سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
سه شنبه 91 آبان 30 :: 2:30 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، آذرماه سال 1358 با محرم مصادف شده بود، زمانی که هنوز تولد یک‌سالگی انقلاب فرا نرسیده بود، مردم در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تأکید کردند که پارسال شاه را اخراج کردیم و امسال هم امپریالیسم را اخراج خواهیم کرد: «پارسال اخراج شاه، امسال اخراج امپریالیسم».

مردم تهران در روز تاسوعا و عاشورای حسینی یک صدا فریاد زدند که حسین عصر امام خمینی(ره) است، در ادامه تصاویری از روزنامه کیهان در سال 58 مشاهده می‌کنید که حضور مردم در روز عاشورای حسینی را به تصویر کشیده است، این تصاویر در سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازنشر شده است:

 




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 25 :: 1:17 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از وبلاگ محمدحسین پرتویان، تلاش شده است در این گزارش 10 کتاب درباره محرم معرفی شود که در ذیل می آید:

این 10 کتاب شامل کتابهایی از دسته کتاب‌های گفته‌های بزرگان، تاریخی، رمان و شعر است.

 1- چهار گفتار / سخنان رهبر انقلاب / انتشارات انقلاب اسلامی

   

این کتاب چند روز پیش تازه منتشر شده است در توضیح این کتاب در سایت دفتر نشر حضرت آقا آمده است : "این کتاب که تازه‌ترین محصول انتشارات انقلاب اسلامی است شامل چهار سخنرانی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که با توجه به موضوع مشترک تمامی آن‌ها یعنی تحلیل زمینه‌ها و عوامل مؤثر در بروز حادثه‌ی عاشورای سال 61 قمری اینک به صورت مجموعه‌ای منتشر شده است. این گفتارها که در سال‌های 71، 74، 75 و 77 ایراد شده است."  (لــــیـــنــک)

   2- هفتاد و دو سخن عاشورایی / سخنان رهبر انقلاب / انتشارات انقلاب اسلامی

   

 ویژگی اصلی این کتاب آن است که ما را کاملا در برزخ قرار می‌دهد که اکنون در کربلای امروز در کدام جایگاه قرار داریم؟ یزیدی هستیم یا حسینی؟ صحبت های بسیار شیوا و رسای رهبر انقلاب به همراه تدوین بسیار دقیق علیرضا قهرودی و همینطور متن‌های کوتاه و مرتب این کتاب باعث نمی‌شود که شما در طول خواندن این کتاب ذره‌ای احساس خستگی کنید.

  3- آذرخش کربلا / سخنان علامه مصباح یزدی / انتشارات موسسه امام خمینی

  

کاش می‌شد مسائل موجود در این کتاب را اول هر جلسه هیئت‌ها مداح‌ها و سخنران‌ها به خودشان یادآوری می‌کردند.

در سایتی به عنوان توضیح این کتاب درج شده بود: "این اثر، مجموعه چند سخنرانی استاد مصباح یزدی، در تحلیل قیام عاشورا و بیان اهداف امام حسین(ع) از اقدام علیه یزید است. نویسنده این اثر برای زدودن برخی شبهات موجود درباره بزرگداشت عاشورا و علل و زمینه‌های بروز آن و گریه و عزاداری برامام حسین(ع) مجموعه حاضر را تدوین کرده است. وی به روش تحلیلی و با استناد به آیات و احادیث، هدف امام حسین(ع) را اجرای حدود الهی و عمل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دانسته و با اشاره به مندرجات برخی روزنامه‌ها، از مروجان تساهل و تسامح دینی و مردم‌سالاری که اعمال خشونت را به‌طور مطلق نفی می‌کنند، به شدت انتقاد کرده است. "

  4- آه / بازخوانی مقتل نفس المهموم / موسسه فرهنگی جام طهور

   

درباره این کتاب سخنی ندارم اصلا سخته در موردش بنویسم چرا که قطره قطره در زمان خواندن این کتاب نوشیدمش اگر کمی بیشتر بنوشید آتش میگیرید ..... بماند.... داستان حسین (ع) سنگین است 

در توضیح این کتاب آمده است: "تاب آه حاصل بازخوانی و ویرایش مقتل «نفس المهموم» است ـ کتابی که غالب نقلهای صحیح مقاتل و کتب تاریخ را در خود گرد آورده و جزءجزء حادثه قتل حسین ابن علی را ـ از شش ماه پیشتر تا چند ماه بعدترش ـ ثبت کرده است. "

(میتونید قسمت‌های مختلف کتاب صوتی این کتاب رو از اینجا دانلود کنید)

  5- ترجمه لهوف / ابن طاووس

سوگنامه یا مقتل «لهوف» ابن طاوس معتبرترین کتاب موجود درباره رخدادهایى است که به حادثه کربلا منتهى شده از جمله جزئیات اصل جنگ و رخدادهاى بعدى آن.

  

(می‌توانید این کتاب را از اینجا دانلود کنید)

  6- نامیرا / صادق کرمیار / انتشارات نیستان

  

صادق کرمیار در این کتاب لحظه‌ای شما را تنها نمی گذارد نگارش این کتاب به هیچ وجه افت ندارد و تمام داستان در اوج قرار است. از ابتدای داستان که روایت ساده‌ای از اوضاع کوفه را داریم تا انتهای کتاب که به کربلا می‌رسیم هنوز جایگاه افراد بد و خوب افراد کامل خود را نشان نمی‌دهد اگر که هنوز این کتاب را مطالعه نکردید همه کارهایتان را کنار بگذارید و حتما این کتاب را مطالعه کنید.

پیش از این مطالب زیادی را در باره حوادث کوفه در روز های ورود مسلم ابن عقیل(ع)خوانده بودم و معرفتی نسبی در باره آن بدست آورده بودم. اما تفاوت جدی این کتاب و نثر روان و شیوای آن با مطالب تاریخی و علمی در این بود که انسان را به درون خانه های کوفیان می برد .توگویی در آنجا زیسته ای و گویی با مردمان آن همراه بوده ای. کتاب نامیرا من را با عبدالله ابن عمیر آشنا ساخت.

در بخشی از کتاب آمده است: "شب عاشورا یاران امام در صحرای نینوا در پی عبدالله و همسرم آمدند و گفتند ...امام فرمود امشب بهترین مردم بنی کلب مهمان من است و به من می پیوندد ..."

