سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 4:42 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

 به گزارش مشرق،، حسن قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلفات زلزله شدید عصر امروز استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه بر اساس آخرین آمار تاکنون 153 نفر بر اثر این زلزله جان خود را از دست دادند.

وی افزود: 45 نفر در شهرستان اهر، 40 نفر در شهرستان ورزقان، 50 نفر در شهرستان هریس و 18 نفر نیز در بیمارستان‌های تبریز جان خود را از دست دادند.

خلیل ساعی مدیرکل مدیریت حوادث غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی پیش از این گفته‌بود: زلزله امروز 146 کشته و یک‌هزار و 350 مجروح داشته است.

فوت 18 نفر از مجروحان زلزله در بیمارستان‌های تبریز

ستاد بحران آذربایجان‌شرقی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی دقایقی پیش برای برای بررسی بیشتر زلزله به همراه تمام اعضای ستاد به منطقه زلزله‌زده ورزقان اعزام شدند.

احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی دقایقی پیش پس از تشکیل ستاد بحران در تبریز به همراه تمام اعضای ستاد بحران برای تشکیل جلسه و بررسی موضوع به شهرستان ورزقان یکی از مناطق زلزله‌زده عازم شدند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در این زمینه گفت: آرامش مردم و همکاری آنها لازمه تسریع در عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان حادثه استان است.

احمد علیرضابیگی باز بودن مسیر تبریز- اهر را نیاز اصلی گروه‌های امدادرسان دانست و از مردم خواست کمترین تردد را در این مسیر داشته باشند تا کار امدادرسانی به مجروحان حادثه به سرعت انجام شود.


وی گفت: خودروهای آواربرداری در حال حرکت به سمت مناطق زلزله زده و آمبولانس‌ها نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌های تبریز هستند، با این حال این محور دچار تراکم و تردد سنگینی است و برخی ابنیه راهداری نیز در این مسیر آسیب‌ دیده است.


وی از استقرار بیمارستان صحرایی ورزقان در ساعات آینده خبر داد و گفت: بالگردهای نیروهای مسلح و هلال احمر به همراه تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شده است.


بیگی تاکید کرد: چادر و پتو برای اسکان زلزله‌زدگان به اندازه کافی موجود است و در شرایط فعلی بیشتر از همه به آرامش مردم احتیاج داریم.


وی با بیان اینکه کادر درمانی بیمارستان‌های تبریز در حال انجام وظیفه و امدادرسانی به مجروحان هستند، افزود: متاسفانه 18 نفر از مجروحان زلزله در بیمارستان‌های تبریز جان باخته‌اند.


گزارش خبرنگاران فارس از شهرهای زلزله‌زده به ویژه تبریز حکایت از آن دارد که شهروندان این مناطق به دلیل خطر وقوع پس‌لرزه‌، شب را در پارک‌ها، فضای باز و خارج از منزل سپری می‌کنند.

پذیرش 700 مصدوم در 28 بیمارستان اردبیل، تبریز، ارومیه و خوی

رئیس اورژانس کشور از پذیرش 700 مصدوم زلزله آذربایجان شرقی در 28 بیمارستان اردبیل، تبریز،ارومیه،، خوی، نقده، مهاباد،سلماس،میاندوآب و پلدشت خبر داد.

غلامرضا معصومی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تاکنون 700 مصدوم حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی در 3 بیمارستان اردبیل،9 بیمارستان تبریز،10 بیمارستان ارومیه و بیمارستانهای شهرستانهای خوی، نقده، میاندوآب، سلماس و پلدشت منتقل شده اند و کار انتقال بقیه مصدومان ادامه دارد.

وی گفت: تعداد مصدومان این حادثه بیش از این میزان است البته تعداد زیادی از مصدومان در محل حادثه به صورت سرپایی در حال گرفتن خدمات درمانی هستند و در صورت لزوم افراد بدحال به بیمارستان منتقل می شوند.

