سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
پنج شنبه 91 شهریور 23 :: 11:55 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مهر روزنامه الاهرام گزارش داد: عبدالله السنوسی رئیس سرویس اطلاعاتی معمر قذافی اعتراف کرد که دیکتاتور مقتول لیبی دستور قتل امام موسی صدر و همراهانش را صادر کرده است.
وی که پس از موافقت مقامات موریتانی به طرابلس بازگشته  و به مقامات لیبی تحویل داده شده است، افزود: امام موسی صدر با پذیرش سلاح و پول از سوی قذافی برای دامن زدن به  جنگ داخلی در لبنان در سال 1978 مخالفت کرد و کار به درگیری فیزیکی کشید و محافظان قذافی وارد عمل شدند.
السنوسی گفت : معمر قذافی بلافاصله دستور قتل امام موسی صدر و همراهانش را در مقابل دیدگانش داد و آنها را در منطقه صحرایی در نزدیکی پایتخت دفن کردند.
این در حالی است که "عدنان منصور"  وزیر امور خارجه لبنان قبلا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره امام موسی صدر در رسانه ها گفته بود: کمیته ویژه پیگیری سرنوشت امام موسی صدر به رایزنی های خود با طرفهای دخیل در این پرونده ادامه می دهد.رایزنی به صورت پنهانی انجام می شود و تمایل شدیدی برای رسانه ای نشدن رایزنی ها و اطلاعات وجود دارد.
شایان ذکر است امام موسی صدر و همراهانش که در سفری رسمی به دعوت معمر قذافی در لیبی حضور داشتند در روز 9 شهریور1357 ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون گزارشهای متعددی درباره شهادت و حیات این شخصیت برجسته شیعیان و یکی از بنیانگذاران مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است.




موضوع مطلب :

متهم اول در این جنایت صهیونیسم و دولت آمریکاست

در پی اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ملت ایران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه ی این حرکت شرارت بار را سیاستهای خصمانه ی صهیونیسم، امریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند و با تشریح دلایل کینه ورزی صهیونیستها نسبت به اسلام و قرآن، تاکید کردند: سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.


متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 قال الله العزیز الحکیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوکَرِهَ الکافِرون
 ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام

 دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم کینه ی عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون آمیز و نفرت انگیز، خشم مجموعه های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد.
 
در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ همین بس که مقدسترین و نورانی ترین چهره میان مقدسات عالم را آماج یاوه های مشمئز کننده ی خویش ساخته اند.
 
پشت صحنه ی این حرکت شرارتبار، سیاستهای خصمانه ی صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود میخواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسلهای جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند.
 
اگر از حلقه های قبلی این زنجیره ی پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش های امریکایی آتش زننده قرآن حمایت نمیکردند و دهها فیلم ضد اسلام را در بنگاههای وابسته به سرمایه داران صهیونیست سفارش نمیدادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی رسید. متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریکا است. سیاستمداران امریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه ی عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است.
 
والله غالبٌ علی امره
 سیدعلی خامنه ای
23/شهریور/1391



موضوع مطلب :

کیهان نوشت:
یک عضو جدا شده گروهک تروریستی منافقین می گوید؛ در سازمان جلسه غسل هفتگی و اعترافات جنسی داشتیم و اگر کسی شرکت نمی کرد مجازات و تحقیر می شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، غسل هفتگی، عنوان جلساتی بود که هر هفته و در روزی خاص برگزار می شد و در آن تمامی اعضای گروهک منافقین دور هم جمع شده و تفکرات مسائل جنسی خود در طول هفته گذشته را عنوان می کردند(!)

فلسفه برگزاری چنین جلساتی در گروهک تروریستی منافقین از آنجا نشأت می گیرد که سرکردگان این فرقه تروریستی به رغم شهوترانی و ارتکاب انواع خیانت به اعضا، ازدواج اعضا را امری قبیح دانسته و تمامی اعضای گروهک را از ازدواج و حتی فکر کردن به آن منع کرده و برای پیشبرد اهداف شان جلسات غسل هفتگی را برگزار می کردند.

سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در ابتدا دفترچه هایی را به اعضا می دادند، و اعضای گروهک نیز موظف بودند افکار و تمایلات جنسی خود را که در طول هفته با آن مواجه شده بودند در این دفترچه بنویسند و در جمع آن را بخوانند(!)

یک عضو گروهک تروریستی منافقین که تمایل به افشای نامش نداشت در این خصوص گفت: «سرکردگان این گروهک تروریستی یک روز در هفته را به این جلسه عجیب و احمقانه اختصاص می دادند و از سوی مریم رجوی دفترچه ای به عنوان هدیه و برای ثبت تفکرات جنسی به اعضای این گروهک تروریستی داده شده بود. پدیده غسل هفتگی به عنوان یک هدیه از سوی سرکردگان برای زنان و مردان این گروهک تروریستی جا افتاده بود.»

عضو سابق منافقین در ادامه می گوید: «در این نشست ها نرینه های وحشی باید ذهن خود را باز می کردند و هرچه مقوله جنسیتی در ذهنشان موجود بود را باید بالا آورده یعنی بیان کرده و جلوی جمع می خواندند، ما مجبور بودیم که تمام جزئیات تفکر جنسی مان را با تمام ریزه کاری های آن به طور کتبی نوشته جلوی جمع می خواندیم.»

این عضو گروهک تروریستی منافقین خطاب به مریم رجوی می گوید: «مگر شرکت در همین نشست های به اصطلاح غسل هفتگی اجباری نبود؟ اگر کسی شرکت نمی کرد او را چکار می کردید؟ چرا من و امثال من مجبور بودیم که از مسایل کاملا شخصی خود در حضور آن همه آدم دیگر پرده برداریم. اگر کسی می گفت من نمی خواهم در این نشست ها شرکت کنم او را چه کار می کردید؟ مطمئنا نوازشش نمی کردید. مگر عدم شرکت در این نشست و نشست های دیگر مانند عملیات جاری و دیگ و دیگچه و ... معیار شما برای مارک زدن به افراد نبود؟ مگر هر که شرکت نمی کرد به او لقب جاسوس و ضد گروهک و ... را نمی دادید؟ مگر شما و گردانندگان گروهک تروریستی منافقین همین گزارش ها را به عنوان سند جرم اخلاقی بعدها علیه کسانی که قصد جدایی داشتند استفاده نمی کردید؟ مگر به هنگام تحویل نیروهای جدا شده به کمپ آمریکایی ها در عراق همین گزارش ها را به عنوان سند جرایم اخلاقی به همراه نفر تحویل مقامات آمریکایی در کمپ نمی دادید؟»

یادآور می شود این رویکرد سرکوبگرانه و تحقیرآمیز در حالی است که در راس سازمان انواع انحرافات اخلاقی و خیانت افراد به یکدیگر در جریان بود به نحوی که مریم قجر عضدانلو از همسری ابریشمچی، به همسری مسعود رجوی درآمد و طبق تصاویر موجود ابریشمچی را مجبور کردند که در مراسم واگذاری همسر وی به رجوی برای این اتفاق کف بزند. افراد دیگری که از این دستورها اطاعت نمی کردند سر به نیست می شدند تا سران سازمان آسان تر به هرز گی های خود برسند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 شهریور 23 :: 11:17 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش بولتن، گلشیفته فراهانی که در شرایط نامناسبی در فرانسه به سر می برد در تازه ترین مصاحبه خود با نشریه انگلیسی گاردین گفت: «اصغر فرهادی مرا شکنجه می کرد، او در حالی که پرده گوش من سوراخ شده بود اجازه نداد برای مداوا به بیمارستان بروم.»

