سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...

هاشمی رفسنجانی در سخنرانی سال 1362 در جمع فرماندهان و مسوولان دایره سیاسی و عقیدتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال خیانت به انقلاب از سوی هر کس حتی روحانیون سرشناس بیان می دارد:

"... ما در روحانیت خودمان هم چنین اعتمادی نداریم. روحانیون سرشناس ما هم ممکن است چنین خیانتی بکنند که دیدید از این ها هست، تا چه رسد به اقشار دیگری که از مرکز این انقلاب فاصله دارند.

بنابر این یک چیز قابل قبولی برای ملت ماست که از هر جناحی از دانشگاهی و از اداری و از سیاسی از اقتصادی و از نظامی از هر جا عناصری باشند که با انقلاب سازگار نباشند..."[1]

هاشمی رفسنجانی همچنین روزگاری از رفتارهای منتظری و خوراک سازی او برای رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب انتقاد می‌کرد، مسیری که امروز خودش در آن حرکت می‌کند.

هاشمی در مقدمه خاطرات سال 1365 خود در انتقاد از عملکرد آقای منتظری می‌نویسد:

"... ایشان (آقای منتظری) در اظهارات خودشان صریحا از دولت مجلس قوه قضائیه و جنگ انتقاد می‌نمودند و رسانه‌های داخلی و خارجی مواضع ایشان را بزرگنمایی می‌کردند. چیزی که با توجه به شرایط مورد رضایت شخص امام و مسوولان کشور نبود."[2] ()

ایراد دیگری که هاشمی به آقای منتظری وارد می‌داند اعتماد بی‌حد و حصر منتظری به سید مهدی هاشمی است.

او در این باره می‌نویسد: "... سید مهدی هاشمی که سخت مورد اعتماد آقای منتظری بود اقدمات و اظهارات و مواضع غیر منطبق با مواضع نظام بروز می داد و مسوولان امنیتی و اطلاعاتی کشور آنها را مخالف امنیت نظام می‌دیدند و مشروح به اطلاع امام و سران نظام می‌رساندند.

او (مهدی هاشمی) در بیت آقای منتظری از طریق برادرش (سید هادی هاشمی) _ داماد ایشان _ نفوذ داشت و امام نظر مساعدی به وضع بیت ایشان و اطرافیان نداشتند و نگرانی خودشان را صریحا در جلسات ملاقات با سران قوا ابراز می‌داشتند و از ما می‌خواستند برای نجات نظام و شخص آقای منتظری اقدام کنیم و جلسات مکرر ما با ایشان در قم و تهران و مذاکرات مفصل و تکراری هم مشکل را حل نمی‌کرد..."[3] 

 



[1]- کتاب سخنرانی های هاشمی رفسنجانی، سال 1362، صفحه 94

[2]- خاطرات هاشمی رفسنجانی، خاطرات سال 1365، اوج دفاع، صفحه 24

[3]- همان، صفحه




موضوع مطلب :

