سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...

 " صراط " -قدیمی تر ها خوب بیاد دارند که در دوران محمد رضا شاه پهلوی ایران جولانگاه آمریکایها بود و در تمام نقاط کشورمان منافعی برای دولت آمریکا تعریف شده بود . بعد از مدتی که تعداد اتباع  آمریکایی  در تهران گسترش یافت ، دربار باید فکری برای اسکان آنها می کرد و در سال 1340 «مجتمع مسکونی شهرک غرب» در شمال غربی تهران، با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و براساس مدل نمونه برج‌های مسکونی ایالات متحده آمریکایی ساخته  شد و به همین دلیل  نام  این منطقه شهرک غرب گذارده شد.
از ویژگیهای شاخص این منطقه تهران که موجب شد آمریکائیها آن را برای خود لقمه بگیرند:
1-دسترسی مناسب و راحت شهرک غرب به ادارات و سازمانهای دولتی در مرکز پایتخت.
2-زلزله خیز نبودن این منطقه که باعث شد بعدها برج میلاد هم در حوالی این شهرک ساخته شود.
3-  آب و هوای متبوع و خنک شمال غرب تهران.
4-با توجه با وسعت زمین های این منطقه امکان اجماع همه مستشاران آمریکایی وجود داشت تا تامین امنیت آنها آسان تر شود.
حالا که سالهاست این منطقه تهران از زیر سایه اجنبی ها خارج شده ،  متاسفانه امروز اگر چه آمریکائی ها  و غربی ها از این شهرک بارسفر بسته اند ولی متاسفانه مسئولان فرهنگی کشور نتوانسته اند فرهنگ غربی را از این شهرک بزدایند و خون تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی را در رگهای این شهرک آمریکایی ساز تزریق کنند.
صراط در یک گزارش تصویری حال و هوای امروز این منطقه پایتخت را جهت اطلاع مسئولان فرهنگی به نمایش می گذارند.


هر چند تجربه ثابت کرده انعکاس اینگونه مسائل در میان مسئولان اثری نخواهد داشت، اما در نا امیدی بسی امید است .
صراط بابت انتشار این صحنه های تاسف بار از مخاطبان گرانقدر پوزش می طلبد .

 






















































موضوع مطلب :
سه شنبه 91 آبان 2 :: 2:20 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
رئیس جمهور روز دوشنبه در نامه ای به رئیس قوه قضائیه مدعی شده بود که مصمم به اجرای کامل قانون اساسی بوده و رعایت حقوق اساسی ملت را با سرکشی از زندان ها بررسی می کند.




موضوع مطلب :

به گزارش مشرق، سلمان علوی‌نیک در گفتگو با مهر از انتشار دومین مجلد از مجموعه کتاب اعترافات فتنه 1388 خبر داد و گفت: دومین مجلد از مجموعه کتاب اعترافات فتنه 1388 با موضوع اسناد وزارت اطلاعات و قوه قضاییه در موضوع اعترافات اعضای کمیته موسوی و کروبی برای پیگیری زندانیان فتنه منتشر شد.

وی اظهار داشت: در این مجلد کالبدشکافی تحرکات کمیته‌ غیرقانونی موسوی و کروبی برای پیگیری امور زندانیان فعال در فتنه پراخته شده است و با بازگشایی پرونده امنیتی دو تن از اصلی‌ترین عوامل کمیته مذکور، خوانندگان را با ظلم‌هایی که بر نظام اسلامی در حوادث پس از انتخابات رفت، آگاه می‌کند.

علوی نیک افزود: این کتاب حاصل فعالیت مشترک قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و مرکز اسناد انقلاب اسلامی است. در این کتاب تمام اسناد و اوراق بازجویی و اسناد محاکمه اعضای این کمیته مورد بازگشایی و در اختیار من قرار گرفت و نزدیک به 60 درصد از آنها که امکان انتشار داشت در کتاب قرار داده شد.

وی با بیان اینکه در تالیف و نگارش این کتاب هیچگونه تحلیل و تفسیر شخصی از سوی وی به کار گرفته نشده است، افزود: از آوردن هرنوع تفسیر شخصی در متن کتاب خودداری کرده‌ام و پس از تالیف هم چیزی از متن تا جایی که اطلاع دارم، کم نشده است.

به گفته علوی نیک این کتاب به گونه‌ای پژوهشی تدوین و تالیف شده و سعی شده در آن به نوعی نگاه تاریخ‌نگاری نیز به موضوعات انداخته شود.

این نویسنده در ادامه از تدوین و تالیف این کتاب تا 10 مجلد خبر داد و گفت: آثار بعدی این مجموعه به ترتیب به بررسی نقش حزب کارگزاران، مشارکت، عناصر وابسته به رضا پهلوی، جریان‌های دانشجویی ضدانقلاب، منافقین و... در حوادث سال 88 می‌پردازد که در حال حاضر در دست تدوین و تالیف قرار گرفته‌اند.

از این نویسنده پیش از این نیز آثاری چون جریان‌شناسی انجمن حجتیه در سال 1385 و آسیب‌شناسی حزب مشارکت در سال 1387 منتشر شده که این مجلد در چاپ‌های بعدی و پس از اصلاحاتی با عنوان 8 سال بحران‌آفرینی منتشر شده است.

دومین مجلد از اعترافات فتنه 88 را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 3600 تومان منتشر کرده است.

 




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 35
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205730