سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 11:40 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دانشجو ، حجت الاسلام ناطق نوری شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در خصوص بحث عدالت سخن گفت که این سخنرانی با اعتراض مردم مواجه شد.
 
وی با بیان اینکه این شب ها متعلق به انسان کامل است، بیان داشت: امام علی(ع) اگر خلافت را نمی پذیرد به خاطر عدالت است و اگر می پذیرد به خاطر عدالت خواهی است و  همچنین شهادت حضرت نیز به جرم عدالتخواهی است.
 
ناطق نوری با اشاره به حضور جوانان در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان گفت: خداوند نزد فرشتگان به حضور جوانان و ناله و اشک آنها مباهات می کند.
 
وی در ادامه عدل را تدبیر حکومتی دانست و با بیان اینکه اگر نظامی بخواهد نظم داشته باشد باید در آن عدل حاکم باشد، خاطرنشان کرد: در مدیریت یک جامعه عدل اساس است.
 
ناطق نوری با اشاره به دو عنصر عدل و جود در حکومت گفت: جود در امر حکومتی و مدیریتی جواب نمی دهد و موجب تنبلی و سوء استفاده بخش های بی مورد می شود.
 
وی بیان داشت: در فرمایش امام علی(ع) قوام عالم بر اساس عدل است، عدل پایه پایداری عالم است.
 
ناطق نوری گفت: خداوند عدل را پایه محکم برای مردم و جلوگیری از ظلم قرار داد، اگر در جامعه عدل باشد دیگر گناه نمی کنیم و این مهم باعث گشایش در اسلام می شود.
 
وی اظهار داشت: عدل سبب گرایش انسان ها به اسلام و خوب نگه داشتن مردم می شود.
 
ناطق نوری با بیان اینکه فامیل بازی و زدو بند رد امور جامعه سبب تزلزل و دلسردی مردم می شود، بیان داشت: با حاکمیت عدل در جامعه مردم می بینند همه در برابر قانون یکسانند.
 
وی ادامه داد: مردم ما نشان دادند در این سه دهه که ملت ما ملتی مقاومتی است، جوانان ما با حضور در هشت سال دفاع مقدس که همه دنیا در برابر ما ایستاده بود با مدیریت 10 ساله امام خمینی(ره) مقاومت کرد و ایستاد.
 
ناطق نوری خاطرنشان کرد: مردم در مبارزه با گروهک ها اجازه بردن یک وجب از خاک کشور  را به آنها ندادند ما باید قدر این مردم را بدانیم و نگذاریم اراده آنها متزلزل شود.
 
وی همچنین به مهندسی شهرسازی اشاره و تصریح کرد: مهندسی شهرسازی باید روی حساب و کتاب باشد، نه اینکه هرکس پول تراکم بیشتر بدهد می تواند برج بسازد شاید عده ای نمی خواهند در برج زندگی کنند.
 
ناطق نوری در این مبحث از سخنانش به عدالت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می کند حقوق شهروندی را مراعات کنیم .
 
وی در ادامه با اشاره به عدل اخلاقی گفت: بخل و حسادت با عدالت نمی سازد و خود بزرگ بینی با جامعه با عدالت اخلاقی نمی سازد.
 
ناطق نوری در خصوص عدالت سیاسی گفت: برای رسیدن به پست و مقام نباید به حقوق مردم تجاوز کرد، برای رای بیشتر نباید در انتخابات شرکت کنیم این امر با شیعه علی سازگار نیست.
 
وی در ادامه عدالت را به عدالت اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اقتصادی تقسیم کرد و بیان داشت: عدالت مدیریتی بخشی از عدالت سیاسی است و به این معناست که ما شایسته سالار باشیم.
 
بنابر این گزارش مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان رد حرم مطهر رضوی با حواشی همراه بود که از آن جمله می توان به قطع سخنرانی ناطق نوری توسط مردم با فرستادن صلوات اشاره کرد که مورد اعتراض ناطق نوری واقع شد و گفت: صلوات در هر جایی جایگاه ندارد.
 
در حین سخنرانی ناطق نوری تعدادی از جوانان با شعارهایی نسبت به حضور ناطق در مراسم معنوی شب قدر حرم رضوی اعتراض کردند.
 
این افراد معتقد بودند حضور ناطق نوری به عنوان یکی از ساکتین فتنه در این مراسم جایگاهی نداشته و سخنان وی نیز درباره عدالت با توجه به عملکرد وی بی معناست.
 
همچنینن در هنگام شروع سخنرانی بسیاری از جمعیت محل سخنرانی را ترک و یا در صحن های حرم مطهر حاضر به نشستن و گوش دادن به سخنرانی نشدند.
 
البته تعدادی از حاضران نیز با پرتاب بطری های آب معدنی اعتراض خود را به سخنرانی ناطق نوری نشان دادند.
 
گفته می شود در جریان این اعتراضات 4 نفر از حاضران توسط ماموران بازداشت شده اند.




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 44
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207383