سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
به گزارش جهان به نقل از نیمروز، آنچه که از اظهارات رئیس‌جمهور برداشت می‌شود این است که وی برخلاف مواضعی که درباره اتهامات مطرح‌شده نسبت به سایر مدیران دولتی اتخاذ کرده و آنها را کاملاً پاک می‌داند، این بار تخلفات خاوری را پذیرفته و البته نهادهای خارج از دولت را مقصر فرار خاوری معرفی کرده و آن را مستند ادعای پاک بودن دولت قلمداد کرده است.
 
با این حال، نکته مهمی که گویا رئیس‌جمهور فراموش کرده، نه فرار خاوری از کشور، بلکه آمدن خاوری به دولت است. رئیس‌جمهور بهتر است به این چند سوال و پاسخ آنها اندکی تامل کند:
 
1- خاوری را چه کسی به مدیرعاملی بزرگترین بانک کشور منصوب کرد؟

2- از آنجا که خاوری، به سن بازنشستگی رسیده بود، کابینه کدام رئیس‌جمهور مصوبه ویژه  ای برای شخص خاوری تصویب کرد و وی را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مستثنا کرد؟

3- وزیر اقتصاد کدام دولت آنقدر به خاوری اطمینان و قرابت داشت که او را «عالم، با تجربه و باتقوا» معرفی می‌کرد؟

4- کدام دولت قصد داشت خاوری را به ریاست بانک مرکزی منصوب کند؟

5- رسانه رسمی کدام دستگاه، پس از فرار خاوری، تلاش داشت فرار وی را مخفی نگاه دارد؟
 
و اما پاسخ سوالات:
 
1- خاوری در 22 فروردین 1388 از سوی شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد به مدیرعاملی بانک ملی منصوب شد. وی در اوایل دولت احمدی‌نژاد در سال 1384 هم‌زمان با کنار گذاشته شدن اکثر مدیران اصلاح‌طلب و کارگزارانی از بدنه اجرایی دولت، از مدیرعاملی بانک سپه برکنار شده بود.
 
منبع:  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801220835
 
2- هیئت وزیران دولت دهم در تاریخ 23 خرداد 1389 در مصوبه‌ای به پیشنهاد وزارت اقتصاد، انحصاراً شخص محمودرضا خاوری را از شمول ماده 41 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (منع به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه‌های دولتی)، مستثنا کرد تا مدیرعاملی وی در بانک ملی منع قانونی نداشته باشد. این مصوبه، همان روز توسط محمدرضا رحیمی به وزارت اقتصاد، ابلاغ شد. نکته مهم آن که این مصوبه بیش از یک سال پس از انتصاب خاوری به مدیرعاملی بانک ملی به تایید عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری دولت دهم رسید، یعنی هم‌زمان با دوره‌ای که مفاسد گروه آریا با همکاری خاوری، سیر به شدت صعودی گرفته بود.

  3- شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد در تاریخ 24 فروردین 1388 در مراسم معارفه خاوری به مدیرعاملی بانک ملی، به شدت در مدح خاوری سخن گفت و وی را «فردی عالم، باتجربه، باتقوا و کارشناس» معرفی کرد و افزود: «در انتخاب ایشان نهایت دقت و وسواس صورت گرفته و مبتنی بر شناخت قبلی بود.» و «با حضور آقای خاوری، احساس شعف دارم.» جالب آن که پس از افشای فساد 3 هزار میلیاردی، وزیر اقتصاد علت انتصاب خاوری را به نتیجه مثبت استعلام‌های به عمل آمده از نهادهای ذی‌ربط نسبت داد، اما از اظهارات وی در روز معارفه خاوری مشخص است که رابطه حسینی با خاوری، فراتر از نتیجه استعلام‌ها از خاوری بوده است.
 
منبع: http://www.bmi.ir/Fa/shownews.aspx?nwsId=3124
 
4- در سال 1389، بخشی از تصمیم‌گیران ارشد دولتی به دنبال برکناری محمود بهمنی از ریاست بانک مرکزی و جایگزینی خاوری بودند. این موضوع به ایجاد اختلافاتی بین این دو نیز منجر شد و بانک مرکزی، خاوری را در لیست مدیران دارای صلاحیت بانکی قرار نمی‌داد و خاوری نیز به پشتوانه حمایتی که می‌دید، به صراحت علیه بانک مرکزی موضع‌گیری می‌کرد.
 
