سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
یکشنبه 91 شهریور 26 :: 10:37 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

 

در پی انتشار اخباری مبنی بر «احتمال نامزدی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات آینده»، مسئول دفتر وی اعلام کرد: حجت‌الاسلام ناطق‌نوری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز پیش از این نیز در مهر ماه 1383 اعلام کرده بود «من در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نیستم و انشاءالله تا روز قیامت هم برای هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد».

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 شهریور 26 :: 12:34 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مهر، به مناسبت دهه کرامت و ایّام ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) حدیثی به شرح آیت الله مجتبی تهرانی در پی می آید:

روی عن ابی الحسن الرضا علیه السلام قَالَ: «أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى نَبِیٍّ مِنَ الْأَنْبِیَاءِ إِذَا أُطِعْتُ رَضِیتُ وَ إِذَا رَضِیتُ بَارَکْتُ وَ لَیْسَ لِبَرَکَتِی نِهَایَةٌ»

در روایتی از امام هشتم «صلوات‏الله‏علیه» منقول است که حضرت فرمودند: «أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى نَبِیٍّ مِنَ الْأَنْبِیَاءِ»، خداوند عزّوجلّ به سوی یکی از پیامبرانش وحی فرستاد که: «إِذَا أُطِعْتُ رَضِیتُ»، آنگاه که اطاعت شوم و بنده فرمان من را عمل کند، خوشنود می‏شوم از اینکه او به فرمان من عمل کرد.

«وَ إِذَا رَضِیتُ بَارَکْتُ»، وقتی خوشنود شدم، برکت می‏دهم. برکت در اینجا به معنای «مداومت در اعطاء همراه با میمنت است»؛ یعنی پیاپی نعمت‏هایم را همراه با میمنت به سوی او می‏فرستم، تا در خوشی مصرف کند نه در ناخوشی.

«وَ لَیْسَ لِبَرَکَتِی نِهَایَةٌ»، این را هم بدانید که این پیاپی فرستادن نعمت‏ها، سقف ندارد. لذا برای ازدیاد نعمت، ‌آن هم نعمتی که همراه با میمنت است و در خوشی مصرف می‏شود، یک راه‏کار این است که انسان از خدا اطاعت کند.

کسانی‏که ادّعای ایمان می‏کنند امّا در اطاعت کاهل‏اند، بدانند: در روایات متعددّی داریم که معصیت گره به کار می‏اندازد امّا اطاعت، ازدیاد نعمت و مداومت در نِعَم الهیّه، همراه با میمنت و خوشی می‏آورد.

نکته دیگر اینکه: از خدا نعمت نخواه! بلکه از خدا نعمتی بخواه که خیرت در آن هست. بگو: خدایا! روزی‏ای به من عنایت کن خیر و صلاح من در آن باشد و به کارم بیاید. چون ممکن است کنارش درد بیاید یا‌ در کنارش چاهی کنده شده باشد که همه را بریزی درونش و هیچ بهره‏ای از آن نبری. لذا عاقل از خدا نعمتی می‏خواهد که همراه با میمنت باشد و در خوشی مصرف شود. اگر چنین نعمتی می‏خواهی، از خدا اطاعت کن!




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 شهریور 26 :: 12:15 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

 

» سیدحسن نصرالله « امشب رأس ساعت8:30 به وقت محلی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. 

نصرالله در سخنرانی خود به تشریح اوضاع سیاسی و تحولات منطقه و لبنان می‌پردازد. 

این در حالی است که طی چند روز گذشته کشورهای اسلامی از جمله مصر به دلیل انتشار فیلم آمریکایی موهن به پیامبر اکرم (ص) شاهد تظاهرات‌های مردمی است.

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 شهریور 26 :: 12:9 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

تیمی از طراحان یک محصول ابتکاری، موفق به تولید نوعی مداد جدید شده‌اند که در انتهای خود، یک دانه گیاه داشته و می‌توان پس از اتمام مداد ، آن را کاشت.

این مداد با نام تجاری «جوانه(Sprout)» در نگاه اول کاملا شبیه به تمام مدادهای چوبی جهان است که از گزینه‌های نوشتاری و طراحی برخوردارند؛ اما در انتهای آن که از چوب درخت سرو ساخته شده، به جای پاک کن یک دانه لانه کرده است.

