سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری دریچه
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
درباره وبلاگ


سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
شنبه 91 شهریور 25 :: 10:28 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

به گزارش فارس، «هشام قندیل» نخست وزیر مصر گفت که اطلاعات موثقی وجود دارد تعدادی از تظاهرات کنندگان برای تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در قاهره که در اعتراض به فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام برگزار شد، پول دریافت کردند.

قندیل این سخنان را در مصاحبه با شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی مطرح کرد که مشروح سخنان وی به زودی از این شبکه منتشر خواهد شد.
نخست وزیر مصر در ادامه مصاحبه گفت: روابط بین کشورهای بهار عربی و غرب هنوز مشخص نشده است و مصر همچنان در حال شکل دادن به روابط با غرب است.
وی افزود: بشارت‌ها حاکی از روابط خوب با غرب بوده و به سوی ایجاد روابط متوازن پیش می‌رود.
مردم مصر طی چند روز گذشته و در اعتراض به فیلم آمریکایی اهانت آمیز به پیامبر اسلام در قاهره تظاهرات کرده و در تظاهرات خود با پایین کشاندن پرچم آمریکا از فراز سفارت این کشور در قاهره و آتش زدن آن، خشم خود از این اقدام را نشان دادند.
تظاهرات علیه این اقدام اهانت آمیز در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برگزار شد.

 




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 10:26 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

 

به گزارش خبرآنلاین ، این گروه نه چندان شناخته‌شده هنوز نتوانسته برای نمایش فیلم ضداسلامی «معصومیت مسلمانان»، سالن سینما پیدا کند. 
ران بانرجی سخنگوی سازمان حمایت از هندوهای کانادایی روز جمعه گفت: «باید به ارزش‌هایمان احترام بگذاریم. ما در این جامعه اجازه داریم فیلم‌ها را نمایش بدهیم، حتی اگر توهین‌آمیز باشند!» 
بانرجی افزود تماشاگران تحت تدابیر شدید امنیتی شامل دستگاه فلزیاب به تماشای فیلم «معصومیت مسلمانان» می‌نشینند. 
انتشار فیلم کم‌هزینه و آماتوری «معصومیت مسلمانان» - که در آن به ساحت پیامبر اکرم (ص) توهین شده - در «یوتیوب»، واکنش گسترده مسلمانان در سراسر دنیا را به همراه داشته است. 
سخنگوی سازمان حمایت از هندوهای کانادایی گفت برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو که یکشنبه به پایان می‌رسد، حاضر به نمایش این فیلم نشدند. به گفته بانرجی، دیگر
سینماهای تجاری تورنتو هم حاضر به اکران این فیلم نیستند.

 




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 10:24 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