   7- شماس شامی / مجید قیصری / نشر افق

  

در بخشی از خبر معرفی این کتاب آمده است: ""شمّاس شامی" نوشته مجید قیصری است. کسی که در مورد هدف نگارش این اثر می گوید: "من می خواهم بگویم ثمره این جنگ چیست؟ یک عده اسیر که همه زن هستند؟ خیلی بی معناست. یعنی هر آزاده یی، هر انسانی در هر شرایطی با خود می گوید این وحشی گری است." وی ادامه می دهد: "داستان اگر اجازه ندارد تاریخ را تحریف کند، اما این توان و ظرفیت را دارد که تاریخ را از زاویه‌ای نو روایت کند. گویی دوباره آن را می‌آفریند."


وی در این اثر به روایت یک محقق سوری می‌پردازد که به طور اتفاقی، کتاب کهن و ناشناخته‌ای را در شهر حلب به دست می‌آورد و اگر خواننده تا انتها با داستان همراه شود متوجه می‌شود که داستان به گونه‌ای معما گونه پیش می‌رود، درعین اینکه او بارها درباره کتاب اظهار کرده است که "شمّاس شامی" یک رمان است نه تاریخ. این رمان، در واقع، گزارش مفصلی است که به حوادث بعد از واقعه کربلا می‌پردازد. مخاطب این گزارش هم، فرستاده ویژه روم است که در همان زمان به شهر شام سفر کرده بود تا جانشین جدید امپراتور روم را منسوب کند و آن‌چه باعث اهمیت این گزارش شده‌‌، جسارت نویسنده در پرداختن به موضوع جایه جایی سفیران است. " 

متن کامل نقد و بررسی کتاب شماس شامی (کــلیــــک کنــــید)

  8- سقای آب و ادب / سید مهدی شجاعی / نیستان

  

فصل اول این کتاب، "عباس علی" نام دارد که زمان رسیدن حضرت عباس (ع) را به شریعه، توصیف می کند. زمانی که ایشان دست به آب فرات می برد تا کمی عطشش را بکاهد اما به یاد پدر می افتد... به یاد خاطرات نوجوانی و رشادت ها و دلاوری هایش در رکاب حضرت علی (ع) و به یاد آن لحظات واپسین حیات ایشان که خطاب به حضرت ابوالفضائل فرمودند: "عباس من! به زودی سبب روشنی چشم من در قیامت خواهی شد. در عاشورا وقتی وارد شریعه شدی، مبادا که آب بنوشی و برادرت حسین، تشنه باشد." 

............

در خواندن این کتاب اصلا شکی به دل خودتان راه ندید  (کلــــیک کنیـــــد)

  9- من می‌گویم شما بگریید / علیرضا قزوه / سوره مهر

  

مجموعه‌ی شعری است جمع آوری شده توسط علیرضا قزوه؛ در مقدمه این کتاب آقای قزوه از وضعیت نامطلوب شعرهای خوانده شده در رثای امام حسین (علیه السلام) شکایت می‌کند و میگوید که این مجموعه را برای این بوجود آورده است که اشعار زیبا و بدون هجو این نوع سبک را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده باشم.

  10- اونویسی / جلیل صفربیگی / سپیده باوران

  

کتاب شعری کوچک از جلیل صفربیگی است که توسط انتشارات سپیده باوران منتشر شده اگر به دنبال رباعی هایی ناب در زمینه محرم و مهدویت می‌گردید این کتاب را توصیه می‌کنم.





موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 25 :: 1:15 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
محرم الحرام، ماهی است که ما را به یاد شهادت اباعبدالله الحسین(ع) می‌اندازد اما در این ماه شاهد وقایع دیگری نیز هستیم که از آن جمله می‌توان به اجابت دعای حضرت زکریا و آزاد شدن حضرت یوسف(ع) اشاره کرد.

به گزارش فارس، نخستین روز از ماه محرم‌الحرام، روزی است که دعای زکریای نبی علیه‌السلام به اجابت رسید و خداوند متعال در حالی که زکریا سنین پیری را سپری می‌کرد فرزندی به نام «یحیی» را به او بخشید.

به همین بهانه، گذری بر تفسیر آیات 38 تا 41 سوره مبارکه «آل عمران» از تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی داشته‌ایم که به بیان جریان چگونگی اجابت دعای حضرت زکریا(ع) پرداخته است.

«هُنَالِک دَعَا زَکرِیَّا رَبَّهُقَالَ رَب هَب لى مِن لَّدُنک ذُرِّیَّةً طیِّبَةًإِنَّک سمِیعُ الدُّعَاءِ، فَنَادَتْهُ الْمَلَئکَةُ وَ هُوَ قَائمٌ یُصلى فى الْمِحْرَابِ أَنَّ اللَّهَ یُبَشرُک بِیَحْیى مُصدِّقَا بِکلِمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَ سیِّداً وَ حَصوراً وَ نَبِیًّا مِّنَ الصلِحِینَ‏، قَالَ رَب أَنى یَکُونُ لى غُلَمٌ وَ قَدْ بَلَغَنىَ الْکبَرُ وَ امْرَأَتى عَاقِرٌ قَالَ کَذَلِک اللَّهُ یَفْعَلُ مَا یَشاءُ، قَالَ رَب اجْعَل لى ءَایَةً قَالَ ءَایَتُک أَلا تُکلِّمَ النَّاس ثَلَثَةَ أَیَّامٍ إِلا رَمْزاًوَ اذْکُر رَّبَّک کثِیراً وَ سبِّحْ بِالْعَشىّ‏ِ وَ الابْکارِ»

آنجا [بود که] زکریا پروردگارش را خواند [و] گفت پروردگارا از جانب خود فرزندى پاک و پسندیده به من عطا کن که تو شنونده دعایى، پس در حالى که وى ایستاده [و] در محراب [خود] دعا مى‏کرد فرشتگان او را ندا دردادند که خداوند تو را به [ولادت] یحیى که تصدیق کننده [حقانیت] کلمة الله [عیسى] است و بزرگوار و خویشتندار [=پرهیزنده از آنان] و پیامبرى از شایستگان است مژده مى‏دهد. گفت پروردگارا چگونه مرا فرزندى خواهد بود در حالى که پیرى من بالا گرفته است و زنم نازا است [فرشته] گفت [کار پروردگار] چنین است ‏خدا هر چه بخواهد مى‏کند. عرض کرد: پروردگارا! نشانه‏اى براى من قرار ده! گفت: نشانه تو آن است که سه روز، جز به اشاره و رمز، با مردم سخن نخواهى گفت.