به گزارش فارس،‌ سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصولگرایان در حاشیه نشست منتخبان اصولگرایان مجلس دهم با آیت‌الله موحدی کرمانی در جمع خبرنگاران گفت: این نشست دوشنبه 24 اسفندماه با حضور 140 نفر از نمایندگان برگزار شد که در این جلسه برخی از نامزدهای اصولگرای حاضر در دور دوم انتخابات نیز حضور داشتند.
وی افزود: در ابتدای جلسه آیت‌الله موحدی کرمانی ریاست شورای ائتلاف اصولگرایان به سخنرانی پرداخت. ایشان در سخنرانی خود بر ضرورت وحدت و انسجام اصولگرایان در مجلس دهم و اهمیت و سنگینی مسئولیت نمایندگان تاکید داشتند.
سخنگوی کمیته موقت سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: ایشان در ادامه سخنرانی خود با توضیح پیرامون سوگندی که نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی در ابتدای فعالیتشان در مجلس قرائت می‌کنند، محورهای سوگند یاد شده را تبیین کرده و گفتند که نمایندگان باید تلاش کنند به این قسم پایبند باشند و به همین جهت مسئولیت‌شان سنگین خواهد بود.
نقوی حسینی بر همین اساس یادآور شد: ایشان پیشنهاد دادند برای انسجام نمایندگان اصولگرا و برقراری رابطه آنها با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان یک کمیته موقت با انتخاب حاضرین در جلسه تشکیل شود تا این مناسبات را تنظیم کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین حجت‌الاسلام تقوی عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در ادامه به ایراد سخنانی پرداخت و منشور پیشنهادی اصولگرایان در مجلس دهم را که براساس 15 اصل تنظیم شده است تبیین کردند.
سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصولگرایان ولایتمداری، حل مشکل اقتصادی به عنوان مسئله اصلی کشور، نه ضد دولت و نه دولتی بودن مجلس، استکبار ستیزی، انسجام نیروهای مومن به انقلاب، عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و رسیدگی به امور مستضعفین، قانون‌گذاری و نظارت مستمر، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، مدارا و جذب حداکثری نیروهای خودی و خط قرمز با فتنه همچنین کار کارشناسی و قانونی و رفتار عقلائی را اصول و مبانی اصولگرایی تبیین شده از سوی حجت‌الاسلام تقوی در این نشست عنوان کرد.
نقوی حسینی به تشریح دیگر اصول ارائه شده پرداخت و گفت:  تعامل سازنده بین نمایندگان با حفظ استقلال مجلس و تعامل سازنده با سایر قوا، حمایت از مستضعفین جهان، امت اسلامی و بیداری اسلامی و خط مقاومت، تاکید بر خط فقاهت و روحانیت و مرجعیت و تقابل با التقاط و ارتجاع، انقلابی بودن با حفظ ادب و اخلاق اسلامی، حمایت از مدیران صالح و کارآمد و مردمی از دیگر مواردی بود که عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان به آن اشاره داشتند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حاضرین در جلسه نیز دو اصل تقویت بنیه دفاعی و  توجه به پیشرفت علمی و موسسات دانش‌بنیان را پیشنهاد دادند که مقرر شد منتخبان با مطالعه و دقت بر روی منشور ارائه شده نظرات اصلاحی و تکمیلی فوق را منعکس کنند.
سخنگوی کمیته موقت سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان در خاتمه به بیان دیگر جزئیات نشست مذکور پرداخت و تصریح کرد: در پایان مراسم نیز انتخاباتی میان نمایندگان حاضر در جلسه برگزار شد تا کمیته موقت هفت نفره برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس تشکیل شود و در نهایت آقایان حاجی‌بابایی، امیر آبادی، سالک، قاضی زاده هاشمی، مصری، زاهدی و نقوی حسینی به عنوان این کمیته موقت انتخاب شدند.
گفتنی است در جلسه داخلی این کمیته امیر آبادی به عنوان دبیر و نقوی حسینی به عنوان سخنگوی کمیته موقت سیاستگذاری فراکسیون اصولگرایان انتخاب شدند.




موضوع مطلب :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر غیر ممکن نبودن بازگشایی سفارت آمریکا در تهران گفت ایران برای دستیابی به توافق هسته ای بسیار جدی است.

به‌گزارش دریچه به نقل از مهر، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه ای اختصاصی نادر با روزنامه انگلیسی «گاردین » گفت: تابوی مذاکره با آمریکا را شکستیم.

وی در این گفتگو مذاکره مستقیم با آمریکا را بهتر از گفتگو از طریق رسانه‌ها خواند.

رفسنجانی با اشاره به مذاکرات هسته ای جاری برای دستیابی به توافق هسته ای با گروه 1+5 گفت: ایران برای دستیابی به توافق بسیار جدی است. اگر طرف‌های مقابل هم به همین میزان جدی باشند، قطعا توافق به دست می‌آید.

هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: پیش از انقلاب آمریکا حامی اصلی رژیم شاه بود و پس از انقلاب هم در جریان جنگ تحمیلی این کشور علیه ما بود. اکنون در مذاکرات هسته‌ای اگر شاهد آمریکای متفاوتی باشیم این مسئله تاثیر مثبتی بر افکار عمومی ایران خواهد داشت.

وی همچنین بازگشایی سفارت آمریکا در تهران را غیرممکن ندانست اما در عین حال تاکید کرد که این موضوع به رفتار دو طرف وابسته است.

