سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
جمعه 92 شهریور 8 :: 7:3 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از جهان، نعیمه اشراقی روز پنج شنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی در ملاقات با جمعی از مردم استان اصفهان در حسینیه جماران که ساعاتی پیش انجام شد در ارتباط با بمباران اخیر سوریه سخنانی بدین مضمون ایران نمود:

دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند عواقب سخت آن را خواهد دید همانگونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خورد خرید و دچار چنین سرنوشت هولناکی شد.»


نعیمه اشراقی در حالی این سخنان را از قول آقای هاشمی رفسنجانی نقل کرده که خودش در مراسم مورد اشاره حضور نداشته است اما در پاسخ به کامنت یکی از کابران نوشته است: «من در مراسم نبودم از قول شوهرم گذاشتم و بعد از تعجب دوستان که فکر کردم شاید شوهرم اشتباه شنیده باشد از آقای نصر نویسنده روزنامه شرق هم جویا شدم ایشان هم تائید کردند».

تاکنون هیچ منبع معتبری این سخنان را از قول هاشمی رفسنجانی نقل نکرده و منابع متعلق به هاشمی هم آن را تایید نکرده اند.

از سوی دیگر ادعای اشراقی با سخنان منتشر شده از هاشمی رفسنجانی در مورد سوریه تناقض دارد.

اما با توجه به انتشار گسترده این نقل قول در فضای مجازی و رسانه ها، به نظر می رسد واکنش شخص هاشمی رفسنجانی و اعلام صریح دیدگاهش درباره وقایع اخیر سوریه ضروری به نظر می رسد.

ادعای نقل شده از قول همسر خاتمی تکرار ادعاهای سران کاخ سفید و تل آویو است و حتی سازمان ملل هم آن را تایید نکرده است!



موضوع مطلب :
جمعه 92 شهریور 8 :: 1:0 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

گروه سیاسی- مراسم ختم یک اصلاح طلب به متینگ سیاسی تبدیل شده و برخی افراد با مانتو، کفش و حتی موهای سبز در این مراسم حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، مراسم ختم رشید اسماعیلی از فعالان مطبوعات اصلاح‌طلب عصر امروز(دیروز) در مسجد نور تهران برگزار شد.


در این مراسم که عبداله نوری، غلامحسین کرباسچی و ... حضور داشتند، برخی افراد بجای آنکه خود را برای مراسم ختم آماده کنند و لباس و رفتار در شان مراسم ختم داشته باشند، مسجد نور را متینگ سیاسی خود تبدیل کرده و با لباسها و رفتارهای خاص عقده های سیاسی خود را بروز دادند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما برخی از زنان اصلاح طلب با لباسهای سبز در این مراسم حاضر شده و حتی موهای سر خود را سبز کرده و با بیرون انداختن موها به بیرون به نمایش سیاسی دست زدند.
از طرف دیگر برخی از آقایان اصلاح طلب هم با شال سبز در این مراسم حضور یافته و برخی نیز حتی کفش سبز داشتند.




موضوع مطلب :
جمعه 92 شهریور 8 :: 12:15 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

وزیر ارشاد در آیین افتتاح استودیوی موزه موسیقی ابراز امیدواری کرد «بتوانیم راهی را که خاتمی آغاز کرد، ادامه دهیم».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه محمدباقر قالیباف در طول خدمتش در شهرداری توجه خاصی به مسائل فرهنگی داشته است، گفت: اتفاقاتی که در این راستا افتاده، جای تقدیر و تشکر دارد و امیدوارم در این دوره جدید هم از خدمات‌ آقای قالیباف بهره‌مند شویم. باید همکاری نزدیک بین وزارت ارشاد و شهرداری برقرار شود تا بتوانیم در کنار یکدیگر این قافله را پیش ببریم تا اهالی فرهنگ و مردم نشاط جدید پیدا کنند.

