سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
سه شنبه 91 شهریور 28 :: 11:37 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق ، در حالی که مدت زیادی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری باقیست ، شاهد آن هستیم که احزاب و تشکل‌های سیاسی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند ، در ادامه بخشی از زمزمه های انتخاباتی را که در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شد می خوانید:


* محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه مطلوب اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم علی اکبر ناطق نوری را بهترین گزینه معرفی کرد. باهنر در ادامه گفت: علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی و خودم را برای ریاست جمهوری لایق می دانم.

باهنر همچنین در خصوص احتمال نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است:  من فکر می‌کنم مصلحت نیست که آقای هاشمی وارد میدان شود.


* حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا شما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنید یا خیر، اظهار داشت: حتما در انتخابات ریاست جمهوری رای می‌دهم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیدای ریاست جمهوری خواهید شد یا خیر، اظهار داشت: وقت ثبت نام معلوم می‌شود که کاندیدا می‌شوم یا نمی‌شوم.


* پس از اظهارنظر جنجال برانگیز احمدی نژاد که "چه کسی گفته امسال سال پایان دولت است" واکنش ها و موضع گیری های تند فعالان سیاسی بار دیگر آغاز شد. سلیمی نمین گفت: قطعا کار این دولت تا خرداد سال آینده پایان خواهد یافت. ولایت فقیه به عنوان حافظ قانون اساسی در برابر این زیاده خواهی خواهند ایستاد،رهبری در برابر زیاده خواهی های دولت های گذشته شجاعانه و مقتدرانه ایستادند و آنها را وادار کردند که به قانون اساسی تن دهند، در این مورد هم آقایان مطمئن باشند که با سد ولایت فقیه مواجه خواهند شد.

وی گفت: دولتی لایق رای مردم است که دارای درایت و فهم باشد، درایت و فهمی که اشتباهات احمدی نژاد را تکرار نکند. یکی از اشتباهات احمدی نژاد انتخاب مدیران ضعیف بود. رئیس جمهور مدیرانی انتخاب کرده که هر چه او می گوید طوطی وار تکرار کنند؛ قطعا اگر دولتی با زاویه کمی از احمدی نژاد انتخاب شود، اشتباه انتخاب مدیران ضعیف را تکرار نمی کند.

*سخنان اخیر محمد خاتمی در دیدار با دانشجویان باعث عصبانیت عنصر خاکستری اصلاحات شد به گونه ای که در جلسه اصلاح طلبان به صراحت خاتمی را ترسو خطاب کرده و گفته:" این آقا خط کش برداشته و می خواهد بین ما خط کشی و مرز بندی کند. مگر اینهایی که به خیابان آمدند با اشاره غیر از امثال من و تو به میدان آمدند که حالا می خواهید بین طرفداران ما مرزبندی کنید؟ من در عقل کسی که این حرف ها را زده شک می کنم."

* حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر درباره فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل سیاسی گفت: خانه کارگر تا به این لحظه بر تصمیم خود بر معرفی حسین کمالی به عنوان نامزد انتخاباتی این تشکل برای ریاست جمهوری مصمم است.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات خانه کارگر تشکیل شده است افزود: این ستاد به ریاست علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به طور رسمی و مشخص فعالیت‌های خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر کلید زده است.

* در هفته اخیر اخباری مبنی بر انشقاق در جبهه پایداری مبنی بر اینکه برخی از اعضای جبهه پایداری نظری مخالف رهبر این جریان (آیت الله مصباح یزدی) درخصوص عدم ائتلاف با دولت دارند که در جریان جلسه اعضای این جبهه با آیت الله مصباح تکذیب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری درباره خبر منتشره در رسانه‌ها مبنی بر انشقاق در جبهه پایداری، گفت: کسانی که چنین بحثی را مطرح می‌کنند، اطلاعی از جبهه پایداری ندارد. برای چی باید در جبهه پایداری انشقاق شود؟

* کامران باقری لنکرانی، بعد از جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح یزدی که در شهر قم برگزار شد، درباره این جلسه گفت: آیت‌الله مصباح یزدی درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری بحثی مطرح نکردند.

*  آقاتهرانی عضو جبهه پایداری درباره احتمال ائتلاف میان جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: اگر دوستان به سمت خوبی بروند و به شخص اصلح برسند این امکان وجود دارد؛ در انتخابات مجلس نهم نیز اگر اصلح انتخاب می‌شد ما نیز از آنها حمایت می‌کردیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه برخی صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور در مورد به پایان نرسیدن عمر دولت را به معنای تداوم تفکر احمدی‌نژاد تفسیر می‌کنند گفت: این تفکر آقا (مقام معظم رهبری) است که تداوم می‌یابد.

* در همین راستا محمدرضا خباز نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم پیشنهاد کرد مثلث رهبری اتاق فکر اصلاح طلبان متشکل از آقایان هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و خاتمی تشکیل شود. به گفته وی، می‌شود یک نفر از میان این سه به عنوان کاندیدا اعلام حضور کرده و دو نفر دیگر از او حمایت کنند. البته ممکن است پای نفر چهارمی هم در میان باشد.


* محمد رضا باهنر در گفتگو با برخی چهره های سیاسی معتقد است گزینه مطلوب برای انتخابات یازدهمریاست جمهوری علی اکبر ناطق نوری است. وی تصریح کرده در صورتی که ناطق نوری نیاید علی لاریجانی می تواند گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری باشد.


* در پی انتشار اخباری مبنی بر «احتمال نامزدی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات آینده» ، مسئول دفتر ناطق نوری در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: "حجت‌الاسلام ناطق‌نوری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود" که این خبر هم پس از ساعتی تکذیب شد و مسئول دفتر ناطق نوری عنوان کرد: بنده نگفته ام ناطق کاندیدا نمی شود.


حسن غفوری فرد در ابتدای هفته جاری در گفت و گو با هفته نامه مثلث با بیان اینکه  "هاشمی رفسنجانی نزد کل حزب موتلفه چهره قابل قبولی است" گفت: ناطق و ولایتی گزینه های جدی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری هستند.

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره معرفی محمدرضا عارف به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تاکنون نشنیده‌ام در جلسات اصلاح‌طلبان عارف به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح باشد. وی در این‌ باره افزود:‌ وی زمانی معاون خاتمی بوده است، اما در مورد اینکه اصلاح‌طلبان روی این فرد اجماع کنند، من چنین برداشتی ندارم.

* محمدرضا تابش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان برای اینکه بتوانند در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم حضور داشته باشند نیازمند این هستند که از سوی حاکمیت چراغ سبزی به آنان نشان داده شود اما تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است.

* حجت الاسلام حسین ابراهیمی در پاسخ به این سوال که جامعه روحانیت مبارز چه اقداماتی تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است، گفت: روحانیت هیچگاه صحنه را خالی نمی کند و در تمام صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور خواهد داشت؛ لذا نسبت به انتخابات نیز بی تفاوت نخواهد بود.

 




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 31
  • بازدید دیروز: 60
  • کل بازدیدها: 206359