او درباره کارگردانان ایرانی که با آنها کار کرده است به خبرنگار این نشریه گفت: «من از هر فیلمی زخمی در بدن دارم، آنها بدتر از سگ با تو رفتار می کنند. تو باید مانند برده کار کنی.»

فراهانی که با خیال خام پیوستن به اقیانوس هالیوود پس از حضوری 10 دقیقه ای در فیلم Body Of Lies کشور را ترک کرد اکنون به فاضلاب تمدن غرب رضایت داده و در فیلم های مستهجن و بی اعتبار با کارگردانانی دست چندم ایفای نقش می کند.
 
او این روزها به شدت سرخورده و منزوی به نظر می رسد برای همین دست به هر کاری می زند تا به نحوی تحت پوشش خبری رسانه ها قرار گیرد، از نوازندگی و خوانندگی و مانکنی گرفته تا ارائه تحلیل های عجیب و غریب سیاسی و ...



موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 22 :: 11:21 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

 




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 22 :: 11:17 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

"صراط" – در حالی که مواضع روزنامه کیهان در موضوعات مختلف روز جریان های رسانه ای خارج نشین را با چالش های جدی مواجه کرده است ، توهین های یک سایت داخلی دستاویز جدیدی برای حمله تازه ضد انقلاب به حسین شریعتمداری را فراهم آورده است .

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در این روزنامه به دلیل مواضع محکمش اولین بار نیست که سیبل حملات رسانه های معاند نظام قرار گرفته است اما این بار یکی از سایت های داخلی که متاسفانه بدون نظارت دستگاه قضایی در دوران فیلترینگ همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد در مطلبی سراسر توهین و افترا ضمن متهم نمودن حسین شریعتمداری بهانه خوبی را برای فحاشی رسانه های لندن نشین فراهم کرده است .


بنا بر این گزارش این سایت که از بقایای یک سایت توقیف شده دیگر راه اندازی شده، مدت زیادی است که به دستور مقامات قضایی فیلتر گردیده اما همچنان بدون توجه به پرونده های خود به فعالیت ادامه می دهد . این سایت روز گذشته در مطلبی با انتشار یک به اصطلاح اطلاعیه خطاب به مدیر مسئول روزنامه کیهان وی را به رانت خواری و مسائل مالی و اخلاقی متهم نموده است . در این مطلب دست اندر کاران این سایت نهایت عصبانیت خود را از روشنگری های کیهان بروز داده و پا را از دایره اخلاق و انصاف فراتر گذاشته و به توهین و ناسزاگویی پرداخته اند .

بازتاب در بخشی از مطلب خود خطاب به حسین شریعتمداری آورده است : "اگر تنها نگاهی به پرونده جنابعالی و برخی همکارانتان بیندازیم، فارغ از رانت خواری و روابط آلوده، بوی تعفن ناشی از این همه دروغگویی، افترا، توهین و پرده دری که از قبیح ترین گناهان می باشد و متاسفانه شما و برخی همکارانتان هزاران بار مرتکب این معاصی شده اید، روان را می آزارد" .

این در حالی است که حسین شریعتمداری و تحریریه روزنامه کیهان به عنوان فعالین یکی از رسانه های پیشرو در جنگ نرم نقش پررنگی در مبارزه با جریان های زیاده خواه و فرصت طلب داخلی و سناریوهای رقت انگیز ضدانقلاب برای توطئه های مختلف داشته است . حال چه شده که مسئولین بازتاب برای کم کردن فشار بر روی خود با انتشار این اطلاعیه می کوشند اتهامات بی پایه و اساس و دروغ های مضحک را به مدیر مسئول کیهان نسبت می دهند مشخص نیست .

