سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
"صراط "-دانشجویان در فرود گاه امام خمینی (ره ) تجمع کرده اند . امروز شنبه اول مهر ماه سال 1391 هجری شمسی است . صدای هم همه و شعارهای بچه های بسیج دانشجویی در فضای فرودگاه پیچیده است . می گویند تا ساعاتی دیگر آقازاده فتنه گر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد کشور خواهد شد . اما این پایان ماجرا نیست . ورود مهدی هاشمی به کشور آیا آخرین سکانس فیلم سینمایی جدایی "پدر" از "پسر" است؟
گفته می شود مهدی هاشمی از فرودگاه به سمت بازداشتگاه هدایت خواهد شد اما تلاشهای پدرش - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام - و خانواده وی برای عدم برخورد با این فتنه گر فراری شدت بیشتری یافته است . تکلیف هنوز مشخص نیست . قوه قضائیه از برخورد قاطع خبر داده و برخی از مخالفان از مصونیت آهنین خاندان هاشمی در برابر قانون سخن می گویند اما در این میان چشم ها به عملکرد آیت الله هاشمی خیره شده اند . مردم منتظرند تا با دیدگان خود برخورد پدر را به پسر ببینند . آیا هاشمی رفسنجانی همچون حضرت امام خمینی ، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله خزعلی با بستگان درجه یک خود برخورد خواهد کرد و یا سرنوشت وی همچون منتظری خواهد شد؟
به گزارش سرویس سیاسی صراط، تاریخ به قضاوت خواهد نشست که نام هاشمی رفسنجانی در زمره "محمدی گیلانی ها" ثبت شود یا در دسته "حسنیعلی منتظری ها".
باید منتظر ماند و دید که آیا آقای هاشمی حاضر می شود مهدی اش را تسلیم عدل و قانون کند؛ یا اینکه پس از مهدی هاشمی 1366 ، شاهد ورژن 1391 وی خواهیم بود؟
اپیزود اول / اردیبهشت 1360
"سید حسین خمینی" فرزند سید مصطفی و نوه حضرت امام (ره)، پس از رأی مجلس بر عدم کفایت سیاسی بنی صدر، طی یک سخنرانی در مشهد، رئیس جمهور مخلوع را محق دانست و با انتقاد شدید از عملکرد حزب جمهوری اسلامی، شخص شهید بهشتی را به کودتای سیاسی متهم کرد. این نطق تحریک آمیز، اعتراض شدید مردم را در پی داشت که وی در همان جلسه و در پاسخ به اعتراضات، با تهدید مردم دست بر اسلحه برد. با مشخص شدن انحراف سید حسین و جانبداری وی از فتنه گران، حضرت امام خمینی (ره) بدون هیچ ملاحظه ای دستور دادند: «سید حسین را تحت الحفظ به تهران بگردانند و اگر دست به اسلحه برد؛ او را با تیر بزنند.»
اپیزود دوم / خرداد 1360
در جریان دستگیری اعضای گروهک منافقین، تعداد زیادی از افراد این گروهک بازداشت شدند که یکی از آنها پسر "آیت الله محمد محمدی گیلانی" بود. از قضا پرونده کیفری پسر بدست پدر افتاد و آیت الله گیلانی نیز بدون هیچ اغماضی، حکم به اعدام جگر گوشه اش داد.
اپیزود سوم / بهمن 1360
"محمد حسین جنتی" فرزند آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، پس از اعلام جنگ مسلحانه منافقین علیه جمهوری اسلامی، به حمایت از گروهک منافقین پرداخت. آیت الله جنتی نذر کرده بودند که اگر پسرش که معاند انقلاب است، دستگیر یا اعدام شود؛ چهل روز روزه شکر بگیرند. او سرانجام در بهمن ماه 1360 توسط نیروهای انقلابی کشته شد.
اپیزود چهارم / خرداد 1388
آیت الله ابوالقاسم خزعلی در پیامی از فرزند ناخلفش "مهدی خزعلی"، اعلام برائت کرد. در متن این پیام آمده است: « مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحیت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند. ملت انقلابی عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید.
اپیزود پنجم / مهر 1366
"سید مهدی هاشمی"، برادر داماد حسینعلی منتظری، به جرم همکاری در قتل آیت الله شمس آبادی و نیز مشارکت در اقدام بر علیه جمهوری اسلامی، به اعدام محکوم شد. طی این جریان، منتظری، مهدی هاشمی را بی گناه دانست و عاملان صدور حکم را خائن نامید. این در حالی بود که بر طبق اعترافات مهدی هاشمی، خود وی نیز بر گناهکار بودنش اذعان داشت. اصرار منتظری در دفاع از مهدی هاشمی، نهایتاً منجر به عزل وی از قائم مقامی رهبری شد.
اپیزود ششم / مهر 1391
حدود دو سال و اندی است که از صدور حکم جلب "مهدی هاشمی"، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، می گذرد و ملتی چشم انتظار اجرای این حکم اند.آقازاده ای که چند روزیست زمزمه آمدنش بگوش می رسد و جوانان عدالتخواه نیز با حضور در فرودگاه امام(ره)، به پیشوازش رفته اند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا آقای هاشمی حاضر می شود مهدی اش را تسلیم عدل و قانون کند؛ یا اینکه پس از مهدی هاشمی 1366 ، شاهد ورژن 1391 وی خواهیم بود؟تاریخ به قضاوت خواهد نشست که نام هاشمی رفسنجانی در زمره "محمدی گیلانی ها" ثبت شود یا در دسته "حسنیعلی منتظری ها".



