سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
جمعه 91 مهر 14 :: 4:24 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش صراط به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، در حادثه تیراندازی و گروگانگیری در هتلی در شهر «ایلات» اسرائیل تاکنون چندین نفر زخمی شده‌اند.

در این حادثه فردی پس از ورود به هتل «لئوناردو کلاب»، به صورت کور اقدام به تیراندازی کرده است که گزارش شده این تیراندازی چندین زخمی برجای گذاشته است. پس از این تیراندازی تعداد زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای امداد در محل حاضر شده‌اند.

کارکنان هتل گزارش کرده‌اند که این فرد اکنون چندین نفر را در آشپزخانه هتل به گروگان گرفته است.

«ایلات» شهری ساحلی و تفریحی در جنوب اراضی اشغالی فلسطین است.

هنوز از هویت و انگیزه این فرد خبری منتشر نشده است.




موضوع مطلب :
"صراط" - در پی بروز برخی اغتشاشات پراکنده در محدوده خیابانهای فردوسی، جمهوری اسلامی و بازار تهران که با سوء استفاده نخاله های فتنه 88 همراه شده و برای تجدید خاطره به آتش زدن سطل آشغال ها رو آورده بودند،  رسانه های معاند با شوری زاید الوصف به انعکاس اخبار این تجمعات پرداختند.

نکته جالب و نقطه مشترک گزارش های این رسانه ها در بازتاب گسترده شعارهای از قبل هماهنگ شده اغتشاش گران پولی، علیه کشور سوریه، خلاصه می شود. این ذوق زدگی به حدی بود که این سایت ها با استفاده از سرتیترها و عناوینی هم چون "سوریه و رها کن / فکری به حال ما کن" ؛ "سر دادن شعار مرگ بر سوریه در تجمعات امروز" و "نه سوریه نه لبنان، جانم فدای ایران"، حاشیه این خرده تجمعات  را مهمتر از متن آن دیدند!

نمونه چنین شعارهایی نه تنها در کشور ما بلکه در سوریه نیز مشاهده می شود. چندی پیش بود که در جریان اغتشاشات شهر دمشق، تجمع کنندگان به ظاهر سوری، شعارهایی بر ضد حزب الله لبنان و نیز جمهوری اسلامی ایران سر داده و خواهان قطع روابط با کشورهای حوزه مقاومت اسلامی بودند.

اما دلیل انعکاس گسترده اینگونه شعارها از رسانه های جیره خوار استکبار چیست و چرا تمرکزشان در برهم زنی روابط حسنه میان این دو کشور معطوف شده است؟ و اینکه تنش زایی در روابط گسترده میان این دو کشور به نفع چه کسانی خواهد بود.؟

سوریه بعنوان یکی از متحدین اصلی و استراتیک کشورمان بشمار می رود و اهمیت این پیمان اتحاد بدلیل هم مرزی این کشور با سرزمین های اشغالی مضاعف می شود.

بنابراین، کدام منطق و استدلال و مصلحتی، حکم بر قطع روابط با سوریه را الزامی می داند؟! سوریه و حزب الله لبنان و امثالهم، بعنوان یک عامل پیشگیری در برابر تفکر صهیونیستی بشمار می روند. همان تفکر صهیونی که منطقش براساس تسخیر سرزمین های نیل تا فرات، تئوریزه شده است.امروزه اسرائیل با وجود مشکلات داخلی و نیز وجود تهدیدات خارجی از طرف سوریه، حزب الله و حماس، در حمله نظامی به ایران اصرار می وزرد؛ حال تصور کنید زمانی را که این رژیم بدون احساس خطر و در کمال فراغت در مواجهه با ایران، چه تدبیری خواهد اندیشید و چگونه عمل خواهد کرد!

زمانی قطع روابط میان دو کشور در دستور کار قرار می گیرد که استمرار آن به نفع یکی و به ضرر دیگری باشد؛ اما از ابتدای انقلاب تا کنون روابط میان ایران و سوریه، به سود دو کشور بوده و هیچ نقطه تاریک و مبهمی در مراودات طرفین دیده نمی شود.

حمایت از برنامه هسته ای ایران، مبادلات تجاری و اقتصادی، تعاملات گسترده در حوزه فرهنگی و مذهبی و نیز همراهی با مواضع ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی، از جمله دلایلی است که لزوم پایبندی به این اتحاد را دو چندان می کند.

