سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
دوشنبه 91 مرداد 30 :: 9:12 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس؛ محمد رویانیان گفت: کادر فنی و بازیکنان تیم باید انتظارات به حق هواداران را برآورده کرده و برای جبران مافات در دربی نتیجه بگیرند. شکست مقابل داماش در شرایطی که تیم حریف 10 نفره شده بود، نتیجه تلخی است و قطعا چنین جایگاهی در جدول رده بندی شایسته تیمی که بهترین ها را در اختیار دارد نیست.
وی افزود: این درست است که تیم پرسپولیس به واسطه تغییرات عمده در ترکیب بازیکنان و همچنین بهره گیری از مربی خارجی نیاز به زمان دارد تا به هماهنگی کامل برسد اما این که پرسپولیس در پنج بازی اول فصل، چهار امتیاز کسب کند نیز نمی تواند از دیدگاه بنده و هواداران پرسپولیس قابل قبول باشد.
رویانیان تصریح کرد: قول داده بودم پنج هفته اول سکوت کنم و به قولم نیز عمل کردم. طی این مدت سعی کردیم حمایت همه جانبه ای از تیم داشته باشیم. در حال حاضر نیز با توجه به اهمیت دربی و زمان کوتاه باقی مانده تا این بازی، نمی خواهم اظهارنظر یا موضع گیری دیگری داشته باشم اما تاکید می کنم که کادر فنی و بازیکنان می بایست انتظارات به حق هواداران را برآورده کنند و بدانند که ماموریت این مجموعه شاد کردن دل هواداران بوده، نه اینکه شاهد این نتایج باشیم.
رویانیان در ادامه گفت: نتیجه نگرفتن تیم به رغم حضور بهترین ها در پرسپولیس قطعا دلایلی دارد. در این باره روز سه شنبه نشستی ویژه با آقای مانوئل خواهم داشت و از ایشان خواهم خواست تا گزارش جامعی از وضعیت کنونی تیم، مشکلات موجود علل عدم نتیجه گیری، عملکرد بازیکنان و راهکارهای خروج از این وضعیت را به ما ارائه کند.
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: ما هم به اندازه هواداران پرسپولیس ناراحت هستیم اما لازم است تاکید کنیم با توجه به اهمیت دربی امیدوارم که هواداران دلسوز پرسپولیس هوشیار بوده و چه قبل از دربی و چه در حین بازی حمایت قاطعی از تیم داشته باشند. به طور حتم رفع مشکلات موجود، مسائل روحی و روانی و تقویت تیم برای حضوری مقتدرانه در دربی باید در برنامه های ما و هواداران باشد. بازیکنان و کادر فنی هم باید بدانند که برای بدست آوردن دل هواداران و فراموشی نتایج پنج هفته اخیر می بایست در دربی از اعتبار پرسپولیس دفاع کرده و نتیجه ای کسب شود که زمینه ساز موفقیت های بعدی تیم باشد.
رویانیان در پایان گفت: پنج هفته سکوت و حمایت کردم و حالا هم چون دربی در پیش است سعی می کنم موضع گیری دیگری نداشته باشم اما روند کنونی می بایست متوقف شده و تغییر کند تا انتظارات هواداران برآورده شود. ما برای برآورده شدن این انتظارات تلاش های خود را خواهیم کرد و امیدواریم دربی پایانی بر این نتایج باشد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 11:21 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

هوشنگ زر‌افشان، عکاس پیشکسوت خبری مطبوعات بامداد امروز به علت عارضه قلبی درگذشت.
به گزارش معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هوشنگ زرافشان، عکاس پیشکسوت خبری مطبوعات به علت عارضه قلبی بامداد روز یکشنبه در سن 72 سالگی درگذشت.
عمده فعالیت این پیشکسوت عکاسی در روزنامه کیهان بوده است.
مراسم ختم آن مرحوم روز دوشنبه سی ام مرداد ‌ماه در مسجد بقیع واقع در خیابان ستارخان، خیابان شهید حبیب‌الهی، خیابان خارک از ساعت 17 تا 19 برگزار خواهد شد.
هوشنگ زرافشان برادر مرحوم "باقر زر‌افشان" و "حاج اسماعیل زرافشان" از عکاسان پیشکسوت ورزشی بود.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 11:18 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

