سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
شنبه 92 شهریور 9 :: 5:47 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
از انتخابات مجلس نهم افشاگری درباره گرین کارتی که برخی سیاستمداران ایرانی دارند مرسوم شد. در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باز باب این نوع افشاگری باز شد و حالا در آستانه رای اعتمادی که مجلس باید به وزیران پیشنهادی روحانی بدهد بار دیگر پرونده گرین کارت ها باز شده است.

مجله مهر: ابتدا عماد افروغ در گفت وگو با یک هفته نامه از گرین کارتی که یکی از نمایندگان مجلس دارد پرده برداشت و نسبت به تعبات آن هشدار داد. او سپس در یک گفت وگوی دیگر درباره اسم این نماینده گفت که  «اسم این نماینده را از آقای مطهری و دیگر نمایندگان منتقد دولت بپرسید. شما مطمئن باشید که یکی از نماینده‌های مجلس گرین کارت دارد و خودش نیز عنوان کرده که گرین کارت دارد».
او این نماینده را از طیف وکیل الدوله ها می نامد و در جایی دیگر اعلام می کند که به دلیل تضاد ماهوی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با قانون اساسی آمریکا، طبعاً دارندگان گرین کارت که با تعهد به رعایت قانون اساسی آمریکا و حتی قوانین منطقه‏ای و محلی و اجتناب از اقدام غیر قانونی علیه آن، واجد آن شده‏ اند، فاقد صلاحیت قانونی لازم برای نمایندگی مردم در مجلس هستند.


دارم که دارم
مرتضی آقاتهرانی نام این نماینده بود که خود او در یک نشست خبری تلویحا تایید کرد که گرین کارت دارد اما درباره این گرین کارتش توضیحاتی داد و گفت که گرین کارت یک کارتی است که حق ورود و خروج و کار را به فرد می‌دهد و ضوابط خاص خودش را دارد، که تمام شرایطش هم موجود است و تقریبا مثل کارت‌های افغانی‌هایی است که به ایران می روند و می ‌آیند اما کسی که سیتیزن و شهروند آنجا می‌شود، باید برود در مقابل کتاب مقدس و پرچم آن کشور قسم بخورد و دفاع کند.


مرتضی آقا تهرانی که پیش تر در واکنش به این خبرها گفته بود که «گرین کارت دارم که دارم» این بار اظهار داشت که من که تا به حال قسم نخورده‌ام به عمرم در برابر پرچم امریکا و کتاب مقدس آنها قسم نخوردم، همه جا هم تعهدم به اسلام عزیز بوده، هست و خواهد بود، صحبت‎ها و سخنرانی‌هایم هم در امریکا بوده و هست.
ماجرا چنان بیخ پیدا کرد چهره هایی که نامشان در فهرست جبهه پایداری مجلس نهم آمده بود از جمله مهدی کوچک زاده و ناصر سقای بی ریا به حمایت از آقاتهرانی برآمدند. بی ریا درباره این موضوع گفت: در نیویورک نیز کارمندان ما در هیات کنسولگری و سفرای بین المللی که در سازمان ملل هستند نیز بعضا گرین کارت دارند. گرین کارت یک مدرک سکونت در کشور آمریکا است که به کسانی که در آنجا ساکن هستند اجازه می دهد تردد بدون تقاضای ویزا داشته باشند.
براساس تعریف ویکی پدیا گرین کارت یا کارت سبز به کارتی گفته می‌شود که نشان دهنده اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا است.
گرین کارت آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از مزیت شهروندی آمریکا بدون تحمل زمان طولانی و هزینه بسیار است. دریافت این کارت از طربق کانال‌های خانوادگی، پناهندگی، شغلی و قرعه‌کشی امکان پذیر است. یکی دیگر از راههای دریافت کارت سبز اثبات برجستگی علمی یا ورزشی، مثلا از طریق داشتن رکوردهای بین المللی است.