جنتی در پایان سخنانش اظهار کرد: در سالیان گذشته وقتی این چهره‌های افسرده را می‌دیدم، متأثر می‌شدم؛ اما امیدوارم در دولت جدید امیدواری به وجود بیاید و ما هم در راستای تقویت این روحیه حمایت‌هایی انجام می‌دهیم. امیدوارم ادامه‌دهنده خوبی برای راهی باشیم که آقای خاتمی آن را شروع کرد و قبل از اینکه رأی اعتماد بگیرم، از نظرات ایشان استفاده کرده‌ام.




موضوع مطلب :
جمعه 92 شهریور 8 :: 10:56 صبح :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 7 :: 10:50 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
مشرق: تصویری جالب از حضور مصطفی پورمحمدی در اولین دیدار هیئت دولت های نهم و یازدهم با رهبر معظم انقلاب. وی در سال 84 وزیر کشور بود. پورمحمدی هم اکنون وزیر دادگستری است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 7 :: 10:39 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
رئیس جمهورطی حکمی اکبر ترکان را به عنوان سرپرست سازمان فضایی ایران منصوب کرد. حسن روحانی پیش از این ترکان را به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرپرست شورای عالی امور ایرانیان، معاونت امور بین الملل ریاست جمهوری و دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرده بود.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 7 :: 4:1 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس در گفت‌وگو با فارس نسبت به ابطال یک مصوبه قانونی دولت احمدی‌نژاد که آن را آغاز عقب‌نشنی دولت از خصوصی سازی دانست، انتقاد کرد. وی تصریح کرد: دولت مدعی واگذاری امور به مردم بود اما اکنون بین شعار و عمل دولتی ها تعارض به وجود آمده و برخی اقدامات، مغایر شعارهای دولت است. ثروتی گفت: آقای چیت‌چیان وزیر نیرو آمده محکم جلوی واگذاری ها را گرفته و چند مصوبه قانونی دولت قبل را لغو کرده و آقای زنگنه وزیر نفت هم به‌صراحت در تلویزیون اعلام کرده خصوصی سازی را قبول ندارد. وی چنین موضع‌گیری ها و اقداماتی را آغاز یک انحراف در دولت دانست و گفت که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این زمینه به آقای نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تذکر داده‌اند. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت قبلی 49 درصد شرکت مهاب‌قدس را بابت مطالبات پیمانکار راه‌آهن مشهد - گرگان به آستان قدس رضوی واگذار کرد. ثروتی افزود: این اقدام مورد تأیید مجلس بود و تمام مراحل قانونی آن نیز توسط دولت قبلی انجام شد اما آقای چیت چیان در نامه به دولت ابطال آن را خواستار شد. وی ادامه داد: متأسفانه وزیر اقتصاد به عنوان مسئول اجرای خصوصی سازی و همچنین آقای آخوندی به عنوان متولی مستقیم در این عرصه، مخالفتی با این اقدام نکرده‌اند. ثروتی تصریح کرد: اگر مصوبه‌ای را هیئت تطبیق مصوبات رد کرده و دولت هم بر اساس آن مصوبه‌ای را ابطال کرده باشد، مشکلی نیست ولی این مصوبه با ابلاغ رئیس مجلس اجرایی و مراحل قانونی آن هم طی شده است. «دولت مدعی است به معیشت و زندگی مردم توجه دارد اما این کار که نوعی بدعت و قانون‌شکنی جدید است، در روند زندگی و معیشت مردم اخلال ایجاد کرده و موجب بیکاری خیل عظیمی از نیروی کار می شود». نماینده بجنورد در مجلس گفت: نمایندگان در خصوص این اقدام در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در صحن مجلس به رئیس جمهور و وزرای مربوطه تذکر دادند و 50 نماینده هم در این خصوص نامه‌ای به لاریجانی نوشتند. وی افزود: امضاءکنندگان این نامه خواستار ارائه توضیح وزرای نیرو، اقتصاد و راه در این زمینه شدند و حتی وزرای مذکور را به استیضاح هم تهدید کرده‌اند و قرار شد رئیس مجلس با رئیس جمهور برای ابطال این تصمیم مذاکره کند. ثروتی تصریح کرد: وقتی شرکتی بابت مطالبات پیمانکار خصوصی واگذار و در واقع مالک به غیر شده، دولت حق ندارد آن را بدون کارشناسی و بی حساب و کتاب ابطال کند و این کار غیر قانونی است. وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اجرای اصل 44 قانون اساسی می فرمایند اقتصاد را خصوصی و به مردم واگذار کنید و دولت‌ها باید در این زمینه گام بردارند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی و رونق کسب‌وکار از شعارهای اصلی دولت یازدهم بود اما اکنون خلاف آن حرکت می‌کند، نامه مجلسی ها را اخطار جدی برای دولت دانست و تأکید کرد چنانچه تصمیم وزیر نیرو لغو نشود، استیضاح او و وزرای اقتصاد و راه به‌طور جدی دنبال می‌شود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 7 :: 1:19 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