رئیس اورژانس کشور افزود: با توجه به وضعیت نا مناسب مصدومان و لزوم نجات جان آنها، اورژانس کشور بیشتر به مصدومان این حادثه و نجات آنها رسیدگی می کند و آمار دقیق کشته های این حادثه در اختیار دستگاههای امدادی دیگر است ولی اورژانس کشور تاکنون 100 کشته را ثبت کرده است.

 تحویل 108 جسد به پزشکی قانونی

 پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز از تحویل 108 جسد به پزشکی قانونی بعد ار زلزله عصر شنبه خبر داد.

 پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار 7 اکیپ در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی از تحویل 108 جسد به پزشکی قانونی این استان بر اثر زلزله عصر دیروز شنبه 21 مرداد خبر داد.

 در این زمینه اکیپ‌های پزشکی قانونی در آذربایجان شرقی مستقر هستند که 2 اکیپ در شهرستان اهر و 5 اکیپ در بیمارستان‌های شهدا، سینا، امام رضا (ع)، سینا و شهید مدنی و یک اکیپ هم در آرامستان تبریز مستقر هستند.

 اسکان 16هزار زلزله‌زده در 3 هزار چادر

 قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برپایی 3 هزار چادر برای زلزله‌زدگان از اسکان اضطراری 16 هزار زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

 احمدرضا شجیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به برپایی 3 هزار چادر برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این زمینه 16 هزار نفر با برپایی این چادرها اسکان اضطراری می‌یابند.

 وی افزود: در این زمینه بیش از 11 هزار بسته غذایی و 12 هزار و 828 تن ماهی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است، افزود: در این راستا 15 هزار و 865 پتو نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

 شجیعی با اشاره به کمک‌های استان‌های مجاور برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات نجات در اهر به پایان رسیده است و آواربرداری نیز به مراحل پایانی خود می‌رسد.

 وی افزود: اکنون ما در مرحله اسکان و تغذیه اضطراری هستیم و در این زمینه 320 نفر نیز از آواره‌ها نجات یافته‌اند و در نهایت 15 تیم آنس (سگ جستجو) به منطقه زلزله‌زده شده اعزام شده است.

 وقوع 15 پس لرزه در آذربایجان شرقی

 در همین حال پایگاه لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: تعداد 15 پس لرزه مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

 بر اساس اعلام این پایگاه نخستین زلزله ثبت شده روز شنبه 21 مرداد 1391 همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان به بزرگی 6.2 ریشتر شهر اهر در ساعت 16:53 و سپس زلزله 6 ریشتری شهر ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

 بر پاه این گزارش ، تعداد 15 پس لرزه تا ساعت 22:28 مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی را لرزاند که بیشترین آن 6.2 و کمترین این لرزه‌ها 4 ریشتر بوده است.

 طبق گزارشات رسیده، زلزله بین سه شهر اهر،ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی رخ داده است.

 به گفته مسولان ستاد بحران استان آذربایجان شرقی ، امداد رسانی به مردم زلزله زده ادامه دارد.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 21 :: 12:42 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، سیمرغ در اسطوره های ایرانی مرغی است با دُم طاووس، بدن عقاب و سر و پنجه‌های شیر. این مرغ بر درختی افسانه ای که در بردارنده? تخمه? همه? گیاهان است، آشیان دارد. نام این پرنده از ترکیب دو عبارت «مرغ» و «سی» تشکیل می شود اما بر خلاف تصور عمومی ، عبارت «سی» ارتباطی به عدد «30» ندارد بلکه معادل با همان «شاهین» است و این اعتقاد وجود دارد که «سی» به معنای روحانیت این مرغ است.
تصویری که مشاهده می کنید ، از دو اسطوره ی جاودانه ی این سرزمین برداشته شده است که به حق می توان آنان را «سیمرغ» نامید. امیران رعنا و رشیدی از خطه ی ایران زمین که چون عقاب از آسمان پاک سرزمین خویش دفاع کردند و در مقام پنجه های این شیرِ نشسته بر میانه خاور زمین، بر صورت خصم انقلاب و دین ، زخم هایی عمیق و ماندنی زدند.
شهید «عباس دوران» (متولد سال 1329) که 120 پرواز جنگی را در کارنامه ی جهادی خود به ثبت رسانده بود، به سال 1361 ، بر فراز آسمان بغداد ، با اجرای عملیاتی شهادت طلبانه ، ضربه ای جبران ناپذیر بر حیثیت رژیم بعثی عراق وارد ساخت و بقایای پیکر پاکش ،  بیست سال بعد به خاک میهن بازگشت.
شهید سید علی رضا یاسینی (متولد 1330) ، با بیش از 2000 ساعت پرواز و بیش از 100 پرواز جنگی در سال های دفاع مقدس، به سال 1373 ، در حالی به شهادت رسید که فرماندهی ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را بر عهده داشت. مقام معظم رهبری پس از شهادت ایشان فرمودند: « من به شهید یاسینی خیلی امیدوار بودم. خیلی به این جوان امید داشتم برای آینده.»