خودشان را برای گرین کارت می کشند
ماجرای گرین کارت یکی دیگر از اعضای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رنگ و رو گرفت. با معرفی باقری‌لنکرانی به عنوان نامزد اصلی این جبهه، خبر گرین‌کارت آمریکایی او و حضور پدرش در آمریکا مطرح شده است.


باقری لنکرانی در واکنش به این سخنان گفت که شایعه کردند خانواده ما تشریفاتی است تا به این وسیله مرا تخریب کنند در حالی که ما از خانواده قانعی برخوردار هستیم و این را از نعمات خداوند می‌دانیم، حتی دوباره گفتند چرا با پدر خود ارتباط دارم. برای اولین بار این موضوع را می‌گویم که بعد از وزیر شدن در حاشیه جلسه‌ای حجت‌الاسلام گلپایگانی مرا دیدند و گفتند حالا که وزیر شدی و پدرت نیز خارج از کشور است خیال نکنید باید مراوده‌ات را قطع کنی بلکه باید رابطه‌ات بیشتر شود و وظیفه دینی حکم به این کار می‌کند لذا بنده بنابر وظیفه دینی ارتباط با پدرم را حفظ کرده‌ام.

وزیر بهداشت دولت نهم گفت که: در حالی که خیلی افراد خودشان را برای گرین کارت آمریکا می‌کشند من در ایران ماندم و با افتخار برد تخصصی خود را دریافت کردم.

دور زدن قوانین آمریکا
از گرین کارت محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور برای اولین بار در سال 85 صحبت شد. جایی که او در کسوت مشاور ارشد علی لاریجانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی به آمریکا سفر کرد و روزنامه فایننشال تایمز مدعی دیدار و رایزنی وی با مقامات و سناتورهای امریکایی شد. سفر در شرایطی انجام گرفت که اعلام شده بود مذاکرات ایران و آمریکا بر سر عراق انجام می شود و برخی معتقد بودند که نهاوندیان برای لابی گری درمورد پرونده هسته‌ای ایران به آمریکا رفته و توانسته است ارتباطات خوبی نیز برقرار کند.


در آن زمان علی لاریجانی درباره سفر مشاور خود به آمریکا توضیح داد که «از آنجایی که آمریکا به دیپلمات‌های ایرانی ویزا نمی‌دهد، ما از سفر محمد نهاوندیان به آمریکا استفاده کردیم تا مطالب مورد نظر خود را به محمدجواد ظریف نماینده ایران در سازمان ملل منتقل کنیم.» وزارت خارجه ایران رسماً اعلام کرد که سفر نهاوندیان شخصی است و هیچ ارتباطی به مناسبات دو کشور ندارد. روزنامه واشنگتن تایمز فاش کرد که نهاوندیان دارای گرین کارت آمریکایی است و وزارت امنیت آمریکا نوشت: هیچ دلیلی برای محروم کردن محمد نهاوندیان از ورود به آمریکا در ماه گذشته نداشته است. در آن زمان کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا وقتی در مقابل پرسش هایی درباره حضور محمد نهاوندیان در واشنگتن  قرار گرفت از نهاوندیان به عنوان یک دیپلمات بلند پایه یاد کرد و گفت که دولت متبوعش تلاش خواهد کرده به پایه های حقوقی این مساله پی ببرد و اقدام مناسب را انجام دهد.  این سخن رایس احتمالا به این معنی بود که آمریکادر صدد لغو کارت سبز "گرین کارت"نهاوندیان برآیند
محمد نهاوندیان در جوانی از مبارزان انقلاب بود در 26سالگی اش، بعد از انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی معاون هماهنگی وزارت بازرگانی شد و سپس معاون طرح و برنامه وزارت گردید. اما بعد آنجا را هم به خاطر اختلاف نظر با دیگران ترک کرد و برای ادامه تحصیلات اسلامی اش به قم رفت. و 2 سال بعد یعنی در سال 1361 رهسپار آمریکا شد. در آمریکا موسسه‌ای به نام تحقیقات و اطلاعات اسلامی در واشینگتن تاسیس کرد و با 40 مرکز اسلامی آمریکا برای همکاری بین آنها ارتباط برقرار کرد. در نتیجه شورایی تشکیل شد به نام شورای همکاری اسلامی که هر ماه در یک ایالت جلسه تشکیل می‌داد. او 8 سال با خانواده اش در امریکا به سر برد و فوق لیسانس و دکترا گرفت.