انتشار این توهین نامه غیر اخلاقی هر چند در داخل عمق کینه توزی های یک رسانه که در زمینه های مختلفی در دستگاه قضایی متهم است را نشان داد اما در خارج از کشور با ذوق زدگی بیش از اندازه رسانه هایی مواجه شد که در مقابل مواضع شفاف کیهان به دریوزگی افتاده بودند . شبه رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی، بالاترین، رادیو اسرائیل، ملیون(رسانه متعلق به ملی - مذهبی ها)، خودنویس و آزادگی به سرعت اتهامات بی اساس بازتاب را به تیتر یک سایت های خود تبدیل کردند. این بوقچی های ضد انقلاب  تلاش کردند با دستاویز قرار دادن نگاه این سایت داخلی توجیهی برای هتک حرمت حسین شریعتمداری  زیر سوال بردن وی داشته باشند .

به نظر می رسد با داغ شدن مباحث انتخاباتی، رسانه های وابسته به حلقه انحرافی از یک سو و فتنه گران از سوی دیگر، در اقدامی هماهنگ به تخریب چهره افرادی چون آیت الله مصباح یزدی و حسین شریعتمداری روی آورده اند .




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 22 :: 11:11 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش با ابراز تاسف از کشته شدن سفیر این کشور در لیبی ادعا کرد با وجود این اقدامات همچنان به دفاع از آزادی و کرامت در جهان پایبندیم .

به گزارش مهر، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به بیان موضع خود در خصوص حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به کشته شدن سفیر آمریکا منجر شد، پرداخت.

اوباما با محکوم کردن این حمله گفت : ما برای تشدید تدابیر امنیتی در سفارتخانه های آمریکا در جهان تلاش می کنیم.

وی درباره سفیر کشته شده آمریکا در لیبی اظهار داشت : سفیر آمریکا در لیبی که کشته شد، نقش زیادی در این کشور داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود : کشته شدن سفیر آمریکا، غم و اندوه ما را افزایش داد.

اوباما همچنین اظهار  داشت : با مقامات لیبی برای تحویل جانیان به دادگاه تلاش می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد : اقدامات تروریستی، ارزشهای آمریکا و پایبندی ما به دفاع از آزادی و کرامت را تغییر نخواهد داد.

روسیه، از حادثه کشته شدن سفیر آمریکا در یک حمله مسلحانه در بنغازی ابراز تاسف کرد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد کشته شدن سفیر آمریکا و سه نفر دیگر در حمله مسلحانه در بنغازی، گناه نابخشودنی است.

اسکای نیوز عربی همچنین در خبری فوری گزارش داد طالبان افغانستان، خواستار آماده شدن برای جنگ با آمریکا شد.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 22 :: 10:48 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آیین گشایش حوزه‌های علمیه تهران در سال تحصیلی جدید، در پاسخ به این سؤال که چرا طلبه شدم، گفت: مردم کره زمین به سه دسته تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده تقسیم می‌شوند که طلاب یا در مرحله تولید علم یا توزیع و ناطق علم و یا عامل به علم هستند.
حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم چند هزار رساله علمی وجود دارد که تاکنون کسی به سراغ آنها نرفته است، اظهار داشت: تفسیر قرآن باید در تمامی پایه‌های درسی طلاب گنجانده شود و براساس فرموده علامه طباطبایی در این خصوص، تفسیر قرآن هر 2 سال یکبار باید عوض شده و با زندگی روز تطبیق داده شود.
وی با اشاره به سؤال حضرت ابراهیم از عموی خود مبنی بر اینکه «این بت‌ها چیست» عنوان کرد: از این آیه کریمه، می‌توان پنج قانون کلی را به دست آورد؛ اینکه در اصلاح و ارشاد، سن فرد و تعداد آنها شرط نیست، همچنین در ارشاد دیگران باید از خودی‌ها و از اولویت‌ها شروع کرد و وجدان افراد را هم مدنظر قرار داد.
ضرورت راه‌اندازی سایت خنده حلال
رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: بنده در دانشگاه به شرطی نماز می‌خوانم که حداقل پنج دقیقه بتوانم تفسیر بگویم. روزی به آیه 5 سوره مبارکه نمل رسیدم در این آیه، حرکت گوسفند به سمت طویله زیبا دانسته شده است با خود فکر کردم چگونه می‌توان تفسیر این آیه را برای مردم ذکر کرد از این رو خصوصیات گله میش را مورد توجه قرار دادم.
وی ادامه داد: نکاتی را که می‌توان برای آیه 5 سوره نمل ذکر کرد این است که اگر یک نظامی را در نظر بگیریم و این نظام، روی پای خود ایستاده، دارای هدفی مقدس بوده و به صورت جمعی حرکت کند، منافع زودبازده و دیربازده داشته باشد و توسط مدیری عاقل اداره شود، این حرکت و این نظام، مقدس و زیبا خواهد بود.
حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه طلاب باید تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را جدی بگیرند، گفت: در تحصیل علم نباید مدرک‌گرا باشیم، همان‌طور که خود من همیشه به دنبال فراگیری تفسیر و آموزش آن بودم و امروز حوزه علمیه مدرک سطح 4 را به من ارائه داده است.
وی تصریح کرد: امروز جامعه ما نیازمند طنز حلال است از این رو من پیشنهاد راه‌اندازی سایت خنده حلال را کرده‌ام تا هر طلبه‌ای لطیفه‌های حکیمانه و شیرین خود را جمع‌آوری و در این سایت ارائه کند تا مردم به جای پیامک‌های نامناسب از این طنزهای حلال استفاده کنند.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 22 :: 10:33 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