هم‌زمان با سفر پاپ بندیکت هفدهم به لبنان، در سوریه اعلام شد که مسیحیان شهر حلب برای دفاع از خود در برابر شورشیان مسلح وهابی دست به اسلحه شده‌اند.
به گزارش ایران‌آباد ، پس از آنکه شورشیان سوریه در دو شهر حلب و حمص کلیساهای مسیحیان را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند و شهروندان مسیحی را تهدید به قتل و غارت کردند، از حلب خبر می‌رسد مردم مناطق مسیحی نشین حلب شامل ارمنی‌ها و ارتودکس‌ها اقدام به گرفتن سلاح از دولت برای دفاع از خود در برابر حملات احتمالی شورشیان مسلح کرده‌اند.
روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی از شهر حلب می‌نویسد در طول شش هفته گذشته دستکم 150 نفر از جوانان مسیحی حلب با پیوستن به گروه‌های مقاومت مردمی برای ممانعت از ورود شورشیان به محلات مختلف، عملاً وارد نبرد با آنها شده‌اند. 
این اتفاق پس از آن افتاد که در اواخر ماه اوت گذشته گروهی از تروریست‌های عضو جبهه النصره وابسته به القاعده و جبهه التوحید وابسته اخوان المسلمون به زور وارد منازل مسیحی‌ها در محله الجدیده شدند و اقدام به ضرب و جرح آنها کرده و از آنها می‌خواستند کارگاه‌های مشروب‌ سازی را به آنها نشان بدهند و در غیر این صورت، اقدام به کشتن می‌کردند. 
پس از این اقدام گروه‌های مقاومت مردمی با شورشیان درگیر شده و آنها را از محله اخراج کردند تا آنکه نیروهای ارتش سر رسیدند و کل آن منطقه را از وجود شورشیان مسلح پاکسازی کردند. 
یک شهروند مسیحی با بیان اینکه شورشیان پس از ورود به محله الجدیده اقدام به اشغال منازل و تبدیل آن به مقر نظامی و مستقر کردن تک تیرانداز بر پشت بام‌ها می‌کردند، گفت: اعدام دستجمعی 20 نظامی دولتی پس از دستگیری، وحشت بسیاری را از اقدام وحشیانه شورشیان باعث شده است و مردم محلات مختلف حلب خود را آماده نبرد با آنها کرده‌اند. 
یک پیرزن نیز به خبرنگار دیلی تلگراف گفت که چهار فرزندش پس از ورود شورشیان به حلب به بیروت فرار کرده‌اند، آنها شعار می‌دهند علوی بتابوت، مسیحی ببیروت و همین مساله باعث شد تا خیلی‌ها به فکر دفاع از خود بیفتند. 
پدر جان، یک کشیش مسیحی است که روایت دیگری از حضور شورشیان در محلات دارد. وی آنها را کشاورزانی می‌داند که سلاح به دست گرفته‌اند تا شهر مدرن حلب را نابود کند. وی می‌گوید آنها وقتی به خانه‌ها حمله می‌کنند، هر چه را که ببینند غارت می‌کنند، از لباس تا کپسول‌های گاز و آتش‌نشانی، به گفته وی شورشیان به دکور خانه‌ها هم رحم نمی‌کنند. 
این تحولات در حالی روی می‌دهد که پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به لبنان و در سخنانی از کشورها مختلف خواست از قاچاق سلاح به سوریه خودداری کنند و روند مسلح کردن شورشیان را متوقف کنند. این سخنان در حالی ایران می‌شود که کشورهای غربی نقش غیرقابل انکاری در مسلح کردن شورشیان سوریه داشته و دارند.  




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 1:7 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