منبع: http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=267914
 
5- خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، که زیر نظر مستقیم سران گروه خاص  فعالیت می‌کند، چند روز پس از افشای فرار خاوری، با انتشار خبری مدعی شد که خبر فرار وی از کشور، درست نیست و او در ایران به سرمی‌برد و از کشور خارج نشده است.
 
منبع:  http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30604735
 
خاوری از زمان انتصاب به مدیرعاملی بزرگترین بانک کشور از سوی دولت احمدی‌نژاد تا هنگامه فرار به کانادا، حدود دو سال و نیم در بالاترین سطح مدیریت بانکی در دولت دهم فعالیت کرد و نقش اساسی در فساد 3 هزار میلیارد تومانی داشت. با توجه به اینکه خاوری با پناه بردن به یک کشور غربی، خود را از مجازات بابت تخلفاتش رهانیده است، بهتر است دستگاه و مسئولانی که مسئولیت مستقیم انتصاب وی را بر عهده داشتند و جریانی که پشتیبان اصلی وی در این مدت دو سال و نیمه بود، خود را مبرا از پاسخ به افکار عمومی ندانند، چرا که افکار عمومی هیچ‌گاه این ماجرا را فراموش نخواهد کرد و لطمه‌ای که این انتصاب و مفاسد مترتب آن به اعتماد ملت وارد کرد، با متهم کردن دستگاه‌های دیگر به فراری دادن خاوری، بهبود نخواهد یافت.
 
بر فرض که دستگاه یا شخصی خارج از دولت یا اصلاً مخالفان سیاسی دولت احمدی‌نژاد، خاوری را فراری داده باشند. اما آیا همین مخالفان سیاسی دولت بودند که خاوری را به مدیرعاملی بانک ملی منصوب کردند؟ آیا این افراد خارج از قوه مجریه بودند که در هیئت وزیران دولت احمدی‌نژاد مصوبه 23 خرداد 1389 را تصویب کردند تا حضور خاوری در بانک ملی را عینیت قانونی بخشند؟ آیا شخصی خارج از قوه مجریه، این مصوبه را به وزارت اقتصاد، ابلاغ کرد؟ آیا در دو سال و نیم فعالیت خاوری در بانک ملی، دولت به تخلفات وی پی برده بود اما سیاسیون مخالف دولت نگذاشتند با وی برخورد شود؟



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 11:59 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش جهان به نقل از فارس، در شهر تاریخی استانبول تپه‌ای قرار دارد که یوشا نامیده می‌شود. این تپه یکی از زیارتگاه‌های مهم استانبول را در آغوش خود جای داده است.
آرامگاه حضرت یوشا در استانبول
در دورانی که استانبول با نام قسطنطنیه تحت حکمرانی امپراطوری مسیحی روم شرقی بود، آرامگاه حضرت یوشا (ع) از سوی مسیحیان زیارت می‌شد و امروز این مکان یکی از زیارتگاه‌های مهم مسلمانان شده است.
بنا به روایتی حضرت نرگس خاتون (ع) مادر گرامی حضرت مهدی (عج) در خواب جد گرامی اش حضرت یوشا (ع) را می‌بیند. حضرت یوشا (ع) در خواب با اشاره به حضرت امام حسن عسگری (ع) پدر گرامی حضرت مهدی (عج) به حضرت نرگس خاتون (ع) می‌گوید تو با وی ازدواج می‌کنی و خوشا به حال تو.
ساختار آرامگاه حضرت یوشا (ع) که در منطقه بی کوز در حاشیه تنگه بسفر واقع شده با سایر آرامگاه‌های موجود در استانبول متفاوت است و گفته می‌شود فردی که به نام یوشا در این مکان دفن شده پیامبر بوده است. مردم مسلمان استانبول علیرغم دوری راه در روزهای پایانی هر هفته به زیارت این مکان می‌شتابند. 
یکی از ویژگی‌های جالب آرامگاه حضرت یوشا (ع) طول مزار وی به اندازه 17 متر است که باعث کنجکاوی زیارت کنندگان می‌شود. در این مورد سه روایت مختلف وجود دارد که یکی از آنها می‌گوید به دلیل اینکه حضرت یوشا (ع) یک پیامبر بوده برای احترام به وی طول مزار را این گونه است. روایت دیگر می‌گوید به دلیل اینکه محل دفن وی به صورتی معنوی کشف شده و دقیقا معلوم نیست، طول مزار این گونه حساب شده است. و روایت آخر اینکه بر اساس باوری خیلی قدیمی در ارتفاعات منطقه دیوها زندگی می‌کرده‌اند و لذا آنان به حضرت یوشا (ع) معتقد شده‌اند، کما اینکه نام دیگر تپه یوشا در گذشته "تپه دیوها" بوده است.
برخی از زیارت کنندگان آرامگاه حضرت یوشا (ع) در گفتگو با خبرنگار فارس از احساس آرامش در این مکان و قبولی دعاهایشان توسط خداوند به واسطه حضرت یوشا (ع) سخن گفتند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239177-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239177-2.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239177-3.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/000239/n00239177-t.jpg