شایعه ای که ثابت نشد
محمد نهاوندیان تنها چهره ای نیست که در تیم حسن روحانی شایعه گرین کارتش این روزها پیچیده است. سایت ایران هسته ای چندی پیش خبری را منتشر کرد و نوشت که  یکی از اعضای کلیدی تیم سیاست خارجی آقای روحانی چند ماه قبل قصد داشته به طور کامل جلای وطن کرده و در امریکا ساکن شود. بر اساس این گزارش، وی حدود 3 ماه پیش در کنسولگری امریکا در یکی از کشورهای همسایه ایران حاضر شده و مصاحبه های لازم برای دریافت اجازه اقامت دائم را انجام داده است.
این ادعا ثابت نشد اما محمد ظریف گزینه حسن روحانی برای وزارت خارجه در جلسات کمیسیون امنیت ملی مورد پرسش هایی درباره شایعه گرین کارت داشتنش قرار گرفت.  ظریف در توضیحات خود گفت که اینجانب هرگز گرین کارت نداشته و ندارم، در حالی که 10 سال است شرایط دریافت آن را داشته‌ام؛ خانواده و فرزندانم در حالی در ایران زندگی می‌کنند که می‌توانستند در ایران نباشند، اینجانب پس از رجعت به ایران هرگز به آمریکا سفر نداشتم در حالی که از سه دانشگاه معتبر آمریکا برای تدریس دعوت داشتم. ظریف با اشاره به ضرورت هماهنگی در سیاست خارجی نظام گفت که در تمام مراحل کاریم نظرات مقام معظم رهبری را عملیاتی کردم حتی اگر نظرم مخالف با نظر حضرت آقا بود و اینجانب با هر کسی در خارج از کشور در سطح سیاست خارجی ارتباط داشتم، اجازه داشتم.

ظریف  از سال‌های 57 تا 59 مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو بود و سپس  از 1361- 1367 مشاور سیاسی، رایزن، کاردار نمایندگی در سازمان ملل - نیویورک را بر عهده داشت.
وی همچنین در سالهای 1367- 1368 مشاور وزیر وزارت امور خارجه، در سال‌های 1368 تا 1371 سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در سال‌های 1371 تا 1381  معاون حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه، در سالهای 1381 تا 1386 سفیر و نماینده دائم نمایندگی در سازمان ملل، از سال‌های 1386  تا 1389 دستیار ارشد وزیر وزارت امور خارجه و در سال 1390 معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

 

 




موضوع مطلب :
شنبه 92 شهریور 9 :: 5:38 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
با وجودی که ظریف و نهاوندیان تشکیل اتاق فکر هسته ای را تکذیب کرده اند اما انتشار یادداشتی با محتوای مشابه آنچه موسویان یک سال و نیم پیش در بوستون گلوب منتشر کرد نشان می دهد که یک اشتراک فکری خاص بین اعضای تیم اسبق هسته ای وجود دارد. اشتراکی که می تواند مقدمه یک اتاق فکر هسته ای باشد


