سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
پنج شنبه 92 مهر 11 :: 10:52 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
جمعه 92 مهر 5 :: 7:33 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا همان وزیر امور خارجه اروپا ـ آنگونه که رسانه‌های اروپایی اصرار دارند او را معرفی کنند ـ در دو خبر کاملا متناقض و متضاد خبرساز شد که نشان دهنده خیانت و دشمنی او با مردم ایران است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اشتون روز گذشته نخست با طرح دیدار چهره به چهره با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خبرساز شد.

اما درست در زمانی که ظریف خود را برای این دیدار آماده و از مقامات ارشد نظام برای طرح مباحث فی مابین کسب تکلیف می کرد، اشتون با بیانیه‌ای همه مسئولان کشورمان را غافلگیر کرد و سبب شد تا خیال خام عده ای ساده دل که با ساده انگاری به درج مطالبی درباره لزوم گفت وگو با غرب و سوءاستفاده از واژه زیبا و پرمعنای "نرمش قهرمانانه" در رسانه‌ها می‌پرداختند، به یک باره "هباءاً منثوراً" شود.

کاترین اشتون تنها ساعاتی پیش از برگزاری دیدارش با ظریف در بیانیه ای عجیب که بوی دستور و امریه از آن به مشام می رسید، به نوری مالکی هشدار می دهد که حق استرداد هفت تن از رؤسای گروهک تروریستی منافقین به ایران را ندارد.

وی با این توجیه که ممکن است ایران این افراد را محاکمه یا به اعدام محکوم کند ـ که حتی اگر چنین حکمی هم صادر شود، در برابر تمام این ظلم هایی که در این سال ها از سوی تروریست های منافق به مردم ایران روا شده، باز هم ناچیز است ـ به نوری مالکی اخطار شدیداللحن داده که از استرداد این افراد به تهران خودداری کند.

این اخطار اشتون در حالی در کشور ما با سکوت خبری رسانه ای مواجه شده بود که رسانه های اصلاح طلب با راه‌اندازی موج خبری حمایت از مذاکره با غرب و دیدار روحانی ـ اوباما، همچنان خواب برقراری ارتباط با غرب را می دیدند.

وزیر محترم امور خارجه نیز با رویی گشاده و لبانی خندان، ساعاتی بعد پذیرای رئیسه سیاست خارجی اروپا بود و در طول مذاکره کوچک ترین اشاره ای به دخالت آشکار اشتون درامور داخلی دو کشور مستقل و مهم ایران و عراق نکرد. "اعتراض" که دیگر جای خود دارد!

شادی ظریف از این دیدار در حدی بود که بلافاصله به دوستان و همراهانش دستور می دهد تا لپ تاپش را بیاورند و او نیز بتواند گشتی درفیس بوک بزند، لایکی برای دوستان و احتمالا صفحه خانم اشتون بگذارد و دست آخر هم روایتی فیس بوکی از دیدارش با نامحرمان (!) گزارش کند.

این تنها نمونه ای از خیانت و فساد اشتون و رفتاهای کاسبکارانه اش است که بیان شد. مشابه چنین رفتارهایی نه تنها در برابر ایران، که نسبت به بسیاری از ملت ها از او وجود دارد که سبب شده بسیاری از رهبران کشورهای جهان نسبت به او بی اعتماد باشند. ولی برخی سیاستمداران داخلی، همچنان دل به اشتون بسته اند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 4 :: 9:30 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش جهان، در حاشیه مراسم تودیع فرهاد دانشجو رییس معزول دانشگاه آزاد و معارفه حمید میرزاده سرپرست جدید این دانشگاه -که با حضور سید حسن خمینی و فاطمه هاشمی رفسنجانی برگزار شد- تصویر بزرگی از آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد به نمایش در آمد.


پیش از این حمید میرزاده سرپرست جدید دانشگاه آزاد که از نزدیکان خانواده هاشمی به شمار می رود در اظهاراتی که با واکنش هایی همراه شد، تاکید کرده بود که کارهایش را در دانشگاه آزاد بر اساس اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  انجام خواهد داد.



گفتنی است در دوران ریاست 29 ساله عبدالله جاسبی رییس اسبق دنشگاه آزاد در همه ساختمان های این دانشگاه تصویر هاشمی رفسنجانی نصب شده بود که این روال پس از ریاست فرهاد دانشجو منتفی شد. بر این اساس با بازگشت یکی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی به دانشگاه آزاد، تصاویر وی نیز به دانشگاه باز خواهد گشت.


