سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
دوشنبه 91 مهر 17 :: 8:20 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
در زمان حاضر هر روز صدها هزار عکس حرفه ای یا آماتور یا خانوادگی گرفته می شوند. بدیهی است به استثنا مواردی نادر عکس های فتوژورنالیست ها گویا تر و مفهومی تر هستند. برخی از این عکس های فتوژورنالیسم تاثیر بسیار عمیقی روی بیننده می گذارند. مسلم است که تعداد این گونه عکس های حرفه ای اندک نیست. با این حال، برای این گزارش پنج عکس با موضوع های متفاوت را انتخاب کرده ایم که می توان آنها را قطعه ای کوچک از یک پازل بسیار بزرگ محسوب کرد.
به گزارش مشرق به نقل ازجام جم آنلاین ، این عکس که هنگام قحطی سودان در سال 1994 گرفته شده جایزه پولیتزر را به دست آورده است.در این عکس کودک خردسال که پوست و استخوانی بیش نیست روی زمین یک اردوگاه قحطی زدگان می خزد،در حالی که یا لاشخور آفریقایی منتظر مرگ کودک است تا شکمش را از جسد او سیر کند.


 
اومایرا سانچز یکی از 25 هزار قربانی فوران آتشفشان نوادو دل روییز کلمبیا در سال 1985 بوده است. این دختربچه 13 ساله مدت سه روز در میان آب و گدازه هایی که سخت شده بودند، گرفتار بود. عکس اومایرا که لحظاتی قبل از مرگش گرفته شده بود و موجب بحث و جدلی در مورد عکاس آن شد.

 

 

 

 

 

 

این عکس مشهورترین تصویر ارنستو چه گوارا انقلابی آرژانتینی است که در پنجم مارس 1960 در جریان مراسمی در شهر هاوانا پایتخت کوبا از او گرفته شد. این عکس هفت سال بعد و پس از اینکه چه گوارا توسط ماموران سیا و سربازان ارتش بولیوی دستگیر و به قتل رسید منتشر شد.

 

 

 

 

 

 

این عکس هنگام نسل کشی آلبانیایی تبارهای کوزوو توسط صرب ها گرفته شده و کودک دو ساله کوزووای را نشان می دهد که از میان سیم های خاردار عبور داده شده تا پدرو مادر بزرگش او را در اردوگاه پناهندگان کوکس در خاک آلبانی تحویل بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

الیوت ارویت با گرفتن این عکس نژادپرستی را به شیوه ای گویا تشریح کرده است. یک آب سردکن ویژه سفیدپوستان و یک  آبخوری مخصوص سیاهپوستان در ایالت کارولینای شمالی. مترجم: بهرام افتخاری.




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 107
  • بازدید دیروز: 142
  • کل بازدیدها: 206747