مجله مهر: همزمانی که مقدمات انتقال پرونده مذاکرات هسته ای از دبیرخانه شورای عالی امینت ملی کشور به وزارت خارجه فراهم می آید خبر تشکیل اتاق فکر هسته ای هم نشان داد که دولت روحانی تمرکزی جدی روی پیشبرد مذاکرات انجام داده است. تشکیل اتاق فکر هسته ای البته از سوی محمد جواد ظریف تکذیب شد اما سخنان محمد نهاوندیان در این باره، انتشار یادداشتی از یکی ازنزدیکان روحانی در روزنامه بهار و پیشنهاد او برای اتخاذ سیاست «ابتکار یکجانبه» در کنار خبر بازگشت حسین موسویان از اعضای تیم مذاکره کننده سابق هسته ای به ایران، تشکیل چنین اتاق فکری را دور از دسترس نمی کند.
اتاق خاصی درست نکردیم اما فکر می کنیم
سایت های خبری اعضای این اتاق فکر هسته ای را هم مشخص کردند. براساس خبری که مشرق منتشر کرده بود اتاق فکر هسته ای به دستور حسن روحانی و  به ریاست محمدجواد ظریف و با حضور غلامعلی خوشرو، امیرحسین زمانی‌نیا، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمود سریع‌القلم، علی‌اکبر صالحی و ناصر هادیان تشکیل شده است. این خبر در حالی منتشر شد که چندی بعد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بدرقه سلطان قابوس پادشاه عمان در این باره گفت که ما همیشه فکر می‌کنیم ولی اتاق خاصی در این زمینه درست نکرده‌ایم. محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور اما در حاشیه یکی از جلسات هیات دولت درباره تشکیل این اتاق فکر گفته بود که مشورت های فراوانی در خصوص مسائل حساسی مانند مسئله هسته ای صورت می گیرد به خصوص که دولت بنای کارش بر استفاده از نخبگان و مسئولان دستگاه های مختلف و ایجاد هماهنگی لازم برای یک حرکت ملی است تا تصمیم گیری متمرکز صورت بگیرد.

"
دو نشانه
در هفته های گذشته اما دو نشانه از تشکیل یک اتاق فکر هسته ای یا فراهم شدن مقدمات آن حکایت کرد. یکی بازگشت سید حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای به ایران بود. او اگرچه خود این موضوع را تکذیب کرد اما پیش تر در گفت وگو با رسانه های آمریکا گفته بود دوران محکومیتش که تمام بشود به ایران برمی گردد. حسین موسویان یکسال و نیم قبل در آستانه مذاکرات استانبول مقاله ای را در بوستون گلوب منتشر و چهارراهکار را برای خروج از بن بست هسته ای مطرح کرد. او نوشته بود که در فاز اول ایران می تواند غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کند و در نقطه مقابل و به طور همزمان 1+5 میله‌های سوخت را به ایران داده و تحریم‌های نفتی و بانک مرکزی تهران را تعلیق کند. موسویان پیشنهاد داده بود در فاز سوم ایران اجازه بازرسی کامل به بازرسان آژانس از سانتریفیوژها داده و غنی‌سازی خود را محدود به تاسیسات موجود کند. ایران به عنوان گام اعتمادساز، سوختی را برای مصارف داخلی استفاده نمی‌کند، در اختیار نداشته باشد. در عوض 1+5 تحریم‌های یکجانبه در زمینه امور هسته‌ای را تعلیق کرده و کالاهای غیرنظامی (نظیر کالاهای صنعت هواپیمایی) را رفع تحریم کند و با ایران در زمینه صنعت هسته‌ای همکاری کند.
یک سال و نیم پس از انتشار این مقاله، ناصر هادیان از چهره های نزدیک به روحانی و از چهره هایی که در کنار حسین موسویان از او به عنوان یکی از اعضای اتاق فکر هسته ای یاد می شود در یادداشتی در روزنامه بهار موضوع سیاست «ابتکار یکجانبه» را پیش کشید و تلویحا همان پیشنهادهایی را که موسویان در بوستون گلوب مطرح کرده بود مطرح کرد. او نوشت  این «ابتکار یکجانبه» اعتمادساز می‌تواند در هر یک از حوزه‌های شفاف‌سازی در برنامه هسته‌ای (transparency)، اقدامی در راستای ارتقای نظام راستی‌آزمایی، یا عدم ‌اعمال حقی از حقوقمان باشد. او ادامه داده بود : «ابتکار یکجانبه» در واقع نمایش نقش ایران در «اعتمادسازی» در پرونده هسته‌ای است. این گام به غیرحکومتیان در ایران در مباحثات برای اقناع طرف مقابل دست بالا را می‌دهد تا بتوانند از حقوق هسته‌ای ایران در سطح غیردولتی و غیررسمی دفاع کنند. در واقع سیاست «ابتکار یکجانبه»، هم دولت ایران را در مقابل دولت‌های دیگر (دیپلماسی سنتی) تجهیز می‌کند و هم بستر را برای ایفای نقشی مشابه در سطوح دیگر (دیپلماسی عمومی و خط دو) فراهم می‌کند.
مطرح شدن پیشنهادهای مشابهی که از سوی چهره های نزدیک به روحانی که نامشان در فهرست اعضای اتاق فکر هسته ای هم هست نشان می دهد حتی اگر این اتاق تشکیل هم نشده باشد اشتراک فکری خاصی در بین اعضای مطرح شده این اتاق وجود دارد.
باید منتظر شد و دید روند انتقال پرونده مذاکرات از شورای امنیت به وزارت خارجه به چه شکلی انجام می شود و رویکرد تیم هسته ای جدید در اولین دور مذاکرات به چه نحوی خواهد بود.