اگر سوریه به مانند بسیاری از کشورهای منطقه که در دامان اسرائیل و غرب افتاده اند، مواضعی ضد اسلامی و ضد ایرانی اتخاذ می کرد، اکنون اینگونه زیر فشار نبود و وضعیتش به بحران نمی انجامید. فلذا بدور از انصاف است که در چنین شرایطی، ایران نیز از حمایت سوریه، شانه خالی کرده و دست یاری و مساعدت به سویش دراز نکند؛ چراکه تمام این فشارها بر ملت سوریه بخاطر هم پیمانی این کشور با ایران است. صهیونیست ها بدلیل انتقام از موج بیداری اسلامی در جریان سرنگونی رژیم مبارک، غائله سوریه را براه انداختند؛ چون این کشور بعنوان متحد اصلی محور مقاومت و از مهمترین مخاطرات اسرائیلیان بشمار می رود.

از طرفی دیگر این سوال در ذهن خودنمایی می کند که چرا کشورهای غربی بالاخص آمریکا، دست از حمایت بی قید شرط از رژیم جنایتکار صهیونیستی بر نداشته و همواره بر طبل حمایت از اسرائیل می کوبند؟!

آیا حمایت آمریکا از این رژیم نتیجه ای بجز افزایش تنفر جهانی و نیز صرف هزینه های گزاف برای دولت ایلات متحده را در پی داشته است؟!

چرا هیچ وقت در کشورهای غربی، نه تنها شعاری درباره قطع روابط با اسرائیل داده نمی شود بلکه حتی به موجب قانون، زیر سوال بردن هولوکاست، جرم تلقی می شود؟!

اینگونه مواضع رسانه های ضد انقلاب سندی دیگر بر اجنبی بودن آنهاست. رسانه های خود فروخته ای که تضمین و تبلیغ برای منافع دولت های ضد ایرانی را بر دفاع از منافع ملی و میهنی ترجیح می دهند.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مهر 14 :: 2:57 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

همایش دانشجو، فرهنگ و هویت که با حضور غلامعلی حداد عادل در گرگان برگزار شد، حاشیه هایی داشت که به ان پرداخته می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، این همایش عصر پنجشنبه از سوی دانشگاه جامع گلستان و کمیته فرهنگیان دفتر حجت الاسلام طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا برگزار شد.
 
دانشجویی درباره دستگیری مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی پرسید که آیا بازگشت وی در آستانه انتخابات یک برنامه طراحی شده نیست که حداد عادل در پاسخ گفت: قضاوت در این زمینه زود است و فعلا که قوه قضائیه کارش را درباره مهدی هاشمی انجام داده و با ورودش به کشور او را به زندان راهنمایی کرده است.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر خانواده مهدی هاشمی و بویژه پدر بزرگوراش نیز در این زمینه منطقی برخورد کرده و موردی پیش نیامده است که بخواهیم زود قضاوت کنیم.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مهر 14 :: 2:53 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، امیر قلعه ‌نویی سرمربی تیم استقلال که این روزها در غم از دست دادن مادر خود عزادار است پس از آنکه متوجه شد جواد زرینچه نیز عزادار شده، دقایقی پیش راهی منزل هم‌تیمی پیشین خود شد.

مراسم خاکسپاری مادر سرمربی تیم استقلال روز گذشته انجام شد و قرار است مراسم بزرگداشت آن مرحومه فردا در مسجد نور واقع در خیابان فاطمی برگزار شود.

جواد زرینچه نیز این روزها در غم از دست دادن مادر خود به سوگ نشسته است.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مهر 14 :: 2:52 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

محمد رویانیان در گفت‌وگو با فارس، ابتدا در خصوص اتفاقات اخیر در باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: خوشبختانه باید به هواداران بگویم عامل فتنه و مشکلات و حاشیه‌سازی بین بازیکن و مربی را در پرسپولیس پیدا کردم. همه افرادی که قصد تخریب تیم ما را داشتند و می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند را پیدا کردم و به همین خاطر خدا را شکر می‌کنم.

