سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
چهارشنبه 91 آبان 17 :: 10:11 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی امروز چهارشنبه 17 آبان 91 به پیروزی پرگل تیم ملی ایران برابر تاجیکستان در دیدار دوستانه دیروز اختصاص دارد.





















موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 آبان 17 :: 10:7 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش صراط، داوود دانایی به سال 1337 ، در روستای «پشگر» از توابع «بهبهان» متولد شد. او به تاریخ 19 دی ماه 1365، در حالی که معاونتِ فرماندهی گردان «فجر بهبهان» را بر عهده داشت، بر اثر بمباران شیمیایی متجاوزان بعثی مجروح شد و سه روز بعد، بال در بال ملائک گشود.
آن چه می خوانید یادداشتی است به جا مانده از «داوود دانایی» که با اصرار فراوان همرزمانش نوشته شده است.

روحمان با یادش شاد


بسم الله الرحمن الرحیم
اگر اصرار شما نبود، بشکند این دست که چیزی بنویسد برای شما
سلام به صبوری و صداقت. سلام به تقوا و تعهد. سلام به ایمان و آگاهی و تفکرِ تو که معیار اسلامی بودن توست. سلام به اطاعت و ایثار  تو که میزان مکتبی بودن توست. در عمل انسان با دو بال همت و محبت می تواند سفر خویش را آغاز کند. در این میان معمولا بال همت است که موجب محبت می شود ولی خوشا به حال کسی که محبت، موجب همت او در این طریق شود.



شهید «داوود دانایی»، معاونت گردان فجرِ بهبهان




موضوع مطلب :

به گزارش صراط، در پی افشاگری‌هایی صورت گرفته در خصوص «نسرین ستوده»، گروهک‌های تروریستی چون منافقین که دستشان تا مرفق به خون مردم آغشته است کم‌کم چهره پلیدشان را از پشت نقاب دیپلماسی بیرون آورده و به حمایت آشکار از عوامل داخلشان پرداختند.

منافقین

حمایت علنی گروهک تروریستی منافقین از ستوده در سایت رسمیشان

در همین راستا کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت وابسته به گروهک تروریستی منافقین به زبان آمده و ضمن اعلام نگرانی درباره ستوده از دیگر زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند نیز حمایت کرده است. حمایت صریح و بی‌پرده منافقین از ستوده (وکیل مدافع تروریست‌ها و وطن‌فروش‌ها) و شیوا نظرآهاری (مرتبط با منافقین) و دیگر افرادی که به جرم جاسوسی دستگیر شده‌اند، جایی برای انکار اجماع فتنه‌گران با منافقین برای اقدام علیه نظام نمی‌گذارد.

منافقین

حمایت از ستوده در سایت منافقین

حمایت منافقین از ستوده تلاش‌های مذبوحانه فتنه‌گران برای تکذیب اینکه هیچ‌گاه اپوزیسیون با منافقین اجماع نخواهد کرد، برای چندمین بار نقش برآب کرد.

گفتنی است که پیش از این رسانه‌های وابسته به سازمان‌های جاسوسی و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری وابسته به صهیونیست‌های جنایتکار نیز از ستوده که با در بین ملی ـ مذهبی‌ها به لقب «اسب سرکش» شناخته می‌شود، حمایت کرده بودند.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 آبان 17 :: 9:46 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مستند صعود با نگاهی به زندگی علمی شهید حسن طهرانی مقدم، روایتی متفاوت از تاریخچه موشکی ایران خواهد داشت.

در این مستند برای اولین بار به نقاط عطف تاریخچه موشکی ایران از جمله موضوع خرابکاری نیروهای لیبی در سکوهای پرتاب موشکی ایران و چگونگی عبور از این بحران در دوران دفاع مقدس پرداخته می‌شود و با بیان خاطرات آن زمان برگه تازه‌ای از تاریخ موشکی ایران و مجاهدت شهید مقدم و یارانش ورق می‌خورد.