 




موضوع مطلب :
شنبه 92 شهریور 9 :: 5:33 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش جهان، منصور حقیقت پور در گفت وگو با آفتاب ری در خصوص موضوع حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت،گفت: با تدبیر و موافقت آقای روحانی به دعواهایی که بخاطر حضور شهردار تهران در جلسات دولت مطرح بود خاتمه داده شد و از این به بعد شهردار پایتخت در این جلسات حضور خواهد داشت.



موضوع مطلب :
شنبه 92 شهریور 9 :: 4:48 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، رضا سلیمانی مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، ضمن تکذیب اظهارات اخیر نعیمه اشراقی درباره سخنان هاشمی رفسنجانی پیرامون مسائل سوریه اظهار داشت: خانم اشراقی گفته است که من خودم آنجا نبودم و از سوی دیگر موضع آقای هاشمی درباره سوریه،‌فلسطین و‌ لبنان شفاف است و با یک شایعه مخدوش نمی‌شود.

* هاشمی سوریه را دژ مستحکم مقابله با اسرائیل می‌داند

سلیمانی با اشاره به مواضع شفاف هاشمی درباره سوریه در جلسه امروز مجمع تصریح کرد:‌ آیت‌الله هاشمی در این جلسه با تأکید بر اهمیت راهبردی سوریه در منطقه، آن را به عنوان دژ مستحکم مقابله با رژیم اسرائیل عنوان کرد.

مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات هاشمی در آن جلسه که دچار تحریف شد،‌ خاطرنشان کرد:‌ آقای هاشمی آنجا گفت که بنده به حلبچه رفتم و دیدم که مردم مثل برگ خزان کشته شده بودند؛ سلاح شیمیائی سلاح مخوفی است و یکی از دلایل ختم جنگ احساس خطر از احتمال استفاده صدام از این سلاح علیه کشورمان بود.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان هاشمی گفت: آقای هاشمی در آن دیدار گفت که در سوریه هم این سلاح شیمیائی به کار برده شده اما اصلاً بحث دولت اسد را در این زمینه مطرح نکرد و گفت آمریکا می‌خواهد با این بهانه به سوریه حمله کند لذا سخنان هاشمی تحریف شده و خانم اشراقی تفسیر خود را مبنا قرار داده است.