اولین باخت تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در مقابل لبنان، با حاشیه هایی همراه بود، به ویژه آنجا که یکی از تماشاگران لبنانی با زبان فارسی خطاب به بازیکنان تیم ملی کشورمان گفت: "به جهنم خوش آمدید" چرا که امروز این ورزشگاه جهنمی برایتان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تماشاگران لبنانی همزمان با تشویق تیم ملی خود بازیکنان ایرانی را هم تشویق کردند و با عبارت "خوش آمدید" که از زمان سفر رییس جمهوری در میان لبنانی ها رایج شده بازیکنان ما را تشویق کردند.

** ایرانیان حاضر در استادیوم که بسیاری از آنها از نقاط دوری برای تشویق تیم ملی به بیروت آمده بودند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند که بازیکنان فوتباال شیرینی موفقیت های ورزشکاران المپیک و پارالمپیک را به کام مردم ایران تلخ کردند.

** بازیکنان تیم لبنان پس از پیروزی مقابل تیم ایران که آن را بسیار دور از دسترس می دیدند، با درآوردن پیراهن های خود و پوشیدن پرجم لبنان در استادیوم دور افتخار زدند.

** پیروزی تیم ملی فوتبال لبنان در برابر تیم ملی فوتبال ایران، موجی از شادی را در میان مردم لبنان و به ویژه هواداران فوتبال در بیروت وجود آورد و مردم سوار بر ماشین ها و روشن کردن چراغ ها، احساس شادمانی خود را ابراز کردند.

** نورافکن های استادیوم به رغم مشکل برق لبنان از دقیقه 57 بازی روشن شده و بر خلاف بازی لبنان و استرالیا که چهار دقیقه انجام بازی را با وقفه ایجاد کرده بود تا پایان بازی به خوبی کار کرد.

** فاطمه معتمدآریا بازیگر سینمای کشورمان که برای ساخت سریالی در جنوب لبنان مشغول فعالیت است نیز همراه با عوامل فیلم برای تشویق تیم ملی به استادیوم آمده بود و در پایان تلاش داشت به رختکن بازیکنان داخل شود و از آنها تشکر کند.

وی که اصرار داشت هر طور شده علی کریمی را دیده و به وی خسته نباشید بگوید، می گفت: قرار نیست تیم ما همیشه برنده باشد ؛ تیم ما خوب بازی کرد.