یک منبع آگاه از توافقات اولیه رحمانی فضلی با کاظم جلالی نماینده شاهرود و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس برای پذیرش مسئولیت معاونت سیاسی وزارت کشور و توافقات اولیه در این زمینه خبرداد.

یک منبع آگاه نزدیک به کاظم جلالی در گفت‌وگو با فارس، با تایید خبر دیدار کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس و نماینده شاهرود در مجلس و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، گفت: در این دیدار رحمانی فضلی از جلالی خواست تا مسئولیت قائم مقامی و معاون سیاسی وزارت کشور را قبول کند.
 
وی با بیان اینکه توافقات اولیه نیز صورت گرفته است، افزود: باتوجه به ضرورت استعفای آقای جلالی از سمت نمایندگی و مسئولیت مرکز پژوهشهای مجلس جهت رفتن به وزارت کشور، وی منتظر پاسخ مثبت آقای لاریجانی رئیس مجلس در این زمینه است.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 شهریور 7 :: 1:8 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

مراسم وداع و تشییع 92 شهید تازه تفحص شده همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، پیکرهای مطهر 92 شهید که طی عملیات برون‌مرزی در داخل خاک عراق توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده بودند، 24 مرداد ماه 92 از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد 61 سرباز کشته‌شده عراقی مبادله شدند.
 
مراسم وداع با پیکرهای پاک این شهدای تازه تفحص شده یکشنبه 10 شهریور ماه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در داخل پادگان سیدالشهدای تیپ ویژه سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واقع در میدان حر برگزار می‌شود.
 
 عموم مردم از ساعت 18 روز یکشنبه می‌توانند پیکر مطهر این شهدای والامقام را در پادگان زیارت کنند. اما مراسم اصلی وداع همزمان با نماز مغرب و عشا در پادگان سید الشهدا آغاز خواهد شد و مراسم با مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت(ع) و سخنرانی مذهبی همراه خواهد بود.
 
همچنین مراسم تشییع پیکر پاک 92 شهید در روز دوشنبه 11 شهریور ماه 92 همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود. پیکر مطهر این شهیدان ساعت 9 صبح با حضور عموم مردم تهران از پادگان سید الشهدای تیپ ویژه سید الشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واقع در میدان حر به سمت ساختمان قدیم مجلس واقع در خیابان امام خمینی(ره) تشییع می‌شود. مراسم اصلی تشییع ظهر دوشنبه با حضور مسئولین کشوری و لشکری و مردم شهید پرور تهران در خیابان امام خمینی(ره) برگزار و بعد از آن پیکر مطهر شهدا به معراج شهدای تهران منتقل خواهد شد.
 
از آنجایی که هویت این شهدا هنوز بررسی و مشخص نشده است. پیکر پاکشان جهت بررسی‌های لازم برای تشخیص هویت تا نتایج نهایی در معراج شهدای تهران باقی‌ خواهد ماند و اطلاعات مربوط به آن‌‌ها در نهایت به خانواده‌هایشان داده می‌شود.
 