هاشمی رفسنجانی با انتقاد از عملکرد و سیاست های عربستان سعودی گفت: عربستان حساسیت خود را درباره آرمان فلسطین از دست داده است و ما می خواهیم روابطی دوستانه با آنها داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد دشمنی با رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: ما نیازی به تغییر نداریم. ما از حقوق فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم. ما در هیچ اقدام نظامی در فلسطین مشارکت نداریم، بلکه به آن‌ها در موضوعات سیاسی مشاوره می‌دهیم. تا زمانی که حقوق فلسطینی‌ها در نظر گرفته نشود، نمی‌توانیم روابط خوبی با آمریکا داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه مصاحبه اش با گاردین درباره مبارزه ایران با گروه تروریستی داعش گفت تهران به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به آن‌ها در مقابله با تروریسم کمک می‌کند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 94 تیر 18 :: 12:23 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

دوازدهمین اجتماع عظیم مدافعان حرم عصر چهارشنبه هفدهم تیرماه مصادف با روز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) با حضور گسترده مردم در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. در این مراسم که با عنوان «لشکر علی ولی‌الله می‌آید» برگزار شد حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی کرد و عبدالرضا هلالی، روح االه بهمنی و حسین سیب‌سرخی به مدیحه‌سرایی پرداختند.

اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اقشار مختلف مردم تهران عصر یک شنبه هفدهم تیرماه در میدان امام حسین(ع) حاضر شدند
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور بانوان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور بانوان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اقشار مختلف مردم تهران عصر یک شنبه هفدهم تیرماه در میدان امام حسین(ع) حاضر شدند
حضور بانوان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور بانوان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور بانوان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور نوجوانان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور جوانان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور بانوان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)
حضور نوجوانان در اجتماع عظیم مدافعین حرم در میدان امام حسین(ع)



موضوع مطلب :

ابو علی زنده است/ هدف اصلی عملیات تروریستی صهیونیست‌‌ها در القنیطره کیست؟دریچه به نقل از گروه بین‌الملل مشرق - در اولین ساعات حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به دو خودروی وابسته به گروه‌های مقاومت در منطقه القنیطره که به شهادت 6 تن از عناصر مقاومت لبنان و یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران منجر شد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله شبکه 10 تلویزیون این رژیم در اقدامی شتاب‌زده اعلام کردند که هدف اصلی این عملیات نظامی ترور "ابو علی الطباطبایی" بود که در طول سالیان دراز خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است. منابع صهیونیستی وی را مسئول یگان هجومی حزب‌الله لبنان معرفی کردند که مأموریت اصلی وی ورود به منطقه اشغالی الجلیل در صورت صلاحدید رهبران مقاومت است.

به نظر می‌رسد اقدام عجولانه رسانه‌های صهیونیستی در اعلام هدف اصلی این حمله تروریستی که با مشخص شدن هویت شهدای این حادثه مهر تأییدی بر شکست صهیونیست‌ها در رسیدن به این هدف خورد، در نتیجه سرمستی و غرور اولیه ناشی از انجام این عملیات بود
.

رسانه‌ای شدن هدف اصلی از این حمله نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها برخلاف واقعیت موجود، از حضور وی در کاروان هدف قرار داده شده و شهادتش مطمئن بودند، در غیر این صورت اعلام این خبر به معنی اعلام شکست عملیات بود، این نشان از ضعف سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آن شامل برخی عناصر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه است.

نکته جالب توجه دیگر اینکه، با وجود اذعان رسانه‌های صهیونیست به تلاش برای هدف قرار دادن ابو علی الطباطبایی، سه شنبه یک منبع امنیتی اسرائیلی در اظهاراتی متناقض به خبرگزاری رویترز گفت که این رژیم قصد نداشته فرمانده ایرانی با مقامات ارشد حزب الله را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است.


ترس محافل صهیونیستی بعد از اطلاع از واکنش قطعی مقاومت به این حمله بویژه بعد از اظهارات سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و تلاش این رژیم برای آرام کردن فضای منطقه به حدی ملموس بود که حتی خبرگزاری رویترز نیز در تحلیل این اظهارات نوشت که به نظر می‌رسد این منبع ارشد امنیتی اسرائیلی با هدف جلوگیری از بروز هرگونه تنش با ایران و حزب‌الله لبنان این اظهارات را مطرح کرده است.