گفتنی است نعیمه اشراقی خواهرزن محمدرضا خاتمی  اخیراً در صفحه فیس بوک خود نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی در ملاقات با جمعی از مردم استان اصفهان در حسینیه جماران که ساعاتی پیش انجام شد در ارتباط با بمباران اخیر سوریه سخنانی بدین مضمون مطرح کرده است: «دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند عواقب سخت آن را خواهد دید همانگونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خورد خرید و دچار چنین سرنوشت هولناکی شد.»




موضوع مطلب :
شنبه 92 شهریور 9 :: 4:46 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
محمود احمدی نژاد در پی صدور حکمش از سوی مقام معظم رهبری در سمت عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز برای اولین بار در این جلسه شرکت کرد.



موضوع مطلب :

مشرق نوشت:

حضور اکبر ترکان مشاور ارشد حسن روحانی در جلسه شورای شهر تهران و دفاع از عملکرد قالیباف و بی نظیر خواندن قدرت اجرایی وی باعث شده تا گزینه های مطرح اصلاح طلبان از تلاش برای شهردار شدن کناره گیری کنند.

اعضای شورای شهر تهران حضور ترکان در جلسه شورا را پیام حمایت روحانی از قالیباف خواندند.

ترکان همچنین در این جلسه گفت: "قالیباف دوست صمیمی بنده است که از سالها پیش وی را می‌شناسم. عملکرد وی مثبت و قابل دفاع است ضمن اینکه وی در اجرای پروژه‌های عمرانی بی‌نظیر بوده است. قالیباف در مدیریت و اجرای پروژه‌های مختلف با قدرت در تهران کار خود را شروع و به اتمام رسانده است که این یکی از شاخص‌های مهم محسوب می‌شود. بنده زمانی که استاندار ایلام بودم، قالیباف با سن 18 سالگی فرمانده تیپ بود که از همان موقع با وی آشنا بودم."

بر اساس این گزارش، در دیدار حسن روحانی و قالیباف ، به وی پیشنهاد می شود مسوولیت معاونت محیط زیست و منابع طبیعی و جنگل ها را بپذیرد که قالیباف ضمن رد این پیشنهاد تاکید می کند خدمت به مردم در شهرداری تهران برای او اولویت دارد.

گفته می شود قرار است در دولت یازدهم اداره منابع طبیعی و مراتع و جنگل ها از وزارت جهاد جدا شده و با ادغام در محیط زیست، به صورت معاونت زیر نظر رئیس جمهور اداره شوند.

مشرق همچنین نوشت: چهار ورزشکار شورای شهر تهران آقایان حسین رضازاده، هادی ساعی، عباس جدیدی و علیرضا دبیر با یکدیگر هم قسم شده اند بدون توجه به همه فشارها و تهدیدها و تطمیع ها، در انتخاب شهردار تهران از محمد باقر قالیباف حمایت کرده و رای خود را برای شهردار شدن وی به صندوق بیندازند.




موضوع مطلب :
به گزارش جهان، گشت ارشاد شامگاه 7 شهریورماه، در حالی در برج میلاد مستقر شد که مخاطبان زیادی برای کنسرت «پردیس» به خوانندگی سالار عقیلی به این محل آمده بودند اما پوشش عده ای از آنان بشدت زننده و مسئله دار بود که موجب ممانعت از ورودشان به کنسرت شد.


ناجا پیشتر درباره ضرورت حفظ پوشش اسلامی و قانونی در کنسرت ها تذکر داده بود اما این موضوع با بی اعتنایی عده ای از داوطلبان حضور در کنسرت عقیلی روبرو شد.

به گزارش ایسنا، پارت اول کنسرت بدون هیچ حاشیه‌ای به روی صحنه رفت اما از آنجا که از ورود تعدادی از مخاطبان خانوم به دلیل پوشش نامناسب ممانعت شده بود یکی از حاضران در پارت دوم کنسرت به نشان اعتراض از جای خود بلند شد و خطاب به سالار عقیلی گفت: آقای عقیلی ما امشب آمده بودیم تا از موسیقی لذت ببریم اما متاسفانه افرادی در بیرون این در ایستاده‌اند که با مردم برخورد نامناسب دارند.