توضیحات

همسر زکریا و مادر مریم خواهر یکدیگر بودند و اتفاقا هر دو در آغاز، نازا و عقیم بودند هنگامى که مادر مریم ازلطف پروردگار، صاحب چنین فرزند شایسته‏اى شد و زکریا اخلاص و سایر ویژگی‌هاى شگفت‏آور او را دید آرزو کرد که او هم صاحب فرزندى پاک و با تقوا همچون مریم شود فرزندى که چهره‏اش آیت و عظمت خداوند باشد و با اینکه سالیان درازى از عمر او و همسرش گذشته بود و از نظر معیارهاى طبیعى بسیار بعید به نظر مى‏رسید که صاحب فرزندى شود ولى ایمان به قدرت پروردگار و مشاهده وجود میوه‏هاى تازه در غیر فصل، در کنار محراب عبادت مریم، قلب او را لبریز از امید ساخت که شاید در فصل پیرى، میوه فرزند بر شاخسار وجودش آشکار شود.

به همین دلیل هنگامى که مشغول نیایش بود از خداوند تقاضاى فرزند کرد و آن گونه که قرآن در نخستین آیه فوق مى‏گوید: در این هنگام زکریا پروردگار خویش را خواند و گفت: پروردگارا! فرزند پاکیزه‏اى از سوى خودت به من عطا فرما که تو دعا را مى‏شنوى و اجابت مى‏کنى «هُنَالِک دَعَا زَکرِیَّا رَبَّهُقَالَ رَب هَب لى مِن لَّدُنک ذُرِّیَّةً طیِّبَةًإِنَّک سمِیعُ الدُّعَاءِ».

در این موقع فرشتگان به هنگامى که او در محراب ایستاده و مشغول نیایش بود وى را صدا زدند که خداوند تو را به یحیى بشارت مى‏دهد، در حالى که کلمه خدا (حضرت مسیح) را تصدیق مى‏کند و آقا و رهبر خواهد بود و از هوى و هوس بر کنار و پیامبرى از صالحان است «فَنَادَتْهُ الْمَلَئکَةُ وَ هُوَ قَائمٌ یُصلى فى الْمِحْرَابِ أَنَّ اللَّهَ یُبَشرُک بِیَحْیى مُصدِّقَا بِکلِمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَ سیِّداً وَ حَصوراً وَ نَبِیًّا مِّنَ الصلِحِینَ‏».

زکریا از شنیدن این بشارت به وسیله فرشتگان، غرق شادى و سرور شد و در عین حال نتوانست شگفتى خود را از چنین موضوعى پنهان کند، عرض کرد: پروردگارا! چگونه ممکن است فرزندى براى من باشد در حالى که پیرى به من رسیده و همسرم نازاست «قَالَ رَب أَنى یَکُونُ لى غُلَمٌ وَ قَدْ بَلَغَنىَ الْکبَرُ وَ امْرَأَتى عَاقِرٌ».

در اینجا خداوند به او پاسخ داد و فرمود: اینگونه خداوند هر کارى را که بخواهد انجام مى‏دهد «قَالَ کَذَلِک اللَّهُ یَفْعَلُ مَا یَشاءُ».

* نشانه اجابت دعای زکریا چه بود؟


و با این پاسخ کوتاه که تکیه بر نفوذ اراده و مشیت الهى داشت، زکریا قانع شد و در حقیقت مى‏خواست در اینجا ایمانش به مرحله شهود برسد و همانند ابراهیم که ایمان به معاد داشت و تقاضاى شهود مى‏کرد مى‏خواست به چنین مرحله‏اى از اطمینان نائل شود و این طبیعى است که هر انسانى هنگامى که با مسئله‏اى بر خلاف قوانین طبیعت مواجه مى‏شود در فکر فرو مى‏رود و تمایل پیدا مى‏کند که یک نشانه حسى براى آن بیابد.

در اینجا زکریا از خداوند تقاضاى نشانه‏اى بر این بشارت بزرگ مى‏کند و چنانکه گفتیم نه به خاطر عدم اعتماد بر وعده‏هاى الهى، بلکه براى تاکید بیشتر و اینکه ایمان او به این مطلب ایمان شهودى شود تا قلبش مالامال از اطمینان شود، همانگونه که ابراهیم خلیل تقاضاى مشاهده صحنه معاد براى آرامش هر چه بیشتر قلب مى‏نمود.

زکریا عرضه داشت: پروردگارا! نشانه‏اى براى من قرار ده «قَالَ رَب اجْعَل لى ءَایَةًقَالَ».

در پاسخ خداوند به او گفت: نشانه تو آن است که سه روز با مردم جز به اشاره و رمز، سخن نخواهى گفت و زبان تو بدون هیچ عیب و علت براى گفت‌وگوى با مردم از کار مى‏افتد «قَالَ ءَایَتُک أَلا تُکلِّمَ النَّاس ثَلَثَةَ أَیَّامٍ إِلا رَمْزاً».

ولى پروردگار خود را (به شکرانه این نعمت) بسیار یاد کن و هنگام شب و صبحگاهان او را تسبیح‏گوى «وَاذْکُر رَّبَّکَ کَثِیرًا وَسَبِّحْ بِالْعَشِیِّ وَالإِبْکَارِ».

به هر حال خداوند در خواست زکریا را پذیرفت و سه شبانه روز زبان او بدون هیچ عامل طبیعى از سخن گفتن با مردم باز ماند در حالى که به ذکر خدا مترنم بود، این وضع عجیب، نشانه‏اى از قدرت پروردگار بر همه چیز بود، خدایى که مى‏تواند زبان بسته را به هنگام ذکرش بگشاید قادر است از رحم عقیم و بسته، فرزندى با ایمان که مظهر یاد پروردگار باشد به وجود آورد و از اینجا رابطه این نشانه با آنچه زکریا مى‏خواست روشن مى‏شود.

بعضى از مفسران گفته‏اند: احتمال دارد که این خوددارى از سخن گفتن با مردم جنبه اختیارى داشته و زکریا به فرمان خدا مأمور بوده که در این سه روز، زبان جز به ثناى الهى نگشاید و به اصطلاح مامور به روزه سکوت بود که در بعضى از امم پیشین وجود داشته است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 25 :: 1:13 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خبر "حاج کاظم «آژانس شیشه‌ای» همچنان پیگیر اعزام حاج ناصر" که با نگاهی به سرگذشت یک جانباز به موضوع اعزام نشدن به خارج از کشور برای امر درمان وی پرداخته بود، گفت: بر اساس نظر شورای عالی پزشکی بنیاد شهید و متخصصان این شورا، وضعیت این جانباز در داخل کشور قابل کنترل بوده و نیازی به اعزام وی به کشور آلمان نیست.