ابو علی زنده است/ هدف اصلی عملیات تروریستی صهیونیست‌‌ها در القنیطره کیست؟

ابو علی الطباطبایی کیست؟

با مطرح شدن معادله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر آزادسازی منطقه الجلیل در هر حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان، حزب‌الله در سال 2008 یگان مخصوصی را برای ورود به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین تاسیس کرد. فرماندهی این یگان بر عهده ابو علی الطباطبایی بود، به همین علت بود که الون بن دیوید تحلیلگر ارشد مسایل نظامی اسرائیل در شبکه 10 رژیم صهیونیستی در ابراز شادمانی شتابزده خود در اعلام خبر جعلی شهادت این عنصر مقاومت گفت که وی خواب را بر اسرائیلی ها حرام کرده است. وی نیز در اظهارات خود تأکید کرد که ابو علی الطباطبایی نیروهایش را برای اشغال الجلیل و شهرک‌های صهیونیست نشین دیگر آموزش می‌دهد.  

برخلاف تصور رایج که این مقام حزب‌الله لبنان را ایرانی معرفی می کند، وی تابعیت لبنانی دارد و از پدر ایرانی و مادری اهل جنوب لبنان به دنیا آمده و تولد و رشدش در جنوب لبنان بوده است. وی در جوانی به گروه‌های مقاومت این کشور ملحق شده است.

بنا بر اطلاعات پایگاه خبری الحدث انجام مأموریت‌های مختلف در حزب‌الله لبنان، او را به پیشرفت‌های قابل توجهی رساند تا این که فرماندهی نیروهای واکنش سریع را بر عهده گرفت، این یگان مسئول عملیات هجومی حزب‌الله لبنان است که تا زمان شهادت حاج عماد مغنیه به همین ترتیب باقی ماند، اما پس از شهادت این فرمانده نظامی حزب‌الله، با یگان‌های ویژه این حزب ادغام شد و نام یگان رضوان را به خود گرفت. به این ترتیب بود که ابوعلی طباطبایی از مسئولیت فرماندهی نیروهای واکنش سریع به فرماندهی یگان رضوان رسید.

ابو علی زنده است/ هدف اصلی عملیات تروریستی صهیونیست‌‌ها در القنیطره کیست؟حضور حزب‌الله در عرصه مبارزات سوریه بر ضد گروه‌های تروریستی و تکفیری، جایگاه این عنصر مقاومت را تقویت کرد و وی از فرماندهی این یگان به پست دیگری رسید که ماهیت آن به طور دقیق مشخص نیست. الطباطبایی در این پست اداره پرونده نظامی ویژه سوریه را در اختیار دارد، احتمالاً این همان پستی است که رسانه‌های صهیونیستی از آن تحت عنوان مسئول عملیات هجومی حزب‌الله لبنان یاد می‌کنند.

درست است که برای عملیات تروریستی القنیطره اهداف و انگیزه‌های متعددی ذکر شده است، اما مطرح شدن ترور ابو علی الطباطبایی به عنوان یکی از هدف‌های اصلی این عملیات نشان می‌دهد که اسرائیلی ها تا چه حد از وی و توانمندی های خاص اطلاعاتی و نظامی‌اش می ترسند که حاضرند تمامی ریسک های ناشی از عملیات احتمالی انتقام جویانه مقاومت را به جان بخرند، اما وی را ترور کنند؛ هدفی که در نهایت نیز صهیونیست ها موفق به دستیابی به آن نشدند.


اسرائیلی‌ها می‌دانند که پس از این، مطالب زیادی از این فرد خواهند شنید، به همین علت است که او را خطری جدی برای موجودیت خود می‌دانند و دشمنی خطرناک به حساب می‌آورد، آن‌ها می‌دانند که صدور دستور ورود نیروهای مقاومت لبنان به منطقه اشغالی الجلیل برای بازگرداندن آن به آغوش جهان اسلام آغاز مأموریت اصلی این عنصر برجسته مقاومت است، موضوعی که از زمان مطرح شدن توسط سید حسن نصرالله به کابوس استراتژیست‌های نظامی و مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.




موضوع مطلب :

دریچه به نقل از رجانیوز : در حالی جنگ زرگری دولت آمریکا و کنگره برای تحریم بیشتر ایران موضوع هسته ای را تحت الشعاع خود قرار داده، گزارش جدید آمانو نشان میدهد که به یک باره و بدون دریافت هیچ گونه ما به ازایی، طرف ایرانی بیش از 2700 کیلوگرم از اورانیوم 5 درصد خود را به اکسید تبدیل کرده است.

