سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:39 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، در تمامی تصاویری که برای روز قدس استفاده می شود،همیشه یک تصویر کلیشه ای از مسجدی با گنبد طلایی را می بینیم که دارای زیبایی خاصی است  و از آن به عنوان مسجد الاقصی نام برده می شود.
اما باید گفت که در این باره همه ما سخت در اشتباه هستیم و کلاه بزرگی بر سر ما رفته است.

در واقع ان مسجدی که در همه تصاویر شاهد هستیم مسجد قبه الصخره است که توسط خلیفه دوم راشدین بنا شده است و از ان به عنوان مسجد القصی نام برده می شود

اما چطور این اشتباه به این بزرگی رخ داده است؟
از چندین سال پیش عکس برداری از مسجد الاقصی ممنوع شده است و از این رو عکس تازه از این مسجد روی خروجی سایت های و خبرگزاری ها نرفته است و معدود عکس های که از این مکان مقدس وجود دارد قدیمی هستند.
باید گفت آن چیزی  که به عنوان مدیریت رسانه از آن یاد می شود در این زمینه کاملاً عینیت دارد و به صورت کاملاً هدفمند صهیونیست ها عکس مسجد قبه الصخره را به جای مسجد القصی جا زده اند،مدیریتی که متاسفانه مسئولین ما را نیز به اشتباه انداخته و در روی اسکناس هزار ریالی کشور نیز شاهد آن بودیم هر چند که این  اشتباه اصلاح شد و در چاپ اسکناس 20000 هزار ریالی شاهد تصویری از مسجد الاقصی هستیم اما نکته موجود در آن جهلی است که همه را اسیر خود کرده است.امری که حتی با نگاهی کوتاه به روزنامه های امروز کشور آن را فهمید(برای دیدن صفحه اول روزنامه های کشور اینجا کلیک کنید)


هدف صهیونیست ها از این کار چیست؟

صهیونیست ها بر این باور هستند  که بقایای هیکل سلیمان زیر مسجد الاقصی قرار دارد  و از این رو به دنبال این هستند که به بقایای آن هیکل دست یابند.برای این کار نیز از چند سال پیش شروع به حفاری های متعددی در ضلع شرقی مسجد الاقصی کرده اند.
از جمله تلاش مایکل دینس روهن در 21 اوت 1969(30/5/1348) که در یک آتش سوزی در قسمت جنوب شرقی در حدود دویست متر مربع از سقف مسجد کاملاً منهدم گردید و گنبد مسجد در پنج نقطه سوخت. همچنین یکی از آثار متبرک مسجد و یک منبر مخصوص که هشتصد سال سابقه داشت نیز کاملاً از بین رفت
امری که موجب شده تا به پایه های اصلی این مسجد مبارک صدمات جدی وارد شود و امکان ریزش به وجود آید.
کارشناسان باستان شناسی معتقد هستند که هیکل سلیمان در زیر این مکان وجود ندارد و بر این باورند که صهیونیست ها به دنبال تخریب اصل بنای مسجد الاقصی هستند تا بتوانند هیکل سلیمان را به جای آن بسازند

برای اینکار نیز صهیونیست ها با خالی کردن زیر مسجد الاقصی در تلاش هستند که با ایجاد یک زلزله مصنوعی تمام بنا را تخریت کنند و به خواسته خود در این زمینه برسند.برنامه ای از پیش تنظیم شده که در حال حاضر نیز در حال اجرای ان هستند.
به همین دلیل است که تصاویر کمی از مسجد الاقصی و خرابی های آن در فضا اینترنت وجود دارد و این را می توان با یک جستجوی ساده فهمید و زمانی نیز که اعتراضی به تخریب مسجد الاقصی وارد شود شما در تمام رسانه های جهان شاهد یک مسجد با گنبدی زیبا و طلایی خواهید شد که کاملاً سالم است




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:25 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

