سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
سه شنبه 91 مهر 18 :: 1:32 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش ایسنا، پس از آن که با تغییرات مدیریتی آیت الله زاده به عنوان مدیرعامل جدید استیل‌آذین زاگرس انتخاب شد، او هم پرویز مظلومی را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کرد تا پس از جدایی مهدی تارتار از کادر فنی این تیم، سرمربی فصل پیش استقلال هدایت تیم لرستانی را بر عهده بگیرد.

این تیم در حال حاضر با 7 امتیاز در رده هفدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد.




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 8:48 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
استاندار خراسان شمالی برنامه‌های سفر یک هفته‌ای مقام معظم رهبری را تشریح کرد.
به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود احمدی بیغش در این باره اظهار داشت : مقام معظم رهبری روز چهارشنبه وارد استان خراسان شمالی خواهند شد و در همان روز برای دیدار و گفت‌وگو با مردم به استادیوم بجنورد به منظور سخنرانی و دیدار با مردم شریف استان خواهند رفت.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، روحانیون، ائمه جمعه و مسئولان استانی از جمله برنامه‌های سفر مقام معظم رهبری به این استان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر یک هفته‌ای خود به این استان علاوه بر حضور در مرکز استان به شهرستان‌های شیروان و اسفراین نیز سفر و از نزدیک با مردم این شهرستان‌ها ملاقات خواهند کرد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 8:39 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش  صراط به نقل از فاطر، "دیگربان” از سایت‌های متعلق به اپوزیسیون خارج نشسن جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای در تارنمای خود نوشته است "به علت مشکلات مالی تا اطلاع بعدی به کار خود پایان می‌دهد”. این سایت که خود را "پروژه خبری-تحلیلی” معرفی کرده، در ادامه آورده است”دست‌اندرکاران این پروژه که از ژانویه سال 2011 با حمایت مالی اندکی آغاز شد و از ابتدای سال 2012 بدون هیچ حمایتی به کار خود ادامه داد? پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای جذب بودجه از منابع مستقل? تصمیم به توقف فعالیت آن گرفتند”. "دیگربان” از جمله دهها سایت اپوزیسیون جمهوری اسلامی بود که پس از حوادث انتخابات 88 در خارج از ایران راه‌اندازی شد. این سایت بیشتر فعالیت‌های خود را از آغاز فعالیت به رصد و باز نشر بخش‌هایی از مطالب سایت‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی رسمی و نیز وبگاه‌های اصولگرایان اختصاص داده بود. این چندمین باری است که سایت‌های مربوط به اپوزیسیون خارج نشین به آستانه تعطیلی می‌رسند.پیش از این نیز تلویزیون اینترنتی "رسا” از حامیان جریان سبز که بلافاصله پس از حوادث انتخابات 88 در خارج از ایران راه‌اندازی شده بود، فعالیت‌هایش متوقف شد.
به باور شماری از کارشناسان رسانه‌ای نداشتن تحلیل واقعی از شرایط ایران و نیز عدم اعتماد مخاطب از دلایل اصلی متوقف شدن فعالیت‌های رسانه‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی است.
آقای بهنود از کارشناسان رسانه‌ای اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران در بخش فارسی تلویزیون دولتی انگلیس بی بی سی اخیرا در گفت‌وگو با یکی از سایت‌ها، کمبود محتوای خبری و ترویج تکراری گویی در رسانه‌های اپوزیسیون را باعث بی اعتمادی مخاطبان نسبت به این سایت ها و شبکه های اینترنتی عنوان کرده است.



موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 8:35 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش سایت اوباما؛ رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه در کنفرانس حزبی اخیر خود که با حضور خالد مشعل و برخی شخصیت‌های خارجی برگزار شد، شدیداً ایران را مورد حملات لفظی خود قرار داد.