حسن خسروآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: این جانباز با مراجعه به بیمارستان خاتم‌الانبیاء بدون هیچ مشکلی می‌تواند تحت درمان قرار بگیرد، چرا که علی‌رغم اعزام‌های قبلی وی به کشورهای اروپایی، درمان نشده است.

وی ضمن بیان اینکه این جانباز به دلیل ماهیت بیماری به صورت صد درصدی قابل درمان نیست و تنها می‌توان روند بیماری را کنترل کرد، گفت: با نظر پزشکان متخصص بهتر است این جانباز در داخل کشور تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد.

خسروآبادی ادامه داد: اعزام به خارج بسیاری از جانبازان لزومی ندارد. آنها تصور می‌کنند اگر به کشورهای اروپایی سفر کنند با داروهای ویژه‌ای که در اختیار آنها می‌گذارند، بهبود می‌یابند، این در حالیست که آنها از اینکه پزشکان خارجی با ارائه برخی از همان داروها در حال آزمایش تاثیر داروهای جدید به روی جانبازان هستند، بی‌خبرند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید به زاویه دیگری از ارائه داروهای خارجی به جانبازان اشاره کرد و در توضیح بیشتر این موضوع، اظهار کرد: عوارض بعضی داروهای خارجی نامشخص است، به طوری که برخی شرکت‌های خارجی با ارائه رایگان آن به پزشکان ایرانی، در صدد آزمایش تاثیر داروها به روی جانبازان هستند.

وی با انتقاد از اینکه برخی رسانه‌ها در خبرسازی اعلام می‌کنند، بنیاد شهید داروهای خارجی را تامین نمی‌کند، تاکید کرد: برخی از این شرکت‌های دارویی یک ماه پس از تولید دارو، برای آگاهی از اثرات آن، حتی به پزشکان برای تجویز آن برای بیماران، حق‌الزحمه هم پرداخت می‌کنند که این امر از نظر بنیاد شهید قابل پذیرش نیست، چرا که نمی‌توان نتایج عوارض داروها را پس از دو تا سه ماه استخراج کرد.

