سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
جمعه 91 مرداد 20 :: 2:2 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، سلیمان الفهد به نقل از سایت خبری تاپ نیوز که توسط ناصر قندیل نماینده سابق پارلمان لبنان اداره می شود، نوشته است که برخی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در راستای یک طرح آمریکایی، عربی و ترکیه ای در حال جنگیدن علیه ارتش سوریه در حلب هستند.
در این گزارش امده است که این عده با کمک ترکیه از مرز عبور کرده و خود را به حلب رسانده اند. پول و اسلحه آنها نیز از طرف سعودی تامین شده است. همچنین مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و رهبر پیشمرگان کرد در اواسط تیرماه نشستی را با حضور چند افسر آمریکایی و ترکیه ایی برگزار کرده و در آنجا مقرر شده است که اعضای مجاهدین خلق ایران که در عراق به سر می برند و بغداد خواستار خروج آنها از این کشور است برای جنگیدن علیه بشار اسد در سوریه تجهیز و آماده شوند.
هزینه های انتقال اعضای مجاهدین خلق از خاک عراق به ترکیه، تجهیز و آموزش و انتقال آنها به خاک سوریه برای جنگیدن ماهانه صد میلیون دلار تخمین زده شده است که این هزینه را عربستان سعودی و قطر متقبل شده اند و پروژه را با هزینه ای معادل 250 میلیون دلار آغاز کرده اند. 
این گزارش جزئیات بیشتری را ارائه نکرده است.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مرداد 20 :: 1:50 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
جانبازان سرافراز 8 سال دفاع مقدس در شب قدر به راز و نیاز با معبود خود و توسل به مولا و مقتدایشان پرداختند.





















موضوع مطلب :
جمعه 91 مرداد 20 :: 1:47 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از فارس، رنکینگ بازیکنان جهان در ماه آگوست 2012 پس از مسابقات المپیک لندن از سوی فدراسیون جهانی پینگ پنگ منتشر شد و در این این رده‌بندی نوشاد عالمیان که موفق شده بود در المپیک لندن دو پیروزی باارزش مقابل نمایندگان استرالیا و هنگ کنگ کسب کند، صعود 13 پله‌ای داشت و در رده 64 جهان قرار گرفت.
عالمیان در مجموع از رقابت‌های المپیک 49 امتیاز برای خود کسب کرد که بیشترین سهم آن پیروزی مقابل تانگ‌پنگ هنگ‌کنگی بود.  ندا شهسواری، دیگر بازیکن المپیکی کشورمان به دلیل باخت مقابل  اوشونایکه نیجریه‌ای و کسر سه امتیاز با 11 پله سقوط در مکان 502 قرار گرفت.
دیگر بازیکنان ایران در بخش مردان نیز نتایج خوبی در این رده‌بندی کسب کردند. محمدرضا اخلاق پسند بدون تغییر همچنان در مکان 262 قرار دارد، افشین نوروزی، نیما عالمیان، مهران احدی، میدیا لطف الله نسبی و واحد مالمیری هر کدام به ترتیب با 3، 2، 6، 3 و 7 پله صعود در مکان های 275، 296، 346، 415 و 435 جای گرفتند.
پوریا عمرانی، ملی پوش جوان کشورمان نیز با 30 پله صعود در رتبه 560 این رده‌بندی قرار گرفت.
بازیکنان ملی پوش بانوان در این رده بندی سقوط کردند که بر این اساس محجوبه عمرانی با 2 پله سقوط در رده 549 ایستاد، پریسا صمدی و مریم صامت نیز هر کدام با 5 و 7 پله سقوط رتبه های 656 و 714 را به خود اختصاص دادند.

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 مرداد 20 :: 12:55 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
خبرگزاری فارس: چیپس و نوشابه هوش کودکان را پایین می‌آورد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه European Journal of Epidemiology ، گروهی از محققان بهداشت سلامت دانشگاه آدلاید در استرالیا در جریان تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند: کودکانی که رژیم غذایی سالمی را در سنین پایین دنبال می‌کنند، چه بسا از هوش و ذکاوت بیشتری - هرچند اندک – در مقایسه با هم سن و سالان خود برخوردارند که رژیم غذایی سرشار از چربی و قند دارند.

این تحقیقات از بیش از 7 هزار هزار کودک انجام شد و محققان در آن نقش رژیم غذایی بر میانگین هوش کودکان را بررسی کردند.
محققان در تحقیقات خود ارتباط بین رژیم های غذایی کودکان در شش ماهگی، 15 ماهگی و دو سالگی را با میانگین هوش و ذکاوت آنها در سن 8 سالگی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
این محققان دریافتند: کودکانی که تا شش ماهگی از شیر مادر استفاده کردند و سپس رژیم غذایی سالمی را به طور منظم در دوره 15 ماهگی تا 2 سالگی دنبال کردند که حاوی مواد غذایی نظیر لوبیا، پنیر، سبزیها و میوه بود، از میانگین هوش بیشتری به میزان 2 نمره هنگام رسیدن به سن هشت سالگی برخوردار بودند.

