سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
چهارشنبه 91 مرداد 25 :: 12:16 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

خبرگزاری رویترز در خبری به قلم «کریس گالاگر» از مرگ سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که وی پس از عمل جراحی درگذشته است.
کنفرانس وزرای خارجه کشورهای عربی در دو روز گذشته به دلیل بیماری و عمل جراحی سعود الفیصل که گفته می‌شود مشکل روده دارد،‌ به تعویق افتاده بود.
خبرگزاری رویترز پس از انتشار این خبر، آن را از روی خروجی خود حذف کرده است.
خبرگزاری رویترز در این خبر که تصویری از آن به خبر الصاق شده، به نقل از یک مقام مسئول سعودی اعلام کرد که سعود الفیصل امروز سه‌شنبه (14 آگوست) پس از وخامت حالش در پی عمل جراحی معده که چند روز پیش انجام داد، درگذشت اما خبر را دقایقی بعد از روی خروجی خود حذف کرد.

رویترز در این خبر به نقل از این مقام سعودی که هویت وی را فاش نکرد افزود: سعود الفیصل امروز بیهوش شد و درگذشت.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته در نشست مقدماتی سران کنفرانس همکاری اسلامی با حضور وزرای خارجه اعضای این سازمان، سعود الفیصل غایب بود و پیام کتبی او در این نشست را شاهزاده عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالعزیز معاون وی قرائت کرد.
بر اساس گزارش‌های خبری،‌ حال سعود الفیصل پس از عمل جراحی رو به بهبود بود اما روز گذشته رو به وخامت گذاشت.



موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 3:57 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
یک تصویر از جنگنده بمب افکن های F-4E نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملقب به " شبح " که پس از اورهال به شکل زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در جلوی تصویر انواع تسلیحات قابل حمل توسط جنگنده بمب افکن فانتوم را مشاهده می کنید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 2:33 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
محمود احمدی‌نژاد با همراهی اسفندیار رحیم مشایی به منظور زیارت بارگاه مطهر رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در میان استقبال زائران جهان اسلام حریم نبوی و جانشین رئیس اداره امور مسجدالنبی(ص) وارد این مسجد شد.

مسجدالنبی(ص) نماز رئیس جمهوری بین منبر و مرقد مطهر حضرت رسول(ص)
دوشنبه / 23 مردادماه




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 2:30 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

 

 





موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 2:26 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

فیروز شیخ حسنی ، به سال 1331 در تنکابن متولد شد. او در 31 شهریور ماه 1359 ، در نخستین روز تهاجم متجاوزان عراقی، در جریان یک عملیات هوایی علیه قوای دشمن ، هدف آتشبار بعثیان قرار گرفت و اولین خلبانی بود که در جنگ تحمیلی ،خلعت شهادت پوشید.
 آن چه می بینید دست نوشته ای است از این خلبان شهید  اولین شهید خلبان جنگ تحمیلی به خواهرش :
خواهر مهربانم نسرین جان
زمانی که در قلب آسمانها پرواز می نمایم و زمین را در زیر پای خود می بینم تنها چیزی که همیشه به یاد می آورم نامت و تصویر زیبایت در داخل کابین هواپیما و در جلوی چشمم نقش می بندد و محبت هایت را هرگز فراموش نخواهم کرد
دوستدارت برادرت فیروز




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 1:45 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

عصر ایران - سفر آقای احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به عربستان به همراه نزدیک ترین یاران سیاسی خود ، از جمله بقایی ومشایی و چند تن از وزرای کابینه ، "دو روز زودتر از موعد اجلاس عربستان"* در شرایطی که حتی دو روز هم از از فاجعه زلزله در استان آذربایجان شرقی با آن هم کشته و مجروح و بی خانمان ، نگذشته ، شگفتی جدیدی در برابر دیدگان مردم قرار داده است.احمدی نژاد

در شرایطی که درباره عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله شده حرف ها و حدیث های زیادی وجود دارد و هنوز تعدادی از هموطنانمان احتمالا در زیر آوار مانده اند و نیازمند کمک هستند ، رییس جمهوری کشوری که این فاجعه در آن رخ داده تازه دو روز زودتر از موعد مقرر پای در راه یک سفر خارجی گذاشته است که اساسا حتی در صورت عدم وقوع این فاجعه نیز رفتن به چنین سفری از سوی بسیاری از ناظران سیاسی زیر علامت سوال بزرگی است.

در همه جای دنیا رسم معمول این است که وقتی حادثه ای غیر مترقبه روی می دهد سران و رهبران آن کشورها اگر در سفر باشند ، لااقل برای نمایش همدردی و نشان دادن این مساله که در کنار آلام مردم خود هستند ، برنامه های خود را نیمه کاره رها کرده و به محل حادثه و یا لااقل دفتر کار خود می روند تا از نزدیک بر عملیات امداد و نجات نظارت کنند و شخصا پیگیر ماجرا شوند.