روحمان با یادشان شاد



موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 21 :: 12:22 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
در شرایطی که جهان عرب موفقیت شناگر تونسی در کسب اولین مدال طلای المپیک لندن در میان ورزشکاران عرب حاضر در این رقابت ها، را جشن گرفته اند، سلفی های افراطی تونس این ورزشکار را "کافر و مهدور الدم" خواندند.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط نوشت: این گروه تصویری از "اسامه ملولی" ورزشکار تونسی شنای ده هزار متر را منتشر کرد که نشان می دهد این ورزشکار پس از ده هزار متر شنا، در حال نوشیدن آب است در نتیجه این اقدامش را تظاهر به روزه خواری دانست و خونش را مباح خواند.
در ادامه پایگاه اینترنتی مذکور خطاب به اسامه ملولی نوشت: تو موجب ننگ همه ما هستی ، کشتنت از نظر شرع واجب شده است و ما ذلت را نمی پذیریم.



موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 21 :: 12:19 عصر :: نویسنده : دریچه نویس




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 21 :: 11:58 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق مجید محتمشی در گفتگو با مهر، با اشاره به پیشنهاد سازو کار جبهه اصلاح طلبان برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات آتی در قالب طرح مناسک و با بیان اینکه سایر اصلاح طلبان هنوز واکنشی نسبت به این طرح نداشتند ، اظهارداشت: طرح مناسک به دنبال اجماع اصلاح طلبان بر روی گزینه نهائی است و این طرح خاتمی را به عنوان گزینه نهائی خود می پذیرد و در صورت عدم ورود خاتمی، بر روی یک گزینه اجماعی به وحدت خواهد رسید.

دبیرکل حزب آزادی، همچنین در واکنش به برخی گروههای اصلاح طلب که جبهه اصلاح طلبان را جزء گروههای اصلاح طلب نمی دانند، آنان را مبتلا به بیماری نارسیسیسم(خودشیفتگی) دانست و تاکید کرد: اکنون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از تعدادی احزاب و انجمن های اسلامی است که از وزن اجتماعی بالایی برخوردار نیستند ؛ بنابراین هیچ حزب سیاسی حق ندارد خود را اصلاح طلب واقعی معرفی کند و دیگران را خارج از دایره و چارچوب اصلاح طلبی بداند.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان، تصریح کرد: جبهه اصلاح طلبان در صورت اقبال و یا عدم اقبال سایر گروههای اصلاح طلب قطعا در انتخابات ریاست جمهوری با شرایطی که در طرح مناسک آمده شرکت خواهد کرد و کاندیدا خواهد داشت.

وی همچنین خطاب به گروههای اصلاح طلب گفت: از همه دوستان اصلاح طلب اعم از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ، احزاب و گروه های مستقل و همه نخبگان اصلاح طلب خواهانیم که برای پایان دادن به حضور اقتدار گرایان در عرصه قوه مجریه و همچنین برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، به صورت هماهنگ و یکدست در انتخابات حضور یابند.




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 21 :: 11:53 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

برای دیدن سایز واقعی هر عکس روی آن کلیک کنید.