همچنین فعالیت‌های علمی و برخی از دستاوردهای مهم علمی این شهید به خصوص در سالهای اخیر از جمله دستیابی ایران سوخت جامد و موشک‌های بالستیک با بردهای متوسط و بالا اشاره نمود.

ایشان در 21 ابان سال گذشته در ایام عید غدیر خم درپی یک حادثه در محل آخرین پروژه موشکی خود به همراه 35 نفر از همکارانش در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به شهادت رسید.

سردار حسن طهرانی‌مقدم به عنوان پژوهشگر دانشگاه امام حسین(ع) و مسئول سازمان جهاد خودکفایی سپاه بود که در دوران خدمت خود خدمات ارزشمندی بجای گذاشت.

همچنین از دیگر قسمت‌های این مستند می‌توان به آموزش نیروهای ایرانی در سوریه اشاره داشت. راوی در قسمتی از این مستند می‌گوید که «... به عربی مقدم می‌شود سرهنگ. ما وقتی صدا می‌زدیم مقدم همه تعجب می‌کردند که یک بچه زیره میزه چطوری شده سرهنگ!!...»

در این مستند بعضی از تصاویر پرتاب موشک برای اولین بار به نمایش در می‌آید همچنین در جای جای مستند تکه فیلم‌هایی نابی از شهید طهرانی مقدم به نمایش در آمده که ضمن اینکه اولین باری می‌باشد که پخش می گردند نمایشگر عظمت و بزرگی این شهید عزیز می‌باشد.

این مستند کاری است از  برنامه ثریا -دیدبانی برای پیشرفت- در گروه اجتماعی شبکه یک سیما می‌باشد که روز چهارشنبه 17 آبان ماه ساعت 19:40 ازاین شبکه به روی آنتن خواهد رفت.

برنامه ثریا در سری اول خود که در 20 قسمت به نمایش در آمد به بررسی و دیدبانی پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف پرداخت و تلاش نمود. سری جدید این برنامه که از دهه اول آذر ماه به روی آنتن خواهد رفت و به گفته محسن مقصودی، تهیه‌کننده این برنامه، پخش این مستند 60 دقیقه ای مقدمه‌ای است برای شروع سری جدید برنامه ثریا که پیشکشی است به روح بلند شهدای علم و فناروی کشور عزیزمان. مقصودی افزود  در سری جدید سعی شده علاوه بر حفظ جذابیت‌های قبلی، تغییراتی در شکل و ساختار برنامه داده شود. وی اظهار امیدواری نمود که این برنامه بتواند با نشان دادن نقاط قوت وضعف علم و فناوری کشور، دیدبانی مناسب برای پیشرفت ایران باشد.

تارنمای برنامه ثریا به آدرس www.sorayatv.ir  می‌باشد که اخبار، گزارشات و مستندات این برنامه در آن در اختیار علاقه مندان قرار می­گیرد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 آبان 16 :: 11:22 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

دیدار جمعی از احزاب و فعالان اصلاح‌طلبان با هاشمی رفسنجانی



















موضوع مطلب :
دوشنبه 91 آبان 15 :: 6:0 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش فارس، سعید قاسمی بعد از ظهر امروز در مراسمی با عنوان «تسخیر لانه جاسوسی، پیروزی یا شکست» در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به مناظره حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان و ابراهیم اصغرزاده در صدا و سیما و طرح موضوع مذاکره با آمریکا از سوی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: چرا باید با آمریکایی مذاکره کنیم که بوی منجلاب دستگاه‌های فرسوده‌اش بلند شده است، ما به آمریکا نیاز نداریم بلکه آنها هستند که به ارتباط با ما نیاز دارند.

وی افزود: آمریکا با ما ارتباط ندارد اما با خودش که ارتباط دارد، چرا 17 تریلیون دلار بدهی دارد و هر ثانیه به بدهی‌هایش افزوده می‌شود و با جنبش 99 درصدی درگیر است، جای تعجب دارد که دو روز پس از بیانات استکبارستیزانه مقام معظم رهبری، هلال‌احمر ایران پیام می‌فرستد که ما آماده کمک به شما هستیم؛ شما اگر می‌توانید به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی که در سرمای سخت زندگی می‌کنند کمک کنید.