موضوع مطلب :
شنبه 91 مهر 1 :: 5:28 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر قلعه نویی پس از تساوی بدون گل استقلال مقابل فجرسپاسی شیراز گفت: باید به یاوری تبریک بگویم. او با بازیکنان بی ادعا یک تیم تاکتیکی را روانه لیگ برتر کرده است. نیمه اول خوب بودیم و نظم و ساختار دفاعی مان عالی بود اما باید در ساختار حمله بهتر شویم. نیمه دوم طبق آماری که به من داده اند، بهتر شدیم و نبض بازی را در دست گرفتیم اما از موقعیت ها استفاده نکردیم.

وی افزود: بازیکنان حریف خوب دویدند. هافبک های فجر هافبک های ما را مهار کردند اما با وجود اینکه بهترین خط حمله بودند ایجاد موقعیت نکردند چون نظم خط دفاعی مان عالی بود. باید سرعت تیم استقلال بهتر شود. هنوز خوب موقعیت خلق نمی کنیم و مهاجمان خوب تغذیه نمی شوند.

قلعه نویی در مورد وضعیت نکونام گفت: خوشبختانه جواد نکونام در حال بازگشت به روزهای اوج است. اگر بازی های بعدی این چند مشکل را برطرف کنیم نمایش روان تری خواهیم داشت. یک امتیاز برای آنها بهتر بود.

قلعه نویی در خصوص آرایش خط حمله استقلال در بازی امروز و اینکه چرا استقلال با یک مهاجم و سه هافبک دفاعی بازی کرد، گفت: توزی از ابتدا جلو بود و در بازی با راه آهن هم جلو بود. خواهش می کنم بازی ها را ببینید و بعد اظهار نظر کنید. در بازی با راه آهن آرش و توزی مهاجم بودند. ما با یک مهاجم بازی نمی کردیم و اشتباه نکنید. سیستم ما  4-4-2 لوزی بود. با یک هافبک دفاعی بازی کردیم. شاید هم شما از سیستم ما بیشتر اطلاع دارید!

وی در مورد تشویق فرهاد مجیدی توسط هواداران استقلال گفت: این نظر مردم است و نمی توانیم بگوییم چرا فلانی را تشویق می کنید. بنده تا روزی که هستم همان کاری که باید انجام دهم، می کنم. نظر مردم محترم است اما کار خودم را می کنم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه چرا از عمران زاده در خط حمله استفاده کرد، اظهار داشت: در بازی با پرسپولیس هم این تصمیم را گرفته بودم اما وقتی حنیف به خط حمله آمد ارسال از کناره ها کمتر شد و فقط هدفمان استفاده از توپ های بلند بود که این اتفاق هم نیفتاد.