به گزارش رجانیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش ماهانه خود که شامگاه سه شنبه منتشر شده،  آورده است که ایران 2 هزار و 720 کیلوگرم اورانیوم UF6 با غنای تا سطح 5 درصد را به پروسه تبدیل در کارخانه پودر U02 به منظور تبدیل به اکسید اورانیوم تزریق کرده است. (متن کامل گزارش آمانو)

به این ترتیب ذخایر اورانیوم غنی شده 5 درصد ایران از 8 هزار و 475 کیلوگرم به 5 هزار 755 کیلوگرم تقلیل پیدا کرده است. مدیرکل آژانس انرژی اتمی، در گزارش خرداد 93 (می 2014) مقدار ذخایر اورانیوم 5 درصد ایران 8 هزار و 475 کیلوگرم عنوان کرده بود.

"تایید کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران"، در حالی است که محمد جواد ظریف پس از قدم زدن 15 دقیقه ای با جان کری در شهر ژنو هنگامی که با انتقاداتی در داخل  روبرو شد تاکید کرد که در جریان مذاکرات هسته ای از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع کرده است و در جریان پیاده روی با کری نیز مذاکرات ادامه داشته است.

 

با این حال روند تبدیل ذخایر اورانیوم 5 درصد ایران خرداد ماه سال 1393 یعنی زمانی که مذاکرات گام نهایی جدی شده بود، آغاز شده است. 

آمانو شهریورماه 1393 در گزارش فصلی خود آورده بود که ایران حدفاصل خردادماه تا شهریورماه 1393، 710 کیلوگرم اورانیوم  5 درصد خود را تبدیل به اکسید کرده است.

این روند تا به امروز ادامه پیدا کرده و در نهایت آمانو گزارش داده که پس از فریز شدن غنی سازی اورانیوم 5 درصد ایران (در نتیجه توافق ژنو در سال 1392)، نه تنها ایران بنابر تعهد خود بر ذخایر اورانیوم 5 درصد نیافزوده بلکه تاکنون 2720 کیلوگرم اورانیوم 5 درصد را نیز تبدیل به اکسید کرده است.

به بیان دیگر اقدام عجیب ایران در کاهش ذخایر فعلی اورانیوم 5 درصد، گزاره ای است که فراتر از تعهدات ایران در توافق ژنو به حساب می آید.

در توافق ژنو درباره اورانیوم 5 درصد ایران باره آمده است:

هنگامیکه خط تبدیل UF6 غنی شده تا 5 درصد به UO2 آماده گردید، ایران تصمیم گرفته است مواد UF6 جدیداً غنی شده تا سطح 5 درصد طی دوره شش ماهه را به اکسید تبدیل کند، همان گونه که در برنامه عملیاتی کردن تأسیسات تبدیل، به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است.

در واقع ایران در برنامه مشترک اقدام متعهد شده بود از زمان اجرای توافق ژنو، مقدار اورانیوم جدید 5 درصدی که تولید می کند را به اکسید تبدیل کند، نه آنکه اورانیوم های 5 درصدی که پیش از توافق، تولید و ذخیره شده بود را نیز از اکسید کند.

در برگه اطلاع رسانی کاخ سفید (فکت شیت) در توضیح این امتیاز ایران آمده است:

ایران تعهد کرده است پیشروی در زمینه تولید ذخایر اورانیوم 3/ 5 درصدی را متوقف کند: ذخایر اورانیوم  5 درصدی خود را افزایش ندهد، بدین ترتیب به مقدار ذخایر در پایان 6 ماه افزوده نمی شود و تولیدات جدید نیز به شکل اکسید در می آید.

این امتیاز ایران در توافق ژنو برای غرب امتیاز بزرگی به حساب می آمد چرا که با اکسید کردن اورانیوم 5 درصد جدید ایران، ذخایر آن افزایش پیدا نمی کند و این یعنی اینکه ظرفیت ایران برای تولید اورانیوم 20 درصد محدود باقی می ماند. چرا که برای تولید 500 کیلوگرم اورانیوم20درصد (حداقل اروانیوم مورد نیاز برایbreack out – قابلیت فرار هسته ای( 5 تن اورانیوم 5 درصد نیاز است.

به همین دلیل است که مقامات غربی به منظور دور نگه داشتن ایران از قابلیت تولید اورانیوم 20 درصد، علاوه بر همراه کردن تیم مذاکره کننده ایرانی برای توقف فرآیند تولید 20 درصد، توانستند امتیاز اکسید کردن اورانیوم های 5 درصد جدیدا تولید شده را بگیرند و در گام نهایی به دنبال آن هستند این ذخایر را به 2 هزار کیلوگرم کاهش دهند تا ایران به صورت جدی از فرآیند تولید اورانیوم 20 درصد دور بیافتد.