92 شهید تازه تفحص شده در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است.



موضوع مطلب :

مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: ما مستندات و اطلاعاتی داریم که طراحی حمله شیمیایی آمریکا به همراه تعدادی از کشورهای منطقه مانند قطر و ترکیه را به سوریه پیش‌بینی کرده بودیم و از دو ماه پیش می‌دانستیم که چنین اتفاقی می‌افتد.

به گزارش فارس، عصر امروز(دیروز) مراسم رونمایی از کتاب خوابگردها در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
 
در این مراسم مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: این کتاب می‌تواند نقطه شروعی باشد برای آشنایی نسل‌های آینده و نسل امروز با منافقان و به طور کلی مجموعه‌های اپوزیسیون. البته مشکلی که وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم فضای ترور و موقعیت‌های به وجود آمده را همانگونه که رخ داد برای نسل جوان ترسیم کنیم.
 
وی افزود: اسناد سنگین و قابل توجهی درباره همکاری منافقان و آمریکایی‌ها و صدام در دست است و امروز اسناد همکاری آنها با تروریست‌های اطلاعاتی دیگر کشورها وجود دارد که می‌تواند این اسناد در اینگونه بحث‌ها استفاده شود.
 
مصلحی گفت: هدف از انتشار این کتاب انتقال تاریخ و آرشیوی است که انقلاب اسلامی با آن مواجه بود. یکی از اقدامات استکبار در این روزها این است که منافقان را از بحث تروریست تطهیر کند اما اسناد موجود انکارشدنی نیست.
 
وزیر سابق اطلاعات گفت: آمار و مستنداتی وجود دارد که در این چند سال در کشور ما 17 هزار انسان بی‌گناه قربانی تروریست شده‌اند و این واقعیت تلخ وجود دارد که اولین قربانی تروریست جمهوری اسلامی ایران است.
 
مصلحی ادامه داد: امروز یکی از بحث‌های مخالفان این است که اتفاقات دهه  60 دوباره بازنگری شود. اتفاقا بررسی دوباره دهه 60 بسیاری از ابعاد گوناگون گروه‌های مخالف را روشن می‌کند. منافقان تنها 12 هزار نفر را در این کشور به طرز فجیعی ترور کردند.
 
مصلحی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر کشور سوریه اظهار داشت: ما مستندات و اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد طرح حلمه شیمیایی در سوریه از مدتی پیش توسط آمریکایی با همکاری تعدادی از کشورهای منطقه مانند ترکیه و قطر صورت گرفته است منتهی استکبار رسانه‌ای اجازه نشان دادن واقعیت‌ها را نمی‌دهد. ما از دو ماه پیش می‌دانستیم که چنین اتفاقی خواهد افتاد، اطلاع‌رسانی هم کرده بودیم و این طراحی وجود داشت که مجموعه سلاح‌های شیمیایی از کجا وارد شود و کجا و چگونه استفاده شود.
 
وزیر سابق اطلاعات گفت: اگر ما کاری به اپوزیسیون، معاندان و دشمنان کشور نداشته باشیم آنها نیز طبیعتا کاری ندارند اما ما باید تکلیف اپوزیسیون و معاندان را روشن کنیم نه اینکه صرفا اشراف اطلاعاتی داشته باشیم تا هر اقدامی که خواستند انجام دهند.
 
مصلحی اظهار داشت: ما در بحث ترور دانشمندان هسته‌ای ضربه سختی خوردیم ولی حسنش این بود که شخصی را که سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها در دوره‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی مسئولان ایرانی در کشور طرح کرده بودند شناسایی کنیم.
 
وی اظهار داشت: در همان سالهای پیروزی انقلاب منافقان 418 عملیات تروریستی در ایران انجام دادند یعنی تقریبا هفته‌ای 20 عملیات علیه مردم  و شخصیت‌های بزرگ کشورمان را به شهادت رساندند. منافقان در دوران دفاع مقدس تمام توانشان را در اختیار صدام قرار دادند و این کتاب بخشی از جنایات این فرقه را نشان می‌دهد.
 