** ولید اسماعیل بازیکن تیم لبنان در گفت و گو با ایرنا، تیم ایران را غنی از بازیکنان بزرگ دانست و اظهار داشت: نمی دانم چرا امروز هیچ چیز از تیم ملی ایران مشاهده نکردیم.

** دروازه بان تیم ملی لبنان که به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد، نیز تاکید کرد: ایران فرصت های زیادی برای باز کردن دروازه ما داشت اما من یک تنه مقابل این حملات ایستادگی کردم و این برد شیرین را به مردم کشورم هدیه می کنم.

** محمود علی دیگر بازیکن تیم لبنان نیز اظهار داشت: بعد از شش ماه تمرین توانستیم در ورزشگاه بیروت یکی از بزرگترین تیم های آسیا را به زانو درآوریم و این هدیه امروز جوانان لبنانی به ملت مقاوم این کشور است.

وی تاکید کرد: تیم ایران خیلی قوی و دارای مربی حرفه ای بود و گرفتن امتیاز از این تیم برای ما یک آرزو بود که محقق شد.

** بلال نجارین بازیکن دیگر تیم لبنان، تیم کشورش را بهتر از ایران خواند و گفت : امروز مانع بزرگی را از سر راه خود برای صعود به جام جهانی برداشتیم.

وی افزود: امروز تیم ایران خوب بازی نکرد و ما یکی از پیروزی های بزرگ تاریخ فوتبال لبنان را تجربه کردیم.

** یوسف محمد بازیکن شماره 3 تیم لبنان هم تیم ایران را دارای بازی با سطح بالا دانست که امروز به دیوار بسته دفاعی لبنان خورد.

وی گفت: روحیه ای که امروز در بازیکنان لبنان برای پیروزی برابر ایران شاهد بودیم، اصلا در بازیکنان ایرانی وجود نداشت.

** "بوکر" سرمربی تیم ملی فوتبال لبنان بعد از برد تیمش در برابر ایران، در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: ایران خوب بازی کرد اما باخت، چون ما مستحق برد بودیم.

** نشست خبری "کارلوس کی روش" در پایان دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان با تنش و درگیری لفظی همراه شد. در این نشست خبری، کی روش عنوان کرد لبنانی ها در این دیدار اتلاف وقت می کردند که در این لحظه یکی از خبرنگاران لبنانی به انگلیسی کلمه ای نامناسب را به کار برد. پس از این اتفاق، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ناراحتی قصد ترک نشست خبری را داشت و حتی خبرنگاران ایرانی نیز قصد رفتن از محل نشست را داشتند که با اصرار حاضران، این جلسه ادامه یافت.

** دبیرکل فدراسیون فوتبال، خبرنگارانی را که قصد مصاحبه با وی در خصوص تیم ملی فوتبال ایران را داشتند، پس زد تا بی احترامی به اصحاب رسانه از بازیکنان به مسوولان فدراسیون فوتبال نیز کشیده شود.

** خبرنگاران ایرانی اعزامی به لبنان دراقدامی تلافی جویانه به مصاحبه نکردن بازیکنان با خبرنگاران،‌ از انجام مصاحبه با آنان پس از بازی با لبنان خودداری کردند. عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران یکی دیگر از دلایل این اقدام تلافی جویانه خبرنگاران ایرانی بود.

** سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی ضعیف تیم ملی کشورمان برابر لبنان در کنفرانس خبری ادعا کرد که تیمش بازی خوبی انجام داده و مستحق این شکست نبود.

** سفیرایران در لبنان، وزیر ورزش و جوانان لبنان، مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران و هادی آیت الهی نایب رییس فدراسیون در جایگاه ویژه ورزشگاه حضور داشتند.

**دبیرکل ونایب رییس فدراسیون فوتبال ایران که ازنزدیک شاهدبازی تیم کشورمان مقابل لبنان بودند پس ازبه ثمر رسیدن گل لبنان در نیمه اول برابر ایران افسوس خوردند؛ این گل اولین گل تیم ملی فوتبال لبنان به ایران در تاریخ دیدار دو تیم بود. تیم لبنان پس از هفت بازی برای نخستین باربود که موفق به گل زنی در برابر ایران شد.