خالد مشعل از اعضای ارشد حماس که به واسطه حمایت‌های ایران به یک حزب سیاسی در فلسطین تبدیل شده است، در جریان این کنفرانس عنوان کرد: اردوغان نه یک رهبر ترکی بلکه از رهبران جهان اسلام است!
در تصویری که از حاشیه این کنفرانس حزبی گرفته شده، اردوغان در حال بوسیدن خواننده زن ترک در برابر مسلمانان ترکیه است که به همین خاطر، می‌توان به مشعل به خاطر این نامگذاری‌ تبریک گفت.




موضوع مطلب :

"صراط" - برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال و تلاش بی وقفه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در مصلای تهران در راستای بی نقص نشان دادن این نمایشگاه، موجب شد تا برخی از شخصیت ها و صاحب نظران این حوزه، با مشاهده تلاش و تکاپوی بی وقفه فعالان عرصه سایبر، در دل احساس غرور کرده و ترجیح دهند تا چشمهایشان را به روی برجسته ترین نقاط ضعف این مجموعه ببندند .

به گزارش سرویس سیاسی صراط، از زمان ورود حسن علیزاده به اتاق ریاست مرکز رسانه های دیجیتال ، این تشکیلات ثروتمند دچار تحولات ظاهری بسیاری شد .
جابجایی چندین مدیر ، مصاحبه های متعدد در رسانه هاو تولید و پخش تیزرهای تلویزیونی به اصطلاح آموزنده توسط این مرکز باعث شد تا توجه بسیاری از مردم به این زیر مجموعه وزارت ارشاد جلب شود .
اما چه اتفاقی بر سر بودجه این مرکز افتاده است که پرداخت بسیاری از معوقات آن در 5 ماه مانده به پایان سال با مشکل مواجه شده است؟
هزینه های گزاف صورت گرفته برای پخش آگهی های بازرگانی مرکز آقای علیزاده با چه پشتوانه مالی و از کدام جیب پرداخت شده است؟
جای سوال است که سفارش تیزرهای تولید شده توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال توسط کدام کانون تبلیغاتی صورت گرفته و ارتباط این کانون تبلیغاتی با مسئولین مرکز چیست؟

شباهت بسیاری که در شکل محتوایی تیزرهای تبلیغاتی رسانه های دیجیتال و وزارت ورزش جلب توجه می کند به خوبی نشان می دهد که مغز متفکر و کانون تولید کننده این اگهی ها از کجا خط می گیرند .
به راستی نقطه تلاقی وزارت ورزش و جوانان و مرکز رسانه های دیجیتال کیست؟
در این شرایط و با توجه به وقایعی که در مرکز رسانه های دیجیتال در حال وقوع است به نظر می رسد دستگاههای نظارتی باید توجه ویژه خود را معطوف کانون آگهی تبلیغاتی سفارش گیرنده تیزرهای تلویزیونی این مرکز کرده و مالک واقعی پشت پرده آنرا شناسایی نمایند .
برخی از نزدیکان علیزاده پیش از این عنوان کرده بودند که وی در صورت بقای وزیر ورزش و جوانان در مسئولیتش، به این وزارتخانه نقل مکان خواهد کرد.
برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال با آشفتگی های فراوان و حمایت ایرانسل، یکی از مواردی است که این روزها بر خلاف سالهای گذشته تعمدا از دید رسانه های مکتوب و اینترنتی پنهان مانده است تا آقای رئیس ، با آسودگی خاطر به فعالیتش ادامه دهد و دغدغه پاسخگویی به ضعفهای موجود را از ذهن خارج کند .
گفتنی است فروش آثار بیژن مرتضوی، خواننده و آهنگساز لس آنجلسی در یک لوح فشرده با عنوان 3000 ساعت، انجام نظر سنجی توسط یک از سایتهای حاضر در نمایشگاه در خصوص اعتراضات بازار و پیش بینی قیمتها از جمله اتفاقاتی است که در روزهای گذشته در نمایشگاه رسانه های دیجیتال رخ داده است .
لازم به یادآوری است صراط به زودی اسنادی از دست داشتن یک کانون آگهی تبلیغاتی در موج رسانه ای صورت گرفته در حمایت مشترک از مرکز رسانه های دیجیتال و وزارت ورزش منتشر خواهد کرد .