*فتنه همیشه نزدیک ماست/ هرچه خورده‌ایم از خودی خورده‌ایم

وی ادامه داد: فتنه همیشه نزدیک ماست و هرچه خورده‌ایم از خودی خورده‌ایم، کسی باورش می‌شود که شیخ کروبی، نماینده امام (ره) در حج و کفیل ایشان در امور خانواده جانبازان به این روز بیفتد؛ ما از این ریزش‌ها خوشحال نیستیم.

عضو قرارگاه عمار با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) تصریح کرد: ایشان فرموده‌اند اگر ملت ایران می‌خواست با آمریکا ارتباط داشته باشد او را از کشور بیرون نمی‌کرد و اگر روزی شرایط طوری برگردد که مجبور شویم در شرایط سخت زندگی کنیم ولی بازاستقلالمان را حفظ کنیم، این کار را به ارتباط با آمریکا ترجیح می‌دهیم.

قاسمی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره و گفت: در سال گذشته 7 میلیون زائر به کشورهای ترکیه، تایلند و مالزی رفته‌اند و دولت هم برایشان ارز ارزان قیمت فراهم کرده است؛ اگر در این 30 سال در کشاورزی و دامپروری استقلال پیدا می‌کردیم و یا در صنعت این‌قدر دروغ نمی‌گفتیم، امروز کارخانه‌های خودروسازی ما با 5 هزار نفر کارگر دچار رکود نبودند تا بروند از چین خودرو وارد کنند.

وی ادامه داد: عزت و اقتدار در سایه استقامت است نه پذیرش و کرنش در برابر آمریکا.

عضو قرارگاه عمار با بیان اینکه باز شدن بحث ارتباط با آمریکا به دلیل نزدیکی به انتخابات است، خطاب به دانشجویان گفت: می‌خواهند به شما بگویند کسی را انتخاب کنید که معتدل‌تر باشد و فردی باشد که حق و حقوق همه آنهایی را که در فتنه علیه کشور متحد شدند و آمریکا و اروپایی‌ها را بدهد.

عضو قرارگاه عمار در ادامه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در تهران خاطرنشان کرد: این یک حرکت بزرگ بود، در ابتدا قرار بود موسوی خوئینی‌ها، از رهبران فتنه سال 88 به عنوان رابط دانشجویان با امام (ره)، ایشان را از این عملیات مطلع کنند اما هنوز هم مشخص نشده که چرا امام را در جریان نگذاشتند.

* خاتمی و هاشمی معتقدند ما نمی‌توانیم با آمریکا مچ بیندازیم

وی افزود: در این عملیات افرادی مانند شهید محسن رضوائی حضور داشتند که هنگامی که از دیوار سفارت خانه بالا می‌رفت می‌دانست پس از 30 سال عده‌ای از آن دانشجویان به خدا می‌رسند و عده‌ای دیگر در آغوش عمو سام قرار می‌گیرند و از آمریکایی‌ها عذر خواهی می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه دولت وقت از این حرکت ضربه خورده بود، تصریح کرد: دولت بازرگان در دوران حضور گروگان‌ها در ایران، با آمریکا به صورت رسمی و غیررسمی مذاکره می‌کرد اما مدل آنها با مدل امامفرق داشت و امروز افرادی مانند خاتمی و هاشمی مدل دست دوم آنها هستند که معتقدند ما نمی‌توانیم با آمریکا مچ بیندازیم و نباید تنش ایجاد کنیم و اگر نخواهیم بگوییم از ابتدا نفوذی بودند، باید نام‌هایی چون دنیا پرست، فرتوت و زمین‌گیر برایشان گذاشت.

وی افزود: دیگر برای خاتمی و هاشمی و همفکرانشان مرده‌ای در تابوت نیست که بتوانیم برای انتخابات روی دیوارشان یادگاری بنویسیم و سر و صدایشان دیگر فایده‌ای ندارد.