خسروآبادی در خاتمه با تاکید بر اینکه واقعیت برخلاف آنچه است که عنوان می‌شود، از رسانه‌ای شدن برخی موضوعات مربوط به امور جانبازان انتقاد کرد و گفت: این تاسف‌آور است که در نمایشی احساسی، فرهنگ ایثار و شهادت را تنزل می‌دهیم و به این موضوع می‌رسیم که چرا جانبازی به خارج از کشور اعزام نشده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 25 :: 12:54 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، خداى مهربان، پس از بیان بزرگ ترین نعمت الهى، یعنى رسالت پیامبر عظیم الشأن اسلام که مردم را با تعلیم و تزکیه به راه صحیح هدایت مى کند، مى فرماید: «فَاذْکرُونِى أَذْکرْکمْ وَ اشْکرُوا لِى وَ لَا تَکفُرُونِ »؛ 1 «پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. و شکر مرا گویید و (در برابر نعمتهایم) کفران نکنید.»
بدیهى است که منظور از این آیه، وجود یک حالت عاطفى میان خدا و بندگان نیست، آن گونه که در میان انسانها معمول است که به همدیگر مى گویند: «به یاد ما باشید تا به یاد شما باشیم»؛ بلکه اشاره به یک اصل تربیتى و تکوینى است. «به یاد من باشید» یعنى به یاد ذات پاکى که سرچشمه تمام خوبیها و نیکیها است، باشید و بدین وسیله روح و جان خود را پاک و آماده پذیرش رحمت پروردگار سازید. توجه به این ذات پاک، بنده را در فعالیتهایش مخلص تر، متحدتر و نیرومندتر مى سازد. 2
منظور از «ذکر خدا» تنها یادآورى به زبان نیست، بلکه منظور این است که بنده با تمام دل و جان به ذات پاک خدا توجه داشته باشد؛ توجهى که انسان را از گناه باز مى دارد و به اطاعت از دستورات او دعوت مى کند.
در ذیل این آیه، محمّد بن مسلم از امام باقرعلیه السلام روایت کرده است که فرمود: «تَسْبِیحُ فاطِمَةَعلیهاالسلام مِنْ ذِکرِ اللَّهِ الْکثِیرِ الَّذِى قال اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ «فَاذْکرُونِى أَذْکرْکمْ»؛ 3 تسبیح فاطمه علیهاالسلام از [اقسام ] ذکر بسیار است که خدا [به آن دستور داده و] فرموده است که به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. »
ازاین حدیث چنین استنباط مى شود که تسبیح حضرت فاطمه زهراعلیهاالسلام، مصداقى از ذکر کثیر خدا است. شاید منظور این باشد که گفتن تسبیح فاطمه علیهاالسلام اگر همراه با توجّه قلبى باشد، مصداق ذکر کثیر است.
در حدیثى از امام صادق علیه السلام چنین روایت شده است: «مَنْ باتَ عَلى تَسْبِیحِ فاطِمَةَعلیهاالسلام کانَ مِنَ «الذَّاکرِینَ اللَّهَ کثِیراً وَالذَّاکراتِ»؛ 4 کسى که با تسبیح فاطمه علیهاالسلام بخوابد، از [مصادیق این آیه شریفه که مى فرماید:] «مردان و زنانى که خدا را فراوان یاد مى کنند» مى باشد. »
4. قرآن کریم مى فرماید: «یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا اذْکرُوا اللَّهَ ذِکرًا کثِیرًا وَ سَبِّحُوهُ بُکرَةً وَ أَصِیلاً »؛ 5 «اى کسانى که ایمان آورده اید! خدا را بسیار یاد کنید، و صبح و شام او را تسبیح گویید. »
امام باقرعلیه السلام روایت کرده است که فرمود: «تَسْبِیحُ فاطِمَةَعلیهاالسلام مِنْ ذِکرِ اللَّهِ الْکثِیرِ الَّذِى قال اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ «فَاذْکرُونِى أَذْکرْکمْ»؛ تسبیح فاطمه علیهاالسلام از [اقسام ] ذکر بسیار است که خدا [به آن دستور داده و] فرموده است که به یاد من باشید تا به یاد شما باشم »
اسماعیل بن عمار مى گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم که حدّ و اندازه ذکر کثیر (ذکر بسیار) که خداوند در قرآن فرموده است، چقدر است؟
فرمود: «اِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وآله عَلَّمَ فاطِمَةَعلیهاالسلام اَنْ تُکبِّرَ اَرْبَعاً وَثَلاثِینَ تَکبِیرَةً وَتُسَبِّحَ ثَلاثاً وَثَلاثِینَ تَسْبِیحَةً وَتُحَمِّدَ ثَلاثاً وَثَلاثِینَ تَحْمِیدَةً فَاِذا فَعَلْتَ ذَلِک بِاللَّیلِ مَرَّةً وَبِالنَّهارِ مَرَّةً فَقَدْ ذَکرْتَ اللَّهَ ذِکراً کثِیراً؛ 6 رسول خداصلى الله علیه وآله به فاطمه علیهاالسلام یاد داد که 34 بار تکبیر، 33 بار تسبیح و 33 بار تحمید بگوید. پس اگر تو یک بار شب و یک بار روز این کار را انجام دهى، در حقیقت خدا را با ذکر بسیار یاد کرده اى. »
البته باید توجه داشت که منظور از ذکر بسیار این نیست که شخصى آن را به زبان بگوید، ولى در صحنه زندگى یادى از خدا نکند و مرتکب گناه شود؛ بلکه همان گونه که در گذشته اشاره شد، منظور از ذکر کثیر آن است که بنده در همه حال به یاد خدا باشد و هرگز او را فراموش نکند. تسبیح فاطمه علیهاالسلام نیز در مرحله لفظ و ذکر زبانى از مصادیق ذکر کثیر است که خود مقدمه ذکر قلبى و به یاد خدا بودن است و آن نیز مقدمه انجام وظایف بندگى و ترک معصیت مى باشد.
حضرت فاطمه
فضیلت تسبیح فاطمه زهراعلیهاالسلام
در خاتمه براى تکمیل مطلب، نظر خوانندگان عزیز را به چند حدیث درباره اهمیت تسبیح فاطمه زهراعلیهاالسلام جلب مى کنیم:
1. از امیر م?منان على علیه السلام روایت شده است که فرمودند: «فَوَ اللَّهِ ما تَرَکتُهُنَّ مُنْذُ عَلَّمَنِیهِنَّ رَسُولُ اللَّهِ؛ به خدا سوگند! از آن روزى که رسول خدا آن ذکرها را به من یاد داده است، هیچ گاه آنها را ترک نکرده ام. »
شخصى پرسید: حتّى در شبهاى جنگ صفین هم ترک نکرده اى؟! فرمود: «نَعَمْ وَلا لَیلَةَ صِفَّینِ؛ آرى! حتى در شبهاى جنگ صفین هم ترک نکرده ام. » 7
2. از امام باقرعلیه السلام روایت شده است: «ما عُبِدَ اللَّهُ بِشَیى ءٍ مِنَ التَّحْمِیدِ اَفْضَلَ مِنْ تَسْبِیحِ فاطِمَةَعلیهاالسلام وَلَوْ کانَ شَیى ءٌ اَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ فاطِمَةَعلیهاالسلام؛ 8 از جهت حمد و ذکر، خدا با چیزى بهتر از تسبیح حضرت فاطمه زهراعلیهاالسلام عبادت نشده است. اگر عملى بهتر از آن بود، پیامبر خدا آن را به زهراعلیهاالسلام عطا مى کرد. »
رسول خداصلى الله علیه وآله به فاطمه علیهاالسلام یاد داد که 34 بار تکبیر، 33 بار تسبیح و 33 بار تحمید بگوید. پس اگر تو یک بار شب و یک بار روز این کار را انجام دهى، در حقیقت خدا را با ذکر بسیار یاد کرده اى »
3. در روایت دیگرى از آن حضرت نقل شده است: «مَنْ سَبَّحَ تَسْبِیحَ فاطِمَةَعلیهاالسلام ثُمَّ اسْتَغْفَرَ غُفِرَ لَهُ وَهِىَ مِائَةٌ بِالّلِسانِ وَاَلْفٌ فِى الْمِیزانِ وَتَطْرُدُ الشَّیطانَ وَتُرْضِىَ الرَّحْمانَ؛ 9هر کس تسبیح حضرت فاطمه زهراعلیهاالسلام را بگوید و بعد از آن استغفار نماید، بخشیده مى شود. و آن در زبان صد ذکر است؛ ولى در میزان اعمال هزار به حساب مى آید. شیطان را دور مى کند و خدا را راضى مى نماید. »
4. از امام صادق علیه السلام روایت شده است: «مَنْ سَبَّحَ اللَّهَ فِى دُبُرِ الْفَرِیضَةِ تَسْبِیحَ فاطِمَةَ الْمِائَةَ مَرَّةً وَاَتْبَعَها بِلا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ مَرَّةً غُفِرَ لَهُ؛ 10 هر کس پس از نماز واجب، با تسبیح فاطمه علیهاالسلام صد بار به تسبیح خدا بپردازد، و به دنبال آن یک بار «لا اِلهَ اِلَّا اللَّه» بگوید، آمرزیده مى شود. »
5. در حدیث دیگرى از آن حضرت روایت شده است: «تَسْبِیحُ فاطِمَةَعلیهاالسلام فِى کلِّ یوْمٍ فِى دُبُرِ کلِّ صَلاةٍ اَحَبُّ اِلَى اللَّهِ مِنْ صَلاةِ اَلْفِ رَکعَةٍ فِى کلِّ یوْمٍ؛ 11 تسبیح فاطمه زهرا هر روز بعد از هر نماز، از هزار رکعت نماز در هر روز، نزد خدا محبوب تر است. »
6. از امام صادق علیه السلام روایت شده است: «مَنْ سَبَّحَ تَسْبِیحَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِعلیهاالسلام فِى دُبُرِ الْفَرِیضَةِ قَبْلَ اَنْ یثْنِىَ رِجْلَیهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ؛ 12 هر کس بعد از نماز واجب، پیش از آنکه پاهاى خود را جفت کند (قبل از به هم خوردن حالت جلوس تشهد و سلام)، تسبیح فاطمه زهراعلیهاالسلام بگوید، خداوند او را مى آمرزد. »
از این احادیث معلوم مى شود که گفتن تسبیح حضرت فاطمه زهراعلیهاالسلام ارزش فوق العاده اى دارد و بهترین زمان گفتن آن، بعد از نماز واجب، بدون فاصله و پیش از به هم خوردن حالت نماز مى باشد.
 