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 8:29 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش صراط، تصاویر زیر که با سرعت شاتر بالای دوربین یک عکاس خبری به ثبت رسیده، لحظه انفجار یک گلوله خمپاره ارتش سوریه در وسط محل تجمع چند تروریست عرب در سوریه را به تصویر کشیده است که در یک عکس منحصر به فرد این گزارش، لحظه انفجار و موج انفجار قابل رؤیت است. 




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 8:26 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارشصراط، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با سفرا، کارداران و وابستگان نظامی مستقر در ایران در جمع خبرنگاران در مورد کشف بمب در پارکینگ شماره یک حرم حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: وظیفه حراست و تامین امنیت حرم امام و آستان قدس بر عهده تولیت و سایر نیروها است اما ما نیز در این زمینه با آنها همکاری می‌کنیم. موضع کشف بمب نیز هم اکنون در حال پیگیری است که به زودی در این مورد اطلاع رسانی می‌شود.
منبع: مهر



موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 10:22 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در درس تفسیر خود که با حضور علما و روحانیان حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، به ادامه تفسیر سوره مبارکه قصص پرداخت و گفت: در آن وادی بقعه ای بود و در بقعه درختی قرار داشت و از آنجا به موسی سلام الله علیه وحی شد، در آیات 11 به بعد سوره مبارکه طه اصول کلی دین، جریان نماز، توحید، وحی و نبوت در وحی به آن حضرت مطرح شده، ولی در این سوره مبارکه فقط به اصل توحید اشاره شده است «إنی أنا الله رب العالمین».

این استاد تفسیر حوزه علمیه گفت: دو معجزه عصا و ید بیضا در سوره طه به صورت سؤال و جواب مطرح شد و در این سوره مستقیما فرمود «ألق عصاک»، در مورد ید بیضا هم ممکن است گاهی دست به خاطر مریضی سفید شود ولی در اینجا یک کرامت است، مثل زکریا علیه السلام که سه روز زبان او بند آمد «قَالَ آیَتُکَ أَلَّا تُکَلِّمَ النَّاسَ ثَلَاثَ لَیَالٍ سَوِیًّا» خدای متعال به او فرمود تو سالم و مستوی هستی به دلیل این که ذکر می گویی و با خدا مناجات می کنی اما با مردم نمی توانی صحبت کنی و در اینجا هم خدا می فرماید «اسْلُکْ یَدَکَ فِی جَیْبِکَ تَخْرُجْ بَیْضَاء مِنْ غَیْرِ سُوءٍ».

این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به عبارت «وَاضْمُمْ إِلَیْکَ جَناحَکَ مِنَ الرَّهْبِ» گفت: درباره این عبارت چند قول در مسأله است که سیدنا الاستاد در المیزان اقوال را مطرح کرده و هیچ کدام را نپذیرفته است؛ زمخشری می گوید وقتی حضرت ترسید دستش باز بود و خدا به او فرمود دستت را جمع کن و این نشانه آرامش و طمأنینه است و در آیه ای دیگر به این عبارت آمده «واضمم یدک إلی جناحک» که جناح را به قرینه ید، به معنی دست چپ گرفته است یعنی دست راست را به طرف دست چپ ببر و دست ها را جمع کن و فخر رازی هم آن را تأیید کرده و می گوید این بهترین تفسیر برای آیه است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به رد این نظریه از سوی علامه طباطبایی، خاطر نشان کرد: فرمایش المیزان این است که اگر مربوط به جریان مار شدن عصا و ترس موسی علیه السلام باشد باید بلافاصله بعد از آن بیاید ولی در این جا موضوع ید بیضا فاصله شده است، بنابراین بعد از فرمایش خدای متعال که فرمود نترس، هراس حضرت برطرف شد پس این عبارت نمی تواند مربوط به عصا و مار باشد چون در سوره طه دارد که «واضمم یدک إلی جناحک تخرج بیضاء»، معلوم می شود که جناح همان جَیب به معنای پهلو و گردن است.