حال آنکه طرف ایرانی بدون اعلام رسمی خود ذخایر اورانیوم غنی شده را کاهش می دهد به گونه ای که ذخیره اورانیوم 5 درصد ایران همانگونه که ذکر شد، هم اکنون به 5 هزار و 755 کیلوگرم رسیده است.

علاوه بر این در گزارش آمانو آمده است که «ایران 4118 کیلوگرم از هگزافلوراید 235 دارای غنای 2 درصدی خود را به اورانیوم طبیعی تبدیل کرده است.»

بنابراین ایران از زمان اجرای توافق ژنو 2720 کیلوگرم اورانیوم 5 درصد و  4118 اورانیوم 2 درصد خود را فراتر از تعهدات توافق ژنو تبدیل به اکسید و یا اورانیوم طبیعی کرده است.

این یعنی آنکه از امضای توافق ژنو تا کنون حدود 7 تن از ذخایر اورانیوم 5 درصد و زیر 5درصد ایران از بین رفته است.

در ازای گام های «فراتوافقی» طرف ایرانی و نابودی زحمات دانشمندان هسته ای ، طرف مقابل نه آنکه به تعهدات برنامه مشترک اقدام عمل می کند بلکه سطح چالش را به این جا رسانده که اگر ایران خواسته های آمریکا را نپذیرد با تحریم هایی مواجه می شود که حتی به گفته رئیس جمهور آمریکا برخلاف توافق ژنو است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 93 مرداد 28 :: 8:10 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
سربازان لشکر اسلام و شیر مردان گردان سرایا السلام در حال اقامه نماز جماعت در شهر مقدس سامراء




موضوع مطلب :
دوشنبه 93 مرداد 27 :: 12:50 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش دریچه ، انجمن اسلامی 50 دانشگاه‌ از سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، از وی خواستند که اجازه ندهد "مصالح کشور قربانی تمامیت خواهی عده ای شود که اصل پیشرفت علمی و آرامش و امنیت کشور را هدف قرار داده اند."

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

احتراما همانگونه که مستحضرید، موضوع استیضاح آقای فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چند ماهی است که به یکی از دغدغه های نمایندگان محترم مجلس تبدیل شده است و بحث و تبادل نظرهای فراوانی هم در این خصوص صورت پذیرفته است.

نگرانی ها از عملکرد حزبی – سیاسی مدیریت حاکم بر وزارت علوم تا آنجا پیش رفت است که حدود یک ماه قبل عزم نمایندگان محترم مجلس برای استیضاح جزم شده و طرح آن به هیئت محترم رئیسه ارئه گردید؛ لکن با وساطت و پادرمیانی حضرتعالی –که البته از نگاه ما این وساطت با نیت خیرخواهانه و با هدف عدم تضعیف همگرایی و تعامل قوا انجام پذیرفت– آقای وزیر علوم وعده دادند که در جهت رفع ایرادات اساسی و تصحیح مسیر عملکرد مدیریت حاکم بر این وزارتخانه اقدام نمایند و نمایندگان محترم استیضاح کننده نیز به اعتبار جایگاه جنابعالی و با حسن ظن به اظهارات جناب آقای فرجی دانا با ارائه مهلت یکماه از پیگیری  استیضاح ایشان صرف نظر نمودند.

لکن مشاهده فرمودید که آقای فرجی دانا نه تنها در جهت رفع ایرادات و موانع که مورد مطالبه جامعه دانشگاهی نیز بوده است نکوشیدند، بلکه با استمرار روند گذشته و نوعی بی اعتنایی به دلسوزان کشور و دانشگاه، مصرانه بر مواضع و عملکرد قبلی خود پافشاری می کنند و واضح است که بنای اصلاح امور و کم کردن التهابات و دوری از حاشیه سازی ها را ندارند.

اینکه استدلال و دلایل ما برای لزوم تغییر در مدیریت وزارت علوم چیست، بارها و بارها گفته شده و ما در این مجال کوتاه قصد تکرار آن را برای جنابعالی نداریم؛ لکن آنچه گمان می کنیم کمتر بر آن پرداخته شده، نقش و اثر گذاری جنابعالی در ادامه روند این فرآیند قانونی است.

برکسی پوشیده نیست که در ترکیب فعلی نمایندگان، نسبت به استیضاح 3 جریان اصلی در مجلس وجود دارد.

