاباتی مورد توجه رسانه ها قرار داشت. وی در جریان مناظره با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، با دفاع از همجنس بازان و ساواکی ها، تلویحا گفت که آنها نیز باید حق کاندیداتوری در انتخابات را داشته باشند.
 
سحرخیز طی سالهای 84 تا 88 به فعالیت های خود ادامه داد و پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و کودتای فتنه گران علیه رای مردم با اردوکشی خیابانی، اگرچه تاکید کرد که در هیچ یک از تجمعات بدون مجوز حضور نداشته است اما به سبب انتشار مقالات و نوشته های متعدد و موهن علیه نظام، ولایت فقیه و ...  و هم چنین انجام مصاحبه علیه جمهوری اسلامی با رسانه های خارجی در دادگاه محکوم و به زندان رفت.
 
اما وی  در همان زندان با صدور نامه ای سرگشاده که در رسانه های ضدانقلاب منتشر شد، نسبت به رهبری انقلاب  اسلامی اعلام شکایت  و تاکید کرد که پیگیر شکایت خود با وکالت شیرین عبادی در مجامع بین المللی خواهد بود!
 
سحرخیز البته نهایتا در مهرماه سال 92 از زندان آزاد شد و بلافاصله در گفتگو با یکی از سایتهای ضدانقلاب در اظهاراتی مضحک با بیان اینکه هیچ جرمی نداشته و تنها به خاطر بیان حرف حق! به زندان رفته است خواستار دلجویی مسئولان از خودش و دیگر فتنه گران شد و با دفاع از اعمال مجرمانه خود و همفکرانش گفت: «در واقع آن بذری را که در سال 88 کاشتیم الان در سال 92 برداشت کردیم و نشان داده شد آن چیزی که عمل شد کار درستی بود. این مساله به اثبات رسید و یک نسل پرورش یافتند.»
 
 
با این حال مشخص نیست حضور فردی با این سوابق سیاه و ننگین در دفتر هاشمی رفسنجانی چه توجیهی دارد؟ 
 
در هر صورت به نظر می رسد اقدامات این روزهای هاشمی رفسنجانی و برخی دیدارهای وی با عناصر ضدانقلاب که به نظر برخی کارشناسان به عنوان تنفس مصنوعی برای آنها و تجدید حیات سیاسی شان برگزار می شود در نهایت جز به ضرر شخص هاشمی نخواهد بود چه آنکه در دوره دوم خرداد نیز همین طیف سیاسی با انتشار ده ها دروغ و تهمت به وی و انتشار کتبی مانند عالیجناب سرخ پوش و ... به انتقام گیری از هاشمی پرداختند.



موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 21
  • بازدید دیروز: 115
  • کل بازدیدها: 205918