وی افزود: این است که بعدها بزرگان فرموده اند اگر دست را به جیب ببری چیزی گیرت نمی آید ولی اگر دست را به جَیب ببری «تخرج بیضاء»، از جیب و کیف کسی دست روشن نمی شود اما اگر جَیب و صدر روشن پیدا کردی، صدر مشروح پیدا کردی و دست به جَیب زدی «تخرج بیضاء»، در اینجا هم که می فرماید «وَاضْمُمْ إِلَیْکَ جَناحَکَ مِنَ الرَّهْبِ» معلوم می شود که به ترس ربطی دارد ولی کنایه است، شیخنا الطوسی رضوان الله علیه تعبیر لطیفی دارد که منظور این نیست که دست راست را بر دست چپ یا دست ها را بر هم بگذار بلکه همانطور که در بخش بعدی آیات می فرماید «سنشدّ عَضُدَک بأخیک؛ بازویت را به وسیله برادرت تقویت می کنیم» یک امر کنایی است نه یک امر فیزیکی.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه تبیین فرمایش شیخ طوسی گفت: آیه به معنای تقویت بازوی حضرت نیست، بلکه یعنی مرام و مکتب تو را تقویت می کنیم، جریان «وَاضْمُمْ إِلَیْکَ جَناحَکَ مِنَ الرَّهْبِ» هم یک امر غیر فیزیکی است یعنی دلت را پیش خود بیاور و آرام باش.


این استاد عالی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: سیدنا الاستاد هم می فرماید اینجا معنای کنایه ای دارد، همان طور که خدای متعال می فرماید «وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ»، منظور این نیست که بال پهن کن بلکه یعنی متواضع باش، انسان متکبر و متبختر باد به غبغب می کند و دست ها را باز کرده با این وضع حرمت می کند اما انسان متواضع دست ها را جمع می کند و به خودش می چسباند، فرمود آن طور نباش که دست ها را باد کرده فاصله بدهی و حرکت کنی بلکه «وَاضْمُمْ إِلَیْکَ جَناحَکَ مِنَ الرَّهْبِ»، یعنی باید ترهیب الهی «و ایای فارهبون» با خوفناک بودن از محضر الهی، با این وضع زندگی و حرکت کنی.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: حضرت موسی به خدا عرض کرد اینها معجزه است ولی چند مشکل دارم، سابقه قتل دارم، با اژدها نمی شود مردم را هدایت کرد، اژدها مردم را ساکت می کند ولی ساکن نمی کند، من حرف های خوب می زنم ولی خوب حرف نمی زنم برادرم هارون از من فصیح تر است، تا کی جامعه را با ترس اداره کنم، برای اثر در جامعه باید حرف های عالمانه بزنم به گونه ای که آنها خسته نشوند، این هنر و گفتار سخن و نظم و نثر خوب است که می تواند جامعه را ساکن و ساکت کرده و خوب اداره کند، خدای متعال هم این مشکلات را برای او حل کرد.

وی ادامه داد: حضرت عرض می کند این طور نیست که نتوانم سخن بگویم، اصل فصاحت را دارایم اما کسی که بخواهد مسیر فکر یک کشوری را عوض کند یک ادبیات شفاف و روشن و هنر خوبی می خواهد، هنر گفتاری و نوشتاری و مانند آن، «فَأَرْسِلْهُمَعِی ردْءًا یصَدِّقُنِی»، کمک من باشد، تصدیقم کند، حرف های مرا به جامعه منتقل کند حرف های جامعه را به من منتقل کند، اگر مناظره، مباحثه، همایش و سخنرانی است حضور پیدا کند چون قدرت بیان او خوب است و همه جانبه از من افصح است.