یک جریان اقلیت حامی دولت که باکمال تاسف، حامی بی چون و چرای تصمیمات و عملکرد دولت هستند و باجانبداری صرف از عملکرد وزارت علوم، سعی در خدشه وارد نمودن به استقلال مجلس نسبت به دولت دارند که البته با توجه به سوابق این اقلیت، توقعی هم جز این از ایشان نیست.

جریان دوم، بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس هستند که به دنبال اصلاح روند نادرست مدیریتی در وزارت علوم می باشند که این روزها مورد هجمه مشترک رسانه ای دولت و همچنین رسانه های بیگانه، خصوصا رسانه های وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس و دولت آمریکا هستند.

اما جریان سوم دوستان شما -مشخصا فراکسیون رهروان هستند- که نقش جنابعالی در رویکرد ایشان انکار ناپذیر است.

تجربه سال های گذشته نیز موید این مطلب است که چنانچه اراده حضرتعالی بر این امر قرار بگیرد، بیشترین تاثیر را بر جریان مذکور خواهد گذاشت و بدین معنا به نظر می رسد، فرجام این استیضاح به نقش آفرینی حضرتعالی در مناسبات مجلس وابستگی مستقیم داشته و این استیضاح را به آزمون دیگری برای عملکرد جنابعالی تبدیل خواهد نمود.

ما اعضای انجمن اسلامی 50 دانشگاه کشور از جنابعالی مجدانه استدعا داریم ضمن صیانت از جایگاه هیئت رئیسه و کیان مجلس، اجازه ندهید لابی های دولتی و احزاب و جریان های سیاسی خارج مجلس در روند انجام این وظیفه قانونی اخلال ایجاد نمایند و خدای نکرده داستان غم انگیزی از جنس آنچه در رابطه با وقف دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس (یک شنبه سیاه) رقم خورد اتفاق بیافتد.

ما دانشجویان از روی علاقه و اعتقاد به جایگاه مجلس و صادقانه و دلسوزانه هشدار می دهیم که با توجه به سابقه و ذهنیت تاریخی که از این دست اتفاقات سراغ داریم، اجازه ندهید مصالح کشور قربانی تمامیت خواهی عده ای قرار گیرد که پروژه  اصلی ایشان در صحن دانشگاه چیزی فراتر از تصاحب یک دولت و یا مجلس است و اصل پیشرفت علمی و آرامش و امنیت کشور را هدف قرار داده اند.

دوام توفیقات جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان مرکز آموزش عالی فنی کرمانشاه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

انجمن اسلامی دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی چابهار

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان مرکز آموزش عالی فنی امیرکبیر اراک

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پیام نور خوراسگان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مهرگان محلات

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری رامسر

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه زابل

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آزاد شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم قضایی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربت حیدریه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد ایذه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه
منبع: تسنیم



موضوع مطلب :
دوشنبه 93 مرداد 27 :: 11:47 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل ازمهر، رضا فرجی دانا یکی از هیأت علمی های دانشگاه تهران به شمار می آید و پیش از آنکه رئیس جمهور هر گونه تصمیمی برای معرفی وزیر علوم کابینه اش بگیرد، فرجی دانا در کانادا مشغول گذراندن فرصت مطالعاتی بود.

بعد از آنکه جعفر میلی منفرد برای کرسی وزارت علوم رای نیاورد و توفیقی هم به مجلس معرفی نشد، زمزمه های بازگشت فرجی دانا به ایران و وزیر شدنش مطرح شد. تا اینکه به دعوت حسن روحانی، فرجی دانا از سفر بازگشت و برای معرفی در مجلس، حضور یافت و برنامه های خود را اعلام کرد.

حال 9 ماه از وزارت فرجی دانا بر وزارت علوم می گذرد و فردا روز سرنوشت ساز وی به شمار می آید.

شنیده های خبرنگار مهر از برخی کارکنان وزارت علوم حاکی از آن است که وزیر علوم در روزهای اخیر با حضور در نمازخانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده که در صورت رای آوردن استیضاح، بار دیگر چمدانش را می بندد و از ایران خارج می شود و به کانادا باز می گردد
.




موضوع مطلب :
دوشنبه 93 مرداد 27 :: 8:42 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش دریچه به نقل از شهدای ایران؛ فاصله های قطعات گلزار شهدا را که قدم می زدم دیدمش. مادر شهید را می گویم. مادری که در کنار مزار فرزند شهیدش نشسته بود. «شهید علی کدوئی».