تعدادی از جوانان منطقه الشرقیه عربستان روز گذشته از تأسیس مجموعه های مقاومت مردمی علیه آل سعود با عنوان " ارتش آزاد عوامیه " خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری النخیل، تعدادی از صفحات موجود در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر خبر از تأسیس نخستین هسته های مقاومت مسلحانه مردمی علیه آل سعود با عنوان " ارتش آزاد عوامیه " یا " ارتش آزاد شیعه " توسط هوادران روحانی مبارز عربستانی، آیت الله شیخ باقر النمر، خبر دادند.
فعالان شیعه اعلام کردند هدف از تشکیل ارتش آزاد عوامیه که منتسب به شهر شیعه نشین عوامیه در شرق عربستان است، قیام علیه حکومت آل سعود است.
اخبار و بیانیه های منتشر شده در فیسبوک و توییتر نشان می دهد که هواداران شیخ نمر فعالیت خود برای راه اندازی اولیه این مجموعه را آغاز کرده اند.
این فعالان می افزایند: ارتش آزاد عوامیه فعالیت نظامی خود را در برخی مناطق عربستان که از پیش تعیین شده است آغاز خواهد کرد و در ابتدا حملاتی علیه برخی مراکز امنیتی و دستگاه های وابسته به آل سعود انجام خواهد داد.
عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که موج بیداری اسلای و به تعبیری بهار عربی، از ماه ها قبل به آن رسیده است و هر روز اعتراضات گسترده ای در مناطق مختلف این کشور به ویژه مناطق شرقی که محل سکونت اقلیت شیعی است در حال رخ دادن است.
نقض گسترده حقوق بشر، تقسیم ناعادلانه ثروت، نبود آزادی های مذهبی و فردی، حقوق زنان و اداره کشور توسط یک خاندان فاسد و ارتباط گسترده با رژیم صهیونیستی و آمریکا از دلایل اصلی اعتراضات شیعیان به آل سعود است.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:19 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین»

«خدایا، بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزی کن مرا در آن توفیق و خودداری و پاک کن دلم را از تیرگی‌ها و گرفتگی‌های تهمت، ای مهربان به بندگان با ایمان خود!»




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:17 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

گاهی زن مجنون می شود ...
و مرد لیلی ...!!!
خنده های روی لبانشان را ببین!!




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:13 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1391 - 02:32
به گزارش مشرق، محمود قانبیلی دقایقی پیش در گفت‏وگو با فارس اظهار داشت: ساعت یک بامداد زمین‏ لرزه ‏ای شهر بومهن را لرزاند.
وی ادامه داد: کانون این حادثه طبیعی شهر بومهن و شدت آن از سوی موسسه ژئوفیزیک ایران، 3.8 ریشتر اعلام شد.
قانبیلی اضافه کرد: پس از وقوع این زمین ‏لرزه ستاد بحران شهر بومهن با همه اعضا در محل حاضر شدند و نیروهای خود را در این خصوص سازمان‏دهی کردند.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر بومهن، هنوز خسارات احتمالی این واقعه طبیعی در شمال شرق استان تهران اعلام نشده است.
وی افزود: مردم بومهن و سایر شهرهای اطراف نظیر رودهن، آبعلی و پردیس نیز اغلب در معابر و اماکن عمومی حضور دارند.
قانبیلی تصریح کرد: اطلاع ‏رسانی کافی از سوی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بومهن در دقایق گذشته صورت گرفته است./

 




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 28 :: 5:5 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان ، توفیق زیارت تربت پاک شهیدان دست داد و از قضا ، میهمان شهیدی از تبار «رمضان» شدیم. بسیجی «سعید نوری تاجر» در حالی که تنها 18 سال سن داشت ، و در منزل پدری خود بر سر سفره ی افطار نشسته بود ، به دست منافقین (دار و دسته ی رجوی ملعون) به جرم عضویت در بسیج و حضور در جبهه های جنگ با متجاوزان ، در مقابل چشمان مادرش به شهادت رسید.
این که امام خمینی فرمود:«منافقین از کفار بدترند » ، با چنین جنایت هولناکی، معنایی ملموس تر پیدا می کند. دردناک تر این که ، حضرات « مجاهد خلق» به بهانه ی دادن آش نذری به مناسبت شهادت امیرالمومنین(صلوات الله علیه) درب خانه ی «نوری تاجر» را می زنند و تا مادرِ سعید ، در را باز می کند ، با مسلسل به داخل خانه ریخته و سعید را کنار سفره به گلوله می بندند.
آن سیه رویان که در دنیا و آخرت شرمنده خدا و رسولند اما سعید ، چه زیبا مزد روزه های خالصانه ی خود را گرفت. گوارای وجودش.