مثال های زیادی را می توان در این زمینه ذکر کرد ، همین چند روز پیش باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که برای یک سفر انتخاباتی به یکی از ایالت های آمریکا رفته بود پس از حادثه تیراندازی در سینمایی در کلرادو که به کشته شدن 14 شهروند آمریکایی انجامید برنامه خود را سریعا قطع کرد و به کاخ سفید بازگشت .

سال گذشته حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان هنگامی که برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری های شانگهای به چین رفته بود پس از حادثه کشتار غیر نظامیان افغان به دست نیروهای آمریکایی در ولایت لوگار ، سفر خود را نیمه تمام گذاشت و به کابل بازگشت. کرزای در دسامبر سال گذشته میلادی نیز که  به چند کشور اروپایی سفر کرده بود پس از وقوع چند انفجار انتحاری در روز عاشورا که به کشته شدن دهها تن از شیعیان عزادارکشورش انجامید سفر خود را نیمه تمام گذاشت و به کشورش بازگشت.

همین چند هفته پیش رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه وقتی هواپیمای این کشور توسط سوریه سرنگون شد ، در یک سفر رسمی در برزیل بود و پس از این حادثه سفر خود را نیمه تمام گذاشت و به آنکارا بازگشت.

اینها در حالی است که در تمام مثال های مورد اشاره حوادثی رخ داده و تمام شده بودند در حالی که وقتی زلزله ای شدید و پر تلفات به وقوع می پیوندد ، تازه مشکلات و مصائب شروع می شود و باید نیاز دهها هزار انسان بی خانمان به دریافت مداوم و روزانه مواد غذایی ، سوختی ، درمانی و بهداشتی ، آب ، پتو ، چادر و... تأمین شود.

در چنین شرایطی آقای احمدی نژاد شال و کلاه کرده است و به سفری غیر ضرور خارجی رفته است که حتی اگر در صورتی که زلزله هم نمی آمد ، کارشناسان و صاحب نظران بسیاری معتقد بودند که رییس جمهوری نباید به چنین سفری برود چرا که تنها 3 هفته دیگر کشورمان میزبان برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران است و آقای احمدی نژاد از ملک عبدالله پادشاه عربستان برای شرکت در این نشست دعوت کرده است در حالی که خبرهای رسیده از منابع دیپلماتیک حاکی است که پادشاه عربستان به تهران نخواهد آمد و حتی خبرهای غیر رسمی حاکی است که دولت ریاض در حال رایزنی با سران دیگر کشورها برای مجاب کردن آنها برای عدم شرکت در نشست تهران است!

باید از آقای احمدی نژاد پرسید: وقتی برای دعوت از پادشاه عربستان نماینده ای به این کشور نمی فرستد و سفیر کشورمان در ریاض دعوت نامه ملک عبدالله را به دولت عربستان تقدیم کرده ، و این مساله خود گویای سطح روابط دو کشور است ، آقای احمدی نژاد با چه توجیهی برای شرکت در نشست عربستان ،رأساً و آن هم با هیاتی عالیرتبه به مکه می رود؟!

وانگهی اگر آقای احمدی نژاد حرف یا طرحی برای ارایه درباره بحران سوریه داشت چرا دو سه روز پیش که نشست مشورتی تهران درباره بحران سوریه برگزار شد و میهمانان نشست به حضور او برده شدند تا برایشان سخنرانی کند حتی یک کلمه درباره سوریه حرف نزد؟!

چرا وقتی سعودی ها نه در اجلاس مشورتی تهران درباره سوریه شرکت کردند و نه معلوم نیست که ملک عبدالله دعوت ایران را خواهد پذیرفت یا نه ،  آقای احمدی نژاد با شرکت در نشست مکه به این اجلاس عربستانی ها وزن و وجاهت بیشتری بدهد ؟!

همچنین نکته مهمی که نباید بدان بی توجه بود این است که این اجلاس صرفا یک نشست چند جانبه درباره بحران سوریه است ، نه سفری دوجانبه که طی آن ، وزرای مختلف دو طرف ، در زمینه های مختلف اسناد همکاری مبادله کنند. لذا هیچ ضرورتی نداشته که احمدی نژاد این همه وزیر و معاونش را با خود ببرد و اعتباری بیشتر به سعودی ها بدهد!

نکته جالب توجه این که احمدی نژاد و دولتمردان همراهش ، دو روز زودتر به عربستان رفته اند تا روز قبل از اجلاس را در مدینه بگذرانند و زیارت کنند و بعد ، به مکه بروند و در نشست عربستان شرکت کنند! و البته هیچ کس از این دولت انتظار ندارد پاسخ بدهد که در این شرایط ، آیا رفتن به مناطق زلزله زده واجب بود یا زیارت مستحبی در مدینه؟ مهم این است که احمدی نژاد هنگام ترک تهران مژده داده است که نائب الزیاره همه مردم ایران خواهد بود!