مصلحی گفت: قدرت اینها تا به حدی پیش رفته بود که اگر به پادگان اشرف توجه کنیم پی خواهید برد که آنجا پادگان نیست بلکه مجموعه و شهری است نزدیک نصف یکی از کلانشهرهای بزرگ ما. صدام در جنگ علیه ایران تنها نبود و آمریکایی‌ها و منافقان به آنها کمک کردند و جالب اینکه جنایات آنها در حق مردم عراق نیز کم از جنایات آنها بر علیه ملت ایران نیست. بعدها هم به محض اینکه آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند منافقان به سرعت در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفتند تا برای از بین بردن صدام به آنها کمک کنند، ارتش آمریکا هم بلافاصله اعلام کرد که پادگان اشرف تحت حمایت آنها است. امروز هم هنوز که هنوز است دعوای ما بر سر منافقان و پادگان اشرف در عراق با آمریکایی‌ها است و به شدت از آنها حمایت می‌کنم.
 
وزیر سابق اطلاعات در ادامه به تشریح جایگاه منافقان در بسته فشار غرب علیه ایران پرداخت و اظهار داشت: آنها منافقان را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند اما نکته این است که این گروهک به علت کهولت سنشان نمی‌توانند اقدام نظامی داشته باشند، در مباحث اطلاعاتی هم به دلیل روحیه نظامی‌شان نمی‌توانند وارد شوند اما در مباحث دیگر از این افراد و این گروهک استفاده بسیار می‌شود مثلا موساد از منافقان در بحث هسته‌ای بسیار استفاده کرد، همچنین بهره‌برداری از منافقان در بحث فتنه انکارشدنی نیست.
 
وی در ادامه با بیان این نکته که در دوره وزارت اطلاعات تمام توانش درگیر بحث فتنه بوده است، گفت: من با قاطعیت می‌‌گویم که اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که در بحث فتنه موضوع اصلی براندازی نظام بود. دقیقا مثل قضیه‌ای که در مصر اتفاق افتاد. همه اسناد و اطلاعات موجود است اما برای انتشار آنها به زمان نیاز داریم به عنوان مثال ما در همان دوران فتنه دفتر یکی از سران فتنه را بررسی کردیم و در بازرسی جزوه‌ای به دست آوردیم که طراحی فتنه قبل از آن و بعد از آن  موجود بود حتی اتفاقات امروز نیز در آن جزوه طراحی شده بود، همان زمان آن جزوه را در اختیار یکی از بزرگان قرار دادیم و ایشان پیغام دادند که بررسی کنید این جزوه کجا تدوین شده و تدوینگرش چه کسی بوده است. بعد از بررسی آن مشخص شد که بند بند ادبیات این جزوه از ادبیات حزب توده گرفته شده است و یکی از استفاده‌های ابزاری غرب از منافقان در بحث فتنه بود.
 
مصلحی همچنین استفاده از منافقان در بحث تحریم، بحث مذاکره‌ها و فشارهای فوق بشری و عملیات روانی و رسانه‌ای علیه ایران را از دیگر استفاده‌های غرب از منافقان عنوان کرد و افزود: هم اکنون از منافقان به عنوان ابزاری برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران استفاده می‌شود و شما منافقان را امروز در افغانستان، پاکستان، عراق و حتی سوریه امروز می‌بینید و نهایتا از آنها در تهدیدهای نظامی علیه ایران استفاده می‌کنند.
 
در مجموع آمریکایی‌ها دو نقش ویژه برای منافقان تعریف کرده‌اند نخست ایجاد وحدت بین گروه‌های اپوزیسیون و دیگر اینکه به فعالیت‌های اپوزیسیون جهت‌دهی اطلاعاتی و امنیتی می‌دهند.



موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 50
  • کل بازدیدها: 206983