قلعه نویی در پاسخ به این سؤال که چرا استقلال با وجود هزینه میلیاردی نمی تواند مثل فجر نتیجه بگیرد، گفت: بگذارید پولی به ما بدهند بعد در مورد آن حرف بزنید. هوادار و مردم حق دارند صحبت کنند. نمی توانیم بگوییم چرا این حرف را می زنید اما ما هنوز پولی نگرفتیم. یک بازی عقب افتاده داریم و اگر ببریم به بالای جدول می رسیم.

 

وی اضافه کرد: ما برای قهرمانی آمده ایم. یکسری مسائل فقط هدف را بهم می زند و خودزنی می کنیم. هاشم بیک زاده بهترین بازیکن سمت چپ ایران است ولی این قدر او را زدند که شرایط این طوری شده است. مطمئن باشید تیم ما اول می شود اما هواداران ما را عقب می اندازند و تا لحظه ای که هستم آنچه خودم بخواهم را انجام می دهم اما به حرف مردم هم گوش می دهم.

وی تصریح کرد: جباری به تمرینات بازگردد، مشکل ما در خط هافبک کمتر می شود. ما برای قهرمانی کار می کنیم.

قلعه نویی در خصوص اینکه بازیکنان فجر مقابل استقلال استرس نداشتند، اما بازیکنان استقلال استرس داشتند  و چرا از روانشناس استفاده نمی کند، گفت: زمانی که تیم ملی بودم دکتر منتظری را برای روانشناسی آوریم اما در برنامه های رادیویی ایراد گرفتند. استقلال استرس ندارد. پخش مستقیم انگیزه حریفان را بیشتر می کند.

 

وی گفت: کمی دغدغه داریم. باید به این بازیکنان پول بدهند. کار به جایی رسیده که برخی از بازیکنان از فتح الله زاده پول دستی می گیرند و این برای تیم بزرگی مثل استقلال خوب نیست.

قلعه نویی در پاسخ به این سؤال که دو مهاجم روی نیمکت داشتید اما از عمران زاده در این خط استفاده کردید گفت: در کنفرانس همه چیزهای عجیب و غریب می پرسند. همه بازیکنان ما خوب هستند. ما گفتیم با دو مهاجم بازی می کردیم و دوستان الان گفتند با سه هافبک دفاعی بازی کردیم. خدا را شکر همه چیز روشن شد.

 

قلعه نویی اضافه کرد: در دقایق آخر از سمت راست ارسال های خوبی داشتیم و گفتیم یک بلند زن بیاوریم اما منوچهری که بازیکن خوبی است هنوز به محیط پذیری اضافه نشده و میداودی در حال آماده شدن است و سایر بازیکنان هم خوب هستند اما در آن قسمت بازی تصمیم گرفتم از حنیف استفاده کنیم. کاری که در بازی با پرسپولیس هم انجام دادم.

 