*اجلاس ، ساعت 22:30 سه شنبه در مکه برگزار می شود ولی احمدی نژاد صبح روز دوشنبه به عربستان رفت، یعنی دو روز و یک شب زودتر!




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 1:39 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

کتاب - مدیر مرکز بین‌المللی نشر «اسراء» از تجدید چاپ کتاب «مفاتیح‌الحیات» برای پنجاه و سومین بار پس از گذشت 3 ماه از انتشار خبر داد و گفت: 60 هزار نسخه از این کتاب در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن فروخته شد.
مصطفی امرائی، مدیر مرکز بین‌المللی نشر «اسراء» در گفت‌وگو با فارس درباره کتاب «مفاتیح‌الحیات» بیان داشت: حدود 60 هزار نسخه از این اثر در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم وارد بازار نشر شد و همه آنها نیز در این نمایشگاه مورد خریداری قرار گرفت. وی اضافه کرد: حدود 35 هزار نسخه از کتاب «مفاتیح‌الحیات» در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پیش فروش شد و این اثر به چاپ پنچاه و سوم رسید.
بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله جوادی آملی این اثر را در 5 بخش بیان کردند که بخش اول به «تعاملات انسان با خود» که درباره تکبر، تدبر، یادگیری و دانش اندوزی است، همچنین بخش دوم این کتاب به «یادگیری و دانش اندوزی» اختصاص دارد که این مرجع عالیقدر در این بخش به اهمیت دانش اندوزی، یادگیری علوم مورد نیاز، آداب تعلیم و تعلم و برخی از علوم مورد نیاز پرداخته است. فصل سوم کتاب «مفاتیح‌الحیات» به «کار و تلاش» مربوط می‌شود که در این بخش اهمیت کار و تلاش، کارگری سوره انبیاء و امامان، سحرخیزی و کار و مدیریت در کار بیان شده است. فصل چهارم این اثر به «حفظ تن و حرمت اضرار به نفس» اختصاص دارد که اهمیت حفظ جان و سلامت، عوامل سلامت، پرهیز از آسیب رساندن به بدن، پیشگیری از بیماری‌ها، برخی از شیوه‌های درمان و پرهیز از درمان با حرام از بخش‌های این فصل به شمار می‌رود.
بخش دوم کتاب «مفاتیح الحیات» به «تعامل انسان با همنوعان» بخش سوم به «تعامل مردم و نظام اسلامی»، بخش چهارم به «تعامل انسان با حیوان» و بخش پایانی به «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» اختصاص داشته که در بخش پایانی نکاتی درباره آب و هوا و خاک حاصلخیز، درختکاری و جنگل‌ها، فضای سبز و مراتع و باد و باران نیز بیان شده است.

درباره این اثر ارزشمند و خواندنی اینجـــــــا بیشتر مطالعه فرمایید.
ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 1:22 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

زلزله ای به بزرگی 3.1 ریشتر 69 کیلومتری سمنان را لرزاند.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ عصر امروز (دیروزدوشنبه) در ساعت 17 و 43 دقیقه زلزله ای به بزرگی 3.1 ریشتر در سمنان رخ داد.

** مشخصات زلزله سمنان:
تاریخ  و زمان وقوع زلزله:     
دوشنبه، 23 مرداد 1391 در 17:43:18
(وقت محلی - تهران)
بزرگی زلزله:    
3.1
نوع بزرگی:   
MN
موقعیت رومرکز زلزله:     35.07 شمالی و 53.83 شرقی
عمق:     18 کیلومتر
عدم قطعیت مکانی:     1.74+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
3.33+/-  کیلومتر  در جهت شرقی - غربی
منطقه:  
استان سمنان
فاصله‌ها:    
69 کیلومتری سمنان، سمنان
71 کیلومتری سرخه، سمنان
74 کیلومتری باراندازمیانه، سمنان
231 کیلومتری تهران، تهران



موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 1:9 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، اگر فاصله سیاره مشتری که قطرش چهل برابر بزرگ‌تر از ماه است به جای ماه قرار می‌گرفت از زمین چگونه به نظر می‌رسید؟





موضوع مطلب :
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 1:3 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق، همشهری نوشت: تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند.

برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

کدهای امنیتی تلفن های همراه

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

کد دایورت

یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #915* 21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# کنسل می‌شود.

برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* 21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # 094022* 67* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* 61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* 62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

کد ریست کردن

#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
#7370#*

فرمت گوشی. مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

سریال نامبر گوشی

کد #06#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.
کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره 15 رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.
کد #0000#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.
استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

قدرت باطری مخفی شده

تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.

درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری 50 درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.

برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور 100درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

منوی مخفی گارانتی

در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #92702689#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:

نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه

نکاتی هستند که رعایت‌کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:
ارسال پیام : بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.

تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.

حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.

انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی : کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد.




موضوع مطلب :
< << 6 7 8 9 10 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 122
  • کل بازدیدها: 206774