یک دانشمند برجسته هسته‌‌یی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد تا در برابر بستن تاسیسات هسته‌‌یی دیمونا که یکی از قدیمی‌ترین تاسیسات هسته‌‌یی در سراسر جهان به شمار می‌آید، فعالیت‌های هسته‌‌یی ایران متوقف شود!
به گزارش ایسنا روزنامه عبری معاریو به نقل از این دانشمند برجسته هسته‌‌یی رژیم صهیونیستی که نامی از وی برده نشده است، نوشت: بهتر است اسرائیل در برابر توقف برنامه‌های هسته‌‌یی ایران تاسیسات هسته‌‌یی دیمونا را ببندد.
این دانشمند هسته‌‌یی اظهار کرد: ما مجبوریم به زودی تاسیسات دیمونا را که یکی از قدیمی‌ترین تاسیسات هسته‌‌یی در سراسر جهان به شمار می‌آید، ببندیم و فعالیت هسته‌‌یی آن را متوقف کنیم و اگر در برابر توقف برنامه‌های هسته‌‌یی ایران این تاسیسات را ببندیم هیچ چیزی را از دست نخواهیم داد و به ایرانی‌ها اجازه می‌دهیم که فکر کنند به پیروزی بزرگی دست یافته‌اند!
اسحاق نافون، رییس اسبق رژیم صهیونیستی نیز گفت: من اظهارات شیمون پرز، رییس‌جمهور اسرائیل را درخصوص عدم حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌‌یی ایران بدون مشارکت آمریکا تایید می‌کنم.
وی افزود: اسرائیل نمی‌تواند این اقدام را بدون مشارکت آمریکا انجام دهد و اگر هدف ما توقف برنامه‌های هسته‌‌یی ایران است می‌توانیم با معامله بستن دیمونا در برابر تاسیسات هسته‌‌یی قم (فردو) به این هدف دست یابیم.
نافون همچنین تاکید کرد: ما می‌توانیم بگوییم که این اقدام را در راستای امتیازدهی و توقف فعالیت‌های دیمونا انجام داده‌ایم.
وی افزود: حمله اسرائیل علیه ایران نمی‌تواند اهداف ما را محقق سازد؛ چراکه فعالیت‌های هسته‌‌یی ایران در چهار و یا پنج موضع در سراسر ایران وجود دارد و برخی از آن‌ها در زیر زمین است و واکنش ایران به این حمله می‌تواند جنگ فرسایشی را طی چندین سال به وجود آورد.
نافون همچنین گفت: حتی اگر ایران به بمب هسته‌‌یی دست یابد بدان معنا نیست که خطری اسرائیل را تهدید می‌کند. ایران فکر می‌کند که ما انباری پر از بمب‌های هسته‌‌یی داریم و اگر ایران هسته‌‌یی به وجود آید می‌توانیم با آن همزیستی داشته باشیم.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 11:11 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

یک پایگاه خبری ترکیه‌ای با انتشار خبر کشته شدن یکی از سرکردگان ترک شبکه القاعده در شهر حلب دمشق فاش کرد که فرد ربوده شده در لبنان از افسران اطلاعاتی ترکیه است.
به گزارش فارس، پایگاه خبری "هاری یت" ترکیه در گزارشی تایید کرد عبدالقادر یغیت در حلب به هلاکت رسیده است.
پیش از این اطلاعاتی منتشر شده بود که از مرگ عبدالقادر یغیت تروریست ترک و یکی از سرکردگان القاعده در جریان درگیری با ارتش سوریه در شهر حلب حکایت داشت.
برپایه این گزارش، عبدالقادر یغیت یکی از مدیران اجرایی بلندپایه شبکه القاعده در ترکیه به شمار می رود که به همراه یک تروریست دیگر ترک به نام باکی یجیت به جرگه به اصطلاح "جهادی ها" که برای نبرد به سوریه آمده بودند، پیوست. باکی یجیت چند روز پیش در درگیری ها در شهر حلب کشته شد.
این پایگاه نوشت: عبدالقادر یغیت در حملات استانبول در سال 2003 میلادی که به کشته شدن 57 نفر و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، شرکت داشت.
پایگاه هاری یت همچنین نوشت: در جریان تحقیقات از تبعه ترک ربوده شده و تماس داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در اجلاس سازمان همبستگی اسلامی در شهر مکه مکرمه روشن شد این فرد یکی از افسران دستگاه اطلاعات خارجی ترکیه می باشد و به احتمال زیاد با درجه سرهنگی است که ترکیه اکنون همه هم و غم خود را برای آزادی وی و متقاعد کردن آل المقداد برای نکشتن این افسر ترک به عنوان اولین گروگان در صورت کشته شدن حسان المقداد، بکار گرفته است.
برپایه این گزارش، این تبعه ترک ربوده شده بیشترین نشست های خود را در سفارت ترکیه در بیروت برگزار می کرد بدون اینکه ماهیت ماموریت وی روشن باشد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 10:56 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 10:54 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 10:31 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
خبرگزاری فارس: طرح فرانسه برای ترور «بشار اسد»