به محض پایان یافتن این مداد، می‌توان آن را در یک ظرف کوچک حاوی خاک کاشته و آبیاری کرد. کپسول واقع در انتهای جوانه از سه دانه گیاه به انتخاب فرد برخوردار است.

این محصول اکنون با 22 گونه گیاهی از جمله ریحان، بادمجان، گل همیشه بهار، تربچه و گوجه فرنگی ارائه شده است.

این کپسول حاوی دانه پس ازچند بار آبیاری حل شده و به محض اینکه گیاه در خاک جاسازی شد، می‌توان مداد را برداشته یا به عنوان یک نشانگر محل از آن استفاده کرد.

با توجه و مراقبت کافی، این دانه به یک گیاه کامل تبدیل خواهد شد.

تاکنون بیش از 100 مداد جوانه بطور دستی آماده شده است، اما این طراحان آمریکایی به دنبال افزایش سرمایه برای تولید صنعتی عمده آن هستند.




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 11:34 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش جهان به نقل از فان مهر: پایگاه اینترنتی روزنامه "الدیار” لبنان، در حالی که اعتراض های مردمی و رسمی به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراسر جهان را در بر گرفته، کاربران شبکه های اجتماعی از اعتراض ستاره پرتغالی باشگاه "رئال مادرید” اسپانیا نسبت به پخش این فیلم جنجالی خبر دادند. 

کاربران شبکه اجتماعی "فیسبوک” عکسی از "کریستیانو رونالدو”، ستاره پرتغالی کهکشانی های مادرید منتشر کردند که وی تابلویی در دست دارد که روی آن عبارت "لا اله الا الله محمد رسول الله” نوشته شده است. 

کاربران "فیسبوک” با انتشار این عکس از بهترین بازیکن جهان در سال 2008 میلادی، اعلام کردند که ستاره پرتغالی قوهای سفید مادرید که یک مسیحی کاتولیک است، خواسته با این کار، اعتراض خود را به پخش فیلم آمریکایی توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نشان دهد.




موضوع مطلب :

به گزارش جهان، محورهای گفتگوی صادق زیباکلام با "پایگاه خبری فاطر" به شرح زیر است: 
 
-الان جبهه اصلاحات باید بگوید که با توجه به انتخابات سال بعد، انتظارات، خواسته‌ها و توقعاتش چیست اما هیچکدام اینها مشخص نیست. 

-هر قدر آقای خاتمی به لحاظ شخصیتی آدم شریف، محترم و صادقی هست، اما به لحاظ مدیریت سیاسی به نظر من زیر صفر است. این هم بدشانسی جنبش دموکراسی‌خواه ایران بوده که فردی در رأسش قرار گرفته که از لحاظ قابلیت تشکیلات و سازماندهی فوق‌العاده ضعیف است ولی از نظر کاریزمای شخصی فوق‌العاده قوی است.

-اگر موسوی‌خوئینی‌ها جای خاتمی قرار بگیرد و مثلاً نامزد اصلاح‌طلب‌‌ها برای انتخابات شود، از 100 نفری که به خاتمی رأی می‌دهند، شاید 10 نفرشان هم حاضر نشود که به آقای موسوی خوئینی‌ها رأی دهد. 

-الان آقای هاشمی که نزدیک به 80 سال دارند، دیگر حال و حوصله این را ندارد که از لحاظ سازماندهی و تشکیلات برای اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی کند. 

-میزان گرایش آقای هاشمی به صفات طرفداری از آزادی، دموکراسی، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات و آزادی بیان خیلی بالا و زیاد نیست و در دهه 60 نشان داد که خیلی هم کم است.

-بخشی از اصلاح‌طلبی را تنش‌زدایی با آمریکا، غرب، عربستان سعودی و حکام خلیج فارس می‌سازد که از این بابت آقای هاشمی رفسنجانی 100درصد یک اصلاح‌طلب می‌شود، برای اینکه من معتقدم هاشمی هیچوقت اعتقادی به دشمنی با آمریکا و غرب نداشته است.