خبر ویژه روز سه شنبه کیهان درباره جعل بی سابقه خبر از سوی یک سایت اینترنتی حق العمل کار مورد استقبال گسترده محافل رسانه ای و شهروندان قرار گرفت.
همزمان با استقبال رسانه های مختلف از روشنگری کیهان درباره اقدام کم سابقه سایت بازتاب، شهروندان متعددی نیز خواستار انتشار اخبار بیشتر درباره هویت گردانندگان این سایت فتنه گر شده اند. سایت یاد شده که سابقه ممتدی در زمینه تحریف و شانتاژ و منفی بافی علیه نظام به نیابت از محافل بیرونی دارد و به همین علت نیز فیلتر شده است، اخیرا در خبری کاملا دروغ و کذب مدعی شده بود دکتر مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه در جلسه بسیج اساتید کشور در مشهد مقدس سخنرانی کرده و گفته که «در سوریه درست عمل نکردیم». این جعل خبر آمیخته با وقاحت در حالی بود که دکتر اسداللهی در بیروت اقامت دارد و اساسا در همایش بسیج اساتید در مشهد حضور نیافته تا چه رسد به این که پیش بینی سقوط بشار اسد را در آنجا مطرح کرده و سیاست جمهوری اسلامی در قبال سوریه را اشتباه خوانده باشد!!
در پی اقدام سایت بازتاب، دکتر اسداللهی در توضیحی نوشت: اینجانب مسعود اسداللهی متن خبر و گزارش منتشر شده در سایت «بازتاب امروز» (که ظاهرا از سایت های فیلتر شده می باشد) در خصوص سخنرانی در جلسه بسیج اساتید و حمله به سیاست خارجی ایران در مورد بحران سوریه را به شدت تکذیب کرده و به اطلاع عموم می رسانم که نه تنها هیچگونه سخنرانی و یا ارائه تحلیل در جلسه بسیج اساتید کشور در شهر مقدس مشهد انجام نداده ام بلکه حتی حضور فیزیکی هم در آن جلسه نداشته ام. علاوه بر این، مطالب مطرح شده در آن گزارش را صحیح نمی دانم. متاسفانه خبرنگار سایت مزبور با جعل خبر و نسبت دادن این مطالب بی اساس به اینجانب، مرتکب یک جرم رسانه ای گشته که قابل پیگیری در دادگاه ذی صلاح می باشد.
یادآور می شود که خبر جعلی سایت بازتاب با استقبال گسترده رسانه های رژیم صهیونیستی روبرو شد و علاوه بر رادیو اسرائیل و سایت وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس و سایر رسانه های اسرائیلی، سایت بالاترین نیز که تحت مدیریت منوشه امیر اداره می شود بدون اشاره به تکذیب خبر از سوی دکتر مسعود اسداللهی، تلاش کرد، خبر دروغ سایت بازتاب را نشانه حمایت برخی تحلیلگران ایرانی از نظر اسرائیل درباره بحران سوریه قلمداد کند! و آنچه در اجلاس تهران درباره دخالت اسرائیل و آمریکا در بحران سوریه مطرح شده بود را زیر سؤال ببرد!
گفتنی است رسانه های صهیونیستی با انتساب سایت بازتاب به محسن رضایی، مخالفت این سایت با دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره بحران سوریه را به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نسبت داده اند! که غیرقابل قبول به نظر می رسد ولی به علت تکرار این انتساب و سوءاستفاده پی درپی جریانات ضد انقلاب از آن، جا دارد آقای محسن رضایی از این اتهام اعلام برائت کند.
شبکه مافیایی سایت مورد اشاره که از افشاگری کیهان درباره حمایت این سایت از دیدگاه اسرائیل نسبت به بحران سوریه عصبانی و دستپاچه شده است مدیر مسئول کیهان را به باد ناسزا و فحاشی گرفته تا به زعم خود افتضاح به بار آورده را ماله کشی کند. بازتاب نوشته است برخی از اعضای خانواده مدیر مسئول کیهان در خارج کشور به سر می برند. گفتنی است این به اصطلاح خبر سایت بازتاب نیز از جمله توهم پراکنی های رادیو اسرائیل و سایر رسانه های ضد انقلاب است مبنی بر این که یکی از اعضای خانواده شریعتمداری بورسیه هیئت علمی وزارت علوم است و با این تحلیل که اگر او نیز دیدگاهی شبیه مدیر مسئول کیهان داشته باشد باید نسبت به حضور دیدگاه های ارتجاعی!! در دانشگاه های ایران تاسف خورد! بنابراین سایت بازتاب در این زمینه نیز مانند خبر جعلی درباره سوریه دیدگاه جریانات بیرونی را بازتاب داده است! سایت مزبور می نویسد مدیر مسئول کیهان سه دهه است که بر سر سفره انقلاب نشسته است! و توضیح نداده که نشستن بر سر سفره انقلاب جرم است یا ریزه خواری سفره دیگران؟!
طبق معمول فحاشی اخیر بازتاب علیه کیهان و مدیر مسئول آن که مانند فحاشی همه گروه های ضد انقلاب باعث افتخار کیهان است، با استقبال سایت های صهیونیستی و «ضد انقلاب» و «فتنه گر» نظیر بی بی سی، بالاترین، جرس، کلمه، دفتر رضا پهلوی و... قرار گرفت. اما فارغ از هیاهوی بازتاب برای ردگم کنی، این سؤال همچنان بی پاسخ مانده است که گردانندگان بازتاب با کدام توجیه اقدام به جعل خبر در خدمت مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده اند؟ به عبارت دیگر سؤال این است که آنها جعل خبر علیه جمهوری اسلامی را برای کدام محافل اطلاعاتی و سیاسی در آمریکا و اسرائیل «فاکتور» می کنند؟!
گفتنی است در پی رسوایی اخیر سایت بازتاب گردانندگان این سایت ظاهرا به این نتیجه رسیده اند که به گونه ای مبهم تکذیبیه دکتر اسداللهی را منتشر کنند!