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی «المنار»، منابع آگاه اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی فرانسه و بخش اقدامات خارجی آن و سرویس‌های اطلاعاتی عربی و خاورمیانه‌ای در حال تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات درباره حلقه اطراف «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه به منظور طراحی نقشه‌ای برای پاکسازی و حذف فیزیکی او هستند.
این منابع اعلام کردند که تماس‌ها و فعالیت‌های اطلاعاتی متعددی در این زمینه صورت گرفته است. این اقدامات پس از نشست اخیر دستگاه اطلاعات فرانسه در پاریس با نیروهای معارض سوریه و با حضور سرویس‌های اطلاعاتی عربی و خاورمیانه‌ای صورت گرفت. نشستی که به منظور ارزیابی وضعیت میدانی در سوریه و به ویژه در حلب، ریف دمشق و مناطق مرزی سوریه با اردن و لبنان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، فضای کلی حاکم بر این نشست بیانگر شکست مداخله‌های سیاسی در سوریه در سایه اخبار مربوط به مکان‌های درگیری در حلب، ریف دمشق و سایر شهرهای سوریه بود. شرکت کنندگان در این نشست درباره اوضاع سوریه ابراز نگرانی کردند به ویژه اینکه اخبار موجود بیانگر این واقعیت بود که نظام حاکم همچنان کنترل امور را در دست دارد. در چنین شرایطی بود که تدوین راهکارها و پیشنهاد سازوکارهای جدید برای براندازی رژیم حاکم در سوریه اهمیت زیادی یافت.
این منابع افزودند: نظام حاکم بر سوریه حتی در صورت تشدید درگیری‌ها همچنان قادر است به حیات خود ادامه دهد و در چنین شرایطی کار گروهک‌های مسلح در این کشور دشوارتر می‌شود و دمشق به تدریج قادر خواهد بود از این بحران عبور کند. لذا شرکت‌کنندگان در نشست پاریس خواستار تحرکی فوری برای انجام عملیاتی غافلگیرکننده علیه ارکان نظام حاکم در سوریه شدند تا مانع کنترل تمامی امور از سوی دمشق شوند.

بنا بر این گزارش، فضای حاکم بر این نشست بیانگر اعتراف طرف‌های شرکت‌کننده به ناکامی در براندازی دولت اسد بود و نشان می‌داد که وسوسه‌های مالی و تلاش‌های زیرزمینی برای ایجاد شکاف در صفوف نزدیکان اسد و نیز هدف قراردادن مراکز امنیتی و افسران بلندپایه ارتش سوریه، ناکام مانده است زیرا با حذف هر شخصی، یک شخصیت دیگر جای او را می‌گیرد و سوریه همچنان مقتدرانه اداره می‌شود در چنین شرایطی انجام عملیاتی دقیق برای حذف رئیس جمهور سوریه کاملا ضروری به نظر می‌رسد.
این منابع افزودند: اما انجام چنین عملیاتی بسیار دشوار است و نیازمند اطلاعات دقیق و ویژه‌ای است. به ویژه اگر که اجرای این عملیات با تکیه بر بمباران مکان اقامت اسد باشد.

بر اساس این گزارش، مخالفان اسد در درجه نخست باید به دایره و حلقه تنگ اطراف اسد نفوذ کنند و پس از نفوذ در این حلقه، اطلاعات دقیق مربوط به اقامت اسد را کسب کنند. زیرا اگر چنین اقدامی با اشتباه صورت گیرد، نه تنها حذف فیزیکی اسد شکست می‌خورد که کل طرح توطئه علیه سوریه ناکام خواهد ماند و روند امور به گونه‌ای پیش خواهد رفت که به هیچ وجه به نفع طرف‌های حامی براندازی دمشق نخواهد بود.
این منابع اعلام می‌کنند که نظام حاکم بر سوریه می‌تواند سالهایی طولانی به حیات خود ادامه دهد به همین دلیل مخالفان نظام سوریه معتقدند که جایگزینی برای طرح ترور اسد وجود ندارد.

 




موضوع مطلب :

خبرگزاری فارس: نوجوان 15 ساله آمریکایی خانواده‌اش را در خانه به آتش کشید

خبرگزاری فارس: مقامات پلیس آمریکا از تلاش یک دختر نوجوان برای به قتل رساندن تمام اعضای خانواده‌اش با به آتش کشیدن خانه‌شان خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک نوجوان 15 ساله اهل ایالت نیوجرسی آمریکا خانواده‌اش را در خانه زندانی کرد و سعی کرد تا با به آتش کشیدن خانه آنها را به قتل برساند.
بنا بر این گزارش، این حادثه صبح روز گذشته به وقت آمریکا (شب گذشته به وقت تهران) در شهر «کلیتون» ایالت نیوجرسی رخ داد و هر 6 عضو این خانواده از جمله این دختر نوجوان در این آتش‌سوزی به شدت زخمی شده‌اند.
مقامات پلیس نیوجرسی این نوجوان 15 ساله را دستگیر کرده‌اند. وی قرار است فردا دوشنبه در دادگاه خانواده محاکمه شود.
بنا به اعلام پلیس، 2 نفر از اعضای این خانواده که برای خارج کردن دیگران تلاش کرده بودند به شدت آسیب دیده و دچار سوختگی‌های درجه یک شده و حتی برخی اعضای داخلی بدن آنها نیز دچار سوختگی شده است.
بر اساس اعلام مقامات آتش نشانی، این آتش سوزی از طبقه دوم ساختمان و با استفاده از بنزین آغاز شده بود.
در حال حاضر این نوجوان 15 ساله با اتهام ارتکاب قتل و ایجاد آتش سوزی و حریق عمدی مواجه است.