وی گفت: ایراد کار این بود که بعد از حضور عمران زاده در خط حمله دیگر ارسال بلند نداشتیم. با این حال می توانستیم در نیمه دوم به گل برسیم. هافبک های ما به خوبی مهاجمان را تغذیه نمی کنند که این موضوع با آمدن جباری حل می شود.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مهر 1 :: 5:26 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، فارس به نقل از «فرانس 24» نوشت، یک ژورنالیست فرانسوی به‌نام «آنیک کوژین» در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 مطالبی را در خصوص زندگی شخصی و سیاسی دیکتاتور سابق لیبی فاش ساخته که بسیار تاسف برانگیزند.
 بنابراین گزارش، وی در خصوص زندگی قذافی تحقیقاتی داشته و در این تحقیقات به یک دختر 15 ساله به نام «ثریا» برخورده است که از 15 سالگی برده جنسی قذافی بوده است. به گفته کوژین، مصاحبه با سمیه یکی از دردناک‌ترین تحقیقات وی بوده است.
 به گفته کوژین، قذافی دارای یک حرمسرا بوده است که در پایگاهی در محل اقامت وی قرار داشته و شامل اتاق‌ها یا آپارتمان‌های کوچک بوده است. زنان حاضر در این حرمسرا موظف بوده‌اند که با لباس نیمه‌عریان در نزد قذافی حضور پیدا کنند و هر ساعت از شبانه‌روز باید آماده به خدمت می‌بوده‌اند. این زنان مورد تجاوز قرار می‌گرفتند، کتک می‌خوردند و به تحقیرآمیزترین روش‌ها مورد سوءاستفاده جنسی واقع می‌شدند.
 این خبرنگار محقق فرانسوی بر این باور است که تجاوز برای قذافی یک سلاح بوده تا دیگران را مجبور به اطاعت کند، به‌خصوص در مورد زنان. اما در خصوص مردها هم کاربرد داشته، با صاحب شدن همسر و دختران آنها!
 بر اساس این گزارش، قذافی برخی از وزرای خود را مجبور می‌کرد تا با او رابطه جنسی داشته باشند و این کار را با برخی از روسای قبایل، دیپلمات‌ها و فرماندهان نظامی که می‌خواست دست برتر را نسبت به آنها داشته باشد نیز انجام می‌داد. وی که دوست داشت «پادشاه پادشاهان آفریقا» باشد، با بسیاری از همسران و دختران سران آفریقا رابطه جنسی برقرار کرد، البته نه با تجاوز بلکه با تطمیع از طریق پول و جواهرات.
 این گزارش حاکی‌ست که هرگاه قذافی لیبی را ترک می‌کرد، بخشی از حرمسرای خود را به همراه می‌برد. یکی از کسانی که همواره با قذافی بود، «مبروکه شریف» نام داشت که موظف بود برای وی دختران و حتی پسران جوان تامین کند!
 کوژین فاش کرده است که مبروکه در سفری به پاریس دست به استخدام زنان جوان برای کامجویی قذافی زده و این کار را با همکاری سفارت لیبی در پاریس انجام می‌داده است اما نکته مهم این است که مقامات فرانسوی هم نمی‌توانستند از این موضوع بی‌خبر باشند. البته وی مدعی است که آنها از همه چیز هم مطلع نبوده‌اند چرا که اکثرا کسی نمی‌دانست قذافی با این زنان چه رفتار خشنی دارد.
قذافی سرانجام با انقلاب مردم لیبی مجبور به ترک قدرت شد. وی در سال‌های پایانی حکومت خود، روابط خوبی با برخی مقامات غربی، از جمله تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا داشت.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مهر 1 :: 5:24 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش مشرق به نقل از شیعه آنلاین،«حمد بن عیسی» آل خلیفه پادشاه بحرین نه تنها توجهی به خواسته های مردمی ندارد بلکه دست مزدوران خود و اعضای خاندان حاکم از جمله فرزندان خود را برای شکنجه مردم باز گذاشته است.
این رژیم با وجود فریادهای مخالفان و گزارش موسوم به بسیونی در حالی ژست حمایت از قوانین را به خود گرفته است که به شکنجه مخالفان مشغول بوده و رهبران آنها را به زندان افکنده است.
نظامیان وابسته به آل خلیفه و دیگر مزدوران آنها علاوه بر به کارگیری همه ابزار ممنوعه از جمله گازهای سمی و خفه کننده به منازل مردم یورش می برند، اثاثیه منازل را نابود می کنند، پول و دارایی های شخصی را می دزدند،حرمت زنان را نگه نمی دارند، فعالان حقوق بشری را به زندان می اندازند و از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند.
رژیم در اقدامی پیشگیرانه در آستانه برگزاری نشست حقوق بشر ژنو درباره این کشور پایگاه شورای حقوق بشر ملل متحد را فیلتر کرد.
اما موضوعی که شبکه المنار به نقل از انجمن حقوق بشری نقل کرده است به نوبه خود قابل تامل است. در این گزارش به ذکر افراد شکنجه گر وابسته به آل خلیفه و قربانیان تحت شکنجه اشاره شده است.

شکنجه گران کیستند؟

ناصر بن حمد آل خلیفه:

وی در هشتم ماه مه سال 1987 متولد شده است. با وجود سن کم، پست فرمانده گارد پادشاهی بحرین را برعهده دارد. وی ریاست شورای عالی جوانان و ورزش و کمیته المپیک بحرین را نیز در اختیار دارد.

وی چهارمین فرزند ذکور حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه از همسرش شعاعه بنت حسن الخریشی العجمی است.

خالد بن حمد آل خلیفه:

وی متولد سال 1989 و پنجمین فرزند شاه بحرین است و با درجه ستوان دومی در نیروی دفاع بحرین فعالیت می کند. همسر وی سحاب دختر ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی است.