در همین حال، محققان دریافتند: کودکانی که رژیم غذایی منظمی شامل بیسکویت، شکلات، شیرینی، چیپس و نوشابه های گازدار را در دو سال بعد از تولد دنبال کردند، با میانگین هوش و ذکاوت کمتری به میزان دستکم 2 نمره به هنگام رسیدن به سن هشت سالگی روبرو بودند.

این تحقیقات افزود: لازم است که مادران غذاهای سالم را در اختیار کودک خود قرار داده و از میزان شیرینی کاسته یا کاملاً از خوردن آنها توسط کودک جلوگیری کنند.
این تحقیقات همچنین تاکید کرد: مادران به ویژه لازم است که در دو سال اول زندگی کودک، وعده های غذایی را در اختیارش قرار دهد که حاوی عناصر لازم و ضروری برای رشد بدن و بافت های مغز باشد.

 




موضوع مطلب :

 

خبرگزاری فارس: برنامه نمایندگان ایران در روز پانزدهم/در انتظار درخشش 3 آزادکار

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، در پانزدهمین روز رقابت‌های المپیک 2012 و یک روز مانده به پایان این رقابت ها، فردا (شنبه) نمایندگان کشورمان در کشتی آزاد طبق برنامه زیر به میدان می‌روند:

*شنبه 21 مرداد (11 آگوست)

از ساعت 16:30: کشتی آزاد وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور، وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری و 120 کیلوگرم کمیل قاسمی (ورزشگاه ExCel)

امروز نیز ورزشکاران کشورمان در پانزدهمین روز مسابقات المپیک 2012 لندن به شرح زیر به میدان می روند:

*جمعه 20 مرداد (10 آگوست):

ساعت 12:30 : تکواندو وزن 80 کیلوگرم مردان - یوسف کرمی و 67 کیلوگرم زنان سوسن حاجی پور (ورزشگاه ExCel)

ساعت 13:42: قایقرانی کایاک200 متر زنان - آرزو حکیمی (ورزشگاه Eton Dorney)

ساعت 16:30: کشتی آزاد وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی و 74 کیلوگرم صادق گودرزی (ورزشگاه ExCel)




موضوع مطلب :
خبرگزاری فارس: برنامه نمایندگان ایران در روز پانزدهم/در انتظار درخشش 3 آزادکار

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، در پانزدهمین روز رقابت‌های المپیک 2012 و یک روز مانده به پایان این رقابت ها، فردا (شنبه) نمایندگان کشورمان در کشتی آزاد طبق برنامه زیر به میدان می‌روند:

*شنبه 21 مرداد (11 آگوست)

از ساعت 16:30: کشتی آزاد وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور، وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری و 120 کیلوگرم کمیل قاسمی (ورزشگاه ExCel)

امروز نیز ورزشکاران کشورمان در پانزدهمین روز مسابقات المپیک 2012 لندن به شرح زیر به میدان می روند:

*جمعه 20 مرداد (10 آگوست):

ساعت 12:30 : تکواندو وزن 80 کیلوگرم مردان - یوسف کرمی و 67 کیلوگرم زنان سوسن حاجی پور (ورزشگاه ExCel)

ساعت 13:42: قایقرانی کایاک200 متر زنان - آرزو حکیمی (ورزشگاه Eton Dorney)

ساعت 16:30: کشتی آزاد وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی و 74 کیلوگرم صادق گودرزی (ورزشگاه ExCel)

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 مرداد 20 :: 12:46 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، اجلاس مشورتی تهران که با حضور نمایندگان 27 کشور روز پنجشنبه در تهران برگزار شد با صدور قطعنامه ای مبنی بر لزوم به کار گیری راه حل های سیاسی و مسالمت جویانه، حفظ تمامیت ارضی سوریه، تشکیل گروه تماس و خاتمه دادن به کمک رسانی نظامی به مخالفین به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی از این کنفرانس نوشت: تهران با برگزاری این کنفرانس به دنبال برقراری صلح بین رژیم سوریه و مخالفان آن است.

این خبرگزاری به نقل از علی اکبر صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: بخش وسیعی از مخالفان برای مشارکت در گفتگو با دولت سوریه ابراز آمادگی کرده اند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی در این زمینه نوشت: ایران از شورشیان در سوریه خواست که با هدف برقراری صلح با دولت این کشور وارد مذاکره شوند.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به روند برگزاری این گردهمایی به نقل از تحلیلگران نوشت: ایران با برگزاری این گردهمایی به دنبال نشان دادن قدرت و اقندار منطقه ای خود است.