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 10:20 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سریال «خداحافظ بچه» که از اول ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه سیماست، شامگاه یکشنبه ـ 29 مرداد ماه ـ پخش نخواهد شد تا قسمت پایانی این سریال، دوشنبه ـ سی‌ام مرداد ماه ـ به روی آنتن برود.
سریال «خداحافظ بچه» به کارگردانی منوچهر هادی، همچنان مراحل پایانی تصویربرداری‌ را می‌گذراند و گروه مشغول گرفتن سکانس‌های آخر این مجموعه هستند تا دوشنبه بتوانند آخرین قسمت از این سریال را به روی آنتن ببرند.
آخرین قسمت از سریال «خداحافظ بچه» با مدت زمان بیشتر و به مدت 60 دقیقه روی آنتن می‌رود.
«خداحافظ بچه» همچنین در قسمت شنبه شب خود که کوتاه‌تر از قسمت‌های معمول بود، سعی کرد به برخی انتقادها پاسخ دهد. بر این اساس در این قسمت، شخصیت «رعنا» با انتقاد از عملکرد «لیلا» و «مرتضی» در خصوص نوشتن خطاهایشان (بچه دزدی‌ها) در یک دفترچه و موکول کردن جبران این اشتباهات به آینده، از آنان خواست که این کار را کنار بگذارند.
در روزهای اخیر برخی منتقدان با انتقاد به بخش‌هایی از «خداحافظ بچه»، این سریال ماه رمضانی را دارای وجوه بدآموزی دانسته بودند.

***
همچنین آخرین قسمت از سریال «راز پنهان» شبکه یک سیما به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی یکشنبه‌ شب ـ 29 مرداد ماه ـ به روی آنتن می‌رود.

***
سریال «چمدان» شبکه دو سیما، تنها سریالی بود که از میان سایر سریال‌ها زودتر به پایان رسید و آخرین قسمت آن شنبه ـ 28 مرداد ماه ـ به روی آنتن رفت.
پخش تمامی سریال‌های ماه مبارک رمضان از همان روز اول ماه رمضان و همزمان با هم، آغاز شد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 29 :: 10:16 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، حسین حموده" روز یکشنبه به شبکه خبری العالم، گفت: هدف از  پیوستن آلمان به روند پشتیبانی لجستیکی از شورشیان مسلح در سوریه، به چالش کشیدن وتوی روسیه و چین در شورای امنیت علیه مداخله نظامی در سوریه است.
کارشناس مسائل نظامی و راهبردی مصری، خاطر نشان کرد:غرب تلاش دارد تا منطقه را بر اساس مسائل مذهبی و نژادی تجزیه کند و  رهبران جدیدی را در کشورهای مختلف بر سر کار آورد و تلاش می کند تا این سیاست را در سوریه اجرا کند.
حموده، تصریح کرد: متاسفانه آلمان به عنوان هم پیمان نظامی رژیم صهیونیستی و دشمن سوریه با برخی از کشورهای عربی همراه شد، اما چون جای پایی در منطقه ندارد، از طریق ائتلاف با گروه های سلفی تکفیری و القاعده وارد میدان شده است. کارشناس مصری ادامه داد: کشتی های آلمانی در  نزدیکی سواحل سوریه مستقر شده اند و پایگاه اینجرلیک ترکیه مقر آنها است، همانگونه که در گذشته در سواحل لیبی مستقر شده بودند?
حسین حموده یادآور شد: دستان صهیونیسم امروز در شبه جزیره سینای مصر آشکار است و هدف این رژیم، مشغول کردن مصر به امور داخلی است.
وی گفت: امیدی به اتحادیه عرب که همه امورش در دست شماری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است، نیست؛ لذا از سازمان همکاری اسلامی می خواهیم به دور از هر گونه طایفه گری، نیروهای پاسدار صلح اسلامی را در سوریه مستقر کند.
حموده نسبت به توطئه علیه سوریه به ویژه کودتای نظامی و اجرای سناریوی افغانستان در آن هشدار داد و خواستار  مقابله با این توطئه ها شد.




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 60
  • کل بازدیدها: 206357