** حدود 10 هزار تماشاگر لبنانی و دو هزار تماشاگر طرفدار تیم ایران از نزدیک شاهد این مسابقه بودند.

** طرفداران لبنان که باور نداشتند تیمشان گل برتری را به ایران بزند، پس از گل به صورت یکپارچه به تشویق تیم ملی کشور خود پرداختند و حتی شعار جدیدی مبنی بر اینکه تیم ملی ایران به جهنم آمده است را سر دادند.

** دو هزار تماشاگر ایرانی که برخی از آنان حتی نمی توانند به فارسی روان صحبت کنند و دورگه هستند، با وجود گلی که ایران دریافت کرد، تا دقیقه 80 بازی به تشویق بی امان ورزشکاران کشورمان برداختند.لیدرهای ایرانی نقش بسزایی در تشویق تماشاگران ایرانی در این ورزشگاه داشتند.

** حق پخش انحصاری این دیدار به شبکه الجزیره عربی داده شده بود و به همین خاطر دوربین های صدا وسیما کشورمان به ورزشگاه راه داده نشد.

** لبنانی ها با شعار علی علی لبیک یا حسین به تشویق بازیکنان خود پرداختند. تعدادی برچم های حزب الله و جنبش امل - از جریان های شیعی لبنان - در ورزشگاه به چشم می خورد.

** در آغاز نیمه دوم، "کارلوس کی روش" تغییراتی را درترکیب تیم ملی ایران به وجود آورد و " احسان حاج صفی" و "محمدقاضی" را جایگزین "پژمان نوری" و "کریم انصاری فرد" کرد تا شاید روند بازی ایران شرایط بهتری پیدا کند.

در ادامه نیمه دوم تغییرات به وجود آمده در ترکیب تیم ملی ایران نیز ثمری نداشت و ارسال های بلند هافبک های کشورمان، خطری برای دروازه لبنان ایجاد نمی کرد.

** در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان عباس حسن دروازه‌بان تیم ملی فوتبال لبنان به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

** ملی پوشان ایران که در دو دیدار ابتدایی خود در مرحله مقدماتی نیز نمایش خوبی نداشتند، در دیدار برابر لبنان هم بدون برنامه نشان دادند تا علاقه مندان به فوتبال نگران شرایط این تیم برای رسیدن به جام جهانی باشند.



موضوع مطلب :
چهارشنبه 91 شهریور 22 :: 10:27 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

فدراسیون فوتبال قاطعانه از کارلوس کی‌روش و کادر فنی تیم ملی فوتبال حمایت می‌کند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: فدراسیون به طور کامل از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی حمایت می‌کند. فدراسیون فوتبال تا پایان جام جهانی با کی‌روش قرارداد دارد.
وی افزود: ما منتظریم که کی‌روش و کادر فنی تیم ملی به ایران بازگردند تا نشستی با آنها داشته باشیم و درباره‌ی مسائل مختلف صحبت کنیم تا تصمیم بگیریم که در آینده تیم ملی برای رسیدن به موفقیت چه روندی را باید پیش بگیرد.
حسینی در ادامه گفت: از طرف دیگر صحبت‌هایی که مبنی بر مذاکره فدراسیون فوتبال با برخی مربیان است را قویا تکذیب می‌کنیم. در ضمن متاسفانه برخی خبرنگاران لبنانی پس از بازی ایران مقابل این تیم به کی‌روش توهین کرده‌اند. مشخص است که رسانه‌های کشور جنبه‌ی برد را نداشته‌اند و فدراسیون هم ضمن تقبیح این عمل از طریق AFC این موضوع را دنبال می‌کند.




موضوع مطلب :
< << 6 7 8 9 10 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 81
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207420