موضوع مطلب :

به گزارش جهان، به نظر می رسد پاسخ صریح و قاطع مسئولان به تلاش های خاتمی و نزدیکانش برای بازگشت آرام و بدون هزینه به صحنه سیاسی کشور و از سوی دیگر فشار ضدانقلاب به خاتمی، وی را از ادامه این تلاش ها بازداشته است.

گویا رئیس دولت اصلاحات تسلیم فشارهای حزبی و محافل فتنه گر شده و قادر به اعلام برائت رسمی از فتنه گران نیست.

در همین راستا، سفیر نوشته است: محمدخاتمی در پاسخ به برخی شایعه‌ها درباره احتمال کاندیداتوری‌اش تاکید کرده که حاضرم تعهد محضری به آقایان بدهم که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم!

وی تاکید کرده است که دغدغه او آزادی زندانیان سیاسی، باز شدن فضای کشور و گذر از فضای امنیتی و آزادی فعالیت احزاب و تشکل‌های غیردولتی است و هیچ دغدغه‌ای برای حضور در قدرت و به ویژه به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ندارد.

 
اما این ادعای خاتمی در حالی است که در هفته های اخیر حتی کمپین دعوت از وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است.




موضوع مطلب :

به گزارش جهان، روزنامه رسالت در شماره امروز خود در گزارشی پیرامون تلاش های حامیان هاشمی رفسنجانی برای بازگرداندن وی به نماز جمعه نوشت:
مطالبات مردم از آیت الله هاشمی چیست؟ به آب و آتش زدن برای ورود بیشتر ایشان به مسائل سیاسی و یا اینکه مردم انتظار دارند با موضع گیری روشن علیه فتنه گران هاشمی را کنار خود و رهبری معظم انقلاب ببینند.

با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برخی تلاش کردند تا زمزمه هایی مبنی بر بازگشت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای خواندن خطبه های نماز جمعه روز قدس را بلند کنند. 

وب سایت فارسی شبکه "العربیه" (Alarabiya) که مواضع صریحی علیه جمهوری اسلامی دارد چهارشنبه هفتم تیر (June.27) امسال به نقل از منابع داخلی نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران نوشت: «بر حسب برخی  شنیده ها و تحلیل ها، آیت الله "هاشمی رفسنجانی" پس از مدت ها خودداری از اقامه نماز جمعه تهران، طی هفته های آتی با دعوت ستاد نمازجمعه دوباره به جایگاه سابق خود برمی گردد.»

این در حالی است که حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بلافاصله پس از طرح این شایعات در پاسخ به سئوالی درباره ادعای برخی رسانه ها مبنی بر بازگشت هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران، گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم. اما هاشمی رفسنجانی چهارشنبه گذشته در دیدار با جمعی از خبرنگاران با بیان اینکه برداشت ناصحیحی در میان برخی از مردم و حتی نخبگان وجود دارد که مجمع می‌تواند برای حل هر مشکل و معضلی ورود پیدا کند...

به توقعات جامعه از شخص وی برای ورود بیشتر به مسائل سیاسی و ارائه راهکار و دیدگاه برای حل مشکلات اشاره کرد و افزود: هر کسی که دلش برای انقلاب، نظام و مردم می‌تپد، علاقه مند حضور و فعالیت برای گشایش بیشتر فضا و نیز حل معضلات جامعه است. سایت رادیو فرانسه (RFI) پنج شنبه 19مرداد(August. 9) با اشاره به این خبر به نقل از آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: «جامعه می‌خواهد من بیشتر در مسائل سیاسی وارد شوم.»

دستپاچگی رسانه های ضد انقلاب برای حضور مجدد هاشمی در عرصه سیاسی کشور و بخصوص بازگشت به نماز جمعه تهران در حالی است که هنوز کسی شعارهای صریحی را که مردم در جریان 9 دی دادند فراموش نکرده است. سه سال پیش نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنکه محور وحدت ملی باشد، به منازعه جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.

در آخرین جمعه ماه رمضان سال 1388 با اعلام رسمی ستاد نمازجمعه درخصوص نمازجمعه تهران که به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه می‌شد برخی گروهها و جریانات افراطی مترصد آن شدند تا با اظهارات تحریک آمیز منافع حزبی و گروهی خود را پیگیری کنند.

