سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 3:4 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" امروز نوشت که هیئتی از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و خاخام‌های صهیونیست به ریاست "اسحاق کوهین"،‌ معاون وزیر دارایی این رژیم در سفری محرمانه هفته گذشته به ترکیه رفتند.

این هیئت صهیونیست با اعضای حزب عدالت و آزادی وابسته به رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه دیدار کردند.

آحارونوت نوشت: سفر این هیئت به ترکیه با موافقت دفتر نخست‌وزیری اسرائیل صورت گرفت اما وزارت خارجه تا حدی با این سفر موافق نبود.

به ادعای این روزنامه، شماری از سازمان‌های ترکیه خواستار سفر این هیئت صهیونیست به کشورشان شده بودند.

مقاماتی از سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا و کنسولگری این رژیم در استانبول هیئت اسرائیلی را در نشست‌های خود در ترکیه همراهی می‌کردند.

هیئت صهیونیست با نمایندگان احزاب سیاسی مختلف در پارلمان ترکیه در هتل‌های آنکارا و استانبول دیدار کردند.

در این دیدارها دو طرف به بررسی راه‌های پایان دادن به بحران دیپلماتیک بین ترکیه و رژیم صهیونیستی پرداختند.

بر اساس گزارش یدیعوت آحارونوت، هیئت صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل موضع خود را مبنی بر عدم عذرخواهی از ترکیه به دلیل حادثه حمله نیروی دریایی اسرائیل به کشتی مرمره در ماه مه 2010 تغییر نخواهد داد.

هیئت صهیونیست در این دیدارها گفته است که اسرائیل آماده است مراتب تسلیت را به دلیل این حادثه به ترکیه ابراز دارد و غرامت آن را به خانواده‌های قربانیان پرداخت کند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز اخیرا با صدور بیانیه ای خواستار بهبود روابط این رژیم با ترکیه به عنوان متحد پیشین خود شده بود.

ترکیه در سال 2010 و پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی های حامل کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه که در آن 9 فعال ترک کشته شدند، روابط خود با رژیم صهیونیستی را کاهش داد و عادی سازی روابط را مشروط به معذرت‌خواهی تل آویو کرد.




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 64
  • بازدید دیروز: 142
  • کل بازدیدها: 206704