وی افزود: این افراد به دنبال تحریک عوامل مختلف تیم ما بودند و خود را به اصطلاح پرسپولیسی‌ می‌دانند اما کور خوانده‌اند و به آنها تذکر می‌دهم که مراقب رفتارهای خود باشند.

رویانیان ادامه داد:‌ این آقایان در تیم‌های شهرستانی حضور دارند و دوست دارند که خود را به تیم پرسپولیس بچسبانند اما آقایان، شما پرسپولیسی‌ نیستید و دوست دارید به این تیم لطمه بزنید. در صورتی که برخی از اتفاقات و حرف‌هایتان را تکرار کنید نام شما را به هواداران پرسپولیس خواهم گفت. امیدوارم این روند را کنار بگذارید چون به نفع خودتان است.

رویانیان با حمایت از مانوئل گفت: تا وقتی که لازم باشد با قدرت از ژوزه حمایت خواهم کرد تا انشاءالله پرسپولیس موفق شود.

وی در خصوص علی کریمی نیز گفت: به علی کریمی به هیچ عنوان رضایت‌نامه نمی‌دهم که از ما جدا شود. خیال همه راحت باشد. اگر کریمی تا آخر فصل هم اختصاصی تمرین کند، حامی او خواهم بود و او پرسپولیسی‌ می‌ماند. با جدایی او از پرسپولیس صد در صد مخالفیم و همه بدانند به کریمی رضایت‌نامه نمی‌دهم که برود. او پرسپولیسی است.

وی افزود: علی کریمی خوش تکنیک باید بداند که برخی رفتارهای خود را با مربی تیم باید اصلاح کند. همه باید به هم کمک کنند تا پرسپولیس به روزهای اوج خود برسد و فتنه‌گرانی که فقط از نام پرسپولیس استفاده می‌کنند، مثل همیشه به در بسته بخورند. من به این عزیزان که فقط دوست دارند با برخی صحبت‌ها تیم را دچار مشکل کنند، می‌گویم سکوت کنید.

رویانیان خاطرنشان کرد: امیدوار هستم پرسپولیسی‌ها در بازی‌های آینده از بازی مقابل سایپا بهتر و روان‌تر بازی کنند تا انشاءالله به 3 امتیازهای لازم هر بازی برسند و باعث شود که مجددا هواداران خوشحال و دل‌شاد شوند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره حضورش در اردوی تیم ملی ایران نیز گفت: بر حسب وظیفه امروز در جمع ملی‌پوشان حضور پیدا کردم تا روحیه‌ای به جوانان پر‌آوازه و پر استعداد کشورمان بدهم. امیدوارم که انشاءالله روز 25 مهرماه با حضور خیل عظیم مردم به طوری که حتی جای سوزن انداختن در ورزشگاه آزادی نماند، هواداران ما با پرچم 3 رنگ ایران تیم ملی را حمایت کنند و یار و یاور تیم ما باشند تا انشاءالله بتوانند با یک برد شیرین در مقابل کره جنوبی راه رفتن به جام جهانی را هموار کنند. حیف است با پتانسیلی که داریم به جام جهانی نرویم.

وی در پایان خطاب به برخی افراد که درباره پرسپولیس در چند وقت گذشته اظهار نظر کرده‌اند، گفت: دوست ندارم به هر مسئله‌ای جواب بدهم اما آقایان، ما دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهیم. ما می‌دانیم که با بچه‌های خودمان باید چه کاری انجام بدهیم و کار خود را بلد هستیم. بهتر است شما که در یک تیم شهرستانی هستید به کار خود رسیدگی کنید چون این بهترین کار است. من از هواداران می‌خواهم که به گوش باشند و از برخی حرف‌های آنها گوش ندهند و یار و یاور پرسپولیس باشند.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مهر 14 :: 2:49 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از العالم، شیعیان لبنان هنگام ورود به فرودگاه قطر با اقدامات غیرمعمول و تدابیر سخت مسئولان قطری مواجه می‌شوند.

به نوشته روزنامه الدیار لبنان، مسئولان فرودگاه دوحه شیعیان لبنان را هنگام ورود به فرودگاه بازرسی بدنی می‌کنند و از آن‌ها درباره روابط حزبی سوال می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، مسئولان دولت قطر هنگام خروج نیز تدابیر سخت و غیرمعمولی درباره شیعیان لبنان اعمال می‌کنند تا آن‌ها بار دیگر به این کشور بازنگردند، به گونه‌ای که طی سه ماه گذشته از ورود 11 هزار تبعه شیعه به قطر جلوگیری کرده‌اند.