-آن کسانی که در زمان هاشمی کوثری را به زندان انداختند، معتقدند که کوثری علیه امنیت ملی اقدام کرده است.

-من یکبار ندیدم مشایی لفظ «فتنه» را بکار ببرند و توهین کند. برای من این ارزش دارد که یک نفر در اوج قدرت باشد در سال 88 و به مخالفینش، فتنه‌گر نگوید.

-قالیباف به نظر من دو صفت مهم دارد؛ صفت اولش از نظر اصلاح‌طلبان است که بغض و کینه نسبت به اصلاح‌طلبان ندارد و دوم این که آدم مدیری بوده است. 

-از 100 نفری که به خاتمی در 24 خرداد 92 رای می‌دهند، 10 نفرشان هم حاضر نیستند به ناطق نوری رای دهند. این اختلاف را باید چهره‌های اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران و مطبوعات پر کنند. 

-منافع ملی الان می‌طلبد که اصلاح‌طلبان غرور خودشان را زیر پا بگذارند و از دانشجوها و نیروهای جوان خودشان بخواهند که مملکت می‌طلبد ‌به ناطق‌نوری رأی بدهیم. 

-فوق‌العاده انسان مستبد و خود‌رأیی است و اصلا روحیه کار دسته جمعی ندارد و یک مورد نیست که از نظر اجرایی احمدی‌نژاد را تحسین کنم اما احمدی‌نژاد بنظر من آدم جسور و شجاعی است که خاتمی این صفت را ندارد.




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 10:44 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش جهان، معالجه آنژین با لیمو ـ برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرید، کمی آبلیمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر یک ساعت یک بار آن را قرقره کنید.
به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش‌های سطحی پوست ـ می‌توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست را بشویید.
 در تمامی مواردی که اختلال هاضمه به وجود می‌آید از قبیل دل به هم خوردگی و نفخ شکم، معالجه با لیمو تجویز شده است. در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ، یک تا دو ساعت خیس کنید، بعد فشرده و آب آن را با قند یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید.
برای درمان و خونریزی لثه‌ها از لیمو استفاده کنید. یک قطعه پنبه را در لیوانی که محتوی آب لیمو است فرو کرده و روزی دو بار (صبح و شب) آن را به لثه‌های خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید، ولی مواظب باشید آب لیمو به دندان‌های شما نرسد.
در معالجه میگرن و سردرد نیز لیمو مسکن است. وقتی میگرن و سردرد دارید، در یک فنجان قهوه یا چای غلیظ یک برش لیمو بیندازید و بنوشید. مصرف آن موجب تسکین درد و میگرن می‌شود.
استفاده از لیمو ترش سرگیجه را رفع می‌کند. همچنین اگر لیمو با کمی عسل خورده شود، باعث آرامش شده و دل شوره را برطرف می‌کند.گذاشتن یخ و لیمو روی زبان سکسکه را درمان می‌کند. در نهایت اینکه تب و گریپ را هم می‌توان با لیمو درمان یا مهار کرد.
درخشان کننده چشم‌ها، تسکین دهنده گلو درد، نیرو بخش و تب بر، تسکین دهنده درد، پاک کننده پوست (چرب)، ضد شوره و برطرف کننده خارش پوست سر، ضد سرماخوردگی، یک حالت دهنده خوب برای موها، تقویت‌کننده حافظه، آرامش دهنده روح از دیگر خواص لیمو است.
همچنین کسانی که می‌خواهند خود را لاغر کنند، اگر صبح ناشتا آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنند و مقدار کمی عسل به آن اضافه نمایند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به این ترتیب از شر چربی‌های اضافی راحت خواهند شد.اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب لیمو و نمک است.برای جلوگیری از خونریزی بینی کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آب لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید، خون دماغ را برطرف خواهد کرد.




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 10:38 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

کارگردان فیلم ضد اسلامی «بی‌گناهی مسلمانان» - که به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام توهین می‌کند - به جرم تولید و حمل مواد مخدر 21 ماه در زندان به سر می‌برده و هم‌اکنون نیز به دلیل جرائم مالی، آزادی مشروط دارد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فیلم ضد اسلامی «بی‌گناهی مسلمانان» که خشم جهان اسلام را برانگیخته است، پیش از این قرار بود «برائت از بن‌ لادن» نامیده شود. گوشه‌هایی از این فیلم در یوتیوب نیز با نام «زندگی حقیقی حضرت محمد» به نمایش گذاشته شده است.