فرمانده دوران دفاع مقدس به قبول استعفای مهدی بازرگان و حمایت از دانشجویان پیرو خط امام توسط ایشان اشاره و تاکید کرد: این رفتار امام نشان داد که انقلاب مردم ایران به صورت ماهوی و ریشه‌ای، از ابتدا ضداستکباری و ضدآمریکایی بوده و فقط بیرون کردن شاه و بازی با الفاظ نبود.

*خاتمی در هشت سال دولتش برای سران غرب فرش قرمز پهن کرده بود

وی افزود: درست است که ما در مملکتی زندگی می‌کردیم که نیمی از آن توسط خواهر فاسد شاه اداره می‌شد و نیم دیگر توسط شاهی اداره می‌شد که همجنس‌باز بود و باید او را بیرون می‌کردیم، اما هدف انقلاب ما استکبارستیزی از همه عالم بود.

وی ادامه داد: ضدآمریکایی بودن به صورت ریشه‌ای در مواضع انقلاب است و اگر روزی کل ملت ایران و اسلام نخواست مسیر روح الله را ادامه دهد، دیگر نام انقلاب اسلامی ایران را باید کنار گذاشت و تنها مانند پاکستان و افغانستان باید گفت جمهوری اسلامی ایران.

قاسمی تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرمودند داستان حکمیت برای امام علی(ع) و صلح برای امام حسن(ع) دو جریان تلخ تاریخ هستند که ما را مکلف می‌کنند که راه آن دو بزرگوار را نرویم تا این اتفاقات تکرار نشود، زیرا که مردم در آن زمان بصیرت نداشتند.

وی افزود: اگر امروز این زمزمه‌ها از پذیرش و ارتباط به گوش می‌رسد، به این دلیل است که خاتمی در هشت سال دولتش برای سران غرب فرش قرمز پهن کرده بود و یا برخی دیگر اگر عبدالله صعودی که فردی یهودی است را به این گرمی در آغوش نمی‌گرفتند و اشتباهات ماه‌های آخر دولت اصولگرا اتفاق نمی‌افتاد، این صحبت‌ها هم نمی‌شد.




موضوع مطلب :

یکی از مسئولان سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که برای گرفتن اطلاعات مهم با برخی از شخصیت‌های عربی ارتباط جنسی داشته است.

به گزارش رجانیوز، تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی، در گفتگو با روزنامه تایمز انگلیس اعتراف کرد: در زمان فعالیتش در سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل (موساد) برای تخلیه اطلاعات برخی شخصیت‌های عربی با آن‌ها ارتباط جنسی داشته است.
 
لیونی در این باره اذعان کرد: «من برای بد نام کردن برخی شخصیت‌های عربی و ایجاد پرونده رسوایی برایشان با آن‌ها ارتباط جنسی داشته‌ام تا اطلاعات مهم و امتیازهای سیاسی از آن‌ها بگیرم.»
 
وی در این مصاحبه افزود: «برای گرفتن اطلاعاتی که به نفع اسرائیل باشد مخالف ارتباط جنسی با دیگران نیستم.»
 
لیونی گفت که برای ایجاد رسوایی و تشکیل پرونده‌های غیراخلاقی برای شخصیت‌های مهم تلاش کرده و به آن افتخار می‌کند و اگر برای اسرائیل لازم باشد بار دیگر در چنین اقداماتی تردید نخواهد کرد.
 
اخیراً خاخام «آری شفات» از مهم‌ترین خاخام‌های صهیونیستی تن فروشی زنان اسرائیلی را در برابر دشمنان برای دریافت اطلاعات مهم مجاز دانست و آن را به منابع دینی یهودیان مرتبط کرد.
 
پیش از این و در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه توسط لیونی اخباری مبنی بر رابطه نامشروع وی با امیر یکی از شیخ نشین های حوزه خلیج فارس منتشر شده بود. گفتنی است این شیخ نشین که در سال های اخیر تلاش زیادی برای ایفای نقش در منطقه خاورمیانه از خود بروز داده است، دارای قوی ترین روابط دیپلماتیک را با اسرائیل در منطقه خلیج فارس است.