پی نوشت ها:
1) بقره/152.
2) ر. ک: تفسیر نمونه، ج 1، ص 585.
3) وسائل الشیعه، شیخ حرّ عاملى (محمّد بن حسن)، با تصحیح عبد الرحیم ربانى شیرازى، احیاء التراث العربى، بیروت، چاپ چهارم، 1391 ه. ق، ج 6، ص 441.
4) وسائل الشیعه، ج 4، ابواب تعقیب، باب 11، ص 1023، ح 4.
5) احزاب/41 و 42.
6) مستدرک الوسائل، محدث نورى، چاپ م?سسه آل البیت، قم، چاپ اول، 1408 ه. ق، ج 5، ص 37.
7) فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش، سید مجتبى برهانى، انتشارات بیت الاحزان، قم، چاپ اوّل، 1385 ش، ج 1، ص 373 و 374؛ به نقل از احقاق الحق، ج 10، ص 278.
8) وسائل الشیعه، ج 4، ابواب تعقیب، باب 9، ص 1024، ح 1.
9) همان، باب 8، ص 1023، ح 3.
10) همان، باب 7، ص 1021، ح 3.
11) همان، باب 9، ص 1024، ح 2.
12) همان، باب 7، ص 1022، ح 4.
منبع: ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی، آموزشی مبلغان شماره104.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 25 :: 10:47 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به ریتم‌های زیستی و فعالیت‌های هورمون‌های مختلف بدن توصیه می‌شود برای جلوگیری از اخلال در روند سوخت چربی‌ها شام باید قبل از ساعت 9 شب صرف شود و از میل کردن شام‌های حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری شود و به میل کردن سبزیهای پخته یا خام با مقداری غذاهای پروتئینی در وعده شام قناعت شود.
 
شام یکی از وعده‌های غذایی است که بهتر است با دقت بیشتر و رعایت نکات خاصی صرف شود. باید از مصرف غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد برای وعده شام خودداری شود. حذف شام جهت لاغری کاری کاملا اشتباه است در حقیقت تنها راهکار موثر برای کاهش وزن، کم کردن میزان دریافت انرژی است نه قطع کامل آن. حال این انرژی هم از طریق میوه می تواند تامین شود و هم از غذاهای سرد یا گرم. مهم کم کردن کالری یا سوزاندن آن است نه نوع ماده غذایی خورده شده.
 
کسانی که دچار ناراحتی‌های گوارشی نظیر زخم معده یا ترش کردن هستند باید شام بسیار سبک و با فاصله طولانی در زمان خواب مصرف کنند. مصرف غذاهای پرچرب و سنگین نه تنها در وضعیت سلامت بلکه در خواب فرد نیز در هنگام شب تداخل خواهد داشت.

نکته:زمان صرف یک وعده غذا بهترین فرصت است تا افراد خانواده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 آبان 25 :: 10:44 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی امروز پنجشنبه 26 آبان 91 به شکست خانگی تیم ملی ایران برابر ازبکستان در راه جام جهانی 2014 برزیل و نظر کارشناسان داوری درباره اشتباه تیم داوری اماراتی در نپذیرفتن گل سالم ایران اختصاص دارد.





















موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 21 :: 7:32 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش صراط، نام این پیرمرد «مراد» و شهرتش «نور علی» است، در «همدان» متولد شده است و در جوانی بعد از اقامت در «کربلا» راهی دیار شام شده و از آن زمان تاکنون در حرم حضرت زینب (س) و در منطقه زینبیه دمشق زندگی کرده است.

افتخار دارد که 67 سال خادمی پیام‌آور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین در دمشق را در کارنامه خود ثبت کرده و از روی علاقه و عشقی که به زینب کبری سلام الله علیها دارد، نام خود را به «مراد نورعلی زینب دوست» تغییر داده است.

به طور اتفاقی با وی آشنا شدیم و وقتی به دفتر کار مدیر حرم حضرت زینب(س) رفتیم، این پیرمرد را دیدیم که با زبان شیرین فارسی سلام کرد و یک بیت شعر خواند.

خوشحال شدیم و بعد از گپ و گفتی که با هم داشتیم، متوجه موضوعی بسیار جالب شدیم. پیرمرد زینب‌دوست در این فرصت کوتاه از علاقه‌ و خدمتش در طول نزدیک به 70 سال به حضرت زینب(س) گفت، از اوایل حضورش که جوانی 12 ساله بوده و صحبت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که مراد نورعلی همدانی از تحویل گرفتن جسد شریعتی در فرودگاه دمشق از امام موسی صدر گفت. همین امر بهانه‌ای شد تا دقایقی با وی به گفت‌وگو بنشینیم.

پیرمرد همدانی که 70 سال خادم حرم حضرت زینب(س) است

 

* چطور شد به سوریه آمدید و ایران را ترک کردید؟

ـ بچه کوچکی بودم که از کربلا به دمشق آمدم، آن زمان کلیددار حرم حضرت زینب (س) به من گفت که می‌توانی خادمی این حرم را بر عهده بگیری؟

* چه سالی بود، یادتان می‌آید؟

ـ دقیق نمی‌دانم ولی من 10 تا 12 سال بیشتر نداشتم که اینجا آمدم، این گنبد و بارگاه نبود، بیشترین تعداد زائری که اینجا می‌آمد 8 تا 9 نفر بود، اینجا چندان آباد نبود بیشتر خراب بود گنبد خیلی کوچکی نیز روی قبر و ضریح بود.

* از اینکه اینجا هستید راضی هستید؟

ـ خدا را شکر می‌کنم، الحمدلله.

این پیرمرد جسد دکتر علی شریعتی را از امام موسی صدر تحویل می‌گیرد و در قبرستانی در زینبیه دفن می‌کند

 

*در صحبت‌ها به مرحوم شریعتی اشاره کردید، از شریعتی بگویید؟

ـ وقتی پیکر شریعتی را از لندن به دمشق آوردند امام موسی صدر همراه وی بود، یادم هست از فرودگاه دمشق پیکر وی را با تشریفات به حرم حضرت آوردند و تحویل من دادند و من هم در قبرستانی در کنار حرم حضرت زینب (س) وی را دفن کردم. امام موسی صدر مسئولیت این کار را به من سپرد.