نوره بنت ابراهیم آل خلیفه:

وی در اداره مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کند و در شکنجه علیه مردم، یورش به منازل، تعدی به زنان و کودکان دخالت زیادی دارد.

خلیفه بن احمد آل خلیفه:

وی مدیر کل اداره پلیس استان جنوبی بحرین است.گفته می شود که این سرهنگ وابسته به آل خلیفه در یورش به منازل، ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان منازل، تعدی به زنان و کودکان، ترور مخالفان، اعمال محدودیتها علیه زندانیان سیاسی و اقدامات بی شمار دیگر علیه مخالفان دخالت دارد. وی در سپتامبر 2011 به علت شکایتهای مربوط به حقوق بشر از کار برکنار شده بود.

فرزندان پادشاه بحرین با وجود سن کم؛ پستهای عالی در اختیار دارند و حقوقی که دریافت می کنند حق افسران شایسته است.

حضور فرزندان حمد نشانه این است که افراد بر اساس لیاقتهای خود به پست و مقام در بحرین نمی رسند.

ناصر بن حمد از سال 2000 که گارد شاهی تشکیل شده است ریاست آن را برعهده گرفته است.

در برنامه ویژه ای که از تلویزیون بحرین پخش شد ناصر بن حمد ورزشکاران شرکت کننده در تظاهرات ضد رژیم را به طور مستقیم تهدید کرد.

وی ضمن نادیده گرفتن حق تظاهرات مسالمت آمیز از یک رسانه رسمی برای ایجاد فتنه و تهدید وحدت ملی استفاده کرد.

همچنین پایگاههای اینترنتی از مشارکت ناصر بن حمد در سرکوب تظاهرات جزیره ستره بحرین پرده برداشتند.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مهر 1 :: 5:23 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
آیا ازدواج کردن سنی و شیعه با یکدیگر جایز است؟ بیننده ای از مفتی وهابی این سؤال را پرسید و گفت می خواهد با دختری شیعه ازدواج کند و نظر وی را خواست.

به گزارش مشرق به نقل از جام، مفتی وهابیون در شبکه «وصال فارسی» از مردان اهل سنت درخواست کرد از ازدواج با دختران شیعه خودداری کنند.
بیننده ای از «ملا زاده» پرسید: «می خواهم با دختری شیعه ازدواج کنم، آیا به نظر شما ازدواج با شیعیان جایز است؟»
«ملازاده» ضمن ممنوع دانستن ازدواج با دختران شیعی، برای فتوای خود استدلال های مضحکی بیان کرد. این دکتر وهابیت گفت: «با دختران شیعه ازدواج نکنید؛ علت اول: چون قدرت پوشالی در ایران در دست شیعیان است، اگر فردا اختلافی بین شما پیش بیاید این آخوندهای بی دین و ضد سنت حق شما را پایمال می کنند! و علت دوم: پیامبر(ص) فرمودند برای ازدواج به دین و اخلاق دختر توجه کنید.»
وی در ادامه اهانت هایش به شیعه، گفت: «دین زن باید خوب باشد. نه این که قبر پرست و علی پرست باشد، نه این که مشرک و امام پرست باشد.»
گفتنی است، این به اصطلاح عالم وهابی که ساکن لندن است و هم راستا با سیاست های انگلستان و برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی، برنامه هایش را از لندن پخش می کند، علمی جز فحاشی و توهین ندارد. وی معمولا تا اسم شیعه را می شنود عصبانی می شود و به جای استدلال و دلیل آوردن به پرخاشگری می پردازد.
«ملازاده» در حالی شیعه را متهم به علی پرستی و امام پرستی می کند که هیچ شیعه ای چنین عقیده ای ندارد؛ ولی خود او مقابل حامیان سعودیش خم و راست می شود و آن ها را می پرستد.
ترس امثال این مفتی وهابی این است که مردان اهل سنت تحت تأثیر استدلال ها و عقلانیت شیعه، دست از مذهب خود بردارند و شیعه شوند؛ بنابراین راهی نمی بینند جز این که پیروانشان را از شیعه دور کنند و آن ها را تنها در فضای بسته و محدود نگه داشته و از تفکر و تأمل باز دارند.




موضوع مطلب :
< << 11 12
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 46
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207385