موضوع مطلب :
خبرگزاری فارس: ایران با رتبه هفدهم المپیک لندن به کار خود پایان داد

با پایان رقابت های 5 گانه زنان المپیک 2012 لندن، آخرین مدال این المپیک در روز پایانی این رقابت ها به ورزشکار لیتوانی رسید و ورزشکاران بریتانیا و برزیل دوم و سوم شدند.به این ترتیب و در پایان سی‌امین دوره رقابت‌های المپیک که به میزبانی لندن برگزار شد، کاروان ایران با کسب 12 مدال از این رقابت‌ها تمام رکوردهای ادوار المپیک (از لحاظ ارزش مدال و تعداد مدال) را شکست و در رده هفدهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.
کسب 4 مدال طلا، 5 نقره و 3 مدال برنز و مجموع 12 مدال حاصل حضور 52 ورزشکار ایرانی در 16 روز مصاف با حریفان در المپیک بود.
کاروان ایران در المپیک 2008 پکن با یک طلا و یک برنز در رده پنجاه و یکم قرار گرفته بود که این المپیک با صعود 34 پله ای کشورمان همراه شد.
در این دوره آمریکا قهرمان شد و تیم های چین و بریتانیا در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 11:41 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
بسم الله الرحمن الرحیم
از مدال آوران سرافراز کشور، قهرمانان پهلوان، که در مسابقات المپیک دل ملت ایران را شاد کردند و نیز از مربیان با همت آنان، صمیمانه تشکر میکنم.
خداوند یار و نگهدارتان باد.
سیّدعلی خامنه ای
22/مرداد ماه/



موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 11:40 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دانشجو ، حجت الاسلام ناطق نوری شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در خصوص بحث عدالت سخن گفت که این سخنرانی با اعتراض مردم مواجه شد.
 
وی با بیان اینکه این شب ها متعلق به انسان کامل است، بیان داشت: امام علی(ع) اگر خلافت را نمی پذیرد به خاطر عدالت است و اگر می پذیرد به خاطر عدالت خواهی است و  همچنین شهادت حضرت نیز به جرم عدالتخواهی است.
 
ناطق نوری با اشاره به حضور جوانان در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان گفت: خداوند نزد فرشتگان به حضور جوانان و ناله و اشک آنها مباهات می کند.
 
وی در ادامه عدل را تدبیر حکومتی دانست و با بیان اینکه اگر نظامی بخواهد نظم داشته باشد باید در آن عدل حاکم باشد، خاطرنشان کرد: در مدیریت یک جامعه عدل اساس است.
 
ناطق نوری با اشاره به دو عنصر عدل و جود در حکومت گفت: جود در امر حکومتی و مدیریتی جواب نمی دهد و موجب تنبلی و سوء استفاده بخش های بی مورد می شود.
 
وی بیان داشت: در فرمایش امام علی(ع) قوام عالم بر اساس عدل است، عدل پایه پایداری عالم است.
 
ناطق نوری گفت: خداوند عدل را پایه محکم برای مردم و جلوگیری از ظلم قرار داد، اگر در جامعه عدل باشد دیگر گناه نمی کنیم و این مهم باعث گشایش در اسلام می شود.
 
وی اظهار داشت: عدل سبب گرایش انسان ها به اسلام و خوب نگه داشتن مردم می شود.
 
ناطق نوری با بیان اینکه فامیل بازی و زدو بند رد امور جامعه سبب تزلزل و دلسردی مردم می شود، بیان داشت: با حاکمیت عدل در جامعه مردم می بینند همه در برابر قانون یکسانند.
 