این فیلم که حتی بازیگران آن از بازی در آن اعلام برائت کرده‌اند، سراسر ابهام است؛ از نام آن گرفته تا بودجه و حتی سازندگان آن.

* بودجه فیلم

به گفته «سم باسیل» کارگردان فیلم، این فیلم با بودجه‌ای بالغ بر 50 میلیون دلار ساخته شده، که این بودجه مبلغی اهدایی از سوی 100 یهودی اسرائیلی است؛ البته با توجه به ساختار بسیار ضعیف فیلم از فیلمنامه و کارگردانی تا بازی و گریم و صحنه‌آرایی، به نظر نمی‌رسد چنین بودجه‌ای صرف ساخت این فیلم شده باشد!

* کارگردان و تهیه‌کننده فیلم

_تعداد عوامل فیلم

برخی منابع خبری از جمله CNN مجموع عوامل این فیلم را 80 نفر اعلام کرده ولی «تیم داکس»، یکی از بازیگرانی که در این فیلم نقش شخصی به نام سیمپسون را بازی کرده، در بخشی از مصاحبه‌های خود گفته است: «یک هفته و نیم 72 نفر به صورت شبانه‌روزی برای ساخت این فیلم کار کردند.»

_تهیه‌کنندگان فیلم

فهرست دقیقی از اسامی تهیه‌ یا تهیه‌کنندگان این فیلم وجود ندارد ولی علاوه بر ادعای کارگردان فیلم مبنی بر حمایت مالی 100 یهودی از این فیلم، «تری جونز» کشیش ضداسلامی که به خاطر قرآن‌سوزی و اهانت‌های خود به دین مبین اسلام شهرت دارد، یکی از حامیان اصلی این فیلم است که تمام تلاش خود را برای تبلیغ و اکران این فیلم کرده است.

_کارگردان فیلم

در ابتدای انتشار خبر ساخت این فیلم، نام کارگردان فیلم «آلن رابرتز» اعلام شد ولی پس از مدتی رسانه‌های خبری او را شخصی به نام «سم باسیل» نامیدند که به گفته خود این رسانه شخص چندان خوش‌نامی نیست. 

کارگردان فیلم به جرم تولید و حمل مواد مخدر 21 ماه در زندان بود

«سم باسیل» که برخی منابع سن او را 56 سال، وال استریت ژورنال 52 سال و بی‌بی‌سی 55 ساله اعلام کرده است، در دهه 90 دو بار به جرم تولید و حمل مواد مخدر به مدت 21 ماه زندانی شده و اخیرا نیز به خاطر جرائم مالی در زندان به سر می‌برده و هم‌اکنون نیز دوران آزادی مشروط خود را پشت سر می‌گذارد که یکی از شرایط آزادی‌اش، عدم استفاده از اینترنت به مدت 5 سال بوده است.

رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی، او را اصالتا از ارتدکس‌های قبطی مصر می‌دانند که به آمریکا مهاجرت کرده و هم‌اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

خود او مدعی است که فیلمنامه «برائت از مسلمانان» را زمانی که در زندان بوده با همکاری پسرش «آبوناب» نوشته است.

برخی رسانه‌ها او را «ونگوک» بعدی نامیده‌اند؛ کارگردان نژاد‌پرست و اسلام‌ستیز سینمای هلند که در پی ساخت فیلم ضد اسلامی «تسلیم» کشته شد.

* دفعات اکران فیلم

این فیلم 2 ساعته که آگوست 2011 مجوز ساخت گرفته است، اولین بار 23 ژوئن 2012 در سالن «واین» برای کمتر از 10 نفر نمایش داده شده است.

«تری جونز» - کشیش نژاد‌پرست آمریکایی - قرار بود که 13 دقیقه از صحنه‌های برگزیده این فیلم را 11 سپتامبر، همزمان با حادثه 11 سپتامبر در کلیسایی در فلوریدا به نمایش درآورد که به علت دامنه گسترده اعتراضات، موفق به انجام این کار نشد.