مسئولان قطر درباره این اقدام غیرمعمول و غیر انسانی خود مدعی‌اند که این تدابیر امنیتی است و درباره همه لبنانی‌ها اجرا می‌شود.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مهر 14 :: 11:53 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

خانه امیر قلعه‌نویی پس از اینکه مادرمحترمش را از دست داده محل رفت و آمد اهالی فوتبال شده است. حوالی ساعت 14:00 دیروز علی پروین به همراه برادرش به خانه امیر قلعه‌نویی رفت.
امیر که به خاطر عمل جراحی‌اش نمی‌تواند پایش را تکان بدهد به محض دیدن علی پروین از جایش بلند شد و در آغوش علی آقا گریست. اشک‌های قلعه‌نویی و صدای آه و ناله‌های او همه حاضران را که برای عرض تسلیت به خانه امیر قلعه‌نویی رفته بودند تحت تاثیر قرارداد.

امیر با آه و ناله از خوبی‌های مادرش به علی آقا می‌گفت. پروین که به شدت تحت تاثیر اشک‌های قلعه‌نویی و شیون‌های او قرار گرفته بود اشک در چشم‌هایش حلقه زد. پروین هم زیر لب حرف‌هایی با امیر زد که هیچ کس نفهمید. شاید سلطان هم از مادرش می‌گفت که سال‌های پیش از دستش داده بود.

ظهر دیروز همه آنهایی که درخانه امیر قلعه‌نویی بودند تحت تاثیر اشک‌های امیر قرار گرفتند. ظهر دیروز حاج آقا مالک مسوول امور فرهنگی باشگاه استقلال نیز در خانه امیر قلعه‌نویی حضور داشت. شاهرخ بیانی، رضارجبی، علیرضا نیکبخت و تعدادی دیگر از اهالی فوتبال نیز در منزل امیر قلعه‌نویی حاضر بودند تا او احساس تنهایی نکند.

منبع: ایران ورزشی



موضوع مطلب :
جمعه 91 مهر 14 :: 11:45 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین اقدامات در جداسازی ری از تهران اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات جداسازی انجام شده است؛ شهردار ری انتخاب شده است و احتمالاً هفته‌ آینده معرفی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در جلسه مجمع نمایندگان شهر تهران قرار شد معرفی شهردار ری با تأخیر انجام شود، گفت: علت این تأخیر چیست؟ از دستور رئیس جمهوری برای جدایی ری از تهران حدود 3 ماه می‌گذرد؛ مطمئناً عده‌ای منافعی در ری دارند که اصرار می‌کنند این جدایی انجام نشود.

وی با تأکید بر اینکه جدایی ری از تهران قانونی است، گفت: بعد از اجرای این قانون مشخص می‌شود که چه کسانی در ری منافع داشته‌اند که با این جداسازی مخالفت می‌کردند.

معاون عمرانی استانداری تهران درباره انتخاب شهردار ری بیان داشت: شهردار ری یکی از شهرداران سابق مناطق تهران است و منتظر هستیم استاندار تهران حکم انتصاب وی را امضا و ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه جدایی ری از تهران به نفع شهرداری تهران است، گفت:‌ با این اقدام شهرداری تهران ماهانه حداقل 3 میلیارد تومان ذخیره می‌کند چرا که ماهیانه حقوق 2 هزار نفر را در شهرداری ری‌ باید پرداخت می‌کرد.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مهر 14 :: 11:17 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
ازدواج پسر باهنر و نوه علی اکبر محتشمی پور با حضور برخی چهره های اصلاح طلب برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از افکار ، این مراسم در شب ولادت امام رضا (ع) با حضور محمد خاتمی و برخی از چهره های اصلاح طلب در صاحبقرانیه در نیاوران برگزار شد




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 مهر 13 :: 11:16 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
جشن تولد پسر شهید احمدی روشن روز سه شنبه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.












موضوع مطلب :
< << 6 7 8 9 10 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 142
  • کل بازدیدها: 206664