روحمان با یادش شاد


سنگ مزار شهید «سعید نوری تاجر» در بهشت زهرای تهران


 تربت پاک شهید نوری تاجر در بهشت زهرای تهران


تصاویر موجود در تابلوی مزار شهید نوری تاجر


شهید سعید نوری تاجر




موضوع مطلب :

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی که خبرگزاری فارس آنرا منتشر کرده است، به بازخوانی اقدامات هنجارشکنانه فتنه‌گران در روز قدس 88 پرداخت:

روزی که امام گفتند «روز قدس روز اسلام است» خیلی نفهمیدیم چه می‌گویند.اما زمان گذشت و روز قدس کاربردهای سیاسی خود را در داخل و خارج از کشور نشان داد. تا زمانی رسید که کاربری خود را به عنوان «روز اسلام» در ایران نشان بدهد. آنان که پیروزی اکثریت قاطع ملت را در انتخابات 88 بر نمی‌تابیدند از همه اقشار حتی از معتقدان به انقلاب و از میان غیر منتقدان به انقلاب نیز یارگیری کردند، طیف نیروهای حامی فتنه با استمداد از عوامل ضد انقلاب و عناصر لاابالی گسترش پیدا کرد و عناصری که دین، تنها لقلقه زبانشان بود نیز در میان طرفداران فتنه، جای گرفتند.
 
رمضان 88 فرا رسید و روز قدس و قدسیت روزه‌داری آن که بزرگترین عامل معنوی برای پیروزی بر اشغالگران قدس است مورد خدشه قرار گرفت.
 
گروهی که رسانه‌های بیگانه آنها را آزادیخواهان می‌نامید به انگیزه سوءاستفاده از تجمعات روز قدس پا به میدان نهادند. اما آنها کجا و روز قدس کجا؟ آنها تا آن زمان اصلا متوجه نشده بودند که روز قدس یکی از روزهای ماه مبارک رمضان است. آنها تا آن روز به روز قدس نیندیشیده بودند و خبری از ویژگی‌های آن نداشتند . حالا دری به تخت خورده بود و تجمع و فضای آماده‌ای برای سوء استفاده‌های مورد نظر خود و ضمنا عشقی و صفایی و آن که بدون ساندویچ و نوشابه، قابل انجام نبود. آخر روز قدس باید به فکر مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف بود؛ ای بابا دلت خوش است فلسطین کیلویی چند است. قدس دیگر چه موجودی است اینجا بود که دختر و پسر دست در دست هم به خوردن و صفای در خیابان‌ و شعارهای دشمن پسند پرداختند و اصلا متوجه نشدند که اسم این کار می‌شود تظاهر به روزه‌خواری.
 
می‌بینیم که کاربری روز قدس در داخل کشور تصفیه عناصر انقلابی و مسلمان از انقلابی نمایان نامسلمانی شد که تشت رسوایی فتنه 88 را از پشت بام شرف به زیر انداخت و بار دیگر امام زنده شد و معجزه روز قدس را دید. باشد که روز قدس در کاربری بین‌المللی‌اش نیز منجر به آزادی قدس شریف و محو صهیونیست‌های غاصب از نقشه جغرافیایی عالم شود و فتنه‌گران را برای همیشه ناامید کند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 مرداد 26 :: 1:55 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بنا بر اعلام دفتر نمایندگی ولی فقیه دراستان آذربایجان شرقی، حضرت آیت الله خامنه ای دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی تبریز شده و بلافاصله به مناطق زلزله دیده  عزیمت کردند.

هنوز برنامه بازدید مقام معظم رهبری از مناطق زلزله دیده آذربایجان شرقی اعلام نشده است.

حضرت آیت الله خامنه ای پیش از این نیز در پیامی با مصیبت دیدگان زمین لرزه شهرستان های اهر، ورزقان و هریس ابراز همدردی کرده بودند.
 
همچنین روز گذشته ایشان در دیدار با آزادگان، زلزله اخیر در بخشهایی از آذربایجان شرقی و جان باختن جمعی از عزیزان هم وطن را حادثه ای تلخ، غم انگیز و باعث دردمندی همه ملت ایران خواندند و مسئولان و مردم را به یاری هم میهنان آسیب دیده و کاهش رنج این عزیزان توصیه مؤکد کردند




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 مرداد 26 :: 1:13 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
در حاشیه دیدار روز چهارشنبه جمعی از آزادگان با رهبر معظم انقلاب



موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 مرداد 26 :: 11:57 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، یک تصویر زیبا از یک عکاسی خلاقانه که در آن هفت ساعت از طلوع آفتاب تا غروب به تصویر کشده شده است که در زیر این تصاویر را مشاهده می کنید.





موضوع مطلب :
< << 6 7 8 9 10 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 63
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 205758