نسخه کامل این فیلم هنوز در جایی قرار نگرفته است ولی قسمت‌هایی از آن در سایت یوتیوب موجود است.

* اعلام برائت بازیگران از بازی در فیلم موهن به ساحت پیامبر(ص)

ما همگی فریب خوردیم 

«سیندی لی گارسیا» یکی از بازیگران اصلی این فیلم در مصاحبه با رسانه‌های مختلف گفته‌ است: به ما نگفته بودند که قرار است فیلمی با چنین رویکردی ساخته شود. عملا تمام عوامل را فریب دادند، تمام صحنه‌هایی که بازی کرده بودیم، مجددا صداگذاری شده بود.

کارگردان فیلم برای کاری که کرده، باید به خدا جواب دهد.

سیندی لی گارسیا

«تیم داکس»، بازیگر جوانی که برای بازی در فیلم‌های ضد‌اخلاقی هالیوود شهرت دارد و در این فیلم نقش شخصی به نام «سیمپسون» را بازی می‌کند، درباره بازی در این فیلم گفته است: من هر روز سر صحنه فیلمبرداری حاضر می‌شدم، بدون آنکه هرگز فیلمنامه‌ای دیده باشم.

وی می‌گوید: تمام فیلم در خانه شخص کارگردان که گفته می‌شد «سم» نام دارد، فیلمبرداری می‌شد و فضای نه چندان جالبی که بر آنجا حاکم بود باعث می‌شد که سوالات زیادی برایم به وجود بیاید ولی دائما جوابی که به ما داده می‌شد این بود که هر آنچه را که به شما گفته می‌شود، انجام دهید.

«داکس» در ادامه می‌افزاید: زمانی که برای اولین بار قسمتی از فیلم را دیدم، فورا متوجه شدم که این صدای من نیست و تمام صحنه‌ها به طرز ماهرانه‌ای دوبله شده بود؛ همه آن چیزی که می‌توانم بگویم این است کهمن یک ضد مسلمان نیستم.

بازیگران فیلم ادعا کرده‌اند که به آن‌ها گفته شده که نام فیلم «سلحشور بیابان» یا «طوفان بیابان» است.

* واکنش‌ها به فیلم

اگرچه اعتراض‌ها به ساخت این فیلم، از چند ماه پیش به صورت جسته و گریخته وجود داشت ولی در پی نمایش فیلم ضد اسلامی «برائت از مسلمانان» در شبکه وهابی «الناس» مصر، مسلمانان مصر دست به اعتراض‌ گسترده زدند که پس از آن این اعتراض‌ها به لیبی و یمن، بحرین، ایران و دیگر کشورهای مسلمان نیز کشیده شد.

سفارت‌خانه‌های آمریکا در «قاهره» و «بنغازی» مورد حمله مسلمانان قرار گرفت و در این میان عده‌ای ازجمله سفیر آمریکا در لیبی کشته شد.

خشم مردم مسلمان جهان در کشورهای مختلف جهان روز به روز بیشتر می‌شود و مسلمانان خواستار برخورد دولت آمریکا با عوامل تهیه و تولید این فیلم هستند.




موضوع مطلب :

به گزارش جهان، مشرق نوشت:
یکی از جلسات انتخاباتی مجمع روحانیون روی پشت بام منزل یکی از نمایندگان سابق مجلس واقع در شمالی ترین نقطه تهران برگزار می شود.
اگر چه صاحب منزل، فلسفه تشکیل این جلسه روی پشت بام را فرار از افشای مکالمات عنوان کرده اما یکی از اعضا معتقد است شدت دود قلیان هایی که اعضا با ولع هر چه تمام فرو داده و سپس بیرون می دهند مانع از برگزاری جلسه در فضای سرپوشیده می شود.




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 10:29 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش مشرق به نقل از شیعه آنلاین، «صفوت حجازی» دبیرکل انجمن اهل سنت مصر و چهره نزدیک به اخوان المسلمین مصر طی اظهاراتی فتوای قتل «بشار أسد» رئیس جمهور سوریه را صادر کرد و کشتن او را "واجب عینی" دانست.




موضوع مطلب :
< << 6 7 8 9 10 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 76
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207415