وی ادامه داد: مردم ما نشان دادند در این سه دهه که ملت ما ملتی مقاومتی است، جوانان ما با حضور در هشت سال دفاع مقدس که همه دنیا در برابر ما ایستاده بود با مدیریت 10 ساله امام خمینی(ره) مقاومت کرد و ایستاد.
 
ناطق نوری خاطرنشان کرد: مردم در مبارزه با گروهک ها اجازه بردن یک وجب از خاک کشور  را به آنها ندادند ما باید قدر این مردم را بدانیم و نگذاریم اراده آنها متزلزل شود.
 
وی همچنین به مهندسی شهرسازی اشاره و تصریح کرد: مهندسی شهرسازی باید روی حساب و کتاب باشد، نه اینکه هرکس پول تراکم بیشتر بدهد می تواند برج بسازد شاید عده ای نمی خواهند در برج زندگی کنند.
 
ناطق نوری در این مبحث از سخنانش به عدالت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می کند حقوق شهروندی را مراعات کنیم .
 
وی در ادامه با اشاره به عدل اخلاقی گفت: بخل و حسادت با عدالت نمی سازد و خود بزرگ بینی با جامعه با عدالت اخلاقی نمی سازد.
 
ناطق نوری در خصوص عدالت سیاسی گفت: برای رسیدن به پست و مقام نباید به حقوق مردم تجاوز کرد، برای رای بیشتر نباید در انتخابات شرکت کنیم این امر با شیعه علی سازگار نیست.
 
وی در ادامه عدالت را به عدالت اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اقتصادی تقسیم کرد و بیان داشت: عدالت مدیریتی بخشی از عدالت سیاسی است و به این معناست که ما شایسته سالار باشیم.
 
بنابر این گزارش مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان رد حرم مطهر رضوی با حواشی همراه بود که از آن جمله می توان به قطع سخنرانی ناطق نوری توسط مردم با فرستادن صلوات اشاره کرد که مورد اعتراض ناطق نوری واقع شد و گفت: صلوات در هر جایی جایگاه ندارد.
 
در حین سخنرانی ناطق نوری تعدادی از جوانان با شعارهایی نسبت به حضور ناطق در مراسم معنوی شب قدر حرم رضوی اعتراض کردند.
 
این افراد معتقد بودند حضور ناطق نوری به عنوان یکی از ساکتین فتنه در این مراسم جایگاهی نداشته و سخنان وی نیز درباره عدالت با توجه به عملکرد وی بی معناست.
 
همچنینن در هنگام شروع سخنرانی بسیاری از جمعیت محل سخنرانی را ترک و یا در صحن های حرم مطهر حاضر به نشستن و گوش دادن به سخنرانی نشدند.
 
البته تعدادی از حاضران نیز با پرتاب بطری های آب معدنی اعتراض خود را به سخنرانی ناطق نوری نشان دادند.
 
گفته می شود در جریان این اعتراضات 4 نفر از حاضران توسط ماموران بازداشت شده اند.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 11:34 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه ی تلخ زلزله ی آذربایجان مایه ی اندوه عمیق گردید. رحمت خداوند بر درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان و صبر و اجر برای بازماندگان و خسارت دیدگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
لازم است مسئولان محترم و عموم ملت عزیز مساعی خود را برای کاهش آلام این عزیزان به کار برند.
والسلام علیکم و رحمه الله
سیّدعلی خامنه ای
22/مردادماه/1391



موضوع مطلب :

19 سال پیش، فاطمه معتمدآریا، مهدی هاشمی و پرستو گلستانی در فیلم «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده بازی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرآنلاین، فیلم «همسر» محصول سال 1372 است. این فیلم داستان زن و شوهری است که در شرکتی کار می‌کنند که رئیس شرکت به جرم اختلاس دستگیر می‌شود. مرد هم که معاونت شرکت را به عهده دارد، مطمئن است او را به ریاست شرکت انتخاب خواهند کرد، ولی هیئت امنا همسر او را برمی‌گزیند. مرد که تحمل ریاست همسرش را ندارد مشکلاتی در محل کار و در نتیجه خانواده به وجود می‌آورد.


از راست، فاطمه معتمدآریا، مهدی هاشمی، مهدی فخیم‌زاده، علی اصغر گرمسیری و پرستو گلستانی

نسرین مقانلو، سیروس ابراهیم‌زاده، حسین محب اهری و سیامک اطلسی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم مهدی فخیم‌زاده است.