تیترها و خبرسازی هایی نظیر "جمعه تاریخی 26 تیر"، "خطبه های تاریخی هاشمی"،" بازگشت هاشمی به نماز جمعه پس از 8 هفته غیبت به ضمیمه عکسی از وی که اشک هایش را پاک می کند" و "حضور موسوی و خاتمی در نماز جمعه تهران" و... نمونه ای از این دست بود. جریان ورشکسته سیاسی که روزهای زوال خود را سپری می کرد سعی داشت با توسل به هر تکیه گاه و هر کانون تاثیرگذاری در درون نظام، دوران احتضار سیاسی خود را به تعویق بیندازد.

البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نکرد و در روزی که بخش عمده نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فردی خواندند و یا اعاده کردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با کفش نماز خواندند، برای حل آنچه که او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امکان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح کرد.

خطای اصلی محتوای خطبه‌های 26 تیرماه آن بود که خطیب محترم مشکل پدیده ‌آمده را "بحران" نامید و ادعای "‌تقلب" را که رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنکه بحران در ضلعی بود که رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌کوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا دیدند در روز 9 دی ماه و 22 بهمن 88 با جریان فتنه مرزبندی کردند.

آیت الله هاشمی با سابقه ارزشمندی که دارد همیشه در صف اول مبارزه با منافقان و دشمنان اسلام قرار داشته است. اختلاف نظر هاشمی با دولت منتخب ملت یک امر کاملا طبیعی است همان طور که در 33 سال گذشته بین مسئولان کشور در مسائل گوناگون اختلاف نظر بوده است. اما آیا هزینه این اختلاف باز کردن مجرا و منفذی برای نفوذ دشمن است؟

امروز کشور با بحران روبه رو نیست. آنچه بحرانی است وضعیت فتنه گران در عرصه سیاسی است. آنها نمی دانند به آغوش ملت برگردند یا در آغوش دشمن همچنان بمانند.

هاشمی بهتر از هر کسی می داند همانهایی که وی را در روزنامه هایشان عالیجناب سرخ پوش لقب دادند و بیشترین تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وی کردند در کجاوه سبزشان نیز برای وی جایی ندارند.

سه سال است سنگر نماز جمعه از وجود هاشمی رفسنجانی خالی است، پر کردن این سنگر تنها با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در کنار رهبری معظم انقلاب امکان پذیر است. این توقع زیادی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. مردم لبخندهای اخیر شما را با آقای احمدی نژاد در جلسات مجمع تحلیل می کنند.

آیا زمان آن نرسیده است که حقایق فتنه 88 روشن شود؟ آیا زمان آن نرسیده خط خودتان را از برخی اطرافیانتان که در جریان فتنه سه سال پیش مجرم شناخته شدند جداکنید و اجازه دهید به کشور بازگردند، آنها هم مجازات شوند همان طور که برخی از فتنه گرانی که آقازاده نبودند مجازات خود را متحمل شدند؟ آیا این انتظار زیادی است که ایشان قبل از پرداختن به معضلات جامعه مشکلات برخی از اعضای خانواده خود ونسبت آن ها را با انقلاب حل کند؟ آیا هاشمی رفسنجانی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟




موضوع مطلب :
شنبه 91 مرداد 21 :: 10:31 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَک
 
وأنزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِک
 
وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِک
 
واسْکنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِک
 
یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین
 
به نام خداوند بخشنده مهربان
 
خدایا در این روز درهاى فضل و رحمتت را بر من بگشا
 
و در آن خیر و برکاتت را بر من فرود آر
 
و مرا به موجبات خوشنودیت توفیق ده
 
و در میانه بهشتت مسکنم ده
 
اى اجابت کننده خواسته‌ها و دعاهاى بیچارگان




موضوع مطلب :
جمعه 91 مرداد 20 :: 10:51 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
استفاده از تابوت به جای قایق برای فرار از امواج سیل در مانیل



موضوع مطلب :
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 49
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207388