* شما شخصاً او را دفن کردید؟

ـ بله، تمام مراحل کفن و دفن و تدفین را خودم انجام دادم. سال 1356 بود که وی را دفن کردم بعد از اینکه وی را دفن کردم خیلی‌ از افرادی که به اینجا می‌آمدند می‌پرسیدند که قبر شریعتی کجاست؟

*زواری هم بودند که سراغ شریعتی را از شما بگیرند؟

ـ قبلا خیلی مردم می‌آمدند و می‌رفتند تا قبر وی را ببینند اما بعد از اینکه اوضاع شلوغ و بحرانی شده، دیگر کسی سر قبر او نمی‌رود.

* از خاطراتتان بگویید، اتفاقاتی که برایتان افتاده، آیا تهدید هم شده‌اید در این مدت؟

ـ الحمدلله خطری متوجه من نبوده است، الان نزدیک به 70 سال است که من در سوریه زندگی می‌کنم اما تاکنون و برای من هیچ مشکلی پیش نیامده است. هیچ کس حتی از من نپرسید که شناسنامه تو کجاست اهل کجا هستی الان 70 سال است که خدمتگزار حضرت زینب هستم. 

* آیا در این مدت بحران، مراسم در حرم برگزار می‌شود یا تعطیل شده؟

ـ بله مراسم برگزار می‌شود در گوشه‌ای از صحن زوار می‌آیند دعای توسل دعای کمیل و حتی نماز جماعت و نماز جمعه برگزار می‌شود.

* خانواده‌تان کجا هستند؟

ـ خانواده‌ام در زینبیه هستند بعد از 40 سال صاحب یک خانه شده‌ام.

* برای ایرانی‌ها هم پیامی دارید؟

ـ فقط سلامتی ایرانیان را می‌خواهم خدا به همه دست اندرکاران حرم از جمله آیت الله حسینی توفیق دهد.

* در پایان سخن خاصی دارید؟

ـ ما حاضریم برای نوکری بی‌بی‌، کوچک‌ترین فرد در حرم من هستم.

این پیرمرد زینب دوست بعد از مصاحبه به خبرنگار ما گفت که در انفجار قبلی که بر اثر خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) رخ داد، خداوند جانی دوباره به من بخشید و طعم مرگ را چشیده است. در آن انفجار ده‌ها تن از شیعیان کشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

منبع: فارس



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 21 :: 7:10 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش جهان، این روزها فرصتی است برای عبادت و عبودیت، راز و نیاز، توبه و تفکر، درس‏ آموزی ؛ و برای آنکه پیامبر(ص) و عترت پاکش را شفیع قرار دهیم تا خداوند مهربان از قصورها و تقصیراتمان بگذرد؛ و مشکلات جهان تشیع را برطرف نماید...

 
آنچه در پی می ‏آید شاید کمکی باشد برای کسانی که به دنبال محفل و مکان مناسبی برای سوگواری می ‏گردند: 

موج الحسین(ع)
سخنران: حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری
مداح: حسین سازور
زمان: شب اول تا یازدهم محرم
ساعت: 21:30
نشانی: خیابان خراسان، نرسیده به میدان خراسان.

رایه العباس(ع)
سخنران: حجت الاسلام ریاضت
مداح: محمود کریمی
زمان: اول تا یازدهم محرم
ساعت: ساعت 14:30
نشانی: میدان تجریش، چیذر، بارگاه امام زاده علی اکبر (ع) چیذر

مدرسه نور
سخنران: آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی
زمان: اول تا یازدهم محرم
ساعت: ساعت 18 با اقامه نماز مغرب و عشا
نشانی: خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران، بن بست ملکی

مسجد امام حسین (ع)
زمان: از روز اول محرم به مدت 10 شب
ساعت: بعد از نماز مغرب و عشا
نشانی: میدان امام حسین، خیابان دماوند، نرسیده به بیمارستان بوعلی

مهدیه تهران
سخنران شبهای محرم : آیت الله حاج شیخ کاظم صدیقی
سخنران روز تاسوعا و عاشورا :حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا پناهیان
پنجشنبه 25 آبان ( شب اول محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج مهدی خادم ، نوحه و عزاداری حاج سید محمد امام
جمعه 26 آبان( شب دوم محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج اکبر سلطانپور، نوحه و عزاداری حاج سید محمد امام
شنبه 27 آبان ( شب سوم محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج کاظم احمدی، نوحه و عزاداری حاج صادق آهنگران
یکشنبه 28 آبان ( شب چهارم محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج احمد زین العابدین ، نوحه و عزاداری حاج صادق آهنگران
دوشنبه 29 آبان ( شب پنجم محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج احمد زین العابدین ، نوحه و عزاداری حاج رضا طاهری
سه شنبه 30 آبان( شب ششم محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج احمد زین العابدین ، نوحه و عزاداری حاج رضا طاهری
چهار شنبه 1 آذر ( شب هفتم محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج احمد زین العابدین ، نوحه و عزاداری حاج حمید رمضانپور
پنجشنبه 2 آذر ( شب هشتم محرم ) : زیارت عاشورا توسط حاج احمد زین العابدین، نوحه و عزاداری حاج حمید رمضانپور
جمعه 3 آذر ( شب تاسوعای حسینی) : زیارت عاشورا توسط حاج حسین موحدی نیا، نوحه و عزاداری حاج مهدی منصوری
شنبه 4 آذر ( روز تاسوعای حسینی) : زیارت عاشورا توسط حاج مهدی فاطمی، نوحه و عزاداری حاج علی مشکینی و حاج مجید بادکوبه
شنبه 4 آذر ( شب عاشورای حسینی) : زیارت عاشورا توسط حاج احمد زین العابدین ، نوحه و عزاداری حاج مهدی منصوری
یکشنبه 5 آذر ( روز عاشورای حسینی) : زیارت عاشورا توسط حاج مهدی فاطمی، نوحه و عزاداری حاج علی مشکینی و حاج مجید بادکوبه
یکشنبه 5 آذر ( شب یازدهم محرم) : زیارت عاشورا توسط حاج احمد زین العابدین ، نوحه و عزاداری حاج مهدی منصوری
ساعت شروع مراسم : از ساعت 20

عباسیون
سخنران:حجت الاسلام انصاریان
مداح:حاج محمدرضا مرجب،حاج مهدی عرب،کربلایی علی زکریایی
زمان:از دهه اول محرم از 9 صبح تا اذان ظهر
نشانی:خیابان شریعتی نرسیده به قدس حسینیه عباسیون

روضه العباس
سخنران: حجت الاسلام مصطفی کرمی
مداح: حسین سیب سرخی
زمان: دهه اول محرم
ساعت: ساعت 20:30
نشانی: خیابان پیروزی، خیابان کریمشاهیان، حسینیه جوانان حسینی

مسجد ارک
سخنران:حجت السلام و المسلمین سیدحسین مومنی
مداح: حاج منصور ارضی
زمان: از شب اول محرم به مدت 10 شب
ساعت: بعد از نماز مغرب و عشا
نشانی: مکان خیابان پانزده خرداد، خیابان ارگ، مسجد ارگ

ثارالله
مداح: حاج محمود کریمی
زمان:دهه اول به مدت 11 شب
ساعت: ساعت 20
نشانی: مجید‌یه شمالی، بالاتر از میدان ملت، کوی شهید صباح غربی.