مسئولین جویای حال این مادر شهید شوند+ عکس


لهجه شیرینی دارد. می گوید اهل طرق اصفهان است و سال هاست در تهران زندگی می کند اما هنوز یاد دیار برای او پر از خاطره است. با اولین سوالم می گوید بیاید خانه ام .

ساعت 20 مسیر ها را از عابران می پرسم  تا خیابان بنی هاشم را پیدا کنم. خیابانی که در آن بیشتر می توان مصالح ساختمانی پیدا کرد. وارد خانه مادر شهید می شویم. خانه ای که از وضعش مشخص است مدت هاست رنگ میهمان به خود ندیده است و ما اولین مهمانان سال 93 آن بودیم.

در یک باغ بزرگ در قلهک زندگی می کردم

مادر شهید کدوئی که هنوز شیر زن بودن را می توان در رفتارش مشاهده کرد می گوید  3 فرزند دارد و بعد از ازدواجش به تهران آمده و همراه همسر و خانواده اش در یک اتاق در باغ بزرگی در قلهک زندگی کرده است.

او ادامه داد زمستان ها مسیر طولانی باغ را می رفتم و یخ های داخل استخر را شکسته و آب می آوردم و لباس  و ظرف می شستم و غذا درست می کردم. اما با همه این سختی ها خدا رو شکر می کردم. اما امروز همه جور امکاناتی هست و مردم ناشکری می کنند. من فرزندانم را در همان باغ و با حقوق باغبانی همسرم بزرگ کردم و علی هم از همان جا به جبهه رفت.

مسئولین جویای حال این مادر شهید شوند+ عکس


هر 5 شنبه گلزار شهدا هستم


مادر شهید ادامه داد: وقتی که علی شهید شد، شرایط روحی بسیار بدی داشتم تا جایی که خیلی ها با من صحبت می کردند تا بتوانند آرامم کنند اما بالاخره خودم سعی کردم صبور باشم و با یاد فرزندم زندگی کنم. حالا هم با آنکه مسیر خانه ام برای رفت و آمد سخت است اما هر پنج شنبه نا خودآگاه راهی گلزار شهدا می شوم و گاهی مسیرهایی را پیاده می روم تا بتوانم سوار ماشینی شوم اما هر طور شده خودم را به علی می رسانم و آرام می شوم.

زندگی در تنهایی


مادر شهید کدوئی که هنوز لهجه شیرین محلی اش را حفظ کرده می گوید فرزندانم هر کدام زندگی خود را دارند و من هم بعد از مدت ها مستاجر بودن توانستم این خانه را خریده و زندگی کنم . حالا هم خودم به تنهایی زندگی می کنم و فقط گاهی به برخی دوستان سر می زنم .

در خانه من به روی همه باز است اما کسی سراغ من را نمی گیرد. نه مسئولی به من سر زده و نه دوستان پسرم.

او که دیگر به تنها بودن با قاب عکس فرزندش عادت کرده گفت: خدا رو شکر الان به برکت انقلاب اسلامی همه امکانات در خانه ها وجود دارد و مثل قدیم نیست. من هم هفته ها را به عشق هر پنج شنبه و دیدار مزار پسرم سپری می کنم.

حضور یک بازیگر در خانه مادر شهید تنها


معینی در لحظه ورود به خانه مادر شهید علی کدوئی دستان مهربان مادر شهید را بوسید و سپس ساعت ها به گفت و گوی شیرین با این مادر شهید پرداخت.

مسئولین جویای حال این مادر شهید شوند+ عکس


بعد از انتشار خبر «روزهایی تنهایی یک مادر شهید در پایتخت» در پایگاه خبری شهدای ایران که به  زندگی مادر شهید علی کدوئی در پایتخت اشاره داشت، گیتی معینی بازیگر زن سینمای ایران سر زده به دیدار این مادر شهید رفت و یک شب را میهمان این مادر شهید شد.

بنا بر این گزارش، معینی در لحظه ورود به خانه مادر شهید علی کدوئی دستان مهربان مادر شهید را بوسید و سپس ساعت ها به گفت و گوی شیرین با این مادر شهید پرداخت.

این بازیگر سینما از مادر شهید خواست تا دستانش را در خانه ای که بوی شهید می دهد به آسمان بلند کرده و برای همه مردم دعا کند.




موضوع مطلب :
1 2 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 19
  • کل بازدیدها: 205400