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 5:18 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَى القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.

خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه و پاکم نما در آن از عیب‌ها وآزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکارى دل‌ها اى چشم پوش لغزش‌هاى گناهکاران.




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 5:13 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
تصویر یکی از کودکان جانباخته در زلزله استان آذربایجان شرقی




موضوع مطلب :

گروه سیاسی مشرق: خبرهای مربوط به کشتار مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار همچنان بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد.

بر طبق اخبار موجود، دولت برمه نیز اعلام کرده است که اساساً مفهومی به نام روهینگیا را نمی‌شناسد و در کنار کمک‌هایی که نظامیان این کشور در کشتار مسلمانان به بودیست‌های یهودی می‌دهند؛ تلاش می‌کند تا شهرها و مناطق مونگداو و سیتوِ در منطقه مرزی برمه با بنگلادش و هندوستان را مورد پاکسازی نژادی و قومیتی قرار دهد.

*کشتار مسلمانان آسام به دست بودایی‌های مسلح

اما در کنار خبرهای مربوط به میانمار، به تازگی نیز خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه بودایی‌ها در ایالت آسام هندوستان که در منطقه مرزی این کشور با برمه و بنگلادش قرار دارد نیز مسلمانان این ایالات را مورد هجوم قرار داده‌اند.

این درگیری‌ها نیز بیش از یک ماه است که آغاز شده و طی آنها بیش از 73 مسلمان ساکن آسام توسط افراد قبیله بودو کشته شده و 400 هزار مسلمان نیز آواره و مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده‌اند.


 مسلمانان هندی در اعتراض به جنایت و کشتار در ایالت آسام تجمعاتی را برگزار کرده و خواستار ورود دولت هند به این مسئله برای جلوگیری از خشونت‌ها علیه مسلمانان شده‌اند.

 درگیری‌های ایالات آسام در شهرهای "کوکراجار" و "آدجاکنت" و یک ایالات دیگر که محل زندگی مسلمانان هستند رخ داده است.

گفته می‌شود مقامات هندی برخی مناطق آسام را به عنوان منطقه "تردد ممنوع" اعلام کرده‌اند.
حوادث ایالت آسام در حالی رخ می‌دهد که گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایالت آسام از سال‌های گذشته صحنه برخی خشونت‌ها بوده است.

*اتهامات بی‌اساس علیه مسلمانان ایالت آسام

اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار مشرق نیز حاکی از آنست که مسلمانان ایالت آسام توسط برخی رسانه‌های هندی متهم به شورش و همدستی با کشور پاکستان شده‌اند.

رسانه‌های هندی همچنین شهروندان ایالت آسام را غیر قانونی می‌خوانند و اصلیت آنها را بنگلادشی! اعلام می‌کنند.

بررسی مشرق نشان می‌دهد که رسانه‌هایی همچون الجزیره نیز، در حرکتی مشکوک، مسلمانان هندی ساکن ایالت آسام را "مهاجران مسلمان"! نامیده است.


شبکه‌های خبری همچنین از اوضاع بد مسلمانان آواره شده ایالات آسام خبر می‌دهند.

گزارش‌های موجود حاکی از آنست که مسلمانان رانده شده که اینک در برخی مکان‌ها مجتمع شده‌اند، هیچ دسترسی به آب آشامیدنی سالم و امکانات بهداشتی ندارند.

*گروه‌های مسلح بودایی با اسلحه در شهرهای آسام پرسه می‌زنند

درگیری‌های ایالت آسام و حملات بودیست‌های تندرو علیه مسلمانان همچنین در شهرهای "دیبروگاره" و "چیرانگ" نیز در ایالت آسام وقوع یافته است.

یکی از رسانه‌ها گزارش داده است که جوانان مسلح بودایی با اسلحه در این شهرها پرسه می‌زنند.

بودایی‌های ایالت آسام نیز همانند بودایی‌های ایالت راخین در میانمار مدعی هستند که مسلمانان اخیراً تعدادی از بودایی‌های قبیله بودو را کشته‌اند و خشونت‌ها نیز از زمان طرح این مسئله بروز کرده است.

دولت هند، تعدادی از نیروهای نظامی را برای کنترل اوضاع در آسام به این منطقه اعزام کرده است.