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: حضرت عرض می کند من سابقه قتل دارم، اینها هم که سوابق فراوانی در بت پرستی دارند، قدرت و ثروت هم که به دست اینهاست، جاهلیت هم که دامنگیرشان شده، چگونه اوضاع اینها را عوض کنم؟ اما اگر کسی را داشته باشم که عالم و حکیم و مؤمن و متقی باشد و حرف مرا تصدیق کرده به جامعه منتقل و سؤال های جامعه را بمن منتقل کند خیلی به من کمک می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت از خدا می خواهد که هارون را وزیر او قرار دهد، وزیر کسی است که وزر و ثقل و بار سنگین مملکت به دوش اوست و اگر چنانچه بار سنگین مملکت را نتواند حمل کند دیگر وزیر نیست، حضرت موسی برادرش را واجد این شرایط معرفی کرد و عرض کرد «أشرکه فی أمری» او را در مسأله وحی و نبوت و رسالت و مکتب، شریک من قرار بده.

این استاد تفسیر حوزه علمیه گفت: به تعبیر سیدنا الاستاد این که ما به اهل بیت مخصوصا وجود مبارک حضرت امیر یا حضرت حجت علیهم السلام عرض می کنیم «السلام علیک یا شریک القرآن» به همین مناسبت است، اهل بیت علیهم السلام عِدل قرآن هستند، اگر وجود مبارک پیغمبر به حضرت امیر سلام الله علیهما و آلهما فرمود «أنت منی بمنزلة هارون من موسی إلا أنه لا نبی بعدی» منهای مسأله وحی تشریعی و نبوت، وجود مبارک حضرت امیر شریک وجود مبارک پیغمبر است و اگر شریک وجود اوست صحیح است که به ائمه علیهم السلام بگوییم «شریک القرآن» چون با قرینه همراه است، اگر حضرت امیر به منزله حضرت هارون است که هست و اگر هارون شریک موسی است که هست پس حضرت امیر شریک پیغمبر و شریک قرآن است.




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 10:19 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اظهار کرد که ارتش ترکیه تمام اقدامات ضروری را در این راستا انجام می‌دهد و هیچ کس نباید میزان قاطعیت و قدرت ترکیه را بسنجد.
اردوغان اظهار کرد: ترکیه تا محقق شدن پیروزی مردم سوریه از آن‌ها حمایت خواهد کرد.
نخست وزیر ترکیه افزود: ما آرزو می‌کنیم که نظام سوریه از اقدامات خشونت آمیز خود علیه ترکیه و مردم سوریه دست بردارد.
اردوغان اظهار کرد: ترکیه خواهان جنگ نیست، اما به سوریه در صورت آزمایش میزان قدرت ترکیه هشدار می‌دهد.
وی در ادامه افزود: باید هر لحظه آماده جنگ باشید.
اردوغان تاکید کرد: پیشینیان ما چه گفته‌اند؟ "اگر صلح می‌خواهید پس باید آماده جنگ باشید"، اگر از ظلم رنج می‌برید بنابراین هر اقدام لازم و ضروری را انجام دهید.
وی در ادامه افزود: اگر ضربه بزنید، پاسخش را به زودی می‌بینید.
رجب طیب اردوغان جمعه اعلام کرده بود که ترکیه اگر با اقدامات تحریک آمیز مواجه شود، از جنگ علیه دمشق دور نخواهد بود.
دولت ترکیه چهارشنبه موافقت پارلمان را برای اجرای عملیات نظامی در مرز با سوریه جلب کرد.
از سوی دیگر، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که ارتش ترکیه بار دیگر روز یکشنیه حمله توپخانه‌ای علیه سوریه انجام داد.
این حمله ترکیه در واکنش به اصابت یک خمپاره از سمت سوریه به شهرک "اکاکالی" به عنوان دومین حادثه در نوع خود طی پنج روز گذشته بوده است.
رسانه‌ها اخباری درباره کشته یا زخمی شدن افراد بر اثر اصابت این خمپاره منتشر نکردند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 مهر 17 :: 8:26 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
مراسم بدرقه رزمندگان در دوران دفاع مقدس

 




موضوع مطلب :
< 1 2 3 4 5 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 52
  • کل بازدیدها: 206297