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 14 :: 5:11 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی امروز یکشنبه 14 آبان 91 به برگزاری جشن آشتی ملی توسط هدایتی و صحبتهای کی روش و رویانیان اختصاص دارد.





















موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 14 :: 5:2 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مهر، احمد توکلی بعد از پایان جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور گفت: حالا که طرح سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شده است طبیعتا حق نمایندگان است که طرح را به رئیس جمهور ابلاغ کرده و آقای احمدی نژاد نیز موظف است تا ظرف یک ماه  به مجلس شورای اسلامی بیاید و پاسخگو باشند.

نماینده مردم تهران در توصیه ای به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای احمدی نژاد هنگام حضور در مجلس شورای اسلامی هم شان خودش را رعایت کند و هم شان مجلس را و رئیس جمهور باید همچنین به حساسیت بازار ارز نیز توجه داشته باشدد.

توکلی تصریح کرد: اگر به روش معقولی به سوالات نمایندگان پاسخ داده نشود التهابات در بازار ارز تشدید شده و دودش به چشم مردم می رود، بنابراین اگر کسی وفادار به مردم است باید این نکات را رعایت کند.

توکلی در ادامه افزود: من چون این مواردی را که اعلام کرده ام از سوی رئیس جمهور امکان ناپذیر می دانم و برای اینکه مصلحت مردم رعایت شود،با سئوال از رئیس جمهور در صحن مجلس مخالفم، اما حالا دیگر حق قانونی نمایندگان است و باید انجام شود.

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف آبستراکسیون است، گفت: این اقدام باعث تشدید التهابات می شود و آقای حداد عادل نیز به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مخالف این کار است، چون امروز در مجلس حضور نداشتند، احتمال می دهم حرکت کوچک زاده در ترک مجلس فردی باشد و فکر نمی کنم تصمیم فراکسیونی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید اگر رئیس جمهور قبول نکند که به مجلس بیاید، نمایندگان چه اقدامی انجام می دهند، گفت: اگر این کار انجام شود به دیگر کارهای غیر قانونی رئیس جمهور اضافه می شود و فکر نمی کنم رئیس جمهور چنین رفتاری را داشته باشد.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید این اقدام مجلس بعد از بیانات رهبر در جهت تشدید اختلاف باشد، گفت: ممکن است به تشدید اختلاف بیانجامد اما چیز که رهبری نسبت به آن هشدار داده اند، انجام وظایف قانونی نیست بلکه کشاندن اختلافات به احساسات مردم است یعنی ایشان کارهای تحریکی را منع کرده اند نه کارهای تبیینی را و امیدوارم این کار به تحریک منجر نشود.

توکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه سوالی که از رئیس جمهور پرسیده می شود در خصوص مسائل ارزی است، آیا پاسخ ایشان می تواند کمک به پایین آوردن ارز داشته باشد، گفت: برعکس این اتفاق رخ ندهد بقیه پیش کش.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 آبان 14 :: 4:59 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

صفحه لیلا حاتمی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس با اتشار تصویری مدعی شد که مردم زلزله زده آذربایجان با وجود بارش شدید برف هنوز در چادر های نامناسبی اسکان دارند. تصویر جعلی که لیلا حاتمی منتشر کرد


به
گزارش مشرق به نقل از نیمروز، تصویر فوق احساسات بسیاری از کاربران را برانگیخت. اما این در حالی است که تصویر فوق هیچ ارتباطی به منطقه آذربایجان ندارد و بلکه مربوط به زلزله سال گذشته ترکیه است.

این در حالی است که مناطق زلزله زده  3000واحد مسکونی ب آماده و 1000 واحد مسکونی ضد زلزله دیگر تا پایان آبان ماه در اختیار مردم آسیب دیده آذربایجان تحویل خواهد شد.




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 106
  • کل بازدیدها: 206148