رادیو بی بی سی عربی نیز در گزارشی از این نشست به نقل ازکارشناسان گفت که تهران با برگزاری این نشست مشورتی در پی پیدا کردن راه حلی‏ برای بحران در سوریه مبتنی بر طرح ابتکار کوفی عنان است تا آنرا به‏ جامعه بین المللی وشورای امنیت عرضه کند.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العربیه در بخش انگلیسی خود نیز به این همایش پرداخت و به نقل از صالحی نوشت: ایران عمیقا معتقد است که بحران سوریه از طریق گفتگوهای موثر بین دولت و مخالفان آن حل خواهد شد.

العربیه همچنین به نقل از صالحی افزود: ایران هرگونه دخالت خارجی و نظامی را در این کشور رد و از اجرای طرح سازمان ملل برای حل بحران در این کشور حمایت می کند.

روزنامه حریت ترکیه نیز در خبری از این نشست به سخنان صالحی درباره مخالفت ایران با هرگونه مداحله نظامی در سوریه پرداخت.

این روزنامه نوشت: صالحی در این سخنان که به طور زنده از تلویزیون ایران پخش می شد تاکید کرد که ایران هرگونه مداخله نظامی خارجی در سوریه را رد و از طرح سازمان ملل برای حل بحران حمایت می کند.




موضوع مطلب :

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، روزنامه "یدیعوت آحارانوت" روز پنجشنبه گزارش داد: عربستان به اسراییل (رژیم صهیونیستی) اطلاع داده است هر گونه جنگنده نیروی هوایی اسراییل را که از حریم هوایی‌ش برای رسیدن به ایران گذر کند، رهگیری خواهد کرد. این پیام صریح از طریق آمریکا در مذاکرات انجام گرفته با مقامات دولت اوباما در بیت المقدس منتقل شده است.
بنا بر این گزارش، مقامات عالی رتبه صهیونیستی ادعا کرده‌اند که آمریکایی‌ها از این تهدید عربستان به عنوان اهرمی برای منصرف کردن تل آویو از حمله یک ‌جانبه به تاسیسات هسته‌یی ایران استفاده می‌کنند.
پایگاه اینترنتی "یشیوا ورلد" نیز در خصوص این خبر گزارش داده است که در پیام هشدار عربستان به تل آویو گفته شده اگر جنگنده‌های اسراییلی وارد فضای عربستان شوند، ریاض این جنگنده‌ها را سرنگون خواهد کرد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که اختلافات شدیدی در محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی درباره اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد و مخالفین هشدار داده‌اند که چنین حمله‌ای علاوه بر آن که با موفقیت رویرو نخواهد شد پیامدهای فاجعه‌باری نیز خواهد داشت.




موضوع مطلب :
جمعه 91 مرداد 20 :: 12:39 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از مهر، این صفحه نمایشگرهای چوبی که " iameco" ( من دوستدار محیط زیست هستم) نام دارد 70 درصد کربن کمتری نسبت به صفحه نمایش رایانه های معمولی تولید می کند.
بخشی از تلاش این محققان کاهش میزان مواد سمی مورد استفاده در ساخت رایانه ها و کاهش مواد دور ریز پس از خراب شدن آنها است.

 

صفحه این نمایشگر از فناوری LED استفاده می کند که می تواند 30 تا 40 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشد.
بر اساس اعلام فرانهوفر، 98 درصد این دستگاه را می توان بازیافت کرد.

در حقیقت 20 درصد این رایانه را می توان بدون هیچ فرآوری بازیافت کرد مثلا قاب چوبی آن که می تواند به راحتی از آن در رایانه دیگری استفاده کرد.

 

این رایانه یک صفحه نمایش لمسی و یک قاب چوبی دارد که در آن به جای استفاده از پنکه های پرمصرف از یک سیستم لوله کشی مسی برای خنک سازی استفاده شده است با این سیستم دیگر صدای وزوزی نیز شنیده نمی شود.

رایانه iameco موفق به دریافت جایزه محیط زیست اتحادیه اروپا موسوم به "گل" شده است.
گام بعدی این همکاری مشترک آلمانی- هلندی ساخت نوت بوک های قاب چوبی دوستدار محیط زیست است.




موضوع مطلب :

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را

که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین

به علی شناختم به خدا قسم خدا را

به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند

چو علی گرفته باشد سر چشمه‌ی بقا را

مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ

به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را

برو ای گدای مسکین در خانه‌ی علی زن

که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را

بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من

چو اسیر تست اکنون به اسیر کن مدارا

بجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب

که علم کند به عالم شهدای کربلا را

چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان

چو علی که میتواند که بسر برد وفا را

نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت

متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را

بدو چشم خون فشانم هله ای نسیم رحمت

که ز کوی او غباری به من آر توتیا را

به امید آن که شاید برسد به خاک پایت

چه پیامها سپردم همه سوز دل صبا را

چو تویی قضای گردان به دعای مستمندان

که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را

چه زنم چونای هردم ز نوای شوق او دم

که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را

«همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی

به پیام آشنائی بنوازد و آشنا را»

ز نوای مرغ یا حق بشنو که در دل شب

غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهریارا




موضوع مطلب :
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 44
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207383