سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
شنبه 91 مهر 8 :: 9:42 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران که توانست با 9 امتیاز با اقتدار به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یابد، برای حضور در جمع چهار تیم پایانی و کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2013 باید فردا (یکشنبه) از سد استرالیا بگذرد.

 

استرالیا به عنوان تیم دوم گروه B بعد از تیم عراق راهی پلی‌آف شد که اکنون باید با تیم نخست گروه A بازی کند.

 

شاگردان علی دوستی‌مهر در مرحله گروهی توانستند در هر سه مسابقه پیروزی شوند. آنها در اولین بازی لائوس را با نتیجه سه بر یک شکست دادند. در مسابقه دوم با حساب چهار بر یک یمن را از پیش‌رو برداشتند و برابر کویت هم در نبرد سوم توانستند دو بر یک به پیروزی برسند.

 

اما استرلیا که با تیم‌های عراق، عمان و تایلند هم‌گروه بود،‌ در گام نخست تایلند را با دو گل شکست داد. در دیدار دوم با حساب دو بر یک از سد عمان گذشت و پس از قطعی شدن صعودش برای تعیین تیم‌های اول و دوم گروه برابر عراق قرار گرفت. این دو تیم که امتیازها،‌ تفاضل گل و حتی تعداد گل‌های زده برابری داشتند، در بازی سوم مقابل هم به تساوی رسیدند و نهایتا عراق در ضربات پنالتی موفق به شکست استرالیا شد.

 

استرالیا در این بازی از ابتدا بیش از پنج بازیکن اصلی خود را به زمین نفرستاد و شاکله تیم تقریبا روی نفرات ذخیره بود. کارشناسان و آنالیزورهایی که فوتبال این تیم را به دقت بررسی کردند، توانایی این تیم در بازی‌سازی از عقب میدان و هافبک‌های هجومی توانمندشان را از مهمترین عوامل موفقیت استرالیا دانستند.

 

از طرفی ملی‌پوشان ایران در هر سه بازی مرحله گروهی نشان دادند در وضعیت بدنی فوق‌العاده‌ای قرار دارند و در نیمه‌ دوم هر سه بازی تیم برتر میدان بودند. عجله کردن در کنترل بازی، حملات و ضربات پایانی به سمت دروازه تنها نقطه ضعفی بود که در میان بازیکنان نوجوان ایران به چشم می‌خورد که کارشناسان در این باره معتقدند حفظ تمرکز از دقایق اولیه تا پایان کار می‌تواند این ضعف را از بین ببرد.

 

در هر حال شاهدیم که بار دیگر آخرین سد یکی از تیم‌های ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی، استرالیاست با این تفاوت که مسابقه در تهران برگزار می‌شود.

 

علی‌ دوستی‌مهر سرمربی تیم ملی پیش از بازی از آمادگی جسمی و روحی فوق‌العاده بازیکنانش یاد کرد و گفت: از هر نظر آماده رویارویی با تیم قدرتمند استرالیا هستیم و می‌دانم بازیکنانم مقابل تیم‌های صاحب‌نام بهتر بازی می‌کنند. فقط از مردم می‌‌خواهم برای حمایت و تشویق فرزندان کشورشان در تیم ملی، یکشنبه به ورزشگاه شهید دستگردی بیایند.

 

به گزارش ایسنا این مسابقه از ساعت 17 در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود. در شرایطی که استادیوم دستگردی در هر سه بازی گذشته تیم ملی کمتر از 200 یا 300 نفر را به خود می‌دید، این امیدواری وجود دارد که برای مسابقه حساس با استرالیا این ورزشگاه صندلی خالی نداشته باشد و تماشاگران زیادی برای حمایت از تیم نوجوانان ایران به ورزشگاه بیایند.

 

برنامه کامل بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

 

عراق – کویت؛ ساعت 13 (ورزشگاه دستگردی)

 

کره جنوبی – ازبکستان؛ ساعت 15 (ورزشگاه اکباتان)

 

ایران – استرالیا؛ ساعت 17 (ورزشگاه دستگردی)

 

سوریه – ژاپن؛ (ورزشگاه اکباتان)




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 21
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207360