سالار عقیلی آن لحظه به خواندنش ادامه داد و پس از چند دقیقه گفت: بسیار متاسفم که امشب در اینجا چنین اتفاقاتی رخ داده است. 20 دقیقه پیش از شروع کنسرت هم به من خبر دادند که برای یکی از نزدیکانم چنین اتفاقی افتاده است.

او ادامه داد: من همیشه با مردم هستم و برای شما می‌خوانم.

گرچه آقای عقیلی با این جملات سعی داشت که این هوادار خود را راضی کند اما این انتظار هم وجود دارد که او بر پایبندی همه به ضروریات دین و یا دست کم قانون تاکید کند.




موضوع مطلب :

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه

«مهمتر از خلق حماسه، حفاظت از آن است تا فرصت‌طلبان و شکست خوردگان سیاسی، آن را آلوده به اقدامات افراطی و تفریطی نکنند»، گفت: مواضع آقای هاشمی

رفسنجانی در قبال مسائل مختلف برای مردم روشن است.

وی با اشاره به موضع گیری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نماز جمعه 26 تیرماه 88 در نماز جمعه تهران اظهار داشت: پس از آن روز موضع وی برای مردم کاملا

روشن شد.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه نقش اطرافیان آقای هاشمی رفسنجانی با مسائل گوناگون به خصوص فتنه برای ملت روشن است، تصریح کرد: مردم کاملا از

اقدامات بیت آقای هاشمی و اطرافیان وی، آگاهی دارند.

وی با اشاره به موضع اخیر آیت الله هاشمی از وی پرسید که چرا در جریان انتخابات 88 این مواضع را نگرفت تا شکست خوردگان انتخابات آن اقدامات را انجام ندهند.

سالک با تاکید بر اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان فتنه 88 مواضع را که باید می‌گرفت، اتخاذ نکرد، گفت: حال که امروز ملت ایران حماسه آفریدند، طرح چنین مسائلی جای سوال دارد.

سالک اضافه کرد: در شرایطی که آمریکا علیه سوریه و همچنین اسرائیل و غرب برای از بین بردن بیداری اسلامی متحد شده و به دنبال مسلمان‌کشی هستند و شاهد وجود گرانی در داخل کشور هستیم، طرح

مباحث اینچنینی زمینه تشنجات فکری و مشغولیات را پدید می‌آورد.

این نماینده مردم در خانه ملت همچنین گفت: در حالی که در داخل کشور به آرامش نیاز داریم و همگان باید به دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم کمک کنند طرح این مسائل جای تعجب دارد.




موضوع مطلب :
جمعه 92 شهریور 8 :: 7:23 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش جهان؛رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن در گفت‌وگو با فارس در خصوص سرمقاله یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره امتیاز یک طرفه هسته‌ای به غرب اظهار داشت: روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قول داده بود که در برابر هر قدرتی از خون شهدا و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کند و حالا وقت آن است که ثابت کند در واقعیت مرد عمل است؛ وی باید به قول خود عمل کرده و به مواضع این چنینی که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود واکنش نشان دهد.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: اگر قرار بود در برابر استکبار جهانی کوتاه بیاییم دیگر نیازی نبود در راه رسیدن به هدف شهید بدهیم.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن در پایان گفت:‌ امیدواریم که روحانی با خردمندی اجازه ندهد تفکر سازش با غرب که پیش از این در جریان اصلاح‌طلبی وجود داشت، در دولت تدبیر و امید نفوذ کند.




موضوع مطلب :

مشاور رییس جمهور از فرصت دو ماهه روحانی برای بررسی ساختار و چینش دوباره پنج نهاد زیر مجموعه ریاست جمهوری خبر داد.