 

در دوران مدیریت عبدالله جاسبی نیز رسم بود که تصاویر آیت الله هاشمی در ساختمان های دانشگاه آزاد نصب شود


پیشتر برخی دانشگاهیان نسبت به تصمیم گیری های یاسر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد به سرپرست این دانشگاه هشدار داده بودند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 4 :: 9:28 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش ایسنا، بهداد سلیمی، نواب نصیر شلال و سعید محمدپور، ظهر امروز (پنجشنبه) برای عیادت کوروش باقری به بیمارستان "پیامبر" تهران رفتند اما پس از این عیادت و هنگام ترک بیمارستان، اتفاق عجیبی رخ داد.

وقتی سلیمی در حال ترک بیمارستان بود یک مربی، به سمت سلیمی حمله ور شد و به صورت وی سیلی زد که منجر به پاره شدن لب قوی‌ترین مرد جهان شد. البته سلیمی با رفتاری پهلوانانه از درگیری اجتناب و بیمارستان را ترک کرد.

قهرمان ورزش ایران هیچ گاه تصور این را نمی کرد که نتیجه‌ی عیادت از سرمربی تیم ملی وزنه برداری یک سیلی و لبی پاره برای او باشد!

سعید محمدپور، وزنه‌بردار المپیکی ایران که همراه بهداد سلیمی بود، با تایید حمله به بهداد سلیمی در بیمارستان "پیامبران" به خبرنگار ایسنا گفت: داخل بیمارستان یکی از مربیان خرم آباد جلوی بهداد سلیمی را گرفت و گفت "تا دیروز علیه کورش باقری مصاحبه می‌کردی و الان رفیقش شدی" و پس از آن به او حمله ور شد که بهداد سلیمی با منش پهلوانی خود هیچ برخوردی با او نکرد و حتی هیچ حرفی هم به او نزد که این نشان دهنده شخصیت بزرگ سلیمی است و خود من واقعا از این کار بهداد سلیمی خوشحال شدم.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 4 :: 8:42 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، مهدی‌نژاد نوری معاون علمی و پژوهشی سابق وزارت علوم در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره برکناری‌اش پس از مشورت با وی توسط سرپرست وزارت علوم گفت: به هیچ وجه با بنده مشورت نشده بود و استعفا نیز نداده‌ام بلکه صبح امروز به من اطلاع دادند که برکنار شدم.

وی افزود: آقای توفیقی روز گذشته از من خواستند که امروز ساعت 7:30 دقیقه در محل کارشان حاضر شوم.

مهدی‌نژاد ادامه داد: پس از حضور در دفترشان به من اعلام کردند، که تغییری برای این معاونت در نظر گرفته‌اند و فرد جدیدی را می‌خواهند جایگزین من در این جایگاه کنند.

مهدی‌نژاد نوری با تاکید بر اینکه استعفا نداده‌ام بلکه برکنار شده‌ام، تأکید کرد: با من در این خصوص مشورتی صورت نگرفته و من امروز صبح در جریان تغییر معاونت پژوهشی قرار گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما از معاونت‌های موفق در وزارت علوم بودید، آیا انتظار داشتید که در این دولت تغییری در این جایگاه صورت بگیرد یا خیر؟، اظهار داشت: براساس آنچه که از طرف دوستان و دست‌اندرکاران اعلام می‌شد و براساس نگاه خودم، تصور می‌کردم اگر ملاک برای توفیقی کار باشد، تغییری در این جایگاه صورت نگیرد اما ظاهرا دلایل دیگری غیر از مسائل کاری برای وزارت علوم جدید مطرح است که همین دلایل غیرکاری برای برکناری من اصل واقع شد.

مهدی‌نژاد در پایان با بیان اینکه همچنان عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر هستم، تصریح کرد: به عنوان عضو هیئت علمی همچنان در دانشگاه مالک اشتر فعالیت می‌کنم و پس از آن را تنها خدا می‌داند که چه خواهد شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92 مهر 4 :: 8:39 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

 

دیدار با رئیس‌جمهور لبنان
دیدار با رئیس‌جمهور لبنان
دیدار با رئیس‌جمهور تونس
دیدار با رئیس‌جمهور تونس
دیدار با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی
دیدار با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی
دیدار با معاون رئیس‌جمهور عراق
دیدار با معاون رئیس‌جمهور عراق
دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه
دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه
دیدار با نخست‌وزیر اسپانیا
دیدار با نخست‌وزیر اسپانیا



موضوع مطلب :
دوشنبه 92 مهر 1 :: 12:50 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
امروز اولین روزی است که آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید رضایی نژاد به مدرسه رفته است.



موضوع مطلب :
< 1 2
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 25
  • بازدید دیروز: 87
  • کل بازدیدها: 205807