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 12:28 صبح :: نویسنده : دریچه نویس
راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در اعتراض به توهین به پیامبر اعظم (ص) بعداز نماز جمعه برگزار شد.




موضوع مطلب :
شنبه 91 شهریور 25 :: 12:27 صبح :: نویسنده : دریچه نویس

 روزنامه تودی زمان نوشت: "سیدنی لی گارسیا" اهل بکرزفیلد کالیفرنیا با بیان اینکه سازندگان فیلم وی را فریب داده اند اعلام کرد نمی دانسته این فیلم به پیامبر مسلمانان اهانت می کند.

وی در مصاحبه ای تلفنی با رویترز با بیان این مطلب گفت : در سال گذشته میلادی از وی خواسته شد تا در فیلمی با عنوان "مبارز صحرا" به ایفای نقش بپردازد.

گارسیا همچنین مدعی شده که تصاویر به نمایش درآمده از این فیلم با بخشهایی که وی در هنگام ایفای نقش در آنها حضور داشته تغییر کرده اند.

به گزارش مهر، انتشار بخشهایی از یک فیلم موهن به ساحت حضرت محمد ( ص ) در شبکه اجتماعی یوتیوپ موجب شده تا مسلمانان جهان در اعتراض به آن دست به راهپیمایی و تظاهرات گسترده در سراسر جهان بزنند به طوریکه سفارت خانه های آمریکا در کشورهایی چون لیبی، یمن و مصر مورد حمله قرار گرفته و حتی سفیر آمریکا در لیبی در نتیجه این حملات کشته شده است.
 
منبع: مهر



موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 24 :: 11:53 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
سام باسیل کارگردان فیلم توهین آمیز علیه اسلام و پیامبر اعظم (ص)




موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 24 :: 11:50 عصر :: نویسنده : دریچه نویس
به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌های دریافتی از زنجان، دماوند و تهران حاکی است در حوالی ساعت 5 صبح امروز (جمعه 24 شهریور 1391 مقارن با 14 سپتامبر 2012) ابری درخشان و عجیب مشاهده شد که به سمت رصدگران می‌آمد. ناگهان این ابر حالت مخروطی به خود گرفت و به مانند مخروطی چرخان به نظر رسید. بعد از مدتی، در زیر این مخروط شیء درخشانی دیده شد که به سمت شمال شرقی به حرکت در آمد و ابر درخشان نیز با فاصله به دنبال آن به راه افتاد.

رصد این ابر و شیء درخشان با استفاده از تلسکوپ نشان داد شیء درخشان که با چشم غیرمسلح به مانند یک ماهواره در حال حرکت بود، مثلثی‌شکل و دارای چند منبع نورانی بود. در آخر، جسم شبیه به دنباله‌داری بسیار بلند شده بود که از سمت شمال شرق تا میانه آسمان ادامه داشت.

 

نزدیک‌ترین پرتاب موشکی تاییدشده تا این لحظه مربوط به پرتاب چند ماهواره جاسوسی ایالات متحده به وسیله یک فروند موشک اطلس5 است که ساعت 2:09 بامداد امروز (جمعه 14 سپتامبر) به وقت ایران انجام شده، لیکن 3 ساعت اختلاف زمانی این پرتاب با زمان مشاهده پدیده نورانی، احتمال ارتباط این دو مورد را ضعیف می‌کند.
 
در خردادماه امسال، پدیده نورانی مارپیچی شکلی در آسمان ایران و کشورهای خاورمیانه در ساعت‌های اولیه شب، مردم را بهت‌زده کرد که چند ساعت پس از آن مشخص شد مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود.



موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 24 :: 11:48 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

حجت الاسلام سید محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با همراه علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما از مراحل ساخت سریال «دولت مخفی» به کارگردانی حسن برزیده و تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی در شهرک سینمایی دفاع مقدس بازدید کردند.

سکانس در حال فیلمبرداری، مربوط به بازی پژمان بازغی و کاوه خداشناس بود که مربوط به روز قبل از عملیات بود.

تهیه‌کنندگان و کارگردان در میان بازدید‌کنندگان توضیحاتی درباره مراحل ساخت ارائه می‌داند.