 
اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، درباره لقب ابوالمشاغل دولت یازدهم و انتصاب وی به صورت همزمان به چند سمت گفت: نکته اصلی که در این باره شایان ذکر است این مطلب می‌باشد که من به طور همزمان این سمت‌ها را دریافت نکرده‌ام بلکه از سوی آقای رئیس‌جمهور مأمور به این سازمان‌ها شدم.
 
وی افزود: از این رو من سمتی در این دستگاه‌ها ندارم و مأموریت من این است که تغییر ساختار و چینش این دستگاه‌ها را بررسی کنم.
 
مشاور رئیس‌جمهور در این رابطه ادامه داد: از این رو سمت اصلی من همان مشاور رئیس‌جمهور است و نه چیز دیگر.
 
ترکان در رابطه با مأموریت اصلی خود درباره این دستگاه‌ها گفت: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، جنبش عدم تعهد، معاونت بین‌الملل ریاست جمهوری، سازمان فضایی کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد دستگاه‌هایی هستند که من از سوی آقای روحانی برای بررسی ساختار آنها مأمور شدم.
 
وی افزود: به عنوان مثال معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری مأموریت‌هایی دارد و حالا من مأمور هستم که این نکته را بررسی کنم تا آیا وجود این معاونت لازم است و یا نه و آیا می‌توان مأموریت این معاونت را به جای دیگری منتقل کرد یا نه.
 
مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز بخشی از وظایف آن مربوط به وزارت امور خارجه است و حالا باید بررسی کرد که آیا این شورا باید به وزارت امور خارجه بازگردد و یا به شکل دیگری به فعالیت خود ادامه دهد.
 
ترکان در ادامه تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور به من دو ماه فرصت داده‌اند تا با بررسی ساختار این دستگاه‌ها گزارش کاملی از نحوه ادامه فعالیت آنها ارائه دهم که البته 3 روز آن نیز گذشته است.
 
وی در پایان گفت: البته متوقف کردن فعالیت نهادی که تشکیل شده است کار راحتی نیست و باید بررسی‌های دقیقی در این باره صورت بگیرد.
 
سرپرست جدید سازمان فضایی ایران از برگشت این سازمان به زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار بی اطلاعی کرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان که روز چهارشنبه حکم سرپرستی موقت سازمان فضایی ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه اش به عنوان سرپرست این سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر بازگشت سازمان فضایی ایران به زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون در این مورد چیزی از شخص رئیس جمهور نشنیده ام و باید موضوع را بررسی کنم، ادامه داد: بگذارید روی صندلی ام بنشینم و اوضاع را بررسی کنم؛ من اکنون به اندازه یک چای خوردن با این مجموعه آشنایی دارم و نمی توانم در این زمینه اظهارنظر کنم.
 
به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران در دولت دهم و براساس مصوبه هیات دولت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک شد.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز اخذ رای اعتماد خود از مجلس شورای اسلامی، انفصال سازمان فضایی ایران را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی عنوان کرد و از طرف رئیس جمهور وعده داد که این سازمان را به جایگاه اولیه خود یعنی زیرمجموعه وزارت ارتباطات برمی گرداند.
 
حسن روحانی بعدازظهر چهارشنبه 6 شهریورماه اکبر ترکان را که به سمت دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب کرد و همزمان چهار حکم دیگر نیز با عناوین سرپرست موقت سازمان فضایی و سرپرست موقت شورای عالی امور ایرانیان، سرپرست معاونت امور بین الملل ریاست جمهور و سرپرست دبیرخانه جنبش عدم تعهد برای وی صادر شد تا ظرف مدت دو ماه پیشنهادهای لازم را برای اصلاح ساختار و مدیریت هماهنگ این واحدها به رئیس جمهور ارائه دهد.



موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 27
  • بازدید دیروز: 50
  • کل بازدیدها: 206991