صنف لباس فروشان
مداح: قرائت زیارت عاشورا توسط حاج منصور ارضی
مداحی حاج علی انسانی
زمان: از روز اول محرم
ساعت:از اذان صبح
نشانی: خیابان سعدی، پایین تر از چهار راه مخبرالدوله

هیأت رزمندگان اسلام غرب
سخنران:حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده
مداح: قرائت زیارت عاشورا توسط حاج سعید حدادیان
زمان: از روز اول محرم
ساعت: بعد از نماز صبح
نشانی: خیابان آزادی، نرسیده به پل یادگار امام ، مهدیه امام حسن مجتبی(ع) هیأت رزمندگان اسلام غرب

دانشگاه امام صادق
مداح: حاج میثم مطیعی
زمان: از شب اول محرم، به مدت 10 شب
ساعت: بعد از نماز مغرب و عشا
نشانی: بزرگراه چمران پل مدیریت دانشگاه امام صادق

دانشگاه تهران
سخنران: حجت الاسلام پناهیان
مداح: حاج سعید حدادیان
زمان: از روز اول محرم
ساعت: بعد از نماز ظهر و عصر
نشانی: خیابان 16 آذر، مسجد دانشگاه تهران

هیئت الرضا
مداح: حاج عبدالرضا هلالی
زمان: از اول محرم به مدت 10 روز
ساعت: ساعت 18
نشانی: خیابان خیام – ضلع شمالی پارک شهر – خیابان فیاض بخش – خانه کشتی شهدای هفتم تیر

هیئت خادمین اهل بیت
سخنران:حجت الاسلام غلامحسین جعفری
مداح:حاج محمدرضا مرجب،حاج سعید غضنفری
شعر خوانی: صابر خراسانی
زمان: از پنجشنبه 25/8/91 به مدت 11 شب ،از ساعت 19 تا 22
نشانی:یوسف آباد خیابان سید جمال الدین اسد آبادی خیابان 21،بوستان شفق،فرهنگسرای شفق

مراسم عزاداری هیئت هنر و حماسه
سخنران: حجت الاسلام پناهیان
مداح:
زمان: دهه ی اول محرم
ساعت: از ساعت 20
نشانی: خیابان ولی عصر ، چهارراه ولی عصر، دانشگاه هنر تهران ، پردیس کاربردی

هیئت مکتب الحسین(ع)
به مدت 12 شب
مداح: کربلایی نریمان پناهی
میدان قزوین خیابان قزوین
انتهای خیابان شهید مرادی(استخر)/ فرهنگسرای رازی از ساعت 21

هیئت رزمندگان اسلام شرق تهران
حسینیه شهدای بسیج
اتوبان بسیج خیابان شهید رحیمی به مدت سیزده شب از ساعت 20
مداح:حاج سعید حدادیان،کربلایی محمد حسین حدادیان

حسینیه پیروان حضرت مهدی(عج)
سخنرانان: دکتر حشمت الله قنبری (5 شب اول)، حاج حسین سرخه‌ای (از شب 6 تا شام غریبان)
مرثیه سرا: حاج محمدرضا طاهری
خیابان 17 شهریور، نرسیده به میدان خراسان، خیابان عجب گل، حسینیه پیروان حضرت مهدی(عج)، از شب اول محرم به مدت 11 شب (از ساعت 19:30)

مسجد الشهداء
مرثیه سرا: حاج ماشاالله عابدی
بزرگراه شهید محلاتی، مسجد الشهداء از روز اول محرم به مدت 11 روز (از ساعت 8 صبح)

حسینیه آیت الله علوی تهرانی
قرائت زیارت عاشورا: حاج حسین ارضی
مرثیه سرا: حاج ذبیح الله ترابی
سخنران: حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان
خیابان فاطمی غربی، خیابان اعتمادزاده، حسینیه آیت الله علوی تهرانی از روز اول محرم تا روز عاشورا (از ساعت 15)

شیخ حسین انصاریان
برنامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در دهه اول محرم به شرح زیر است:
میدان قیام، خیابان ری، کوچه شهید رقیب دوست، حسینیه هدایت از روز اول محرم تا روز عاشورا (از ساعت 7 صبح)
خیابان فاطمی غربی، خیابان اعتمادزاده، حسینیه آیت الله علوی تهرانی از روز اول محرم تا روز عاشورا (از ساعت 16 تا 17)
کارگر شمالی، مسجد حضرت امیر(ع) از روز اول محرم تا روز عاشورا (بعد از نماز مغرب)
خیابان ری، حسینیه همدانی‌ها از روز اول محرم تا روز عاشورا (از ساعت 20 تا 21)
تهرانپارس، بالاتر از فلکه سوم، خیابان 212 شرقی، حسینیه بیت الزهرا(س) از روز اول محرم تا روز عاشورا (از ساعت 21 تا 22)

مسجد الشهداء
مرثیه سرا: حاج مهدی سماواتی
بزرگراه شهید محلاتی، مسجد الشهداء از روز اول محرم به مدت 11 روز (از ساعت 6:30 صبح)

در صورت تمایل مخاطبان گرامی می توانند نام هیئت های عزاداری محل زندگی خود در استان و شهر محل سکونت را با ذکر زمان، مکان، نام سخنران و مداح از طریق بخش نظرات همین مطلب برای جهان ارسال کرده تا همگان از آن آگاهی یابند.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 21 :: 7:7 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
اینجا پادگان شهید مدرس است. انفجار یکی از زاغه های مهمات این پادگان، به شهادت جمعی از پرسنل فعال در عرصه علمی، تحقیقاتی و خودکفایی انجامید. شهید حسن طهرانی مقدم، دانشمند برجسته و از رزمندگان شهیر عرصه دفاع مقدس، در جریان این رویداد تلخ، به شهادت رسید.








موضوع مطلب :
1 2 3 4 5 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 66
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205761