ابوترابی در بازدید از این پروژه، گفت: حضور هنرمندان در این میدان کارزار فرهنگی و هنری، گوشه‌ای از عظمت کار سریال‌سازی را به نمایش می‌گذارد و صرف یک شبانه‌روز برای ضبط حداکثر چهار و نیم دقیقه از یک سریال، دشواری این امر را نشان می‌دهد و بیانگر سختی کار هنرآفرینان است.

وی افزود: ارتباط ما در نهاد قانون‌گذار با فعالان عرصه‌های هنری نیز می‌تواند در شناخت جایگاه آن‌ها مؤثر باشد؛ به ویژه درباره شبکه دو که برادر آزاده‌مان علی بخشی‌زاده به عنوان مدیر فعالیت می‌کنند.

«دولت مخفی» برگرفته مجموعه‌ای از حوادث مستند و به وقوع پیوسته است که با وجود تلاش برای پوشش حقیقت اسارت، همچنان متأثر از این فضای معنوی و عظیم مانده است. این سریال از 30 شخصیت اصلی و 6 شخصیت محوری برخوردار است. در بازسازی رویدادها به جای بهره‌گیری ممتد از تخیل از روش جابجایی موقعیت‌ها در بُعد زمان و مکان استفاده شده و همه روایت‌های آن مسیر اردوگاهی دارند و قصه همه اردوگاه‌هایی جانبی به دنبال یکدیگر ظاهر و روایت خواهد شد.

این سریال با نام موقت «دولت مخفی» از جمعه پنجم اسفند در رامسر کلید خورده است. دیگر عوامل این سریال عبارت اند از: فیلمبردار:ایرج عاشوری/ فیلمنامه: رحمان سیفی آزاد و داریوش ربیعی/ بازنویسی نهایی: مجید امامی/بازیگران: پژمان بازغی، کاوه خداشناس، لاله اسکندری، امیرحسین همتی، مهتاج نجومی، حسین توشه، مریم سلطانی، محمدرضا رهبری، هادی قمیشی و کریم خوسیانی هستند.
 
منبع: فارس



موضوع مطلب :
جمعه 91 شهریور 24 :: 11:47 عصر :: نویسنده : دریچه نویس

 پلیس فتا توصیه‌هایی را هنگام استفاده از اینترنت به کاربران ارائه داد.

پلیس فتا از کاربران اینترنت خواسته هنگامی که در محل کار یا خانه هستند و اطلاعات مهمی بر روی صفحه مانیتورشان نگه‌داری می‌کنند، کامپیوتر خود را ترک نکنند.

همچنین در این توصیه از کاربران خواسته شده وبلاگ خود را از یک سرویس دهنده مطمئن و مناسب انتخاب کنند.

پلیس فتا با تاکید بر اینکه هرگز و تحت هیچ شرایطی صاحبان سرویس دهنده وبلاگ، ایمیل، شبکه‌های مجازی و ... پسورد را از کاربران خود دریافت می‌کنند از شهروندان خواسته ضمن رعایت عوشیاری در برخورد با چنین مواردی هر چند وقت یکبارنیز پسورد خود را تغییر دهند.

به گزارش ایسنا، همچنین کاربران اینترنت باید به هر ایمیلی که از آنان اطلاعات شخصی و مالیشان را خواسته مضنون شوند و به آدرس و جزئیات صفحه‌ای که به آن وارد می‌شوند دقت کنند و مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

بنابر اعلام این پلیس کاربران هرگز نباید لینک‌های موجود در چت و ایمیل‌ها را کلیک کنند و به وب‌سایت آن وارد شوند مگر اینکه از فرستنده آن مطمئن باشند.

کاربران اینترنت باید به این موضوع نیز توجه داشته‌باشند که از پر کردن فرم‌های مالی که از آنان اطلاعات شخصی می‌خواهد بپرهیزند و به طور مرتب حساب‌های خود را چک کنند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا همچنین از کاربران خواسته از نرم افزار‌های هشدار دهنده نوار ابزار در سیستمشان استفاده کنند.




موضوع مطلب :
< << 6 7 8 9 10 >> >
پیوندها
لوگو
سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 82
  • بازدید دیروز: 49
  • کل بازدیدها: 207421