*خشونت‌های همزمان بودایی‌ها

به گزارش مشرق، نگاهی به محل تنش‌های رخ داده اخیر که عامل اصلی آنها بودایی‌ها بوده‌اند نشان می‌دهد که این نقاط چه در کشور میانمار و چه در کشور هندوستان از لحاظ جغرافیایی به یکدیگر نزدیک هستند و در واقع، هم‌مرز یکدیگر محسوب می‌شوند.

از سوی دیگر با توجه به ژئوپولتیک خاص منطقه آسام هندوستان و سایر مناطق مرزی آن بویژه در میانمار و همچنین عاملیت بودائیان در عمده جنایت‌های اخیر علیه مسلمانان این احتمال بوجود می‌آید که یک "اسرائیل بودایی" در شرق آسیا در حال شکل گیری است.

*ردّپای دالای‌لاما

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به صهیونیزم جهانی نیز مدتی است که دالای‌لاما (تنزین گیاتسو)، رهبر بودائیان جهان را مورد توجه ویژه‌ای قرار داده‌اند.


وی همچنین در همین راستا سفرهایی را به آمریکا و سرزمین‌های اشغالی فلسطین داشته است و حتی در سرزمین‌های اشغالی با کلاه مخصوص یهودیان در مقابل دیوار ندبه تعظیم و رسماً اعلام کرد که عضو جامعه صهیونیزم جهانی است.

گفته می‌شود قبل از این نیز صحبت‌هایی از دالای‌لاما مبنی بر ضرورت استقلال‌یابی هواداران بودایی‌اش شنیده شده است.

او که مواردی از اسناد همکاری‌های وی با سازمان‌های جاسوسی آمریکا نیز منتشر شده است، سوابقی نیز در همراهی با جنبش‌های جدایی طلب مسلح بودایی در تبت داشته است.

سوابق دالای‌لاما و اظهار همراهی‌های وی با آمریکا و اسرائیل و نیز مبدا بودن بودایی‌ها در حوادث اخیر در برمه و هند را باید در کنار این انگاره قرار دارد که منطقه تبت، ایالت آسام، مناطق سکونت مسلمانان روهینگیا در میانمار و کشور بنگلادش که عمده آنها طی ماه‌های اخیر شاهد خشونت بودیست‌ها علیه مسلمانان بوده‌اند، تماماً با مرکزیت ایالت آسام هندوستان، هم‌مرز محسوب می‌شوند.

*توطئه تشکیل منطقه مستقل در شرق آسیا برای بودایی‌های تندرو

رخدادهای اخیر، وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند این هشدار رنگ می‌گیرد که شاید صهیونیزم جهانی در حال توطئه چینی برای ایجاد یک منطقه مستقل بودایی در منطقه شرق آسیا باشد.


منطقه مستقلی که البته با توجه به بی کفایتی کشورهای میانمار، تبت و بنگلادش در نگهداری از تمامیت ارضی خود و نیز، همراهی سران برخی از این کشورها با خشونت‌های اخیر بودایی‌ها؛ یک کپی برابر با اصل اسرائیل در منطقه خاورمیانه محسوب خواهد شد.

فرزند نامشروعی که از هم‌اکنون دست به کشتار و غارت زده است و در سایه سکوت و فرافکنی رسانه‌های صهیونیستی جهان، در ظاهر قصد دارد مطامع یک اقلیت به ظاهر مذهبی اما تندرو را در شرق آسیا تامین کند.

*حمایت از بودایی‌ها؛ راهبرد احتمالی آمریکا برای مقابله با چین

در کنار این فرضیه باید به این اعتراف مقامات آمریکایی نیز توجه کرد که آنان به این باور رسیده‌اند که کشور چین تقریبا به یک ابرقدرت بزرگ در جهان تبدیل شده است و حتی به زودی در رتبه‌ای بالاتر از آمریکا قرار خواهد گرفت.

کارشناسان سیاسی آمریکا اذعان کرده‌اند که آمریکا باید برای قدرت روز افزون کشور چین فکری بکند.

مناطقی که بودایی‌های طرفدار دالای‌لاما در آنها اقدام به خشونت کرده‌اند تماماً با کشور چین نیز هم‌مرز هستند.

دالای‌لاما پیش از بروز رخدادهای اخیر گفته بود که بودایی‌ها حاضر در کشور چین باید استقلال داشته باشند.




موضوع مطلب :
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 88
  • بازدید دیروز: 142
  • کل بازدیدها: 206728